נקודת רתיחה: רינה דגני מסמנת את יעדי הנדל"ן החמים בארץ לתשע"ג - 5 ערים

מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה בחרה עבור Bizportal את היעדים המבטיחים בשוק הדיור בישראל לשנה הקרובה. אז לאן רצים הישראלים?
איפה לקנות?
שוק הנדל"ן בשנה החולפת היה בסימן של התרחבות הפריפרייה - אזור הצפון פרח עם תנופת הבנייה הרחיקה ליקנעם, חיפה ואפילו לכרמיאל בצפון וערים דוגמת קריית גת ובאר שבע כבר אינן נחשבות לישובי ספר בעקבות קיצור זמן הנסיעה ברכבת ל-30 ו-55 דקות בהתאמה.

אז אילו ישובים "ישחקו אותה" בשנה הקרובה? רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה סימנה עבור Bizportal את חמשת הערים הצפויות לזכות לביקושים ערים בשנה הקרובה.

יבנה
העיר קיבלה תנופה בשני גלים. בשלב הראשון, כשנכנסו לעיר אנשי הקבע ליבנה החדשה, בחלק המערבי של העיר, ובנו שם שכונות וילות וצמודי קרקע. עכשיו מגלים שוב את יבנה והיא נותנת היצעים רבים של מגורים בבנייה רוויה. העיר נהנית ממיקום מעולה על ציר תנועה מרכזי כביש 4 בין אשדוד לתל-אביב. באחרונה נפתחה תחנת רכבת יבנה מערב, המקצרת את זמן הנסיעה לתל-אביב לפחות מחצי שעה.

חדרה
העיר זכתה לעדנה עם הזינוק בשוק הנדל"ן בשלהי 2009, כאשר מחירי הדירות בנתניה הפכו להיות גבוהים מידי. משפחות שלא יכלו להרשות לעצמן מגורים סמוך למשפחה בנתניה, גילו את חדרה והחלו נוהרות לשם יחד עם משפחות רבות מהשרון והמרכז, מה שהוביל לתנופת בנייה חסרת תקדים בעיר וגם לעליית מחירים. העיר נהנית מהתפתחות צירי תחבורה, וממיקום על אם הדרך בין תל-אביב לחיפה, וכן מתחנת רכבת המקצרת את זמני הנסיעה למרכז.

באר יעקב
הישוב שהתגלה רק בשנים הבאות, החל להתפתח בצורה מואצת, הוא בנוי יפה, מחירי הדירות בו עדיין הוגנים, הדירות חדשות ויפות. הקרבה שלו למרכז הארץ - ראשון לציון ורחובות, הופכת אותו אלטרנטיבה ראויה למי שמתקשה לרכוש כיום דירות באזור המרכז.

אשקלון
עד לפני שבע שנים ניתן היה למצוא בעיר דירות 3.5 ו-4 חדרים ב-300,000 שקל. בשנים האחרונות כיכבה העיר אשקלון בצמרת הערים שזכו לעלייה משמעותית של מחירי הנדל"ן, כיום דירת 4 חדרים חדשה מקבלן נמכרת בכ-900 אלף שקלים ודירה יד-שנייה ניתן להשיג בלא פחות מ-600,000 שקלים, בבניינים ישנים ללא מעלית. הסיבות לכך: העיר השכנה אשדוד הפכה יקרה מידי, ואשקלון קלטה אליה את מי שלא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש דירה באשדוד, העיר מתפתחת, תחנת הרכבת מקצרת את זמן הנסיעה לתל-אביב לכשעה, ובשנים הקרובות צפוי להיפתח גם קו הרכבת המהיר לתל-אביב שיקצר עוד יותר את זמני הנסיעה ויקרב אותה למרכז.

רמלה-לוד
למרות שמדובר בישובים מעורבים שאינם נהנים מתדמית חיובית בציבור, הם נמצאים במיקום יחסית טוב, אפשר לרכוש בהם דירות בנות השגה במחירים הוגנים. הם מציעים כיום פתרונות מגורים במחירים הוגנים עבור משפחות רבות, שזקוקות לקרבה למרכז, אך אינן יכולות להרשות לעצמן לרכוש שם דירה.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    יעד חם לישראלים קליפורניה!
    אנונימי 19/09/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תקנו בתים בחורים במחירים מופקעים. פישר הרס לכם את החיים בשיתוף ביבי השקרן וטרכטנברג שמה שיצא ממנו זה עוד עושק 25% על הבורסה מטומטם מי שמשקיע
    סגור
  • 11.
    לוד? רתיחה? אחרי שהנפיחה תשתחרר, למי תמכרו את הדירה?
    מי יקנה ממכם בלוד? 18/09/2012 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לודאים לכל החיים.
    סגור
  • 10.
    חדרה בהחלט על המפה והיד עוד נטויה
    שלומי 17/09/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שיכון ובינוי,תדהר ועוד מס' חברות גילו את הפוטנציאל.רוכשי דירות בשכונת הפארק עוד לפני הבנייה כבר מורווחים ב-30% על הנייר ממחיר הרכישה.
    סגור
  • מזל טוב לחדרה, סופסוף נפתח מתחם קניות... אין בה כלום. (ל"ת)
    עיר מתה. 18/09/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לאן הגענו
    רון 17/09/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סטטיסטיקאית קובעת מגמות בנדלן
    סגור
  • רק מטומטם יקנה דירה פה מי היא בכלל? (ל"ת)
    אנונימי 19/09/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שוב דמגוגיה להרצת פראייר=בועה בפיצוץ=סוף בלוף הנדלניסטי (ל"ת)
    נדלניסט=שיווק בלוף 16/09/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 7.
    באשקלון מקבלים את הדירה בתוספת אזעקות וכניסה לממ״דים.
    משקיע מנוסה 16/09/2012 22:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מקבלים מפרט: הוראות כניסה למקלטים בעת אזעקה. פורצלן חזק שלא יחדרו הגראדים כתוספת. בקיצור החיים שם דבש תאמינו לי יש לי חבר שמתאר את התרגולות עם הילדים והחרדות . אמרתי לו ממש אטרקציה נשמע לי מאוד משכנע לרכוש באשקלון . חה חה רינה דגני רוצי לרכוש שם אם את חושבת שזה יעלה .
    סגור
  • 6.
    חוסר אחריות !!
    אייל 16/09/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    6 2
    המצב קשה ביותר , אנשים מתקשים להחזיר משכנתאות . המלך ערום ואף אחד לא רואה , פשוט לא ייאמן . אנשים ממונפים פה ברמות מטורפות ,מכה קטנה בכנף והם מתרסקים . בהצלחה לכולם ושנה טובה . תהיו זהירים ותפסיקו לחשוב כמו עדר .
    סגור
  • הם לא יפסיקו עם ישראל זה עם טיפש נעשה ונשמע מתאים לו (ל"ת)
    אנונימי 19/09/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אין עתיד בחדרה
    חדרייתי 16/09/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    9 3
    חדרה רחוקה מכל מקום עבודה- שעתיים פקקים מת"א או שעה נסיעה מחיפה רק הגישה לרכבת והאיחורים זה בזבוז של חצי שעעה ביום ואני לא מדבר על זמן הנסיעה. ובחדר אין שום מקום עבודה לאקדמאיים המסקנה: לגור בחדרה מתאים ל ספרים, מנקים, עצמאיים במקצועות חופשיים, כאלה שעובדים מהבית וחברים של ראש ה עיר שיכולים לעבוד בעירייה.
    סגור
  • קשקוש,אתה לא מחדרה!
    רון 17/09/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    37 דקות מתחנת הרכבת לת"א השלום. אותו מס' דקות לחיפה. ברכבת בכביש 2 - 40 דקות לכל כיוון ואתה כבר בצפון ת"א/דרום חיפה. העיר עוד בתנופת פיתוח, כך שעוד מס' שנים תיווכח בטעותך. כמו כן שכחת לציין שכל אזור מערב חדרה נמצא בתחילת שלב הפיתוח והמחירים בחדרה צפויים לזנק לאור האמור. שנה טובה וחג שמח !
    סגור
  • חדרה
    חדרייתי 18/09/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    40 דקות נסיעה בכביש החוף עד ת"א יכול לקרות רק בשבת בבוקר. 37 דקות ברכבת זה רק זמן הנסיעה, תנסה להגיע לרכבת בחדרה בשעות הבוקר + ההמתנה לרכבת+איחורים=שעה וחצי לפחות לכל כיוון. אני גר בשיא הפוטניציאל של חדרה (במערב) בנתיים אנשים קונים רק להשקעה אין מה לעשות פה רק לטייל בין סוסים ונחשים בטבע של עין הים. ולעבוד האגרובנק(העתידי) חוץ מזה לכל מערב אולגה יש מחלף 1 בין 30 שנה- ככה שלהגיע עד הרכבת בבוקר זה לפחות חצי שעה. מה שכן הפוטניאל קיים אבל רק בעוד 100 שנה.
    סגור
  • גזען (ל"ת)
    יהודי 18/09/2012 20:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה יש בחדרה חוץ מזקנים ואתיופים?
    עיר מתה. 18/09/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מזל טוב לרגל פתיחת מתחם קניות הראשון, בבאר שבע יש כבר 6-7 מתחמים בקלות...
    סגור
  • חדרה
    חדרייתי 18/09/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך המתחם מת, חוץ מיינות ביתן(מזון-חייבים) החנוית ריקות.
    סגור
  • 4.
    לכי לישון (ל"ת)
    שוקי 16/09/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 3.
    עשבי הבר שצצים בימי פישר העליזים-תזכרו את הטיטניק
    חכם ציון 16/09/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ליבי ליבי למי שהולך לגור באשקלון יחד עם התרעות לצבע אדום ועוד לוקח משכנתא של מאות אלפים בלי לדעת איך יחזיר את זה.אם המדינה היתה מתוקנת היה צריך לשלם כסף לאנשים כדי שיגורו שם. כך נהגו בעבר עם אנשים שהלכו לגור בספר. בקיצור כאשר תבוא המפולת והיא תבוא כי כל דבר בטבע בסוף חוזר לגודלו הטבעי תבואו בטענות לכל האנליסטים בגרוש של הנדל"ן אשר עבדו או ניסו לעבוד עליכם. כשתבוא המפולת של הנדל"ן הם יאספן את המטלטלים שלהם ויעברו לעבוד עליכם בדברים אחרים.
    סגור
  • 2.
    בוקרה פיל משמש
    נתי 16/09/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חייבים למלא את האתר ביזפורטל הא...?? גם בראש השנה שעבר רשמתם אותו הדבר וכלום לא קרה! חרטא אחד גדול
    סגור
  • 1.
    לצופף 5 מיליון והודים בין נתניה-יבנה ושער הגיא.
    דרומי מתוסכל 16/09/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ןצ'יק אחד יספיק. חלום .
    סגור