חיים כהן: "משכנתאות הענק יובילו את הצעירים לפשיטת רגל; המדינה לא צריכה לממן מפונקים שרוצים לגור בלב ת"א"

כך אמר מנכ"ל דן אנד ברדסטריט בראיון ל-Bizportal - "הרבה אנשים נכנסים להרפתקאה של נטילת משכנתא ללא מחשבה לטווח ארוך"
חיים כהן
שוק המשכנתאות רשם השבוע שיאים חדשים לאחר שבחודש יולי היקפן הסתכם ב-4.93 מיליארד שקל . זאת ועוד, לפי נתוני השמאי הממשלתי , מחירן של דירות 4 חדרים עלה ברבעון השני ב-1.9%.

עליית מחירי הדירות מחד והגידול ברמת המינוף של נוטלי המשכנתאות, יחד עם החשש מכניסת המשק הישראלי למיתון בעקבות המשבר הכלכלי באירופה והדיבורים על תקיפה באירן מגבירים את הסיכון שעומד בפני רוכשי הדירות.

בראיון ל-BizportalTV מספק חיים כהן, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, תחזית קשה לקהל רוכשי הדירות ולמשק הישראלי - צפו בסרטון



תגובות לכתבה(62):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    uiouio
    uioi 11/11/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    uiouio
    סגור
  • 34.
    הגיע הזמן שתתעוררו צעירים יקרים
    אזרח ותיק עם דירה 20/08/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לי יש דירה, ואחרי מאה ועשרים כל אחד מילדי יקבל חצי דירה. לחרדי יש עשרה ילדים והוא גם קונה לכל אחד מילדיו חצי דירה. מקור הכספים שלו זה המיסים שלי, ואולי גם שלכם. צעירים יקרים, עד שלא תתעוררו ותצביעו בבחירות על מנת לנער מהשלטון את ביבי והדוסים, ולהכניס במקומם מי שיבטיח שהכספים לא יילכו למשתמטים ולפרזיטים (ימין או שמאל, לא משנה - משתמט הוא משתמט ופרזיט הוא פרזיט) אלא לנוער המצויין שלנו, זה שעושה צבא ומילואים ולומד ועובד ומשלם מיסים. עלה ירוק, מפלגת הגימלאים, וכל מיני המצאות אחרות שהצעירים מוצאים כל ארבע שנים כהצבעת " מחאה" זו לא התשובה. התשובה היא להצביע עבור מפלגה לגיטימית שרוצה בטובת הצעירים ומבטיחה צעדים קונקרטיים.
    סגור
  • תמצא אחת כזו + מנהיג (ל"ת)
    מ 21/08/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה ש"ס ויהדות התורה זה מנהיגות? זה רק כסף - ללמוד מהם (ל"ת)
    רק מפלגה סקטוריאלית 22/08/2012 01:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    חיים, המדינה מעבירה משרדי ממשלה לת" א
    יוסי כהן 19/08/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראה את סילבן שלום ולימור לבנת [' אוהבי ירושלים' ] למשל. אין כאן מנהיגות שיכולה להוביל פיתוח תעשיה ועסקים גם ביקנעם ועפולה או אפילו מודיעין וירושלים. הצעירים רוצים לעבוד ואין עבודה מחוץ לתל אביב.
    סגור
  • 32.
    הקטע הוא ששכר הדירה כמעט משתווה למשכנתא
    יוסי 19/08/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 4
    זה החשבון שעושים מה עדיף, לשלם שכר דירה כל החיים או להוסיף עוד 1000 שקל כל חודש ולרכוש דירה שאחרי 30 שנה תהיה שלך, זו נבלה וזו טריפה, לפחות יהיה מה להוריש לנכדים, ולא ליפול עליהם לעת זיקנה.
    סגור
  • בשכר דירה אתה לא בחוב של מיליון. (ל"ת)
    א 19/08/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 31.
    עסקים נפתחים במקום שיש אנשים
    ישראל 19/08/2012 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צודק לגמרי. המעבר לפריפריה ייטיב עם כולם. עם רוכשי או שוכרי הדירות שימצאו בפריפריה מקום לגור במחיר סביר יותר. ליזמים ולבעלי עסקים שימצאו עובדים צעירים בעלי מוטיביציה בסביבה שבה נוח וזול יותר להקים עסק. למדינה שתתמרץ הקמת עסקים והתיישבות בפריפריה.
    סגור
  • 30.
    תקשיבו טוב טוב... הנה הפתרון לבועת הנדלן לפניכם... כנסו
    יוסי צ. 19/08/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מכיוון שהזוגות הצעירים צריכים לממן את רוכשי הדירות להשקעה. לפני 4 - 5 שנים מחירי הדירות היו בשפל היסטורי, והריבית הכי נמוכה אי פעם... כל מי שעיניו בראשו רץ וטס לקנות דירה להשקעה. והחכמים יותר קנו כמה דירות להשקעה. אני מכיר אישית אנשים שרכשו חמש ושש דירות להשקעה. כאשר המינוף הוא ע"י הבנקים מה שקרה בפועל הוא המחירים עלו, בגלל המחסור שנוצר. בעלי הנכס הכפילו את השקעתם פי כמה וכמה, השכירות עלתה מעל ומעבר להחזרי המשכנתאות. כאשר זו ההשקעה היחידה בארץ שאין עליה מס. כל מי שיש לו דירה להשקעה בחיים, אבל בחיים, לא ישחרר אותה לשוק החופשי. תקשיבו טוב ! אין פה שום בועה !!! זה חלק מהפנסיה העתידית שלו ושל כל משפחתו. לכן אין צפי שהמחירים ירדו ושום בועה לא תתפוצץ אלא רק בהתערבות ממשלתית ע"י מיסוי כבד ביותר על השכר דירה !!! כך ורק כך נוצר המחסור ושלא יספרו לכם סיפורים !!! הדירות להשקעה שנרכשו בעיקר במרכזי הערים, שם אין בנייה חדשה, יצרה מחסור שגרם לעליה הנוכחית והיא מקרינה על כל הארץ כמו הר שמתרומם שהפסגות שלו הן מרכזי הערים.
    סגור
  • ולכן יש למסות את שוק הנדל"ן
    רו"ח בדימוס 19/08/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    העדר המיסוי והאכיפה בשוק הנדל"ן זועק לשמיים מחוסר מוסריות. יש למסות הכנסה מדמי שכירות בשיעור של 35% לפחות ולבטל כל פטור מרווחי הון במכירת נדל"ן. לכל אלו שטוענים כי הכל יגולגל חזרה לשוכרים - אני לא מכיר הרבה שישלמו מעל ל- 9K עבור דירה בת"א במקום 6K כי הם פשוט לא יכולים. מה גם שהמשכיר חייב לחכות לתום חוזה השכירות כדי להעלות אותה. השכירות תעלה אומנם בקצת אבל ניתן יהיה להוריד מיסוי אחר. הסיבה היחידה שזה לא קורה היא הסיאוב של הפוליטיקאים עצמם אשר מושקעים בנדל"ן מעל לראש. אני חוזר ואומר: הנדל"ן הוא התחום עם הכי הרבה כסף שחור במשק - כל מי שצריך לדעת את זה יודע את זה. מצד שני הפוליטיקאים עצמם מחזיקים הון בנדל"ן ולכן מתנגדים למיסוי שלו (ראו ערך קבירת תוכנית 5-הקילו של שטייניץ ע"י החרדים לפני שנכנסה לתוקף בטענה שהיא לא יעילה!!! - והתקשורת שתקה למרות שהצחנה מהמעשה כ"כ עזה).
    סגור
  • טען עוד
  • יש להנהיג דיווח מס הכנסה לכל האוכלוסיה
    m2041 19/08/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש להנהיג דיווח הכנסות לכל האוכלוסיה ורק אח"כ לפתור בעיות מיסוי שונות. הבעיה עם מיסוי נדל"ן היא שלאנשים מסויימים יש 3-4 דירות שמשכירים אותן במקביל ואף אחד לא יודע לגבות מס מהעסק הזה.
    סגור
  • להנהיג חובת עיסוק ואיסור בטלה
    איזי 19/08/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל כל מיני אנשים אנונימיים שכל מה שמעניין אותם זה שיעשו עבורם הכל ושיפתרו להם את הבעיות ושידפקו את כולם ורק הם צדיקים תמימים שאינם אחראים לעצמם, צריך להנהיג בארץ חובת עיסוק, מיסוי בטלה וקנס על העדר אחריות אישית. כך זה יעבוד: כל מי שהוא בגיל 21-65 חייב או לעבוד או להיות סטודנט. כל מי שאינו עובד או לומד ובעצם חי על חשבון אחרים או על חשבון הציבור יהיה חייב מס בטלה שישולם לא בכסף אלא בתרומת ימי עבודה למען הציבור. למשל יהיה מדריך במוסדות רפואיים, מטפל בקשישים, משמר אזרחי, ועוד... הקנס על היעדר אחריות אישית יוטל על כל אדם שנסמך על שולחנם של אחרים מעל מספר ימים בשנה כל עוד אינו עובד או לומד. אגב אפשר גם לקבוע שלומד זה רק מי שיצליח בבחינות ולא כל בטלן שיהיה סטודנט נצחי ללא תועלת.
    סגור
  • 29.
    נכון כי לחברות ובמיוחד למנהלים יש תאבון עושק גדול. (ל"ת)
    מוש 19/08/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    הם כן יכולים להוזיל את מחירי הדירות אבל לא רוצים
    אנונימי 19/08/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הם מרויחים מזה שמשעבדים את העם. זה גורם לעם להיות עייף ולא לצאת למחאות. וכך זה מבטיח שזה ימשך. הם יכולים לאשר פינוי בינוי לכל הבתים הישנים במקום 2 וחצי קומות 3 וחצי קומות עם חניות וכו' גם לעשות מדינה יותר טובה וגם שפע של דירות וגם שפע של חניה. אבל הם לא רוצים. הם נבלות ומטומטם מי שמסכים לחיות ככה. בניה של 7 קומות לכל בניין עם 3 קומות זה יהיה הכי טוב. למה ברמת גן נותנים?
    סגור
  • 27.
    הסטודנטים טיפשים משלמים שכר לימוד ואחכ משכנתא
    אנונימי 19/08/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שחרדי רשום בישיבה מקבל כסף מהישיבה מקבל שכר לימוד ממשרד החינוך ומילגה ממשרד החינוך על עצם העובדה שהוא לומד ואתם משלמים על לימודים ומשכנתא. על זה נאמר עם נבל ולא חכם. אז מגיע לכם.
    סגור
  • 26.
    צודק 100% צאו לעבוד ותגורו מסביב לת"א וואלה אמק כל אחד (ל"ת)
    רוצה דירה בשנקין!!! 19/08/2012 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 25.
    מסיעים את הפליטים ישירות לתל אביב כדי שישכרו כל דירה
    חבר מרכז שמשכיר דירו 19/08/2012 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שישכרו כל דירה פנויה וכך להעלות את מחירי הדיור עוד יותר
    סגור
  • פליטים?מדובר במסתננים!פורצי גבול (ל"ת)
    קליפ 19/08/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    דמגוגיה מהרמה הכי ירודה
    עירית 19/08/2012 08:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרי בכל הארץ צריך לקחת משכנתאות ענק בגל עליית מחירי הדיור. העיקר שהמדינה מרוויחה מיסים גבוהים-היא תשרוד אך לא האזרחים או במילים פשוטות-מדינה פשיסטית.
    סגור
  • 23.
    המחירים נמוכים מידי והבנקים יתנו יותר משכנתאות
    רוני הקבלן 19/08/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    1 5
    על מה אתם מדברים? אני מוכר דירות במחירים שאנשים רוצים לשלם עליהן. הבנקים נותנים משכנתאות למי שרוצה לפדות אותן. אם יש אנשים שעל דירה בתל אביב משלמים לי 5 מיליון אני מוכר להם את הדירה, מה הבועה בזה? אנשים עובדים, מקבלים משכורת, יחזירו לבנק. יפטרו אותם ממקום אחד ילכו למקום אחר. אני גם עבדתי במספר מקומות עד שהקמתי את החברה שלי. בשנה הבאה אני מקווה שאמכור את הדירות ב 25% יותר, יהיו הרבה קונים אני בטוח. הבנקים יתנו להם את המשכנתא, אני בטוח ללא ספק. כולם יצאו מרוצים, הקונים, הבנקים והקבלנים. טוקבקיסטים שכותבים על הבועה יכתבו בועה גם בעוד שנה, שנתיים ו 5 שנים שהמחיר יהיה כפול.
    סגור
  • 22.
    ממשלה שלא עושה דבר בכוונה!
    אנונימי 19/08/2012 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נגור איפה שמתאים לנו. למה לנו להיות כל יום שעתיים בדרך לעבודה ושעתיים חזרה ? בשביל בית בפריפריה? מה עם הדלק? תגדיל ממשלה שהגיע הזמן שתתפקד. או שכולנו במטוס לחול. כלומר צעירים משכילים ודוקטורנטים לא יחזרו לפה
    סגור
  • 21.
    זוג צעיר
    ghost730 19/08/2012 08:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לקח לנו זמן להבין שהמדינה לא מעוניינת בדור המשך. יש לנו הון עצמי,שלא עושה כלום בבנק 2% שנתי,ומתוך זה לוקחים לנו 25% מס,אז פשוט רכשנו דירה להשקעה שמכניסה לנו 40000 ש"ח מס שחור,כמו כול הנבלות,הפכנו להיות גם כך. זה עצוב שלא עוזרים לזוגות צעירים ומדברים רק על דירות להשכרה,ואם כבר דירות לקנייה אז במקומות שכוחי אל,ללא עבודה,ותשתיות ראויות,תעשו צבא תלחמו בשביל המדינה,אבל דירה לחיות לא תקבלו,זה המוטו של הממשלה הנוכחית וקודמיה. פשוט עצוב
    סגור
  • בדיוק נכון. הממשלה רק מדברת למעשה היא רוצה זוג עבדים
    אנונימי 19/08/2012 09:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה משתלם לה. כשכל היום תהיו בדרכים מהעבודה לבית בפריפריה . והכסף יספיק לכם רק לדלק משכנתא ואוכל לא בריא ואחרי שתשלמו למגן ולמועדונית תהיו שפוטים של המדינה והמעביד כי תפחדו למצוא את עצמכם ברחוב. וככה גם לא יהיה לכם כוח לצאת למחאה או לחשוב איך זה שדוס עם 8 ילדים מצליח לקנות לכל ילדיו דירה חצי חצי ואתם לא. אז תבינו שביבי משעבד אותכם בכספכם שלכם. ואת זה עשה פריקלס בתקופת יוון. עליו נאמר "משחד את העם בכספו שלו" אתם אדיוטים.
    סגור
  • נשמע כאילו המאמר פגע בול
    איזי 19/08/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפי התגובות שלך נגד כל העולם נראה כאילו אתה באמת מתאים להגדרה של ה"בטלן השכונתי" שכולם אשמים במצבו ושהוא מחכה שיבואו לעזור לו ולקבל תרומות מאנשים שעובדים. העיקר שהוא עצמו לא אחראי לכך!!
    סגור
  • 20.
    מאוד מעניין
    ליאת 19/08/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חיים כהן צודק במאה אחוז. אסור לקחת ככה משכנתא. אנשים לוקחים משכנתא על 70% מהסכום, זה פשוט מטורף - ולא ברור איך יחזירו. צריך באמת לבדוק אם נוכל לשים אוכל על השולחן לפני שאנחנו קונים דירה. וחוץ מזה - לא כל אחד חייב להיות בעל דירה. מי אמר שזה לכולם???
    סגור
  • צדקת ליאת דירה זה לא לכולם רק לעשירים ולחרדים להם יש
    אנונימי 19/08/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל חרדי עם 8 ילדים קונה דירה (חצי דירה) לילדיו. וזה אומר שיש כסף מאיפה? שמעתי דתיה עם 10 ילדים שאומרת שהיא קנתה לבת שלה שהתחתנה בת 20 חצי דירה בחדרה והיא משכירה אותה וגרה במרכז. אז מאיפה היא חסכה כסף לחצי דירה לבת שלה ולה יש עוד 5 ילדים שכבר נשואים עם דירות. אז זה אומר שהכל על חשבוננו. ולמה שלא יהיה לכל אחד פה דירה? למה לשלם שכד כזה גבוה? כי הממשלה אימפוטנטית? לא עושה כלום?
    סגור
  • 19.
    המדינה אוהבת את מיסי הדירות
    עינת 19/08/2012 08:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עליית מחירי הדירות נתנה לממשלה הבזבזנית הזאת המון כסף שהלך לאן שהלך אבל לא הגיע אלינו בחזרה ,כלומר למשלמי המיסים. לממשלה אין אינטרס שמחירי הדירות יירדו כי היא הנהנית העיקרית מהעלייה או הבועה הזאת . דור של צעירים פראיירים ממשכן את עצמו למען דירה ואת חייו כדי להגן על ההשקעה במילואים . הממשלה או כל הממשלות ימין ושמאל לא טובות לאזרח הקטן.
    סגור
  • 18.
    בנק טפחות מחלק כרטיסי אשראי = הגדלת משכנתא לכל דורש
    אנווו 19/08/2012 07:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנק המזרחי טפחות מגדיל לעשות ומחלק לכל בעל משכנתא כרטיס אשראי טפחות לכל מטרה.. במיוחד לווים בעייתיים שאינם יכולים לקבל הלוואה ויש להם דירה הוא ממשכן להם בגין כרטיס טפחות כל פעם 100000 שח!!! החזירים שועטים והמסכנים יפלו בענק.. חגיגת צריכה כזאת שבנק לא אחראי מוביל
    סגור
  • 17.
    אתה בעצמך מפונק וטיפש
    אנונימי 19/08/2012 07:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש פה הרבה בתים במרכז להריסה במקום לעשות פינוי בינוי ולבנות שפע דירות חדשים ולתת לקבלנים גם להרויח אתה מציע קשקוש בלבוש. שהמדינה תתחיל לבנות ואנחנו נגור איפה שבא לנו במחיר סביר. יא מפונק וטיפש אתה
    סגור
  • 16.
    חיים כהן למה עכשיו נזכרת לפתח את הפה?
    אנונימי 19/08/2012 07:41
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מה רצית שהצעירים יעשו? יעבדו ברעננה יגורו בגן יבנה יקבלו טילים שם מידי פעם. יחזיקו 2 מכוניות כי האשה עובדת בדרום ת"א. או בפת או ברמת גן. וההורים גרים בחולון ואם הילד בגן פתאום חולה הם יזעיקו את ההורים שגרים בירושלים להוציא את הילד מהגן? אתה ממש אדיוט. אתה רוצה שלצעירים יהיה קשה בחיים הדלק יעלה להם יותר מהמשכנתא. פשוט במקום לבלבל לנו את המוח המדינה צריכה להוריד מחירים.
    סגור
  • אתה דוגמא מצויינת
    ישראל 19/08/2012 08:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם לגור קרוב לעבודה גם לא להיות תלוי במחיר הדלק וגם שהמדינה תוריד לך את המחיר... :-) אתה כנראה חי על הירח. תמצא עבודה בחברה או במפעל מחוץ לתל אביב, או במקום אחר ותגור קרוב.
    סגור
  • איזה עבודה? יש בפריפריה? יש עבודה בהנדסה ביו רפואית?
    אנונימי 19/08/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לבוגרי הנדסה ביו רפואית אין עבודה באף מקום. פתחו מסלול למובטלים. אז לגור בפריפריה או בתל אביב זה לא עוזר. ואם כלכלן מצא עבודה בבנק בסניף בתל אביב הוא יגור בכרמיאל? קודם שיהיה עבודה או רכבת ואז נדבר. ו
    סגור
  • 15.
    גם במשבר הבנקים וויסות המניות בשנות ה80 חשבו שהמניות לא (ל"ת)
    ירדו לעולם. 19/08/2012 07:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 14.
    על זה צריך להשיב פישר וחבר מרעיו שעושים הכל כדי לסבך
    אלף מם 19/08/2012 07:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    את רוכשי הדירות ובתוך כך מעלים את מחיר הדירות ואז נוצא מעל סגור.לוקחים יותר משכנתא-מחירים עולים-צריכים משכנתא יותר גדולה וחוזר חלילה.
    סגור
  • 13.
    דברי טעם
    אלעד 19/08/2012 07:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביי ביי תל אביב :) 2950 רג, למה לי 6000 תא?
    סגור
  • 12.
    אחרי גל האופוריה הזמני ועם ובלי אירן יבואו גלי הפיטורים
    יופיעו חדלי הפירעון 19/08/2012 06:33
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ותוך מספר ימים אין בועת נדל"ן ויש התערבות ממשלתית ליציבות הבנקים על חשבון כל משלמי המיסים.
    סגור
  • 11.
    שייח מוניס
    אבי 19/08/2012 05:45
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שהמדינה תממן ואני אמשך לשתות בבית קפה כל יום בשינקין מה קרה? לחמתי למען המדינה 3 ימים וחצי בגן נחמה! *שמאלנים=זן נכחד*
    סגור
  • 10.
    כשיתחילו לעזוב. את הארץ זה כבר יהיה מאוחר
    צלול 19/08/2012 03:23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק אז הממשלות האימפוטנטיות יתעוררו וישלחו את כל הגריטרים העשירים מחול שקנו כאן דירה שלישית ורביעית לצבא וזה יהיה מעניין.
    סגור
  • 9.
    סוף סוף מישהו אומר את האמת, הקריסה בפתח.
    ר 19/08/2012 02:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המינוף יהרוג אותנו וזה יתחיל בגל הפיטורים הראשון שעלול להגיע מייד לאחר החגים.
    סגור
  • 8.
    לא מבין איך הוא הגיע למסקנה הסופית של עליות???
    המושיע 19/08/2012 01:33
    הגב לתגובה זו
    14 3
    משהו כאן לא ברור, הסרט נראה ערוך וקטועה. איך אחרי כל ההסברים על המצב הקשה שהולך להיות לפנינו, הוא מודיע ללא מיצמוץ שיהיו עליות מחירים?? המנכ"ל המלומד יסביר לנו בבקשה איך במשק שנכנס למיתון שמושפע מאירופה וארה"ב, עם מצב בטחוני מאוד לא פשוט שלא היה כמותו כבר עשורים,מחאה חברתית, קושי בלקיחת משכנתא, עליות מחירי מזון ועוד, איך הוא בדיוק מגיע למסקנה המצוצה מהאצבע שיהיו עליות מחירים?? המחירים הם במגמת ירידה מובהקת כבר קרוב לשנה, ולא משנה כל הסטיסטיקות והגרפים, בעלי דירה שרוצים לסגור מורידים 200K לפחות מהמחיר, כל מחירי יד2 הם משאלות של המוכר ולא באמת מחירי סגירה. השוק מת כבר שנה ויותר והמגמה הכללית היא של ירידות, לא חסרים דירות באמת, יש המון דירות להשקעה ואילו באמת היו רוצים להוריד מחירים היו יכולים תוך יום להוריד אותם על ידי מיסוי דירות להשקעה, מיסוי שכר דירה, אי נתינת להחזקת דירות על ידי תושבי חוץ שלא גרים בהם ואו חיוב השכרת הדירה למגורים ועוד אלף ואחד דרכים. אבל כולם עושים יד ביד בוחטה על חשבון האיש הקטן.
    סגור
  • הקטנת היצע ללא ירידה בביקוש = עליית מחירים
    חי 19/08/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כשכל אחד חושב שהוא חייב לקנות דירה המחירים לעולם לא ירדו. ההיצע לא גדל. כשהביקושים עולים ועולים המחירים ימשיכו לעלות.
    סגור
  • קישקוש, גם בארה"ב חשבו כך
    המושיע 19/08/2012 18:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שהמחירים לעולם יעלו כי יש ביקוש. נתנו מליון שקל לאנשים שלא בטוח יוכלו להחזיר אותו עוד מספר שנים. ברגע שהריבית פה תעלה והיא תעלה בטוח, רק שאלה של זמן, אז אנשים יתקעו עם החזרים אסטרונומיים כל חודש על המשכנתה. מ4500K בחודש לסביבות ה7000K בחודש, נראה את כל המשקיעים למינהם מחזירים את המשכתא בריבית 5-6 אחוז. אין שום שוק שעולה כל הזמן, לא בורסה, לא מניות, לא סחורות, לא נפש ובטח לא נדל"ן.
    סגור
  • הממשלה מעוניינת בעליות ושבעלי המשכנתא יהיו עבדים
    אנונימי 19/08/2012 07:48
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הם לא עושים כלום.
    סגור
  • 7.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=הבועה תתפוצץ בפנים לאשמים (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 18/08/2012 23:14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 6.
    קבלן,בנק,ממשל=דמגוגיה שיווק לפראייר=הבועה שתתפוצץ=מיתון (ל"ת)
    נדלניסט=אשם בבועה 18/08/2012 23:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 5.
    הסרטון לא עולה (ל"ת)
    לא רואים 18/08/2012 23:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    שטויות! גם מי שרוצה לרכוש ברמלה צריך משכנתא ענקית! (ל"ת)
    לא מפונקת כלל!!! 18/08/2012 23:03
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 3.
    כל כך צודק ,אבל
    rikushet 18/08/2012 22:57
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לבנקים יש אשמה לא פחותה מהלווים עצמם. הם בעלי הידע והנסיון ועליהם חלה חובת ההגנה על הלווה ,למרות שהאינטרס שלהם להרוויח . הרגולטור צריך לפקח עליהם במיליון עיניים כי זו אחריותו
    סגור
  • כשהם יקרסו יפנו לממשלה ואנו נמממן בכספנו את הצלתם (ל"ת)
    א.מ 19/08/2012 07:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 2.
    יש או את ת"א או השטחים הכבושים ! (ל"ת)
    נילי 18/08/2012 22:55
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • נילי(נצח ישראל לא ישקר)
    קליפ 19/08/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם יפו גם ת" א הכל כבוש!הכל שייך לישראלים(הערבים)!! את מוסלמית? אם לא מקומך לא בארצנו!!
    סגור
  • לאחרונה
    יהודה55 19/08/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני פוחד להוריד בשרותים את המכנסיים, שמא יגיע מי שהוא ,ויכניס לי את השטחים הכבושים לישבן.
    סגור
  • 1.
    רמה"ש
    דני 18/08/2012 22:29
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אתה צודק. אבל יש עוד צדק. מדוע המדינה מרשה לבנקים להרויח כך הרבה בהלואת משכנתא. גם זה צודק. ומדוע המדינה אינה מכירה בריבית המשכנתא כהוצאה מוכרת. גם זה צודק. מעניין מדוע נעצרת אחרי הצדק הראשון. ומדוע המדינה אינה מורידה את המיסוי על נדל"ן - גם זה צודק. מה היה רע בקבוצות רכישה כשאנשים חסכו כסף. כל הכלים האלה גם הם ימנעו מצעירים לפשוט רגל במקום שילכו לגור במקומות אחרים בעולם. אין ספק שאנשים כמוך שרואים רק חלק מהצדק (שכבר נאמר שהוא גרוע כמו שקר) לא מסייעים לצעירים שלנו להסתדר. בקצור הצדק והשכל אינם מצויים במוחם של בעלי הכסף בלבד. יש כאן אנשים מצוינים שפשוט לא משפיעים כי אין להם מספיק כסף. לכם רב הדברים נראים כאן פשוט חרא ... אלא אם יש לך מספיק כסף או שאתה חלק מהכנופית השלטון ... הבנו את זה ?
    סגור
  • איך טוענים שאין בועת נדל"ן כשדרושות 187 משכורות לדירה (ל"ת)
    במקום 50 ? 20/08/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • זה צודק, וגם זה צודק
    יהודה55 19/08/2012 07:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המדינה מעוניינת מן הסתם למקסם את רווחיה, ולכן היא לא תוריד את מחירי הקרקע, את המעמ ואת מס הרכישה כל זמן שיש ביקוש. ועל קטע הביקוש אחראים הצרכנים. שיתוק בביקוש יגרום לתגובת שרשרת של הורדת מחירים של כל הגורמים בענף. לכאן, כנראה עוד לא הגענו, משבר נדלן ,לא רק שהוא יקרה , הוא הכרחי.
    סגור
  • ביבי שטייניץ וטרכטנברג חבורת גנבים הרסו לנו את החיים (ל"ת)
    אנונימי 19/08/2012 07:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הגנבים הם גם הטיקונים שעושקים את העם.
    יוסי 19/08/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראיתם חוזה רכישה שמדד תשומות הבניה שטרם פורסם יכול על מחיר הדירה? אכן יש לפחות חברהקבלנית אחת גדולה שנוהג כך, (הדבר לא מוסבר בעת הרכישה ומוחבה באחד הסעיפים).
    סגור
  • ומי נותן לטייקונים לעשוק אותנו
    מוריס 22/08/2012 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשתפי"ם שלהם בכנסת.
    סגור
  • עבדו על העם עם 25% מס על הבורסה מנוולים
    אנונימי 19/08/2012 07:48
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה מה שיצא מהחבר של ביב טרכטנברג הנוכל
    סגור
  • מס 1 יפה אמרת. הם לא מעונינים להוריד את מחירי הדירות
    אנונימי 19/08/2012 07:46
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נוח להם שנהיה עבדי משכנתא. הם רוצים שנגור בכל הארץ אבל לא דואגים לעבודה או רכבת. הם גם לא מרשים לבנות במרכז בתים גבוהים אישור של 2 וחצי קומות בצפון הישן של תל אביב לא מאפשר רווח לקבלנים רק מנציח את הפער של דירות שלא יעמדו ברעידת אדמה כי הדירות החדשות יקרסו עליהם זה בטוח ורק לבעלי הדירות החדשות יהיה חניה אם בכלל בכל אופן זה יצור צפיפות ומחסור בחניה לכולם. הם לא חושבים לטווח ארוך כי המטרה שלהם שנהיה עבדי משכנתא.
    סגור
  • רק בקלפי אפשר להשפיע
    אורי 19/08/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עושקים את מעמד הבינים כדי שיהיה לשלם לחרדים, כדי שהם בתורם יתמכו בקואליציה, כדי שזו בתורה תאשר תקציבי עתק למגזר הדתי/חרדי, כדי שהוא ימשיך לתמוך בקואליציה וחוזר חלילה. בפעם הבאה כשתהיהו בקלפי תחשבו טוב טוב את מי לבחור.
    סגור
  • זה לא בקלפי זה לפני... (ל"ת)
    תתפקדו! 20/08/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור