AMG: "הנתונים על הזינוק במשכנתאות מוטים ולא מייצגים את הביקוש לדירות"

לפי נתוני בנק ישראל מאתמול, היקף המשכנתאות שנלקחו בחודש יולי האחרון עמד על 4.93 מיליארד שקלים - שיא כל הזמנים
שוק סוער
פרסם אתמול נתונים לפיהם היקף המשכנתאות שנלקחו בחודש יולי האחרון עמד על 4.93 מיליארד שקלים - שיא כל הזמנים. ההנחה ההיא שהדבר מייצג ביקוש שיא לדירות, עם זאת - ב-AMG סבורים שלא כך הדבר.

"הנתונים שפורסמו אתמול אינם מעידים על שובה של 'בועת הנדל"ן' ואינם מייצגים את הביקושים לדירות כיום" אומר עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG שהוסיף כי "בארץ מקובל לרכוש דירה מקבלן ולקבל אותה רק לאחר תקופה של שנה וחצי-שנתיים. בד"כ התשלומים הראשונים על הדירה הינם מכספים עצמיים של הרוכש, והתשלומים האחרונים הם כספי משכנתא. כך שהגידול אותו רואים היום בהיקפי המשכנתה נובע למעשה מרכישות שהתבצעו לפני תקופה ארוכה יחסית ואינם משקפים בהכרח את הביקושים היום, אותם נוכל לראות, מבחינת נתוני המשכנתאות, רק בעוד שנה ויותר".

עוד אמר קמינסקי, כי "באופן מסורתי גם ברכישת דירות מיד שניה, עיקר הביקושים הוא בחודשים יולי-אוגוסט, על מנת להיכנס לדירה בטרם תחל שנת הלימודים. כך שבאופן קבוע אנו רואים זינוק בביקוש למשכנתאות בחודשים הללו ואת השינוי יש לבדוק ביחס לחודשים הללו בשנים הקודמות".

וסיבה נוספת אותה מציין קמינסקי היא עניין העלאת המע"מ. לדבריו, "רוכשי דירות רבים העדיפו לסגור עסקאות ולהקדים תשלומים על מנת לחסוך אלפי שקלים כתוצאה מעליית המע"מ שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בראשית אוגוסט, אולם בסופו של דבר תיכנס לתוקפה בראשית ספטמבר. מדובר באירוע נקודתי שאינו מעיד, בהכרח, על מגמה של גידול חד בביקושים לדירות".
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    כבר חמישה חודשים שאני מנסה לקנות דירה
    מוטי 17/08/2012 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא במקום יוקרתי. בבאר שבע בשכונה ממוצעת. אנשים מבקשים סכומים מאוד גבוהים! ממש מטורפים. ובחמשת החודשים האלו לא נמכרה באיזור אפילו דירה אחת! פשוט קפוא לגמרי!
    סגור
  • 13.
    זה לא משכנתאות לדירות חדשות!!!
    מרדכי מוטי אטיה 15/08/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    8 0
    העניין פשוט הדיירים שקנו דירות ....וממתינים לאיכלוס.... הזרימו כסף לחברות ע"מ לחסוך את 1% מע"מ ומדדים...
    סגור
  • 12.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועהבפיצוץ=העם לא פרייר (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל גנבים 15/08/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 11.
    תרגיל שיווק לפראייר=הבועה תתפוצץ=מיתון עיוור הלא מאמין! (ל"ת)
    דמגוגיה נדלן=בלוף 15/08/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 10.
    בועה בלון שהולך להתפוצץ
    מתענין 15/08/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בנתניה המתוכים מתיבשים
    סגור
  • 9.
    עם הכל עולה איך אנשים ישלמו פי 2 על דירות שאתה בונה?
    אנה 15/08/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה רק חלום שלך.תצתרך למכור את הרכב שקניתה ולהפסיק לאכול לחם.כי יהיה יקר מדי בשבילך ואף אחד לא יקנה אצלך עוד שנה אפילו במחיר של היום.תוכל קירות מבטון.
    סגור
  • 8.
    סופסוף מישהוא מספק הסבר הגיוני לפיק הקצר שראינו (ל"ת)
    אנונימי 15/08/2012 12:46
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 7.
    בארץ מקובל לרכוש דירה מקבלן?
    קמינסקי אחר 15/08/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 5
    האיש הזה, קמינסקי, צריך לעשות שיעורי בית. לפחות 70 אחוזים מעסקאות הדיור, הן עסקאות יד שנייה. שנית , אני מטיל ספק בטענה שהתשלומים האחרונים, לקבלנים, משולמים מכספי המשכנתה. סביר יותר שהאחרונים משולמים מכספי דירה קודמת שנמכרה לקראת המעבר לדירה חדשה. בקיצור קמינסקי מפריח עורבים ורוצה להיחשב מומחה בהפרחת יונים צחורות.
    סגור
  • 6.
    *** מיחזורים *** (ל"ת)
    יאיר 15/08/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    הכל זה מיחזור משכנתאות (ל"ת)
    יועץ משכנתאות 15/08/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 4.
    גם AMG אומר כמוני שאין בועה - מחירים רגילים
    קבלן מצוי 15/08/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 15
    אנשים חוטפים אצלי הכל, זה המחיר שהשוק רוצה לשלם על הדירות. הבנקים נותנים משכנתאות למי שהם מוצאים לנכון, בועה זה לא. המחירים ימשיכו לעלות ולעלות, אנחנו צריכים גם להתפרנס מהעבודה, לא? לחם עלה ב 7%, קניתי אוטו חדש שמחירו עלה לעומת מה ששילמתי לפני שנתיים וחצי שקניתי את אותו רכב ביגלל הדולר והמע"מ. עם מה אני אשלם אם לא ממה שאני מוכר? אם אני משלם יותר אז אני מעלה מחיר ואנשים משלמים. מי שלא יקנה היום ישלם כפול בעוד שנה שנתיים כי הכל עולה אז אני חייב גם לעלות אחרת מאיפה אני אשלם?
    סגור
  • איך אתה קבלן ולא מבין כלום בכלכלה.כשה לחם ודלק עולים
    Mila 15/08/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מכירי דירות יורדים כי לציבור רחב לא נשאר כסף לממן את הרכבים שלך החדשים.מי מה אתה תשלם??? מה זה מעניין אותנו.תגיע לפשיטת רגל -זה מה שמגיע לך!
    סגור
  • 3.
    ובא לציון גואל
    עמית 15/08/2012 12:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תודה אדוני.
    סגור
  • הגואל לי מגיע כי איפו יגור הדירות יקרות (ל"ת)
    חיי 15/08/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    הוא צודק במאה אחוז צריך להיות מטורף לקנות דירה היום (ל"ת)
    כלכלן 15/08/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • לא הבנת את הנקודה.פשוט אין לאנשים כסף לקנות.
    חיים 15/08/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הכתבה מנסה להראות שהמצב טוב בארץ ושהציבור קונה דירות ולכן כתבתי שזה משקעים ולא אנשים רגילים
    סגור
  • 1.
    הקונים הם משקעים בדירות ובניינים ולא הציבור הרגיל!!!! (ל"ת)
    \ jhho 15/08/2012 12:04
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור