אילן ברכה מבטיח: "גל גדול של רוכשי דירות מחו"ל בדרך, האמריקנים שיחליפו את הצרפתים - אנחנו עובדים על זה"

יו"ר סוכנות הנדל"ן הניו יורקית 'קלר וויליאמס' אומר היום ל-Bizportal - "תתכוננו לגל הבא, הוא בדרך". איזה ערים על הכוונת? כנסו...
חוף הים בנתניה
שוק הדירות בישראל רתח בין השנים 2009-2011 עם עליות מחירים של עשרות אחוזים. הסיבה העיקרית לזינוק המחירים המסחרר היא נמוכה לצד מחסור בהיצע, אבל בשוליים הרחבים של התופעה היה גם את עניין רכישת הנדל"ן מצד זרים - יהודים מצרפת שרכשו דירות בערים כגון אשדוד, נתניה או ירושלים.

המשבר באירופה שפגע בתחושת העושר של יהודי צרפת, יחד עם הקיפאון ואי הוודאות סביב כל הקשור בשוק הדירות בישראל הביאו בשנה האחרונה לירידה חדה במספר עסקאות הרכישה מצד יהודים צרפתים. האם הגיע עכשיו זמנם של יהודי ארה"ב להיכנס למגרש המשחקים הישראלי?

אילן ברכה, יו"ר סוכנות הנדל"ן הניו יורקית 'קלר וויליאמס' שהינו מבכירי סוכני הנדל"ן במנהטן ומתמחה בדירות יוקרה, אומר היום בשיחה עם Bizportal כי "הגל הבא של הרוכשים הזרים בישראל יבוא מארה"ב, מהבחינה הזו הם יחליפו את הצרפים."

לדבריו של ברכה, "אנחנו עובדים על זה היום, על שיווק של דירות בישראל ליהודים אמריקנים. צריך להבין שיש לא מעט יהודים בארה"ב שנבהלו מקריסת הנדל"ן בארה"ב ומחפשים לפזר את הנכסים שלהם, לחלק את העוגה - ישראל היא תמיד עבורם." מבחינת היעדים הפוטנציאלים, ברכה מסמן קודם כל את ירושלים ות"א אבל מזכיר גם את נתניה, "בגלל הים".

גורם משמעותי שפועל לטובת הרוכשים הפוטנציאלים מארה"ב הוא כמובן התחזקות הדולר. המטבע האמריקני התחזק מול השקל בשיעור של יותר מ-20% תוך קצת יותר משנה, זה אומר שמבחינת האמריקנים מחירי הדירות בישראל הוזלו ב-20%, וזה עוד לפני ירידת המחירים שהייתה כתוצאה מהגבלות המשכנתא של פישר והמחאה החברתית של הקיץ הקודם.
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    נכון הם יקנו דירת חדר ב 2 מליון דולר
    אנונימי 15/08/2012 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שהם מטומטמים או שאילן ברכה התחרפן. הם יקנו בתים ויחכו לטילים החמודים של האירנים שישמידו להם את הבתים. אתם עובדים על זה? או עובדים עליהם?
    סגור
  • 45.
    בטח יבואו. למה לקנות שם בזול כשאפשר לקנות כאן ביוקר? (ל"ת)
    הטיל האיראני 15/08/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    בואו נתחיל מזה שיחייבו יזמים להקצות דירות בכל פרויקט
    אמיר 15/08/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבור דיור ציבורי. לפחות 30% או שלא יקבלו אישור בנייה
    סגור
  • 43.
    מי זה ומה זה לעזאזל אילן ברכה?? (ל"ת)
    א.מ 15/08/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 42.
    ממש. יש להם כסף..... (ל"ת)
    ניר 14/08/2012 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    זה הזמן להגר לארהב ולמכור את ישראל למרבה המחיר .
    החכם 14/08/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצעירים הישראלים יעברו לארה"ב ויקנו בתים בחמישית ממחיר דיהה בתל אביב..והיהודים העשירים מניו יורק ובוסטון ואולי גם סינים? יקנו דירות בישראל במחירי בועה וככה ישראל תימכר ע"י כרישי הנדלן והממשלה לכל המרבה המחיר...ומי יעשה מילואים וישמור על המדינה ? אה ..לזה ידאגו שטייניץ וביבי אפשר לעשות אאוטסורסינג לחברות אמריקאיות שיתפעלו את מערך המילואים ואמצעי הלחימה המקומינו ..הרי ממילא רוב הכסף מגיע מכספי אמריקאיים ממשל ויהודים ..
    סגור
  • 40.
    גם כן "מומחה "
    מריח מסריח משהו.... 14/08/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם גם לכם נראה כי מישהו כאן מדבר שטויות ???.
    סגור
  • 39.
    אילן ברכה או אילן קללה (ל"ת)
    ירון 14/08/2012 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    ומה עם התשואה
    ישראל ישראלי 14/08/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונגיד שהצלחת למכור לאיזה אמריקאי דירה. בטח היא צריכה להיות באיזה מגדל דירות עם כל השירותים הנילווים (בשביל להצדיק את חוברות הכרומו שתדחפו להם מכל הכיוונים), בקומה גבוהה יחסית ועם נוף. אחרת מה עשית? בכמה תמכור את הדירה? אם בנתניה (באחד המגדלים בעיר ימים עם נוף לים) מדובר אז סדר גודל של 1- 1.5 מיליון $. בכמה תשכיר? ומה עם המיסים וארנונה? ובתל אביב או בירושלים מחירים דומים או יקרים יותר. בהנחה של תשואה לא מוגזמת של 5% לשנה, מדובר על כ- 50-75 אלף דולר. זה יוצא כ- 5000 דולר לחודש שכר דירה. ללא מיסים. מישהו השתגע. איך תמכור דבר כזה? רק ברמאות, בשקר, נצלנות ותחמנות. הישראלי "היפה" עושה עסקים. בושה וחרפה. בשביל זה לא צריך להיות "בכיר סוכני הנדל"ן ומומחה בדירות יוקרה". פשוט תרשום בכרטיס הביקור "שקרן". זה יותר קצר וגם אפשר לרשום זאת בפונט גדול.
    סגור
  • 37.
    אתה מבלבל את המוח!בארה"ב יש להם הזדמנויות פי 10
    אלף מם 14/08/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר טובות חוץ מזה יש עדיין את הסיפור עם איראן
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    מתווכים לפח - כאב ראש שנחסך (ל"ת)
    המשורר 14/08/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    האם יש קנוניה ין יזמי הנדל"ן לבין העתונות?? מחירי הנדלן
    קנוניה 14/08/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינם ריאלים הכל יקרוס.
    סגור
  • 34.
    אילן ברכה
    אהרון 14/08/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפסיק לעבוד על האנשים איזה אמריקאי יקנה כאן דירה במחיר כפול של וילה בניו יורק ?אתה מנסה לנפח את מחירי הדירות
    סגור
  • 33.
    מוכן תמורת גרין קארד (ל"ת)
    69 14/08/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    נו הנה עוד מפגר שחושב שכל האמריקאים מטומטמים
    קובי 14/08/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש להם בארהב דירות במחיר של שליש מעלות הבניה והם ירוצו לכאן לקנות דירות מטר על מטר במאות אלפי דולרים ששם קונים אחוזות בפרוטות , יופי חמוד תמשיך לעבוד על ריק
    סגור
  • 31.
    רחמים על ההורים המבוגרים שמוציאים את כל כספי הפנסיה
    "יהיה בסדר" 14/08/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שלהם כדי לעזור לילדים לקנות דירה במחיר שגובל בפשע. אסונות אישיים יהיו כאן וכנראה בקרוב אחרי גלי הפיטורים שיבואו מהמיתון שרק הולך ומתחזק.
    סגור
  • 30.
    המשקיעים יקנו בארהב איפה שהמחירים בתחתית - לא בפיק בועה
    כמו בארץ 14/08/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשקיעים יקנו בארהב איפה שהמחירים בתחתית - לא בפיק בועה
    סגור
  • 29.
    האמריקאים הפסידו 50 אחוז מערך הבתים שלהם...אין כסף (ל"ת)
    22 14/08/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    ק ו נ י ם ב שפ ל ו מ ו כ ר י ם א ת מ ו ל
    אבי 14/08/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיפורי סבתא מצאו עוד כותרת כדי לשווק את הנדל"ן שנכנס לקיפאון? על הכרישים לא תצליחו לעבוד, אבל על פרייארים תצליחו. ל א ל ג ע ת בשום דבר בארץ המכוניות בשמיים, האוכל בשמיים פשוט יהודם מטומטמים שקונים בכל מחיר .
    סגור
  • 27.
    מזל שיש כאילו שמוכנים לקנות דירות ולהציל את הענף
    אנונימי 14/08/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לנו עודף דירות שלא הצלחנו להיפטר ממנו ה ק ב ל נ י ם
    סגור
  • את הקבלנים? (ל"ת)
    אנונימי 14/08/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    יהודי ארה"ב יגיעו לישראל בלי כלום. (ל"ת)
    אמת 14/08/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    במחיר שהם קונים כאן הם יקנו בארה"ב טירות (ל"ת)
    שושנה 14/08/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    נזרוק את הצעירים אחרי צבא ונביא משקיעים (ל"ת)
    הומלס 14/08/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מה הקבלנים לא עושים כי הם יודעים הנדלן לפני התרסקות (ל"ת)
    mnm 14/08/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אפריקה
    אברהם 14/08/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפריקה נופלת כבר חמש שניים 500 שקל למנייה היום 8 שקל בילבד חותכיים מיליירדיים שווי ערך. מישהו יודע מה קורה שם מישהו מפקח על המנייה הזאת. זה בורסה זה קזינו
    סגור
  • 22.
    לא הבנתי למה זה כדאי לאמריקאים
    תמים שלא מבין 14/08/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אם בארה"ב הם יכולים להגיע לתשואות של מאות אחוזים מעליית ערך הדיור , אחרי הירידה החדה שם , למה להם להשקיע בישראל בה המחירים גבוהים ובדרך למטה ?
    סגור
  • 21.
    יקנו לפני או אחרי התקיפה באירן?! (ל"ת)
    אבי 14/08/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 20.
    עוד כתבה מגמתית -
    ערן 14/08/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בולשיט אחד גדול - ישראלים רצים לקנות נכסים בארהב בגלל שזה הרבה יותר משתלם - ואתם חושבים שהאמריקאים פריירים ... עלוב ופאטטי שכמוך !!!
    סגור
  • 19.
    מיתון עולמי=משקיעים יהודים לא טיפשים יקנו שהבועה תתפוצץ (ל"ת)
    מחירי בועה=לפראייר 14/08/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    פרסום להרצת פראייר=בלוף תקשורתי=מיתון עיוור הלא מאמין! (ל"ת)
    פרו-נדלניסט=בלוף 14/08/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 17.
    בכסף שאמריקאי יקנה דירה בארץ.
    kuhi 14/08/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הוא יכול לקנות 4 דירות בארה"ב.
    סגור
  • 16.
    אני חושב שאצלנו שונאים מתווכים כמו שבארהב שונאים עו"ד (ל"ת)
    להקיא עליהם 14/08/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    בגלל נבלות כמוך אבקש מאחמדינגד להשמיד את המדינה. (ל"ת)
    זהבי עצבני 14/08/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 14.
    יקנו דירה בבת-ים במחיר דירה בניו-יורק? מטומטמים הם לא!
    אלי 14/08/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
    19 1
    ואם כן אז אני מתחלף איתם.
    סגור
  • 13.
    תמשיך לחלום
    gal 14/08/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בארהב הם קונית במיליון וחצי שקל טירה
    סגור
  • 12.
    קרח לאסקימוסים
    האמריקאי 14/08/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    13 1
    עוז כתבת פרסום זולה. לאמריקאים חסר ים? חסר להם שטח לבניה? הרי במחיר שהוא קונה פה דירה שם הוא יכול לקנות חצי רחוב. אם יהודי ארה"ב רוצים לבוא לבקר אז הם תמיד יכולים, לתקופות קצרות או ארוכות. לא קונים פרה בשביל כוס חלב. דברתי עם משפחה מארה"ב שבאו להתארח בארץ במלונות. עם כל נק' הצבירה שלהם בכרטיסי אשראי במשך השנה, לרבות נק' בונוס בטיסות, ואירוח במלונות ברחבי ארה"ב (הבעל הוא איש מכירות בינוני) הם קבלו פה הנחות במלונות של רשתות בינלאומיות ובטיסות שעלה להם פחות מחצי מחיר שישראלי משלם. ואני מדבר על זוג+2 ילדים. בשביל זה לקנות דירה? ובכלל, אמריקאים בד"כ מחפשים בתים פרטיים ליד הים או אגם או בהרים. מה מתוך זה ניתן להציע להם? עוד איש עסקים זוטר שבא למכור לנו לוקשים ולעשות איזה סיבוב על פראיירים. הצחקת אותו !
    סגור
  • 11.
    קומבינטור בשקל!!!חושב שהיהודים האמריקאים פריארים. חחחחח
    מי זה אילן ברכה? 14/08/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שלא יערבבו אותך טיפש
    סגור
  • למה ישראלים לא משקיעים אמריקאים חכמים (ל"ת)
    שרה 14/08/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש לי דירה למכירה ואני מחכה לעליה (ל"ת)
    מלכה 14/08/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    דיבור של פחדן שקרן
    ישראלי 14/08/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    18 1
    למה שיהודי אמריקה יבואו לקנות פה נדל"ן?? כי השוק האמריקאי התרסק? מאיפה להם שפה זה לא פני התרסקות? איפה יש סיכוי גבוהה יותר שהבית שלך ייחרב מפגיעת טיל, ברמת השרון או מיאמי? במחיר של דירת 2 חדרים בת 30 שנה ברמת-גן אתה יכול לקנות בית פרטי בני-ג'רסי, או במקום לקנות דירת 3 חדרים בקריית אונו אתה קונה דירה במגדל דירות יקר במיאמי!! תפסיקו לשקר ולשקר ולשקר, לעומת כל האידיוטים האלו - הפוליטיקאים שלנו יכולים לזכות אצל חיים הכט בתואר צדיקים! מדהים לראות את האחוז האפסי של בעלי מקצוע ישירם פה במדינה- והכי מצחיק זה שכל אחד עוד טוען לקיפוח ובמקביל דופק את האדם שלידו.
    סגור
  • למספר 10
    יגאל 14/08/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה צודק לחלוטין, אנחנו מנסים לדפוק גם את מי שלידינו בשיטת "מצליח". אדם לאדם גנב.
    סגור
  • 9.
    להטיל מס על מי שקונה דירה להשקעה, לפחות 35%. (ל"ת)
    דוד שוורץ 14/08/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • 8.
    ומה יקרה למחירים כשהזרים לתחילו למכור נטו? (ל"ת)
    Lepxii 14/08/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • הדיור שם יותר זול ומה עם האיום האיראני (ל"ת)
    אז למה שיקנו פה ? 14/08/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 7.
    מס רכוש 2% וגמרנו (ל"ת)
    איגור 14/08/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 6.
    אילן ברכה - הלוואי שתאכלו קש אתה וחבריך עכרי ישראל (ל"ת)
    אייל 14/08/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • 5.
    דירות לישראלים , לא לזרים (ל"ת)
    ישראלי 14/08/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 4.
    להגביל בחוק מכירת דירות לזרים עכשיו
    אחד 14/08/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    7 7
    זרים שבאים לפה רוכשים דירות , שנשארות ריקות, מקפיצים את המחירים , וישראלים לא יכולים לרכוש או משלמים שכירויות מטורפות . איפה הממשלה שתגן על האזרח ??
    סגור
  • 3.
    הצחקת אותי עד כאב בטן
    אלעד 14/08/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    27 4
    האמריקאים קונים בית כן כן בית פרטי ב50-100 אלף דולר ואילו בארץ קונים דירה מגעילה בקו האש לא פחות מ 400 אלף $ למה נראה לך שהם יבואו לכאן ?
    סגור
  • 2.
    תמיד צריך פראירים שיקנו בשיא
    doronspi 14/08/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אחרי 10 שנות עלית מחירי נדלן, צריך את האמריקאי הפראיר
    סגור
  • 1.
    WELCOME!!!!! (ל"ת)
    love usa 14/08/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור