אחרי 50 שנה: מעגן עבור כ-120 כלי שייט צפוי לקום בנמל תל אביב

עלות ההקמה צפויה לעמוד על כ-30 מיליון שקל ולפתור את המצוקה החמורה במקומות עגינה בחופי ישראל
מעגנה נמל תל אביב, צילום: 77 איסט
כ-50 שנה לאחר שהופסקה תנועת האניות והסירות בנמל העברי הראשון חוזר נמל תל-אביב לייעודו המקורי. וועדת ההיגוי שהוקמה על ידי חברת אוצר מפעלי ים, המפעילה את נמל תל-אביב, החליטה להוציא לפועל את תכנית הוועדה הבינמשרדית להשיב את מתחם הנמל לייעודו המקורי ולהחזיר למקום את הפעילות הימית.

החברה החליטה להתחיל בהליך הסטטוטורי של קבלת אישורי הקמת המעגן ותגיש בקשה בנושא לוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובנייה של תל-אביב ובכלל זה עדכון התב"ע במקום במטרה לאפשר הארכתו של שובר הגלים הקיים בנמל.

בחברה מעריכים כי לאור היתרונות הגדולים שיש לאזור כולו בהקמת מעגן, ולאור העובדה כי נמל תל-אביב הינו המתחם היחיד בארץ שאינו משמש כנמל למרות שכבר יש לו תב"ע מאושרת, יאיצו את ההליכים. על פי התכנון, במעגנה שתקום יוכלו לעגון עד 120 כלי שייט באורך של עד 12 מטר (30 Feet). על פי האומדן, הקמת המעגנה צפויה לעמוד על כ-30 מליון שקל כאשר המימון יגיע מרווחיה של החברה.

על פי דו"ח מבקר המדינה, בישראל, ובאזור המרכז בפרט, קיים מחסור גדול של מקומות עגינה לסירות ויאכטות. המרינה בתל-אביב, בקיבולת של 300 מקומות, נמצאת בתפוסה של 110%, המרינה ביפו, בקיבולת של 230 מקומות, נמצאת בקיבולת של 100% וכן המרינה בהרצליה בעלת הקיבולת של 700 מקומות עגינה. כתוצאה מכך, למעלה מ-300 סירות ויאכטות נאלצות לעגון דרך קבע במדינות אחרות באגן הים התיכון.

לדברי נעמי אנוך, יו"ר אוצר מפעלי ים, "הנמל ההיסטורי של תל אביב הוא סמל למאבק הקיומי של היישוב היהודי וחלק מתקומת עם ישראל בארצו. אנו חייבים לשמר פיסת היסטוריה זו על ידי החייאת הנמל העברי הראשון ובדרך זו לתת פתרון חלקי למצוקת העגינה באזור המרכז כאשר כל פעילות במעגנה מחייבת השקטת המים ע"י הארכת שובר הגלים. הדבר יביא לעלייה במספר המבקרים ולמשיכת קהלים רבים ומגוונים וכמובן עלייה בהכנסות מעסקים. לשמחתי החברה מייצרת תזרים חיובי יציב ותוכל לממן את ההקמה מהון עצמי".
תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ראשית תשלמו לנו הנכדים וההורים על המניות
    אביב 14/08/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהסבים שלנו קנו בשנת 1930 ,בכסף הזה הקמת את נמל תל אביב ,ועד היום למעשה שחקתם עד כדי אג את אותם שארים של הורי הורינו שהשקיעו ממיטב כספם ועמלם בדרך הציונית שמכרתם להם להקמת נמל יהודי ....לקחתם את הכסף להקמת הנמל והקמתם אותו ,,,המניות נמחקו עד דק ...היום המקום שוקק חיים ומכניס מליונים ,כאשר המדינה לוקחת דבידנדים של עשרות מליונים ,,ולנו אלה שעדין לא התיאשו ועדין מחזיקים ונמשיך להחזיק וגם אם נלך לעולמנו המניות יעברו לילדינו ,,,,לא נוותר נמתין גם עוד 20 שנה ..אבל בסוף תשלמו הכל ...הסבא קנה בשנת 1930 מניות כל מניה לפני לירה שטרלינג ,,,,בזמנו שווה משכורת של כמה חודשי עבודה ...בסכום שהשקיע אז בנמל תל אביב היה יכול לקנות את כל רחוב הירקון .
    סגור
  • תגיש תביעה ייצוגית
    אז למה אתה מחכה ? 14/08/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מוכן לעזור לך
    סגור
  • 2.
    עוד השקעה לטובת העשירים (ל"ת)
    אחד 14/08/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    30 מיליון ג'וקים, נראהלכם ?
    הרבה יותר יקר 14/08/2012 10:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה לפחות 50 מיליון דולר עבודה, הם השתגעו לגמרי, צריך לעשות שם עבודת קידוח והתקנות ימיים עם עבודות תת-מימיות, זה פרוייקט ענק ומורכב, 30 מיליון שקל זה רק המנופים, רואים שמי שתקצב את זה לא מבין כלום בהקמת מעגנות.
    סגור