השמאי הממשלתי: 1.9% עלייה במחיר הממוצע של דירות 4 חדרים - צפו בטבלה

בת"א נרשמה תוך 3 חודשים עלייה מחירים של 6% למחיר ממוצע של 2.44 מ' ש'. היכן נרשמה 3% ירידה? צפו בטבלת המחירים המלאה
הנדל"ן חזר בגדול
מסקירת מחירי הדירות עבור הרבעון השני של 2012, אשר פרסם היום שמאי המקרקעין הממשלתי, עולה כי במרבית הערים נצפתה עלייה במחיר הממוצע ביחס לרבעון הקודם. בחלק מהערים לא חל שינוי במחיר הממוצע ובמקום אחד נצפתה ירידה במחיר הממוצע.

בסך הכול נרשמה עלייה ממוצעת של 1.9% במחירי הדירות בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עליית מחירים בשיעור של 1%.

תל אביב רשמה את עליית המחירים החדה ביותר (6%) לרמה של 2.44 מיליון שקל, אולם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בירידת מחיר של 4%. אחריה מדורגות הערים אילת ומודיעין עם עליית מחירים רבעונית של 5% ו1% ו-0% בהתאמה ברמה השנתית.

הרצליה הינה העיר היחידה שרשמה ירידת מחירים של 3% הן ברמה הרבעונית והן השנתית. בערים רמלה, ראשון לציון, פתח תקווה ואשדוד נשמרה יציבות במחירים. יצויין כי הערים רמלה וירושלים רשמו את עליית המחירים השנתית החדה ביותר של 10% ו-6% בהתאמה.

להלן טבלת ריכוז של המחיר הממוצע לדירות בנות ארבעה חדרים ומגמות ההשתנות ברבעון השני לשנת 2012 לפי ערים:


לפי טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי הראשי, חלה עלייה בהיקף העסקאות ברבעון השני המצביעה על כך שקיים ביקוש למגורים ביישובים שנסקרו. במקביל מדווחים הבנקים על עליה בהיקף המשכנתאות.

אלדרוטי מסביר: "נראה כי ביקושים כבושים שנצטברו במהלך השנה החולפת החלו להשתחרר במהלך הרבעון הנסקר. בין היתר, בשל החלטות הממשלה בעניין פרק הדיור ב"דו"ח טרכטנברג" בשלהי הרבעון הקודם, שהביאו לצמצום מימד אי הוודאות. קיימים משתנים נוספים בעלי השפעות מנוגדות: ציפיות להאטה בצמיחה, ציפיות לשינויים בשער הריבית הריאלי , זמינות של אפיקי השקעה אחרים, וציפיות להמשך פעולות הממשלה להורדת מחירי הדירות."

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    איך בדיוק, דירה ברחובות יקרה יותר מדירה באשדוד, הזוי !! (ל"ת)
    חיים 18/08/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    ככה זה כשהכל כל כך זול
    ש.מ 12/08/2012 13:20
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כשזול כל כך במדינה שלנו אז המחירים יכולים רק לעלות ואני מציע לאזרחים מהמדינה לרדת....
    סגור
  • 11.
    לא ייאמן. הגרף בדיוק נראה כמו בועה...
    רונן 12/08/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    9 3
    שיא של מחירים שמתנתקים מהמציאות ....ירידה מתונה(מה שהיה בשנה האחרונה). עלייה קטנה שוב פעם(מה שקורה עכשיו- כי שוב אנשים נלחצים).... ואז הנפילה הגדולה, המדרון התלול - שאליו נגיע בקרוב.
    סגור
  • 10.
    וואלה . יותר טוב מאופציות בבורסה. (ל"ת)
    אנונימי 12/08/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    דמגוגיה נדלן לפראייר=הבועה תתפוצץ לאשמים בפנים=מיתון!!! (ל"ת)
    פישר אשם בבועה 12/08/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    תרגיל שיווקי להרצת פראייר=חרםצרכן=בועהבפיצוץ=מיתון!!!!! (ל"ת)
    פרו-נדלניסט=בלוף 12/08/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 7.
    הממשלה ובנק ישראל לא מעוניינים שמחירי הדירות ירדו
    האמת הפשוטה היא ש 12/08/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הממשלה דואגת בגלל החור העצום בתקציב ורוצה להמשיך ולגבות את מיסי העתק שהיא מקבלת מהדירות. בנק ישראל דואג ליציבות הבנקים. לכן הם לא מעוניינים שמחירי הדירות ירדו. את החרדים הממשלה "קונה" בכל מיני צ'ופרים ומעמד הביניים משלם בגדול וימשיך לשלם עד שיתמוטט לחלוטין.
    סגור
  • 6.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=חרםצרכן=הבועה בפיצוץ!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק ממשל גנבים 12/08/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 5.
    דירה ב 1360000 4 חדרים באזור מעולה
    קבלו בנס ציונה נמכרה 12/08/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    6 3
    במערב החדש ...דירה בת 4 שנים 112 מ"ר בחולון דירה דומה ב 1300000 בקיצור רל תאמינו ואל תהיו עדר הבועה בדרך לפיצוץ הגדול ביותר אחרי החגים שם תבינו כמה מפוטרים יהיו פה !!!!
    סגור
  • 4.
    ככל שהבועה תתנפתח יותר מהר - כך היא תתפוצץ יותר מהר!!!! (ל"ת)
    ראובן 12/08/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • כבר 4 שנים צועקים בועה בועה והיא לא מתפוצצת אז אין בועה (ל"ת)
    אנונימי 12/08/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • 3.
    כרגיל אלה שאין להם דירה יפציצו טוקבקים שהנדל"ן מיתרסק
    מיקו 12/08/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
    12 11
    ושהכתבה מוזמנת ע"י הקבלנים.
    סגור
  • בסוף הנדלן יתרסק כרגע הממשלה לא מעוניינת
    אנונימי 12/08/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    16 3
    זה ירסק לה את הכלכלה ואת השלטון. אם העם פה הוא עם של מיליונרים אז שיקנה ואם העם מטומטם שלוקח משכנתא ענקית ומתחייב כל החיים ובסוף לא ישאר לו כלום חוץ מלהיות עבד משכנתא ועבד של הבנקים וזה מה שביבי רוצה עם עובד וצייתן שמפחד לעשות פיפס כי אחרת יפטרו אותו והוא יאבד הכל. אז לכל העבדים החדשים מגיע לכם! תקנו עוד ועוד ועוד.
    סגור
  • 2.
    למה אתם צקפחים את חדרה? (ל"ת)
    eden31 12/08/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    תודה רבה לפישר וחבורתו.תמשיכו לעודד את הספסרים. (ל"ת)
    אלף מם 12/08/2012 12:04
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור