מנכ"ל רשף נכסים: "לא תהיה הצפת דירות כי היזמים פה לא ייתנו לזה לקרות, והמחירים יעלו ב-5% בשנה הקרובה"

כך אומרת עליזה כהן, מנכ"ל רשף נכסים, בראיון ל-Bizportal. "מחירי הדירות יעלו השנה" - מה קרה למחירי הדירות מתחילת המחאה?
 |  (35)
שנה למחאה
האם המחאה החברתית הייתה לשווא? לפי נתוני מכון גיאוקרטוגרפיה שפורסמו השבוע, מחירי הדירות לא ירדו בתקופת המחאה ואפילו עלו בכ-3% בממוצע שנתי (יולי 2011-יוני 2012).

לפי בדיקת רשת התיווך 'רשף נכסים' באזורי פעילותיה, מחירי הדירות רשמו עלייה בכל הישובים מלבד חיפה ופרדס חנה כרכור: בתל אביב רשמו מחירי דירות 3 חדרים עלייה של 7.1%; ברחובות רשמו דירות 4 חדרים עלייה של 5.7%; בראשון לציון נרשמה עלייה של 8.3% במחירי דירות 3 חדרים, 3.2% בדירות 4 חדרים ו-5.5% בדירות 5 חדרים; במודיעין נרשמה עליית מחירים של 9% בדירות 3 חדרים, עלייה של 6% בדירות 4 חדרים ו-6.2% בדירות 5 חדרים ובטבריה נרשמה עליית מחירים של 3.1% בדירות 3 חדרים, 3.6% בדירות 4 חדרים ו-3.3% בדירות 5 חדרים.

חיפה - ניצוץ שחלף?
מנגד, בפרדס חנה-כרכור נרשמה ירידת מחירים של 7% בדירות 5 חדרים ובחיפה נרשמה ירידת מחירים של 3% בדירות 3 חדרים, 5% בדירות 4 חדרים ו-3% בדירות 5 חדרים. עליזה כהן, מנכ"ל רשף נכסים, אומרת כי בשנתיים לפני המחאה היה ניצוץ במחירי הדירות בעיר - אנשים החלו לקנות דירות ומוכרי הדירות העלו מחירים, אולם עליית המחירים הייתה תיאורטית וניסתה לפצות על מחירי השפל לאורך שנים, ברגע שהמחאה פרצה המחירים שבו לדשדש."

כהן מסבירה כי "בסך הכול לפני המחאה הייתה השתוללות מחירים, בניגוד לעליות המחירים שנרשמו לפני שנתיים העלייה בשנה האחרונה הייתה מינורית בלבד - מייד עם פרוץ המחאה ראינו ירידת מחירים ואז שוב עלייה. אנשים שהיו לחוצים למכור חתכו מחירים ומי שלא היה לחוץ חיכה, צריך לזכור שמייד לאחר המחאה היקף העסקאות היה מאוד נמוך. לדעתי המחירים חזרו לשפיות, כאחת שעוסקת בנדל"ן 30 שנה לא הבנתי את הבהלה שהייתה לפני שנתיים, אנשים קנו מה שנשאר, כעת אנשים רוכשים דירות כי המימון זמין והריביות נוחות."

"היזמים לא יאפשרו הצפת דירות"
לכהן אין בשורות טובות לזוגות הצעירים ולדבריה למרות הצהרות הממשלה בדבר הצפת השוק בדירות לא נראה כל שינוי בשטח: "לא תהיה הצפת דירות כי היזמים לא ייתנו לזה לקרות, מחיר הבנייה לא ירד ומחירי הקרקעות, שאולי רשמו התמתנות מסוימת בשנה החולפת עדיין גבוהים. זוגות צעירים יכולים לרכוש היום דירות 4 חדרים באשקלון ב-890 אלף שקל ובתלמי מנשה, ברחובות ובכרכור ב-1.1-1.3 מיליון שקל."

כהן מזכירה גם את חדרה כעיר שמאוד התקרבה למרכז ומציעה דירות במחירים שפויים ומתייחסת לכמות הגדולה של דירות שנבנות באזור. "אם עיריית חדרה תפנים שהיא צריכה לשפר את רמת השירות לתושבים ולשפר את התחבורה והחינוך בעיר אז לא יישארו דירות ריקות, אולם אם היא תמשיך להתנהל כמו חנות מכולת יישארו בה הרבה מאוד דירות ריקות. לרמלה, עיר שסבלה מדימוי בעייתי הגיע ראש עיר מצוין שמשדרג את העיר ואפילו בלוד יזמים מחפשים דירות לרכישה לאחר שמאיר ניצן, ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, נכנס לתפקידו."

כהן מאמינה כי מחירי הדירות יעלו ב-5% בשנה הקרובה ובתל אביב והסביבה אף נראה עלייה של 10%, אולם לדבריה כדאי לציבור המשקיעים לבדוק מה יש לבאר שבע ולחיפה להציע - "בבאר שבע רואים התפתחות אמיתית בעיר שרק תלך ותגבר ובחיפה המחירים שפויים."

תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    FOX נדל"ן עלית מחירים
    יהודה כהן FOX נדל"ן 09/12/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מילה גם אני צופה עלייה של 5% עד 10%
    סגור
  • 27.
    לפטר מיד את שר השיכון (ל"ת)
    ישראל ישראלי 15/07/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    בבחירות הקרובות נושא הנדל"ן יהיה מרכזי ומי שנכשל (ל"ת)
    יפנה את מקומו 15/07/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    ביבי מנותק מהעם
    ביבי מנותק מהעם 15/07/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מנותק מהעם
    סגור
  • 24.
    ביבי מנותק מהעם
    ביבי מנותק מהעם 15/07/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מנותק מהעם
    סגור
  • 23.
    יצא המרצע מן השק:לא מחסור בקרקעות ולא כלום החזירוקבלנים
    להביא יזמים מחו"ל 15/07/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם ששמים את היד על השלטר.
    סגור
  • 22.
    במציאות מחירי 4 חדרים בראשל"צ ירדו השנה (לפחות 5%-10%) (ל"ת)
    הגב' מדברת מפוזיציה 15/07/2012 00:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    אין מכירות
    אהרון 14/07/2012 23:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסוכן העלוב מדבר מתוך הפוזיציה . יש לי שני קוטגים שאני לא מצליח לא להשכיר ולא למכור יש חברים שתקועים עם דירות לא מכורות הרבה זמן . אז מי אתה אן היזמים שתחליטו על כיוון השוק .
    סגור
  • כשהממשלה לא יוזמת ולא לוקחת אחריות החזירים חוגגים (ל"ת)
    בנטוב 15/07/2012 07:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    הזכאים לדיור גוססים והממשלה טומנת ראשה בחול הפיתרון לבע
    בנטוב 14/07/2012 22:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבעיה פשוט הממשלה צריכה להכריז בנייה בחסות ממשלתית לטובת זכאים יוצאי צבא בעדיפות ריאשונה להקצות מיגרשים ולהוציא מיכרזי בנייה לטובת מישרד השיכון במחירים בפיקוח המימון בחלקו יכול להיעשות במילווה לשעת חירום והשאר הזכאים ישלמו בעת הרכישה הממשלה חייבת טיפול חירום בבעית הדיור ולהבין שהמצב לא הולך להישתנות והקבלנים מבחינתם השוק לזכאים וללא זכאים הוא אחד ואים זה המצב אז הממשלה חייבת ליזום פיתרון דחוף אחרת התיסכול יביא למשבר כולל ויפגע בכל המשק כבר עכשיו רואים פגיעה גדולה בהכנסות המדינה ובתיסכול של האזרחים שיוצאים להפגנות חברתיות כשהחלק הגדול מהגורם לתיסכול האזרחים הוא בעיית הדיור היקר ברגע שנושא הדיור יטופל הלחץ ירד פלאים והכי חשוב הצעירים המיואשים שחלקם הגדול הולך לנסות מזלו בחול יראה תיקווה בארץ וישקיע את מירצו ועתידו בארץ ולביבי אני אומר יתנו יקבלו זאת האימרה המפורסמת שלך ומה עים הצעירים שנותנים למדינה ולא מקבלים יש מצב חירום והממשלה מושכת זמן ומשחקת מישחקים שבסוף כולנו נשלם על כך צריך להפקיע את מישרד השיכון מהחרדים ולהעביר לשר כחלון או לשר לאומי ואחראי שטובת המדינה ועתידה לנגד עיניו
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    בלוף להרצת פראייר=חרם=בועה בפיצוץ=סוף דמגוגיה נדלניסטית (ל"ת)
    פרו-נדלניסט=בלוף 14/07/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    סיפורי פוגי, מחירי הדירות ירדו והם ירדו בגדול, למחירים
    xhpurh 14/07/2012 21:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין אחיזה למציאות ,מחיר מ"ר בניה הוא פחות מי 1000 דולר לבניה ברמה גבוה כל השאר הם מחלירי הקרקע +מיסים+ רוחים. מכיוון שמדינת ישראל שולטת במעל מי 90% מהקרקעות , הם יכולים להוזילה בכל עת. כך לגבי המיסים, רוחי הקבלנים ירדו באם הביקוש יקטן והוא יקטן כי המחירים הזויים.
    סגור
  • 17.
    סופר טנקר חחחח פטיש 5 ק"ג חחחח (ל"ת)
    שקרניהו 14/07/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    לידיעתי שלב ראשון יהיה 25% למטה שלב שני 50% עד 70% (ל"ת)
    הקלפן מלוד 14/07/2012 20:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    לא מורידים מחירים בתגובה באינטרנט
    ישראל 2012 14/07/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא יעבדו עליכם.....
    סגור
  • 14.
    תיסתכלי לי בעניים ותגידי שוב המשפט אינטרסנטית קטנה (ל"ת)
    אריק 14/07/2012 19:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    אף פעם לא זכור לי בהיסטוריה שמחירי דירות ירדו
    המצליף 14/07/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בגלל שקבלנים בנו יותר מהביקוש, כך שהישועה גם ככה לא תבוא מהם. מחיר דירות יורדים בגלל, מיתון, מלחמה ועוד אבל לא בגלל הקבלנים. אז כמו שאומרים, אל תעשו לנו טובה...
    סגור
  • 12.
    הבחור מתגובה מספר 8 צודק!!!! כנסו!
    אזרח המום 2 14/07/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בואו אני אראה לכם כמה דברים שרק מראים שבהמשך יהיו ירידות של מחירי הבתים ולא עליות: א) מחירי הבתים עלו המון ב 4 שנים האחרונות, ולא הגיוני שדירה של 4 חדרים למשל שהיום שווה 2 מיליון תיהיה שווה עוד כמה זמן 3 מיליון - צאו מהסרט. ב) המצב רע בישראל, המחאה שמנסה להיאבק בגזלה ובעושק, האבטלה רק הולכת וגואה, ונאמר שיהיה מיתון קשה ב 2013-2014 אם לא אחרי זה גם. ג) אמריקה שקועה בחובות עתק מה שמשפיע על היתדרדרות המצב בשוק העולמי וגם על ישראל כמובן. ד) משבר החובות באירופה רק ממשיך להחריף, המנהיגים לא מצליחים וגם לא יכולים לרסן את זה, ועד שהשגוש יתפרק זה רק שאלה של זמן, מדינות יתחילו לצאת ממנו וזה יצור סערה גדולה בשווקים עד לפירוק הסופי כנראה. כמובן מה שגם ישפיע על ירידה בייצוא של ישראל ובהכנסות המדינה. 4) אומנם לא בונים כאן בכמויות גדולות בכוונה כדי שלא יהיה משבר, אבל יבנו טיפה יותר לאט ואנשים גם ככה לא יקנו כי המצב רע ואין כסף. מה שיגרום לירידה. 5) לא לשכוח שתיהיה בוודאות מלחמה עם חיזבאללה וחמאס, מה שיגרום לירידת מחירים בתוך רגע. וכמובן אולי יהיה גם אקשן עם איראן.. בקיצור, צפו לדירות זולות בקרוב..
    סגור
  • 11.
    המצב הכלכלי עמוק באדמה כך מצטייר ממשפט אחד של שטינייץ
    שלא תספר לנו ההפך 14/07/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    8 3
    נצטרך להעלות את גיל הפרישה לפנסיה גם בישראל" - כך אמר היום (שבת) שר האוצר יובל שטייניץ, שהשתתף באירוע שבתרבות בכפר סבא. מיהר לעזוב. השר שטייניץ התייחס בדבריו למצב הכלכלה הישראלית, וכשנשאל בנושא הפתיע את הקהל כשאמר כי "אין מענה מוחלט לשחיקה בפנסיות. לא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפנסיה לגברים ונשים בעתיד, זה קורה באירופה וזה יקרה גם כאן, אם נרצה או לא נרצה". בלשכת השר סירבו להתייחס לדבריו בעניין זה.
    סגור
  • 10.
    מחירים ירדו אין מי שישלם החזוי
    חי 14/07/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    15 2
    מחירים חזויים שנופחו 3 שנים.. זמנם לרדת למחיר הגיוני כ70 משכורות.. לעומת חזוי כ120משכורות כיום זה אומר ירידה של מאות אלפי שקלים.. בחלק מהמקומות קבלנים הורידו כבר יותר מ300 אשח מי יקנה וקנה יקר.. זרק הכסף ועתיד לעבוד משועבד לדירה
    סגור
  • 9.
    האמת זועקת !!!!
    elibakal55 14/07/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    10 3
    קבלן בונה דירה במחיר 1000$ למטר !!! דירת 4 חדרים תעלה בממוצע 100,000$=400,000 שקל +רווח לקבלן 100,000+מעמ 60,000שקל זה הכל !!! כל השאר זה ספסרות משותפת של הממשלה והקבלנים במחירי הקרקעות. טיפשים תרדו מהגג...בארה"ה דירה 4 חדרים נמכרת ב-250,000 שקלים !!!!
    סגור
  • 8.
    אני המום - היא חיה במדינת ישראל?
    אזרח המום 14/07/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    29 5
    דיי להשלות את הציבור - הנתונים הרשמיים של הלמ"ס ושל משרד האוצר מראים שהייתה ירידה של מחירים - בכל הארץ המחירים יורדים - דיי לייצר ספינים שמשרתים את האינטרס של בעלי ההון והקבלנים שפוחדים מפשיטת רגל אחרי שקנו קרקעות במיליונים והיום אין מי שיקנה את הדירות שלהם. לדוגמא - באשקלון מחירי הדירות ירדו בשכונת ברנע מ-1.2 מיליון ל-880 אלף ש"ח. בת"א המחירים ירדו ב-כ-7% בשנה וחצי- למה לרמות את הציבור ???? עם ישראל יושב על הגדר ובצדק - אין שום הצדקה למחירים הללו - לא יעזרו התרגילים של הקבלנים והאיומים על עצירת התחלות הבניה - נקנה דירות מיד שניה של משקיעים שקנו והעלו את המחירים - הם ימכרו כי הם צריכים כסף - היצע הדירות רק יגדל - הצעירים מבינים שכדאי להישאר אצל ההורים ולחסוך כסף ולא למהר לקחת משכנתא - לא קונים אותנו במזגן חינם ו-ב-LCD ששוים בקושי אלפיים שקל. תמשיכו לפמפם - אני יושב על הגדר ואראה את הקבלנים מתחננים שאקח את הדירות של ה-2 מיליון במחיר של מיליון בעוד שנה שנתיים. אנחנו בטח לא פראיירים!!!
    סגור
  • לפעמים חלומות מיתגשמים
    הלו ישראל 2012 14/07/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ירד אך ורק באתרי הבועה למינהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • לא, ירד לפי הנתונים הרשמיים של האוצר (ל"ת)
    חגי 15/07/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה חי בעולם אחר!!בת-א יש ירידה? אנחנו מחפשים כבר שלושה
    אבי 14/07/2012 19:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חודשים דירה 4 חדרים והמחרים רק עולים
    סגור
  • 7.
    תמשיכי להיות מחוסרת עבודה את והקבלנים
    כלכלן 14/07/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    24 5
    לא תחזיקו עוד הרבה עם מחנק האשראי בקרוב קבלנים יקרסו פה ואז המחירים ירדו לא לקנות זאת טעות איומה !!!!!
    סגור
  • 6.
    עשות
    בן 14/07/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ידיעה תעשייה הצבאית ביפני עסקה גדולה לפי השמועות
    סגור
  • 5.
    וואו מתווכת דירות שחושבת שיהיו עליות מחירים (ל"ת)
    מופתע 14/07/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • רוצה מידע אמין לבניה ושיפוצים??
    חגי 14/07/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מרכז מידע הבונה מדריך מקצועי לבניה ושיפוצים והכל בשפה קלה ופשוטה וכמובן בלי פירסומות ופוזיציות
    סגור
  • 4.
    יש פה הצפת דירות אלא שנבלעו ע"י משקיעים
    טועה טעות טעינו 14/07/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    18 2
    שחלקם משקיעים דה לה שמטה. כשהאבטלה תעלה ואו הריבית תראי ים דירות שנזרקות לשוק וקריסת מחירים.
    סגור
  • 3.
    עליזה .. זה ברור שאת אומרת את הדברים מתוך פוזיציה של
    lionav 14/07/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    24 2
    יזם. בואי נחשוב ביחד .. המצב הכלכלי כל כך גרוע בעולם כולו והולך ונותן את סימניו גם בישראל, אז איפה יש מקום כאן לעליית מחירים ? המשבר הכלכלי בישראל יגיע בקרוב ויפגע בנו כמו צונמי ..גם חברה כמו שלך יש מצב שתקרוס בגל הזה שיגיע. אם נסתכל על המצב היום במשק ..כל החברות הגדולות קורסות כולל אל על האגדית , זה פוגע בכולם אנחנו מעבדים את כספינו באגחים במניות ובפנסיה..בואי יחד ונפסיק לחלום ולבלבל את המוח על עליית מחירי הנדלן
    סגור
  • 2.
    ביום שיראיינו מתווך/קבלן ויגיד שמחירי הנדלן צפויים לרדת
    גד 14/07/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    32 1
    תדעו שהגענו לאחרית הימים.. ועכשיו נהיה רציניים... השוק קפוא וכולם יודעים את זה .. המחירים אמנם לא ירדו או עלו, אבל נפח העסקאות קטן כך גם הכנסות המדינה ממיסים, לכן שטייניץ וביבי בפאניקה ופישר מוריד את הריבית וימשיך להוריד אותה להערכתי עד לרמות השפל שהיו לפני שנתיים. מנוע הצמיחה המזוייפת ב 3 שנים האחרונים תודלק בדלק הריבית הנמוכה ומשכנתאות זולות ועדר משקיעים שברחו מהבורסה לנדלן.
    סגור
  • 1.
    ביבי, בבחירות הקרובות נבוא איתך חשבון. (ל"ת)
    איש המחנה הלאומי 14/07/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    23 3
    סגור
  • הכלכלות החזקות התרסקו בגלל בועת נדל"ן
    אלי 15/07/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכזה קורה זה נגמר בנדל"ן אלא עובר לכל ענפי הכלכלה ושוק ההון וכמובן לתעסוקה. כשהבועה תתפוצץ אף אחד לא יצא מזה נקי.
    סגור
  • ביבי וחבריו
    מנחם 14/07/2012 16:17
    הגב לתגובה זו
    7 10
    דיי לכעוס על ביבי כל הזמן - אם לא הוא אז מזמן היינו בפשיטת רגל - ראינו את כלכלת הסוציאליזם של עם ישראל שהובילה אותנו לאינפלציה של עשרות אחוזים בחודש במהלך שנות ה-90 ( ממשלת רבין).בעשור האחרון השמאל ( קדימה=שמאל) היו בשלטון והם אלה שהובילו לעליית המחירים המטורפת וההזויה - שתי מלחמות מטופשות , חוסר שליטה בכלכלה , הגדלת הגרעון והכי גרוע -- מלא מלא שחיתויות -- ביבי רק עושה סדר בכל הירושה העלובה שהשאירו לו אולמרט -הירשזון-בניזרי וחבריהם -- דרך אגב -- מעניין איפה הייתה הגברת לבני??? היא לא ראתה את כל השחיתות הזאת? היא הרי הייתה חלק מהממשלה ההיא שרה"מ , שר אוצר ועוד שר מהם הורשעו בפליליים. תפסיקו ללכת שבי אחרי ספינים של אנשי שמאל שמנסים להשיב את השליטה במדינה לעידן של שנות ה-50 בהם הדירו והוציאו את אנשי הימין מזכותם הטבעית להיות חלק ממוסדות המדינה. הסיאוב והשחיתות הינם נחלת חלק מאנשי הציבור - לא ראיתי רה"מ מהימין שמורשע או מתפטר בגלל עבירה על חוקי המדינה - אבל מהשמאל יש כבר שניים כאלה -- אולמרט העבריין שהורשע ורבין שהתפטר כי היה חשבון דולרי לאשתו בניגוד לחוק.
    סגור