האוצר: צעירים שמתשתכרים 6,546 שקל בחודש קונים דירות ב-1.5 מיליון שקלים

כך נכתב במחקר: "דווקא ב-2009, כאשר מחירי הדירות עלו בשיעור חד של 20%, נכנסו לשוק זוגות צעירים פחות מבוססים". צפו בנתונים...
 |  (45)
נתונים מדאיגים
הזינוק במחירי הדירות בארבע השנים האחרונות פגע קשות בזוגות הצעירים אשר נודדים כיום לפריפריה כדי לרכוש דירה. לפי מחקר של משרד האוצר שפורסם לאחרונה ברבעון הישראלי למיסים, מחירה החציוני של דירה מקבלן זינק ב-49% מ-2004 עד סוף הרבעון השלישי של 2011 ל-1.02 מיליון שקל.

לפי המחקר זוג צעיר זקוק כיום ל-156 משכורות לצורך רכישת דירה, 74% יותר מהמספר שנדרש ב-2004. "דווקא בשנת 2009, כאשר מחירי הדירות עלו בשיעור חד של 20%, נכנסו לשוק הדיור זוגות צעירים פחות מבוססים מאשר בשנים קודמות" , נכתב במחקר.

ירידה של 25% בשכר החציוני בשנתיים
בשנת 2008 עמד השכר החציוני של רוכשי דירה ראשונה מקבלן על 7,800 שקל, גבוה ב-14% מרמת השכרשל הרוכשים בשנת 2004 והרמה הגבוהה ביותר בעשור האחרון. החל משנת 2009 החלה מגמה של ירידה בשכר של הזוגות הצעירים בשיעור מצטבר של 25% עד לרבעון השלישי של 2011.

עוד עולה מהמחקר כי מחירן של דירות חדשות באזור השרון הוכפל וזוגות צעירים זקוקים ל-220 משכורות כדי לרכוש דירה ב-1.45 מיליון שקל, בתל אביב זוגות צעירים נדרשו לפי 2 משכורות בהשוואה ללפני 8 שנים כ-250 משכורות.

באזור המרכז, הכולל בין היתר את פתח תקווה, חולון, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ויהוד, נרשמו גם כן שיעורי גידול גבוהים מהרמה הארצית במספר חודשי העבודה להן נדרשו הזוגות הצעירים. בדירות חדשות הסתכם הגידול בשיעור של 77% ובדירות יד שנייה הגיע לשיעור של 95%.

יוצאת הדופן - ירושלים
האזור היחיד בו עליית המחירים בעשור האחרון לוותה בעליה בשכר הרוכשים של הזוגות הצעירים, לכל אורך התקופה של 2004-2011 הינו אזור ירושלים, כאשר הדבר בולט בפלח שוק הדירות החדשות. השכר החציוני של זוגות צעירים שרכשו דירה בעיר ב-2011 היה גבוה בשיעור נומינאלי של 22% מהשכר ב-2004 (8,200 שקל לעומת 6,600 שקל בהתאמה). ברמה הארצית באותה התקופה נרשמה ירידה נומינלית של 15% בפרמטר זה.

גם דירות יד שנייה זינקו
אזור טבריה הינו היחידי בו לא נרשמה הרעה במצבם של הזוגות הצעירים בעשור האחרון. ההסבר לכך נעוץ הן בעובדה שמחירי הדירות באזור זה עלו בשיעור מתום משמעותית מאשר ברמה הארצית, והן בעובדה ששכר הזוגות הצעירים שרכשו דירה באזו זה היה במגמת עלייה כמעט לאורך כל העשור.

ממצאי המחקר מראים כי בכל נקודת זמן בין 2004 ל-2011 העלייה במחירי הדירות החדשות שרכשו הזוגות הצעירים הייתה בשיעור גבוה מהשינוי בשכרם. לעומתם, מי שהתפשרו על רכישת דירה יד שנייה עשו זאת מבלי שמצבם יורע, זאת עד לשנת 2009, בה נסקו המחירים בשיעור חד של 20%.


תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    מה אתם מחפשים בביזפורטל ???
    שמואל 06/07/2012 09:14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מקריאת הטוקבקים אפשר רק להבין שרוב הקוראים הם עניים ללא יכולת לרכוש דירה וחייבים סכומים גדולים למשכנתא וכאלה שלא מסוגלים לגמור את החודש ועוד ועוד.. בקיצור אוסף של בכיינים. מה שלא ברור הוא מה אתם מחפשים בעיתון כלכלי העוסק בהשקעות בנדלן בהמלצות להתעשרות המלצות על מניות ואג"ח מאנליסטים ממומחים. מציע לאתר לאפשר להגיב בטוקבקים רק לאחר הוכחת הון של מיליון שקל. אחרים לא יוכלו להגיב. העניים החוצה. לכו לבקות באתר אחר. מומלץ באתר של הממשלה.
    סגור
  • 24.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=חרםצרכן=הבועה תתפוצץ!!! (ל"ת)
    בנק,קבלן,ממשל גנבים 03/07/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    לשלומי תגובה 10
    משקיף 03/07/2012 22:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומה עם החרדים שלא מתגייסים?גם אותם תגייס לעבודות כפייה בבנין?ומה עם המשתמטים האחרים?ומה עם הגזענים?
    סגור
  • כן , כולם יעשו שירות כזה או אחר , ואם לא , אז לא יקבלו
    שלומי 04/07/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכויות מהמדינה , ולהיות לוחם שלוש שנים ולסכן את חיינו זה קצת יותר מ " עבודות פרך " שאתה מגדיר
    סגור
  • להצעתך,"כולם יעשו שירות כזה או אחר.."אבל רק ערבים יעבדו
    משקיף 04/07/2012 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבנין.למה?רק הם מוכשרים לכך? חרדים לא?אחרים לא?להם תתן "שירות כזה או אחר?ואגב,אני מסכים אתך בהחלט שהשירות הצבאי שאמור להיות חובה לכולם,הוא קשה וארוך ולמרות הכל גם אני בצעתי אותו עד תומו ביחידה קרבית.
    סגור
  • 22.
    הקטסטרופה קרבה מתמיד לצערי.. יהיה משבר נוראי של הנדלן" (ל"ת)
    הקלפן מלוד 03/07/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 21.
    שימו לב לכותרת, זה כל הסיפור ! ולכן הוא גמור
    בוננזה 03/07/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שמרויח 6,500 ש"ח ואפילו 10,000 (ואלו הרוב ! ) ו"קונה" דירה במיליון וחצי ומגדל משפחה, הוא "מתאבד שיעי" ברשיון. המרכאות בקונה הן משום שהדירה תכלס של הבנק ולא שלו !ולכן זו לא בועה אלא "כדור פורח" טורבו, ומי שעדיין לא הבין, יבין בשנתיים שלוש הבאות. עצוב אבל כגודל הטיסה במחיר כך גם עוצמת הנפילה, וגם על כך דובר. הכתובת היתה על הקיר, אבל 'העדר' הסתיר..............ובשנה האחרונה כשכבר שאין 'עדר' מתחילים להבחין בכתובת
    סגור
  • 20.
    ההומלסים-בואו נבדוק מי בעד המשך העליות
    נדלניס מנצח 03/07/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 6
    1. פישר 2. שטיינץ 3. הבנקים 4. מתווכים 5. קבלנים 6.אנשים בעלי נכסים רבים - טייקונים ,סתם עשירים 7. משקיעי נדלן...... מי בעד הירידה - אספסוף הומלסים שפיספסו ב 2006 את הרכבת שטסה 80% למעלה...מעניין מי ינצח....
    סגור
  • כשהשתן עןלה לראש, מדברים כמוך.......... (ל"ת)
    בוננזה 03/07/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • שהאינפלציה והריבית יעלו בקרוב תגיב שוב (ל"ת)
    dd 03/07/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    זה האמא של הסאב פריים, את הסוף בארה"ב כולנו מכירים
    ירון 03/07/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    טירוף, אין לי מילה אחרת למצב שנוצר בארץ והכל בגלל תאוות הבצע של הממשלה, להטיל מיסים כבדים דרך שוק הדיור. לפי מה שמתואר בכתבה, יש בארץ שכבה של רוכשי דירות שעונה לכל הקריטריונים של סאב פריים. זוגות מאבדים לעצמם, לוקחים הלוואות מכל מקום אפשרי- מקום עבודה, סבתא, דודה , כרטיסי אשראי, ועם זה באים לבנק כהון עצמי ומהבנק ואז לוחצים ובוכים שייתנו 70% מימון במשכנתא. ההחזר החודשי פשוט מחריד לא נשאר כסף לכלום, בעידן שאין ביטחון תעסוקתי והשכר לא עולה ואף יורד, הסוף מהסיפור הזה לא יהיה טוב. בארה"ב אנשים נטשו דירות, כי לא עמדו בהחזרים ועברו לגור בקראוונים, בארץ זה יהיה כנראה באוהלים, ולא מתוך מחאה אלה בלית ברירה ואז נראה את חולדאי וחבריו מסלקים אותם. האמת לא ברור לי מה מחזיק צעירים להישאר בארץ מהבחינה הכלכלית, השכר כה נמוך מחירי הדירות בשמיים יותר מבארה"ב ומרבית המדינות באירופה ויוקר המחייה בארץ בכלל מרקיע שחקים. מה מחזיק אותם פה ? נתמכים ע"י אמא ואבא, פשוט מגוחך ועצוב. מעבר לכך, יוקר נדירות פשוט הורס את המשק כי למרבית האוכלוסייה לא נשאר כמעט כסף לצריכה פרטית אחרי מיסים, משכנתא חשמל ודלק. המשבר קרוב.
    סגור
  • מסכים איתך אנחנו בכיוון של מה שקרה בארה"ב
    lionav 03/07/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עניין של שנה עד שנתיים עד שלוקחי המשכנתאות לא יוכלו להחזיר את ההחזר החודשי . ועד שהם יבינו שהם לקחו הלוואה של 700,000 ש"ח (במקרא הטוב ) ויצטרכו להחזיר 1,500,000... ושלעולם אין מצב שהם יסימו את ההלוואה הזו ושלעולם לא יצליחו לעבור לדירה אחרת.
    סגור
  • 18.
    מי שקונה דירה במחיר כזה הוא הזוי חחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מחירים הזויים 03/07/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    זוגות צעירים מחזיקים על הגב את כולם ובסוף הם אשמים
    בא 03/07/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה די מעצבן ,שאלה לאוצר שמרוויח איזה 50 אחוז מס מכול דירה ,קניבל אוהב ילדים .
    סגור
  • 16.
    תגובה ראויה
    rikushet 03/07/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אחד - לקלל זו כנראה הדרך שלך להתמודד עם האמת , חבל שכך אך אני מניח שכך נהוג בחברתך. ההוצאות שאתה לא מפרט הם דברים שקשה לך להתמודד איתם ולכן אתה לא מפרט.פיזרת -תתמודד. מגיב 2דירה של 4 מליון כי זו קפיצה מעל לפופיק. הסתפקתי בדירה של מליון ארבע מאות בינתיים כי אנחנו משפחה של 3 בינתיים. ממש לא חייתי כמו קבצן ,כפי שכתבתי בתגובה המקורית . עוד אחד - אתה לא מכיר כי אתה שייך לחברה של מפונקים , צא מהבועה ותכיר אנשים אחרים.עד לפני שנתיים הרווחתי 9 בלבד וכעת 12 נטו כפי שצינתי .אכן מדובר ב5 ספרות אגרויסה חויכם . אה ,כן , וכל האפשרויות נכונות .... לא מסתדרים ? יש חברות ששווה ללכת אליהן ליעוץ כלכלי . ההשקעה קטנה לעומת הראויה המפוכחת שתקבלו לאחר יעוץ. זה לא פינוק שאתם כככל כך אוהבים , זו השקעה בעתיד שלכם. בהצלחה לכולכם !
    סגור
  • 15.
    שתי נבלות במשפט אחד: גם שכר נמול וגם דיור יקר ! (ל"ת)
    והכל בגלל האוצר 03/07/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    זקנים גרידים ,פישר שמוריד ריבית ,בנקים שמרוויחים על גב
    בא 03/07/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זוגות צעירים ,וממשלה שמרוויחה מיסים מנדלן אחראים למחירי הדירות ,אסור לקחת מס מזוגות צעירים על דירה ראשונה ,זה לא ציוני .
    סגור
  • 13.
    קוני הדירות
    isra 03/07/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בנק ישראל נותן למי שיש כסף גדול בפקמ 2.1/4 אחוז והבנק לוקח 13 אחוז אם לא היו נותנים משכנת כל כך מהר לכל אחד להרבה אנשים אם פה גדול אין מה לאכול
    סגור
  • 12.
    זה לא אנושי אנשים לא חיים לנצח (ל"ת)
    avvi46 03/07/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    מאשימים את הצעירים?
    אנונימי 03/07/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תאשימו את מי שנותן להם משכנתא. ולצעירים אין ברירה . האנשים עוד חושבים שככה זה צריך להיות ומחירי הדירות אף פעם לא ירדו אז הם קונים. רק מעטים חושבים שמחירי הדירות ירדו הרבה .לכולם יש את אותה מנטרה אין קרקעות, האוכלוסיה גדלה, וכו' אז שיקנו אל תבואו לצעירים בטענות כנראה יש אדיוטים שנותנים להם וזה הבנקים.
    סגור
  • 10.
    רעיון איך להוזיל את הדיור
    שלומי 03/07/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    6 4
    לתת לערבים שלא משרתים בצבא ונהנים מזכויות במדינה הזו , לעבוד בבנייה שנה וחצי -שנתיים וזה יהיה השירות שלהם וככה המדינה תוכל לאלץ הקבלנים להוזיל דירות
    סגור
  • 9.
    אז מה הוצר מציע להם?
    levadvad 03/07/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לשלם שכ"ד של 7000 שקלים במקום המשכנתא? ומה עם העתיד שלהם?
    סגור
  • 8.
    זקנים חמדנים קונים 10 דירות להשקעה ,ומעלים את מחיר
    בא 03/07/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הדירות ,אסור שדירה תהיה השקעה טובה ,כול זוג צריך לקנות דירה בזול .כמה בלוקים בקומה 20 ,מה יש שם .
    סגור
  • יש זקנים חכמים שבמקום להשקיע את הכסף
    משמיש 03/07/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בקרנות פנסיה שמפסידות עם דמי ניהול מנופחים רוכשים דירה בכדי שלא יגמרו את החיים בזבל כמו שאתה יודע קיצבה של ביטוח לאומי זה לא משהוא שאפשר לסמוך עליו מה רע בזה ?
    סגור
  • שכל
    פאפיק 03/07/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כדאי לך לקנות קצת...יעסור יותר מ-10 דירות להשכרה
    סגור
  • 7.
    הגיע הזמן שנדאג לסקטור היצרני -דיור למשתכן למשל
    אבישי 03/07/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בבחירות הבאות להעניש את ש"ס והליכוד.
    סגור
  • 6.
    איך יש לאותם צעירים עם 6000 שקל משכורת הון עצמי לדירה?
    אחד 03/07/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    21 3
    אני בן 39 , מרוויח יותר מכפול מאותם צעירי-6500-שקל-בחודש, עם הון עצמי של כ 500 אלף שקל (חסכונות שלי, לא הורים) , ועדיין זה לא יספיק למשכנתא בשביל דירה של 1.5 מיליון .
    סגור
  • שטויות
    אחת 06/07/2012 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מדבר שטויות
    סגור
  • אחד , אתה מפונק !
    rikushet 03/07/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    8 14
    אני בן 36 ,מרוויח 12 בחודש נטו והצלחתי לחסוך 900 אלף ש"ח מאז השתחררתי מצה"ל. אני שוכר דירה מגיל 22 ,בהתחלה שכרתי שנה בבני ברק ומאז בר"ג שיכון ויתיקים , אין לי שום עזרה מהורי כי פשוט אין להם ועדיין הצלחתי לחסוך . איך ? אני לא מפונק ! אני מבשל בעיקר בבית , טס לחול רק פעם בשנה הולך למסעדות רק פעמיים בחודש . חי טוב אבל לא מפונק. אם אתה בן 39 ומרוויח יותר מכפול שזה ב 1000 ש"ח יותר ממני ועדין חסכת רק 500 אלף אתה מ-פ-ו-נ-ק !!! אלו הם פני המהפכנים של היום ,פנים מדושנות בפינוק!
    סגור
  • אתה קמצן לא מפונק
    אנונימי 03/07/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בגלל זה אתה לא נשוי? אף אחת לא תתחתן עם קמצן בטח תחתים אותה בהסכם ממון
    סגור
  • אתה כל כך טועה שזה עצוב
    צ'ה גוארה 03/07/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לפי המאמר דירה ממוצעת עולה 156 משכורות. במדינות אחרות בעולם דרוש 120-125 משכורות ויש לך דירה חדשה. מדובר פה על פער של 30 משכורות בערך !!! אתה יודע כמה זמן זה? השנים הכי יפות שלנו עוברות בשביל לפרנס את הדירקטוריון של הבנק שגם ככה לא חסר לו שקל!!! אבל זה לא רק הדירות, זוג נשוי עם 2 ילדים ומשכורת ממוצעת לא יכול להתקיים מבלי לחפור במינוס של הבנק! עכשיו תגיד: "אתה מפונק! למה 2 ילדים, ילד אחד זה מספיק!" אף אחד פה לא מפונק. המערכת פה דפוקה לגמריי. ישראל מדינה חזקה ורווחית אבל הכסףף פשוט מאוד, הולך למקומות הלא נכונים וזה נמשך כבר שנים!!!! על זה המהפכה!!! אין לי בעיה לקנות דירה בצפון - אבל או שהמדינה מייצרת מקומות עבודה בפריפריה או שהיא מייצרת דרכי תחבורה מהירות למרכז, בנתיים מעבירים כסף לישיבות ואז מספרים לנו שלא נשאר כסף לפתח תשתיות! ואגב: מפעל של אינטל בקריית גת ועוד אחד בצפון הארץ זה לא נקרא לפתח מקומות עבודה בפריפריה- זה נקרא עבודה בעיניים כי זה רק 10 אחוז ממה שצריך שם בשביל לפתח את הפריפריה!
    סגור
  • תגובה לריקושט
    עוד אחד 03/07/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    20 2
    אם אתה בן 36 מגיל 22 במשך 14 שנה חסכת 900 אלף שקל, זה יוצר כ 5300 שקל חיסכון לחודש. אני לא מכיר הרבה אנשים במדינה שיכולים לחסוך מגיל 22 כל חודש סכום שכזה, לא בגילאים צעירים כשהמשכורות נמוכות , ולא בגילאים גבוהים יותר כאשר יש משפחה. אז הנה כמה אפשרויות: 1. אתה משתכר משכורת של חמש ספרות מגיל 22. 2. חי אצל ההורים עד גיל 36. 3. רווק 4. סתם עוד טוקבקיסט שקרן 5. כל האפשרויות נכונות
    סגור
  • מהמר
    עוד אחד נוסף 03/07/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני מהמר על כל התשובות נכונות
    סגור
  • חפש את החברים שלך - חרטטן (ל"ת)
    משיח 03/07/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • מספיק כדי שתוכל לקנות דירה נורמלית
    900000 זה עדיין לא מ 03/07/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 6
    דירה סבירה עולה היום 4 מיליון, אין לך הון עצמי וזה אחרי שחיית כמו קבצן במערה במשך 15 שנה. מה יצא?
    סגור
  • אתה טמבל
    אחד 03/07/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    7 7
    בנטו אני מרוויח קצת פחות ממך , בטח לא יותר. ואני לא אוכל אפילו פעם בחודש במסעדה. יש לי גם עוד הוצאות שאין לך שזה לא המקום לפרטן .
    סגור
  • כסף שחור
    lionav 03/07/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מסכים איתך שהוא טמבל
    סגור
  • 5.
    הבנקים אשמים
    rikushet 03/07/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    12 2
    צעירים שלוקחים משכנתאות בזמן שמרויחם כה מעט , עושים זאת מבורות וחוסר הבנה .הבעיה היא שהבנקים מאשרים את העסקאות כי הם בכל מקרה מרוויחים ואז זה יש לבקר ולהציף.
    סגור
  • בנקים
    פאפיק 03/07/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הבנקים לא ירוויחו כל כך במקרה של קריסה, אבל עקב השיטה שלהם, פקידות משכנתא ומנהלי סניפים (שהם לרוב לא כלכלנים הכי מבריקים, בהמעטה) כן מקבלים בונוסים שמנים וזה משגורם לתופעה.
    סגור
  • 4.
    מילה ממני על משכנתא-
    אלון 03/07/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    10 2
    עשיתי סידור משכנתא אצל חברה, שהיתה מספיק הודגנת לומר לי שאני לא יכול לרכוש את הדירה כי אין לי מספיק כסף. חטפתי עליהם קריזה, אבל היום אני מבין שהם הצילו לי תתחת. מומלץ!גברים http://www.israelbursa.co.il/Mashkanta/
    סגור
  • 3.
    ארלוזרוב פינת דיזנגוף
    צבריקו 03/07/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פיזור האוכליסיה חייב להיות הנושא החשוב ביותר בנושא דיור. בכל העולם מחירי דירות בערים הגדולות הם עבור העישריון העליון. הבעיה בישראל זה התחבורה שאיננה ןזה ממשלת ישראל חייבת לפתור
    סגור
  • 2.
    יש גם דירות זולות יותר בת"א
    תל אביבי 03/07/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 12
    הקוראים מוזמנים לתת קפיצה לרחוב הלחי בשכונת עזרא. קבלן מרים שם כיום 2 בניינים גבוהים, ומבקש 1.4 מיליון על 4 חדרים חדשה, ויש מה לדבר על המחיר, כי בעבר הוא מכר גם בפחות. אם יהיה מספיק ביקוש אז אין בעיה להרים באזור גם עוד 20 בניינים גבוהים, ואפשר גם עם דירות קטנות של 3 חדרים ולא רק 4.
    סגור
  • 1.
    הקריסה בדרך (ל"ת)
    רועי 03/07/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • סליחה אנחנו מבקשים 1.65 מליון ולא 1.5
    s 04/07/2012 01:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם אין לכם בינתיים, אז תחפסו בשכונות אחרות. זה המצב קונים יקרים תתחילו לקבל שכל ולא לרוץ אחרי האגו
    סגור
  • תמשיכו לדרוש. בינתיים קבלנים נותנים הנחות של מאות אלפים
    גיא 06/07/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא תמכרו עכשיו, נקנה מהשכן שלכם ב-1.3 עוד שנה. אני מוכן לשלם 2-3 מיליון שקלים לוילה, לא לדירה עלובה בעיר מוזנחת.
    סגור