הקו הירוק של הרכבת הקלה ישוקע; צפו איפה ייבנו 2,500 יח"ד

עיריית ת"א, מנהל מקרקעי ישראל והאוצר חתמו על הסכם לשיקוע הקו הירוק בתל אביב וקידום תוכניות בנייה ברכבת ארלוזורב, בחלק משטח הקרייה ובסמוך לה
מהפכת התחבורה בת"א
האם הקו השני של הרכבת הקלה צפוי לצאת לדרך? עיריית תל אביב יפו, מינהל מקרקעי ישראל , משרד האוצר ומשרד התחבורה חתמו הבוקר על הסכם לשיקוע הקו הירוק בציר רחוב אבן גבירול וקידום תכניות המדינה המצויות באזור זה.

שיתוף הפעולה במקרה זה איפשר, במקביל לקידום תכנון ציר הקו הירוק כציר משוקע, קידום של 4 תכניות בנין עיר באזור שבין אבן גבירול למתחם סבידור - רכבת ארלוזרוב הקרוי מתחם 2000, תכניות שיוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות במרכז תל אביב-יפו.

כחלק מהקמת הקו, הוסכם על ידי הצדדים לקדם את שיקועו בקטע שבין צומת רח' אבן גבירול-קרליבך ועד צומת אבן גבירול-שמעון התרסי. במקביל מתחייבת העירייה לקדם ארבע תכניות מינהל בפרוגרמה ובלוח זמנים מוסכמים ותפעל בכל הנוגע לעניינים שבשליטת העירייה לאישורן לתוקף של ארבעת התכניות.

התכניות תקודמנה בלוחות זמנים מזורזים תוך שימת דגש לתכנון משלב שטחי ציבור בנויים אשר יתרום לאזור ויאפשר חידוש ופינוי של חלקים נכבדים מאזור צפון הקריה ושינוי משמעותי באזור תחנת הרכבת סבידור וסביבותיה.

המדינה והעירייה הסכימו כי חלק ממימון הפרוייקט, יהיה באמצעות קידום תכניות בנייה בקרקעות אשר בבעלות המדינה. הקרקעות הנכללות בהסכמות נמצאות באזור תחנת הרכבת ארלוזורוב, בחלק משטח הקריה ובסמוך לה.
התחייבויותיה של העירייה במסגרת ההסכם יהוו את חלקה במימון הפרש העלות שבין ביצוע הפרויקט במקטע האמור במתווה עילי לבין ביצועו במתווה תת קרקעי.

להלן המתחמים שיפותחו:

1. מתחם 2000: התכנית משתרעת על פני 390 דונמים במפגש הערים רמת גן- תל אביב- גבעתיים. במסגרת התכנית יוקם מרכז תחבורתי אשר ירוכזו בן כלל אמצעי התחבורה רכבת כבדה 2 קווי רק"ל, אוטובוסים ומוניות. המרכז החדש ייבנה מעל נתיבי איילון תוך קירוי הנתיבים ובין השאר קירוי זה יהווה קשר בין הולכי הרגל של 3 העיריות ויזין את שלל אזורי התעסוקה סביבו.

התכנית מציעה תוספת של כ1,300 יחידות דיור חדשות ברובן באזור שכונת צמרות האיילון המתפתחת וקירוי האיילון בסמיכות כשטח ציבורי שיאפשר את מיגון המגורים לתועלת הציבור. כמו כן יקודמו שטחי תעסוקה רבים סביב אזור המרכז התחבורתי וכן ישולבו שטחי ציבור בנויים ביניהם שטח למבנה כלל עירוני גדול שיפותח על ציר רחוב דרך חיפה. המתחם כולל בעלות מדינה /קק"ל 60% ושטחים בבעלות העירייה 40%.
מתחם 2000
מתחם 2000

2. מתחם כנרית: מתחם זה כולל שטח של כ-11 דונם בצומת הרחובות ליאונרדו דה וינצ'י ורחוב קפלן. מהווה את הפינה הדרום מערבית של מחנה הקרייה.
הפרוייקט כולל 278 יחידות דיור חדשות ושטחי תעסוקה לאורך הרחובות. הינוי החדש נעשה בהתאמה למגמות הפיתוח על ציר קפלן וסביבותיו. מערכת הבטחון פינתה לאחרונה את המבנים אשר היו בנויים המתחם.
מתחם כנרית
מתחם כנרית

3. מתחם קרן הקרייה: התכנית נמצאת בפינת הרחובות שדרות שאול המלך ודרך מנחם בגין ומהווה את הפינה הצפון מזרחית של מתחם מחנה הקרייה. הפרוייקט כולל מגדל תעסוקה בן 80 קומות בפינת הרחובות הנ"ל ואשר מהווה את נקודת המפגש בין ציר התרבות של העיר (שד' שאול המלך) לבין שדרת העסקים (המע"ר הצפוני). כמו כן מגדל עסקים נוסף של 45 קומות ושני מגדלי מגורים בני 45 קומות כל אחד . סה"כ בפרוייקט 540 יחידות דיור עם אפשרות להוספת דירות קטנות.
מתחם קרן הקריה
מתחם קרן הקריה

4. מתחם דובנוב: התכנית מצוייה ברחוב דובנוב התכנית תכלול 23,500 מ"ר שטחים עיקריים מהן מחצית השטחים למגורים ומחציתם לתעסוקה.
מתחם דובנוב
מתחם דובנוב


ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: " עיריית תל אביב-יפו לאורך הדרך הייתה ותמשיך להיות פעילה בכל הנוגע לקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין גוש דן, מאחר ולנושא יש חשיבות מכרעת על עתיד והתפתחות העיר והמטרופולין. למעבר הקווים בחלק האורבאני הצפוף מתחת לפני הקרקע ישנה חשיבות עירונית ותחבורתית ואנו מברכים על ההחלטה וההסכמות אליהן הגענו עם משרדי האוצר והתחבורה ומינהל מקרקעי ישראל. גם הפעם עיריית תל אביב-יפו הייתה פרטנר להוביל הסכמות לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, כדוגמת פרויקטים מרכזיים אחרים כגון נמל יפו, מתחם שרונה, מתחם התחנה, הקו האדום ועוד."

בנצי ליברמן, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל הוסיף: "שיתוף הפעולה המוצלח עם עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר הניב קידומן של 2500 יחידות דיור חדשות בתל אביב, אותן מוביל מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם העירייה. מהלך זה היוצר שינוי בהיצע השוק בעיר יכול להקרין גם על כלל השוק הארצי."

ראובן קוגן, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "מדובר בהסכם חדשני, פרי שיתוף פעולה בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי המשקף מחד, את נכונות המדינה להשקיע בפיתוח השלטון המקומי, תוך ניצול מיטבי של מקרקעי ישראל לטובת הגדלת היצע יחידות הדיור ושטחי התעסוקה המונגשים לתחבורה ציבורית."

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להפסיק עם שכד מטורף רוצים אירופה חוזים ל 3 שנים (ל"ת)
    די רשע וגזל 22/06/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מחירי דירות
    אהרון 21/06/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שקנה דירה בשנה האחרונה אכל אותה .מימ שחושב לקנות שיחכה המחירים יירדו . ולא רק בתל אביב .
    סגור
  • 1.
    איזה דפוקים . . .
    קובי 21/06/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רק לפני שנה סיימו לחדש את רחוב אבן גבירול עכשיו יצטרכו לפרק הכל בשביל לשקע את הכביש לרכבת הקלה. עירייה של חלם !!!
    סגור
  • החפירה מתחת לרחוב. (ל"ת)
    רוני 22/06/2012 06:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור