לפיד: "להקים 150 אלף יח"ד להשכרה באמצעות המוסדיים, המחיר יצנח 35%; נתניהו חייב להחליף את אטיאס מייד"

יאיר לפיד הציג היום בכנס בת"א את תוכנית מפלגת "יש עתיד" לפתרון מצוקת הדיור. "במקום שהמוסדיים יאבדו את כספי הפנסיה שלנו בוגאס או במזרח אירופה שישקיעו בדיור להשכרה"
 |  (39)
יאיר לפיד
בכנס בתל אביב הציג היום (ג') יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", את תוכנית הדיור של מפלגתו. "התוכנית שלנו מציעה בניה של 150 אלף דירות לשכירות בטווח ארוך, בשורה של מרכזים עירוניים במדינת ישראל, בסטנדרטים הגבוהים ביותר, במחירי שכירות שיעמדו על 65% ממחירי השוק היום, וגם ידחפו באופן מבוקר את מחירי הדירות לקניה כלפי מטה, לרמה של 2007, כלומר לפני המשבר העולמי. הדירות האלה ייבנו על אדמת מינהל, מכספי המוסדיים, שמחפשים השקעות ארוכות טווח, ולא יעלו למדינה אגורה שחוקה", הסביר לפיד.

"דירה ממוצעת של ארבעה חדרים בשבדיה עולה 30 משכורות. דירה ממוצעת של ארבע חדרים באנגליה עולה 71 משכורות. דירה ממוצעת של ארבעה חדרים בישראל עולה 138 משכורות. איזה אדם צעיר יכול לעצור את חייו ל-138 חודשים, כמעט שתים-עשרה שנים, לא לצאת בערב, לא לקחת בייביסיטר, לא לקנות אוטו, לא לעשות ילדים כמובן, ילדים זה יקר, ורק לשים 100% ממשכורתו בצד כדי לקנות דירה? כמובן שאף אחד. אז לא תהיה להם דירה", אמר לפיד.

"משלמים להם חשבונות ונותנים להם דירה, למה שלא יתחתנו צעירים?"
לפיד מתח ביקורת על קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות בדיור עליו מתעקשת ש"ס. "הרפורמה הלכה לביצוע, ונחתה על שולחנו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, מש"ס, ואריאל אטיאס אישר את הרפורמה כולה חוץ מדבר אחד. הוא הוציא את הקריטריון הקרוי 'מיצוי כושר השתכרות'. הוא הוציא את הצורך לעבוד. והוא הכניס במקום זה קריטריון חדש, שלא נודע כמותו בכל תולדות האומות, והוא נקרא: "ותק בנישואין!" ותק בנישואין! תגידו לי אתם, איזה ציבור במדינת ישראל מתחתן הכי צעיר? ויש שתי סיבות לזה שהם מתחתנים מוקדם. הסיבה הראשונה היא שהם לא צריכים ללכת לצבא. והסיבה השניה היא שאם אנחנו משלמים את החשבונות שלהם, וגם קונים להם דירה, אז למה שהם לא יתחתנו צעירים?"

לפיד המשיך והוסיף כי "אטיאס וחבורתו מעולם לא הסתירו שאין להם שום עניין בטובת הציבור הכללי, והם שם רק בשביל לסדר הטבות למצביעים שלהם. הטענה שלי היא כלפי ראש הממשלה. כי ראש הממשלה צריך היה לקרוא לאריאל אטיאס ולהגיד לו, אדוני, אם אתה לא תעשה את העבודה שלך, אם אתה לא תדאג לכלל הציבור בישראל, אז אתה לא תוכל להמשיך בתפקיד שלך."

"לחזור ל-99 משכורות לדירה"
לדבריו, מחירי הדירות צריכים לחזור לרמה של 99 משכורות, כפי שהיו ב-2007 ומציע להקים 150 אלף יחידות דיור להשכרה במחירי שכירות של 65% ממחיר השוק כיום. "מדובר יהיה בבניינים שיהיו מנוהלים על ידי חברת ניהול שהמטרה העיקרית שלה היא שהם יהיו מאוכלסים לטווח ארוך. אם יוולד לו תינוק, או שהוא ירוויח קצת יותר, הוא ייגש לחברת הניהול, שיש לה משרד ליד המעלית, וישכור דירה של שלושה חדרים באותו מתחם, והילד ימשיך ללכת לאותו פעוטון או לאותו גן, וחברת הניהול גם תעזור לו להעביר את החפצים, כי הם רוצים אותו שם."

"הבניינים אלה, ייבנו במקבצים של 300 דירות לפחות כדי להקל על הניהול שלהם. בשונה מהדיור למכירה, ייבנו מינימום סוגים של דירות ומפרטים בכל מבנה,כי זה מוזיל מאד את עלויות הבנייה ומאפשר מערכות קלות שלתחזוקה שוטפת."

"במקום להשקיע בקזינו בוגאס שהמוסדיים ישקיעו בדיור להשכרה"
לגבי הקרקע, לפיד הסביר כי "בכל הערים הגדולות בישראל יש למדינה אלפי דונמים, שהיא יכולה להשתמש בהם. והקרקע תשאר של המינהל, היא תשאר של המדינה. המינהל יקצה לפרוייקט קרקעות בתוך הערים, והוא יישאר הבעלים של הקרקע, בדיוק כמו שהוא הבעלים של הקרקע של כביש 6, או של הקרקע שעליה עוברת כל מסילת רכבת, או שעליה בנויים בתי הספר האיזוריים שבהם לומדים הילדים שלנו. בניה להשכרה בהיקף כזה היא אינטרס לאומי, וצריך להתייחס אליה כאל אינטרס לאומי, בייחוד בהתחשב בעובדה שזה לא יעלה למדינה אפילו אגורה שחוקה אחת, ולא יצריך פריצה של מסגרת התקציב."

לפיד מציע שהגופים המוסדיים יממנו את הפרויקטים- "קרנות הפנסיה שלנו, מחפשים כל הזמן דבר אחד: אפיקי השקעה ארוכי טווח, לעשרים שנה ומעלה, עם תשואות סבירות, שיש להם בטחונות. הבעיה היא שאין אפיקים כאלה, אז הם משקיעים בשטויות. הם שמים את הכסף של הפנסיה שלנו בכל מיני מיזמים חסרי אחריות של הטייקונים. שמים את הכסף על קזינו בווגאס, או על מיזמים במזרח אירופה עם כל מיני שותפים מושחתים, ויום אחד אנחנו קמים בבוקר ומגלים שהטייקון מבקש תספורת על האג"ח שלו ואיבדנו שני שליש מהכסף. והסיבה שהמוסדיים מתנהגים ככה, היא כי אין להם איפה להשקיע את הכסף. הם יושבים על הר של מיליארדי שקלים, והם צריכים למצוא לו אפיקי השקעה, ואין להם."


תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    תגובה להצעת לפיד
    עמוס 13/06/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שאומר לפיד הוא נכון והגיוני השאלה היא האם המדינה תסכים להקצות קרקעות ?לדעתי חובה ללכת לפי המיתוה המוצע שיוריד את מחירי השכירות כמו כן את מחירי הדירות לקניה .
    סגור
  • 29.
    האינטרס של הממשלה שהמחיר יעלה,
    איציק ר 12/06/2012 20:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבנות לקשישים שיכונים חדר וחצי,בעלות נמוכה וכך ישחררו הרבה דירות בארץ.עושים את זה במערב אירופה.גם טיפול קרוב ויעיל לקשישים.
    סגור
  • 28.
    תוכנית ראויה ביותר - כמו באמריקה.
    זיו 12/06/2012 19:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אמנם יש בעיה מסוימת עם הורדת מחירי הדירות בעקבות זאת, אבל זה במילא פרוייקט ארוך טווח והביקוש בארץ לא יודע שובע עם כל הילדים שעושים פה.
    סגור
  • 27.
    צודק 100 אחוז 1מר" בניה רוויה עולה 2800 שח כולל 15%
    גשש בלש 12/06/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    רווח כך שהשכירות של דירת 100מ תהיהלא יותר מ1800 ש לחודש ובעלי הנכסים להשקעה יגרשו זבובים.או יורידו מחירים
    סגור
  • 26.
    ומה יקרה לבנקים יצנחו גם כן מהלך כזה יגרום לנפילת
    כלכלן 12/06/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבנקים בישראל שמושקעים ברוב הנדלן בארץ אני אישית ישמח לראות אותם מתרסקים אני גם לא מחזיק מניות בנקים מהסיבה שזה יגיע בסוף והם יתרסקו עם הנדלן
    סגור
  • 25.
    הטוקבקיסטים של לפיד הגיעו עד לכאן... (ל"ת)
    עמוד האש 12/06/2012 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    נחמד להפליץ כותרת בשבוע יש מי שיריח (ל"ת)
    HAKY1 12/06/2012 18:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 23.
    לא הייתי מנהל איתו את ההשקעות שלי...
    אורן 12/06/2012 18:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז בעצם הוא ממליץ למוסדיים להשקיע בדירות שערכן יירד 35% ושהשכירות עליהן תרד גם. ממש גאוני. כל מה שהוא אומר מבחינת הבעיות נכון, רק שהפתרון לא עובד
    סגור
  • 22.
    סוף סוף אחד עם שכל - אני בוחר בך בבחירות הבאות
    נועם 12/06/2012 18:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אף פעם לא יצאתי לרחובות אבל הפעם זה יקרה
    סגור
  • 21.
    נו באמת
    נו באמת 12/06/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התוכנית לתת הטבות למוסדיים הרי המוסדיים לא יכנסו להשקעה בכדי להפסיד 35 אחוז אז בעצם התוכנית לתת למוסדיים הטבות במקום לציבור שוב מתנגן הפזמון רק בתחפושת אחרת
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    תכנית מצוינת
    שפרה 12/06/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעמיקה, רצינית וכוללת. את הקול שלי כבר קיבלת. מגיע לך!
    סגור
  • 19.
    ואם השוכרים המסכנים לא ישלמו?
    אנונימי 12/06/2012 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה עם אדם בן 50 שאין לו דירה ואין עבודה ? זה לא מסכן את הכסף שלנו?
    סגור
  • 18.
    עד עכשיו לא ראיתי עין בעין עם לפיד
    אלעד 12/06/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל לשם שינוי לא מדובר בזריקת סיסמא אלא ברעיון מעשי! הגיע הזמן שבאמת פוליטיקאים יגיעו עם רעיונות ולא עם סיסמאות. לגבי אנשים ש"בכו" פה על מה קורה איתם שהם רכשו דירה במליון וכו'... אז קודם כל תתנו לעצמכם טפיחה קלה על השכם, כי בכל זאת 400 אלף הון לרכישת דירה זה יפה מאוד שהצלחתם להגיע אליו. דבר שני, אילו כל אחד היה בוכה למה לאחר ולא לי לא היה מגיע כלום לאף אחד. המצב היום הוא בלתי נסבל, אני לא יודע אם זה הפתרון הנכון או הטוב ביותר אבל זה לפחות פתרון.
    סגור
  • 17.
    גם לפיד מנותק מהעם
    אנונימי 12/06/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על איזה משכורות אתה מדבר? תראה היום אפילו מורים מקבלים משכרת מחברות ולא ממשרד החינוך. יובל חינוך זה עושק.בחופשים לא מרויחים וכו'.
    סגור
  • 16.
    ביזפורטל מריצים את הלפיד היהיר. איזו בדיחה... (ל"ת)
    אמת 12/06/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 15.
    אמינות
    אהרון 12/06/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא מאמין לאף מילה שלו גם אבא שלו הבטיח והתגלה כגזען .
    סגור
  • 14.
    לפיד... תשנה חוקים קודם
    תומר 12/06/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה אם זה שאי אפשר לגרש דייר בישראל? אלה כספי פנסיה שלי - ואם הדיירים לא ירצו לשלם? בארץץ החוק מייטיב עם הדיירים יותר מאשר עם בעלי הדירות.
    סגור
  • 13.
    לגור בשכירות כל החיים זה תוכנית?
    אנונימי 12/06/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עוד אחד שרק מדבר.
    סגור
  • 12.
    לגור בשכירות כל החיים זה תוכנית?
    אנונימי 12/06/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 4
    עוד אחד שרק מדבר.
    סגור
  • 11.
    יישר כוח (ל"ת)
    כל הכבוד 12/06/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 10.
    את תסכולו של מעמד הביניים הנשחק
    סוף סוף מישהו שמבין 12/06/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יאיר, הלוואי שהציבור יהיה חכם מספיק לתת לך הזדמנות
    סגור
  • 9.
    לבחור לפיד. סוף סוף מישהו שמבין (ל"ת)
    רון 12/06/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    השתגעתה?
    י.ה 12/06/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 3
    35% ירידה המחירי הדירות זה אסון לישראל.... זה יכניס מספר עצום של דירות לשווי משכנתא גדול משווי הדירה משם הדרך קצרה לבעיות של הבנקים ואבטלה וכל מה שאנו רואים כיום בהרבה מדינות בעולם... כדי להגיע ל 99 משכורות צריך להגדיל את המשכורות ולא להוריד את מחירי הדירות...
    סגור
  • זה השוק חביבי.
    meni 12/06/2012 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין שכאשר הוא עלה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, לא שמענו אותך זועק. זה טבעי ובריא שבועה שמתנפחת תתפוצץ. כמובן אפשר לעשות זאת בחכמה ולא במחי יד. אך וודאי שבנייה של מאות אלפי יח"ד בעשור הקרוב לא יביאו להתרסקות שוק הנדל"ן. רב ההיצע על הביקוש. אדרבה לאנשים יתפנה כסף שאותו הם יוציאו על קניות וכך הכלכלה תצא מורווחת..
    סגור
  • 7.
    פשוט ילד
    יוסי 12/06/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 3
    צא לנו מהחיים עכשו רוצה לשלוט גם על ההשקעות שלנו
    סגור
  • אההה וזו תגובה בוגרת...
    שפרה 12/06/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רואים שאתה מטקבק מטעם... שום הערה רצינית. לא קראת אפילו משפט אחד בכתבה. בושה.
    סגור
  • 6.
    ומה יהיה המחיר?ובגיל 55 שלא נעבוד,איך נשלם שכירות?
    אנונימי 12/06/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין כמו דירה שלך!!! פשוט לבנות ולחייב זוגות צעירים לקנות דירה ב-500000 ש"ח שלושה חדרים.
    סגור
  • צודק פשוט ולעיניין (ל"ת)
    בנטוב 12/06/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    מעמד הבינים ,לפיד רוצה לפגוע בכם (ל"ת)
    יוסי 12/06/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • איך בדיוק אתה רואה את זה?
    שלמה 12/06/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אולי כדאי שתקרא את הכתבה?????
    סגור
  • 4.
    יאיר לפיד
    גל 12/06/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    חתיכת אדיוט
    סגור
  • 3.
    לפיד ,ומה עם מעמד הבינים שרכש דירה מעל 1.4מליון ומשלם
    אבי 12/06/2012 17:46
    הגב לתגובה זו
    2 8
    משכנתא על מליון שקל,הדירה תיהיה שווה מתחת למליון שקל ועל זה לא חשבת על אותם משפחות שרוצות לבחור לפיד,אז מעמד הבינים חישבו לפני שאתם בוחרים לפיד
    סגור
  • מה עם אלו שקנו מניות ומפסידים
    אנונימי 12/06/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וגם משלמים מס 25% אם מרויחים. בחיים אין בטוח
    סגור
  • מה עם אלו שקנו מניות ומפסידים
    אנונימי 12/06/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    9 1
    וגם משלמים מס 25% אם מרויחים. בחיים אין בטוח
    סגור
  • אז מה אם רכשת ביוקר
    מיליונים 12/06/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כולם צריכים לסבל? אם אתה כזה עשיר שהרשית לעצמך לקנות בית יקר אז לא נורא אם תפסיד
    סגור
  • 2.
    לפיד צודק ! הוא ראש הממשלה הבא של ישראל
    אפי 12/06/2012 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בוחרים בך אל דאגה
    סגור
  • ממש ראש ממשלה הבא. חחחחח
    אנונימי 12/06/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הוא לא מתאים
    סגור
  • אתה תהיה הסגן שלו ! תהיה מבסוט (ל"ת)
    אפי 12/06/2012 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    תוכנית ראויה ושיוויונית! כל הכבוד!! (ל"ת)
    שרון 12/06/2012 17:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור