"הציבור הבין שהממשלה לא מצליחה ליצור שינוי בשוק הנדל"ן; מחירי הדירות יטפסו עד סוף השנה ב-5% עד 10%"

כך אומרים הבוקר ל-Bizportal מנהלת סקטור הנדל"ן ומנהל מחלקת האשראי בבנק ירושלים. "ראינו קפיצה במכירת הדירות באפריל ומאי"
סופו של קיפאון?
פרסם אתמול (ב') נתונים מפתיעים אודות שוק המשכנתאות לפיהם קהל רוכשי הדירות חזר למשרדי המכירות בחודש מאי. היקף המשכנתאות במאי הסתכם ב-4.1 מיליארד שקל, גבוה ב-37% בהשוואה לנתוני חודש אפריל שהסתכמו ב-3.017 מיליארד שקל ונמוך ב-14.5% בלבד מנתוני שיא כל הזמנים שנרשמו בחודש מאי 2011 ואשר הסתכמו ב-4.8 מיליארד שקל ( כנסו לכתבה המלאה בנושא ).

Bizportal בירר עם איילת רוסק ולירן עובדיה, מנהלת סקטור הנדל"ן ומנהל מחלקת האשראי בבנק ירושלים, אם שוק הנדל"ן אכן נמצא בשינוי כיוון.

"ראינו קפיצה בהיקף מכירת הדירות בחודשים אפריל ומאי" אומרת רוסק. "בחודשים אוגוסט-אוקטובר חווינו את שיא ההאטה, הביקושים הכבושים גדלו בעקבות המחאה החברתית, אולם מאז אנחנו רואים עלייה הדרגתית במכירות. אנחנו מלווים את מכירתן של כ-10% מהדירות בשוק, בחודשים יולי-אוגוסט 2011 עמד קצב המכירה על 0.5% מהמלאי לחודש בפרויקטים שאנו מלווים, ומאז המכירות מטפסות בהדרגה: בנובמבר-דצמבר הקצב עמד על 1%-1.2% ובאפריל עלינו ל-2.5%. עבור מאי אין נתונים סופיים, אבל ההערכה היא שהקצב נשמר ואולי אף יעלה."

רוסק מוסיפה כי לא רואים בשוק ירידת מחירים, גם לא בפריפרייה – "בכרמיאל לדוגמה ראינו מכירות מאוד יפות והמחירים לא השתנו, הביקושים לא כוללים רק את פ"ת, רמת גן ות"א. ברמה של חצי שנה אחורה לא ראינו ירידת מחירים, לצערי אין בשורה לרוכשי הדירות, אנשים עשו דחייה ברכישת דירה אבל שום דבר לא השתנה, אם שוב יהיו רעשים ומחאה אנשים שוב יחכו ויישבו על הגדר ואז יחזרו לרכוש, אין כל סיבה הגיונית לירידת מחירים. אם לא תהיה מחאה חברתית, מחירי הדירות יעלו בסביבות 5%-10% עד סוף השנה."
איילת רוסק
איילת רוסק

עובדיה מוסיף לדבריה ואומר כי "הציבור ישב יותר מחצי שנה על הגדר ובחודשיים-שלושה האחרונים הבין שכל מה שהממשלה ניסתה לעשות לא הוביל לכל שינוי במודל הכלכלי הבסיסי ביותר של היצע וביקוש. מחודש מארס חווינו גידול של 10% באישורי המשכנתאות וגם בחודש מאי השיעור דומה, זאת בנטרול השבוע של פסח."

"להחלטות בנק ישראל השפעה ישירה על ציבור נוטלי המשכנתאות", מסביר עובדיה. "השמועה שנפוצה בחודש שעבר שבנק ישראל עשוי להגביל את היקף המימון ל-60% הלחיצה את הרוכשים וככל הנראה הובילה רבים לביצוע עסקאות. אולם דבריהם האחרונים של בכירי בנק ישראל בפרוטוקול דיוני הריבית שפורסמו אמש, לפיהם לפיהם שוק הנדל"ן נמצא בהתמתנות ואין כוונה לנקוט בצעדי מאקרו, הפיגו חשש זה. במידה ובנק ישראל ישוב לנקוט בצעדי הגנה אז תהיה לכך השפעה משמעותית על קהל רוכשי הדירות."

בנוגע למחנק האשראי בשוק הנדל"ן לרוסק אין חדשות טובות - "יש מחנק אשראי, נקודה, אולם אצלנו הוא לא מורגש ואף קלטנו לאחרונה לקוחות רבים אשר לא קיבלו מימון אצל הבנקים הגדולים. המחנק מורגש בשטח, אין ספק בכך – במכרז מנהל מקרקעי ישראל בשוהם שהתקיים לאחרונה ראינו מעט מאוד ניגשים, כאשר לפני שנה היה פיצוץ של הגשות. הקיטון בהיצע ללא ספק ישפיע על המחירים. אולם מתן פטור ממע"מ לרכיב חוק המכר, נושא שכעת נדון בין משרד האוצר להתאחדות בוני הארץ, צפוי לאפשר את הגדלת האשראי לקבלנים ולהרגיע במעט את עליית המחירים שאנו רואים כעת."
לירן עובדיה
לירן עובדיה


כתבות נוספות שעשויות לעניין:

ת"א 2012: דירת 27 מ"ר קומת קרקע בשד' בן גוריון נמכרה ב-1.3 מיליון שקל
הקאמבק של הקיבוצים - כך ניתן לרכוש בית פרטי ליד כ"ס ב-1.2 מיליון שקל
תגובות לכתבה(72):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    התרגלנו לשלם מחירים לא סבירים לדיור
    צריך להתעורר 18/06/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירה בעיירה נידחת שנדרשות 40 דקות רכבת כדי להגיע למקום העבודה אין סיבה שתעלה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים והמדינה צריכה לסבסד אותה כדי ליצור פיזור אוכלוסין לקראת הבעיה האירנית.
    סגור
  • 50.
    בישראל נדרשות 127 משכורות לקניית דירה (הכל ממוצע)
    בארה"ב 42 משכורות! 18/06/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו בשיאה של בועת הנדל"ן מי שיקנה עכשיו לא יעמוד בהחזרי המשכנתא גם מפני המיתון וגם כי המשכנתא תהיה בגודל של שני דירות והתוצאה שהדירה תלקח ממנו והוא ימשיך לשלם משכנתא עד יומו האחרון.
    סגור
  • 49.
    מאיפה הציבור יביא המשך לצמיחה ??.
    אנונימי 17/06/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם את הצמיחה מניעה עליית מחירים .אז איך ימשיכו להעלות מחירים בשוק של מיתון ?
    סגור
  • 48.
    מאיפה הציבור יביא המשך לצמיחה ??.
    אנונימי 17/06/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם את הצמיחה מניעה עליית מחירים .אז איך ימשיכו להעלות מחירים בשוק של מיתון ?
    סגור
  • 47.
    זהירות ליפול למלכודת
    סמי 17/06/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המון שוחד ואינטרסים עוברים מתחצת לשולחן . רוסק משועממת בזה הרגע היא מאו _ _ ת מתחת לשולחן
    סגור
  • 46.
    מוצצי דם תתבישו לכם .הלוואי והמחאה תגרום לכם לפשיטת רגל (ל"ת)
    א.מ 13/06/2012 08:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 45.
    מתנחלת עם סמרטוט על הראש עאלק מומחית נדלן הכל מאינטרס א
    הנדלן בקריסה נקודה 12/06/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ת זה
    סגור
  • 44.
    לא מתכונן לקנות.
    אנונימי 12/06/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    3 5
    איני מתכונן לקנות ,אולם האם הציבור מודע לתנאי המשכנתאות בימים אלו : במסלול צמוד ריבית מתחת ל-2% ,במסלול לא צמוד מתחת ל 4% ,במסלול פריים בכלל ריבית מצחיקה. לא זוכר מתי היו ריביות נמוכות כאלה אם בכלל.
    סגור
  • היו היו
    אחד 12/06/2012 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כנס לאתר בנק ישראל.
    סגור
  • 43.
    אז למה הבנקים בשקט בשקט מוכרים נכסים
    פיני 12/06/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מי שמבין וקורא יראה כמה נכסים הבנקים מוכרים בייחוד דיסקונט זה בדיוק קפיצת החתול המת לפני שהוא מת הוא נותן קפיצה רבותיי אל תתפתו ההתרסקות לפנינו !!!! שלא יעבדו עליכם
    סגור
  • טען עוד
  • 42.
    לכן חפשו... העם אמר את דברו - נמאס להיות פראיירים
    אנונימי 12/06/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ולא יעזרו לכם כל המניפולציות. הבינו כאן שדופקים את האזרח עד העצם ומשעבדים אותו לעבדות של חיים שלמים. אנשים קיבלו שכל והם לא מוכנים להיכנס יותר למלכודת הזאת. לא יעזור לכם כלום...
    סגור
  • 41.
    להוריד את מחירי המלט. די למונופול המלט (ל"ת)
    הפיתרון פשוט 12/06/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 40.
    הציבור הבין שהממשלה לא תצליח לעצור את איראן...
    בוצו 12/06/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אז המחירים עוד יעלו בהרבה כי מי לא רוצה להשקיע במדינה שמוקפת בידידות נאורות שהגז היחיד שלהן משמש לבישול....
    סגור
  • 39.
    מלחמה פסיכולוגית
    oraemunna 12/06/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המחירים יצנחו. הקבלנים בבלימה. המסקנות מהנתונים המוצגים מטעים. המלאי בירידה כי לא בונים, גם ירידה בכמות הנמכרת יכולה להציג עליה ביחס למלאי. אין ספק שכל המערכות בלחץ. פרת המזומנים מתייבשת. הציבור חייב להתאזר בסבלנות. מי שממהר שישלם.
    סגור
  • 38.
    למה רק עליות של 10% ? שיכפילו פעם נוספת (ל"ת)
    אוי 12/06/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 37.
    סופו של קמפין
    אריק / 12/06/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הממשלה עשתה קמפין של הורדת מחירים ובדרך הטילה מיסים על קבוצות רכישה והאשימה את הצרפתים ועשתה הכל כדי שלא יבנו דירות .בנו פחות שלמו יותר שכר דירה מסכנים הבחורים שצרכים לסבול ממשלה הזות עכשיו הכניסו את מופז לממשלה כל שר עולה 5 מילאירד 4שרים זה 20 מילאירד
    סגור
  • 36.
    יאללה הלוואות
    אבא 12/06/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אם המצב כל כך טוב בשוק הנדל"ן אז יאללה בנקים תנו הלוואות לקבלנים!!!
    סגור
  • 35.
    גידול אוכלוסין-2%שנתי=50,000 יח"ד.גרושים= 150,000בשנה (ל"ת)
    ep1789 12/06/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • התחתנתי עם גרושה. תשנה חישוב. (ל"ת)
    גרוש 12/06/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 34.
    כל פעם בנק אחר ששקע מנסה להחלץ
    בולבול 12/06/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לציבור אין כסף ,נקודה אפשר לעלות מחירים אין מי שישלם
    סגור
  • 33.
    קשקשנים!!! אף אחד לא קונה, המחירים בירידה וימשיכו לרדת
    נתי 12/06/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    13 2
    מי שיקנה יצטער המחירים ימשיכו לרדת
    סגור
  • 32.
    זוגות צעירים יורדים מהארץ!!!!!
    אנונימי 12/06/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    15 3
    כל זוג סוחב איתו את החברים המסכנים ולא מדובר על אנשים פשוטים אלא בעלי תארים ומקצועות יוקרתיים
    סגור
  • נכון מאד!! אצלנו כבר עזבו כמה חבר'ה טובים...
    ש.צפון 12/06/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
    8 1
    וזה ממש עצוב שחבר'ה ממש טובים ומישפחותיהם עוזבים את הארץ, ואם המצב בארץ ימשך ככה יעזבו עוד הרבה!! וזה ממש עצוב! מדינת חלם, בשביל מה בנו והשקיעו בארך משנת48 (גם לפני)?? כדי להגיע לתרבות של עושר ואז לזרוק את מי שלא עשיר!?!?!?!
    סגור
  • 31.
    מי זאת המטומטמת? ראית כמה קבלנים בקריסה?
    אנונימי 12/06/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    זה לא רק חפציבה. זה אולימפיה זה חנן מור עם דוחות לא טובים. את פשוט לא יודעת מה את אומרת. אוי לבנק שאת מנהלת בו
    סגור
  • 30.
    אז חיכו מי ימצמץ ראשון?
    יעל 12/06/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אבל אין לציבור כסף לא יעזור לא יקנו
    סגור
  • 29.
    הצבור מטומטם הצבור ישלם
    אנונימי 12/06/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כשבועת הנדלן תקרוס. וזה בטוח יקרה . אז עוד כמה אלפים יפסידו הון
    סגור
  • 28.
    שלטו שמעונין לפתור בעיית זוגות צעיר=מייבא קראוואנים-עד
    כותבי תרחישים12-11-1 12/06/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפתרון הדיור הקבוע שימשך- 2-4 שנים- במחיר של 100-200 $ לחודש לזוג אבל השלטון מחוייב לעצמו ולבנקאים - =שממנים את את השלטון ואת המפלגה = ראו בארהב - הם "גדולים מליפול" ובארץ הצילו את הבנקים ב1983 מקריסה ומהונאה
    סגור
  • 27.
    כוחות השוק
    אורי זארי באר שבע 12/06/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    5 11
    בכלכלה אין ואקום ולכן כאשר יש כסף פנוי ואין אפשרות השקעה בטוחה שניתן להרויח תשואה סבירה וכאשר הבורסות יורדות ההשקעה הטובה ביותר לאורך זמן זה נדלן ולכן לטעמי העליות במחירי הדירות יתחדשו . סיבה נוספת לעליות היא קיטון בשנה האחרונה בהתחלות הבניה 
    סגור
  • קח בחשבון שלאנשים אין כסף, ואז מה?? (ל"ת)
    אנונימי 12/06/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 26.
    תפסיקו לנסות לנפח מחירים! העם סובל סובל! אתם לא מבינים?
    ג 12/06/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    15 1
    כמה אפשר לרמוס אותנו עם ניסיונות ניפוח המחירים האלה?! כמה?! למה אנשים שאני אוהב צריכים לעזוב את הארץ כדי לנסות לחיות טוב יותר במקום אחר?! למה?! אתם לא מבינים שזה הורס חיים של המוני אנשים! חיים פעם אחת! תנו לנו לחיות בשקט!!!
    סגור
  • העם סובל בבתי הקפה ולכן הוא קונה מותגים בקניונים (ל"ת)
    לחם עבודה-במשרה מלאה 12/06/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • אז תישאר עם הפרצופים האלה של השופוני!
    ג 12/06/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הפרצופים הטובים- אלה שמניעים, אלה שיוזמים , אלה שנלחמו, אלה שחונכו ומחנכים , אלה שאוהבים את הארץ - לא יהיו פה! תאמין לי שאני עושה הכל כדי לשכנע אנשים להישאר- לא רוצה שיעזבו! ודרך אגב - אסור לשתות קפה מידי פעם?! צריך רק לעבוד ולשלם חשבונות?! אז מתי נחיה מתי?!
    סגור
  • 25.
    כתבה הזויה
    רוני 12/06/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אינטרסנטים אתם יודעים שיש ירידה במחירים ומשקרים את הקוראים ,כנראה שאתם מפחדים מהירידה אבל לא יעזור לכם זאת המגמה שיש היום בשוק הנדלן .
    סגור
  • 24.
    לא יעזור כל הספינים האלה
    אנונימי 12/06/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אנשים לא משלמים מחירים כאלה
    סגור
  • 23.
    הזוי
    דודו 12/06/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    טוב שלא דיברתם עם בנק שקל כלשהו שמהווה 0.00001% מהשוק. ממש לא מכבד אתכם.
    סגור
  • 22.
    צודקת אני כבר חוסך 3 מיליון שח לחדר בפ"ת (ל"ת)
    אוי 12/06/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 21.
    הממשלה לא רוצה ליצור שינוי.. זאת הבעיה
    שלומי 12/06/2012 11:16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    היא לא רוצה להתחיל לבנות בתים בכמויות, כי אז ערכם ירד חזק ויהיה פה משבר נדל"ן (הלוואי שזה יקרה). נמאס מהיוקר של הדירות, דירה צריכה לעלות 500,000 שקל ולא את הסכומים שלוקחים היום, זה פשוט בושה מה שקורה במדינה המעפנה הזאת
    סגור
  • 20.
    אני תובע את אתר בועת הנדלן ואת שרון עידן (ל"ת)
    בגללם הפסדתי 100K 12/06/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 15
    סגור
  • הפסדת כחי אתה מטומטם, לא בגגל שום אתר (ל"ת)
    אבי 12/06/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הפסדת כחי אתה מטומטם, לא בגגל שום אתר (ל"ת)
    אבי 12/06/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    שטויות - בת"א רבתי המחירים ירדו 10%
    ותיק בתחום 12/06/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    16 2
    בתקופה של בערך שנה . בנק ירושלים עובד כנראה רק בפריפריה ששם השוק תמיד מגיב בעיכוב למגמות בת"א - גם כשהשוק עולה וגם כשהשוק יורד . חוצמזה 2 המרואיינים נראים צעירים מידי וכנראה לא עברו מלחמה בחיים - כלומר לא היו פה כשהשוק החל נפילה כמו ב 1995 או 2002 שלא לדבר על המפולת של 1985 .
    סגור
  • 18.
    רק הפרדה נין שוק דירות לזכאים וללא זכאים יגרמו לשינוי ה
    בנטוב 12/06/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המיוחל וכולם יהיו נישכרים הקבלנים האוצר ומס והצעירים שנימצאים במצב בילתי ניסבל לא נעים להגיד אבל בנושא הדירות הממשלה ושר השיכון מיתנהגים כמו מטומטמים למה הם מחכים שהכל יקרוס תישאלו את ח כנסת מאיר שיטרית והוא יגיד לכם מה צריך לעשות
    סגור
  • 17.
    הממשלה לא רוצה ליצור שינוי בשוק הנדלן
    אזרח בעל יכולת 12/06/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אם באמת היו רוצים באמת להוריד את המחירים זה אפשרי . בקלות רבה אפשר להוריד משמעותית את מחירי הקרקעות ולמכור אך ורק למי שמתחייב לבנות מידית, אחרת לקחת את הקרקע בחזרה מבלי להחזיר את הכסף ששולם עבורה. זו רק דרך אחת יש עוד הרבה - אילו רק למישהו היה אכפת באמת מהאזרח הקטן !!
    סגור
  • 16.
    עם מחזור עלוב מפילים את השוק (ל"ת)
    גל 12/06/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 15.
    מי שלוכח משכנתא היום זה כמו ירייה בראש הוא ישלם על כך
    ברוקר 12/06/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    15 2
    כל החיים הרבית תתחיל לעלות בעוד שנה ואז כל החכמים שרצו לבנק הבנק ירוץ אחרהים טעות קריטית לקחת היום משכנתא
    סגור
  • 14.
    חחחחח שטויות במיץ בננות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    השוק קורס!!! 12/06/2012 11:08
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • ראה ערך שוק ההון
    מה מצחיק 12/06/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפני הנפילה ב2008 כל העיתונים דיברו על הפריחה בשוק ההון והרווחיות בענף
    סגור
  • 13.
    מצב הקבלנים קשה
    אבי 12/06/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    19 0
    יש יריד דירות בשבוע הבא לכן הם הוציאו את הכתבה המגמתית לדחוף אותכם לרכוש דירות במחיר של דירות בטוקיו במנהטן ואפילו יקרים יותר אל תתפתו המחירים יורדים הם בונים לכם תיק להרבה עשרות שנים לרוכשים במחירים הללו תחשבו טוב ותתחשבנו אם המחשבון שלכם כמה אתם הולכים לשלם על דירה ועוד בימים קשים בעולם מבחינה פיננסית.
    סגור
  • 12.
    לא קונים גם אם תמותו תישארו עם הדירות והמשכנתאות (ל"ת)
    דוד 12/06/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 11.
    רצה שמועה לגבי
    יוני 12/06/2012 11:04
    הגב לתגובה זו
    16 0
    התארגנות של קבוצת צעירים אקדמאים שמעוניינים לרדת יחדיו מהארץ - האים אפשר לקבל פרטים, תודה
    סגור
  • הקבוצה התפרקה. הבינו שבחו"ל לא יותר טוב... (ל"ת)
    רוצה עוד שמועה? 12/06/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 10.
    בייביפוץ ,שטיינפוץ ואיטישס
    אגדות עם(דביל) 12/06/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כדאי לקנות בתים בבית אל,במיגרון,בגבעת האולפנה,בשכונות החרדיות וכו' . רק מרוויחים מכל כיוון אפשרי וככל שמייללים יותר הרווח גדול יותר ע"ח שכונת שפירא,התקווה ואילת.
    סגור
  • 9.
    מדיגוס הזמנה ריאשונה ב 50 אלף דולר בשורה טובה בהצלחה (ל"ת)
    בנטוב 12/06/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • WTF??? (ל"ת)
    בנרע 12/06/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    אנחנו נגמור כמו ארה"ב וספרד בנקים יפשטו רגל
    כלכלן 12/06/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    18 1
    בנק ירושלים ממנף את עצמו בצורה מסוכנת שהקריסה תגיע לא ישאר לו כלום מההלוואות שחילק ולא יוכל למכור את הנכסים גם זהירות אנשים הנדלן התחיל בקריסה
    סגור
  • 7.
    תאורטית ניתן לנקוב בכל מחיר
    שושנה 12/06/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    14 1
    פרקטית אין לאנשים כסף לרכוש ועוד בעליות? ואנחנו מדברים על זוגות צעירים ואל על דירות יוקרה שלא מהוות אינדיקציה לשוק
    סגור
  • 6.
    בדיסקונט כדי לשרוד היום מפטרים עובדים ומוכרים נדל"ן
    ג 12/06/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    21 2
    בירושלים כדי לשרוד את המשבר נדלן , כנרא יצטרחו למכור את התחתונים
    סגור
  • 5.
    תראו מה היא כותבת: שאין כל סיבה הגיונית לירידת מחירים
    י 12/06/2012 10:55
    הגב לתגובה זו
    27 1
    פשוט חוצפה של הבנקים שמנסים להעיר סוס מת
    סגור
  • 4.
    הם מפחדים - מירידת המחירים....
    אביהו 12/06/2012 10:55
    הגב לתגובה זו
    32 2
    המחירים הולכים לרדת אלו העכברים שמנסים להציל ספינתם הטובעת. אנו וחברי לא קונים דירות בזמן הקרוב ואתם?
    סגור
  • 3.
    עוד אחת שמדברת מפוזיציה
    אין כסף 12/06/2012 10:51
    הגב לתגובה זו
    39 4
    הקבלנים והבנקים למשכנתאות צריכים להבין שלא משנה כמה אנחנו רוצים לקנות דירה אין לנו כסף . לא משנה אם מחירי הדירות יעלו אפילו בעוד 100 אחוז כבר עכשיו מחירי הדירות הרבה יותר יקרים ממה שישראלי ממוצע יכול להרשות לעצמו אז אם אין לך הורים עשירים שיוכלים לעזור לך או לקחת משכנתא מפלצתית ל 30 שנה הקרובות (משכנתא שרוב הסיכוים תבלע אותך ברגע שהריבית תעלה או חס וחלילה תאבד את מקום עבודתך) אנחנו לא יכולים לקנות דירה.
    סגור
  • אין חובה לקנות דווקא במרכז
    פרקליטו של השטן 12/06/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    5 16
    במרחק 40 דקות נסיעה ברכבת(החל מיולי הקרוב בתדירות של חצי שעה) יש דירות, בתים ודופלקסים במחירים סבירים. 1-1.5 מליון ש"ח. מי שמתעקש לגור דווקא במרכז שלא יילל. לא לקנות ולשלם שכר דירה כאשר הריבית על המשכנתאות מצוייה בשפל. זו טפשות. לפני 30 שנה הריבית על משכנתה צמודת מדד עמדה על 6-7 אחוזים והאינפלציה הגיעה בשיאה ל400 אחוזים בקצב שנתי. אז תמשיכו לשבת על הגדר, ובעוד שנה שנתיים , אתם תשלמו מחיר גבוה יותר .
    סגור
  • לפרקליטו של השטן
    המחאה תימשך 19/06/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקומות מרוחקים מהמרכז השכר הממוצע יורד בהתאמה למרחק מהמרכז, לכן מחיר של 1-1.5 מליון שקל לדירה הוא אינו ריאלי, המחיר אמור להיות נמוך בכ-50%. לגבי השטות השניה שכתבת לגבי האינפלציה שהגיעה ל-400% באותה תקופה המשכנתאות לא היו צמודות למדד ולכן ההשפעה של האינפלציה היתה בדיוק הפוכה. ערך המשכנתה לא עלה וערך הכסף ירד, או יותר נכון התרסק.. ולכן מי שנשארה לו יתרת משכנתא לשלם, בעצם לא נשאר לו לשלם כמעט כלום.. אל תנסה לזרוע פחד, טיפש!! אנחנו ננצח
    סגור
  • אתה שפוי? מה יעשה מי שהעבודה שלו במרכז?
    אנונימי 12/06/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הילדים בני 5 יצאו לבד לגן יחזרו לבד? יגדלו במעונות? מהבוקר עד הערב עם אוכל דוחה מלוכלך ובלי בשר? מה יעשו אם הילד חולה וצריך להוציאו מהגן או להשאר איתו ההורים יצאו ויסעו ק"מ? חתיכת אדיוט עם שכל קטן.
    סגור
  • ואתה שפוי?
    אנונימי 2 12/06/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בכל העולם המחירים במרכזי הערים הגדולות אינם מושגים עבור מעמד הביניים, ורוב מעמד הביניים נוסע לפחות שעה למקום העבודה וממנו. רק אצלנו גדל דור של מפונקים שכולם רוצים לגור במרכז גוש דן ואח"כ מתפלאים מדוע המחיר יקר.
    סגור
  • לא רוצה לקנות בתל אביב
    המחאה תימשך 19/06/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שאתה כותב לא נכון, בשעות הבוקר לוקח כשעה להגיע מנס ציונה לתל אביב ומחירי הדירות שם מאוד גבוהים, מה גם שבצורה זו מוציאים כ1000ש"ח על דלק בחודש בשביל להגיע לעבודה (ולא מקבלים את זה בחזרה בהחזרי נסיעות) תוסיף את זה למשכנתא הגבוהה גם כך. בישראל המחיר הממוצע לדירה עומד על 140 משכורות ממוצעות, בשאר העולם זה הרבה פחות מכך.. קח לדוגמא את ברלין, עיר גדולה לכל הדיעות, שם אין בעיה לקנות דירה. אף אחד לא מתבכיין על זה שהוא לא יכול לקנות בתל אביב, מי רוצה לגור שם בכלל. עוד הצעות?
    סגור
  • בנתיים הרושם המתקבל הוא, שאתה הוא האידיוט.
    פרקליטו של השטן 12/06/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 10
    תמשיך לגור בשכר דירה ותמשיך ליילל.
    סגור
  • 40 דקות מת"א המחיר צריך להיות מקסימום 500K (ל"ת)
    א. 12/06/2012 11:37
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • ברור (ל"ת)
    ת 12/06/2012 11:08
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 2.
    מצד שני הקבלנים לא מבינים שלציבור אין כסף ומי .....
    אנונימי 12/06/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    28 5
    שיקנה ביותר ישלם בעתיד בריביות גבוהות ומדדים גבוהים ויקבור את עצמו תחת הנטל.
    סגור
  • 1.
    חלומות של מנהלת סקטור הנדל"ן בבנק ירושלים (ל"ת)
    דוקטור בוריס 12/06/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    32 3
    סגור
  • היא מנהלת על עמדות משכנתאות ריקות בסניפי הבנק