ת"א 2012: דירת 27 מ"ר קומת קרקע בשד' בן גוריון נמכרה ב-1.3 מיליון שקל

Bizportal מסתכל על קצה הזנב של שוק הנדל"ן התל אביבי ב-2012. הדירות הכי קטנות, אבל המחירים בשמיים. צפו בשלל דוגמאות
הבניין בתמונה - דוגמה בלבד
מצוקת הדיור בתל אביב הפכה בשנים האחרונות כל מ"ר בעיר למכרה זהב ועם הזינוק במחירן של דירות "מרווחות" בשטח של 50 מ"ר ומעלה גבר הביקוש ל"דירות מיקרו" בשטח של 20-30 מ"ר ואף פחות מכך. מי שיחפש טוב יוכל למצוא מציאות במחירים נמוכים אפילו מ-400 אלף שקל, אבל כמו עיר גדולה בעולם, ל-location יש השפעה ישירה על המחיר.

כך לדוגמה עסקאות מהשנה הנוכחית, ברחוב הירקון 61 (בניין מ-1950) נמכרה בחודש ינואר דירת חדר בשטח של 24 מ"ר ב-1.4 מיליון שקל (כ-58 אלף שקל למ"ר), בשדרות בן גוריון 35 (בניין מ-1960) נמכרה בחודש פברואר דירת חדר בשטח של 27 מ"ר ב-1.3 מיליון שקל (כ-48 שקל למ"ר) ואילו ברחוב נחלת בנימין נמכרה דירת 20 מ"ר בקומה ג", בבניין חדש אומנם עם מעלית, תמורת 1.03 מיליון שקל (כ-51 אלף שקל למ"ר).

ניתן כמובן למצוא דירות במרכז העיר במחירים יותר זולים, אולם לרוב מדובר בדירות במצב ירוד ביותר, לעיתים בשטח קטן מ-20 מ"ר. ברחוב שמעון התרסי בצפון הישן נמכרה באפריל דירת חדר בשטח של 17 מ"ר ב-695 אלף שקל (כ-41 אלף שקל למ"ר; ברחוב ביל"ו, בקירבת שדרות רוטשילד, נמכרה דירה בשטח 24 מ"ר ב-650 אלף שקל (כ-27 אלף שקל למ"ר); דירת חדר בשטח של 21 מ"ר בשדרות מוצקין, ליד רחוב דיזנגוף, נמכרה ב-700 אלף שקל (כ-33 אלף שקל למ"ר) ודירת חדר בשטח של 27 מ"ר ברחוב מוסינזון, ליד כיכר דיזנגוף, נמכרה לאחרונה ב-850 אלף שקל (כ-31 אלף שקל למ"ר).

ואם אתם מחפשים דירות חדר זולות ממש, במחיר של דירות שיכון בבאר שבע או בחיפה, מספיק לנדוד כמה רחובות מרוטשילד – בדרך ההגנה, בשכונת התקווה נמכרה לאחרונה דירת חדר בשטח של 22 מ"ר ב-220 אלף שקל (כ-10 אלף שקל למ"ר); דירת חדר בשטח של 22 מ"ר ברחוב נס לגויים בשכונת קריית שלום נמכרה לאחרונה ב-370 אלף שקל (כ-17 אלף שקל למ"ר, ודירה בשטח של 28 מ"ר ברחוב חפר בשכונת התקווה נמכרה לאחרונה ב-370 אלף שקל (כ-13 אלף שקל למ"ר).

ויש גם דירות שנמכרו במחיר זול אף יותר, אך כאן כבר לא ממש מדובר בדירות אלא לרוב במחסנים שהוסבו למגורים – ברחוב בוגרשוב במרכז העיר נמכרה בחודש פברואר דירת חדר בשטח של 12 מ"ר ב-180 אלף שקל (15 אלף שקל למ"ר). את השיא שוברת "דירת" 16 מ"ר שנמכרה ברחוב מיצקביץ ביפו ב-38 אלף שקל (2,375 שקל למ"ר).

הדירות הקטנות זוכות לביקוש רב מצדם של שוכרי דירות שאינם מעוניינים לחלוק דירה עם שותפים ומוכנים לשלם את מחיר ההצטופפות. לדוגמה, ברחוב יהודה הלוי הרועש מוצעת להשכרה באתר יד 2 דירת חדר בשטח של 27 מ"ר תמורת 2,600 שקל; דירת חדר בשטח 25 מ"ר ברחוב פינסקר בלב העיר מוצעת להשכרה תמורת 2,950 שקל בחודש, ודירת חדר בשטח של 25 מ"ר ברחוב דיזנגוף מוצעת להשכרה תמורת 3,300 שקל בחודש.

אולם את השיא שוברת דירת חדר בשטח 23 מ"ר המוצעת להשכרה תמורת 4,000 שקל בחודש. המחיר אומנם כולל ארנונה, מים, ועד בית וטלוויזיה בכבלים, אך במחיר זהה ניתן לשכור דירת 70 מ"ר משופצת בלב רמת גן. עוד יצירה מעניינת במחיר מופקע הינה דירת 20 מ"ר ברחוב פרישמן עם "קומה נוספת" בדמות גלריית שינה בגובה ישיבה בלבד המוצעת להשכרה תמורת 3,200 שקל בחודש.

*מחירי הדירות שנמכרו נלקחו מאתר "מידע נדל"ן" של רשות המיסים
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    לפלפון שחייב לגור בת"א - שישלם:
    מלפפון 07/06/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם ממש קשה לו לבוא בבוקר מקריית אונו או יהוד והוא ממש ממש חייב להגיע לעבודה על אופניים אז... שישלם. מה הבעיה ? יש ביקוש ? שישלם. גם 6,000 ש"ח. אבא יעזור.
    סגור
  • שכל בתחת
    ירון 09/06/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המחיר של הנכס 20% ממה ששילם הפרייר
    סגור
  • 21.
    או שבתל אביב יש פסיכים או מלביני הון בסיטונאות
    א 06/06/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם מישהו באמת משלם על 27 מ"ר סכום של 1.3 מיליון ש"ח והוא יכול להשכיר את זה ב 4,000 ש"ח לחודש, זאת תשואה סבירה של 3.6% לשנה אז על פניו זה נראה בסדר. בתכלס - או שמשלמים יותר מידי על השכירות או שזה סוג של הלבנת הון.
    סגור
  • 20.
    השוכרים מיואשים .כי הם לא יכולים לחסוך דבר.
    אנונימי 05/06/2012 21:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איך הצעירים יכולים להפוך את חייהם מסינגל .למריג' ?אם מה ?כל מה שהמדינה צריכה לעשות כדי לשנות את המצב .זה.להזיז את מעקבי וחוסמי התהליך המהיר ולבצע בנייה מהירה ע"י חברות ענק מהעולם .כן .רק להשכרות.ביבי .אתה תיקח את הבחירות בהליכה.כי יש לך צוות לא רע.
    סגור
  • 19.
    אתם יודעים.לאחר קריאת הכתבה המדינה אשמה.
    אנונימי 05/06/2012 21:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איך שלא תתבוננו על המקרים המוזכרים בכתבה.של עושק בחסות המדינה של ציבור הזקוק לקורת גג ומוכן לשלם על צינוק 4000 ש"ח.מה בס"ה רצה אותו שוכר דירה ?מקום למיטה.שרותים .מיני מטבחון.מה קורה לאותו שוכר אם חשקה נפשו במתיחת איברים ? 4000 ????על זה נעצרים !
    סגור
  • 18.
    מספיק עם הדמגוגיה להרצת פראייר=חרם צרכן=העם לא פראייר!! (ל"ת)
    פרסום נדלניסט=בלוף 05/06/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 17.
    תל אביב זה תל אביב
    טל 05/06/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא רמת כן עמוסת העירקים, ולא פתח תקוה עמוסת האידיוטים.
    סגור
  • רמת גן עמוסת העירקים פתח תקווה עמוסת האדיוטים (ל"ת)
    ת"א עמוסת הפראיירים 05/06/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    חמדנות של רשעים
    ghrh, 05/06/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    החוצפה לקרוא לזה בכלל דירה, לאיזו רמת בהמיות אפשר לדחוף ציבור בישראל.
    סגור
  • בעלי הדירות מנצלים את החמדנות לתל-אביב (ל"ת)
    כולם חמדנים וזה בסדר 06/06/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    אני גר ב60 מ"ר בלב ת"א ב- 4000 ש"ח .
    נוחי 05/06/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צריך רק לחפש טוב .....ולא להיכנע לסחטנים המבקשים שכומים מגוחכים על דירות 30 מר....
    סגור
  • 14.
    כנראה גייס שחושבים שא"א לגור מחוץ לת"א.. (ל"ת)
    אחמד 05/06/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    עכשיו זה גל עולה בקרוב יגיע גל יורד (ל"ת)
    והמחיר ירד ל-300,000 05/06/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 12.
    מדינת מטורפת-ממשלה זבל, צוחקת על הצעירים (ל"ת)
    ירון 05/06/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 11.
    עיר מכוערת ברובה מזוהמת אויר ורעש יאוש של חניה
    מה יש לחפש שם? 05/06/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    9 2
    העיר חולבת מהשוכרים הצעירים את כל המעט שיש להם ובתמורה נותנת להם חדר צפוף בביניין עתיק שעומד להתמוטט ממרעד של מכשיר טלפון המון רעש המון זיהום אויר המון אין חניה המון זמן לבזבז על הגעה לעבודה וממנה למה?
    סגור
  • אתה יכול לגור במקומות כמו חולון... (ל"ת)
    תל אביב מדהיצה 05/06/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 10.
    חחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    אורן 05/06/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    אין גבול לטמטום של אנשים בארץ (ל"ת)
    אחד 05/06/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    במחיר כזה אפשר לקנות בית חדש דפוקקקקקקקק
    חולה נפש זה שקנה 05/06/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    7 1
    במקום אחררררררררררררררר
    סגור
  • 7.
    אנשים בישראל חיים בבוע
    ע 05/06/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    וחושבים שאין מה לעשות. אז שימשיכו לשלם ביוקר.
    סגור
  • 6.
    חייבים לשים גם את התמונה של הפראיירים (ל"ת)
    במאה ה 121 05/06/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 5.
    שלמו מליונים כדי לגור בדירה בגודל של תא כלא
    גבי 05/06/2012 10:46
    הגב לתגובה זו
    11 0
    יש אנשים לא רציונלים במדינת ת"א
    סגור
  • 4.
    אחלה כותרת - כל מטר שווה זהב
    חזק 05/06/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 3
    על אותו משקל: כל מטר שווה חבית נפט
    סגור
  • אין מה להגיד, כתב מעולה! (ל"ת)
    רורל ג'ורור 05/06/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    פחות מ30 זה לא דירה בהיתר תבדקו היטב את הרישיון או
    אברום בדבכט 05/06/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    חדרי הסקה מחסנים אבל לא דירה
    סגור
  • 2.
    אנשים דפוקים
    מוטי 05/06/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    18 0
    העיקר שתהיה להם דירה, לא משנה שמדובר בכלוב שאינו ראוי לחיי אוגרים, אנחנו אשמים במצוקה ובמחירים המנופחים, כשאנשים יפסיקו לשלם את המחירים האלה אז המחירים יירדו,אבל אנשים לא רציונאליים
    סגור
  • 1.
    אנשים מטומטמים (ל"ת)
    יוחנן 05/06/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • תל אביב בתוך גבולות הירקון שווה כל מחיר