סוף הקיפאון? 17% זינוק במכירת דירות חדשות באפריל - בת"א המספר הוכפל

כך עולה מנתוני הלמ"ס - מספר הדירות שנותרו למכירה גבוה ב-35% בהשוואה לאשתקד. באיזו עיר נרשמה צניחה של 20% במכירות?
 |  (22)
שוק הדירות
רוכשי הדירות יורדים מהגדר? מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ג') עולה כי בחודש אפריל נרשם גידול של 15% בכמות המבוקשת של דירות חדשות מ-2,615 בחודש מארס ל-3,014. הנתונים מנוכי העונתיות מראים כי חלה עלייה של 14% בביקוש לדירות.

מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש אפריל מקבלנים זינק ב-17% מ-1,438 במארס ל-1,686 באפריל. הנתונים מנוכי העונתיות מעידים על גידול של 22.7% במספר הדירות שנמכרו. בקרב הדירות החדשות שלא למכירה (עצמי-משפחתי, 'בנה ביתך', קבוצות רכישת קרקע (או עמותה), לחברי קיבוץ וכו') חל גידול של כ-13% במכירות מ-1,177 במארס ל-1,320 באפריל. בנתונים מנוכי העונתיות חל גידול של 4.5% במכירות.

העיר חיפה הינה העיר היחידה שרשמה ירידה בהיקף המכירות באפריל מ-117 במארס ל-94. המכירות בתל אביב כמעט והוכפלו באפריל ועמדו על 291 דירות; בירושלים חל זינוק של 77% במכירות מ-93 דירות במאי ל-165 דירות באפריל; במחוז הצפון חל גידול של 17.5% מ-103 דירות במארס ל-121 באפריל; במחוז הדרום חל גידול של 11% במכירות מ-304 במארס ל-338 באפריל; במחוז המרכז חלה עלייה מיזערית של 0.7% מ-655 דירות במארס ל-660 באפריל.

מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף אפריל 2012 (כ-20,650 דירות) היה גבוה בכ-35% מזה שנרשם בסוף אפריל 2011. מתוך הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף אפריל 2012, כ-14,930 דירות בבנייה ביזמה פרטית וכ-5,720 דירות בבנייה ביזמה ציבורית.

מכלל הדירות החדשות, שנותרו למכירה, כ-45% מוצעות למכירה במחוז המרכז, כ-18% במחוז הדרום, כ-14% במחוז תל אביב, כ-10% במחוז ירושלים, כ-7% במחוז חיפה וכ-4% במחוז הצפון. בהשוואה לסוף אפריל 2011, נרשמה עלייה של כ-70% במחוז הדרום, של כ-46% במחוז המרכז, של כ-35% במחוז חיפה, של כ-27% במחוז תל אביב, ושל כ-5% במחוז ירושלים. לעומת זאת, במחוז הצפון נרשמה ירידה של כ-11%.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    דירה? פה זה אפריקה! לא קונים!
    שרי 31/05/2012 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם תעיפו הסודאנים מכאן
    סגור
  • 19.
    רוצים לדעת לאיזה גובה אני קופץ? כנסו
    יוסי 31/05/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני קופץ לגובה בשנה שעברה קפצתי ועשרות פעמים הפלתי את המוט... השנה שיפרתי ב-17% את כמות הפעמים שהמוט נפל(פחוןת פעמים הוא נפל לעומת שנה שעברה) רוצים לדעת איך ולמה? כי המאמן שלי הוריד את גובה המוט ב-20%............. ככה הקבלנים-- מתגאים העלייה של 17% במכירות...... כי הורידו את המחירים ב-20%
    סגור
  • 18.
    אני מספרת את האמת..............בלי טריקים ובלי שטיקים..
    אשת מכירות בנדלן 31/05/2012 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקבלנים נתנו לנו אישור להנחות של עד 22% בחלק מהפרויקטים והציבור אכן בא ורכש אבל -התוצאה יכלה להיות הרבה יותר טובה-- באם הקבלנים היו נותנים את הדירות בהנחה של 35% אין ספק הציבור הישראלי- (ראו מה קרה בקיקה אתמול) כשהוא מזהה הנחה רצינית הוא בא לקנות גם עם אין לו כסך ייקחו הלוואות מהסבתא ומהשוק האפור-- רק שיוכלו להגיד ולספר לחברים חוויות מהרכישה המוצלחת שביצעו.... באו ב- 5 בבוקר וישנו על המדרכה בשקי שינה.... דחפו והצליחו לתחמן את כולם..... ככה אנחנו הישראלים.............. זה הייחודיות שלנו... עם סגולה.........
    סגור
  • 17.
    הבהרה
    יורם מראשון 31/05/2012 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20,650 דירות חדשות שטרם נמכרו, מהוות כ- 50% מהדירות החדשות המצויות בהליכי בניה ... כמחצית מהדירות הללו הן "דירות על הנייר", דהינו, דירות שטרם החלו לבנות אותם ...
    סגור
  • 16.
    תרגיל חישוב של התאחדות הקבלנים
    בלוף קבלנים 30/05/2012 22:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפריל הוא מועד דיווח ראשון והחברות עשו תרגיל יחצני פשוט של התאחדות הקבלנים העושקים וזה לשמור חלק מהעסקות שנעשו במרץ לאפריל ואז לדוווח על "זינוק"
    סגור
  • 15.
    לא אקנה בת"א, מלא סודאנים ואריתראים ומחלות
    אבי 30/05/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא תודה מוכר ובורח מכאן כי בקרוב זה כבר לא שלנו יותר חבל על ההשקעה
    סגור
  • 14.
    לא יודע מה לעשות
    מוטי 30/05/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מכרזי את הדירה עוד לפני שנה, את הכסף אני משקיע בבורסה, את רובו באופציות. עשיתי מנוי לשירות איתותים של אחד האתרים ובנתיים אני מרוויח בין 25-50 % כל חודש. אני גם שאלתי חברה מאותו האתר, שחקן מעוף, וגם שואל כאן: אני לא מצליח להחליט, האם כדאי לעצור את הפעילות שלי בהשקעות ולקנות תדירה? האם יש כבר איזשהו שקט בתחום?
    סגור
  • 13.
    מתברר כי בחיפה עלו המכירות לאחרונה ביחס...
    רוני 30/05/2012 05:51
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לכל תקופה בעבר: רבעון מקביל, רבעון אחרון, חודש אחרון ושנה אחרונה. המחירים בחיפה מטפסים מעלה באופן עקבי ומעל הממוצע בארץ.
    סגור
  • לרוני: זה לא מפתיע, רבים מאלה שעזבו חוזרים (ל"ת)
    אני 30/05/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    אז איך לשיכון ובינוי ועוד חברות יש ירידה של עשרות אחוזי
    אלף מם 29/05/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    במכירות?
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    למתלהם (מים) , שמת (ם) לב שנשארת (ם) לבד כאן, נכון?
    לא נדלניסט 29/05/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני לא קבלן ולא מתפרנס מנדל"ן בשום דרך. סתם שתדע (ו). מה שכן מעניין זה שב ynet כותבים בדיוק אבל בדיוק את ההיפך...
    סגור
  • סטטיסטיקה צריך לדעת לקרא
    מתמתיקאי 29/05/2012 19:49
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תשוו מכירות ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. זה הפרמטר הנכון. תתלפלאו למצא ירידה דרסטית במכירות.
    סגור
  • 10.
    איזה באסה,פיספסתי משכנתא ל-100 שנה :) (ל"ת)
    אנונימי 29/05/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 9.
    אם המכירות גדלות כשהמחירים יורדים זה סימן שמפולת בפתח. (ל"ת)
    ישראל 29/05/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 8.
    והתשואה של השכירות היא בקושי 4%
    כששוק הנדלן קפוא 29/05/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    18 0
    זה הזמן להיכנס לבורסה.
    סגור
  • 7.
    כשהשקל הופך לנייר טואלט והבורסה נופלת (ל"ת)
    זה הזמן לנדלן 29/05/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    8 17
    סגור
  • 6.
    אין מכירות כלל
    שקרים 29/05/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    25 4
    השוק נופל חזק
    סגור
  • 5.
    מצטער קבלנים. המלאי הנותר גודל = המשך ירידת מחירים (ל"ת)
    רמי 29/05/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    18 5
    סגור
  • 4.
    זה שקר אין עסקאות בכלל המחירים לפני מפולת (ל"ת)
    דוד 29/05/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    19 5
    סגור
  • 3.
    איזה בולשיט כל יום כתבה אחרת השוק מת (ל"ת)
    דן 29/05/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    23 6
    סגור
  • 2.
    מחיר הזוי מעל30-50%=מחאה=חרם צרכן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 29/05/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    22 9
    סגור
  • 1.
    פרו-נדלניסט,נתוני בלוף להרצת העם הפראייר,תזהרו!!!!!!!!! (ל"ת)
    הפרסום תרגיל שיווקי 29/05/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    20 4
    סגור