ארז כהן: "לא ניתן למצוא דירה שמחירה ירד ב-7% בתל אביב"

כך אומר יו"ר לשכת השמאים לשעבר. "המגמות בתוך הערים לא ישתנו באופן קיצוני ותשמר הסטגנציה"
ארז כהן
בתגובה לסקירה הרבעונית של השמאי הממשלתי, לפיה קיימת יציבות מחירים אומר ארז כהן, יו"ר לשכת השמאים לשעבר כי אין גידול משמעותי בהיצע הדירות הבנויות בשוק, עובדה שיוצרת לחצים על ביקושים. להערכתו, במידה ולא יהיה גידול משמעותי בהיצע, נהיה עדים לעליות מחירים ברבעונים הבאים.

לדברי כהן, ברוב הערים שהשמאי הממשלתי מדד אין שינוי. הסיבה לירידה כביכול של 7% במחירי הדירות בתל אביב בשנה החולפת, היא שכנראה מדובר במכירות של דירות יד שניה, שכן מעטות הדירות חדשות בנות ארבעה חדרים ולכן לדעתו נוצר עיוות בכל הקשור למשמעות הממוצע שהתקבל.

בפועל, אומר כהן, לא ניתן למצוא דירה שמחירה ירד ב-7% בתל אביב. לדבריו, כמות הדירות הנמכרות קטנה בעת האחרונה. "נכון שיש ביקושים, אבל מספר העסקאות מצביע על המשך 'הישיבה על הגדר'. לראיה, אנו רואים מבצעים של קבלנים- שלא ראינו בעבר."

כהן מניח שהמגמה הכללית לא תשתנה. "אמנם עדיין יהיו עסקאות, אך המגמות בתוך הערים לא ישתנו באופן קיצוני ותשמר הסטגנציה. המשך הסטגנציה עלול להיות שלילי כי השוק מרמז על קפאון."

לפי נתוני השמאי הממשלתי הראשי שפורסמו ביום א', מחיר הדירות הממוצע ב-16 הערים הגדולות לא רשם שינוי ברבעון הראשון של 2012, זאת לעומת ירידה של 1% ברבעון הרביעי ( לכתבה המלאה בנושא ). בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד רשמו מחירי הדירות עלייה של 1%. את ירידת המחירים החדה ביותר הרבעון רשמו אילת, אשקלון, חיפה ומודיעין (1%), בעוד ירושלים רשמה את עליית המחירים החדה ביותר (3%) עם מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים של 1.744 מיליון שקל. אחרי ירושלים מדורגות באר שבע והרצליה עם עליית מחירים של 2%. בתל אביב וב-6 ערים נוספות נותרו המחירים ללא שינוי.

ברמה השנתית, מודיעין רשמה את עליית המחירים החדה ביותר (10%) כאשר מחירה של דירת 4 חדרים ממוצעת בעיר עמד על 1.368 מיליון שקל. אחריה מפתיעה רמלה עם עליית מחריים שנתית של 9% ומחיר ממוצע של 1.05 מיליון שקל. מנגד, תל אביב רשמה את צניחת המחירים החדה ביותר בשנה החולפת אשר הסתכמה ב-7% עם מחיר ממוצע של 2.298 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מחיר דירה בתל אביב ירד מאחר ורוב הבניה בדרום העיר (ל"ת)
    יורם מראשון 28/09/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    יאוש. (ל"ת)
    שוכר מנסה לקנות. 16/05/2012 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    2 סיבות שארז לא מוצא.הוא צריך פנס ומדריך..
    קוקוריקו 16/05/2012 06:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם יודעים .עכשיו אני בטוח שהקבלנים בלחץ אטומי.אין יום שהם לא מביאים כל מיני " מומחים" ומביני עניין.רבותי ! אף אחד לא יועיל בניסוחיו הגדרותיו על מצב שוק הדירות.השוק נמצא כבר מזמן בפוזיציה של ירידה .התרסקות ולפי דעתי ונסיוני 40.000 כינוסי נכסים ו40% ירידת מחירים.קאפישי.
    סגור
  • 11.
    בתל אביב תושבי חוץ משלמים כל מחיר (ל"ת)
    יוס 15/05/2012 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ארץ אוכלת תושביה (ל"ת)
    קול ההיגיון 15/05/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מתבצעת בזה הרגע חקירה סודית ומקיפה
    אחד מבפנים 15/05/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשחיתות בסדרי גודל שהיטו חישובי מדד .... היכונו לחדשות מרעישות . האדמה תרעד .
    סגור
  • 8.
    נכון
    רוסי 15/05/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי קונים מחקים ב40% למטה ולא רק ב-7%.
    סגור
  • 7.
    כולם מליונרים?
    חגי 15/05/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם קונים ומכרים וכן גם בונים, זה רק עניין של כמה חודשים עד שנראה נדלן בקריסה. עוד קצת סבלנות, הרי לדבר כל אחד יכול, האם הוא יודע יותר מהשמאי? אם כן למה הוא לא קונה עוד דירות? הרי המחירים יעלו. לא?
    סגור
  • 6.
    ברור שארז מדבר מתוך פוזיציה
    כסף שחור 15/05/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכתבות האילו של בעליי עניין הם מגמה מובהקת להפחדה.. ההפך הוא הנכון ..המחירים בירידה , אין יכולת רכישה של מעמד הביניים ומטה במחירים הנוכחיים... השוק קפוא, המצב במשק לא משתפר ואפילו הולך ומחמיר ( עובדה : הנסיון להחיות את מאבק המחאה )
    סגור
  • גם מי שאומר שהמחירים קורסים מדבר מפוזיציה
    א 16/05/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים לא קורסים. השוק נעצר זה נכון ונעצרה עלית המחירים המטורפת שהיתה עד לפני שנה אבל כל מי שיושב וחופר כאן שהשוק קפוא...טועה. השוק הפשיר. הוא בוודאי לא רותח כמו לפני שנה אבל גם לא קפוא. יש עליה בכמות העניין והעסקאות ולא יעזרו ספינים של אף אחד.
    סגור
  • 5.
    נקווה שיהיה סוף לשוד מחירי הדירות (ל"ת)
    אין סיבה למחירי העתק 15/05/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ממתי הביקוש נגזר מההיצע ?
    רון 15/05/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביקוש אמיתי ניגזר מהיכולת של האדם לרכוש את מה שהוא רוצה . זה כמו לומר שמליון איש (ואני בניהם) רוצים לרכוש פרארי ולכן מחיריה יעלו כי יש רק 100 מכוניות כאלו . השאלה כמה מתוך המליון באמת יכולים לשלם את העלות - זה הביקוש האמיתי . וכמותו גדלה רק כאשר המחירים יורדים !
    סגור
  • לרון, למקרה שאתה שואל ברצינות...
    א 16/05/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שהביקוש נגזר מההיצע. אם יש מיליון אנשים שרוצים אבל לא יכולים לקנות פרארי הם לא נחשבים ל" ביקוש" . המונח " ביקוש" מתייחס לכמות האנשים שרוצים לקנות פרארי או דירה במקרה שלנו וכן יכולים ורוצים לשלם את המחיר. מסיבה זו, פרארי וגם הקבלנים שבונים דירות יתכננו להכניס לשוק מעט פחות מכוניות או דירות ממה שהשוק רוצה כרגע כדי למנוע מצב של רוויה ובכך לשמר את הביקושים. מה שקורה בתקופה האחרונה זה שאנשים שכן יכולי לקנות דירות יושבים על הגדר כי הם מצפים לירידת מחירים וזה יוצר עודף היצע קטן שלדעתי הוא זמני בלבד והוא הולך ונסגר. אני לא קבלן, לא מתווך ולא מתפרנס מנדל" ן.
    סגור
  • צודק100% (ל"ת)
    רוסי 15/05/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    נדלניסט עם פרסום תרגיל שיווקי לפראייר!!!!!!!! (ל"ת)
    שמאי ממשל=בלוף 15/05/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אין סיבה להתייחס לנתוני השמאי הממשלתי, בלוף (ל"ת)
    סטיות תקן מטורפות 15/05/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא בטוח שאני מסכים לגמרי
    גבי, ראש העין 15/05/2012 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראשית, בואו ניקח את הצהרותיו בעירבון מוגבל, הרי ידידנו היקר מר ארז כהן הוא פוזיציונר מובהק בעל קשרים הדוקים עם השמאים והקבלנים שפגש במהלך הקריירה שלו בתחום. דירות תל אביב סובלות מירידת ערכם והמוכרים מתפשרים. בנוסף, המשך הקיפאון יגרום לחלק מהמוכרים ולכל הקבלנים להתאים מחירים מטה - מפולת.
    סגור
  • תל אביב היא רק לעשירים (ל"ת)
    מבין בתחום. 15/05/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור