מעירים את מזרח ת"א: 300 יח"ד ושטחי משרדים ומסחר יוקמו בשכ' ביצרון בכמיליארד שקל

החברות כלכלית ירושלים ותדהר נמצאות במו"מ מתקדם לארגון קבוצת רכישה המתחם סוללים בשכונה לבניית 300 יח"ד ומבני תעסוקה
 |  (5)
ביצרון
חברת כלכלית ירושלים +1.04% כלכלית ירוש 985.1 +1.04% כלכלית ירושלים בסיס:975 פתיחה:980 גבוה:997.5 נמוך:978.3 תמורה:690,872 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת היום (ד') על קיום משא ומתן מתקדם עם חברת תדהר, לקראת הסכם, לפיו תיתן החברה לתדהר לשיווק בדרך של ארגון קבוצות רכישה של יחידות דיור ושטחי משרדים, המתוכננים להיבנות בשטח המכונה 'מתחם סוללים' בתל אביב.

המתחם בשטח של כ-24 דונם נמצא בשכונת ביצרון בתל-אביב וגובל בצידו הצפוני בדרך השלום בתל אביב ובצדו המערבי ברחוב הסוללים. על פי התוכנית הקיימת החלה על המתחם ניתן לבנות עליו כ-300 יחידות דיור בשטח עיקרי של 27.5 אלפי מ"ר, כ-52 אלפי מ"ר (שטח עקרי) למשרדים, כ-3.5 אלפי מ"ר למסחר ו כ-1.6 אלפי מ"ר של מבני ציבור. לחברה זכויות חכירה בקרקע מאת עיריית תל-אביב עד לשנת 2059. גובה מגדלי המגורים כ-123 מ"ר, עד 32 קומות + קומת קרקע וקומת גג כפולה. גובה מגדל התעסוקה כ-157 מ"ר, 37 קומות +קומת קרקע וקומת גג כפולה.

עלות הבנייה הכוללת המשוערת הינה כמיליארד שקל והתמורה הצפויה לכלכלית ירושלים במקרה של מכירת מלוא יחידות הדיור ושטחי המשרדים לא תפחת מ-489 מיליון שקל. כתנאי לעסקה, התחייבה החברה לפעול להסדרת התשלום לעיריית תל אביב עבור זכויות הבניה במתחם.

לפי מתווה המשא ומתן, תדהר תשווק את הפרויקט בשלבים, כאשר בשלב א' ישווקו שני מגדלי מגורים, בשלב ב'- מבנה משרדים אחד, ובשלב ג' - מבנה המשרדים השני ושטחי המסחר בפרויקט והיא תהא רשאית לממש את האופציה ביחס לכל שלב בנפרד.

תקופת האופציה לשיווק הפרויקט לא תעלה על שנה אך תוארך במידת הצורך, באופן שבו יוותרו 6 חודשים לפחות לאחר אישור תוכניות הבניה במתחם והסדרת התשלום בגין הזכויות מול עיריית תל אביב, כאמור לעיל. אם תוכניות הבניה והסדרת הזכויות לא יסתיימו עד ליום 5.4.2014 יבוטל ההסכם. במקרה של מימוש האופציה לשיווק של שלב א' תוארך האופציה לשיווק שלבים ב' ו-ג' בפרויקט ב-6 חודשים נוספים.

התזרים החופשי שינבע לחברה מההתקשרות, יעמוד על סכום התמורה שיתקבל מהרוכשים בניכוי התשלום לעירייה בגין הזכויות הנוספות במתחם, בניכוי החובות לבנקים המובטחים בשעבוד על המתחם ובניכוי מס ועלויות עסקה נוספות. לאור חוסר הוודאות באשר להיקף התמורה שתתקבל בפועל ובאשר לתשלום לעיריית תל-אביב לא ניתן להעריך בשלב זה את גובה התזרים הפנוי ואת הרווח (ההפסד) הצפויים לחברה מהעסקה.


תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה עם איזה רכבת ככה? (ל"ת)
    רני 18/04/2012 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הרסו לי את השכונה...30 שנה חייתי בשקט.
    צח. 18/04/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנים האחרונות בונים לי מסביב...הגיעו האשכנזים והעלו את מחירי הדיור... אני מתעב אותכם.
    סגור
  • 3.
    קודם תחבורה ציבורית, אח" כ בנייה מטורפת (ל"ת)
    טמטום 18/04/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איך ניתן יהיה לזוז באזור?
    עיר ללא עתיד 18/04/2012 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר באזור הצפוף ביותר בתל אביב, בבוקר לא ניתן לצאת מדרך השלום, עיר של עולם שלישי
    סגור
  • 1.
    האזור הכי נחמד בתל אביב
    מדליק 18/04/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל למה הוא כ" כ יקר?
    סגור