היקף המשכנתאות זינק 45% מאוקטובר על רקע ירידת הריבית

מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום עולה כי היקף המשכנתאות במארס עמד על 3.424 מיליארד שקל, גבוה ב-14.4% מפברואר. בנק ישראל: "מדיי שנה נתוני מארס גבוהים משמעותית, בניכוי העונתיות רואים דווקא ירידה"
הרוכשים חוזרים לשוק?
האם שוק הנדל"ן יוצא אט אט מהקיפאון? לפי נתוני המדד לחודש מארס שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביום א', מחירי הדירות בחודש פברואר רשמו עלייה של כ-0.3%. כעת מפרסם כי היקף המשכנתאות בחודש מארס הסתכם בכ-3.424 מיליארד שקל, זינוק של 14.4% בהשוואה לנתון חודש פברואר שהסתכם ב-2.993 מיליארד שקל.

נציין כי מדיי שנה נתוני חודש מארס גבוהים משמעותית מנתוני פברואר ולפי בנק ישראל עם ניכוי העונתיות נתוני מארס דווקא היו נמוכים יותר.

היקף המשכנתאות בחודש מארס היה נמוך בכ-29% מנתון השיא ההיסטורי שנרשם בחודש מאי של 4.8 מיליארד שקל. אולם, בהשוואה לנתוני השפל של 2.365 מיליארד שקל שנרשמו בחודש אוקטובר מדובר בעלייה של כ-45%.

בחודש מארס אנו רואים עלייה בשימוש במסלול המשכנתא הקבועה לא צמודה למדד (קל"צ) מ-5.33% מסך המשכנתאות ביולי 2011 ל-9.59%. בנוסף, הריבית במסלול זה ירדה מ-5.87% ביולי 2011 (לתקופה של 15 שנה) ל-5.17% במארס. ערן כרמל, מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות מקבוצת קו מנחה, טוען כי ציבור הלווים מעדיף כיום לשלם החזר חודשי גבוה יותר על מנת לשמור על החזר קבוע לאורך תקופת חיי המשכנתא. מנגד, הריביות במסלול המט"ח עלו מ-2.92% ביולי 2012 ל-3.27% במארס.

תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מי נהנה מהמחירים המטורפים? קבלנים בנקים ממשלה
    מי אוכל אותה? הציבור 18/04/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא כל הציבור, לעשירים לא מזיז להם מחירי הדיור לעניים דואגים המוסדות לדיור כמעט חינם מי שמשלם בגדול על האטרף במחירי הדיור הוא המעמד הבינוני שיורד אחרי רכישת הדירה למעמד הנמוך
    סגור
  • 9.
    שוב פישר מתדלק את בועת הנדל" ן (ל"ת)
    מגן רק על הבנקים 17/04/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ביקרתי יזם(קבלן) שאלתי אותו...
    איציק ר 17/04/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הגעתם למחיר הזה,ועוד כותבים הנחה בגדול.הוא עונה שבעיר השכנה המחירים גבוהים יותר.עד של יורידו 15-20 % אני לא קונה.תנו להם להזיע.
    סגור
  • 7.
    מדינת ישראל רוצה אותכם עבדים
    האמת על הנדלן 17/04/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעבדו בכל עבודה כדי לשלם את המשכנתא! ככה ראש הממשלה שלא מבין בכלכלה או שמא מבין ומסכים לזה מתדלקים את שוק הנדלן מחלקים משכנתא בריבית נמוכה אתם קונים משלמים לבנקים . לכאורה יש כלכלה משגשגת על חשבונכם יש גבול לכמה אפשר לתדלק את המחירים של הדירות בסוף הכל יתפוצץ למטומטמים בפרצוף אין מנוס- יש פה בועה מתודלקת עי הממשלה וסופה יהיה חורבן גדול. לא רק של הצבור שקונה אלא גם של כל המדינה סטנלי פישר הביתה וביבי ושטיימיץ גם. אם הכלכלה כזו טובה למה הם העלו את המס על הבורסה? זה צריך ללמד את כולם שהכלכלה פה תקרוס אם לא מחר אז מחרתיים אבל זה בטוח שיקרה
    סגור
  • 6.
    צריך לקרוא את הפסקה הזאת בכתבה כדי להבין באמת
    אביב 17/04/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " נציין כי מדיי שנה נתוני חודש מארס גבוהים משמעותית מנתוני פברואר ולפי בנק ישראל עם ניכוי העונתיות נתוני מארס דווקא היו נמוכים יותר. " לא נגענו - מה שאומר שעדין יש קיפאון והכל עומד
    סגור
  • 5.
    חחחחח , דייי לא קונה יותר את הכתבות האלה ,
    אביב 17/04/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם זה נכון , זה אומר שהנפילה תהיה כואבת יותר ,לא יהיה לאנשים פה איך להחזיר את המשכנתא , מחכה לכולם בסיבוב עם מזומנים - יאללה כונס נכסים
    סגור
  • מלך הלוגיקה
    שמוליק 18/04/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שאני יותר עני - זה אומר רק שאני אהיה עוד יותר עשיר.
    סגור
  • 4.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון,עיוור הלא מאמין!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 17/04/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איזה קיפאון?הרי הקבלנים טוענים שאין קיפאון (ל"ת)
    אולי תחליט כבר? 17/04/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 17/04/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פרסום פרו-נדלניסט,תרגיל שיווקי להרצת פראייר!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 17/04/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור