במה עדיף להשקיע מיליון שקל - בבורסה או בדירה להשקעה?

עידן אלקבץ, בעלים ומנכ"ל משותף בעתיד משכנתאות, בחן את התשואה המתקבלת מרכישת דירה למטרות השקעה בהשוואה להשקעת במדד ת"א 100, והגיע למסקנה ברורה
תשובה לשאלת השאלות
שאלת מיליון השקלים הנפוצה ביותר בקרב רבים מהישראלים היא: אם היו לך ביד מיליון שקלים לפני 7 שנים, במה היה כדאי להשקיע? במניות או ברכישת דירה להשקעה?

עידן אלקבץ, בעלים ומנכ"ל משותף בעתיד משכנתאות, בחן את התשואה המתקבלת מרכישת דירה למטרות השקעה בהשוואה להשקעת סכום זהה בשוק ההון במדד תל אביב 100, בחינת הסימולציה על השקעה של מיליון שקל בשני מסלולי ההשקעה הנ"ל חושפת את האלטרנטיבה העדיפה:

משקיע שרכש בחודש מארס 2005 תיק מניות העוקב אחר מדד ת"א 100 בשווי של מיליון שקל ומימש אותו במארס 2012 השיג ב-7 השנים האחרונות מצטברת של 44.7%, כלומר הרווח של אותו המשקיע על ההון ההתחלתי הצטבר ל-447 אלף שקל.

יש לציין שעל רווח זה ישנו מס רווחי הון בגובה 20% שינגוס ברווח ויקטין אותו ל- 358 אלף ש', כלומר תשואה נטו על ההון המושקע בגובה של 35.8%.

לעומתו, מי שקנה דירה להשקעה במארס 2005 בתמורה למיליון שקל ומכר אותה במארס 2012 השקיע למעשה רק חלק מעלות הדירה מהונו הפרטי ואת השאר הוא השלים במשכנתא. בהנחה שההון העצמי הבסיסי שצריך היה אותו המשקיע להביא מהבית על מנת לקבל משכנתא שתאפשר לו לרכוש נכס בסך מיליון שקל עמד על 40%, כלומר 400 אלף שקל ולכך נוסיף עלויות נוספות כגון מס רכישה, שכר טרחת עו"ד, ומימון תקופות ללא שוכרים, הרי שסך ההון העצמי שהשקיע רוכש דירה זו עמד על כ-476,250 שקל.

על פי מחקר התשואה הממוצעת על דירה להשקעה הינה 4.5%, כלומר על דירה בשווי מיליון שקל יתקבל שכר דירה שנתי בגובה – 45,000 שקל שמהווה שכר דירה חודשי בגובה 3,750 שקל.

שכר דירה זה משלם את מרבית המשכנתא, שעל פי נתוני בנק ישראל הינה בשיעור ממוצע של 60% מעלות הדירה הכוללת ואותה נוטלים בממוצע בישראל למשך 17 שנה. הריבית הממוצעת על משכנתא שכזו עמדה ב-7 השנים האחרונות על 3.5%. כך שההחזר החודשי על המשכנתא מסתכם בכ-3,907 שקל. לאחר 7 שנים מיום הקניה מסתכמת יתרת המשכנתא ב-450 אלף שקל.

בעת מכירת הדירה, נחשב את מחיר המכירה המשוערך. כלומר מה היום המחיר של נכס שנרכש בשנת 2005. על פי נתוני הלמ"ס עליית הערך המצטברת מ-2005 ועד היום הינה 32%. המשמעות היא שנכס שנרכש בשנת 2005 ב-1,000,000 שקל יימכר כיום ב-1,320,000 שקל לכל הפחות.

חישוב התשואה ממכירת דירה זו לאחר 7 שנים יעשה בדרך הבאה: ממחיר הדירה המשוערך שעומד על 1.32 מיליון שקל נפחית את יתרת המשכנתא שמסתכמת ב-450 אלף שקל. הסכום הנותר לאחר פירעון המשכנתא הינו 870 אלף שקל . מסך זה נפחית את ההון שהושקע בעסקה שמסתכם ב-476,250 שקל ונקבל את הרווח הנקי הנובע מהמכירה שמסתכם ב-393,750. רווח זה מהווה תשואה מצטברת של 83% על ההון המושקע. עם תשואה שכזו על ההון קשה להתווכח - והאלטרנטיבה של השקעה בדירה להשקעה עדיפה באופן חד משמעי על פני השקעה בשוק ההון המקומי.

אלקבץ מציין כי נכון שיכולים לבוא המבינים ולומר שב-3 השנים האחרונות הייתה בועת נדל"ן שגרמה לעליות מחירים לא שגרתיות והן אלו שמשפיעות על התשואה הגבוהה שמתקבלת. אך מנגד ניתן לציין 2 נקודות חשובות שיתנו מענה הולם לטענה זו:

1. גם אם עליית מחירי הנדל"ן בארץ הייתה שווה אך ורק לעליית האינפלציה המצטברת ב- 7 השנים האחרונות בסך של 18.4%, כלומר: שמירה על ערך ריאלי של הנכסים, גם אז במצב כזה ההשקעה בנדל"ן הייתה משתלמת יותר ועומדת על 54% לעומת תשואה של 36% תיק מניות.

2. מסתבר שעליית מחירים כפי שהייתה ב-3 השנים האחרונות אינה דבר חריג, אלא כנראה חלק ממחזוריות השוק. בדיקה בנתוני הלמ"ס מגלה כי בין השנים 1994 ל-2000 עלו מחירי הנדל"ן בארץ בשיעור מצטבר של 72% ואילו עשור קודם לכן עלו מחירי הנדל"ן בארץ בשיעור מצטבר גבוה מכך.

אלקבץ מבהיר כי רכישת וניהול דירה להשקעה הינו עסק מורכב יותר לעומת רכישת ניירות ערך באמצעות או באופן עצמי באינטרנט. רכישת דירה להשקעה כרוכה באיתור נכס מתאים, התאמתו לצרכי השוכרים, פרסומו ואיתור שוכרים, תחזוקת נכס ויש להודות שרובנו היו מוותרים על התענוג של להיות הבעלים של דירה להשקעה ולהתעסק בכל הכרוך בכך אלא אם כן התמורה המתקבלת מזה הינה גבוהה יותר באופן משמעותי לעומת אלטרנטיבות השקעה אחרות.
תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    בעתיד גם בדלן וגם במניות לא יהיה כדאי להשקיע
    רוני 11/04/2012 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכלכלה עומדת לשנות פניה
    סגור
  • 37.
    הכל נכון על הנייר
    אורן 11/04/2012 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כנראה שאתה עובד עם ארגון הקבלנים כי בכל מקרה עדיף להשקיע בבורסה לאורך השנים
    סגור
  • 36.
    ההדיוט אלקבץ
    קקטוס 10/04/2012 20:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי דירה במיליון מכרתי 1750000 שכר דירה לפי 3500 נתן עוד כ250000 ס" ה 2000000 כמה שקוף כתבה שקרית וטיפשית
    סגור
  • 35.
    its better to buy apartment outside from isra (ל"ת)
    uni from saigon 10/04/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    הכתבה הקודמת שעשתה את ההשואה.
    אין צורך ביותר מילים 10/04/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=297930
    סגור
  • 33.
    לא הבנתי. יש לך מליון למניות אבל אין מליון לד
    דביל 10/04/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אין מליון לדירה? איזו מין השוואה זו? אם יש לך מליון למניות אז קח אותם ותשקיע בדירה, השוואה דבילית, דבר נוסף... תזכור תמיד שבמניות יכולים לבוא קצת סוחרי יום וברגע ימחקו לך את ההשקעה, תעשה לעצמך ריסט ותכתוב כתבה נוספת
    סגור
  • 32.
    לא היתה כתבה כזו של לירן סהר?
    ראי 10/04/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממחזרים?
    סגור
  • 31.
    אחרי עליות תלולות - עדיף פק" מ. (ל"ת)
    ולחכות לירידות 10/04/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    מה עם תשואת דבידנד בבורסה
    אורן 10/04/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בת" א יש תשואת דבידנד של איזה 3% בשנה המתווך המהולל לא הכניס זאת לחישוב בקיצור שרלטות וחוסר מקצועיות
    סגור
  • 29.
    ידעתי מה תהיה התשובה ברגע שראיתי מי המרואיין (ל"ת)
    האיש בפוזיציה בנדל" ן 10/04/2012 00:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    ליצנות לשמה
    עידן 09/04/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שעשה את ההשוואה הוא בושה למקצוע שלו , איך הוא עושה השוואה בין השקעה בבורסה ללא מינוף לבין השקעה בדירה עם מינוף , אם הוא היה מביא 60 % הון עצמי ומשקיע מיליון בבורסה עם אותה ריבית כמו במשכנתא בבורסה היה מקבל תשואה גבוהה יותר ...חוסר מקצועיות לשמה ורואים שהבחור כתב מתוך פוזיציה
    סגור
  • 27.
    מינוף בבורסה היה הרבה שנים לפני מינוף נדל" ן. (ל"ת)
    אמת בפרסום 09/04/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    בועת הנדל" ן 2007-209 -פעם בדור (ל"ת)
    משווים חציל- למנגו 09/04/2012 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    באמת כיף לראות שאף אחד לא קנה את השטויות האלו
    נאסים טאלב 09/04/2012 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרי ברור שההשקעה כאן בנדלן היא ממונפת. שיועיל הדוקטור המכובד,ויתן דוגמא למשל מה קורה אם שוק המניות ושוק הנדלן,שניהם נחתכים ב50%........אחסוך ממכם את החשבון. בשוק ההון-הפסדתם 50% בנדלן-לא רק שאיבדתם את כל ההשקעה,אלא שאם אתם גם רוצים לממש את הנכס,הוא עדיין לא יכסה אפילו את המשכנתא!! ז" א לא רק הפסדתם הכל...אתם גם בחובות. ותחשבו על זה
    סגור
  • 24.
    מה שהיה כבר לא יהיה
    עינת 09/04/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור לעין שהדירה ממונפת וההשקעה בבורסה לא. בטוח שהתנאים משתנים כל הזמן והיום זה לא זמן להשקיע בדירות שעלו פלאים לעומת זאת הבורסה ירדה הרבה וכדאית היום יותר מאתמול .
    סגור
  • 23.
    לא רציני בלשון המעטה.
    נדי 09/04/2012 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוואה בין השקעה של מיליון בשוק ההון לבין השקעה ממונפת של 400אלף בדירה אינה נכונה ומטעה. ברור לחלוטין שמינוף בכל תחום שהוא משפר את התשואה א-ב-ל רק בתנאי שהתנאים בשוק הרלבנטי מתאימים. אז ב 7 השנים האחרונות היה שווה למנף נדלן (אולי , לא לגמרי משוכנע) לעומת השקעה לא ממונפת בשוק ההון. אבל מה שהכתב שוכח לספר זה מה קורה כאשר מבצעים מינוף והשוק נופל לנו. אז התשואה היא שלילית ואפשר לשאול מיליוני אמריקאים שעשו בדיוק את זה וגרמו למשבר הסאב פריים. שוב - צריך להזהיר ציבור תמים, ההשואה הנכונה היא בין השקעה ממונפת עם סיכון עצום לבין השקעה לא ממונפת. בהשוואה שעשה כותב עצמו ברור ששוק ההון ניצח בהשקעה לא ממונפת. בהצלחה
    סגור
  • 22.
    ב- 2005 היו לי 400,000 שקל וכיום 1,280,000
    החישוב הנכון 09/04/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קניתי בשנת 2005 דירה 400,000 סמזומן 350,000 במשכנתא .... הדירה הניבה לי כ- 60,000 בשנה ... כיום הדירה שווה כ- 1,400,000 שקל ... לאחר החזר המשכנתא ע" ס 300,000 שקל ... ישאר לי ביד כ- 1,100,000 שקל ... אופס ... שכחתי ... לאחר החזר המשכנתא נשאר לי ביד מהשכירות כ- 160,000 שקל נוספים .... כלומר השקעתי 400,000 שקל ויש לי כיום כ- 1,260,000 שקל
    סגור
  • 21.
    שכחתם שזה היה צונאמי פעם בחיים וגם,למי שמוכר (ל"ת)
    המחיר היום בירידה 09/04/2012 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    כולם חכמים בדיעבד
    איילי 09/04/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון , הנדל" ן עלה , ואילו בשוק ההון השוק מתקן כבר מ 2008 , כך שברור שהנדל" ן ישיג תשואה עודפת. כל החישובים הללו מצחיקים , מכיוון שכל אחד יכול לקחת תקופת יחוס שונה ולקבל תוצאות אחרות , פעם לפה ופעם לפה. העניין הוא שעוד לא נולד הנביא שידע בדיוק מה לעשות בכל זמן נתון מכיוון שהשווקים הם דינאמים ומשתנים כל הזמן. מה שצריך בחיים זה פשוט הרבה מזל , בכל מה שאתה עושה. למעשה , מזל אפילו חשוב יותר משכל.
    סגור
  • 19.
    זלזול בציבור הקוראים
    עמוס 09/04/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורכי ביזפורטל. אנא תכבדו אותנו ותאריכו קצת יותר את האינטליגנציה שלנו. כמו שאמרה הרבנית עדי אשכנזי " מה זה השטויות האלו?" .
    סגור
  • שגיאות כתיב
    רונית 09/04/2012 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לכתוב תעריכו ולא תאריכו. אם אתה מפרסם טוקבק לפחות תכתוב ללא שגיאות כתיב של ילד בכיתה ג'
    סגור
  • 18.
    תספרו לציבור שרכישת דירה במשכנתא עולה כפול (ל"ת)
    על כל שקל מחזירים 2 09/04/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    עדיף גם דירות וגם בורסה!
    קליפ 09/04/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוספים מניות קונים עוד ועוד נדל" ן!!
    סגור
  • 16.
    הפרסום תרגיל שיווקי פרו-נדלניסט לפראייר=מחאה= (ל"ת)
    פרסום להרצת פראייר 09/04/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    הבועה תתפוצץ,מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון!!!! (ל"ת)
    פרסום פרו נדלניסט 09/04/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    4.5 % ,תשואה שכבר לא קיימת בטח לדירה בת 10 (ל"ת)
    ס 09/04/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    השוואה לא נכונה! מליון ש" ח במניות ?
    אפי המתווך 09/04/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אם כן מליון ש" ח במזומן ללא משכנתא לרכישת דירה. ואז תוכל לעשות השוואה מדוייקת ,לדעתי ההשקעה בדירה ובצרוף שכר דירה התשואה יותר גבוהה ממניות,אבל כעת מחירי הנדלן מקבלים ויקבלו סטירה למטה.
    סגור
  • 12.
    ההשואה אינה נכונה ומטעה
    בני 09/04/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא ניתן להשוות את הביצועים של הנדל" ן מול המניות ב- 7 השנים האחרונות. יש לזכור כי בשנים האחרונות הנדל" ן עלה באופן מאוד משמעותי בזמן שהמניות סבלו ממשבר קשה. לא ניתן להבטיח כי המגמות הנ" ל ימשכו. קיים סיכוי גבוה להיפוך המגמות.
    סגור
  • 11.
    כתבה לא רצינית (ל"ת)
    שרון 09/04/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים איתך 100%
    משקיע 09/04/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה לא רצינית מכמה סיבות 1) אני מקבל מדירה שכורה 6.5% בשביל 4.5 לא הייתי נכנס סיבה 2 ) כאשר קונים דירה להשקעה מחפשים מציאה ולא במחיר השוק לפחות עוד 10% רווח בקניה(איפא תקנה מניות 10% פחות ממחיר בשוק?) סיבה 3) מדירה אתה מקבל תזרחם מזומנים חזק וידוע מראש שאפשר קבר להשקיע בבורסה או לשרוף עם רוצים אלה ממניןת אין שום תזרים מזומנים ועם מניה ירדה אז נתקעת לשנה שנתיים
    סגור
  • מה אתה מקבל? מתווך צבוע! (ל"ת)
    אריק 09/04/2012 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    משווקים נדל' ' ן משכנתה
    עוד אחד 09/04/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נורה חכם! ולמה דווקא 7 שנים? כ אם היו לוקחים 10 - תוצעה היתה אחרת לגמרי!
    סגור
  • 9.
    בדיקת השקעה אלטרנטיבית ת" א 100 או דירה להשקעה
    איציק 09/04/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הניתוח מבוסס על אחיזת עיניים מובנת!!! אים הדירה נירכשת בגיבוי משכנתא אז יש להשוות ההשקעה למשל ל השקעה בתעודת סל ממונפת פי 2 ואז התוצאות יהיו שונות לחלוטין ובתנאים זהים. זה ניתוח מגמתי המשקף את האינטרסים הנובעים מתחום עיסוקו של הכותב. מן הראוי שהמערכת תבחן מאמרים שכאלו ברמה המקצועית תרם מתן הבמה לכותביהם!!!
    סגור
  • 8.
    זה ממש לא רציני - שאול (תגובה 3) צודק מאוד
    אלינור 09/04/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאתר מקצועי מפרסם כתבה לא מקצועית .לא בוחרים תקופה נוחה להשוואה,לא משווים השקעה ממונפת ללא ממונפת,גם מניות ניתן " להשכיר" וזה מביא הכנסה נוספת.....בקיצור - ממש חבל לפרסם ללא בדיקה
    סגור
  • 7.
    כתבה מגמתית ומראה על חוסר מקצועיות
    חץ9 09/04/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוכמה לאחר מעשה...
    סגור
  • 6.
    זה בהנחה שניתקעת עם מדד 100
    קוני למל. 09/04/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא " עבדת" בהצלחה עם המניות. בקיצור חרטא ברטא , שבעל עניין כותב מתוך פוזיציה מוצהרת.
    סגור
  • 5.
    כרגיל טמטום, בורות וחוסר מקצועיות
    קורא 09/04/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. גם תיק מניות אפשר למנף ב. מה חשוב העבר? יש לכם עצה מה עדיף לעשות עכשיו?
    סגור
  • בבקשה יש לי דירה
    תשובה 09/04/2012 17:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בבאר שבע שעולה 500000 ו מושכרת 2500 ב חודש 30000 בשנה יותר מ 6% תשואה נטו כי לא משלמים מס מדירה אחד תקנה בלי מינוף ותרוויח או תשקיע בבורסה ו עם תרוויח משהו אז תשלם 25% מס השיקולים הם שלך בהצלחה
    סגור
  • בבאר שבע יש 1722 דירות רפאים...
    חח 09/04/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בקרוב (ארנונה כפולה) בעלים של הדירות האלו יתחילו לחפש אנשים לשכירות. אז תקבל 1500 במקום 2500 לחודש. אם תמצא בכלל.
    סגור
  • לכל ה" ברוקרים" פה...
    הלצ 10/04/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מספיק דירות בבאר שבע, אני מתעסק בנדל" ן בעיר כבר עשור עוד מעט, וכל מה שצריך זה להשקיע מאמץ וזמן עד שתמצא דירה במיקום ומחיר טוב שתתן לך השקעה הרבה יותר בטוחה מאיזה מספר שרץ באינטרנט ותלוי בכל פלוץ שקורה בעולם. במקרה הכי הכי גרוע אתה יכול למכור דירה ואפילו אם זה בהפסד זה לא בסדר גודל שאפשר להפסיד בבורסה. כל מי שלא מסכים שיסתכל איזה כמה שנים אחורה למשבר הכלכלי האחרון(בינתיים) שקרה. הדירות שלי בבאר שבע דווקא לא נפגעו בגללו...
    סגור
  • בלה בלה בלה. יפלשו לדירה שלך אז יהיה לך רווח
    " ברוקר" 10/04/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשנה חחחח
    סגור
  • תשובה
    ברוקר-שמוקר 10/04/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה מדבר לא לענין וגם לא יפה אבל אני מבין אותך לזרוק לשכירות כל שנה סכומים גדולים גם אני אייתי בלחץ . חג שמח
    סגור
  • 4.
    גם מניות אפשר למנף....
    בן 09/04/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמסקנה ברורה מזהות הכותב - הבעלים ומנכ" ל משותף בעתיד משכנתאות - ברור שהוא ימליץ על דירה, בלי קשר להערכת כדאיות.
    סגור
  • 3.
    זה ממש לא רציני
    שאול 09/04/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בערך כמו להשוות בין אופציה למניה... ההשקעה בנדלן בדוגמא שנתתם פה היא ממונפת.. ולכן התשואה גבוהה יותר. חבל שהאתר נותן לכל מיני בעלי עיניין לכתוב כתבות מגמתיות מיתוך פוזיצה ברורה
    סגור
  • השקעות
    חיים דזק 09/04/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הכסף שמתקבל כל חודש להשקיע בארהב' במדד SP500
    סגור
  • שכירות או קניית דירה
    שכירות 09/04/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניתי והרווחתי 800 אלף שח חבר שלי השכיר והשקיע באפריקה ישראל כשהיתה 55000 והיום הוא גר באפריקה
    סגור
  • צודק יש להשוות עם השקעות ממונפות אחרות (ל"ת)
    מוטיק 09/04/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    חפשו ב]פייסבוק -שוק ההון דיונים אודות מסחר
    עומרי 09/04/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה.
    סגור
  • 1.
    שאלה-דירה או מניות
    רחל 09/04/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהנחה שאקבל דירה. האם כדאי למכור אותה ולקנות מניות או להשכיר אותה?
    סגור
  • אחיזת עניים
    אורי 09/04/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כמו השוואה של החלפת 2 חתולים עם כלב אחד יעשה אדוני את אותו חשבון כשהקונה קנה את כל הדירה מהון עצמי כמו שהושקע הון עצמי בקניית המניות
    סגור