: "רכישת דירה - חלופה מרכזית עבור הציבור; לחץ לעליית מחירים"

לפי כלכלני הבנק, התחדשות הביקוש לדירות נובעת מהתפוגגות המחאה החברתית והירידה בריבית המשכנתאות
בלאומי צופים היפוך בנדל"ן
כלכלני בנק לאומי התייחסו היום (ה') בבלוג לאומי לנתוני הביקוש לדירות של חודש פברואר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשבוע שעבר. לפי הנתונים, בחודש פברואר הסתכם היקף המכירות של דירות חדשות שנבנו ביזמה פרטית ב- 1,423 דירות (נתון מנוכה עונתיות), עלייה של כ- 4.2% בהשוואה לחודש ינואר.

"במונחים שנתיים, מדובר בהיקף מכירות של כ- 17,080 דירות חדשות. מנגד עומד המלאי הבלתי מכור של דירות חדשות שנותרו למכירה על 14,415 (נתון מנוכה עונתיות). כאשר זהו החודש הראשון מאז ראשית 2011 שבו המלאי הבלתי מכור קטן", מוסרים כלכלני הבנק.

לדבריהם, הפער בין מלאי הדירות החדשות שנותרו למכירה וקצב המכירות החודשי חזר להתרחב, בשלושת החודשים האחרונים. "הדבר בא לידי ביטוי בירידת חודשי ההיצע אשר עומדים כעת על 10.4 חודשים. כלומר, מלאי הדירות שנותרו למכירה יספיק לכ- 10 חודשים, במידה ויימשך קצב המכירות הנוכחי."

"מבדיקה שערכנו קיים קשר ברור בין מספר חודשי ההיצע ובין קצב השינוי במחירי הדיור", מוסרים הכלכלנים. "בדיקה זו מעלה שבין 10-13 חודשי היצע מתקיים "טווח נייטראלי", כלומר טווח בו פוחתים הלחצים לשינויי מחירים. לאור המגמה הנוכחית, במידה וקצב המכירות הנוכחי יימשך, ימשיכו חודשי ההיצע לרדת והלחצים לעליות מחירים יימשכו גם כן. זאת, במיוחד לאור ההתמתנות שחלה בחצי השנה האחרונה בקצב התחלות הבנייה ואשר מגבילה את הגידול של היצע הדירות למכירה."

עוד מציינים הכלכלנים כי הערכה זו תואמת את השינויים שחלו לאחרונה במדד סקר מחירי הדיור שמפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (המבוסס על מחירי העסקאות המדווחות לרשויות המס). "מדד זה מצביע על כך שבמקביל להתחדשות העלייה בביקוש לדירות חדשות בחודש דצמבר 2011 נרשמה עלייה מחודשת במחירי הדיור בממוצע כלל ארצי. זאת לאחר שלושה חודשים בהם נרשמה ירידת מחירים, כאשר באותם חודשים קצב המכירות החודשי של דירות חדשות היה נמוך במיוחד."

לפי הכלכלנים, התחדשות הביקוש לדירות חדשות נובע מגורמים שונים - ראשית, ישנן אינדיקציות לגבי התפוגגות של אפקט המחאה החברתית מן הקיץ שעבר, אשר תרם ככל הנאה לירידה החדה, אך הזמנית, במספר העסקאות בשוק הדיור בחודשי הקיץ אשתקד. שנית, תוואי העלייה של הריבית הממוצעת על המשכנתאות נבלם והתחלף שוב בירידה של הריבית. הריבית הממוצעת על המשכנתאות (צמודות מדד) ירדה מאז חודש אוקטובר ב- 0.3 נקודות אחוז במקביל לירידה של 0.75 נקודות אחוז בריבית .

"עוצמת ההשפעה של הריבית הממוצעת על המשכנתאות על הביקוש לדירות אולי פחתה בעקבות המגבלות השונות שהטיל בנק ישראל בשוק המשכנתאות, אולם, השפעה זו עדיין קיימת", טוענים בבנק. "לבסוף יש לציין כי במקביל לעליית מחירי הדירות חלה התייקרות משמעותית גם בשוק הדירות להשכרה. לפי מדד סקר מחירי הדיור, עלו מחירי הדירות מאז ראשית 2008 בכ- 58% ובמקביל עלו מחירי ההשכרה בכ- 34%. מכאן, ולאור ציפייה להמשך עליית מחירי השכירות, רכישת דירה עדיין מהווה חלופה מרכזית עבור הציבור."
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    יוזמה פרטית ?
    בא נראה 31/07/2012 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד שנתיים יימכרו דירות מכונסי נכסים הרבה יותר מהשוק החופשי....
    סגור
  • 30.
    לאומי רוצים מחזורים ומכירת משכנתאות-הם מנסים
    גלאי אמת 08/04/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומי מנסים לחמם את השוק-אבל אם אין כסך מי יקנה???הסבתא שלי
    סגור
  • 29.
    רוצים שמחירי הדירות ירדו?
    אבי 06/04/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מורידים את המחירים= לא באים לירידים של הקבלנים=מייבשים את הקבלנים= מחירים יורדים= הצרכנים מרוויחים= הבנקים בוכים= צרכנים מאושרים=דירות לצעירים = יותר ילדים =שמחת חיים=חיים מאושרים=את הארץ לא עוזבים= מנצחים את הגויים= (מי שמעוניין מתבקש להמשיך את השרשרת ולהוסיף עוד ועוד ולשלוח במייל מאחד לשני
    סגור
  • רוצה אני סך הכל דירת חדר.....................
    חנן 07/04/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חייל משוחרר ללא הורים בארץ.......... אני לא חרדי....................................................... עליתי לבד לארץ ....................שירתתי בצבא ביחידה קרבית............................ אני אוהב את הארץ............. לא מבקש מתנות.......................................... לא דירה בחינם ולא מתנות בחינם.................................. מוכן לשלם על הכל...................................... אבל בגלל שאני לא חרדי ולא לומד בישיבה..........................אני זכאי להרבה פחות מהם למה? לכל הרוחות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! היום אני גר באוהל...................................................
    סגור
  • אני מוכנה לעזור לחיילים..................
    אנסטסיה 07/04/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיילים יקרים בואו אלי אני מוכנה לעזור לכם.........................................דיור בחינם ועוד צופרים מיוחדים לחיילים..................
    סגור
  • 28.
    בנק לאומי בפניקה !!! הנדל" ן קורס !!! (ל"ת)
    אחד העם 06/04/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    הדיור
    תמיר 007 06/04/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שיש לכם אינטרס ..משכנתאות המצב על הפנים
    סגור
  • 26.
    תגובה על תגובה 7
    למיכאל 05/04/2012 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שאתה שולט בחומר אבל לגבי אאורה ואולימפיה, תבדוק שהנדלן שלהם לא בארץ . הנפילה שם היא סיפור של הנדלן במזרח אירופה או אירופה בכלל
    סגור
  • 25.
    הרבה זמן לא שמעתי בדיחה טובה בנק לאומי
    האנליסט 05/04/2012 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בועת הנדלן לפני פיצוץ
    סגור
  • 24.
    הם מפחדים !!!!
    כלכלני הבנק 05/04/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב על הפנים בבנק. מצד אחד אנשים לא לוקחים משכנתאות ומהצד השני הקבלנים חייבים להם ים של כסף . את המסקנה תסיקו בעצמכם .....
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    במחירים הנוכחיים לציבור אין כסף לקנות דירות (ל"ת)
    המחירים ימשיכו לרדת 05/04/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון עיוור הלא מאמין!!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 05/04/2012 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק, ממשל גנבים 05/04/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    פרסום בובה נדלניסט תרגיל שיווקי לפראייר,מיתון (ל"ת)
    פרסום נדלניסט=שקר 05/04/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    די להפחיד סתם!!! האינטרס של הבנקים צפוי וברור
    הם מפחדים לקרוס... 05/04/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שקרה בארה" ב, אחרי שהבנקים הילוו מליארדים לקבלנים ולאזרחים ואז הכל קרס.
    סגור
  • 18.
    אין שום סיכוי המחירים יעלו בשנים הקרובות כי
    מפומפם 05/04/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה הסיבות מדוע מחירי הנדלן רק ירדו וירדו 1. בנק ישראל הקשיח את התנאים למשכנתא ככה שצריך 40 אחוז הון עצמי מקשה מאוד על הציבור לרכוש דירות כאשר אין כסף מזומן מהבית והרבה. 2. התחלות הבניה בשיא של כל הזמנים 85 אלף ואטיאס לא עוצר , אפילו באזורי הביקוש כמו רעננה ורמת השרון. 3. בקיץ המחאה תתחדש בכל הכח מה שישפיע על הממשלה להמשיך לנקוט צעדים להורדה. 4. ריבית בנק ישראל כבר לא יכולה לרדת אלא רק לעלות ומי שלוקח משכנתא ההחזר החודשי הולך לעלות ולהפתיע. 5. מיסים דלק חמל ואוכל עולים , מה שמקשה עוד יותר על קניית דירה . 6. ישנם 150 אלף דירות רפאים שהממשלה מעודדת למכור או להשכירם. 7. ממשלת צרפת נלחמת בצרפתים שקונים בישראל ללא ידיעת ממשלת צרפת. 8. המשבר באירופה רק הולך ומדרדר ובסוף ישפיע גם עלינו . 9. בנק ישראל בחובות של 3.6 מילארד דולר מהפרשי קניות מט" ח של " הגאון" פישר. 10 . מחירי הדיור כרגע נמצאים בשיא ולא יכולים לעלות כי אז באמת אף אחד לא יקנה. 11. הקבלנים והיזמים משקרים בצורה מאוד ברורה לגבי היקף המכירות שלהם (במגדלי הלאום לא באמת קנו 100 אנשים וזאת עובדה), כיוון שיש להם שומנים מהרווחים בשנתיים האחרונות , יש להם קצת זמן לחכות בדגש על קצת. כבר עכשיו הבנקים מתחילים ללחוץ אותם לפינה . 12 . הקבלנים עשו ועדין עושים רווחים מטורפים על הדירות כי אנשים קונים וממנפים את עצמם לדעת. 13. כבר היום יש לנו 2 חברות נדלן בכונס נכסים , אאורה ואולימפיה כל המסקנות הללו מובילות לירידות במחירי הדיור לתקופה של שנתיים לפחות בתרחיש טוב התרחיש הרע שהשקל יהפוך לחסר ערך ותהיה קריסה מאסיבית של חברות נדלן. וכל מי שקנה בית לדוגמא במיליון וחצי , ימחק במקרה הטוב חצי מיליון מחשבון הבנק שלו . אז לא למהר ללכת ליריד הדירות ולא להאמין לכל הכתבות בעיתונים , המצב מאוד עגום ולראיה תסתובבו בערי הביקוש ותראו כמה שלטים למכירה בחלונות . עוד קצת סבלנות והמחירים יחזרו לערכם הריאלי דירת 2 חדרים 500 אלף שח דירת 3 חדרים 700 אלף שח דירת 4 חדרים 850 אלף שח דירת 5 חדרים מיליון באזורי הביקוש - השרון וכו כל דבר מעבר היינו חזירות טהורה של הקבלנים ואל תתפלאו אם הם קונים בתי יוקרה ומכוניות פאר , ואתם משתעבדים ל 30 שנה בלי יכולת לחיות חיים נורמליים
    סגור
  • סוף סוף מישהו כותב לעניין ולא מחרטט
    זיו 11/04/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה לך. מקווה שמי שיקרא אותך יפנים את המסר.
    סגור
  • סקירה יפה (ל"ת)
    דור 05/04/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    בקיץ כולנו במחאה. והפעם מחאה מחאה שתביע את
    אפרת המבינה 05/04/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזעם האמיתי שלנו .
    סגור
  • ברור, זעם אמתי, אבל רק במזג אוויר נעים (ל"ת)
    א 05/04/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    יעלה יירד מה זה חשוב העיקר תיקחו משכנתא ו
    איציק 05/04/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונרויח עליכם מיליארדים
    סגור
  • 15.
    האמת העגומה
    שלו 05/04/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה הסיבות מדוע מחירי הנדלן רק ירדו וירדו 1. בנק ישראל הקשיח את התנאים למשכנתא ככה שצריך 40 אחוז הון עצמי מקשה מאוד על הציבור לרכוש דירות כאשר אין כסף מזומן מהבית והרבה. 2. התחלות הבניה בשיא של כל הזמנים 85 אלף ואטיאס לא עוצר , אפילו באזורי הביקוש כמו רעננה ורמת השרון. 3. בקיץ המחאה תתחדש בכל הכח מה שישפיע על הממשלה להמשיך לנקוט צעדים להורדה. 4. ריבית בנק ישראל כבר לא יכולה לרדת אלא רק לעלות ומי שלוקח משכנתא ההחזר החודשי הולך לעלות ולהפתיע. 5. מיסים דלק חמל ואוכל עולים , מה שמקשה עוד יותר על קניית דירה . 6. ישנם 150 אלף דירות רפאים שהממשלה מעודדת למכור או להשכירם. 7. ממשלת צרפת נלחמת בצרפתים שקונים בישראל ללא ידיעת ממשלת צרפת. 8. המשבר באירופה רק הולך ומדרדר ובסוף ישפיע גם עלינו . 9. בנק ישראל בחובות של 3.6 מילארד דולר מהפרשי קניות מט" ח של " הגאון" פישר. 10 . מחירי הדיור כרגע נמצאים בשיא ולא יכולים לעלות כי אז באמת אף אחד לא יקנה. 11. הקבלנים והיזמים משקרים בצורה מאוד ברורה לגבי היקף המכירות שלהם (במגדלי הלאום לא באמת קנו 100 אנשים וזאת עובדה), כיוון שיש להם שומנים מהרווחים בשנתיים האחרונות , יש להם קצת זמן לחכות בדגש על קצת. כבר עכשיו הבנקים מתחילים ללחוץ אותם לפינה . 12 . הקבלנים עשו ועדין עושים רווחים מטורפים על הדירות כי אנשים קונים וממנפים את עצמם לדעת. 13. כבר היום יש לנו 2 חברות נדלן בכונס נכסים , אאורה ואולימפיה כל המסקנות הללו מובילות לירידות במחירי הדיור לתקופה של שנתיים לפחות בתרחיש טוב התרחיש הרע שהשקל יהפוך לחסר ערך ותהיה קריסה מאסיבית של חברות נדלן. וכל מי שקנה בית לדוגמא במיליון וחצי , ימחק במקרה הטוב חצי מיליון מחשבון הבנק שלו . אז לא למהר ללכת ליריד הדירות ולא להאמין לכל הכתבות בעיתונים , המצב מאוד עגום ולראיה תסתובבו בערי הביקוש ותראו כמה שלטים למכירה בחלונות . עוד קצת סבלנות והמחירים יחזרו לערכם הריאלי דירת 2 חדרים 500 אלף שח דירת 3 חדרים 700 אלף שח דירת 4 חדרים 850 אלף שח דירת 5 חדרים מיליון באזורי הביקוש - השרון וכו כל דבר מעבר היינו חזירות טהורה של הקבלנים ואל תתפלאו אם הם קונים בתי יוקרה ומכוניות פאר , ואתם משתעבדים ל 30 שנה בלי יכולת לחיות חיים נורמליים
    סגור
  • 14.
    תמיד יהיו כאלה שיתרגשו מהכותרות וירוצו לקנות (ל"ת)
    משבר כלכלי פרטי 05/04/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הבועה מלאה בסדקים....
    רוני 05/04/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מכה קטנה והיא מתפוצצת וכל המחירים יורדים לתהום. כרגע הבועה " מונשמת" ובקושי רב. לא להאמין לאף אחד. לא לקנות. נקודה.
    סגור
  • כל כך נכון שזה מפחיד (ל"ת)
    גיל 05/04/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    חשבתי שלאומי כבר לא בצופים אל במעשים (ל"ת)
    צופים בקפה 05/04/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    נראה לי כחשש מקריסת קבלנים
    מיקי 05/04/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי כחשש מקריסת קבלנים והפחד שלא יחזירו את ההלוואות שנטלו. גם הערבויות לא שוות את ההלואה, ומפה הנסיון להכנס לכיסם של אזרחים ונסיון לדחוף אותם לשעבד את חייהם לבנקים.... לא לקנות. המחיר של זה זה עלית מחירי שכירות זמנית, עליה בעמלות הבנקים (כדי לכסות על הלוואות שלא יפרעו וגם על הפיגורים) אבל אחרי זה השוק יחזור לשפיות. מחכה לעוד עליות במחיר חשמל ודלק, ובקיץ ניפגש בכיכרות:)
    סגור
  • 10.
    כלכלני הבנק כשמם כן הם - של הבנק לא שלנו-העם.
    על הגדר 05/04/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנפגעים הגדולים של ירידות המחירים הם הבנקים. אם אתם בעלי בנק מה נראה לכם הייתם מבקשים מהעובדים שלכם לפרסם בעיתונות??? בטח לא את האמת....
    סגור
  • הגיון בריא (ל"ת)
    אבי 05/04/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    זה מה שצריך לעשות
    שי 05/04/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גר עם אישתי אצל ההורים , חי כמו מלך אנחנו מרוויחים יחד 20 נטו , שמים בצד כל חודש 13 , וחיים בכייף מסעדות , חול ומה לא אני יגור אצל ההורים עד שהקבלנים יקרסו אחד אחד והבנקים יפסיקו לבלבל את המוח יותר מזה הכסף שלי נמצא במק" מ ככה שהבנקים לא יכולים להשתמש בכסף הזה כאשראי לקבלנים. רוצים לשבור את שוק הנדלן , תעשו כמוני ותראו איך עוד שנתיים אתם קונים דירה בחצי מחיר לפחות
    סגור
  • ל9: תמשיך לחלום.. (ל"ת)
    א 05/04/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9, אל תשכח לקחת מספר לתור לשירותים
    ולתור למקלחת 05/04/2012 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותתאם עם הוריך שעות לסקס. אין יותר טוב. חיים של מלך...
    סגור
  • ברור שהזוג מתפשר
    קליפ 05/04/2012 22:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יש להורים בית גדול,3 שרותים?
    סגור
  • צודק. גם אני הולך להוציא את הכסף מהבנק (ל"ת)
    רוני 05/04/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • !!!!!!! (ל"ת)
    רני 05/04/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ומה עם ינואר פברואר?? (ל"ת)
    א.מ 05/04/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    גאוני בנק לאומי פשוט דפרים , לקרוא ולהפנים
    מיכאל 05/04/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה הסיבות מדוע מחירי הנדלן רק ירדו וירדו 1. בנק ישראל הקשיח את התנאים למשכנתא ככה שצריך 40 אחוז הון עצמי מקשה מאוד על הציבור לרכוש דירות כאשר אין כסף מזומן מהבית והרבה. 2. התחלות הבניה בשיא של כל הזמנים 85 אלף ואטיאס לא עוצר , אפילו באזורי הביקוש כמו רעננה ורמת השרון. 3. בקיץ המחאה תתחדש בכל הכח מה שישפיע על הממשלה להמשיך לנקוט צעדים להורדה. 4. ריבית בנק ישראל כבר לא יכולה לרדת אלא רק לעלות ומי שלוקח משכנתא ההחזר החודשי הולך לעלות ולהפתיע. 5. מיסים דלק חמל ואוכל עולים , מה שמקשה עוד יותר על קניית דירה . 6. ישנם 150 אלף דירות רפאים שהממשלה מעודדת למכור או להשכירם. 7. ממשלת צרפת נלחמת בצרפתים שקונים בישראל ללא ידיעת ממשלת צרפת. 8. המשבר באירופה רק הולך ומדרדר ובסוף ישפיע גם עלינו . 9. בנק ישראל בחובות של 3.6 מילארד דולר מהפרשי קניות מט" ח של " הגאון" פישר. 10 . מחירי הדיור כרגע נמצאים בשיא ולא יכולים לעלות כי אז באמת אף אחד לא יקנה. 11. הקבלנים והיזמים משקרים בצורה מאוד ברורה לגבי היקף המכירות שלהם (במגדלי הלאום לא באמת קנו 100 אנשים וזאת עובדה), כיוון שיש להם שומנים מהרווחים בשנתיים האחרונות , יש להם קצת זמן לחכות בדגש על קצת. כבר עכשיו הבנקים מתחילים ללחוץ אותם לפינה . 12 . הקבלנים עשו ועדין עושים רווחים מטורפים על הדירות כי אנשים קונים וממנפים את עצמם לדעת. 13. כבר היום יש לנו 2 חברות נדלן בכונס נכסים , אאורה ואולימפיה כל המסקנות הללו מובילות לירידות במחירי הדיור לתקופה של שנתיים לפחות בתרחיש טוב התרחיש הרע שהשקל יהפוך לחסר ערך ותהיה קריסה מאסיבית של חברות נדלן. וכל מי שקנה בית לדוגמא במיליון וחצי , ימחק במקרה הטוב חצי מיליון מחשבון הבנק שלו . אז לא למהר ללכת ליריד הדירות ולא להאמין לכל הכתבות בעיתונים , המצב מאוד עגום ולראיה תסתובבו בערי הביקוש ותראו כמה שלטים למכירה בחלונות . עוד קצת סבלנות והמחירים יחזרו לערכם הריאלי דירת 2 חדרים 500 אלף שח דירת 3 חדרים 700 אלף שח דירת 4 חדרים 850 אלף שח דירת 5 חדרים מיליון באזורי הביקוש - השרון וכו כל דבר מעבר היינו חזירות טהורה של הקבלנים ואל תתפלאו אם הם קונים בתי יוקרה ומכוניות פאר , ואתם משתעבדים ל 30 שנה בלי יכולת לחיות חיים נורמליים
    סגור
  • צודק !!! תגובה מפוכחת וראויה לציון !!! קראו (ל"ת)
    אזרח חכם 06/04/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למיכאל: את עצמך לפחות שיכנעת? אותי לא! (ל"ת)
    א 05/04/2012 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מטעה וטועה
    אאורה 05/04/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לדוגמה, אאורה בפהסדר חובות, אבל החלק של הניה בישראל בכלל בבעלות משותפת עם יזם שבעצם קונה עתה את בעלי המניות האחרים והחברה במצב מצויין.
    סגור
  • הטוב טוב ויפה אבל...
    ב.ג. 05/04/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר לצפות שמחירים באיזורי ביקוש כמו השרון יחתכו ביותר מ-50%? אולי רק במצב של קטסטרופה?
    סגור
  • 6.
    מי שחושב שקיפאון הנדל" ן בא בעקבות המחאה הוא
    א.מ 05/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או חובבן או ליצן או נוכל או אינטרסנט .העצירה התחילה הרבה קודם .ולא תהיה עליה עם " התפוגגות המחאה" .
    סגור
  • 5.
    את האמת על בנק לאומי
    מושיק 05/04/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומי ליצנים פתטים וגנבי דעת. הם מנסים לאחוז את המקל בשני קצותיו - גם מייחסים משקל עצום למחאה החברתית של הקיץ על כמות העסקאות ומחירי הדירות (והתפוגגותה), אבל מתעלמים לחלוטין מחידושה (הכנראה אלים יותר) בקיץ הקרוב... כמו תרנגול ההודו של טאלב וטרון המחמד שלנו, הם מותחים קו ישר בין שתי נקודות ומתפללים שיהיה בסדר...
    סגור
  • 4.
    קלקלני הבנק מפחידים אותנו עם עוד עליות? פחחחח
    אבירם 05/04/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפור של הנדל" ן נגמר לפני שנה, הירדיות ימשכו לפחות כמה שנים רצופות. ברגע שאין כבר אשראי זול אין יותר " דלק" להמשך עליות
    סגור
  • 3.
    לחץ פסיכולוגי סוג ז' (ל"ת)
    אבי 05/04/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אלה הסיבות שהעלו טובי המוחות בלאומי? חחח (ל"ת)
    יוגב 05/04/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    באמת? לצבור יש הרבה כסף בעקבות עליית מים חשמל
    קלקלני לאומי 05/04/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דלק וכו' אתם בדיחה! הצבור לא יקנה והמחאה תחודש בקרוב
    סגור
  • מי קונה דירות לא מרגיש את מים וחשמל - לא קשור (ל"ת)
    שמוליק 05/04/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור