פסגות: "ניתוח מעמיק מגלה, חלק מהציבור כבר במרדף אחר הדירה"

ביום ה' פורסמו נתונים לפיהם יש ירידה בביקוש לדירות, הכלכלנית של פסגות רואה את הדברים אחרת - מביאה 2 גרפים להמחשת המצב
 |  (66)
לקנות או לחכות?
ביום חמישי פרסמה הלמ"ס נתונים בדבר הביקוש לדירות לפיהם הכמות המבוקשת של דירות בחודש פברואר עמדה על 3,241, ירידה של כ-7% בהשוואה לנתון חודש ינואר שהסתכם ב-3,480 דירות. הכותרות זערו - "אין קונים" אך במחלקת המחקר של פסגות שופכים עם פתיחת השבוע מים קרים על החגיגה.

מה אתם חושבים על הכיוון של מחיר הדירות? בואו לשתף בפייסבוק של Bizportal

איילת נייר, הכלכלנית הראשית של פסגות, כותבת כי "ניתוח מעמיק יותר מגלה כי הנתונים המקוריים מצביעים על ירידה בחודש פברואר לעומת ינואר, אך הנתונים מנוכי העונתיות מצביעים על עליה בהשוואה לינואר, ונתוני המגמה מצביעים על שיפור שנמשך כבר 5 חודשים."

עוד כותבת ניר, כי "הירידה בנתונים המקוריים בפברואר בולטת ב"דירות חדשות שלא למכירה" (הדירות נבנות לשימוש עצמי של בעל הקרקע, ל"בנה ביתך", לקבוצות רכישה, להשכרה, לאוכלוסייה מבוגרת, להוסטלים, ולמעונות ואומדן לבנייה בלתי חוקית), שם נרשמה ירידה בהיקף של 232 דירות, בעוד בהיקף ה"דירות שנמכרו" נרשמה ירידה של 7 דירות בלבד."

ניר מציינת עוד, כי נתוני הביקוש לחודשיים הראשונים של השנה מצביעים על עליה של 12% בהשוואה לחודשיים האחרונים של 2011 וכי לאחר 11 חודשים רצופים של עליה במלאי הדירות החדשות למכירה ביזמה הפרטית, נרשמה בחודש פברואר ירידה קלה.

בשורה התחתונה, ניר סבור כי "לפי נתוני הלמ"ס, נראה כי חלק מהציבור לפחות כבר לא יושב על הגדר ומצוי במרדף אחר דירת החלומות שלו. נתונים אלו תומכים בהערכות שלנו לפיהן עודף ההיצע הקטן הקיים כיום בשוק הנדל"ן למגורים צפוי להיסגר, על רקע שילוב של חזרת משקי הבית לשוק מחד, ומאידך ירידה בהתחלות בניה שתוביל בעתיד לצמצום בצד ההיצע.
נתונים אלו אף תומכים בהערכה שלנו לפיה, מחירי הדירות לא צפויים לקרוס."



תגובות לכתבה(66):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    הדרך הבדוקה להורדת מחירי הדיור........כנסו ות
    יועץ חיסכון לציבור 02/04/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא באים בפסח לירידי הדירות של הקבלנים מייבשים את הקבלנים= מחירים יורדים= לירידים לא באים
    סגור
  • 50.
    פחח.. הציבור בישראל במרדף אחר דירה בארה" ב (ל"ת)
    יורד, מיאמי 02/04/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    כן, בגלל זה גינדי מורידים חצי מיליון במחירים (ל"ת)
    גאון 01/04/2012 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    אנשים הזויים. לשוק מת
    מנסה למכור ולא מצליח 01/04/2012 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איילת נייר. כמה שילמו לך לתת הערכות הזויות. כלכלנית בכירה - אלק
    סגור
  • 47.
    אחרי עדכון % האבטלה-הכל בע" מ (ל"ת)
    לוקה בחסר 01/04/2012 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    רק להרים את הראש ברחוב ולראות כמה שלטים
    YAN 01/04/2012 19:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למכירה יש ברחוב דברים שלא ראינו לפני שנה !!!!!
    סגור
  • 45.
    בגלל הורדת מחירים משמעותית מהקבלנים יש מתעניי
    קולט דמגוגיה 01/04/2012 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בגלל שבקבלנים הורידו מחירים.. אז... שלא יעבדו עליכם
    סגור
  • אז תחזירו את האנשים שפיטרתם--רק הפסדתי אצלכם. (ל"ת)
    אייל 01/04/2012 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    העם רודף אחרי הדירות והבנקים ירדפו אחרי העם
    ינ 01/04/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני אשב על הגדר עד שכולכם תתעיפו.
    סגור
  • 43.
    אל תפלו בפח של אינטרסנטים ועוזריהם
    מזהיר 01/04/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים יורדים וימשיכו לרדת בשיעורים ניכרים. להמתין בסבלנות לפחות עוד שנה.
    סגור
  • טען עוד
  • 42.
    עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 01/04/2012 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    צדק חברתי=חרם צרכני=עם ישראל לא פראייר (ל"ת)
    עם ישראל לא פראייר 01/04/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון עיוור הלא ממאמין! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 01/04/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    פרסום פרו-נדלניסט תרגיל שיווקי להרצת פראייר!! (ל"ת)
    פרסום נדלניסט=שקר 01/04/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    תגידי, אפשר לעבוד אצלכם ? מסקנות מטופשות
    שלומי (רו" ח) 01/04/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איילת ניר/כלכלנית בכירה אחרת...הרי את יודעת שאת לא יודעת על מה שאת מדברת. אז אל תעשי מעצמך צחוק. כמוך גם יכול להיות כל אחד עם השערות והוצאת נתונים לא קשורים למציאות. מהיכן הנתונים ? על אילו מקומות בארץ מדובר ? חבל שנותנים לך משכורת. לכי להמציא סיפורים במקום אחר ולמישהו איחר את השטות הזו שלך גב' ניר - אף אחד לא קונה ! sorry
    סגור
  • 37.
    בפסגות החיים קלים פשוטים וברורים..במיוחד אם
    אלף מם 01/04/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושקעים בחברות נדל" ן...
    סגור
  • 36.
    כנסו ותיראו למה המחירים יורדים ולמה הם ימשכו
    אחד שיודע 01/04/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    8/2010- 3310 דירות , 8/2011 - 2410 דירות , 9/2011 - 2190 דירות 9/2010 2900 דירות , 10/2011 -2470 דירות 10/2010 3410 דירות , 11/2011 2480דירות 11/2010 3090 דירות רואים ירידה במכירות ועוד משהוא חשוב היום יש כמעט פי 2 יותר דירות בבניה אצל קבלנים כך שבטוח שהמחירים ירדו הכל היצע וביקוש וביבי כן עושה את העבודה
    סגור
  • 35.
    איילת ניר כבר שנים שלא פוגעת בתחזיות-האנליסטי
    כלכלנית עאלק 01/04/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ת הגרועה בשוק חסרת הבנה אלמנטרית בכלכלה
    סגור
  • 34.
    לא יעזור כלום. המחירים היום פשוט גבוהים מדי. (ל"ת)
    הירידות בדרך 01/04/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    נדלן הוא הגנה טובה מפני אינפלציה (ל"ת)
    כשהשקל הופך לטואלט 01/04/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    יש מרדף נוראי במוח של הקבלנים וכותב הכתבה (ל"ת)
    המזניק 01/04/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    כבר 4 שנים אתר בועת נדלן מנסה לפוצץ את הבועה
    האמת על הנדלן 01/04/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסה? אבל לא הולך לו כל כך הרבה כתבות כל כך הרבה הסכמות שהבועה הולכת אוטטו להתרסק ורק לחכות אז מי שחיכה 4 שנים שילם הרבה כסף לשכד המחירים לצערי עדיין לא יורדים ואם יש ירידה היא ממש מזערית ורק לגבי דירות זבל הדירות היקרות עדיין ממשיכות להיות יקרות עובדה זכות לדירה בגוש הגדול נמכרת ב 2 מליון שח. לפחות. דירה 5 חדרים שם 3.5 מליון ועובדה שיש קונים. לאנשים יש הרבה כסף והם מוכנים לשלם זו המסקנה ופה כלום לא יורד. מי שיורד זה קבוצת צעירים משכילים הם יורדים מהארץ
    סגור
  • ומעניין מאוד למה אתה עוקב אחר האתר הזה...
    שרון 02/04/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה, אין לך מה לעשות בחיים ??
    סגור
  • האתר קיים שנה וקצת
    על הגדר 01/04/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוסט הראשון שם הוא מ 2011 אז איזה 4 שנים ? מה קרה לא מצליח למכור את הדירה שלך ? , עזוב בן אדם תוריד מחיר
    סגור
  • 30.
    אני על גג המגדל הגבוה בתל אביב -במשקפת אני רו
    רצון 01/04/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשפת פשוטה יחסית אני רואה את משבר וקריסת הנדלן דירות מפוארות מקבלן למכירה דירות מרווחות מקבלן למכירה 5 דירות במבצע מיוחד 12 דירות במבצע לפסח בהנחה גדולה 8 דירות במכירה של פרי סייל(במחיר שאסור לפרסם) 6 דירות מכונית מתנה 13 דירות דירת נופש ברומניה מתנה דירות במבצע לחבר./ להסתדרות האקדמאים דירות במבצע שלא יחזור ל- ארגון עורכי הדין/ וארגון האקדמאים דירות יפות ומרוהטות למכירה לארגון השוטרים והשב" ס דירות בהנחה מיוחדת לכל קוראי ווינט וידיעות אחרונות דירות במחיר מדהים לארגון גני הילדים והמורים דירות לכל עם ישראל במבצע שלא יחזור דירות לעובדי מכבי אש דירות למגן דוד ולמתנדבי זק" א דירות לסוחרי שוק הכרמל
    סגור
  • 29.
    רק אם תעשו תשואה חיובית-נוכל לקנות דירה... (ל"ת)
    הכסף נשרף בגמל 01/04/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    כן, הציבור במרדף.. אבל נשאר הרחק מאחור (ל"ת)
    נגיד המעמד הבינוני 01/04/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ניתוח תכני פשוט של הגרף מראה התנגדות
    כלכלן 01/04/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביולי לפי הניתוח שלי המשך ירידות וברגע שהרבית תעלה במשק יהיו צלילות של המחירים
    סגור
  • 26.
    שרפתם לי את החיסכון שתכננתי לקנות דירה (ל"ת)
    בושה וחרפה 01/04/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    תתעסקו במה שאתם יודעים-מחיקת חיסכון גמל (ל"ת)
    נדל" ן לא בשבילכם 01/04/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    מה הקשר בין ביקוש לאי יכולת לקנות ??? (ל"ת)
    שודדי הקופה האבודה 01/04/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    רק חמור רוכש דירה כיום (ל"ת)
    איש 01/04/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק חמור מדבר בכאלה הכללות (ל"ת)
    אני 01/04/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק אידיוט עונה בהיסטריה לכל תגובה כי הוא לא
    לא אני 01/04/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצליח להיפטר מהדירה
    סגור
  • 22.
    מסקנה חשובה: פסגות מושקעים בנדל" ן (ל"ת)
    המחירים יורדים 01/04/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    לא צריך להיות גאון כדי להבין שמחירי הדיור
    אלי 01/04/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ הם מופרכים במיוחד כאשר משווים לאיזורי הביקוש בעולם לא סביר שבתל-אביב ימכרו נדל" ן במחירי מנהטן בארה" ב ניתן להשיג דיור מרווח בסביבות 30 אלף דולר ואף פחות במיליון דולר קונים רק עשירי ארה" ב ואילו בארץ נמכרות דירות במיליון דולר כמו לחמניות.
    סגור
  • למה לא סביר ת" א במחירי מנהטן?
    אני 01/04/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לך רגשי נחיתות?
    סגור
  • איזה טילים מכוונים על מנהטן? איזו מלחמה? (ל"ת)
    שרון 02/04/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    שמתי אצלם 50 ש' לפני 5 שנים-היום יש לי 51 ש' (ל"ת)
    תתבישו לכם 01/04/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    חבל שלפסגות אין גרף אשר משקף
    יגאל 01/04/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את היכולת הכלכלית של הציבור לרכוש דירות.בטוחני שגם אם היה כזה לא היו עושים בו שמוש .
    סגור
  • 18.
    ok במושגי ניתוח טכני זה נקרה פסגה כפולה
    בועה היא בועה 01/04/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלומר לפני שהמפולת מגיע יש את האחרונים שרצים לרכוש בפסגה השנייה והמתוחכמים שמנצלים את הפסגה הכפולה על מנת להתפטר מסחורה כלומר אם לוקחים את נתוני פסגות ובמקביל את הנתונים שמשקעים בעיקר מוכרים דירות אז כנראה שאנחנו בפסגה כפולה לפני המפולת
    סגור
  • 17.
    זה לא פשוט אחד לאחד עם הריבית?
    אריאל 01/04/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית עלתה - המחירים ירדו הריבית ירדה קצת - המחירים יעלו קצת הריבית תחזור לעלות, והמחירים יחזרו לרדת. לא?
    סגור
  • בעיקרון אתה צודק אבל רק תיקון קטן
    רפי 01/04/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהבועה תתפוצץ.. גם 0 אחוז ריבית לא תעזור
    סגור
  • צודק100% (ל"ת)
    יי 01/04/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    בסנוקרררר (ל"ת)
    הלך הכסף 01/04/2012 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אינטרסנטים זה ברור (ל"ת)
    זוג צעיר 01/04/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תא
    שי 01/04/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אותו בית ההשקעות שחזה עלייה בשוק בשנת 2011???
    סגור
  • 13.
    זה תיקון טכני לגל הירידות
    אייל הורוביץ 01/04/2012 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטטן
    סגור
  • 12.
    חמודה, משקל ה" דירות חדשות שלא למכירה" זניח
    מבשר רעות 01/04/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי מוטב שתפסיקי לחשוב בפזיזות ויותר בכובד ראש. המשקל הכולל של הדירות לשימוש עצמי, הוסטלים וכו, הוא זניח יחסית לבנייה למגורים. וזה מפריך את טיעוניך. להבא תתבססי על נתונים יותר רציניים :)
    סגור
  • 11.
    מרדף? אחרי חלום??? חלום בלהות אולי...
    אמיר 01/04/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יותר מסוכן 500 אלף שקל ביד ודירה שכורה או אותה דירה רק שלך ועם חוב של מיליון שח??? אל תענו לי תענו לעצמכם
    סגור
  • 10.
    ביקוש לדירות
    משה 01/04/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד מתי יעבדו חלק מהעיתונאים וחלק " מהמבינים" לטובת בעלי ההון וחבריהם? גם שר האוצר " וגדולי המשק" טוענים " שאין לפגוע בשכר המנהלים הבכירים" כי אלו " דברים מטעם" ......ואני .. מחפש דירה אבל ...לא קונה בכול מחיר!!!!!! ויש דירות שמוצעות לי שהם כבר בשוק כמה חודשים ואין קונה!!!!! אז.... שלא יספרו לכם סיפורים ושלא...יעבדו עליכם!!!!
    סגור
  • משה, אתה אבמת מחפש כבר כמה חודשים וכנראה
    אני 01/04/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגם תמשיך לחפש כי אתה לא באמת רוצה לקנות דירה, אתה נהנה לחשוב שאתה מחפש דירה. אתה מחפש פראייר שימכור לך משהו בחינם או שאתה מנסה לעבוד על מישהו אחר. כשתהיה רציני גם תמצא את מה שאתה מחפש.
    סגור
  • 9.
    1 באפריל ??? (ל"ת)
    מצחיק מאוד 01/04/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אפילו אם צפו עליות קלות, הרי מדובר בתיקון קל
    ראלי 01/04/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו אם צפו עליות קלות, הרי מדובר בתיקון קל לפני ירידות משמעותיות - חוק בורסה
    סגור
  • 7.
    יש לי 2 מיליון - למישהו יש דירה 70 מטר ? (ל"ת)
    מחפש דירה 01/04/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תפסיק לקשקש,
    אני 01/04/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יודע יפה מאוד שעם 2 מיליון אתה יכול לקנות הרבה יותר מ 70 מ" ר ואם אתה מחפש 70 מ" ר כדי לגור בהם בלי להתפלצן אז מספיק הרבה פחות מ 2 מיליון. אבל התגובה האווילית שלך משקפת את מה שקורה פה, ספין על גבי ספין ומי שבאמת צריך פתרון משלם את המחיר כי הוא נתקע, בתודעה שלו הוא נתקע בפועל אין בעיה.
    סגור
  • אולי תפסיק אתה לקשקש
    קונה פוטנציאלי 01/04/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שאתה כותב מתוך אינטרס. מה לעשות שיש כאלה שהאינטרס שלהם שהמחירים יירדו - אנחנו הרוב ואתה ניזון מאיתנו. המחירים כיום הם מופרכים במקרה הטוב וגרוטסקים במקרה הרע. רק אחרי שהמחירים יירדו לרמות של 2002 יהיה על מה לדבר. בינתיים נגור עם ההורים, בשכירות או באוהל.
    סגור
  • אם היו לך 2 מיליון שח להשקיע
    H 01/04/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כניראה שלא הייתה לך בעיה לירכוש דירה .גם מיליון שח פותר את הבעיה.אם המושבות בפת 4 חדרים ב 1.3 מיליון שח 5 חד כ 1.5 מיליון דירה חדשה מקבלן.אבל מה לעשות שאנחנו קונים רק בעליות ומוכרים בירידות?ממש כמו בבורסה.
    סגור
  • 6.
    כנראה פסגות לא הפסידו מספיק, משקיעים בנדל" ן (ל"ת)
    הכל ברור 01/04/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בטח
    mithrandir 01/04/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מלא קונים ! ויש להם מלא כסף !
    סגור
  • 4.
    בטח שלא תמכרי....
    גיל 01/04/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אתה מנסה למכור את הבית שלך ב 30% יותר ממחיר השוק.....
    סגור
  • 3.
    פשוט אין קונים במיוחד לדירות יד שניה. (ל"ת)
    bhr 01/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טיפשים -נבואות והערכות מטופשות!!!
    מיכה 01/04/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל כך חכמים בחטיבות האסטרטגיות למה לא מצליחים להביא לי קצת תשואה רילית לכסף שלי בקופת הגמל!!!! סתם אהבליים!!!!
    סגור
  • 2.
    פסגות חסרי בושה. אחרי שנים של הפסדים כבדים
    סאקו 01/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאלה שהאמינו בהם, עדיין יש להם את העזות להופיע בציבור
    סגור
  • 1.
    תנסו למכור את שלי כבר יותר מ6 חודשים ואין כלב (ל"ת)
    אברום בדבכט 01/04/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תוריד מחיר-תמכור (ל"ת)
    הרצל בן עטר הכהן 01/04/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור