פשוט לא קונים: הלמ"ס - מספר הדירות שנותרו למכירה בדרום זינק 98% בשנה

רוכשי הדירות ממשיכים לשבת על הגדר - בחודש פברואר נרשמה ירידה של 7% בביקוש לדירות. באיזו עיר נחתכו המכירות בכ-20%?
בונים שכונות רפאים?
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ה') ממחישים את המשך מגמת הישיבה על הגדר של רוכשי הדירות של חודש ינואר. הכמות המבוקשת של דירות בחודש פברואר עמדה על 3,241, ירידה של כ-7% בהשוואה לנתון חודש ינואר שהסתכם ב-3,480 דירות.

לפי הנתונים בחודש פברואר נמכרו 1,797 דירות חדשות על ידי קבלנים, ירידה מזערית של 0.3% בהשוואה לנתוני ינואר אשר הסתכמו במכירתן של 1,804 דירות, וירידה של כ-13% בהשוואה לנתוני חודש דצמבר. נציין כי כשבוחנים את הנתונים מנוכי העונתיות ניכר כי חלה עלייה של 0.6% במספר הדירות החדשות שנמכרו.

פחות מאמינים בקבוצות רכישה
מנגד, בגיזרת הדירות שאינן עומדות למכירה, קרי דירות המיועדות לקבוצות רכישה ולבנה ביתך חלה ירידה של כ-14% מ-1,676 דירות בינואר ל-1,444 דירות בחודש פברואר.

במחוז תל אביב נמכרו בחודש פברואר 239 דירות חדשות, גידול של 22% בהשוואה לחודש ינואר במהלכו נמכרו 195 דירות בלבד; במחוז הצפון נמכרו 102 דירות לעומת 82 בינואר, גידול של 24%; במחוז המרכז נמכרו 876 דירות חדשות, גידול של כ-11% בהשוואה ל-792 דירות שנמכרו בינואר; במחוז חיפה נמכרו 186 דירות חדשות, לעומת 205 בפברואר, ירידה של כ-9%; במחוז דרום נמכרו 220 דירות, בהשוואה ל-273 שנמכרו בינואר, קיטון של 19.4%; בירושלים נרשמה צניחה של 41% במספר הדירות שנמכרו מ-230 דירות בחודש ינואר ל-136 דירות בחודש פברואר.

בחודשים ינואר-פברואר 2012 נרשמה ירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: במחוז הדרום - כ-31%-, במחוז תל אביב - כ-26%-, במחוז הצפון - כ-5%-. לעומת זאת, נרשמה עלייה של: כ- 59% במחוז ירושלים, של כ-15% במחוז חיפה ושל כ-9% במחוז המרכז.

מספר הדירות שנותרו למכירה עדיין גבוה
מספר הדירות שנותרו למכירה בחודש פברואר עדיין גבוה ועומד על 20,833 דירות, אולם בכל זאת מדובר בירידה של 0.7% בהשוואה ל-20,990 דירות שנותרו למכירה בחודש ינואר. מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף פברואר 2012 היה גבוה בכ-38% מזה שנרשם בסוף פברואר 2011.

מכלל הדירות החדשות, שנותרו למכירה בסוף פברואר 2012, כ-43% מוצעות למכירה במחוז המרכז, כ-20% במחוז הדרום, כ-13% במחוז תל אביב, כ-11% במחוז ירושלים, כ-8% במחוז חיפה וכ-4% במחוז הצפון. בהשוואה לסוף פברואר 2011, נרשמה עלייה של כ-98% במחוז הדרום מ-2,061 ל-4,080, של כ-48% במחוז המרכז מ-5,995 ל-8,885, של כ-44% במחוז חיפה מ-1,101 ל-1,590, של כ-19% במחוז תל אביב מ-2,292 ל-2,718, של כ-9% במחוז ירושלים מ-2,048 ל-2,239, ושל כ-1% במחוז הצפון מ-896 ל-906.

כתבות נוספות שעשויות לעניין:

משרד השיכון: תצטרכו להיפרד מ-191 משכורות לרכישת דירת 5 חדרים חדשה
מה שהבנק לא מספר: איך תחסכו מעל 180 אלף שקל בתשלום המשכנתא הישנה?
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    הגיע הזמן שזה יבוא לידי ביטוי גם במחירים !!! (ל"ת)
    קיץ חם 31/03/2012 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בכל מקום שאני מסתכל אני רק רואה.........
    קבלן מיואש 30/03/2012 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין מה רואים............................... דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירהלמכירה למכירה למכירה למכירה ל דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירהלמכירה למכירה למכירה למכירה למכירה
    סגור
  • 19.
    מאז יציאת מצרים לא היה מבצע כזה
    רמי לוי המקורי 30/03/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוכשים דירה חדשה מקבלן--ומקבלים דירה שנייה בשקל...............................
    סגור
  • 18.
    אצלנו במודיעין המצב על הפנים
    שומכר 30/03/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק מת............................................... המחירים בקריסה............................................................
    סגור
  • 17.
    ממליץ לקרוא את מס' 8, ישר ולעניין
    אני 29/03/2012 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמחפש פתרון אמיתי גם מוצא אותו, מי שרוצה לקבל בחינם או לקנות ב 30% פחות כי זה מה שיש לו שימשיך לחפש.
    סגור
  • תגובה 8 מטומטמת. בזבוז זמן. (ל"ת)
    בגלל 17 בזבזתי 3 דקו 31/03/2012 02:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ערן, אם לא תיתן מחמאה לעצמך אף אחד לא יתן.
    לילי 30/03/2012 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכן, אין לך חברה לז.. להיות איתה?
    סגור
  • 51 מליון צעירים ב EU מ18 עד 34 גרים עם הוריהם
    לימבו 30/03/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-10-050/EN/KS-SF-10-050-EN.PDF אז די עם המגיע לי
    סגור
  • 16.
    מחירי הדירות בבאר שפע יורדים באגרסיביות (ל"ת)
    שפע בבאר שבע 29/03/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כשהבורסה נופלת והאינפלציה דוהרת (ל"ת)
    זה הזמן לקנות נדלן 29/03/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    נגמרו הפראיירים והמשק נכנס למיתון (ל"ת)
    מיתון עד 2013 29/03/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הכל שקר וכזב אל תאמינו
    דני 29/03/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שעוסק הרבה שנים בנדלן בבאר שבע והסביבה אני חייב לספר לכם: מעולם המצב לא היה כל כך גרוע אין קונים אין מכירות הקבלנים במצוקה מי אמר שהמצב גרוע ויש עודף דירות המצב הכי גרוע מאוד גרוע ויש עודפי דירות עצומים ושלטים בכל מקום למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירה
    סגור
  • מגיב מספר 13 - אתה זוכה השנה באפיקומן
    אליהו הנביא 30/03/2012 04:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה גדולה מהחיים
    סגור
  • 12.
    רוצים שמחירי הדירות ירדו? כנסו ונצליח
    יועץ נדלן בכיר 29/03/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחרימים את כל ירידי הדירות של הקבלנים בפסח מייבשים את הקבלנים - לירידים לא באים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 11.
    מי שמוכר בדרום קונה במרכז (ל"ת)
    מי שמוכר בדרום קונה 29/03/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מחוז מחוז מחוז
    משקיע ממוצע 29/03/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יכול להגדיר לנו מה זה מחוז מרכז ומה זה דרום וצפון? שנדע מה קורה...
    סגור
  • 9.
    דירת רפאים=בית מלון=אין פטור ממס שבח (ל"ת)
    זה ידוע 29/03/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מה זה משנה?
    ערן 29/03/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי הישראלי זה יצור מפונק, הוא לא מוכן לגור מחוץ לשדרות רוטשילד בת" א (טוב, הוא מוכן להתפשר על וילה בכפר שמריהו או קיסריה, אבל רק כפשרה). הרי זה זכות יסוד להיות בעלים של דירה (לא מגורים, אלא בעלות על דירה), וזאת זכות יסוד שהדירה הזאת תהיה בלב האזורים היקרים ביותר, תהיה לפחות 100 מ" ר ו-4 חדרים (הרי מה, אני אעבור אחר כך? למי יש כוח לחשוב על זה?). אסור שעלות הדירה החודשית תהיה יותר מ-5% משכר מינימום, אחרת עוד חלילה נצטרך לעבוד, להתאמץ ולהיות בעלי כישרון וייחוד כדי לקבל את רמת החיים הטובה ביותר, וזה הרי ממש לא פייר! גם הדירה חייבת לבוא לפחות עם רכב שטח (שלא רואה שטח כמובן) אחד,פחותרצוי שניים, כלול במחיר, הרי זה פריט " מאסט" בעיר הגדולה, אחרת מה השכן יחשוב עלי? ורצוי גם לפחות 2 חופשות בחו" ל במקומות איכותיים ויקרים במלונות 5 כוכבים לפחות (אבל עדיף 7, זה יותר מתאים לסטייל שלנו). לגור במרחק חצי שעה-שעה מת" א? ממקום העבודה? או מאיזורי הבילוי? השתגעתם, את זה עושים בכל צפון אמריקה ובכל אירופה, לא בישראל! לגור בשכירות? השתגעתם, זה גם מתאים רק להם, אז מה אם השכירות בארץ היא מהנמוכות היותר בעולם ביחס למחיר הדירה (עד 4-4.5% בארץ לעומת 8% ויותר באירופה וצפון אמריקה)? ואל תגידו לנו ליסוע בתחבורה ציבורית, הרי מילא אם היית פה תחבורה ציבורית איכותית כמו בצפון אמריקה, שבגללה אתה כמעט ולא רואה רכבים בארה" ב והיא אחת המדינות עם מס הרכבים הנמוך ביותר לנפש... באמת, למה לבלבל אותנו עם העובדות שבכל העולם באיזורים האיכותיים והיקרים גרים רק נשים שכבר התבססו כלכלית ונמצאים במעמד הגבוה? אז מה אם בכל העולם רוב הציבור בחיים לא יוכל לחשוב על לגור באזורים אלו? אנחנו העם הנבחר, לנו הכל מגיע! אבל הכי חשוב, אל תדרשו מאיתנו לעבוד באמת, אל תטפלו בגזל האמיתי במדינה (חרדים, ערבים, כלכלה שחורה, ביטחון וחברות ממשלתיות). העיקר תביאו לנו אומנים " מה זה שווים" להפגנות, ושיהיו במזג אויר נוח, הרי זה " מה זה סבבה" להיות בהופעות חינם! נ.ב. מתי מתחילה המחאה לדרישת חופשה חלומית בחו" ל לפחות אחת לשנה לכל משפחה? והמחאה על לפחות 2 רכבים חדשים לכל משק בית (רצוי " ג' יפים" )? והמחאה על בריכה פרטית לכל דירה?
    סגור
  • ערן
    עע 29/03/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כנרא מתאר את המצב הנהדר שלך ולא את המצב האגום של רוב תושבי ישראל. הפוליטיקאים מחפשים פטנטים איך לתאר את תופעת המחאה. וכדי לצאת מי זה יפה החליטו שכולם היו שם בעצם מליינים ובכיינים . אך זאת לא המציאות. הבעיה היא שמחפסים לשחות את הציבור בכל דרך האפשרית והמהירה ביותר, וזה הפך להיות שיטה. במקום לחפס פטרונות יעילים שהציבור איתמוך בהם.
    סגור
  • לערן אתה צודק, כל כך צודק! (ל"ת)
    פשוט צודק 29/03/2012 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני לא מאמין שביזבזתי 5 דק לקרוא את זה...
    למספר 8 29/03/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להוציא טוקבקיסטים אווילים כמוך מחוץ לחוק
    סגור
  • כן לרוב כשאומרים את האמת בפרצוף זה כואב :) (ל"ת)
    בכיין 29/03/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מבין מה אתה רוצה ? (ל"ת)
    עמית 29/03/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ערן אתה כל כך צודק - כל מילה זהב (ל"ת)
    כולם מתבכיינים סתם 29/03/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ערן, אם לא תיתן מחמאה לעצמך אף אחד לא יתן...
    לילי 30/03/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכן, אין לך חברה לז.. להיות איתה?
    סגור
  • למספר 8
    אורן 29/03/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה הכי מטומטמת שקראתי בחיים שלי.
    סגור
  • כנראה שעדיין לא קראת את התגובה של עצמך (ל"ת)
    שמעון 30/03/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה כי עוד לא יכולת לקרוא את תגובתך... (ל"ת)
    ינון 30/03/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למספר 8
    יניב 29/03/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבין שאתה עושה השלחה של התחושות שלך על כלל ישראל... באופן אישי, לא יכול לחכות שאוכל לחזור לאזור הכנרת ולגדל שם את ילדי באותו החינוך שאני גדלתי. אבל העבודה שלי ברעננה, הלימודים של אשתי גם בסביבה, איפה נגור?
    סגור
  • 7.
    במרכז הביקושים חזרו - תקראו את האותיות הקטנות (ל"ת)
    המחירים עולים שוב 29/03/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מחאה=חרם צרכני!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 29/03/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    במקום לבנות במרכז
    תודה אטיאס 29/03/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מקים דירות בנתיבות, מי רוצה לגור שם?
    סגור
  • גם אם תרצה לא יקבלו שחצנים ופראיירים כמוך...
    לא פראייר 29/03/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תקנה ב 1.5 מיליון ש" ח דירה חדר ורבע רעועה ומעופשת בקומה רביעית במקום לקנות/לבנות וילה 200 מ" ר על שטח 700 מ" ר עם בריכה הטבה של 13% מס לך ולאשתך רכב ליסינג שיסע עוד 40 דקות ביום.... פראיירים לא מתים רק....
    סגור
  • גם מקלט וגם שחפ" צים לילדים.Yes! (ל"ת)
    Jan 30/03/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זאת אומרת שמוכרי הדירות והמתווכים משקרים
    בעלבית 29/03/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שמנסה למכור דירה טובה בת" א אני מגלה שאין פונים לקניית דירה וכמי שמנסה להשיג משכנתא בבנק לרכישת דירה חלופית, אני מגלה שהם הפכו להיות קשים ומקפידים.
    סגור
  • 3.
    מגיע לקבלנים לפשוט רגל
    דפקו אותנו במחירים 29/03/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באר שבע=דטרויט
    סגור
  • הממשלה אשמה בימקום לעשות
    בנטוב 29/03/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרדה בין שוק דירות לזכאים וללא זכאים הם הכניסו הכל בקטגוריה אחת וההפסד לקבלנים ולשילטונות המס
    סגור
  • 2.
    צדק חברתי=חרם צרכני=עם ישראל לא פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 29/03/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה לא ייתכן ! הרי מנכל התאחדות הקבלנים אמר
    מאמין לכל איש חשוב 29/03/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמחירים יתחילו לעלות. לא מבין. הייתכן שהוא אינטרסנט?
    סגור
  • אל תשימו לב לאיש המבולבל - בובליל
    הפסיכולוג 30/03/2012 04:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא פשוט בלחץ היסטרי - מומלץ לו לצאת לחופשה
    סגור
  • אתה מדבר על בובליל הבובליק
    עע 29/03/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא ידעת שגם הוא מוחר דירות???
    סגור
  • יש אנשים כשהם בלחץ-נוטים לראות ירידת מחירים כ
    הפסיכולוג 29/03/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אנשים כשהם נמצאים בלחץ (והקבלנים וראשי התאחדות הקבלנים נמצאים בלחץ היסטרי)נוטים לראות מצב של ירידת מחירים כאילו יש עליית מחירים. אל תדאגו תופעה כזו היא זמנית......................
    סגור
  • קבלנים יקרים -מבצע לפסח --2 קבלנים במחיר אחד