"ישראל מפגרת אחרי אנגולה בתיעוש הבנייה; דירות 4 חדרים צריכות לעלות 300 אלף שקל פחות"

קובי לנגלייב, מנכ"ל מרכז הבנייה ויזם הנדל"ן כמאל שגראוי מבקרים את הממשלה על אי הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לענף הבנייה. "ניתן לבנות בניין ב-6 חודשים ולהוזיל את מחיר הדירות בעשרות אחוזים"
מעצמת הייטק?
ישראל מוכרת בעולם כמעצמת הייטק מהשורה הראשונה וחברות רבות דוגמת אינטל, IBM וגוגל הקימו בארץ מפעלים ומרכזי מחקר. אולם בכל מה שקשור לטכנולוגיה בתחום הבנייה ישראל מפגרת אחר העולם המפותח ולעובדה זו יש ללא ספק השפעה על זמן ההקמה ומחיר הדירה.

"הממשלה מנסה להוריד את מחיר הדירות על ידי הגדלת את מספר התחלות הבנייה, אולם הבעיה המרכזית הינה דווקא בעלויות הביצוע המהוות כמחצית בקירוב מעלות הדירה" אומר קובי לנגלייב, מנכ"ל מרכז הבנייה הישראלי. "במהלך שבע השנים האחרונות גדל מספר פועלי הבנייה העובדים בעבודות 'פשוטות רטובות', קרי פועלי בניין העוסקים בעבודות שאינן עתירות טכנולוגיה, כדוגמת ריצוף, טיוח ובנאות, ביותר מ-30%. מדובר בסתירה מוחלטת להצהרות ממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון על הכוונה לתעש את ענף הבנייה ולהכניס בו טכנולוגיות מתקדמות."

לדברי לנגלייב, נושא המיכון והתיעוש של הענף צריך לעבור לקדמת הבמה משתי סיבות עיקריות: תיעוש הענף יביא לרבבות מקומות עבודה איכותיים לצעירים ישראלים ויקצר את משך הבנייה הממוצע של פרויקט מכ-25 חודשים כיום, לכ-20 חודשים בלבד, כ-15%.

מלבד אי התיעוש בענף הבנייה, לנגלייב מלין גם על המיסוי הכבד של מוצרי הבנייה ובראש וראשונה המלט. "אם נוסיף למלט גם את העלויות הכבדות של דלק ומוצריו וניקח גם מרכיב זה בחשבון, ניתן יהיה להוזיל את עלויות בנייה של דירה ממוצעת בכ- 15% לפחות. אני מאמין שבאמצעות תיעוש והפחתת המס ניתן יהיה להפחית את מחירה של דירה ממוצעת העולה כיום כ-1.4 מיליון שקל, לכ-1.1 מיליון שקל בלבד.

כמאל שגראוי, הבעלים של קבוצת "אחים שגראוי", מסביר כי מ"ר אחד של בנייה קונבנציונלית עולה כ-4,000 שקל לעומת מ"ר של בנייה מתועשת העולה בממוצע 1,500-2,000 שקל. "מתברר כי אם כיום נמשכת בניית בניין ממוצע בן 4 קומות כ-24 חודשים, בניית בניין כזה באמצעות בנייה מתועשת תיערך 6 חודשים בלבד, קיצור זמן הבנייה ללא ספק יוזיל בעשרות אחוזים את עלות הדירה, אפילו ב-30%. בנייה מתועשת שכזו מקובלת כיום לא רק בארצות המערב, אלא גם בארצות פחות מפותחות מישראל דוגמת טורקיה ואפילו אנגולה שבאפריקה."

פתרונות תיעוש בעולם הבנייה יוצגו בתערוכת Building של מרכז הבנייה הישראלי
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    הלקוח הישראלי ה" מתוחכם" מקובע על בניה קונבנצי
    בוננזה 31/03/2012 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונלית, כמו אחד שמכור לסמים קשים. בניה מתועשת, קירות פנימיים מגבס, בניה קלה וכ" ו אילו מילים גסות שמצמצמות את קהל היעד למינימום, ובמקומות מסוימים לבלתי אפשרי למכור. הלקוח הישראלי רחוק מלהיות לקוח מתוחכם באמת. עצם העובדה שהמחירים עלו כך מוכיחה בעיקר על " עידריות" הלקוחות, ואותו כנ" ל לגבי צורת וחומרי הבניה. מה שהעדר (הדי פרימיטבי) אומר/עושה הוא שקובע. ועכשיו העדר אוכל עשב ונח אחרי ריצת אמוק של כמה שנים, והשוק התהפך וינוח בשנים הקרובות.
    סגור
  • 22.
    אם בנייה מתועשת טובה כל כך, למה צריך ממשלה
    נפז 31/03/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה צריך ממשלה, תעשה בנייה מתועשת, תוריד מחירים וכוווולם ירוצו לקנות אצלך. למה לקשקש ולהעביר את הכול לאחריות הממשלה. הכותב רק מברבר.
    סגור
  • 21.
    השאלה אם זה לא יביא לירידת סטנדרט הבנייה (ל"ת)
    איתמר 31/03/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    לערן יש בעיה עם בעלי המניות.בהנפקה חיפשו אותם
    איציק ר 31/03/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם פנס.כל בעל מניות יכול להביע את דעתו.מה לעשות זה לא מוצא חן בעינייך.אבל לפני ההנפקה באים " ללקק" לחתמים ולבעלי המניות העתידיים.מנהל שלא יביא תוצאות מהר ילך הביתה,ככה עלה מחיר הקוט' ג.את מי דופקים בכדי להגיע לריווחיות.גם הבנקים. שיוזילו את הקרקע,שיבנו מתועש,יורידו מס,וכולם יהנו.הקבלנים שאכלו אותה הם בעיקר אלו שיצאו לחו" ל.ושיהיה לכולם בהצלחה.
    סגור
  • 19.
    תסתכלו ימינה תסתכלו שמאלה תסתכלו ישר תס
    יועץ נדלן לציבור 30/03/2012 22:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכלו ימינה תסתכלו שמאלה תסתכלו ישר תסתכלו אחורה תסתכלו למעלה וגם למטה >>>>>>לא להאמין מה רואים............................... דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירהלמכירה למכירה למכירה למכירה ל דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה דירה למכירה למכירה למכירה למכירה למכירהלמכירה למכירה למכירה למכירה למכירה
    סגור
  • 18.
    הכתובת על הקיר: ״לא איטונג!? לא קונה!!״
    יניב המגניב 30/03/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה ששם במרכז הבניה מנותקים מהמציאות בישראל.. רוב...ישראלים מקובעים על בניה קונבנצויונלית!!! גבס!!!! או מתועש קל רוב הישראלים לא ממשכים במו״מ
    סגור
  • 17.
    אוט הער געזוקט, כל קבלן נהיה לי בעל דעה (ל"ת)
    חרטטאווי 30/03/2012 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    עוד לא הבנתם שהממשלה רוצה רק מיסים ולא להטיב (ל"ת)
    תום 30/03/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    גם אם קבלן יעשה תיעוש הוא ישדוד זוגות צעירים (ל"ת)
    לא קונים המחיר יורד 30/03/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    הפסח הזה פוסחים על משרדי הקבלנים ומנצחים (ל"ת)
    פסח 2012 30/03/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    קשקשן ברמות על
    י. 30/03/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנגולה ? אני עובד באנגולה כבר 10 שנים. זמן הבניה באנגולה הוא כפול מאשר בארץ !!!!!! אני חי שם ורואה בעיניים בדיוק מה קורה. לאריחים ממתינים 3 חודשים שיגיעו....אחרי זה לכלים הסניטריים עוד כמה חודשים ואז מישהו נזכר שלא קנו ברזים וזה לוקח עוד חצי שנה.רגע לפני מסירת המפתח מישהו מגלה ששכחו להתקין את המעלית וממהרים להזמין מעלית שמגיעה אחרי עוד חצי שנה......ואז,כמטה קסם,מגלים ששכחו לבנות פיר למעלית !!!!! באת לי לא טוב עם אנגולה.
    סגור
  • אנגולה!!! - הצחקת אותי
    קשקשנים 30/03/2012 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באנגולה המחירים הכי גבוהים בעולם של דירות להשכרה, בגלל שאין שם מספיק דירת 2 חדרים בלואנדה במרכז העיר עולה בהשכרה מעל 10 אלף דולר אז תבדוקו את עצמכם לפני שאתם מפרסמים שטויות
    סגור
  • 12.
    עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 30/03/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מחאה=חרם צרכני!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 30/03/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מוצצים לנו את הדם דירה בפריפריה יכולה לעלות
    זוג צעיר 30/03/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גג 500 אלף שח שימו לב כמה עולה כרגע לקבלן לבנות. ובמידה ויתייחסו לנושא ברצינות. בניית דירה כולל פיתוח ב350 אלף שח לקבלן . ונגיד הקבלן החזיר ירוויח 150 אלף לדירה שזו חזירות עדיין מגיעים לחצי מיליון שח בלבד.
    סגור
  • 9.
    לפעמים חייבים להיות הוגנים ולספר לציבור את הא
    מצליח 30/03/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    8 רוצים לדעת את האמת על ההתאוששות...........כנסו ותדעו מה המצב האמיתי אני עובדת במשרד פרסום גדול ויחסי ציבור שעובד בעיקר עם קבלנים ואני שייכת למעמד הביניים כפי שמכנים חלק מהציבור(שהולך שהופך משנה לשנה למעמד ------ ימי הביניים....)בגלל יוקר הדירות והמחיה. אני כ- 12 שנה במקצוע ויש לי תפקיד בכיר במשרד. ראיתי הרבה תקופות של עליות ומורדות בנדלן...... הרבה קמפיינים ומבצעים עשינו לקבלנים בזמנים טובים וגם בזמנים קשים. אבל לפי איך שאני רואה וחשה במפגשים שלי עם מנהלי שיווק ,אנשי מכירות והקבלנים עצמם-- הפעם המצב שונה לגמרי. אני פוגשת קבלנים מיואשים ובהיסטריה מהמצב, כל רגע הם משנים את ההחלטות שלהם ואת הדרישות שלהם- הם כמו איש סהרורי באפלה. לפני כחודשיים הוצאנו קמפיין ומבצע לקבלן גדול שהמכירות שלו ירדו ב- 80% לעומת לפני שנתיים , בנינו את הקמפיין והמבצע כמו שצריך -אבל המצב לא השתנה והקונים לא באו. הקבלן טען שזה אשמתנו ............ כרגיל אצל קבלנים. אמרנו לו -שים לב--קבלן לידך יצא במבצע באותו מתכונת כחודש אחריך -אבל חתך במחירים ועשה הנחות של עד 30% ומכר עשרות דירות אין מה לעשות -אמרנו לו -תוריד מחיר ותמכור גם אתה ואכן הוא שמע לנו לבסוף - ולא תאמינו -עשרות דירות נמכרו באותו שבוע. המסקנה ברורה: ל נתון שמתפרסם על עליות בכמות הדירות הנמכרות הוא נכון!!!!!!!!!!! אבל רק אחרי שהקבלנים הורידו מחירים חזק חזק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כל קבלן שלא מוריד מחירים לא מוכר --שלא יספרו לכם סיפורים עצה קטנה: באם הציבור רוצה שמחיי הדירות ימשיכו לרדת -- אל תרכשו דירות מעכשיו במשך 3 חודשים ותראו איזה מבצעים הקבלנים יצאו אחרי פסח בפסח אני ממליצה לכם לא להתפתות לכל הקריאות (הנואשות) של הקבלנים שקוראים לכם לבוא לקנות דירות בפסח תוך שהם מכריזים על הנחות כביכול.............. אל תקנו עכשיו חכו ותרוויחו תשמעו לי
    סגור
  • 8.
    מלט שייך לדנקנר, המיסוי לא ירד
    נעם 30/03/2012 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך דנקנר יכסה על ההפסדים שלו מקרדיט סרויס ? הוא חייב לפחות ענף מונופוליסטי אחד בו אין לו מתחרים. רק ככה הם מתעשרים פה, אחרת הם פשוט מפסידים בחול את כל הכסף בהימורים שלהם.
    סגור
  • 7.
    ישראל מדינה די מפגרת בהרבה דברים
    נכון מאד 30/03/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוב זה רעש וצלצולים. גם ההיטק זה עבדות לאנשים זה לא מדינה מתקדמת גם לא רוצים שנתקדם פה
    סגור
  • 6.
    רוצים שמחירי הדירות ירדו?
    יועץ נדלן בכיר 30/03/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייבשים את הקבלנים = המחירים יורדים לירידים לא באים = המחירים יורדים לא לבוא לירידי הדירות של הקבלנים בפסח תנו להם להתייבש ואז הם יורידו חזק את המחירים
    סגור
  • 5.
    אם כלכך טוב אז למה 51 מליון צעירים אירופים
    לימבו 30/03/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרים בבית הוריהם? http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-10-050/EN/KS-SF-10-050-EN.PDF
    סגור
  • 4.
    אפשר להוזיל את העלויות - אבל...
    הסוד 30/03/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיום הקרטל הגדול (מבחינת תזרימית) במדינה הוא איגוד הקבלנים , שימו לב כמה המחירים מתואמים
    סגור
  • 3.
    בונה למיליונרים בלבד
    שגראווי 30/03/2012 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז שיפסיק לאכול לנו את הראש על הוזלת הדירות, הוא נהנה מכל שקל שעשק מהזוגות הצעירים
    סגור
  • שמת לב לסטירה שלך את עצמך?
    דוד 30/03/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " בונה לעשירים בלבד" ומנגד " מכל שקל שעשק מהזוגות הצעירים" . אם " עשירים" = " זוגות צעירים" אז ברור שכלכם בכיינים ולא צריך לדאוג לזוגות הצעירים/עשירים. ואם הכוונה באמת לעשירים או בעלי הון, זה בכלל לא רלוונטי ליתר האוכ' כיוון שתמיד היו ותמיד יהיו, בכל מדינה, דירות כמו גם מוצרים נוספים, שאינם מיועדים ל-99% מהציבור, אלא רק לבעלי ההון מלחתחילה. זה שכל זב חוטם בארץ " קופץ מעל הפופיק" ובטוח שלפני שהשיג דבר בחייו, זאת כבר זכותו הבסיסית לחיות כמיליונר, זאת אחת הבעיות של הטמטום של רוב האוכ' . הרבה יותר קל להאשים את כולם חוץ מעצמך, ולצעוק " מגיע לי" , " אכלו לי, שתו לי" ו-" אני כ" כ מסכן בגללם" . תלחיל להסתכל על עצמך ולהבין איפה הבעיה אצלך.
    סגור
  • 2.
    הגרוע ביותר שהיה פה מעולם
    אטיאס השר 30/03/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירת השרים נקבעת לפי גודל הכיפה
    סגור
  • 1.
    הדירות יקרות כי הקבלנים גורפים מיליונים
    קשקשן 30/03/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכ" ל שיכון ובינוי שלשל לכיסו 7 מיליון שקל ב-2011, הגיוני?
    סגור
  • הדירות יקרות כי הממשלה מוכרת את הקרקעות ביוקר
    כסף שחור 30/03/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הקרקעות הגבוהים הם הבעיה העיקרית בהיווצרות של מחירים חסרי פרופורציה. סה" כ מחיר הבניה הוא אכן כ 4000 - 4500 ש" ח למ" ר.
    סגור
  • ברור שהגיוני!
    ערן 30/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכ" ל של חברת ענק, שאיננו בעל מניות משמעותי, חייב להיות מתוגמל בסכומים אלו (במינימום 5 מיליון ש" ח)! כך זה בכל העולם, וכך זה מתחיל סוףסוף להיות גם פה תבנו מנכ" ל זה התפקיד הכי חשוב בחברה בהפרש נכר, ולאחריו יתר ההנהלה. מחלקות הפיתוח וההנדסה (ויתר מחלקות מקצועיות) חשובות אבל במידה הרבה פחות משמעותית כיוון שללא הכוונה ברורה מההנהלה הן חסרות משמעות, ומחלקות הייצור הינן חסרות משמעות כמעט כיוון שלעובדיהן אין שום אחריות ויכולת או צורך בקבלת החלטות (ובכל מקרה לא החלטות משמעותיות). את התשלום מקבלים לפי דרגת החשיבות, שנקבעת ע" פ ההיררכיה בסדר קבלת ההחלטות והמשמעות האסטרטגית שיש לאותו אדם כלפי החברה. וכן, מנהל איכותי שווה גם הרבה יותר מ-1,000 עובדים או מ-100 מהנדסים איכותיים, וה לא קשור להשכלתו (פגשתי עשת מנהלים בוגרי מנהל עסקים שלא היית נותן להם לנהל דבר מלבד עודי הניקיון, ופגשתי לא מעט מנהלים בכירים או בעלי חברות שגם מנהלים את חברותיהם, ללא השכלה פורמלית כמעט, שהיו מנהלים מהסוג ששווה לבעלי המניות לשלם גם 30 מיליון ש" ח ויותר עבורם). לחברות ועובדיהן בסופו של דבר ואחרי הכל יש רק מטרה אחת, לגרום לחברה להיות רווחית וכדאית לבעלי המניות. ב-99.9% מהחברות העיסקיות בעלי המניות אינם פילנטרופים סתמיים. חברה שלא מייצרת שווי לבעלי המניות תסגר. הנהלה שלא תמקסם את הרווחיות לטווח ארוך תוחלף (אני מדבר על חברות פרטיות שבהן בעלי המניות חושבים על טובת החברה בטווח הארוך, בחברות ציבוריות זה הרבה יותר בעייתי עקב כל מיני מחזיקי מניות קיקיוניים בסדרי גודל של כמה עשרות אלפי שקלים/דולרים שכל יום בודקים את התיק לראות מה התשואה ולא מסוגלים לחשוב לטווח ארוך ווצרם לחץ סתמי, שבסופו של דבר כמובן פוגע בחברה). הכי קל זה להציג רווחיות קצרת מועד, אם אתה לא טיפש זה ממש לא בעיה, במיוחד בחברות ציבוריות. לדאוג לאינטרס ארוך הטווח של החברה זה כבר הרבה יותר מסובך, הרבה יותר מאתגר, ואין שום ארובה שאם הצלחת בחברה אחת לעשות זאת, תוכל גם באחרת. נ.ב. לך, ןלכל הבכיינים, עלות שכר של 7 מיליון זה לא " שלשל לכיסו 7 מיליון" , במקרה הטוב נשאר לו 2 מיליון נטו מתוכם (לא רע, אבל הרבה פחות מרשים ופופוליסטי). עלות השכר מורכבת לרוב מתגמול מבוסס אופציות ו/או מניות חסומות, שלעיתים לא שווה דבר בפועל, ותמיד שווה הרבה פחות מערכו המוצהר. עלות שכר של עובד בשכר מינימום של 4,300 ש" ח הינה כ-7,000 ש" ח לפחות למעסיק. ככל שהשכר עולה, ההפרש בין עלות השכר לשכר ברוטו (כולל בונוסים ותגמולים נוספים, כגון אופציות) בפועל פשוט נוסק, וכמובן שההבדל שין השכר ברוטו לשכר נטו נוסק גם הוא (כ-57% מס אוטומטי). אבל אני בטוח שכולכם פילנטרופים טובים, אם אתם הייתם מסוגלים להתאמץ מספיק, להיות חכמים מספיק, אמיצים מספיק (תמיד צריך לסכן כסף בהקמת חברה) והייתם בין הבודדים שהיו מצליחים, אני בטוח שהייתם שמחים לוותר על רווחיות החברה (או לפחות על 80% ממנה) למען השיוויון והאחווה, אני בטוח שאוטומטית הייתם מכפילים את שכר כלל העובדים, וכמובן הייתם מסתפקים בשכר עד פי 2 מהממוצע (גם אם הייתם יכולים להרוויח הרבה יותר). אני לא רואה כ" כ הרבה קבלנים עשירים, ולדעתי זה בכלל תחום מגעיל לעבוק בו בארץ (כמו כל דבר שהמדינה שולטת בו), אבל אם זה נראה לך כ" כ טוב, למה אתה לא מקים חברת בניה/יזמות? זה הרי כ" כ קל וכ" כ טוב...
    סגור
  • אתה כנראה אחד מאלה שבזכות קשרים
    לערן 30/03/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקבל משכרת שמנה. חכם אתה לא.
    סגור
  • לא רק שהוא לא חכם , הוא אפילו דביל מושלם. (ל"ת)
    קיבוצניק - צפון 30/03/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קיצר, כל המגיבים כאן לא ניהלו דבר מימיהם :)
    דודו 31/03/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת תמיד כואבת ולא נעים לחשוב שאתה שווה פחות מאחרים כעוב אבל זאת האמת..
    סגור