: מחירי הדירות החדשות צללו 11% ב-8 חודשים - צפו במספרים

משרד הבינוי והשיכון עיבד את נתוני העסקאות של רשות המיסים וגילה כי בשנה החולפת ירדו מחירי הדירות ב-2%. מנגד, מחירי הדירות יד שנייה עלו בכ-1%
 |  (26)
(אריאל אטיאס)
אגף הניתוח הכלכלי במשרד הבינוי והשיכון עיבד את נתוני רשות המיסים עבור עסקאות שנחתמו בחודש ינואר 2012 וגילה כי מחירי הדירות ממשיכים במגמת הירידה.

מהעיבוד עולה כי בחודש ינואר מחיר הדירות הממוצע ירד בכ-2% ל-1.109 מיליון שקל לעומת 1.132 מיליון שקל בחודש דצמבר. מחיר הדירות החדשות ירד בשיעור משמעותי יותר של 3.2% ואילו מחירי הדירות יד שנייה ירדו ב-0.8%.

אולם כשבוחנים את המגמה בשנה החולפת עולה כי מחירי הדירות ירדו בשיעור של 2% למחיר ממוצע של 1.109 מיליון שקל לעומת 1.132 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מחירי הדירות החדשות ירדו בשיעור של 6% מ-1.465 מיליון שקל בינואר 2011 ל-1.366 מיליון שקל בינואר 2012. מנגד, מחירי דירות היד שנייה עלו בכ-1% בשנה החולפת מ-1.008 מיליון שקל בינואר 2011 ל-1.02 מיליון שקל בינואר 2012.

אולם, בהשוואה לנתוני השיא של חודש יוני 2011 ניתן לראות כי מחירי הדירות החדשות רשמו צלילה של 11% מ-1.539 מיליון שקל ל-1.365 מיליון שקל בינואר 2012. מחירי דירות היד שנייה רשמו במהלך אותה התקופה ירידה של כ-3.5%.

המחיר הממוצע מתייחס לכל היישובים ומושפע ממספר העסקות ומסוגי הנכסים שנרכשו בכל חודש, לאחר ניפוי עסקות חריגות ולא סבירות מבחינת המחיר והשטח או שחסרים לגביהן נתונים. הנתונים כוללים עדכון לחודשים קודמים משך שנה לפחות. הם אינם מהווים מדד ואינם כוללים ניכוי איכות.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    רוצים לעזור לנו להוריד את מחירי הדירות?
    יועץ חיסכון בנדלן 29/03/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להגיע לאף יריד דירות בפסח מייבשים את הקבלנים - מורידים מחירים
    סגור
  • רוצים לגנוב את האפיקומן ולהרוויח הרבה כסף
    אליהו הנביא 30/03/2012 04:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפסח הזה מחרימים את ירידי הדירות לא באים לירידים = מחירים יורדים
    סגור
  • 16.
    לא קונה !!!! (ל"ת)
    דוד 28/03/2012 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    רוצים את בובליל עכשיו .שיכחיש דחוף את הצלילה
    יוסי 28/03/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחירים. בובליל, תשלה אותי. התמכרתי לתחזיות שלך שהנכס שלי רק עולה ועולה.
    סגור
  • 14.
    מי ששילם דמי תיווך יצא פרייאר- ייקר את הקנייה (ל"ת)
    קיזוז לחינם 28/03/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    יש בישראל שלוש מדינות
    לימבו 28/03/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחת היא גוש דן. השניה מחוץ לגוש דן השלישית מדינה של ערבים שליהודי אין דריסת רגל כלכלית (פרט לנגב חומוס ולטוס הביתה). ולעשות ממצוצע זה בלוף. מי שמבין סטטיסטיקה יודע שלא בכל מקום דוחפים את הסטאטיסטי " ממוצע" . אני גר בצפון בדירה עם נוף לים והגליל, עולה פחות ממליון. דירה דומה בת" א עולה לפחות 1.8 מליון. אז כמובן שאין שום שמשעות ל" ממוצע" .
    סגור
  • 12.
    אתם יודעים מה הבעיה !!!
    יניב 28/03/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעוד יומיים תיצא כתבה כזו או אחרת שיהיה רשום בה שמחירי הדירות עלו, שיגעתם את הציבור עם כל הכתבות הסותרות - אם לא כל הכתבות האלו מחירי הדירות היו צונחים כבר...
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד על הטבלה - הרכבת שינתה כיוון (ל"ת)
    מזל טוב 28/03/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אטיאס אלוף העולם בחרטה ברטה...
    מרדכי מוטי אטיה 28/03/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזכיר את הבדיחה על הכלכלן....הבוס שאל את הכלכלן המתחיל בראיון עבודה ״ כמה זה 4 4 הכלכן המתחיל...שאל את הבוס בשקט ״ כמה כמה אתה רוצה שיצא לך.....״ זה כל הסיפור אטיאס מביא את המספרים איך שבא לו....
    סגור
  • אתה בטוח איש מכירות של איזה קבלן.............
    דנית 29/03/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן אתה כל כך מגן על הקבלנים וכמובן הפרנסה שלך...........................
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    תראו מה מצאתי באינטרנט
    דנית 28/03/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי כ-17 שנה בעבודה כאשת מכירות של דירות(ותרשו לי לא להצטנע- מכרתי כ- 8-12 דירות בחודש ובסך הכל מכרתי כ- 2000 דירות)הרווחתי מצוין כי עבדתי ישירות מול הקבלנים ולא דרך חברות שיווק וקיבלתי עמלה גבוהה ועוד בונוסים ונסיעות לחופשות מפנקות בחול והנחה במשמעותית במחיר דירות שרכשתי להשקעה ולילדי והכל היה טוב -והשבח לאל הפרנסה הייתה מצויה בשפע עד שבא פישר ואטיאס והרסו את השוק(לקבלנים ולאנשי המכירות) המצב בשנה האחרונה ובמיוחד ב-4 חודשים האחרונים הוא על הפנים אין קונים ואין פרנסה הקבלנים הורידו מחירים (הרבה יותר ממה שרשום בכתבה) וההסבר: 1. הנחה ישירה במחיר הדירה- בין 8% עד 15% תלוי בעיר ובשכונה ובמצוקת המזומנים/האשראי של הקבלן 2. פטור מתשלום עורך דין 3. שדרוג מיוחד במפרט הכני 4. תשלום 20% בחוזה והיתרה בכניסה ללא ריבית (ולפעמים גם בהנחה של 50% מעליית המדד). 5. מחסן וחניה מקורה ללא תשלום 6. מזגן מרכזי ומערכת חימום מים ללא תשלום 7. ועוד ועד הטבות כדי שהצרכן ירכוש 8. מבצע חבר מביא חבר שבמסגרתו רוכש שהביא חברים- קיבל זיכוי בחשבון של 10,000 ש" ח על כל חבר שהביא עד 5חברים בקיצור רק שיקנו כי הבנקים לחצו את הקבלנים לפינה לכן כעת זה לא הזמן לעבוד יותר במקצוע הזה כי זה פשוט בזבוז זמן והתחושה שלי שהמחירים ירדו עד 35% נמוך יותר ממה שהיום לא מזמן שמעתי שב- 3 מקומות בארץ וגם בפתח תקוה ירדו מחירי הקרקע ב- 50%עד 60% ולכן הקבלנים יכולים לרדת במחיר הדירה עד 35% מבלי שבעצם הם נפגעים ומפסידים לעומת הקבלנים הפראיירים שקנו קרקעות במחירים המטורפים לפני כשנה . כשאני נזכרת בדברים שאמר בחודשים האחרונים נשיא התאחדות הקבלנים - בובליל(יובל המבולבל....) שהמחירים לא ירדו אלא יעלו --אני ממש צוחקת...... (כנראה באותו יום הוא לא הרגיש טוב.... או ששכח שהוא בישראל....... ביי ביי ביי ביי לכולם אני מציעה לכל מי שרוצה לקנות דירה שימתין המחירים בצניחה(סליחה.... צניחה חופשית....).
    סגור
  • עוד ״מומחה״ שנופל בגלל שטות...
    מרדכי מוטי אטיה 28/03/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דנית פטור ב50% מהצמדה למדד!? איזה בנק מלווה יאשר זאת...מכאן כנראה את לא אשת מכירות נדל״ן....
    סגור
  • תתפלא לשמוע-- הבנק לא רק שאישר אלא אפילו לחץ
    דנית 29/03/2012 05:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנק לחץ על הקבלן לתת פטור מלא מהצמדה לכל התקופה- אבל הקבלן סרב
    סגור
  • 8.
    הוא הא מה קרה הנה הנה הקריסה!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    הקריסה הגיעה! יששש!! 28/03/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    עוד רגע אירגון הגזלנים יוכיח באותות ובמופתים
    אלף מם 28/03/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובמספרים מההפטרה שיש ביקושים והמחירים דווקא עולים.
    סגור
  • 7 צודק - בובליל בתגובה: " מטעים את הציבור"
    רון 28/03/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " הציבור חוזר לקנות והמחירים חזרו לעלות"
    סגור
  • 6.
    צדק חברתי=חרם צרכני=עם ישראל לא פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 28/03/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מחיר הזוי מעל30-50%,הבועה תתפוצץ=חרם צרכני!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל גנבים 28/03/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ברוב המקומות המחירים עדיין גבוהים
    משכנתאמן 28/03/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל מה שראוי שיהיו.. צריך להיות עירניים למציאות שקיימות פה ושם ולא לקפוץ מעל ליכולות בלקיחת המשכנתא. חפשו את " משכנתאמן" בגוגל
    סגור
  • 3.
    חכו תראו מה יקרה בקיץ
    עיוות נתונים 28/03/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים יעלו שוב כי כולם ישובו לשוק
    סגור
  • מי זה כולם? חפש אותם בלה לה לנד! (ל"ת)
    יורם 28/03/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זכות לדירה בגוש הגדול נמכרת ב 2 מליון שח
    המחירים עדיין גבוהים 28/03/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירות עולות 3וחצי מליון לפחות למי יש כסף?
    סגור
  • 2.
    אז המחירים ימשיכו לרדת
    תפסיקו לקנות דירות 28/03/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז נקנה דירת 4 חדרים בת" א במיליון שקל
    סגור
  • בחלום
    אי 28/03/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר הזה תקנה עם הכושים בדרום
    סגור
  • 1.
    באזורי ביקוש בגוש דן (ל"ת)
    המחירים עולים בהתמדה 28/03/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גינדי בשוק הסיטונאי בת" א זה באמא של גוש דן (ל"ת)
    אלף מם 28/03/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור