"דיירים מורידים מכשירים זוללי חשמל למחסן - ומעמיסים הוצאות על הבניין"

עליית תעריפי החשמל מביאה את הישראלי ליצירתיות מכוערת. יו"ר האיגוד הישראלי לניהול בתים - "מדובר בתופעה של גניבת חשמל"
(קרדיט: Getty images Israel)
עליית מחירי החשמל בחודשים האחרונים הביאה לשיא בגובה הסכום הדו-חודשי שמשלמים משקי הבית בישראל. בעקבות המגמה אנו עדים לאחרונה לתופעה מטרידה - דיירים שמנסים לחסוך בעלויות החשמל בדירתם, מורידים מכשירי חשמל למחסן הדירתי שלהם ומשתמשים למעשה בחשמל המשותף.

במרבית הבניינים החדשים שנבנים כיום מספקים הקבלנים מחסן דירתי לרוכשים. מדובר במחסנים הממוקמים בקומות המרתף או בצמוד לדירה. אולם צריכת החשמל במחסנים אילו נגבית מחשבון החשמל המשותף של הבניין כמו צריכת החשמל בלובי, בחניון וכו'.

לדברי תמיר מינץ, יו"ר האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים, "דיירים מורידים מכשירי חשמל שזוללים חשמל, כמו: מייבשי כביסה, מקפיאים, מקררים וכדומה. מדובר בתופעה של גניבת חשמל לכל דבר. בשל העובדה שצריכת החשמל במחסנים נגבית מחשבון החשמל המשותף, הדיירים חוסכים בעלויות ו"משתפים" את כל השכנים בבניין בהוצאות החשמל שלהם."

מינץ מציין כי "חיבור מכשירי חשמל במחסני הדיירים יכול להקפיץ את חשבון החשמל המשותף בכ-1,500 שקל בחודש, תלוי בכמות הדיירים ובהיקף התופעה. יש לבחון את החיובים בחודשים האחרונים ולראות האם יש קפיצה לא הגיונית בתעריפי החשמל. בשלב הראשון, מומלץ לפנות אל הדיירים בכתב ולדרוש את הוצאת מכשירי החשמל מהמחסנים, אך אם זה לא עוזר, אחת הפעולות שניתן לנקוט בהן היא הפעלת טיימר שימנע את אספקת החשמל למחסנים בשעות הלילה ובכך למנוע הפעלת מקררים או מקפיאים במחסן."
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    צריך להטיל מס כבד על הקבלן אשר עושה זאת
    א. אופיר 27/03/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכר מחסן לגורם פרטי אך אינו מתקין מונה פרטי לאותו המחסן. אם קונה המחסן הוא דייר בבניין אז הקבלן צריך לחבר את המחסן אל מונה החשמל של אותה הדירה. האם הדיירים צריכים כעת לבדוק שאולי הקבלן חיבר דירה אל החשמל הציבורי? לא התקין מונה פרטי? ומה עם מוני המים?
    סגור
  • 13.
    מעניין
    לא מבין 27/03/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך תמיד התגובות הראשונות בעד הכתבה ובהפרש צמוד בין תגובה לתגובה.. מה??? מישהו אמר מטוקבקים בתשלום..??
    סגור
  • 12.
    זה מכוער אבל סוג של הישרדות. הממשלה הזאת
    גאון 26/03/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבת לעוף!!!!
    סגור
  • כנראה שאתה בור
    titus 27/03/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר החשמל קשור למחיר הדלק בעולם מה קשור לממשלה
    סגור
  • ראה התגובה לאיש (9) (ל"ת)
    יעקב 27/03/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תדאג, הבבונים ימשיכו להצביע ליכוד. (ל"ת)
    א 26/03/2012 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה יודע מה זה בבון? (ל"ת)
    . 27/03/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בבון ? בון זה קוף ! (ל"ת)
    ינון 27/03/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    גניבת החשמל
    שמעון 26/03/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדי הבתים אם הם וועד פעיל יודעים על כך וימנעו את זה תמיד אפשר לעשות משהו כנגד
    סגור
  • 10.
    יש לי דוד חשמל
    אבי 26/03/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי דוד חשמל איך האם ניתן לחבר אותו לחשמל המשותף ? האמתשאישתי מדליקה את הדוד כל היום וזה עולה לי הון עתק , אם זה יתחלק בין כולם (כמו בקיבוץ ) זה יקלעלינו מאוד
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    הממשלה היא הגורם לכך שהדיירים הופכים לגנבים.
    דן 26/03/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התופעה של דיירים שהיו נורמטיבים והפכו ביאושם לגנבים צריכה להדליק לכולנו נורה אדומה. הגזל של הממשלה הפכה את האזרח המדוכא לגנב מחוסר ברירה. שטייניץ וביבי הם האשמים היחידים. בהמשך אנחנו נראה גידול ברמות הפשעים הפריצות ופגיעה בבני אדם.
    סגור
  • הממשלה אשמה שמחיר הנפט בעולם עלה? תתבגר. (ל"ת)
    איש 26/03/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כן הממשלה אשמה! 60% מס לדלק
    יעקב 27/03/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה אשמה במחסור בגז ! ראה ועדת שישנסקי שהעלתה המס וגרמה לעיכוב בהספקת הגז ולהתיקרותו! הממשלה אשמה בהתבססותה על משענת הקנה הרצוץ הגז המצרי,הממשלה אשמה במיסוי הבלתי נתפס על הדלקים! כן הממשלה אשמה , הכל תוצאה של מדיניות טישית וחזירית של הממשלה והעומד בראשה!
    סגור
  • 8.
    " חסכנות" של הקבלן, במקום להעביר קו מתח מכל
    דירה 26/03/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זול לו יותר לאחד את כל המחסנים לקו יחיד וקצר
    סגור
  • 7.
    הנה מה שעשיתי בבנין אצלי
    שפוי 26/03/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל הדיירים היו מקררים ושאר שטויות רק מה? זה על אותו מעגל. כמעט כל יום קיצרתי את השקע וממסר הפחת היה יורד לכולם. בסוף כל המקררים התקלקלו מקפיצות המתח שלא לדבר על התכולה והחשמלאי טען שזה בגלל העומס והחליף בהסכמת הועד את כל הלוח כך שלכל מחסן נותר רק 8 אמפר שזה מספיק לנורה ואולי לשואב אבק. מומלץ בחום
    סגור
  • צודק במיליון אחוז! רק כך לטפל בחוצפנים ושלא
    אורי 27/03/2012 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתממו פתאום ויצעקו הצילו על הנזק שנגרם להם - מה עם הנזק ליתר הדיירים? ממתי הם צריכים ללמן להם את ההוצאות המשפחתיות?
    סגור
  • תגובה לשפוי
    רונן 26/03/2012 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שלא ממש הבנת את העניין....הכתבה הזאת בעצם מדברת על ישראלים כמוך.. כאלה שגורמים לנזקים במקום למצוא פתרונות..וחושבים שהם ממש חכמים גדולים.. הגאווה שלך בעצם גרימת הנזק לדיירים אומרת בעצם הכל עליך...
    סגור
  • מה זה בדיוק אומר עליו ? מר רונן המבין...
    ינון 27/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בטוח שזה הוא, זה שלא הבין את הכתבה .?
    סגור
  • צודק השפוי!אין ברירה אחרת! (ל"ת)
    יעקב 27/03/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רונן כנראה שגם אתה אחד מגנבי החשמל (ל"ת)
    חגי 27/03/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגנבים כאלה רק ככה אפשר לטפל. יוזמה נכונה. (ל"ת)
    לא מסכים עם רונן 26/03/2012 23:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מכשירים זוללי חשמל
    LKO 26/03/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא זוללים חשמל - עיברית קשה שפה (בכותרת)
    סגור
  • 5.
    " הישראלי המכוער" זה חברת החשמל והממשלה
    KO 26/03/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבגללם מחיר החשמל כאלה גבוהים. להאשים את השג תמיד הכי קל
    סגור
  • 4.
    למה לא להתקין מונים במחסנים?
    רון 26/03/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא להתקין מונים במחסנים?
    סגור
  • חיבור תשתית חשמל מחסן למונה של בעליו...
    ינון 27/03/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יותר פשוט מלשייך את תשתית החשמל במחסן בארון החשמל לבעלים שלו , וכן , אם המחסן יימכר צריך להזמין גם חשמלאי ב200 שח - לירח כבר הגענו... ועוד משהו קטן - במקרים מסויימים יידרש תכנון , על אף הצער שבדבר.
    סגור
  • 3.
    חייבים להגביר את האכיפה נגד פשיעה
    שערוריה 26/03/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופשע הוא גם דבר קטן לכאורה כמו גניבה, תרבות ה" מגיע לי" הישראלי חייבת להשתנות אחרת לא ניתן יהיה לחיות כאן
    סגור
  • 2.
    כי אנחנו חצופים, ברברים וחושבים שמגיע לנו הכל