אהוד ברק בפייסבוק: "הדירה גרמה לתחושת ניכור וניתוק מחלקים רחבים בציבור"

כך התייחס שר הביטחון למכירת דירתו במגדל אקירוב תמורת 26.5 מיליון שקלים והמעבר לדירה "קטנה יותר ופחות יקרה" במגדלי "אסותא באוהאוס וילג'". מי יהיו שכניו בבניין החדש?
 |  (23)
אהוד ברק שר הביטחון (קרדיט: התעשייה האווירית לישראל - תע"א)
"רעייתי נילי ואני החלטנו כי מכירת הדירה מתבקשת וזאת נוכח ההכרה כי מקום מגורים זה גורם לתחושת ניכור וניתוק מחלקים רחבים בציבור", כך כתב הלילה בעמוד הפייסבוק שלו אהוד ברק, שר הביטחון, בהתייחסות למכירת דירתו במגדלי אקירוב תמורת 26.5 מיליון שקלים.

ברק ורעייתו נילי החזיקו בדירה בשטח 450 מ"ר בקומה ה-31 במגדל אקירוב (המערבי) בתל אביב אותה רכשו בשנת 2003 תמורת כ-12 מיליון שקלים. בשנים האחרונות ניסו בני הזוג למכור את הדירה מספר פעמים ולפי הפרסומים תג המחיר שביקשו הגיע עד לכ-40 מיליון שקלים. מי שרכש את הדירה מברק הוא לא אחר מאיש העסקים טדי שגיא, מבעלי חברת ההימורים באינטרנט פלייטק -1.76% פלייטק 547 -1.76% פלייטק סגירה:0 פתיחה:556.8 גבוה:560 נמוך:547 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

בפוסט שפרסם בפייסבוק הסביר ברק איך צבר הון שאיפשר לו לרכוש דירה במיליוני שקלים. "לאחר שנים רבות בשירות המדינה וצה"ל ומיד עם תום תפקידי כראש ממשלה בשנת 2001 פניתי לשוק הפרטי למשך כ 6 שנים. בשנים אלו צברתי את רכושי בעמל רב. לאורך כל התקופה כאזרח שומר חוק, עסקי היו שקופים לרשויות ולמותר לציין כי שילמתי את מלוא המיסים כדין וכמתבקש", כתב.

מכירת הדירה בבמגדלי אקירוב צפויה לשלשל לכיסו של ברק רווח של כ-14.5 מיליון שקלים אחרי תשלום משכנתא. בהנחה כי הוא לא מכר דירת מגורים ב-4 השנים האחרונות, הוא יהיה זכאי לפטור ממס שבח על המכירה.

את מכירת הדירה והמעבר לדירה "קטנה יותר ופחות יקרה" מסביר ברק בחזרה לחיים הציבוריים ובביקורת הציבורית שהוטחה בו בעניין מקום מגוריו. "לא חשבתי שנכון להתעלם ממנה לאורך זמן. רעייתי נילי ואני החלטנו כי מכירת הדירה מתבקשת וזאת נוכח ההכרה כי מקום מגורים זה גורם לתחושת ניכור וניתוק מחלקים רחבים בציבור".

ברק ונילי מתכננים לעבור לדירה בשטח של כ-200 מ"ר שרכשו לפני כשנתיים במגדלי "אסותא באוהאוס וילג'" ברח' ז'בוטינסקי בתל אביב. בני הזוג שילמו כ-8 מיליון שקל עבור הדירה ובין היתר צפויים להתגורר בשכנות למנכ"לי הבנקים גליה מאור ואלי יונס.

את הפוסט מסיים ברק בנימה מעט יותר אישית כשכתב: "את מרבית חיי הבוגרים ביליתי בשירות המדינה וצה״ל, את ילדותי עברתי בקיבוץ בתנאי חיים לא פשוטים. עם זאת הייתה לי ילדות מאושרת ולא הרגשתי שחסר בה דבר. הדבר החשוב היה אהבת העם והארץ. ספגתי ערכים שמבטאים סולידריות, שותפות ונכונות להקרבה. לא גדלתי עם כפית של כסף אך בהחלט קיבלתי את הכלים שאיפשרו לי לקחת אחריות על גורלי ועל עתידי".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    ברק מכר את דירת 450 מ' כי היה קשה לו למצוא...
    קוקוריקו 19/03/2012 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברק מכר את הדירה הענקית כי הם היו משחקים מחבואים והיה לא קשה למצוא את נילי.
    סגור
  • 17.
    האים הוא שומע את מה שהוא אומר,
    בא 19/03/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה דוגמה ברק מביא לאנשי הקבע ,ולציבור ,פעם המנהיגים הלכו לנגב ,הם לא היו מושלמים ,אבל לפחות הבינו שהם מנהיגים .
    סגור
  • 16.
    כל מי שנמצא בכנסת נהפך להיות מליונר! (ל"ת)
    אפי 19/03/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כאשר יש קשרים לא צריך פרוטקציה
    משה 19/03/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא נוצר " כולא ברק" אשר יחסום את אהוד ברק, הרי הוא ידוע כפורץ מנעולים מ" שחר נעורים" . ברק מנצל עד תום את הקרדיט עבור מעשיו בתחילת בגרותו. חבל שהוא מתדרדר והולך ככל שהוא מזדקן.
    סגור
  • 14.
    מה אכפת לנו מהמליאן הזה!!!
    מה אכפת 19/03/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחחח כספי מיסים
    סגור
  • 13.
    למה לא יכולים לפרגן לאדם שהצליח? כולכם קנאים!
    חנה 19/03/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לברק על הצלחתו הכספית, והאינטואיציה שלו להשקיע בדירה שלבסוף תניב לו רווח יפה לו ולמשפחתו! המשך כך!
    סגור
  • אנשים קטנים שלא יודעים לפרגן
    אלי 19/03/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את צודקת,איתם או בילעדיהם אנחנו עם ברק
    סגור
  • 12.
    איש חכם ובעל ידע לפעמים נופל כי עייני אמר שה (ל"ת)
    ניסן 19/03/2012 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    הוא וביבי מנותקים ועוד איך
    שלטון אטום ומנותק 19/03/2012 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לביבי המסכן וילה בקיסריה בית לסופ" ש לכן הוא לא ישלם ארנונה כפולה? הבית לא ריק כי הוא נוסע לשם פעם בשבוע. המסכן ברק עשה סיבוב על הכסף הרויח ועוד איך. מעניין במה עשה את כספו בהרצאותיו המלומדות? דוקטורים לפיזיקה לא עושים מיליונים למרות שהם תורמים לחברה למדע וכו' .
    סגור
  • בדיוק מזה
    מרצה 19/03/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הרצאה של ברק עלתה בין 60 ל- 100 אלף דולר. והיה מי ששילם. הוא יותר זול מקלינטון שדורש ומקבל 250 אלף דולר להרצאה פלוס סידורי ביטחון.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    גם זה ניתוק וריחוק עם כל הפלצנים שגרים שם
    מתחם אסותא 19/03/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יכול להרשות לו דירה בתל אביב? רק מליונרים.
    סגור
  • 9.
    לחלק את הרווח
    קותי 19/03/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא באמת אטום בחיי! צברת את הונך שהשתמשת בידע ששיך לכול העם זהו משאב ציבורי ! הוא היה בהפקדה אצלך לא יותר ! ואם כבר צברת הון ממנו עליך לחלקו בין כול תושבי המדינה !!!!
    סגור
  • ואם צבר ידע השייך לעם שישלם כמו ועדת שישנסקי
    איזה ידע יש לו? 19/03/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהלאימה את הנפט. מדינת זבלה
    סגור
  • 8.
    אתה יכול לשמור את הדירה (ל"ת)
    ימיהפוליטיקה מאחוריך 19/03/2012 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איזה דביל- אין לי שום הגדרה אחרת (ל"ת)
    יובל 19/03/2012 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זו לא תחושה
    רומי 19/03/2012 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו מציאות אתה מנוכר ולחלוטין מנותק מהציבור....הכסף שלך בטח לא מעניין אותנו היחס כן!!!!! נפגש במרץ הבא ונשלח אותך למקום לו אתה ראוי....בית היוקרה הבא שלך
    סגור
  • 5.
    הוא בטוח לא צריך לדאוג ל
    משכנתאמן 19/03/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמהיל משכנתא עם רווח כזה... חפשו את " משכנתאמן" בגוגל
    סגור
  • 4.
    גם פואד בן אליעזר עבד בשוק הפרטי של מובארק
    רדסל 19/03/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כבר 25 שנה עצמאי ולא הגעתי לדירה באקירוב אפילו לא לחניה באקירוב , לדירה באקירוב מגיעים רק מי שעשה את כספו בדרך כלל לא ביושר ( ראה מקרה פואד ומובארק) ואני מניח שיש עוד הרבה כמוהם , אז אל תספר לנו שעשית את הכסף בשוק הפרטי , מעניין כולכם אבל כולכם חיים ברמת חיים גבוהה מאוד אפילו אף יותר מגבוהה ואנחנו העם חיים מהיד לפה ובקושי גומרים את החודש ואתם עובדים כביכול בשוק הפרטי ומגיעים למליונים , תופעה מאוד מעניינת
    סגור
  • את הכסף הוא יכול לעשות ביושר
    זה לא נכון 19/03/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההבדל ביניכם הוא שלברק ולביבי שילמו עשרות אלפי דולרים לכל הרצאה, ולך ולי לא. קלינטון קיבל רבע מיליון דולר כדי להגיע לכנס של חברה ישראלית לעשרים וראבע שעות, ועשרה מיליון דולר על ספר שכתב. כאשר יש מי שמשלם, יהיה גם מי שייקח, וזה חוקי לגמרי. ברק קיבל, חסך, צבר נכסים, וקנה דירה. הדור הזה אינו כמו הדור של בן גוריון אשכול ספיר בגין ודומיהם. ההם עבדו כל חייהם בשירות הציבור, לא יצאו לשוק הפרטי " לעשות לביתם" ומתו עניים או לפחות לא עשירים.
    סגור
  • 3.
    ממש נגעת לי ללב
    דור 19/03/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובגלל זה אין סיכוי שאני אבחר בך !
    סגור
  • איתך או בילעדך אנחנו עם ברק
    אלי 19/03/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה? מה מפריע לך? הוא עשה את כספו ביושר ושירת את המדינה רוב חייו.מה כל כך חשוב לך הבטחון שהוא נותן למדינה או סתם רכלנות מרושעת של אנשים קטנים ומושת...
    סגור
  • 2.
    דירה קטנה יותר ויקרה פחות
    אורי 19/03/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא אמיתי הבן אדם הזה?
    סגור
  • 1.
    לא מענינינו
    צל 19/03/2012 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עניין של אף אחד מאיתנו אם מכר או לא מכר ובכמה. זה עניין פרטי שלהם. אין לנו לעסוק בזה . ( לשם הדגשה הכותב מתנגד חריף ,בלשון המעטה , למר ברק )
    סגור