: האוצר - ירידה של 1.2% במחירי הדירות בינואר; המשקיעים נוטשים את באר שבע

כך עולה מסקירת האוצר. מספר העסקאות נחתך ב-13% בהשוואה לאשתקד. באילו אזורים ירדו המחירים ב-2%-3%?
נדל"ן במדרון חלקלק
מסקירת ענף הנדל"ן של משרד האוצר שפורסמה היום (א') עולה כי בחודש ינואר נרכשו כ-7.3 אלפי דירות, בדומה למספר העסקאות בחודש הקודם. רמת מכירות זו נמוכה בכ-13% בהשוואה לינואר 2011. לפי הדו"ח, בשלושת החודשים האחרונים ניכרת התייצבות במספר העסקאות על רמה הגבוהה בכ- 10% בממוצע מזו שנרשמה בשלושת החודשים שקדמו, אולם רמת מכירות זו עדיין נמוכה משמעותית (25%-) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (נובמבר 2010-ינואר 2011).

מספר הדירות שרכשו משקיעים בחודש ינואר היה נמוך בכ-10% בהשוואה לחודש הקודם. בהשוואה לחודש ינואר אשתקד מגיע שיעור הירידה ל-24%. משקל הדירות שנרכשו ע"י משקיעים בחודש ינואר עמד על קרוב ל-24% מסך העסקאות. "החל מחודש אוקטובר 2011 ניתן להבחין בהתייצבות של משקל המשקיעים בשוק על שיעור זה, כאשר נתונים ראשוניים לחודש פברואר מצביעים על המשך מגמה זו. נזכיר כי בתקופה בה פעילות המשקיעים בשוק הגיעה לשיאה (במהלך 2009 ובסוף 2010), ריכזו המשקיעים היווה כשליש מסך העסקאות."

אזור באר שבע, אחד האזורים הדומיננטיים ביותר בפעילות המשקיעים בשנים האחרונות, הוביל את הירידה בפלח השוק של המשקיעים. משקל המשקיעים באזור זה ירד לשיעור של פחות מ-22% בחודש ינואר, השיעור הנמוך ביותר שנרשם באזור זה מאז שנת 2003. במונחים כמותיים מדובר בירידה של קרוב ל-50% בהשוואה לינואר אשתקד.

במקביל לירידה בשיעור המשקיעים הרוכשים דירה באזור ב"ש, נרשמה עליה של 2 נקודות האחוז בשיעור המשקיעים המוכרים את דירתם באזור זה, בהמשך למגמה המאפיינת את האזור בשלושת החודשים האחרונים. מגמות אלו הביאו לכך שלראשונה בשנתיים האחרונות נרשמה ירידה נטו במספר הדירות המוחזקות בידי משקיעים באזור זה (רכישות בניכוי מכירות של משקיעים). יש לציין כי זהו האזור היחידי בו נרשמה ירידה בפרמטר זה. ברמה הארצית נותר ללא שינוי משקלם של המשקיעים מבין מוכרי דירות יד שניה.

כ-28% מרוכשיי הדירות בינואר 2012, עשו זאת לפני שהספיקו למכור את דירתם הקודמת, ירידה של 6 נקודות האחוז בהשוואה לחודש דצמבר. ירידה בשיעור כפול מזה נרשמה באזור השפלה, האזור בעל המשקל הגבוה ביותר של מלאי דירות "בהמתנה" (דירות של מי שרכשו דירה אך טרם מכרו את דירתם הקודמת). "יש בממצאים אלו כדי לבטא את החשש של משפרי הדיור להתחייב על רכישת דירה קודם שהספיקו למכור את דירתם הנוכחית, זאת על רקע הקיפאון בשוק", מוסרים באוצר.

מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש ינואר, בשיעור של 1.2% בהשוואה לחודש דצמבר. ירידות בשיעורים שבין 2% ל-3% נרשמו באזור ירושלים ובאזור השרון. יציבות מחירים נרשמה באזור השפלה.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    כל האמת באתר בועת נדלן !!!!! חשוב (ל"ת)
    עדי 19/03/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    כ-28% מרוכשיי הדירות בינואר 2012,קנו לפני שמכ
    אבי 18/03/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שקנה בינואר לפני שמכר, ימצא את עצמו בעוד שנה עם דירה ששוה 20-30 אחוז פחות ועם משכנתה מטורפמ
    סגור
  • 17.
    צדק חברתי=חרםצרכני=הישראלי הפסיק להיות פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 18/03/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון- עיוור הלא מאמין!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 18/03/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    פרסום נדלניסטים תרגיל שיווקי לפראייר,מיתון!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 18/03/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    עצה טובה בחינם
    יועץ נדלן לציבור 18/03/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכו שלושה חודשים ואל תבצעו כל עסקה אצל קבלנים ולא יד שניה ואז תראו מה קורה הקבלנים יעמדו בפתח משרדי המכירות ויעשו מסג לכל מי שרק יבוא לבקר ולהתעניין ואם המתעניין יעשה הרשמה-- יקבל גם הרפייה....
    סגור
  • אתה צודק מאה אחוז
    דני 19/03/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה להוסיף
    סגור
  • אני כבר הורדתי לקבלן 200 אלף מהמחיר
    גדי 19/03/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מפסיקים להתקשר אלי לא קונה כי אני בטוח באלף % שתהיה נפילה יותר רצינית
    סגור
  • 13.
    לקראת אמצע מאי-משקיעים יזרקו מכל הבא ליד (ל"ת)
    דף להיסטוריית הבועה 18/03/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    האוצר משקר (ל"ת)
    ע 18/03/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    זה מדהים מה שהמדינה עושה
    romi 18/03/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד מפמפמת דיבורים וכתבות על ירדות מחירים שם וכאן... ומצד שני ממקסמת את מחירי הקרקע דרך דמי ההיוון ההזוים של המנהל שהוא כמובן הזרוע המבצעת של המדינה במכירת הקרקעות..... מחירים לא יורדים מדיבורים לא בצורה גורפת ומהותית אלא ממעשים אז תפסיקו לזבל לנו את השכל ועשו משהו ולא כל מיני הנחות קוסמטיקה שבפועל לא תורמות כלום לירידה או ליכולת לרכוש בית או דירה ואם לא תעשו נפגש בשנה הבאה ונשלח אתכם למקום שבו הייתם צריכים להיות מלחתחילה......
    סגור
  • 10.
    למה למהר
    עמית 18/03/2012 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהקבל יגמור לבנות - רוצה לסגור היום - תוריד מחיר.- מקרוב מלחמה, כולם יברחו מכאן. אבל לדירה אין דרכון !
    סגור
  • 9.
    אלפי קבלנים מסין מחכים לטלפון מאטיאס (ל"ת)
    קבלן שלד בחצי מחיר 18/03/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באר שבע
    דוד 18/03/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיריי השכירות לא יורדיים ההפך הגמור רק עוליים.
    סגור
  • תשלמו ארנונה כפולה על דירה ריקה אז..
    דני 18/03/2012 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מאות דירות עומדות ריקות. תשלמו ארנונה כפולה על דירה כזאת כמה פעמים, אז נראה אתכם קופצים על כל שוכר פוטנציאלי עם הנחות. אגב, שמעתם על מאות פולשים לדירות ריקות בזמן אחרון? יהיו יותר, משום שהגיעו מים עד נפש. אנשים לא יכולים יותר
    סגור
  • אני חושב לפלוש לדירה ויודע בוודאות שהיא ריקה
    שוני 19/03/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה מי יוציא אותי משם אח" כ
    סגור
  • 8.
    המשקיעים בורחים מבאר שבע כמו מאש... (ל"ת)
    ישר מהשטח 18/03/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כל חודש 1.5 % . זה המון.. התחילה מפולת (ל"ת)
    מנסה למכור, לא מצליח 18/03/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • האוצר לא רוצה לפוצץ את הבועה כי כל המשק יקרוס (ל"ת)
    הדירות ירדו קצת. 18/03/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק זה בדיוק המצב הנדל" ן מחזיק את המשק (ל"ת)
    דנה 18/03/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יאללה תפרסמו עוד כתבות כאלו. נקנה עוד דירות.
    רק דירות 18/03/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באר שבע, תל אביב, אשקלון... לכו על זה. פתאים
    סגור
  • 6.
    וזה לא כולל את ההטבות שנותן הקבלן
    חגי 18/03/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדלת האחורית (שידרוגים וכו' )
    סגור
  • 5.
    ביבי להביא קבלנים מסין מתורכיה ורומניה
    יונתן 18/03/2012 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהקבלנים ילכו לקזינו-למה לבנות
    סגור
  • 4.
    באוצר יש פקידים או כלכלנים?
    פרקליטו של השטן 18/03/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אנשים רכשו דירה וטרם מכרו את דירתם, זה אומר שהם מצפים לעליית מחירים. לא ברור לי מאין שאבו חכמי האוצר את התובנה " יש בממצאים אלו כדי לבטא את החשש של משפרי הדיור להתחייב על רכישת דירה קודם שהספיקו למכור את דירתם הנוכחית, זאת על רקע הקיפאון בשוק" , מוסרים באוצר.
    סגור
  • 3.
    שהקבלנים ימכרו את המרצדסים שלהם
    לא לקנות דירות 18/03/2012 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבוצה של ערסים שעושקת את המדינה
    סגור
  • 2.
    בקיץ רוכשי הדירות יחזרו לגינדי וייקנו מכל הבא
    ירידה לקראת עלייה 18/03/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליד, חכו ותראו, המחירים יזנקו
    סגור
  • תגובה ל2
    מגדלי הלאום 19/03/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כנראה משועומם במשרדים במגדלי הלאום של גינדי תבדוק אם הנייד שלך עובד תתקשר לעצמך .... גינדי יגרום לקריסת המחירים בקיצ הוא זקוקקקק למזומנים באופן מיידי לפני כונס נכנסים המבצעים של גינדי הפעם לא יעזרו הקונים ממתינים לגינדי ימשיך להוריד מחירים....אפילו 50 אחוז לאחר שנה וחצי לאחר האיכלוס לא יעזרו לגינדי הפעם....אז אתה באמת חולם על קיצ ישראלי......
    סגור
  • בקיץ? לקראת המלחמה? ממש חכם! (ל"ת)
    ע 18/03/2012 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממש בקרוב, 20% לפחות (ל"ת)
    אם כל הירידות 18/03/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור