אושר פרק הדיור בטרכטנברג: 187 אלף יח"ד ישווקו ב-5 שנים, ארנונה כפולה על דירות רפאים ומס על קבלנים שלא ייבנו

60% מהדירות ישווקו באזורי הביקוש, הסיוע לדיור ציבור יעלה ל-3,000 שקל ויוקמו 40 אלף יח"ד בדיור ציבורי
בנימין נתניהו
ממשלת ישראל אישרה היום (א') פה אחד את פרק הדיור של דו"ח ועדת טרכטנברג, זאת לאחר כ-8 חודשים מאז הוגשו המלצות הוועדה שתפקידה היה למצוא פתרונות למצוקות שהתעוררו במחאה החברתית בקיץ האחרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון: "ההחלטה הזו היא החלטה חשובה שמהווה מהפכה של ממש. מטרתה להגדיל את היצע הדירות וגם לעשות חלוקה מיטבית יותר של דירות לזוגות צעירים, למשפחות ולמי שזקוקים. זוהי החלטה חשובה שתביא להגדלה של זמינות הדירות ולהורדת מחירים."

בהתאם להמלצות, במשך חמש השנים הקרובות ישווקו כ-187,000 דירות חדשות בכל רחבי הארץ, 60% מהן באזורי הביקוש העיקריים (מחוזות ת"א, המרכז וירושלים), מתוכן 40 אלף יחידות לדיור בר השגה. כמו כן, גובה הסיוע המקסימאלי בשכר דירה שיינתן לזכאים אשר נאלצים לשכור דירה יעלה מ-1,750 שקל כיום ל-3,000 שקל. לצורך זה תקצה הממשלה 800 מיליון שקל על פני חמש שנים (160 מיליון שקל בשנה).

צעד נוסף שצפוי להזרים כמות רבה של דירות לשוק בא להילחם בתופעת דירות הרפאים. על מנת למנוע מצב בו דירות רבות עומדות ריקות, יוכפל גובה הארנונה על דירות שעומדות ריקות במשך למעלה משישה חודשים בשנה. צעד זה עשוי לשחרר לשוק הדיור למעלה מ-15,000 דירות באזורי הביקוש. לצד דירות הרפאים, קיים מספר רב של דירות ריקות אשר נהנות מפטור מלא מארנונה מכיוון שהן הוגדרו בלתי ראויות למגורים. על פי החלטת הממשלה, יוגבל משך הפטור לתשעה חודשים בלבד, ולאחר תקופה זאת, אם בהן לא ישופצו ויוכשרו למגורים, תוטל גם עליהן ארנונה כפולה.

כמו כן, במטרה למנוע תופעה בה קבלנים זוכים במכרזים אך מתמהמהים בבנייה ושיווק הדירות מתעכב, יוטל היטל שיגיע עד ל-10% ממחיר הדירה, על כל קבלן שלא ישלים את בניית הפרויקט בתוך שנתיים מקבלת היטל הבנייה.

אישור הקריטריונים התאפשר לאחר שהושגה בשבוע שעבר פשרה עם ישראל ביתנו בנושא קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי סף לדיור בר השגה, סעיף לו מתנגדת מפלגת ש"ס. בהתאם לפשרה ישראל ביתנו לא תתנגד לאישור פרק הדיור היום ובתמורה תקבל הטבות בסך של 1.5 מיליארד שקל בדמות סעיפי סיוע לעולים חדשים, הגדלת הסיוע בשכר הדירה לעולים, רכישת דירות לעולים נכים הזכאים לדיור ציבורי והגדלת הסיוע במשכנתאות לרכישת דירה לאימהות חד הוריות, שרובן יוצאות מדינות חבר העמים. בהתאם לכך תוארך התקופה שבה מוגדר אדם לעולה חדש מ-10 ל-15 שנה.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, "אמר הבוקר בגלי צה"ל כי לא יעלו הנושאים של הקריטריונים של המחיר למשתכן היום. סיכמתי עם שר החוץ שנושא דיור להשגה יגיע לדיון נוסף בממשלה, אין ויכוח לכך, אנחנו נמשיך להתנגד להדרת חלשים מדיור בר השגה. 30% מהזוגות הצעירים בישראל לא שני בני הזוג עובדים, מתוכם 49% חיים מתחת לקו העוני."

"הדבר המרכזי שהולכים לאשר הוא הגדלת התכנון והיצע הקרקעות, באופן שייבנו 190 אלף יחידות דיור ב-5 שנים. עמדנו על זה כי כל מי שממתין לדיור הציבורי עם פתק של משרד השיכון 10 שנים, מהיום יקבלו עד 3000 שקל שכר דירה לחודש ללא הגבלת זמן, עד שתימצא דירה בדיור ציבורי, בטרכטנברג קבעו זאת עד ל-5 שנים. כמו כן משרד הפנים יקים ועדת משנה לפינוי בינוי. כמו כן אם ישם לא יוציא היתר בנייה תוך שנתיים אם הוא יוכל ישלם עד 10% משווי הקרקע."


תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    גידול טבעי זה 40000
    גידול טבעי זה 40000 18/03/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צוחקים עלנו 40000 אלף כפול 5 שנים זה 200000 אלף דירות והם משווקים רק 187000 רק בשביל גידול טבעי חסר עוד 130000 אלף דירות חוץ ממה שחסר צוחקים עלינו ויותר מזה עושים אותנו מטומטמים דייייייייי
    סגור
  • גידול טבעי זה 4000 דירות.אנשים יורדים מהארץ. (ל"ת)
    ע 18/03/2012 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    למה חושבים שאנחנו טיפשים
    למהההה 18/03/2012 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה עושים אותנו טיפשים שגידול טבעי זה 40000 אלף דירות{זוגות חדשים} 5 שנים כפול 40000 אלף זה 200000 . מה אנחנו עד כדי כך טיפשים 187000 זה לא סוגר את הגידול הטבעי איפה עוד כל הדירות שחסרות דיייייי זה כבר כאב לי שעושים אותנו טיפשים ומזלזלים בנו דיייייייייייי חיבים לעשות משהו איפה הגיבוש שלנו מול אלה שאנחנו מפרנסים ועוד צוחקים עלנו כאב לי באמת דיי דיי דיי
    סגור
  • 29.
    ישראל ביתינו בלוף
    עולה ישן 18/03/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם שיווקו עצמם כמפלגת כל עם ישראל, אך בעצם דואגים רק לעולים. ועכשיו הטבטת העולים מ-10 ל-15 שנים... עוד כמה שנים יאריכו גם את זה. חוצפה! גם ההורים שלי עלו פעם לארץ.
    סגור
  • אל תצביע לליברמן כמוני!
    קים 19/03/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מקבל ממנו שום דבר, אבל אני משרת ומשלם לא פחות ממך.
    סגור
  • 28.
    ואו ,ליברמן עשה משהו אמיתי ,לשפשף את העיניים. (ל"ת)
    בא 18/03/2012 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    עוד צעד בכוון הנכון,דירה בשיכון צריכה להיות
    בא 18/03/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זולה מאוד ,לא לחנוק את הזוגות הצעירים ולשעבד אותם למדינה ולבנקים .
    סגור
  • 26.
    למה 60% באיזורי ביקוש ולא באיזורי עדיפות לאומ
    אחד שמבין 18/03/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שככה הממשלה מחזקת את המרכז ומפליאה את הפריפריה. חדל עם מדינת ת" א, תחי מדינת מפשירת הקרקעות במושבים!
    סגור
  • 25.
    כל צעיר רביעי חי בקליפורניה
    ביבי לא שמת לב? 18/03/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם יותר זול . לומדים ומרוויחים הון. חיים טוב. מה יש לך פה ? קשקשתא וצבא. אין פה כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111
    סגור
  • 24.
    הראש היהודי ממציא לנו פטנטים.
    ביבי נכשלת 18/03/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי צריך את המדינה הזאת? עכשיו יש לכולם אלטרנטיבות יותר טובות באירופה ספרד בקרוב איטליה יוון ועוד ועוד מה מיוחד פה הטילים של סאדם חוסיין? קטיושות מלבנון? או מחבל עזה? מדינה קטנה עם שפם.
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    25% זה עושק לא נשאר לנו כסף לבית שימוש. (ל"ת)
    להוריד חזרה את המס 18/03/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    וכמה מזה ילך לחרדים שלא עובדים ?
    KO 18/03/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיים על חשבוננו ועכשיו גם יקבלו דירה ... בחרת בביבי קיבלת ש" ס
    סגור
  • 21.
    ואיתה כל קלקלת המדינה (ל"ת)
    קריסת הבועה החלה 18/03/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מלאימה את הרכוש במסווה של טובת העם
    מדינת ישראל 18/03/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיסוי על מחדליה. הזרים עשו פה כלכלה למדינה האפס ישראל. עכשיו הם יברחו . השלב הבא השתלטות על כספינו . כמו על הנפט. זהירות מדינה הרסנית
    סגור
  • 19.
    אז קיבלו החלטה אז מה
    כן בטח 18/03/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שחי במדינה יודע שאנחנו אלופים בלדבר הבעיה בלעשות וזה בכל התחומים
    סגור
  • 18.
    יש לבטל את העיוות ולמסות הכנסה משכ" ד
    אייל 18/03/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שהשקעה בדירות מגורים תהפוך לבלתי כדאית. כיום שליש מהביקושים לדירות מגורים מקורם בהשקעה. אין שום סיבה להפלות במיסוי השקעה בדירות לעומת כל השקעה הונית אחרת שכבר שולם עליה מס .
    סגור
  • על השוכרים. זה בטוח. (ל"ת)
    אל תדאג המס יגולגל 18/03/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    שיעמדו ריקות כי אף אחד לא ישכר או יקנה
    בקרוב שפע דירות 18/03/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שהבעלים המסכנים ישלמו ארנונה כפולה
    סגור
  • 16.
    קבוצת החד הוריות מרויחה בגדול
    עליה מבורכת של רוסיה 18/03/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מקבלת קצבה מבטוח לאומי. גם לכל רוסיה יש מאהב תומך נשוי ועכשיו יקבלו דירה אמריקה זה פה!
    סגור
  • יש מחוסרי דיור ויש מחוסרי מוח! (ל"ת)
    קים 19/03/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    דיור למיוחסים
    אחד העם 18/03/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש" ס דואגת לחרדים, ישראל ביתנו לעולים. ישראלים שנולדו פה, שירתו בצבא ומחזיקים את כלכלת המדינה הזו על כתפיהם איש לא דואג. זיכרו זאת בבחירות כי אנו ניבחר את אלה שידאגו לנו!!! לא לשכוח !!!
    סגור
  • עולים לא משרתים בצבא?
    לאחד מעם אחר 19/03/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולים לא משרתים בצבא? לא נהרגים בקרבות? תגיד את זה לפבל סלוצקר שנפל בקרב בכרם שלום כשחטפו את גיעד. עולים לא משלמים מיסים? לא עובדים בחיי טק, בבתי חולים? לא ריתה כמה אתיופים משרתים בקרבי? גיזען כמוך
    סגור
  • 14.
    כל מה שהוא הטיף לו - הוא מבטל
    הכלכלה של ביבי 18/03/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחתחלה עודד את בעלי ההון אחכ דפק אותם. ארנונה כפולה זה רוסיהלנד כל אחד רשאי לעשות ברכושו כרצונו. מענישים את הצבור כי הממשלה חדלת אישים לא תפקדה ולא מילאה את תפקידה עכשיו או שהמשקיעים ימכרו את הדירות או ישלמו ארנונה כפולה. זה בעצם טמטום כי אפשר יהיה לעקוף את הטמטום הזה למי שיחפץ. תושבי חוץ גם ככה ידירו רגליהם מפה קודם ברחו מהבורסה אחכ מהבתים ישראל לא מקום אטרקטיבי יותר. ובנוסף עוד כמה שנים הכל שוב ישתנה.
    סגור
  • מענישים את משקיעים! לכו לבורסה!
    ע 18/03/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענישים את משקיעים שבזמן אחרון, בלי בושה, העלו את השכירות עד לשמיים. בלי שום פרופורציה. רק עם רצון להרוויח כמה שיותר. הוא יש לו 10 דירות, 2 דירות הוא משכיר במחיר מטורף ו 8 עומדות ריקות והוא לא משלם שום דבר. למה?
    סגור
  • 13.
    יש להבטיח שההטבה תגיע לצרכן ולא ליזם בלבד. (ל"ת)
    איציק ר 18/03/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מיאמי עדיף (ל"ת)
    יאיר 18/03/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    שוב עובדים עלינו.... (ל"ת)
    אחד שעובד 18/03/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    בזה הרגע המוסיקה פסקה, הקבלנים שנשארו ללא כסא
    משחק הכסאות 18/03/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזה הרגע המוסיקה פסקה, הקבלנים שנשארו ללא כסא (או יותר נכון עם דירות במלאי) אכלו אותה.
    סגור
  • 9.
    מרגישים את הצינור שהקבלנים הולכים לקבל?
    צינור חלוד 18/03/2012 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה כואףףףףףףףףףףףףףףף
    סגור
  • ממש לא!!!
    הריאליסט 19/03/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר הרי רק על מכרזים עתידיים ועל כן הקבלנים פשוט לא ישתתפו... אין קבלנים במכרזים = אין בניית דירות חדשות = מחסור בדירות
    סגור
  • 8.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול (ל"ת)
    חגי 18/03/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    צדק חברתי=חרםצרכני=הישראלי הפסיק להיות פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 18/03/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פרסום לבחירות האמת בלוף לפראייר,דרוש חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 18/03/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    קרקעות שנמכרו מזדקנות והמנהל לא רואה (ל"ת)
    בראשון לציון 18/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    המשמעות - זינוק בשכר דירה
    ראם 18/03/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלמד שיעור ראשון במיקרו כלכלה יודע ששפיכת כסף בדמות סובסידיות מתדלקת את הביקושים.
    סגור
  • 3.
    ארנונה כפולה על דירות רפאים יש להעביר לחרדים
    ירושלמי 18/03/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכן לתת פטור מארנונה כזו אם הבעלים הינו חרדי...
    סגור
  • 2.
    בקיצור, עכשיו מעמד הביניים ישלם עוד חצי מיליו