: נכנסו לתוקף הקריטריונים לדיור בר השגה והקצאת קרקעות לשכירות

שר האוצר אישר היום את הקריטריונים לדיור בר השגה השנויים במחלוקת ואת הקצאתן של קרקעות למייזמי שכירות מפוקחת - צפו בכל הקריטריונים
שטייניץ ואטיאס (צילום: יח"צ)
שר האוצר יובל שטייניץ אישר היום (ג') את הקריטריונים לדיור בר השגה שהציע שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ללא התנאי של מיצוי כושר ההשתכרות.

ביקורת רבה נמתחה על הקריטריונים מאחר שהם יוצרים העדפה ברורה לציבור החרדי. הזכאות נשענת בחלקה על ותק בשנות הנישואין ובחלקה על שירות צבאי. שתי עתירות נגד הקריטריונים עומדות תלויות כיום בבג"צ.

כנסו לפירוט כלל הקריטריונים לדיור בר השגה

בעקבות אישורו של שטייניץ משרד השיכון יוכל כעת לשחרר מכרזים לקרקעת לבניית למעלה מ-3,000 דירות בנות הגה במכרזי "מחיר למשתכן".

בנוסף, אישר היום שטייניץ גם הקצאת קרקע לבניית דירות להשכרה הקובע את הקריטריונים לזכאות לדיור ואת ההטבות שיינתנו ליזמים שיקמו פרוייקטים מסוג זה ( לקריטריונים בהרחבה ).

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    מי התמים שחשב שזה יהיה אחרת
    משה 15/03/2012 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל נכנעים לתכתיבי החרדים שממשיכים לנצל את המדינה (בחסות השלטון והחוק)
    סגור
  • 19.
    חסר זקן בקריטריון
    תום 14/03/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מלהוסיף זקן לקריטריון ,.עשו הכל אבל הכל ,.כדי שאחרון החרדים יקבל דירה לפני החילוני. כאשר החילוני מתגייס לצבא מקבילו החילוני מתחתן וכאשר הם מגיעים לגיל 21 לחילוני יש 15 נקודות ואילו לחרדי יש 21 נקודות מינימום ,. תוסיפו לזה ילד או שניים שהחרדי הביא לעולם ,.והרי לכם הקריטריון. עדיף לקבוע כי חילוני יקבל דירה במחיר למשתכן כאשר יגיע המשיח,.עבור החרדים המשיח כאן כבר מזמן,.כי איפה נשמע שמי שעושים הכי פחות מקבלים הכי הרבה.
    סגור
  • 18.
    שטייניץ - זבל של שר אוצר !!!!!!!!!!!!!!!!
    אבי 14/03/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניפגש בבחירות.
    סגור
  • 17.
    ל-2 החילוני החושב - תנסה אולי לחשוב עם השכל.. (ל"ת)
    חילונימציאותי 14/03/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מה יהיה הסוף? לא להאמין ל
    משכנתאמן 14/03/2012 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפופוליסטים זולים כאלה ואחרים - הדרך הנכונה הייתה ותישאר חינוך פיננסי נכון - הן לרכישת דירה והן לנטילת משכנתא. איך עושים זאת? חפשו את " משכנתאמן" בגוגל http://www.mashcantaman.co.il
    סגור
  • 15.
    הגיע הזמן להצית את המחאה מחדש
    אורן 13/03/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן להצית את המחאה מחדש !!!
    סגור
  • 14.
    הגיע הזמן להצית את המחאה מחדש !!!
    אורן 13/03/2012 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברה כמעט שנה מפרוץ המחאה למצוקת הדיור. אם לסכם את תוצאות של המחאה: כלום ! נדה ! הפוליטיקאים ממשיכים את הברברת, וזורים חול בעיני ציבור. מחירי הדיור עדיין גבוהים. אין הפשרת קרקעות מסיבית. מעט הקרקעות שמופשרות במחירים מופקעים. אין תמרוץ לקבלנים. יש מחנק אשראי. תנאי המשכנתא הורעו. מה עוד ? יש דו שיח ציבורי מטופש על דיור לזכאים. נו באמת ? לכמה אחוזים מהציבור הרחב זה באמת נוגע ? למה שכולם לא יזכו לדיור במחירים שפויים ?! למה רק קומץ מועט של אנשים באמת זכאי לזה ? הגיע הזמן שהממשלה באמת תתחיל לדאוג לציבור. הגיע הזמן להצית את המחאה מחדש !!!
    סגור
  • 13.
    מתי יוצאים לרחובות להפגין ?
    ישראלי 13/03/2012 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שחושב שבטוקבקים הוא ישפיע על ראש ממשלה כנוע ושבוי של החרדים, הוא טועה. ביבי מבין רק כח והפגנות. תזכרו איך הוא התחיל לרעוד אחרי הקיץ האחרון והקים ועדות כמו חול. רק הפגנות ויציאה לרחובות ישפיעו על ביבי החרדי.
    סגור
  • 12.
    לשטייניץ יש וילה מפוארת במבשרת
    עני ממבשרת 13/03/2012 22:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שהוא לא דואג - רק לכיסא שלו ולבעל של הפטרונית שלו שרה הוא דואג!!!
    סגור
  • 11.
    ממש לבכות, בנינו מתים עבור המדינה והם הנהנים (ל"ת)
    פשוט כואב 13/03/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • הליכוד שואף לחורבן בית שלישי. (ל"ת)
    יד הנפץ 13/03/2012 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מחירי הדירות
    אי 13/03/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו אם דאגתם לקבלנים הכאילו לחוצים אז אפשר להירגע כי הדירות בר השגה יגיעו לחרדים המחירים לא ירדו הקבלנים התפוצצו להרוויח והעם הטיפש הזה נמשיך לבחור ביבי עם מעל ל30 מנדטים ונתלונן בטוקבקים עם ההומלסים שימשיכו לחלום עם שרון עידן על נפילות כשבישראל נפילות יש רק עם טילים על הראש
    סגור
  • 9.
    ממשלה חכמה-עם מטומטם
    ברוך 13/03/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כספים עוד יעבירו לחרדים הפרזיטים שלא תורמים כלל ,רק אונסים את הממשלות שלנו והשרים נכנעים לחרדים. אנחנו משרתים בכל החילות לנו מקצצים בבריאות מעלים לנו את הדלק ואת החשמל ומה לא, והפרזיטים רק חולבים את המדינה. נמאס לי אני הולך להוציא דרכון זר, ושהחרדים ישרתו בצבא וישלמו מסים, נראה איך המדינה תראה אז.
    סגור
  • 8.
    הליכוד מכר נשמתו לחרדים תומרת כסא (ל"ת)
    שיפסיקו לספר סיפורים 13/03/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    צדק חברתי=חרםצרכני=הישראלי הפסיק להיןת פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 13/03/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    החרדים
    שמעון 13/03/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי את כל הקריטריונים בהרחבה ולא הבנתי בכותרת נכתב שהחרדים " זכו" ? הרי בקריטריונים של יוצאי צבא ודאי שהם מפסידים, ובקריטריונים של שנות נישואין הם כמו האחרים, וכי לשאר האוכלוסיה לא נחשב ותק של שנות נישואין???
    סגור
  • כנס ותבין
    רוני 13/03/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוג חרדי מתחתן בגיל 20 וחילוני בגיל 28 . עכשיו תעשה חשבון איך החרדים עוקפים ללא מאמץ כל זוג חילוני גם ביחד עם צבא מכיוון שהמשקל של שנות הנישואין הרבה יותר גבוהה
    סגור
  • אפשר לחוקק שכולם יתחתנו בגיל 35 ובנתיים נבנה
    רובינהוד 14/03/2012 02:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתים לערבים ,ובעוד 25 שנים נצביע לראש הממשלה אחמד טיבי ,ולסגנים זהבה גלאון ואבו מאזן ,והנשיא יהיה אהוד ברק ושלום על ישראל ...
    סגור
  • נכנסתי ולא הבנתי
    שמעון 13/03/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי כששניהם באים לקנות דירה מיד לאחר החתונה, לחולוני יש עדיפות ברורה על פני החרדי, מפני תוספת ניקוד של יוצאי צבא " 25 נקודות" . וכן הלאה בכל נקודת זמן של שנה או שנתיים לאחר החתונה, תמיד לחילוני יהיה עדיפות על פני החרדי ב- 25 נקודות, וא" כ היכן החרדי עוקף את החילוני???
    סגור
  • שמעון, אתה סתום בלחץ, אה? בוא תעשה חשבון הבא:
    אלי 13/03/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוס מתחתן בגיל 19, חילוני מתגייס בגיל 19. בגיל 22 חילוני משתחרר והולך ללמוד על חשבונו. דוס בגיל הזה כבר עם 2 ילדים חיי על חשבון קיצבאות. בגיל 27 חילוני מסיים לימודיו ומתחיל לעבוד, דוס בגיל זה כבר עם 5 ילדים ולא חושב על עבודה. בגיל 28 חילוני מתחתן ובא לקנות דירה (מקרה הטוב) אולי עם ילד אחד, באותו הגיל מגיע גם דוס עם 6 ילדים. השאלה: מי מקבל יותר נקודות? עכשיו הבנת?
    סגור
  • בלי לחץ
    שמעון 13/03/2012 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה חושב שדוס שמתחתן בגיל 19 בא לקנות דירה רק לאחר 9 שנים בגיל 28, הרי מיד לאחר החתונה הוא צריך מקום לגור, ולכן כשהדוס מגיע לקנות דירה לאחר חתונתו ובאותו הזמן מגיע החילוני שהתחתן גם הוא בתקופה זו להתמודד מולו על הדירה, מי יקבל ראשון? ודאי החילוני שיש לו עדיפות של 25 נקודות (ואף על פי שניהם לאחר אותם שנות נשואין). וכך ידחה הדוס מפני החילוני שנה ראשונה ושניה ושלישית, ורק בשנה הרביעית יתאפשר לדוס לקנות דירה לפני חילוני שכעת התחתן. ואם יבוא חילוני שכבר נשוי שנה מיד ידחה הדוס לעוד שנה, וכן הלאה והלאה. נו אז למי עדיפות על מי????
    סגור
  • שמעון אתה עושה את עצמך
    חילוני דפוק 13/03/2012 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה לפני שתי תגובות היית " חילוני חושב" (כתבת בדיוק אותה תגובה, כדאי שתשנה את הניסוח). ואם כתבת " וכי לשאר האוכלוסיה..." אתה חשוד בעיני כדתי חרדי פרזיט
    סגור
  • 5.
    נו, אז מתי ההפגנה?
    נו, אז מתי ההפגנה? 13/03/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו......
    סגור
  • אנטישמים ורשעים זה מה שאתם
    יהודי 13/03/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה מיותרת
    סגור
  • האנטי ציוני הפרזיט מכנה אותנו בשמות גנאי. (ל"ת)
    יד הנפץ 13/03/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בחרת ביבי, קיבלת ש" ס, זו כל התורה,
    avi 13/03/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחרת ביבי, קיבלת ש" ס, זו הנוסחה בפשטות, תמשיכו לבחור ביבי ולבכות, די נמאס מתשלומי האתנן למפלגות החרדיות!!!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    קראתי את הקריטריונים
    ערן 13/03/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק במחצית הדירות ייקחו בחשבון את השירות הצבאי לאומי. מספיק לשרת 12 חודשים. מספר הנקודות שמקבלים על זה לא מתקרב בכלל למה שמקבלים על נישואים. מי שמשרת במילואים יקבל עוד 5 נקודות בלבד. אז איפה הצדק???? כל הדירות לחרדים אוכלי החינם. טמבל מי שלא יורד לקנדה. נראה את החרדים שומרים על עצמם מפני קאסאמים וגראדים כשכל הקרביים ומפתחי המערכות המתוחכמות יירדו.
    סגור
  • קריטוריונים
    ירון 13/03/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני קראתי את כל הקריטריונים בהרחבה, וכל זאת לא ראיתי היכן החרדים מקבלים יותר?? הרי בקריטריונים של יוצאי צבא ודאי שהם מפסידים, ובקריטריונים של שנות נישואין הם כמו האחרים, וכי לשאר האוכלוסיה לא נחשב ותק של שנות נישואין???
    סגור
  • ירון אתה או טוקבקיסט של אטיאס
    חילוני דפוק 13/03/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או סתם דפוק. קח בחור חילוני בן 25 שעשה צבא ומיד אחרי זה התחתן בגיל 22, לומד דמכללה ויש לו ילד לעומת בחור חרדי בן 25 שהתחתן בגיל 18.ויש לו לפחות ארבעה ילדים כבר. תחשב את הנקודות של כל אחד ותפסיק להיתמם! בתור התחלה, רק במחצית מהמכרזים הנושא של השירות הצבאי יקבל התייחסות. ובכל השאר??? אז לא רק שלחילוני יהיו פחות נקודות, אלא שהוא גם יתמודד עם חילונים אחרים ועם חרדים על חצי מהמכרזים בלבד - ומה עם החצי השני??? זה רק(!!) לחרדים!
    סגור
  • ' חרדי התחתן בגיל 18?ויש לו לפחות 4 ילדים' >>
    רונית 14/03/2012 02:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפוא אתה חי ? בונה מודל שלא קיים. אני מציע לא לתת לחרדים דירות,שיהיו הומלסים, ואנחנו נתבשל לבד עם אחמד טיבי ועם בישרא ,נקים מדינה דו=לאומית ,והכל יהיה בסדר ....
    סגור
  • אתה מכיר חרדי אחד שהתחתן בגיל 18?? (ל"ת)
    דמגוגיה 14/03/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי קבע שחייבים להיות נשואים ילדים
    חילוני 15/03/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה בנאדם לא יכול גם לכלכל את עצמו וגם להיות זכאי לדירה רק אם אבא שלו או הרבי יסדרו
    סגור
  • זה דמגוגיה זולה
    דמגוגפוב 14/03/2012 01:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה דמגוגיה זולה מאיפה ההמצאה שמתחתנים בגיל 18 רוב האנשים מסביבי שאני מכיר (חרדים) מתחתנים בגיל 23. אז מאיפה אתם מפליצים את הנתונים האלו של גיל 18
    סגור
  • שים לב
    אי 13/03/2012 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחת שהדתיים מתחתנים מוקדם כבר בגיל 18 או 19 ונראה לי שהרבנים ישדכו להם מהר בגיל צעיר
    סגור
  • קצת מחשבה
    חילוני חושב 13/03/2012 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשור לכאן הגיל בזמן החתונה? הרי כששניהם באים לקנות דירה מיד לאחר החתונה, לחילוני ישנה עדיפות ברורה על פני החרדי, מפני תוספת ניקוד של יוצאי צבא " 25 נקודות" . וכן הלאה בכל נקודת זמן של שנה או שנתיים לאחר החתונה, תמיד לחילוני תיהיה עדיפות על פני החרדי ב- 25 נקודות, וא" כ היכן החרדי עדיף על החילוני???
    סגור
  • שוב אתה!
    חילוני דפוק 13/03/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדתי יגיע בגיל 25 להרבה יותר נקודות מהחילוני. אתה מיתמם או מה? ההשוואה של " מיד אחרי החתונה" אינה במקום. ההשוואה הנכונה היא לפי גיל, מצב משפחתי, מספר ילדים. ושם החילונים נדפקו.
    סגור
  • עוד קצת מחשבה
    חילוני חושב 14/03/2012 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ידוע לך שחרדים לא קונים דירה בבנין שמעל 6-7 קומות, מפני שאין להם אפשרות לעלות בשבת במעלית! (לך תראה בכל הערים החרדיות כגון בני ברק ביתר מודיעין עילית ובשכונות החרדיות בירושלים אין כלל בנינים מרובי קומות). ולכן בכל המכרזים שמספר הקומות בו הוא למעלה מ7, החרדים לא קונים בו כלל, ואלו מיועדים לחילונים נטו.
    סגור
  • כן אני
    חילוני חושב 14/03/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי קונה דירה לפי גיל? קונים דירה בשנים הראשונות שלאחר החתונה!! ולכן ההשוואה הנכונה היא שנות חתונה, ובתקופת זמן זו לחילוני ישנה עדיפות מוכחת על פני החרדי. וכל שאר ההשוואות בצורות שונות הם פופוליסטיות!!!
    סגור
  • איזה התממות????? (ל"ת)
    yan 13/03/2012 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עורו החילונים
    חילוני דפוק 13/03/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא שטייניץ! זה ביבי שמוכר אותנו תמורת קולות בכנסת ובממשלה. הגיע הזמן לעשות מעשה כי בסוף אנחנו החילונים נמצא עצמנו מחוץ למשחק - אנחנו כבר שם - בלי כסף לדירה ובלי שום סיוע מהמדינה שהולך רק לחרדים הבטלנים שמתחתנים מוקדם עושים הרבה ילדים לומדים בישיבות וחיים כמו פרזיטים על חשבוננו. עד מתי נשתוק????????
    סגור
  • קצת מחשבה
    חילוני חושב 13/03/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע כל ההשוואה היא מול החרדים? הרי תשאלו כל חילוני שבא למשרד מכירות לקנות דירה, האם ראה פעם שחרדי נכנס וחטף לו את הדירה שהיה מעוניין לקנותה???? הרי רוב רובם (90%) של המכרזים לזכאים (דיור בר השגה) הם בערים שאין שם חרדים (כגון: יבנה, ראש העין, מודיעין, ויקנעם), ואם כן אין כאן נידון כלל להבחין בין חילוני לחרדי מי עדיף, אלא בתוך המגזרים עצמם באו לעשות סדר עדיפות מי קודם, דהיינו מי עדיף בתוך המגזר החילוני, ומי עדיף בתוך המגזר החרדי. ומכאן צריך להתחיל להסתכל על הקריטריונים ולבדוק האם הם צודקים או לא, (בלי קשר למגזר החרדי שמתמודד בתוכו עצמו בסדר העדיפויות).
    סגור
  • אתה כנראה לא כל כך חושב
    חילוני דפוק 13/03/2012 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם גם בית שמש היתה בלי חרדים. במודיעין כבר יש גרעין חרדי, וכך גם במבשרת ציון. המכרז איננו לחילונים בלבד או לחרדים בלבד, כי זה אסור לפי החוק, אבל בכל מכרז בכל אזור תהיה להם עדיפות בגלל מה שציינתי ולכן ברגע שיהיו דירות בזול שרק הם יכולים לקנות, הם ייכנסו לערים החילוניות ויתחילו לשאוב מתקציבי העיריות בדיוק כמו שעשו בירושלים עד שרוששו את העיריה. אם אתה חילוני חושב (שאני בספק) אז תתחיל לחשוב, ראבאק!
    סגור
  • קצת מחשבה
    חילוני חושב 14/03/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ידוע לך שחרדים לא קונים דירה בבנין שמעל 6-7 קומות, מפני שאין להם אפשרות לעלות בשבת במעלית! (לך תראה בכל הערים החרדיות כגון בני ברק ביתר מודיעין עילית ובשכונות החרדיות בירושלים אין כלל בנינים מרובי קומות). ולכן בכל המכרזים שמספר הקומות בו הוא למעלה מ7, החרדים לא קונים בו כלל, ואלו מיועדים לחילונים נטו
    סגור
  • 1.
    שטייניץ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!......
    בני - נהריה 13/03/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך כבר הבייתה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, די נמאסת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור