מחיר הקרקע בראש העין צלל בשיעור של 34%, פוטנציאל הוזלה של 150 אלף ש'

תוצאות מכרז מנהל מקרקעי ישראל בעיר לבנייתן של 1,096 יח"ד מתארים את השינוי בשוק הנדל"ן. צפו בכל התוצאות
(צילום: אסף לב, ויו פוינט)
הקבלנים כבר לא מוכנים לשלם כל מחיר - אתמול פורסמו תוצאות מכרז מנהל מקרקעי ישראל ברובע B ראש העין לבנייתן של 1,096 דירות. מהתוצאות עולה כי המחיר הממוצע לקרקע ליחידת דיור ירד ב-34% בהשוואה לתוצאות המכרז שנערך במקום בחודש מאי 2011.

בחודש מאי 2011 זכו במכרז להקמת 1,137 יחידות דיור באזור תשע חברות במחיר ממוצע ליחידת דיור של כ-388 אלף שקל כאשר הטווח עמד על בין 291 אלף שקל ל-455 אלף שקל ליחידת דיור. במכרז שנערך אתמול המחיר הממוצע עמד על כ-257 אלף שקל בלבד, כאשר הטווח עמד על בין 291 אלף שקל ל-325 אלף שקל ליחידת דיור, כאשר ב-325,000 שקל זכתה עמותה כאשר במקום שני הייתה הצעה ב- 260,000 שקל.

בשורה התחתונה חלה ירידה זו הינה בסך של כ-130,000 לדירה לפני מע"מ, דבר הנותן להוריד את מחירי הדירות בכ-150 אלף שקל כולל מע"מ.

"הקבלנים לא חוששים מירידת מחיר של יותר מ-10%", אמר בתגובה יקי רייסנר, סמנכ"ל רכש שיווק וייזום בחברת צ. לנדאו. "הירידה במחירים שוב מוכיחה כי קבוצות הרכישה הן אלו שמעלות את המחירים והן שהגבירו את קצב עליות המחירים על חשבון הרוכשים. בשלוש השנים האחרונות 'תיקנו' עליות מחירי הדירות את טעויות קבוצות הרכישה ובכך היטיבו עמן."

הסיבה להגשת מחירים נמוכים יותר במכרז עשויה להיות קשורה בעיקר לשני גורמים: שינוי המגמה במחירי הדיור בחודשים האחרונים והצפייה להמשך ירידה במחירים והקושי של הקבלנים לקבל מימון זול מהבנקים.





כתבות נוספות:
מה שהבנק לא מספר: איך תחסכו מעל 180 אלף ש' בתשלום המשכנתא הישנה?

מחיר דירה ברמת אביב נחתך בשמאות המוקדמת ב-26% - העסקה התפוצצה
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מחיר הדירות אם ומתי שימכרו - רק יעלה !!!!
    חשבון פשוט 10/03/2012 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקבלנים היום יש חסמים קשים ועלויות גבוהות = קושי ממשי להגדיל הון עצמי ועלויות גבוהות מאוד של מימון - אם בכלל מקבלים מימון בנקאי (שני הבנקים הגדולים כבר הפסיקו לתת ללקוחות חברות נדלן וקבלנים ליווי פיננסי לפרוייקטים). לכן פחות ופחות יתחילו בכלל להיכנס לפרוייקטים חדשים. ומי שנכנס ונושא בהון בסיכון ובעלויות חייב להגדיל מירווחים ולהגדיל את המחיר הסופי.
    סגור
  • 11.
    צדק חברתי=חרםצרכני=ישראלי לא פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 07/03/2012 01:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מחיר הזוי מעל30-50%,הבועה יתפוצץ,מיתון !!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 07/03/2012 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מיכאל שראל-קורס צלילה זה...טוב (ל"ת)
    יצאת קטן 06/03/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    קרקע בניית 4 ח' =600,000 ש" ח רווח 20%=750,000 (ל"ת)
    4 ח' מכסימום 750,000 06/03/2012 17:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4 חד' בפ" ת עלתה 500000 בערך ב-2007 (ל"ת)
    עשו עלינו סיבוב 07/03/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אשרינו, קודם היינו חסרי כל
    אשרינו 06/03/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו אנחנו חסרי כל . מה שהשתנה זה שעכשיו יש לנו סיפוק רב מהשמחה לאייד הקבלנים.קבלן שקיבל הנחה אפילו אם יעביר אותה במלואה לא משתנה מצבו. אנו נמשיך לשלם שכר דירה כחצי ממשכורתינו אבל הסיפוק ממפלת הזולת שווה הרבה יותר מכסף.
    סגור
  • 6.
    זה מעיד על המשךמגמת ירידת המחירים
    אורן 06/03/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים מבינים שמהחירים ירדו....אבל עדיין מנסים לשדר שהמחירים יעלו בעיתונות כדי להמשיך חהרוויח בחזירות
    סגור
  • 5.
    ככה מתחילה התרסקות (יותר נכון ממשיכה) (ל"ת)
    ממתין 06/03/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מי שיקנה היום יבכה מחר
    לא קונה 06/03/2012 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתאפק ולהתאזר בסבלנות, המחירים בכל הארץ בדרך להתרסקות.
    סגור
  • טען עוד
  • בראש העין לא קונים
    דני 06/03/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עיר של תימנים אם המחירים יירדו בעוד 40 אחוז לא אקנה מקום הכי מגעיל בארץ
    סגור
  • 3.
    עוד הוכחה לפרצוף של בובליל-קריסת מחירים!!!!!!
    קריסה טוטאלית!!!!!!! 06/03/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גינדי מויל חצי מיליון בת" א! טירוף קריסתי!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    איזה שטויות? ראש העין יש רק עליות
    יוני שמחוני 06/03/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אני קניתי בראש העין דירה לפני 8 חודשים משהו פצצה לפנים 3 חדרים מרווחת ב 1.8 מיליון שזה מחיר מעולה לדירה פצצה. מאז המחירים רק עולים. הדירה היום שווה לפי דעתי כבר 2 מיליון בקלות. גם המוכר נתן לי הבטחה שזה רק יעלה ככה שאני מכוסה.
    סגור
  • רבותי, הבחור ציני. אותי התגובה שלו הצחיקה (ל"ת)
    אופיר 09/03/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק ! אם המוכר נתן לך הבטחה
    יוני תמימוני 09/03/2012 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יכול להיות רגוע , כי , המוכר , מרגע שקם בבוקר - כל מה שמעניין אותו זה שיהיה לך כמה שיותר טוב.
    סגור
  • אם המוכר נתן לך הבטחה,אתה מסודר. קבלת כדורים? (ל"ת)
    ע 06/03/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עצוב הרוב לא מבינים שהוא ציני- אפילו גינדי (ל"ת)
    בת" א 3 חד בפחות 07/03/2012 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תשקר
    דן 06/03/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה מדבר שטויות ומשקר איפה קנית בראש העין דירה כזאת ובמחיר כזה?אני במקרה תושב ראש העין
    סגור
  • דן - תנחומיי. (ל"ת)
    כוכי 06/03/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תגובה
    הופ 06/03/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חי בעולם משלך נראה לי
    סגור
  • המוכר נתן לך הבטחה?? וואו
    חיים 06/03/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו עשה עליך סיבוב ביג טיים. זה לא רק סיבוב זה כבר על גבול העקיצה
    סגור
  • אתה רציני? ואו איזה מחיר פצצה.
    משה 06/03/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מחזיק פצצה אמיתיתי ביד. זרוק אותה לפני שהיא תתפוצץ לך בפנים.
    סגור
  • תדעו שהתמנים לא פרייארים... (ל"ת)
    עמיאל 06/03/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המחירים תקועים כבר למעלה מחצי שנה... (ל"ת)
    גיל 06/03/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חמור
    חמור 06/03/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמור תוריד לו את האוזניים... יישאר חמור
    סגור
  • אם לדעתך היא שווה 2 מליון אז תמכור לעצמך !!!
    יוני עצובי 06/03/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יכול ככה לגלגל מליונים
    סגור
  • ציניות
    סתם אחד 06/03/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו אתם קרועים. בן אדם כותב תגובה צינית ולעגנית למחירים ואתם חושבים שהוא באמת עשה עסקה כזו?
    סגור
  • אתה מוכן להפסיק לעשות צחוק מעצמך ? תודה (ל"ת)
    יאיר 06/03/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שטויות - כנסו
    שטויות 06/03/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יעלה פחות לקבלנים , אבל הם יגבו את אותו המחיר מהאזרחים. משמע, הכסף הולך לקבלנים ואני עוזב את הארץ...
    סגור
  • חחחח הצחקת אותי, אם זה יקרה- יהיה לקבלנים
    א 06/03/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באלגן שהם לא תיארו לעצמם שיהיה לדעתי...תוהו ובוהו.
    סגור