: דש - "המחאה תחזור השנה, הציבור לא שבע רצון ממחירי הדיור"

כך סבור הכלכלן הראשי של בית ההשקעות. "יהיה קשה לחברות להעלות את מחירי המוצרים בקצב שהיה נהוג בשנים האחרונות"
(צילום מסך: חדשות ערוץ 10)
"הצעדים בהם נוקטת הממשלה כתוצאה מהמחאה החברתית צפויים להשפיע על הוזלת יוקר המחייה כבר במהלך השנה הקרובה", מסביר אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות, בסקירתו השבועית.

ז'ב'ינסקי מונה את מספר הגורמים להוזלת יוקר המחייה: האכיפה בתחום ההגבלים העסקיים, בחינת עלויות ייצור ושיווק של המוצרים המפוקחים על ידי הממשלה, הגברת תחרותיות במערכת התחבורה הציבורית, הגברת תחרות בשוק הגז לבישול ובתחנות הדלק, עידוד התחרות בשוק המלט, תוכנית להחלפת התקנים הישראליים בתקנים בינלאומיים, בחינת חוק היטלי סחר ואמצעי הגנה וחוק חינוך חינם מגיל 3 שנים. ז'בז'ינסקי מוסיף כי בתקופה הקרובה יבואו לאישור הממשלה מסקנות של ועדות שונות העוסקות ביוקר המחיה בישראל, כגון ועדת קדמי לשוק המזון והועדה להסדרת ענף הרכב (ועדת זליכה).

"רגישות הציבור לנושא המחירים עלתה מאוד בעקבות המחאה החברתית, יהיה קשה לחברות להעלות את מחירי המוצרים בקצב שהיה נהוג בשנים האחרונות", מסביר ז'בז'ינסקי אולם בכל זאת מזהיר כי קיים סיכוי לא מבוטל שהמחאה תחזור במהלך השנה הקרובה. "הנושא של מחירי הדיור, שהיה הסיבה העיקרית למחאה, עדיין לא הגיע לפתרון שיכול להשביע את רצון הציבור."

לגבי שוק הדיור, מציינים בדש כי העלייה בסעיף הדיור בשנה הקרובה תהיה מתונה משמעותית לעומת השנה האחרונה, אם בכלל. לדבריהם, הקצב השנתי של העלייה בסעיף הדיור בניכוי עונתיות ירד בחודשים האחרונים מ-5%-6% ל- 1%-2%. "בינתיים, ירידה בשכר הדירה הממוצע, עליו מדווחת הלמ"ס, נרשמה רק באזור הצפון ובירושלים, אך אנו צופים שגם ביתר האזורים יתמתנו מחירי השכירות."

בדש טוענים כי העלייה במחירי הדירות בבעלות, בשיעור של 0.6% כפי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במסגרת הפרסום של מדד המחירים האחרון, מצמצמת מאוד את הסיכוי להמשך ירידת הריבית על ידי . לדבריהם, אם לא תחול התפתחות שלילית חריגה, הריבית צפויה להישאר ברמתה הנוכחית לתקופה יחסית ארוכה.


תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    הבועה תיתפוצץ כשהאנשים לא יהיו מוכנים לשלם מח
    מומחה לנדלן 20/02/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבועה תיתפוצץ כשהאנשים לא יהיו מוכנים לשלם מחירים מטורפים!!!
    סגור
  • 12.
    איזה מחאה ואיזה בטיח. רק נזקים היא גרמה
    ז' וז' ו 20/02/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח למעמד הביניים. עבדו על כולם
    סגור
  • 11.
    מחאת עם התרבותית=כח השכל מעל ברבריות=הצלחה (ל"ת)
    מחאה ת" א-דוגמא לעולם 20/02/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מה עם הדלק???????????? אלוהים דיייייייייייייי (ל"ת)
    אבירם 20/02/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מה קרה???
    מיכה הכהן 20/02/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצר ההרס העצמי כל כך גבוה אצלכם שאתם רוצים להרוס כל חלקה טובה רק לשם הכותרת הזמנית....מה יקרה באמת אם יפלו מחירי הדירות -זה יסתיים רק בזה...איתם הרי יפלו עוד הרבה....(קבלניי משנה,שיש,אינסטלציה,מתכות,מטבחים ובמיוחד מוסדות מימון ובנקים)-ואז תשמחו שדירה תעלה 30 אחוז פחות ---אבל,,,,,לכם לא תהיה עבודה!!!! דפוקים!!!
    סגור
  • כל אלה גרים על הגב שלנו ואתה רוצה שנשתוק? (ל"ת)
    K300 20/02/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכל בחיים זה עניין של איזון
    ישראל 20/02/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות עלו מהר מידיי, יותר מידיי אינטרסנטים הריצו כאילו שמדובר באיזו מנייה סוג ז. אז היום מישהוא צריך לשלם את המחיר, ותמיד זה יהיה העמך
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד שהתל אביב אכפתים (ל"ת)
    תלושים בפריפריה 20/02/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    המחאה נגד עושק המעמד הבינוני חייבת להמשך
    ללא ה" מנהיגים" 20/02/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא נגדל שיניים וציפורניים נישאר אותו עדר זברות ששימש מזווה לטורפים מסביב.
    סגור
  • 6.
    העם יקבע את שכר המינימום (ל"ת)
    שביתה כללית 20/02/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד למי שתומך בהפגנות 30 שח לשעה
    די לניצול 20/02/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העם יפגין ביחד ויקבע את שכר המינימום בעצמו
    סגור
  • 4.
    אי אפשר לחיות מ 22 שח בשעה זו מדינת מנהלים (ל"ת)
    שביתה כללית 30 שח 20/02/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נמאס מדפנה ליף המפונקת הזו שרוצה לגור ב..
    הראל 20/02/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא רוצה לגור בלב תל אביב עם מחיר של 1000 שח איפה היא חייה שתילך לעבוד ושתגור בפריפריות משתמטמת בושה לישראל שאחת כזו מייצגת אותנו..עם הוילה של כפר שמרייהו פשוט גועל נפש!אנשים ספרדים צריכים לייצג במחאות לא אחת כזו שאין לה כסף לגבינת פרמיז' ן באיזה ארוחת גורמההה דיי כברר שתעוף מפה כבר יחייה בסרט!!!אל וכל התל אביביים התלושים האלה!
    סגור
  • 3 אתה אדיוט (ל"ת)
    מישהו 20/02/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ומי שמכנה אחר " אדיוט" , הוא לא אדיוט??? (ל"ת)
    עוד מישהו 20/02/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צדק מדפני ושות' ?! -כנסו, כנסו, כנסו!!!
    אמיתית 20/02/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי, שאלה שכונו " מנהיגי המחאה" , כמו: סתיו שפיר (עיתונאית), דפני ליף (בת לאב פרופ' ולאם בכירה בשירות הציבורי), יונתן לוי (עיתונאי ולא רק) ווספים, הם אולי ממש-ממש לא " מסכנים" ושאפילו יש להם כסף לשכר דירה ב-" מדינת ת" א" . מחאה רק מאנשים עממיים ואמיתיים ושאינם צבועים!!! מחאה אחרת תיכשל לגמרי וחבל על הזמן וחבל שנתאכזב... אם לא ניזהר, אולי רק נהיה אומללים יותר...
    סגור
  • הכוונה היא לא מי בעד ומי נגד דפני.
    ע 20/02/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מתחתן איתה ולא מצביע למפלגה שלה. היא מעירה את אנשים, זה הכי חשוב. חשוב להראות לביבי ולליברמן שכאן לא רוסיה וביבי לא פוטין!לא ניתן להם לעשות קומבינות על גב של מעמד הביניים ובסופו של דבר להרוס אותו!
    סגור
  • אולי " מנהיגי המחאה" חיים טוב ויש להם די כסף
    אני 20/02/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כן? אז שילכו להם לארה" ב ונעשה מחאה יפה ובלי שום צביעות!!! מי הם בכלל?! מישהו יודע?
    סגור
  • מה אכפת לנו?
    ע 20/02/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיהיו פה. יותר אנשים בהפגנות, גם מבזבזים כאן כסף, זה טוב לכלכלה.)) לא לתת להם להכנס לממשלה וזהו
    סגור
  • 1.
    צדק חברתי=חרםצרכני בכל תחום=הישראלי לא פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 20/02/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור