: "יהיה בארץ מחסור של כ-120 אלף דירות בסוף 2013"

כך אמר מנכ"ל התאחדות בוני הארץ בפגישה עם שר התעשייה והמסחר. שמחון: "נעמוד ביעדים לקידום ישראלים בענף הבנייה"
(יח"צ)
"יש כיום בארץ מחסור של 100 אלף דירות וזה הולך לגדול לסביבות ה-120 אלף בסוף 2013", כך אמר מנכ"ל התאחדות בוני הארץ מוטי כידור בפגישה עם שר התמ"ת שלום שמחון.

לדברי כידור, "המחסור בעובדים לעבודות הרטובות בענף הבנייה מהווה מגבלה אקטיבית לפונקצית הבנייה, דהיינו לא ניתן לבנות יותר דירות כי אין מספיק עובדים. אנחנו מדברים על מחסור של 3000 מנהלי עבודה, מפעילי עגורנים, ציוד מכני הנדסי, מהנדסים והנדסאים. המדינה הפסיקה להכשיר עובדים לעבודות רטובות וההכשרות וההסמכות בענף הבניין טופלו לאחרונה לפני 50 שנה."

הקבלנים הציפו בפני השר שורה של חסמים נוספים כמו מגבלות האשראי והמימון לקבלנים ולרוכשי דירות, ריבוי סוגי המכרזים וכן תנאי סף גבוהים במכרזים, הליכי תכנון וסטטוטוריים מסורבלים, ריבוי שחקנים והיעדר מדיניות מתואמת בממסד וריבוי תקנים. זאת לצד האתגרים העומדים בפני ענף הבנייה בשנים הקרובות כמו מימוש תוכניות להשקעה בתשתיות תחבורה; צמצום מצוקת הדיור, הרחבת ההשקעות בבנייה שלא למגורים: העברת יחידות צה"ל לנגב, צמצום מצוקות אשפוז, מחסור בכיתות ועוד וכן השקעה בתשתיות מים ואנרגיה.

השר שמחון אמר בתגובה לדברים: "אנחנו נעמוד ביעדים שהצבתם לקידום ישראלים בענף הבנייה, יש החלטת ממשלה ויש כסף. אנחנו בשנה מאוד קריטית אם לא נתקזז עם המשימות אנחנו נהיה בצרה מאוד גדולה. אנחנו נעשה כל מאמץ לא להיות שטיח ולא לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, אנחנו נעשה את כל מה שנדרש בכדי לעמוד בזה."


תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    כל האמת באתר" בועת נדלן" לא להקשיב לקבלנים בלחץ (ל"ת)
    דני 20/02/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    לאחר תוצאות רבעון 2011 שמצביעות על שפל
    shimi74 20/02/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בושה גם לאחר תוצאות רבעון אחרון 2011 שבו מדובר על שפל דירות חדשות מאז 2008 ....לנסות להפחיד.....
    סגור
  • 12.
    מה קורה? יש עליה מרוסיה?על מי אתם עובדים? (ל"ת)
    שועלי 20/02/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אולי הוא מתכוון לירידות מחירים עד סוף 2013
    יוסי 20/02/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדוני הנכבד אולי אתה מתבלבל ואתה מתכוון לירידות מחירים עד סוף 2013 כי במחירים של היום אנשים כבר לו יכולים לעמוד אין שום סיבה בעולם שיהיו עליות מחירים נהפוחו
    סגור
  • 11.
    כל יום קם מומחה חדש ומזהיר מעליית מחירים.
    אלי י 20/02/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי הקבלנים בלחץ נוראי ולו יודעים איך להתמודד עם השוק שנמצא בתרדמת קשה לפי כמות הכתבות כל יום אנו יודעים כמה המצב קשה היום בשוק הדירות ושום מומחה בנדלן לו יצליח למנועה את ירידת המחירים הצפויה בקרוב מאוד אז חברים שלו יעבדו עליכם !!!!
    סגור
  • 10.
    על תתיחסו ברצינות למסע היחצנות של הקבלנים
    נתן 20/02/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מס שנים שקבוצת קבלני הבניין והקרקעות מתעשרים על חשבון זוגות צעירים ומשפחות הנחפזות ״להתקדם בחיים״ . חברים זה הזמן שלנו לשבת על הגדר ולהמתין , יש תחושה באוויר שהמחירים רק התחילו לרדת ,על תהיו הפריירים על הדרך ,תמתינו מה שתקנו היום במיליון עוד חצי שנה תקנו ב 850 אלף ועוד שנה בשבע מאות עם לא פחות . קבלתם התראה חבל על כספכם , תחשבו על זה שוב ושוב , מה שבטוח זה שהמחיר לא יעלה בשנה הקרובה , הסבלנות משתלמת
    סגור
  • 9.
    אולי, אבל בטוח יותר שיהיה מחסור של 120 אלף (ל"ת)
    קונים, בגלל המחיר המ 20/02/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אם הממשלה לא תיזום בניה אנחנו נשאר עם מחירי (ל"ת)
    מנהטן במרכז הג' יפה 20/02/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    3 דירות נוספות למלאי
    אני והמשפחה מוכרים 20/02/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים הולכים להיות מובטלים.
    סגור
  • 6.
    לא נכנע ונשתעבד לרווחים שלכם (ל"ת)
    שטויות במיץ..... 20/02/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צדק חברתי=חרםצרכני בכל תחום=הישראלי לא פראייר (ל"ת)
    חרם צרכני 20/02/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מחיר הזוי מעל 30-50%,הבועה יתפוצץ,מיתון!!! (ל"ת)
    אזרח לא פראייר 20/02/2012 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרסום נדלניסט תרגיל שיווקי להרצת פראייר!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 20/02/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זוג יורד מוכר וגם החברים בדרך לא לדאוג! (ל"ת)
    כבר מתפנה דירה 20/02/2012 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראש העין
    גיורה 20/02/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן... אחרי ההודעה המפוצצת בעניין ירידת המחירים והביקוש של אתמול. עולה למשמר עוד חבר נאמן באגודת הקבלנים. והפעם, מוטי כידור!
    סגור
  • שיאפשרו חלוקת דירות ממוסדת.מישהו בבית???? (ל"ת)
    איציק ר 20/02/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחחח הקבלנים מתחילים
    אהרון 20/02/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח הקבלנים מתחילים
    סגור
  • צודק!
    יא 20/02/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניקח דירות בבניה, נוסיף דירות ריקות (יד2 מפוצץ) ועד דירות תקועות למכירה אצל מוטי וחברים שלו ומה נגלה? אנו בפלוס. גם מיסכנים האלו שלא יצליחו להחזיר משכנתא ואלו שעוזבים את הארץ לצערי.... מסכים עם 1 " אחרי ההודעה המפוצצת בעניין ירידת המחירים והביקוש" מוטי מנסה עוד הפעם לעבוד על כולם בעיניים.
    סגור