שיא בהיקף המשכנתאות שבפיגור החזרים של יותר מ-90 ימים

כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום. סך המשכנתאות בדצמבר - 3.21 מיליארד שקל, גידול של 11.6% בהשוואה לנובמבר
סכנה לרוכשי הדירות?
שוק המשכנתאות ידע ימים טובים יותר מנתוני אודות שוק המשכנתאות שפורסמו היום (א') עולה כי היקף המשכנתאות שבעליהן מפגרים למעלה מ-90 יום בהחזרים החודשיים נמצא בשיא של 9 חודשים לפחות בדצמבר.

בדצמבר עמד סך המשכנתאות שיש להחזיר על 204.1 מיליארד שקל, גידול של 0.5% בהשוואה לנובמבר, שיא של 9 חודשים. באפריל עמד סך המשכנתאות שיש להחזיר על 191 מיליארד שקל.

נציין כי סך המשכנתאות שניטלו בדצמבר עלה ב-11.6% לעומת חודש נובמבר ועמד על 3.21 מיליארד שקל. גובה המשכנתא הממוצעת עלה מרמה של 557 אלף שקל בנובמבר ל-565 אלף שקל בדצמבר, גידול 1.4%. מרבית המשכנתאות ניתנו במינופים נמוכים: 1.9 מיליארד שקל הוענקו במימון של פחות מ-60% מערך הנכס ו-1.28 מיליארד שקל הוענקו במימון של 60% ומעלה.

כתבות נוספות:

שוק הנדל"ן - כל המספרים: בת"א מחיר הדירות החדשות (4 חד') צלל ב-20%, ברעננה נפילה של 23.5%
לפני הקפיצה הגדולה: מומחי נדל"ן בוחרים- 10 השכונות החמות ל-2012
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    בעוד שנה-שנתיים שהריבית תחזור לריבית נורמלית
    משה 07/02/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנשים האלו יהיו בלי דירה ובלי אוכל
    סגור
  • 16.
    בום! זה לא קול הנפץ של טיל איראני (עדיין לא) (ל"ת)
    זוהי הבועה שמתפוצצת 06/02/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    השוק בקיפאון והאנשים לוקחים יותר משכנתאות
    א. אופיר 06/02/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מישהו יכול להסביר איך זה שלקיחת המשכנתאות גדלה בזמן שאנשים הקטינו את קניית הדירות?
    סגור
  • לפעמים לקחת משכנתא יותר שווה מלקחת סתם הלווה. (ל"ת)
    טל 06/02/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אני מסכים, אבל גם לפישר לא יהיה מענה אם
    ל-5 05/02/2012 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתחילו פה פיטורים (אפילו לא רחבי היקף). זה כבר לא תהיה שאלה של ריבית אלא של יכולת ולאנשים פשוט לא יהיה כסף לשלם.
    סגור
  • 13.
    לא נורא פישרון - זה סופו של כל בלון... (ל"ת)
    אבא 05/02/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    נפתחה קבוצה בפייסבוק שנקראת--->
    אייל 05/02/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנקראת : דירה ראשונה זה לא לוקסוס עושים על חשבוננו ביזנס מדירה ראשונה!!!! מספיק עם זה..מתארגנת קבוצה רצינית לשינוי !!! מוזמנים להכנס בהמוניכם ולהצטרף למאבק הנפשע הזה. מחכים לכם שם!
    סגור
  • 11.
    נו ולמה ציפיתם????
    רני 05/02/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני העדפתי למכור את שלי, משקיע את הכסף בנתיים בבורסה. התיעצתי עם חברי מאתר שחקן מעוף, הם עזרו לחלק את הסכום לסוגי הקשעה שונים, ככה שבנתיים אני משקיע ומחכה לזמנים טובים יותר...
    סגור
  • 10.
    יושב על הגדר...רגל פה רגל שם...וממתין שהבועה (ל"ת)
    תתפוצץ.. ותעלה עשן.. 05/02/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מה ביבי ופישר ציפו חבל אל הצערים במדינה... (ל"ת)
    אלי 05/02/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל מי משכנע זוגות צעירים לקנות במחירים
    אריק 05/02/2012 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורפים אלה צריך לשים אותם בכלא על מרמה!!!
    סגור
  • 8.
    אנחנו במהלכה של פיצוץ בועה
    בני 05/02/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים מי היה מאמין שזה יגיע גם לישראל
    סגור
  • 7.
    פוף (ל"ת)
    חיים 05/02/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא משלמים החודש איך ישלמו חודש הבא?
    גאנש 05/02/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עדיף למכור את הבית בקצת פחות ולשלם את החוב? כדאי למהר לפני שירד....
    סגור
  • לגנאש
    ישרא 06/02/2012 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שלקח משכנתה ורוצה לסגור על ידיי מכירת הנכס, הוא צריך בדרך כלל לשלם יותר, אלא אם כן הוא לפחות משלם 10 שנים מתוך 20. אנשים שלקחו מיליון שקל לפני שנה ורוצים לסגור את הסיפור צריכים להחזיר מעל מיליון שקל, זה יכול להגיע גם למיליון וחצי. אנשים שלקחו משכנתה נמצאים במלכוד, זה לא ארה" ב שמחזירים את המפתחות לבנק וזהו. פה מחזירים את המפתחות ועדיין משלמים הרבה כסף, כלומר בלי דירה, לשלם שכירות, ועוד איזה סרך של המשכנתה. שיהיה לכולנו בהצלחה
    סגור
  • 5.
    פישר יוריד ריבית גם ל-0% אם יצטרך (ל"ת)
    מחשש לקריסת בנק ! 05/02/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כל האמת באתר בועת נדל" ן חמורה בישראל
    אריה פארי 05/02/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חפשו אותו בגוגל
    סגור
  • 3.
    אין כסף לשלם מצטער (ל"ת)
    עבד 05/02/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מחיר דיור הזוי מעל30-50%,מיתון ובועה פיצוץ!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 05/02/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האם זה אומר משהו על הבועה הנדל" נית? לאאאאא (ל"ת)
    זיו 05/02/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור