בשורה לזוגות הצעירים: ריבית המשכנתא תרד ל-3%; "הטבה של עשרות אלפי שקלים"

הוראת השעה תונהג לתקופה של חצי שנה וצפויה להספיק לכ-12 אלף הלוואות בסבסוד הקרוב ל-100 שקל בחודש
(אריאל אטיאס)
בשורה לחסרי הדירה הרוכשים את דירתם הראשונה. משרד הבינוי והשיכון הוריד את הריבית לזכאים למשכנתאות מסובסדות לחסרי דירה מ-4% לריבית מופחתת של 3% בלבד. זאת, במסגרת תיקון לחוק הלוואות לדיור שאושר בכנסת בחודש שעבר. בשנים האחרונות, הרוב המכריע של המשפחות והזוגות הצעירים שרוכשים דירה אינם מממשים את סיוע משרד השיכון, משום שבשוק החופשי ההלוואות זולות יותר. אולם, הורדת הריבית ל-3% משנה את התמונה.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "הזוגות הצעירים וחסרי הדיור להטבה מהמדינה שמגיעה לעשרות אלפי שקלים, כדי להקל עליהם לממש את חלום רכישת קורת הגג. אנחנו קוראים לציבור הזכאים לנצל את ההטבה ואת הריביות הנמוכות. זו בשורה גדולה לזכאים. בימים האחרונים הונחו הבנקים בנוגע לתקנות החדשות והם ערוכים לקליטת הזכאים המממשים. הריבית בשוק החופשי לתקופה של 25 שנה עומדת על כ-3.8%, ומשרד הבינוי והשיכון מציע כעת את ההלוואה המיועדת לזכאים ב-3% בלבד. בשנים האחרונות תקציב הסיוע לזכאים כמעט ולא נוצל עקב הריבית הלא אטרקטיבית שהעניק משרד הבינוי והשיכון, לעומת הריביות בשוק, והסיוע לא מילא את יעדו עד היום."

לפני ההפחתה היו הריביות בהלוואות המסובסדות שהעניק המשרד גבוהות יותר מהריביות בשוק החופשי, ואילו כיום הן נמוכות מהריבית בשוק. התיקון לחוק נעשה במסגרת הוראת שעה ותינתן לזכאים על פי זכאותם האישית בהתאם לניקוד במשך חצי השנה הקרובה, החל ב-1 בינואר 2012 ועד 30 ביוני שנה זו.

תקציב התיקון לחוק עומד על 150 מיליון שקל, שלפי ההערכות יספיק לכ-12 אלף הלוואות לסיוע לרכישת דירה לזכאים בשיעור מסובסד של 3%. ההטבה מקנה הנחה של קרוב ל-100 שקלים בהחזר חודשי להלוואה ממוצעת - הנחה של כ-10% מההחזר החודשי על סכום ההלוואה המסובסדת.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    למרות זאת-עדיין לא כדאי לקנות.... (ל"ת)
    עדיף להפחית מחיר 20/01/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    למה רק לחצי שנה? שיורידו קבוע לריבית נורמלית. (ל"ת)
    תפקיד הריבית לסייע 19/01/2012 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    משכנתא בזכאות
    הראל 19/01/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל הידוע לי משכנתא בזכאות היא משכנתא בריבית קבועה הצמודה למדד. היתרון שלה הוא בפערי בריביות בין המשלימה לזכאות (שבהכרח לא תמיד הזכאות נמוכה יותר). אך היתרון האמיתי שלה הוא שבכל רגע נתון תוכל לפרוע מוקדם על חשבון הקרן כל עוד מדובר על סכום שהוא מינימום 10% מגובה יתרת המשכנתא הכוללת (קרן הצמדה)
    סגור
  • 12.
    השתעבדות לסכום מטורף שבסופו של דבר יהיה מחיר (ל"ת)
    של 3 דירות 19/01/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    השקעת = שקעתה!!! על קנייה נכסים ל" השקעה" בפיט
    יעל 18/01/2012 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכשתי בית להשקעה בפיטסבורג דרך חברת PGH CAPITAL MANAMENT כבר שנה שאני רב אתם ולא מבין איפה התשואה הגבוה שהובטחה לי. הם שינו את השם לPGH INVESTMENTS אבל הרעיון הוא אותו הדבר, מנהל את החברה אדם שהFBI מאשים אותו בהונאת בנקים... אל תכנסו להרפתקה מיותרת!!! לפרטים נוספים על הסיכון: pghcapitalscam.weebly.com
    סגור
  • 10.
    למה רק מה-1 לינואר 2012?
    משועבד לבנק 18/01/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכשתי דירה בסוף דצמבר 2011 אך עדיין לא מימשתי את זכאותי למשכנתא בכלל. רק בימים אלה אני פתחתי תיק בבנק למשכנתאות. האם אני גם אהיה זכאי להטבה או שפספסתי אותה כי חתמתי על חוזה לפני ה-1 בינואר 2012?
    סגור
  • 9.
    איזה ליצנים, בבנק ריבית צמודה יותר נמוכה.
    דינה 18/01/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מתכוונים להרוויח מזה...
    סגור
  • 8.
    בועה
    אש 18/01/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה מנסה ליצור רושם שהכל בסדר הם מנסים בכל כוחם שבועת הנדלן לא תתפוצץ להם בפנים אבל כולנו יודעים שכוחות השוק הם שיכריעו את השוק ואיתם הבנקים
    סגור
  • 7.
    קומבינה מצוינת לקבלנים-רעה לזוג צעיר (ל"ת)
    קרני 18/01/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זהירות מלכודת מנסים ליצור ביקוש בשוק מי שיקנה
    כלכלן 18/01/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום יבכה על כך שהנכס יהיה שווה עוד שנתים חצי מחיר
    סגור
  • 5.
    למה מתכוונים כשאומרים " ריבית 3.8%" ?
    צחי 18/01/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ריבית צמודה או קבועה ? צחי.
    סגור
  • 3.8% מדובר על קבועה צמודה למדד (ל"ת)
    ערן 18/01/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צמודה למדד (ל"ת)
    מישכנו לי תחיים 18/01/2012 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    על איזה סוג הלואה?
    אמיר 18/01/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבועה ? משתנה? צמודה? לא צמודה?
    סגור
  • מדובר רק בזכאות מדינה (ל"ת)
    ערן 18/01/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דהיינו??
    אמיר 18/01/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה סוג הלוואה??? צריך איזה אישור ממשד ממשלתי כלשהוא????
    סגור
  • דהינו?
    אמיר 18/01/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על איזה סוג הלואה?? צריך איזה טופס ממשרד ממשלתי כלשהו??
    סגור
  • 3.
    מחירים הזויים מעל30-50% תרגיל שיווקי לפראייר! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 18/01/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חלם- צריך הטבה של מאות אלפי שקלים לקניית דירה (ל"ת)
    לאלי 18/01/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תזהרו,קומבינה,שתרוצו לקנות מחירהזוי מעל30-50%
    קבל,בנק,ממשלה גנבים 18/01/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנבו שנים מיליארדים לפראייר הישראלי והיום עם תרגילים וקונספירציה מונעים בכח שהבועה תתפוצץ למחירי אמת ושפויים ,להתאחד לחרם כלכלי ונדלני !!!
    סגור