חברת הנדל"ן הגדולה בארץ מכרה 830 דירות בלבד במהלך שנת 2011

שיכון ובינוי מפרסמת היום את נתוני המכירות ל-2011 ושופכת בכך אור נוסף על מצב שוק הדירות בישראל. 27% ירידה לעומת 2010, ירידה של 29% בשווי
קיבלו ברקס:
היקף המכירות של החברה המשכנת הגדולה במדינה מעיד על פעילות הענף כולו. בשנת 2011 מכרה שיכון ובינוי נדל"ן 830 דירות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, זאת לעומת 1,142 דירות בשנת 2010 בהיקף של 1.84 מיליון שקל. המשמעות - צניחה של 27% במספר הדירות שנמכרו ושל 29% בשווי מכירת דירות.

גם בהשוואה לנתוני שנת 2009, אשר בחלקה הראשון נרשמה התמתנות במכירות, נרשמה ירידה בהיקף המכירות - באותה השנה נמכרו 931 דירות בסך כולל של כ-1.33 מיליון שקל, 12% יותר מאשר בשנת 2011.

תמיר דגן מנכ"ל החברה מסר: "שנת 2011 התאפיינה בשנה של מהלכים כלכליים אשר השפיעו על שוק הנדל"ן בישראל, יחד עם זאת אנו ערים לדרישות הציבור המבקש דירות חדשות. אנו מקווים שהביקוש לדירות אלו יימשך גם בשנה הקרובה. ב- 2012 אנו נמשיך לשווק פרויקטים בפריפריה ובכוונתנו להמשיך לשמור על היקף התחלות בנייה של כ-1,000 יח"ד לשנה."

נציין כי אתמול (ג') פירסם אתר הגלובל פרופרטי גייד (Global Property Guide) סקירה אודות שוק הנדל"ן הישראלי לפיה שוק הדירות נמצא במסלול של נחיתה קשה, למרות שתי הורדות הריבית של בנק ישראל. באתר מזכירים כי מחיר הדירות הממוצע ירד ברבעון השלישי של 2011 בשיעור של כ-3.27% בהשוואה לנתוני הרבעון השני, לאחר שברבעון השני ירדו המחירים בשיעור של 0.83%.

זאת ועוד, סקירת הנדל"ן מטעם משרד האוצר שפורסמה בשבוע שעבר המחישה את עומק הקיפאון, לאחר שבחודש נובמבר נרכשו כ-6.8 אלף דירות, ירידה חדה בשיעור של 34% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ביטוי נוסף לכך ניתן לראות ביריד הדירות שקיים בנק מזרחי-טפחות ביום א' שעבר לתושבי אזור ירושלים ובאר שבע במהלכו נמכרו 13 דירות בלבד בסכום כולל של 18 מיליון שקל, מתוך כ-1,500 דירות שהוצעו למכירה. לפי הערכות הבנק הגיעו ליריד 500 איש.
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    תהיה חכם ותרוויח.סבלנות
    סובלני 12/01/2012 07:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ומישפחתך תהיו מאושרים שלא נפלתם במלכודת הדבש של הקבלנים והמיתווכים
    סגור
  • 24.
    אני דווקא חושב שמצב הנדלן....................
    ארכימדס 11/01/2012 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב הנדלן מצויין - אבל כנראה רבי החובל של ספינת שיכון ובינוי צריכים להסיק מסקנות ומהר.........................
    סגור
  • שיכון ובינוי חבורה של בטלנים לא יוצלחים
    דניאל 13/01/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שמכיר את המערכת מבפנים אלה חבורה של בטלנים שחיים בסרט שם מוצלחים אלולא הכסף של שרי שמציל אותם גם בתחום האנרגיות המחדשות הם נכשלו בגדול מזלם שהם רכשו את פז אחרת הם יכלו ממזמן לסגור את הבסטה
    סגור
  • 23.
    תקנו והרבה!
    הקצין 11/01/2012 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקנו דירה , תקחו משכנתא, בעוד 15 שנים תראו שאתם חייבים אותו סכום. תקנו.....למה לא?ועוד תראו עוד הרבה פורשה " קאיין" ומזרטי ברחובות- על חשבונכם-)
    סגור
  • 22.
    ממשלת הליכוד רוצה להגיע עם רזומה של צמיחה...
    היינו כחולמים 11/01/2012 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר לא יעצור את הגל למטה .אין בעולם שום מוצר או סחורה שהכיוון שלה הוא רק עליות .הקבלנים המתווכים האוצר הממשלה הבנקים .לכולם יש והיה אינטרס לשמור את כל ה-4 שנים צמיחה בלבד .אך רבותי עת הירידות הגיע.השיא 2015 .תהיו סבלניים ושלווים.השוק יעשה את שלו.מיתון .אבטלה.ונפילת מחירים.
    סגור
  • 21.
    לוקחים משכנתא ? אל תלכןו לבנק לבד
    דני 11/01/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תלכו לבנק לבד. כי תשלמו והרבה. הבנק הוא גוף מסחרי. לייעוץ ללא התחייבות - 2023 777 050
    סגור
  • לדני היקר
    אי 11/01/2012 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יועץ משכנתאות!? ועוד מעיז להגיד שלא קשור נדלניסתים! מה אין עבודה? מנצל פרסום חינמי? יש לי דירה בת 3 חדרים בשדרות רוצה לקנות? מחיר זול , שווה! 300000$ שמעתי מאיזה יועץ מפגר שמחירים יעלו
    סגור
  • 20.
    התעוררתם ? מפגרים ?
    דני 11/01/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוכני נדל" ן כבר מדווחים על עלייה משמעותית במספר המבקרים במשרדי תיווך נדל" ן. משרדי משכנתאות מדווחים על עלייה משמעותית בפניה לייעוץ ולקיחת משכנתאות
    סגור
  • 19.
    אל תקנו ליצנים. אל תקנו. כשתתעוררו יהיה מאוחר (ל"ת)
    דני 11/01/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מפגרים-יורים כדור בעצמכם!!!
    מיכה הכהן 11/01/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 אחוז מפעילות המשק היא סביב הנדל" ן -אם מנוע זה יפול זה יפיל את רב המשק......אתם מפגרים -אל תשמחו יותר מידי.....
    סגור
  • טען עוד
  • אם המשק יפול אולי סוף סוף המחירים יאפשרו קניה
    יורים אולי עליך 12/01/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וקנייה מרובה של דירות תחזיר את המשק לצמיחה ואת המחירים לשפיות כנראה שאין ברירה - כדי לעשות חביתה חייבים לשבור ביצים!!!
    סגור
  • 17.
    חברת אזורים כבר מתחילה לגייס כסף מה שמראה על
    כלכלן 11/01/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקריסה שבדרך הציבור לא יתן לקבלנים שקל אחד והם יפשטו רגל כמו אבני דומינו מהקטן לגדול
    סגור
  • 16.
    מתוכם 300 חברי חבר
    אלון 11/01/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחיים על חשבוננו אוכלי חינם שקנו דירה בחדרה להשקעה
    סגור
  • 15.
    לא לקנות ! בשום אופן
    עמית 11/01/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מדבר עם אחד שרוצה למכור. קנה את הדירה דרך קבוצת רכישה. מבקש 750,000 ש" ח יותר ממה שעלה לו. אין ספק הוא צריך להרוויח כסף. אבל למה חזירות למה ? לא לקנות בשום אופן.
    סגור
  • 14.
    ברור שהירידה גדולה בהרבה
    קובי 11/01/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחר שהדו" ח הוא שנתי והירידה החלה רק בספטמבר
    סגור
  • 13.
    סוף 2012 תהיה הירידה המשמעותית והסופית (ל"ת)
    רוח 11/01/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אוטוטו מיתון אבטלה ופיטורים בישראל (ל"ת)
    אז מי המשוגע שיקנה? 11/01/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חולה על התגובות שלכם - לא יירד!!
    נדלן 11/01/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כתבה בנושא הנדלן שמרמזת או מכריזה על בלימה , האטה , הקטנה במכירת דירות גוררת אחריה את אותם תגובות , לדעתי זה גם אותם מגיבים כל הזמן. תמשיכו לחלום על ירידה של 30 ו 40 אחוז , לא יקרה !! אתם תמשיכו לבזבז 4000 ש" ח בחודש על דירת חדר וחצי באזור המרכז ולחלום על ירידות של עשרות אחוזים , כתשתתעוררו תגלו שהמחירים התייצבו או ירדו בעשר אחוז במקס (תיקון לפני קפיצה בעוד שנה שנתיים) , כשאתם עם חור בכיס מהשכירות וממשיכים ליילל כמה המדינה דפקה אותכם .
    סגור
  • תגובות של ירושלמי ובוננזה - מטופשות
    דני 11/01/2012 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לעשות ... הרב לא לומד ולא ילמד מהראש. רק בעיטה בתחת (או בכיס) תעיר אותם מהחלומות שלהם. ככה זה - יש מי שלומד מסודר ולמשלם דמי לימוד כמו שצריך והרב שלא יודע ללמוד משלם שכר לימוד של החיים (יקר שזה כואב) אל תקנו ליצנים. אל תקנו. כל מה שיגידו לכם יש לכם רק מנטרה אחת - זה עוד ירד. פחחחח - אתם בטח מחכים שהקבלן ישלם לכם בגלל שבאתם לראות אותו. את הזמבורה שתקבלו לא תשכחו (לא אני לא קבלן .. .סתם אחד שמכיר דינמיקה של שוק) אדיוס בוצ' אצ' וס
    סגור
  • דני הצבוע
    אי 11/01/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן בטח, אתה לא קבלן ואתה לא מתווך, אתה אין לך מה לעשות בחיים ואתה סתם מקשקש בכל כתבה על עליות במחירים. לך תמצא כבר עבודה אחרת. עליות מחירים!? לאנשים לא יהיה כסף בקרוב לקנות אוכל וגם מלחמה על הפרק. עכשיו מחירים פה כמו במנהטן והוא רוצה שזה יעלה עוד. טמבל
    סגור
  • אתה חי ב" ללה לנד" כמו עוד כמה שקנו ב2010/2011
    בוננזה 11/01/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחוק ההזוי והאווילי יימחק לכם מהפנים בדיוק כמו המחירים ששילמתם. את היללות שלכם נשמע LOUD AND CLEAR השנה ובשנים הקרובות........כי זה ייגמר בבכי מר !!
    סגור
  • ל-11, תגובה כזאת טיפשית לא קראתי מזמן.. (ל"ת)
    ירושלמי 11/01/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    זה רק תחילת מהלך של ירידות מחירים !!! (ל"ת)
    ירון 11/01/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הגיון פשוט
    צחי 11/01/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוג צעיר לא מסוגל לשלם מחירים כאלה המעגל מתחיל מזוג צעיר וממשיך למשפרי דיור ,אז הכל נעצר
    סגור
  • 8.
    חפשו את שרון עדן באתר בועת נדלן (ל"ת)
    כלכלן 11/01/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    ברקס??? עצירת חירום !!!! (ל"ת)
    ברקס אלק... 11/01/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טו או בבבבב
    חחחחח 11/01/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    830 זה עדיין הרבה. עם עוד קצת מאמץ נוריד אותם ל א-פ-ס! חזקו ואמצו.
    סגור
  • 5.
    כרגיל הדוחות מאוחרים, מפסח 2011 החלה הירידה
    בוננזה 11/01/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונקווה שב- 2014 היא היא תיבלם בלא יותר מ35% ירידות בהשוואה ל 2010, וזה בתרחיש ה" אופטימי" ......... בכל מקרה זה ייגמר בבכי !!
    סגור
  • 4.
    830 פריירים שעוד לא למדו (ל"ת)
    אדיר 11/01/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טוב מאוד-בקרוב דירה 1 1מתנה. מצויין אני שמח! (ל"ת)
    אליהו 11/01/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז מה?קנו הרבה עכשיו יש האטה תפסיקו.....
    שגר 11/01/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לשים חץ אדום כלפי מטה ולעודד ירידת מחירים כולם יודעים שיש האטה אם כאלה שיושבים על הגדר בבית ההורים וכאלה שלא מקבלים מספיק מימון אבל הבום הגדול יגיע במדינה קטנה כזאת המחירים יעלו ויהיו הרבה כאלה שישארו בלי דירה עניין של זמן בכל מקרה במצב של היום 830 קונים זה יפה מאוד
    סגור
  • טעות בידך היום בונים 24 קומות ויותר על השטח
    נתי 11/01/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בעיה של שטח, רק המחירים קופצים
    סגור
  • 1.
    הבורסה עד שעה 3 וחצי תעבור לעליות (ל"ת)
    עליות 11/01/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור