"שוק הנדל"ן ייכנס לכאוס, הממשלה מחזיקה את האוכלוסיה כבת ערובה"

בשיחה עם Bizportal מספק חנן מור תחזית קודרת ל-2012. "באזורי הביקוש נראה עליות מחירים, חוסר היכולת לרכוש דירות יחמיר" לראיון המלא...
חנן מור
שוק הנדל"ן הישראלי עבר תהפוכות רבות בשנת 2011 ומזינוק מחירים בלתי פוסק עברנו לקיפאון אשר מציב רבים מהשחקנים בשוק בתחושה של חוסר אונים. בראיון מיוחד ל-Bizportal עם תחילת השנה החדשה, מספק חנן מור, יו"ר חברת הבנייה הנושאת את שמו, מספר תחזיות קודרות.

משרד האוצר פרסם השבוע כי מחיר הדירות החציוני ירד בשנה האחרונה ב-13%, זו גם ההרגשה בשוק?

"מתרחש תהליך מאוד לא בריא של חלק מגורמי המידע בממשלה שמעוותים את הנתונים ויוצרים תחושה של ירידה במחירים ובביקושים. הם למעשה פוגעים ברוכשי הדירות. בחודשים אוגוסט-אוקטובר הייתה תחושה של המתנה, אנשים שוכחים שמתחילת 2010 עד אפריל 2011 הייתה עליית מחירים מעבר לקצב הריאלי הרגיל, לכן נתוני אוגוסט-אוקטובר לא משקפים את המצב האמיתי בשוק. מחודש נובמבר כמות המתעניינים בכל פרויקט הייתה עצומה, הגבוהה ביותר ב-4 השנים האחרונות. ליריד הדירות הארצי בתל אביב הגיעו 8,000 איש. נתוני דצמבר יהיו אחרים לגמריי."

אז רשויות הממשלה פועלות נגד האינטרס של רוכשי הדירות?
"במקום לנהל כלכלת נדל"ן אחראית פועלים באופן מגמתי ובסוף היום מי שייפגע הם רוכשי הדירות מאחר שהם ירכשו כשמחירי הדירות כבר ירשמו עליית מחירים. הממשלה והרשויות המקומיות לא פתרו את בעיית ההיצע באזורי הביקוש, ראשי הרשויות עוצרים פרויקטים שהשלטון המרכזי מעוניין לקדם כי אינם מתוגמלים בהתאם."

אבל ראינו את שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס מכריז על פרויקטים של מחיר למשתכן
"זו פיקציה שלא תפתור את בעיית הדיור לזוגות הצעירים, משרד השיכון והבינוי דואג למגזרים אחרים. היינו מגיעים לאותה התוצאה הנוכחית בשוק אם אף גורם ממשלתי לא היה עושה דבר, אך היינו יוצאים חזקים ובריאים יותר מאחר וצעדי האוצר ובנק ישראל דרדרו אותנו להאטה משמעותית עוד יותר. הממשל המרכזי מחזיק את רוב האוכלוסיה כבני ערובה לטובת מגזרים ספציפיים. ענף הנדל"ן ייכנס לכאוס ענק בשנתיים-שלוש הקרובות בעקבות הרפורמה בתכנון ובנייה שמנסים להוביל, עורכי הדין והשופטים לא יידעו להעניק פתרונות לבעיות שיצוצו, לקח להם הרבה זמן להכיר את סבך החוק הנוכחי."

ומה עם מימון פרויקטים?
"לאור תקנת באזל 3 הבנקים יצטרכו להתאים את רמת ההון העצמי להלוואות בשוק לרמת ה-OECD, המשמעות היא הפחתת מימון משמעותית לפרויקטים חדשים, הממשלה תצטרך להאיץ את המימון."

אין לך כל בשורה לזוגות הצעירים?
"אין ספק שבשנה הקרובה נראה שוב תחושה של חוסר יכולת לרכוש דירות, במקומות מסויימים באזורי הביקוש יהיו עליות מחירים. פתרונות הדיור לא מתאימים לצורכי האזרחים - צריכים לבנות גם דירות חדר ושני חדרים ובניינים לא חייבים להיות יוקרתיים מאוד, לא כל בניין חייב להיות מצופה בשיש."

אבל גם אתם לא מורידים את סטנדרט הבנייה
"הרשויות לא מאפשרות לנו לבנות פשוט, כובלים אותנו לבנות בתקני בנייה יוקרתיים. בשכונת אגמים בנתניה בונים שכונה שלא מתאימה לאוכלוסיית האזור, לכן השכונה גוועת והדירות בעיר ימים הסמוכה נמכרות לתושבי חוץ בלבד."

אז נראה את המחאה החברתית מחריפה בקיץ הקרוב?
"אלימות זו לא הדרך, מנגד ראינו שקומץ של עסקנים שמטפלים באינטרסים צרים ובדמגוגיה מילולית טוענים לצדק חברתי לא מובילים לשינוי המיוחל. חייבת להיות התפקדות מאסיבית למפלגות של האוכלוסיות שנושאות בנטל הכלכלי, הגיע הזמן ששרים וראשי רשויות ימדדו לפי יעדים שקופים ולא באופן דמגוגי או בהטיית מספרים."

נושא אחר, השבוע הודעת כי תתמודד על מגרש ברחוב דובנוב בתל אביב להקמת בניין משרדים של 10 קומות, זה צעד חכם כרגע כשצפויים לקום באזור מאות אלפי מ"ר של משרדים?

"בטווח הקצר יהיה עודף היצע, לצערי עיריית תל אביב דוחפת למקום הזה, אולם בטווח הארוך אנחנו מעריכים כי יהיה צורך. מדובר במגרש מאוד מיוחד בלב הפועם של תל אביב ולפי העירייה ניתן יהיה לעשות בו שימושים נוספים. יש לנו אחריות פיננסית כלפי מחזיקי החוב שלנו ולא נצא בתהליך שלא נוכל לשרת, לא נתמודד על המגרש בכל מחיר."

כתבות נוספות:

לפני הקפיצה הגדולה: מומחי נדלן בוחרים- 10 השכונות החמות ל-2012
ברנרד רסקין: אנשים מתחילים להבין שהם צריכים לעבור מהמרכז, מהם היעדים החמים ל-2012?
תגובות לכתבה(74):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    קבלן או לא קבלן הבחור צודק ....נראה בדצמבר (ל"ת)
    מוטי 08/01/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    גם אם יש כסף
    הילה 08/01/2012 01:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם להורים הפנסיונרים יש כסף או חסכו כל השנים ורוצים לעזור לילדים שלהם לקנות דירה, זה לא אומר שהמחירים צריכים להיות כאלה שיגמרו להורים את כל החסכונות ולא ישאר להם מספיק על מנת להזדקן בכבוד. זה לא רק שהצעירים לא יוכלו לשלם ולעמוד בסכומי המשכנתאות אלא זה שנראה את התוצאות גם מצד ההורים שיתבגרו ויגיעו לגיל השלישי ויגלו שקופת המזומנים שלהם התרוקנה עקב מתן סכומי עתק לילדיהם לקניית דירה. כולם משלמים את המחיר.
    סגור
  • מעקב אחר חנן מור (המכנה עצמו תשובה הקטן)
    רוני 12/01/2012 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנו מבצעים מעקב אחרי פעילותו של חנן מועלם (מור), אשר כינה עצמו " תשובה הקטן" . השקענו קרוב להנפקה בשער 500 ועכשיו אנו ב- 180. עוקבים אחרי הפרסומים הרשמיים, אחרי הדוחות, אחרי המכירות ומכינים את החומר לתביעה. מעניין אם הוא יפרסם שגם הוא מצא מזוודה עם 6 מליון דולר בבוידם של הדוד, על מנת להסביר איפה הכסף שהיה צריך להניב במזרח אירופה. למה רק אחרים?
    סגור
  • 49.
    מחיר ריאלי לדירה בישראל זה 70% פחות מהמחיר (ל"ת)
    אליסטון 07/01/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ירידת מחירים
    אורי 08/01/2012 01:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאנשים אין יכולת לשלם הרבה כסף עבור דירה.קבלנים צריכים להבין שכל הזמן המחירים יהיו גבוהים לא יהיו עסקים,
    סגור
  • 48.
    דל סחיר, צריך לשלם 18 מליון שח בפברואר
    אבי 07/01/2012 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניראה אם יהיה לו מאיפה לשלם. גוף מוסדי שיגלגל לו הלוואות, מנהליו יתבעו תביעות אישיות.
    סגור
  • 47.
    הקונה דירה על הנייר - שם כספו על קרן הצבי (ל"ת)
    גיא 06/01/2012 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    יש סיבה לדאגה.......כנסו ותבינו
    עמוס 06/01/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הרבה שנים עוקב אחרי שוק הנדלן יש לי באוסף עשרות כתבות וראיונות עם קבלנים -הן בעיתונות והן באמצעי המדיה האחרים והאינטרנט. אני יכול להגיד לכם כמעט בוודאות-- שבכל המקרים שבהם קבלן זה או אחר התראיין לתקשורת במשך תקופה קצרה מספר פעמים--זה נגמר באולם השופטים שעוסקים בפירוקים ובכינוס נכסים. השופטת אלשייך.... יש לך זמן פנוי? בקרוב הרבה קבלנים יבלו באולם שלך המפרק של המדינה - מר נס שלמה-- גם הוא יצטרך זמן פנוי....
    סגור
  • 45.
    לשמוע את חנן מור מיילל - זו הנאה צרופה
    יעל 06/01/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוג חנן מור ועינבל אור מספקים לנו כבר שלש שנים המצאות, אגדות, פנטזיות ועכשיו ייללות. היא מהלכת אימים על דולנד טראמפ והוא עכשיו בה בטענות לחולדאי. יאללה, תרכוש את המגרש בדובנוב במחיר הזוי ותתקע איתו, כמו שרכשת את המניות הנפולות שלך מהציבור (כאילו) וכמו שהקמת פרויקט ברומניה והרווחת 150 מליון יורו (שוב בכאילו).
    סגור
  • קבוצת חנן מור במצב גרוע בהרבה מהמפורסם
    אבי 06/01/2012 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאיש אין מאיפה לשלם חובות, רב עם ספקים וקבלנים על מנת להימנע מתשלומים ואין מכירות.
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    ש" ס והחרדים הם הבעיה המרכזית של מעמד הביניים!
    אנטיש" ס 06/01/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילולא היתה קיימית אותה חבורת פרזיטים שדואגים רק לעצמם לא תורמים לתל" ג אפילו שקל בונים ומפשירים לעצמם פרוייקים במחצית המחיר לחילוני העובד הדברים היו נראים אחרת.
    סגור
  • 43.
    הממשלה נלחמת בקרטל בו חבר חנן מור
    מוטי 06/01/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעייה הישראלית ממוקדת בקרטל של חברות הנדלן אשר הריצו את המחירים, תוך תיאום ביניהם. הם התנגדו לכל פיקוח ובקרה בימי הביקוש המדומה. עכשיו הם מתחננים לפיקוח שמא ירדו לקרשים. ומצד הביקושים? אין יותר ביקושים!
    סגור
  • 42.
    ארה‏" ב‏!‏
    מוטי 06/01/2012 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים רועדים כי בארה‏" ב יש בתים ב200,000 שקל (לא דולר‏!‏‏)‏ שמושכרים ומכניסים 10 -‏18% והיום יש הרבה ישראלים שמעדיפים להשקיע שם. בלי להשתעבד למשכנתא לכל החיים . לכן רואים כתבות שמופיעות " פתאום‏" ‏ בכל מיני עיתונים שמזהירות לא לעשות עיסקאות בחו‏" ל. כמובן שצריך זהירות רבה אך זו האפשרות היחידה להגיע לנכס אם אתה לא מליונר או מאפיונר
    סגור
  • 41.
    אמנם הוא בעל אינטרס אבל יש גם דברים שהוא צודק
    נדלניסט 06/01/2012 03:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם ממשיכים לחכות לירידות המחירים, אבל אתם לא מבינים שמצב כזה יקרה רק עם הכלכלה תדרדר ואז לא יהיה לכם עבודה, כלומר לא תקבלו משכנתא. אל תבזבזו את כל כספכם על שכר דירה.
    סגור
  • והכלכלה בישראל לא מתקלקלת?
    אהוד 07/01/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדוני, אנחנו כבר בדירדור אם לא הבחנת בכך. הבנת שהבורסה בישראל ירדה בעשרים אחוז בשנה האחרונה? דרך אגב, הבורסה האמריקאית עלתה בשבעה אחוז באותה שנה...הם יוצאים מהמיתון שאנו נכנסים אליו.
    סגור
  • מתווך יקר
    Mithrandir 07/01/2012 02:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי ברור שכולם יודעים שהמצב בטטה - בגלל זה לא קונים! מי יכול להתחייב היום שבעוד שנה מהיום בכלל תהיה לו עבודה? אפילו אתה לא יכול ... במקרה שלך אני יכול לומר די בוודאות שמקומך בלישכת העבודה מובטח !
    סגור
  • 40.
    למה שדירה במרכז תעלה כמו דירה במנהטן? (ל"ת)
    כי אנחנו חיים בבועה 06/01/2012 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    נחכה לדצמבר
    דמגוגיה 05/01/2012 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה תגיד בדצמבר שהשוק יחזור להיות כמו בינואר אתה מאחז עיניים ושקרן .
    סגור
  • 38.
    קריסת הנדלן
    דמגוגיה 05/01/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתוזיל את המחירים ואל תספר סיפורים
    סגור
  • 37.
    ירידת המחירים
    דמגוגיה 05/01/2012 21:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי מדבר שהמחירים היו בשיא לא יצאת לטובת הציבור
    סגור
  • 36.
    הפניקה היא אצל חנן מור שהאג" ח שלו =אג" ח זבל
    שאול 05/01/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם תשואה של 20% כנראה הוא לקרת פשיטת רגל או הסדר כלשהו
    סגור
  • פושט רגל
    תמיר 05/01/2012 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שתגיד ככה יש לך אינטרס .חוצפן שכמוך המחירים יצנחו ויקרסו ואתה יחד איתם .
    סגור
  • 35.
    מה החדשה פה
    גיל 05/01/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי כל העם יודע שהממשלה מייקרת את הדיור ולא מישהוא אחר בזה שמקילה במיסים לאזרחי חו" ל לקנות דירת כאשר זה עולה להם כחמישית המחיר לאירפאים בהשוואה לישראלים וכרבע המחיר לאמריקאים לכן אין בעיה לקבלנים למכור את הדירות אפילו אם הם מעלים במחירים כפי שהם כיום ולעם , בחרתם בממשלה הזו והיא מכניסה לכם אגרוף בפנים והבעיה שגם השותפים שלה כולל האופוזיציה שותפים בצעדים הנאלחים האלה ומה נשאר לעשות, אחת משתיים או הפגנות לא שקטות בדומה לשכינינו הערבים או לעזוב לחו" ל
    סגור
  • 34.
    איש מיסכן, אולי נקנה דירה מרחמים
    דן 05/01/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לרחם עליו, הוא ממש במצוקה. פתאום הוא יצא טמבל של המדינה כאשר רכש קרקעות במחירים הזויים ואחר כך המנהל הוריד מחירים. והוא רוצה לרכוש שטח לבניין משרדים בתל אביב? הרי ברור שיש היצף של משרדים. וימי יממן ויח סיכון לתביעה יצוגית
    סגור
  • 33.
    יש עליות מחירים רק שאנחנו עיוורים וחנן מור (ל"ת)
    פוקח את עינינו. 05/01/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    ריטואל קבוע:כל פעם שמתפרסמת סטטסטיקה
    אלף מם 05/01/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמצביעה על ירידות מחירים וקיפאון מיד מרכז הקבלנים שולח קבלן כזה או אחר או אפילו ניסים בולבול בכבודו ובעצמו ,שקופץ ומנהל מלחמה פסיכולוגית.
    סגור
  • 31.
    שמח שהאדון מבין ואומר כי גם השנה יהיה קשה
    יגאל 05/01/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצעירים לרכוש דירות,מכאן הרבה יותר להסביר לו כי מעטים מאלה המבקשים לרכוש דירות יכולים לעשות זאת במחירים הנוכחיים והמגמה הזו תלך ותחמיר בשנים הקרובות,יתרה מזאת עם ההחמרה של הבנקים במתן משכנתאות נוכל לראות קבלנים וחברות בנייה יותר ויותר אצל אלשייך, וכך ירדו להם המחירים בצורה הדרגתית כדברי בנק הפועלים(ראה כותרת)אך הדרגתית כמו כדור שלג הצובר תאוצה בהתגלגלו במורד ההר.רק חבל על הצעירים ששיעבדו את חייהם בשנים האחרונות לצורך קניית דירות אשר בקרוב ירידת מחירן תימחוק את הקרן ותשאיר תשלומי המשכנתא לבנקים למשך עשרות שנים.
    סגור
  • 30.
    אני מוכן לקנות במליון דולר דירות בצפון תא (ל"ת)
    מי מוכר? 05/01/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    חנן מור (עוד) - אם לא תוריד 20% בעוד שנה 30% (ל"ת)
    המיתון יכה וחזק 05/01/2012 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    אכל אותה בבולגריה רומניה אוקראינה פולין...
    גיא 05/01/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר במגלומן שהפסיד בכל מקום. נהנה משנתיים עתירות פראיירים בישראל, וגם הם כבר נגמרו. רק לפני חודש פירסם אגדות על מכירות רבות וביקוש רב לפרויקטים שלו -המצאה חוזרת ונשנית. לך תמכור לבולגרים בוורנה את אדמות המירעה לכבשים במחירים שאתה מספר שהשטח שווה. בהצלחה
    סגור
  • מדויק (ל"ת)
    יורם 06/01/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    שנים ניקנקתם אותנו והרווחתם הון תועפות כולכם
    א.מ 05/01/2012 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראים וחיים כמו חזירים ועכשיו אתה וחבריך הנוכלים באים להפחיד אותנו?כמה מכרת במגדל על הפארק בר" ג?
    סגור
  • הפארק ברמת גן שייך לאחותו לקרטל - עינבל אור (ל"ת)
    רון 06/01/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    חנן מור
    אליהו 05/01/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד על הניתוח המבריק! בנאדם עם ראש על הכתפיים רואה כמה צעדים קדימה לא כמו כל הטוקבקים של אנשים פחדנים שפוחדים לקנות דירה ואכלים את הלב.. אנשים צריכים לשבת בכלא על חוסר תכנון ובנייה שהיה עשר שנים במדינה מינהל מקרקעי הציבור וקופת הממשלה התעשרה מהקרקעות יש דרישה של עוד 80,000 דירות שלא בנו בכל השניםהללו. כיום הבנקים לא רוצים ללוות יזמים המשמעות חוסר בהתחלות בנייה , יזמים לא ייבנו או יירכשו אדמות עד אשר לא ייפתרו מהמלאי הקיים שיש להם הריבית על המכנתאות בשפל מוציא את כל המקקיעים לרכוש דירה אשנשים תתעוררו בזמן קצר המגמה תשתנה ותהיה עלייה במחירים כבר עכשיו השכירות עולה נמאס לחכות אני הולך לקנות דירה !
    סגור
  • אכפת לך
    Mithrandir 07/01/2012 02:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות גם לי ... פשוט אין לי כסף קטן! כסף קטן יש רק לאנשים קטנים שהם כנראה עובדים של חנן הקבלן שלא נאמר הזבלן...
    סגור
  • יאללה - לך תמשכן את החיים שלך ל 30 שנה
    מני 05/01/2012 19:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אקנה עוד שנה ב 20% פחות
    סגור
  • כמה אתה לוקח?
    מתי 05/01/2012 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה נראה צעיר בתעשיית טולקבקים בתשלום, אתה כותב כזה גרוע...
    סגור
  • 25.
    מהיום שהפסקתי להאמין לקבלנים-אני חי יותר טוב (ל"ת)
    תודה לקבלנים 05/01/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    זבלן: תתחיל לחשוב איך אתה מחזיר הלואות
    רמי 05/01/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד זבלן מקצועי שמקבל במה. נראה לי שהבמה הבאה שיקבל תהיה באספת בעלת האג" ח, ונקווה שיפשטו את עורו.
    סגור
  • 23.
    די נמאס לשמוע אותך! גם לפני 2007 הרווחתם! (ל"ת)
    בנון 05/01/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    מחיר דירות
    דניאלה 05/01/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תדאגו ידידי. הדירות זה כמו הקוטג' . מי שיחכה ישלם פחות. בהצלחה !
    סגור
  • 21.
    הממשלה
    רונן 05/01/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל זה הממשלה. קבלן שנתקע עם דירות לא יכטל להשכירן. זה עובר ממלאי עיסקי לרכוש קבוע והוא צריך להעביר למדינה את המע" מ. תפסיקו להיות תמימים
    סגור
  • 20.
    בועה בועה בועה בועה
    בועה בועה בועה בועה 05/01/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תגידו שלא ידעתם
    סגור
  • יש ביקוש של צעירים! איזה בועה?? (ל"ת)
    בועון 08/01/2012 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    חנן מור מתבטא כאילו הוא שמאלני.. הממשלה ב....
    כהןמרק - רחובות 05/01/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה הזאת בדרך הנכונה להורדת מחיר הדירות.. אך מסיבה אחרת המחירים יחזרו שוב לעלות.. התושבים רבים..ולנו יש מדינה קטנה .. .. בפרט שאחרי ההתנתקות, נוספו דורשים רבים לדירות והשמאל מהלך אמים על מחירי הדירות ע" י איום שאם ינצח..תבוצע ה" תכנסות" של יהודים מיהודה ושומרון..ואז, מחירי הדירות יהיו בשחקים! מעבר לביקוש הטיבעי...
    סגור
  • המחירים ירדו כי לאנשים אין הכסף למחירים האלה
    יעהי 05/01/2012 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים מקשים על לוקחי המשכנתאות ועם ירידת ערך הבתים היא תקשה אף יותר ,מה שיגרום למחירים לרדת אף יותר.אם אתה לא מאמין ,אז תשאל את ברוך(בארהב)
    סגור
  • צא מהקטע של שמאל ימין אנחנו כבר במקום אחר. (ל"ת)
    לא רלבנטי 05/01/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    כל יום שעובר הלחץ על הקבלנים גובר
    חנן ענן 05/01/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמן זה הכלי הכי יעיל . מעניין איזה כותרות נראה עוד חודש עוד חודשיים .........
    סגור
  • 17.
    הנדל" ן יקרוס כי אין לנו כסף
    עם ישראל 05/01/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחושת העושר התחילה להתפוגג ב-2011 , אנחנו משלמים יותר מלונדון וניו יורק על קוטג' , מכונית ודירה. ומרוויחים חצי. האופורייה נגמרה, שלב ההתפכחות יכול לבוא מהר או לאט אבל הוא כבר התחיל. עם שכר ממוצע של 8K ניתן לקנות דירה ב800K. אין מה להסביר פה. שבת שלום לכולם.
    סגור
  • 16.
    הכאוס כבר כאן (ל"ת)
    מתווך מובטל 05/01/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    איך המחירים יעלו כשכבר היום הם לא בהישג יד? (ל"ת)
    הוא מדבר מפוזיציה 05/01/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    לפעמים עדיף לשבת בשקט
    עמית פרחן 05/01/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא בושה...
    סגור
  • 13.
    ניסיון להלך אימים על הציבור.
    איציק 05/01/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו ניכנסים למהלך ירידות רציף בשוק הדירות. אנו עדיין לא בפרומו. אילו הקבלנים היו באמת מאמינים בעליות אזי הם היו בונים. המאמץ של הקבלנים להלך עלינו אימים הוא מובן.
    סגור
  • 12.
    סותר את עצמו
    אסף 05/01/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנן מור מדבר על עליית מחיר , אך מצד שני אומר שיש קשיי מימון לבנקים וללווים והם יתגברו במשך השנה הקרובה, אז באיפה תבוא בדיוק העלאת המחירים המדוברת? להפתעתנו גם הוא אומר בפה מלא שיש בועה והמחירים גבוהים מידי ויש קשיי מימון גדולים. בדיחה קבלנית טיפוסית
    סגור
  • 11.
    למה לא התלוננת על כאוס כשהמחירים עלו?
    סתם אחד 05/01/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק עלה הרבה שנים והרווחת. עכשיו הוא יתרסק ותפסיד. זה לא כאוס.
    סגור
  • רבותיי. הוא. מדבר. מתוך. פאניקה. ההתרסקותבדרך
    אדם ראלי 05/01/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי. היכונו. לירידת. מחירים. דרסטית. במחירי. הדירות. ..............
    סגור
  • 10.
    כל הבכיינים מנסים להציל את עצמם ממלכוד שנכנסו
    גיחי 05/01/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליו בהקפצת מחירי הדיור ללא הרף
    סגור
  • 9.
    נפגש בכינוס נכסים
    שמעון התרסי 05/01/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדירות שלך ימכרו שם בזול
    סגור
  • 8.
    מה עם צניחת האג" ח של חנן מור?
    מה עם צניחת האג" ח ? 05/01/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמתי עליך 50 א' ש" ח וכל יום האגח צונח...
    סגור
  • לא מבין למה עליות
    עמית 05/01/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון להיום אנשים לא יכולכם לקנות דירות כי אין להם כסף. מדוע הוא חושב שהמחיר יעלה. השקל לא גדל בעץ. אם אין כסך היום לקנות, כיצד הוא מצפה שנשלם יותר בעתיד? לא מבין. הנוסף הקבלנים לא מוכרים גם לא במחיר של היום שהוא נמוך ב10% מהמחיר לפני חצי שנה, שנה. באמת לא מבין מה הוא מדבר. המחיר יעלה ? גם היום לא קונים. מי זה האיש הזה הכלל. מאיפה מצאתם אותו. ? לא מבין. המחיר רק יורד והוא ימשיך לרדת. הקבלנים באזור השרון. מפטרים אנשי מכירות. למה ? כי אין מכירות זה למה. כמו שאני טוען ואני ממשיך לטעון. לא לקנות דירות. גם אם יש לכם קצת כסף ! המחיר ירד באחריות. שבת שלום. וסליחה על המונולוג. :)
    סגור
  • כל כך צודק (ל"ת)
    אריה 05/01/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אין כמו דיבור מהפוזיציה - הקבלנים כבר רועדים! (ל"ת)
    אחד שמבין 05/01/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הקבלנים חותכים וזה מגביר את התאבון למפולת (ל"ת)
    האמינות נוזלת ממנו 05/01/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הפיתרון!!!! כנסו
    ליאור 05/01/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתחרד ,להתקבל לישיבה ואז לקבל דירה ב 600 אלף שח במחיר זול למשתכן
    סגור
  • אז למה אתה מחכה? אתה מסיח הדעת מהבעיה האמיתית (ל"ת)
    די להסתה! 08/01/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לצאתלרחובות להפגין ולהפיל את הממשלה שדואגת רק
    ש.מ 05/01/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדיור זול לחרדים
    סגור
  • לא ראינו שמהפכות מביאות ממשלה טובה יותר (ל"ת)
    תרגיע 06/01/2012 00:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בסדר חנן
    י 05/01/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכונה שלמה בנתניה תקועה בגלל מחיר ואתה חוזה עליות? בסדר בא נראה מתי תשבר והשבירה תהיה קשה לך ולממונפים אחרים.
    סגור
  • 2.
    לא כל חוות דעת מטעם צריך לפרסם
    יוסף 05/01/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בקבלן שמעוניין למכור דירות - אתם יודעים את זה, אנחנו יודעים את זה - אז למה לפרסם את הדברים? אני רוצה לקנות דירה, רוצים לשמוע את חוות הדעת שלי? המחירים יצנחו עד סוף השנה. יופי! עכשיו גם אני וגם הוא הוספנו את אותו מידע חשוב לקוראים.
    סגור
  • הקבלנים נגד העם, העם נגד הקבלנים
    אריה פארי 05/01/2012 23:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד חודשיים השוק יקרוס
    סגור
  • 1.
    פושט רגל מדבר