כ-1,500 יח"ד הוצעו למכירה ביריד דירות, כמה נמכרו בפועל?

הקיפאון בנדל"ן יורד לשטח - ביריד דירות שערך בנק מזרחי טפחות באזור י-ם וב"ש נמכרו דירות בודדות
תמונת מצב:
סקירת הנדל"ן מטעם משרד האוצר שפורסמה היום ממחישה כי הקיפאון בשוק הנדל"ן מעמיק לאחר שבחודש נובמבר נרכשו כ-6.8 אלף דירות, ירידה חדה בשיעור של 34% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יריד הדירות שקיים בנק מזרחי-טפחות ביום א' לתושבי אזור ירושלים ובאר שבע ממחיש את הירידה החדה במכירות. לפי הערכות הבנק ליריד הגיעו 500 איש אשר רכשו 13 דירות בלבד בסכום מוערך של כ-18 מיליון שקל - 5 דירות בירושלים ובית שמש ו-8 דירות בבאר שבע.

בבאר שבע נמכרו 6 דירות במחיר ממוצע של כ-600 אלף שקל, פנטהאוז ב-1.5 מיליון שקל וקוטג' ב-1.6 מיליון שקל. במעלה אדומים נמכרה דירה אחת בכ-1.2 מיליון שקל ובבית שמש 4 דירות במחיר ממוצע של כמיליון שקל.

באזור ירושלים ובית שמש הציגו 18 קבלנים 20 פרויקטים ובבאר שבע הציגו 15 קבלנים 25 פרויקטים. להערכת המשווקים בירושלים ובית שמש הוצעו למכירה כ-1,000 יחידות דיור ובבאר שבע והסביבה מעל ל-500 יחידות דיור.

כתבות נוספות:
ברנרד רסקין: אנשים מתחילים להבין שהם צריכים לעבור מהמרכז, מהם היעדים החמים ל-2012?
לפני הקפיצה הגדולה: מומחי נדלן בוחרים- 10 השכונות החמות ל-2012
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    13 אחוז זה רק הסיפתח:30 אחוז מינימום תוך שנה (ל"ת)
    מיקי 05/01/2012 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בוא אני אגיד לכם למה לקנות
    שגן 05/01/2012 01:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים באיזורים מסויימים נכון עלו סתם פשוט תפסו טרמפ על איזורי הביקוש ולכן כל אלה שאומרים ואמרו לכם לא לקנות הם הומלסים שתמיד יחכו עד שיתנו להם בית בחינם אבל האמת שבמדינה קטנה עם אוכלוסיה גודלת מי שירצה לגור באיזור ביקוש כמו תל אביב מרכז קרית מוצקין בצפון חיפה וכאלה יצטרך לשלם הרבה כסף כי פשוט אין מקום ולראיה תראו מה הולך בכבישים זה מה שיהיה בבתים מי שרוצה להיות מטומטם שיחכה או שיקנה בחור
    סגור
  • או בחו" ל.במיוחד צעירים מוכשרים.מה מחכה להם פה (ל"ת)
    סבא כואב 05/01/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    ה-13 יממשו את האופציה שניתנה לביטול (ל"ת)
    חנוך 04/01/2012 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    כולם מדברים על ירידות אז למה לקנות עכשיו??? (ל"ת)
    באר שבעי 04/01/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    עלק ירידת מחירים תבואו לר" ג גבעתיים המחירים
    מושיקי 04/01/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יורדים בטח שלא בדירות הישנות - כמעט כל בניין ישן בתהליך של תמ" א או פינוי בינוי מה שיעלה את ערך הנכס בעתיד על כן המוכרים לא מורידים מחירים ואפילו מעלים אותם ככל שהפרוייקט מתקרב.
    סגור
  • 16.
    הבנת הנקרא
    רונן 04/01/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב במפורש שאת היריד קיים בנק המזרחי , לא מצויינת כל חסות כך שלך יש בעיה בהבנת הנקרא
    סגור
  • 15.
    טוב מאוד תלהמשיך כך !!!!עד שמחירים
    גבריאל 04/01/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגיעו לרמה סבירה !
    סגור
  • הבעיה הכי גדולה של הדירות...
    מומחה לצינורות 04/01/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהן בנויות מבטון,בלוקים וברזל......לו רק היו הדירות בנויות מחומר רך וגמיש יותר,יכלו הקבלנים לגלגל את הדירות לגליל צר וארוך ופשוט.....לדחוף !
    סגור
  • 14.
    500 מתעניינים ל-1500 דירות
    יופי 04/01/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונקנו רק 13 דירות? קיבלתם את רמת הביקוש ויכולת לעמוד בתשלומים של הציבור.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    פרסום נדלניסטים תרגיל שיווקי לפראיירים !!! (ל"ת)
    בנק וקבלן גנבים !!! 04/01/2012 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לחזור לשפיות
    דניאל 04/01/2012 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמתם לב ? דירה בבית שמש נמכרה במיליון שקל , נשמה לכם ראלי או שזה לגמרי הזוי
    סגור
  • 11.
    בואו ונעשה ביחד חושבים וניתוח המצב.....
    צידון הלוי 04/01/2012 01:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. שקבלן רוצה לווי מהבנק לפרוייקט שלו -בדרך כלל ההון העצמי שהוא צריך להביא הוא: 30% מכספו. 2. רק לאחר מכן הבנק יזרים לו כסף בהתאם להתקדמות הבניה -כשהפרוייקט משועבד לבנק. 3. במצב שאין מכירות ותנאי השוק קשים ובעייתיים -הבנקים תופסים פחד ומתחילים לדאוג 4. הבנקים מטבע הדברים דואגים קודם לעצמם-- מה הם עשו בעבר-- ומה הם יעשו כעת? 4. הם מפסיקים את הזרמת הכספים לפרוייקט במפתיע- אחרי שהקבלן כבר התקדם ובנה ב-X אחוזים והתחייב לתשלומים לעובדים ולקבלנים ולספקים. 5. הקבלן אין לו כסף לשלם -ואז מתחיל מחול שדים שאין לו עצירה-- הספקים ,העובדים, והקבלנים - לא מקבלים כסף -ואז באים לפרויקט ומנסים להציל מה שאפשר. 6. הבנקים מבקשים כינוס נכסים ושמים שומרים על הפרויקט - הרוכשים שרכשו רואים ונכנסים להיסטריה 7. מחול השדים ממשיך לדהור - והקבלן מאבד את הפרוייקט לטובת הבנק ונשאר עם כל החובות. לכן הבנקים ילחצו כעת על הקבלנים להוריד מחירים אפילו ב- 35% כי הם לא מפסידים אלא רק הקבלן מפסיד את כל ההון העצמי ששם בפרוייקט. וזה מה שאני טוען מזמן-- הירידות יעצרו רק לאחר שהקבלנים יורידו עד כ- 36% .
    סגור
  • אתה לא מבין דבר,קשקשן
    יאיר 04/01/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שהבנק נותן אישור לקבלן לצאת לפרוייקט,הוא לא יכול כך סתם להפסיק את הזרמת הכסף כי אז זו קריסה בטוחה !! זו הפרת חוזה מצד הבנק ואין לו את הזכות לעשות זאת. בתקופות קשות,הבנק פשוט לא ייצא לדרך (לא יקח על עצמו) 30% השקעה ראשונית של הקבלן אלא ידרוש 40%....אך מרגע שיצא לדרך - ממשיכים עד הסוף.
    סגור
  • לאיש מכירות שסובל מחוסר מכירות.
    איי 05/01/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק " מרגע שיצא לדרך - ממשיכים עד הסוף" !? רוצה לראות את מנהל הבנק שיעשה את זה. צעיר חחחח
    סגור
  • כמה אתה טועה ומטעה-- חסר ניסיון שכמוך--כדאי ש
    צידון הלוי 05/01/2012 01:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליאיר- כנראה שאתה קבלן צעיר וחסר נסיון בחיים האמיתיים והעיסקיים או איש מכירות שסובל מחוסר מכירות --זה שתכנה אותי קשקשן לא יפתור את הבעייה. כדאי שתקשיב למנוסים וותיקים שלמדו על בשרם את התנהגות הבנקים ברגעי משבר. תאמין לי -- בזמן משבר אף אחד לא סופר את הקבלנים ממטר --הבנקים קודם ינסו להגן על עצמם גם במחיר שהם עלולים להיות חשופים אחר כך לתביעות שום הסכם לא יואיל במצבי קיצון.
    סגור
  • 10.
    סוף חזיר לשחיטה
    חכם 03/01/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים החזירים שמדינת ישראל הפקירה בידם את שוק הדיור, ניפחו את מחירי הדיור כדי להתעשר כעל חשבון האזרח המסכן. מקווה שייתקעו עם הדירות שבנו והקרקעות היקרות שרכשו לעוד הרבה זמן עד שהמימון והמינוף יאכל אותם ויטחן להם את הצורה המכוערת שלהם. ממתינים לשלי יחימוביץ' שתעשה מהפך ותעיף את ביבי לספסלי האופוזיציה.
    סגור
  • 9.
    אל תיקנו אל תהיו פראירים יותר די לעושק העם (ל"ת)
    גד 03/01/2012 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    פישר אומר המיתון והאבטלה בפתח (ל"ת)
    אז מי האידיוט שיקנה 03/01/2012 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש מי שמעדיף לגור בשכירות ... מתאים לי ... (ל"ת)
    כולנו חכמים כולם 03/01/2012 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    תראו את כמות המתעניינים ותחשבו...
    עופר 03/01/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון הנדל" ן בהאטה כרגע אבל תראו את כמות המתעניינים, תחשבו ותבינו מה יקרה בשלב מאוחר יותר... קבלנים מאיטים קצב בניה והתחלות בניה...יש ויהיו ירידות מחירים כי אנשים יושבים על הגדר ומחכים כרגע אבל... בסוף אנשים יצטרכו לקנות, שכ" ד עולה ו...המחירים יחזרו למעלה, אולי לא טיסה מפגרת כמו בעבר שמוכרים דירות כמו לחמניות חמות אבל בהחלט עלייה וריצה של השוק חזרה קדימה
    סגור
  • הסבלנות משתלמת
    רונן 04/01/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק העניין , התחלנו לחשוב וגם להבין שמחירי הדירות חרגו מעבר לכל פרופורציה , המצב בארופה ובארה" ב גם עוזר כי נפסקו ההשקעות של יהודים מחו" ל, וגם אצלינו הולכת להיות שנה קשה מבחינה כלכלית כך שמי שלא מבין שהמחירים ימשיכו לרדת טומן את ראשו בחול , עוד קצת סבלנות והמחירים ירדו בלפחות עוד 15%
    סגור
  • הקבלנים חייבים כסף לבנקים ויש להם אגחים
    דני 03/01/2012 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם צריכים לשלם דיבינדים ובלי קשר זו הפרנסה שלהם... הם עדיין צריכים למסור דירות לכאלה שכן שילמו . קבלנים קטנים שאין להם עבודה שרוצים פרנסה מחכים בצד שקבלנים יפשטו רגל ויכנסו לואקום שייוצר... החיים זה לא שחור ולבן , תתעורר.
    סגור
  • חיים קשים אח שלו!
    א 03/01/2012 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה, אין קונים ואין משכורת? אתה מדבר על עליות? אין כסף לאנשים לקנות! משקיעים ברחו כבר.... מה לעשות, אח שלו... מצב יהיה יותר גרוע. אנשים מתרגלים לגור עם הורים, חוסכים כסף, ועוברים לחו" ל. מה יש לחפס פה? תמכרו את הדירות אחרי זה ל איסמעיל חנייה ב 200000$
    סגור
  • 6.
    אנשים חכמים !!!.תחזיקו מעמד אל תיתפתו לקנות
    סובלני 03/01/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך תחסכו מעצמכם שעבוד לשנים רבות למשכנתא ,כי המחירים בירידה!!!!!!
    סגור
  • 5.
    מכירות רגילות
    אי 03/01/2012 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסך הכל חזרנו למכירות רגילות ולא לימים המוטרפים של העדר השועט שקנה דירות כמו עגבניות והרביץ ודחף בתור כדי להירשם והקבלנים צריכים להתאמץ כדי למכור ולא לעשות טובה שהם מוכרים לך דירה כי יש עשרות שממתינים אחריך לקניה
    סגור
  • צריכה נורמלית
    Denis 03/01/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פגעת בול. זאת " צריכה נורמלית" של באר שבע. אנשים עוזבים את העיר אין תעסוקה אין משכורות. 500 דירות חדשות, יד2 מפוצץ בדירות שעומדות ללא קונים, בחיפוס נמצאו 2,569 מודעות, דירות מ1 עד 4 חדרים, מינוס מודעות ישנות, כפולות,ישאר נגיד שליש. 800 ועוד 500 ועוד פרויקטים עתידיים....~ 1300 דירות, כל חודש מוכרים 6 דירות..... יקח להם זמן למכור )))))
    סגור
  • מחירי הדירות
    השובב 03/01/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהוריד מחירים-הרבה סיבות.... מה יקרה כשקבלנים לא יבנו?.....................וחוזר חלילה. הפיתרונות ליציבות בידיי הממשלה!
    סגור
  • 4.
    איפה בובליל שימציא מספרים עכשיו? (ל"ת)
    רון 03/01/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קבלנים ארוררים תיחנקו עם הדירות (ל"ת)
    זוג צעיר 03/01/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50% ממחיר הדירה זה מיסים והטלים של הרשויות (ל"ת)
    למה לכעוס על הקבלנים 03/01/2012 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ו-50% זה חול,טיט,בטון,אסלה וכיור (ל"ת)
    בניית 4 ח' -400,000שח 04/01/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מהר מהר לפני שייגמר
    אורן 03/01/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחחחח יאללה בלאגן
    סגור
  • 1.
    הבנקים מתחיל לערוך כנסי מכירות?
    יאיר 03/01/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מתחילים לקחת את העניינים לידיים, מי שמוריד ויוריד בסופו של דבר את המחירים אלה לא הקבלנים עצמם אלא הבנקים המחירים ירדו כבר 15% והצפי לעוד 15% ירידה ב2012
    סגור
  • חסות לארוע של טפחות .... המוכרים הם הקבלנים (ל"ת)
    הבנת הנקרא 03/01/2012 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבנקים תלויים בקבלנים
    . 03/01/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם קבלנים יפלו גם בנקים יפלו..הם אלה שמממנים את הפרויקטים. לא נראה שמישהו טורח לציין את זה..
    סגור
  • מה הבעיה?
    Denis 03/01/2012 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים מוכרים את הדירות פחות 30% ומחזירים את הכסף. כולם שמחים )))
    סגור
  • ממש לא
    משה 05/01/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקרקע נקנתה במחיר יקר מישהו יפסיד מההורדה
    סגור
  • ממש כן
    Denis 06/01/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם שמחים! (קבלנים לא באים בחשבון, הם יצטרכו להתרגל למצב ולא להחליף את BMW שלהם השנה)
    סגור