הפצצה המתקתקת לחוסך הישראלי לפנסיה - שימו לב לנוסחה

רונן טוב ממיטב דש, המנהלים כ-40 מיליארד שקל בחיסכון ארוך טווח, את העתיד הפנסיוני של כולנו
חיסכון פנסיה, צילום: Getty images Israel

הריביות מסביב לעולם צמודות לאפס והדבר מקשה יותר ויותר על ייצור התשואה מצד קרנות הפנסיה והדבר מאתגר יכולת החוסכים לפרוש מבלי לרדת ברמת ההכנסה. יצאנו לברר עם בית ההשקעות מיטב דש, המנהל כ-40 מיליארד שקל בחיסכון ארוך טווח, איך הם רואים את העתיד הפנסיוני של כולנו, כמה כסף צריך בעצם לחסוך כדי לא לרדת ברמת החיים אחרי הפרישה ומה דעתם על הטרנד החדש בו אנשים מוכרים את הפנסיות לרכישת נדלן. רונן טוב דיבר על הנוסחה לפיה צריך לחסוך לפחות 30 שנה בצורה של הפרשת 20% לפנסיה.  


צילום: ליאור נאור

עריכה: גילי מייזלר

תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    למנהלי הקרנות יש אינטרס להרוויח . ע"ח מי?
    יוסי 09/03/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחסוך בקרנות הפנסיה כמה שפחות. להוציא כל סכום אפשרי (כגון. פיצויים ) להשקיע בנדל"ן. במדדים. ובכל דבר שאינו כובל אתכם למנהלי הפנסיה. נכון, תשלמו מס של כ-25% על הרווחים. אבל זה מתקזז עם דמי ניהול שמשלמים למנהלי הקרנות (כ-30%) הכסף יותר זמין. יתרת הכסף עוברת ליורשים. ולא ימציאו דרכים לעשוק אתכם
    סגור
  • 10.
    נדל״ן ההשקעה גרועה ביותר לשנים הקרובות (ל"ת)
    Wf 09/03/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מלחיץ (ל"ת)
    עע 05/03/2015 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בשנת 2004 הבנתי שאני חייב ליצור לעצמי קרן פנסיה נוספת
    הסיפור שלי 04/03/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב-2005 רכשתי דירה 3 חדרים 100 מ"ר הרוסה להשקעה בר"ג שיפצתי והפכתי אותה לדירה 4 חדרים מפוארת ... השקעתי 350,000 שקל + 300,000 משכנתא ... הדירה מניבה 5,000 שקל לחודש, כלומר מכסה את עלות המשכנתא ומותירה לי רווח צנוע. בעוד שנתיים אני יוצא לפנסיה בגיל 67, אחסל את יתרת המשכנתא וההכנסה ע"ס 5,000 שקל לחודש תתווסף לתשלומי דמי הזקנה מהביטוח הלאומי ותשלומי קרן הפנסיה
    סגור
  • 7.
    היכן קבור הכלב?
    פנסיונר עשוק 04/03/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שורש בעיית הפנסיה איננו בתוחלת החיים העולה. שורש הבעיה נמצא בהתנהלות חברות הביטוח המגובה בהסכמת האוצר והמאפשרת: -אי דווח למקבלי הגמלה על הנעשה בכספם. כן מהיום שהתחלתם לקבל גמלה אין יותר דווחים, אין מיידע כלשהו על הנעשה בכספכם וגרוע מכל אין יכולת מעבר לחברה אחרת. ולכן חברות הביטוח במקום לזכותכם ברווחים המפורסמים לחוסכים באתרי משרד האוצר מחייבות אתכם בהוצאות שונות ומשונות עם ריבית 0. כל זה במטרה להגדיל את הקרן שאותה בסופו של תהליך לא רואים הגמלאים!
    סגור
  • 6.
    מודל הפנסיה של ביסמארק איננו קיים עוד
    קשקשן בשקל 04/03/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני בן 30 ואחסוך 20% מהשכר שלי במשך 30 שנה (עבודה מגיל 28 ועד גיל 58), לא אצליח לחסוך לתשלומי פנסיה עד גיל 95 הציבור הבין שרק ברכישת דירה לפנסיה, שתשלום המשכנתא משמש כשיטה להכפיל את התשלומים לקן הפנסיה (הדירה) , ובהמשך, גם במהלך תקופת הפרישה, קרן הפנסיה ממשיכה לגדול ... והכי חשוב, בניגוד לקרן הפנסיה הרגילה שעם קבלת השקל הראשון כל החסכון עוהר לבעלות של קרן הפנסיה בדירה, לאחר 120 אני משאיר דירה כירושה לנכדים ...
    סגור
  • 5.
    גם לי יש נוסחה ,מי שבונה כור גרעיני מורידים עליו פנטום (ל"ת)
    בא 04/03/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מיטב דש גוף קיקיוני שחוץ מלמכור את ה
    דוד. 04/03/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוצרים שלו בזול אין לו מה להציע.מי שיש לו שכל שימנע מלהתערבב איתם בעיקר עם קרן הפנסיה המגוחכת שלהם.אם היה להם קצת יושרה היו מבטלים את הקרן הכספית שלהם שמחזיקה כ 6 מיליארד שקל עם תשואה שלילית מובטחת (דמי הניהול גבוהים מפוטנציאל התשואה).
    סגור
  • מיטב דש מנהלים למעלה מ-140 מילארד ש"ח
    משה 04/03/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    40 מילארד ש"ח בגמל. איך זה בדיוק גוף קיקיוני? חבל שסוף כל סוף משיקים מוצר חדש שמתחרה בביטוח מנהלים ויש כאלה תגובות. אחר כך בוכים שמשלמים הרבה דמי ניהול..
    סגור
  • קקיון זה שיח ענק בגודל עץ שקמל בבת אחת ביום צרה
    שמטוב (יונה הנביא) 09/03/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך גם דש. ענקית בגודל אך מועדת לקמוש בבת אחת.
    סגור
  • 3.
    הפנסיות
    אריק 04/03/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צחקתם עם ההסתדרות על מפאי וסגדתם לביבי בתקופת ההסתדרות קרנות הפנסיה קיבלו איגרות מיועדות עלמנת ללשמור על הכסף של החוסכים בא נתניהו ואמר לו למכור אותם והיום הקופות היתקינו תקנות שעושקות את האזרחים
    סגור
  • 2.
    הקמת מנגנון קל להבנה הגדלת ההפרשה של החברות
    איל 04/03/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב מחייב הגדלת הפרשה של המעסיקים ל 24 אחוז לעובדים ולבעלי החברות בנוסף הקמת זכויות שוות לעצמאים בחוק הביטוח הלאומי
    סגור
  • 1.
    ביבי,שתי ציפורים בהפצצה אחת ,גם תיבחר וגם תבטל לאירנים
    בא 04/03/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את התוכנית הגרעינית .תתעלם מהאמריקאים ותפציץ .
    סגור