הגבר של המאה ה-21 מגדיל ביקוש לטיפוח וענקיות הצריכה מגיבות בהתאם

מוצרי טיפוח חדשים לגבר מגיעים לשוק בקצב גדל ומושכים יותר ויותר צרכנים. החברות שנכנסות לתחום בונות על עליות חדות בביקוש הגלובלי בעיקר. מי תוביל את השוק?

 |  (29)
אולי, בפעם הבאה ואם הערכת החברה תמשיך לרדת, אסקר את חברת Uber Technologies (סימול: UBER) ואת כישלון ההנפקה. לא לזלזל בחברה שמבחינה טכנולוגית ועסקית עשתה מעשה פלא של ממש. כרגע נתרכז במישהי שדווקא עשתה מכת ענק במניה, ביונסה. כן, האמנית הגדולה. ב-2015 עשתה פרסומת לחברה שעבורה הייתה צריכה לקבל 6 מיליון דולרים. היא וויתרה על הכסף תמורת מניות ששוות היום, לאחר הירידות, כ-300 מיליון ויש הטוענים שמכרה המניות בהנפקה (איני חושב כך, היא אישה חכמה).
תעשיית הטיפוח לגבר מתמקמת כמנוע צמיחה של תעשיית היופי
יש ה"מאשימים" בפריחה של תעשיית הטיפוח לגברים את עליית הפמיניזם וישנם כאו שטוענים שהלהטבי"ם גורמים לכך אבל מי "אשם" לא מעניין כל כך את וול סטריט שכהרגלה רואה את ההתפתחויות ומחפשת את החברות המנצחות. גבריות וטיפוח יופי וריח למענה לא בדיוק הולכים יד ביד שהרי גבר-גבר שמתעסק ביופי וריח לא בדיוק מתאים למאצ'ו המצוי עם ההופעה המחוספסת וריח הזיעה.
אלא, מה שוול סטריט רואה בעשור האחרון זו העלייה המדהימה ממש בביקוש במוצרים לטיפוח הגבר מה שהביא לאחרונה שתי עסקאות A&M שלפני עשור, בטח במאה הקודמת, לא היו עולות על דעתו של שום בנקאי השקעות. שתי החברות מוצרי צריכה מובילות, Edgewell Personal Care (סימול: EPC) ויוניליבר (סימול: UL), רכשו שתי חברות צעירות, Harry’s ו-Dollar Shave Club בנות ה-9 וה-8 שנים ושילמו עבורן 1.37 ומיליארד דולרים בהתאמה. מדובר בסכומים שמעניקים לשתי הינוקות הללו הערכות חלל, משהו בסגנון פעילות A&M בתחומי הביו, ה-AI או אבטחת הרשת.
מדוע זה מפתיע? כי שתי החברות הצעירות, שעבורן שולמו סכומי עתק כאלו, נכנסו לתחום שבימים שבהם נכנסו נחשב כתחום עם צמיחה אנמית לחלוטין וכמעט בלתי אפשרי לחדירה כי השליטה בו התחלקה בין שתי חברות ענק, ג'ילאט ו-Edgewell, מצב שבו משקיעי הון סיכון נבונים לא מעוניינים להשקיע בסטארטאפים. השתיים נכנסו לתחום טיפוח הגבר, מכשירי גילוח, משחות, ג'לים, after-shave ,pre-shave וכדומה.
Edgewell מייצרת  מותגים כמו מכונות הגילוח Schick ו-Wilkinson Sword, קצף גילוח Edge, Banana Boat, חיתולי Genie brand ושורה ארוכה של מוצרי טיפוח עור והיא המתחרה הגדולה של חברת מוצרי הגילוח, הטיפול בעור הפנים ובפה הגדולה בעולם ג'ילאט שמאז 2007 נמצאת בבעלות פרוקטור אנד גמבלס (סימול: PG). שתי אלו, ג'ילאט ו-Edgewell שולטות בכ-80% מכל המוצרים שקשורים בטיפוח הפנים לגבר ובשתיהן יש תהליך ארוך למדי של התדרדרות בהכנסות.
מניית Edgewell אפילו ירדה כשנודע על רכישת Harry’s, גם בגלל הסכום ובעיקר בגלל שכמה מומחים תהו מדוע החברה נכנסת עמוק יותר לתחום "מת"? השאלה הוצגה בפני רוד ליטל, המנכ"ל של חברת Edgewell, שענה. "הביקוש לטיפוח הגבר עולה ומהר אבל העלייה כולה על הרשת. יש לנו מגוון רחב של מוצרים מתאימים אבל מה שחסר לנו זה הקשר הישיר ללקוח באמצעות הרשת.
Harry’s בנתה עצמה על הרשת. בין יכולות השיווק שלה למוניטין שלנו נוכל להצטרף לצמיחה המתחדשת של הטיפול  באסתטיקה של הגבר". מה שקרה בתחום טיפוח הגבר הוא מה שקרה בתחומים רבים, מהפכות הטכנולוגיה והגלובליזציה החיו את התחום. לא רק שהמהפכה הביאה מוצרים חדשים אלא הכניסה קהלים חדשים וגדולים לצד הצריכה.
תעשיית היופי מקדישה יותר זמן לצרכן הגברי
הגבר, שעד למאה הנוכחית לא נחשב כמנוע צמיחה בתעשיית היופי והאסתטיקה, הופך במהירות, גם מבחינת האסטרטגיה של התעשייה ולא פחות מבחינתו האישית, לגורם מוביל בתעשייה.
מוצרי טיפוח חדשים לגבר מגיעים לשוק בקצב גדל ומושכים יותר ויותר צרכנים. מוצרים כמו לטיפול בשיער (שמפו, ג'לים, מרככים, משחות, ספריים, צבע לשיער ועוד), מוצרים לגילוח (משחות, ג'לים, after-shave, pre-shave ומגוון מכונות גילוח), מוצרי טיפול וטיפוח הפה (משחות שניים, שטיפת הפה, מטהרי נשימה ועוד), מוצרים לטיפול בעור (משחות, תחליבים, חמרי ניקוי, קרמים ללחות ועוד), מוצרי איפור פנים, איפור עיינים, מוצרים למקלחת ולאמבט, מוצרים לטיפוח הציפורן ועוד כהנה וכהנה.
השינוי בסגנון/ אורח החיים גורם לתעשיית היופי וטיפוח הגוף להקדיש יותר ויותר זמן לצרכן הגברי. זה מצידו הופך למודע יותר לצורך בשימוש בקוסמטיקה  ומוצרי טיפוח יופי אחרים. הוסיפו לכל זה את החשיפה שלתוכה נסחפו קהלים שבעבר לא היו חשופים לאפשרויות טיפול וטיפוח היופי והאסתטיקה, מקהילת הלהטבי"ם דרך הדתיים ועד לנוער צעיר מאוד, כולם יצרו ביקוש שהולך וגדל.
גם עליית כוחן של הנשים בחברה גרם, בעקיפין אולי, להתעוררות אצל הגברים בנושא הטיפוח. אתר ה-www.brushbox.com, שנוצר על מנת להגדיל את תשומת הלב לצורך בשמירה על היגיינת הפה, ערך בדיקה לגבי מגמות הטיפוח שהתפתחו אצל הצרכן הגברי ב-2018. 
מהבדיקה התגלה שכמה מגמות שהתפתחו בשנה שעברה אצל הגברים השפיעו על חיובית על ההתפתחויות בתעשיית היופי כולה. מדובר במגמות מהסוג של טיפוח הזקן כדוגמה בולטת. יש יותר גברים עם זקנים שמשתמשים במוצרי טיפוח. מגמה זו הביאה ליצירת מוצרים בהתאם, מבשמים מתואמים דרך מרככים ומכשור מתואם.
הערנות הגוברת למראה השיער למשל שינתה, במהלך 2018, את מצב המספרות השכונתיות שאליבא המומחים הלכו ונעלמו מהסקטור. מספרות שכונתיות בעלייה חדה. הביקוש לטיפול בעור, במיוחד בפנים ובעין, עלה בגלל הגברים וכך גם הביקוש למוצרים כנגד פגעי הזיהום אוויר. הביקוש למוצרי 3D דנטליים (כתרים וכו)  זינק בגלל הגברים וכך לאסתטיקה של הפה.
הגבר של המאה ה-21 תורם משמעותית לעלייה בצריכה
כניסת הגברים לתחום יצרה ביקוש גדול של הצרכן הגברי למה שנקרא "Convenient grooming in a box" לכל תחום. למשל קופסאות שמכילות את כל הדרוש להיגיינת הפה או קופסאות שמכילות כו הדרוש לטיפול בשיער. "הגבר של המאה ה-21 תורם משמעותית לעלייה בצריכה למוצרי ותהליכי הטיפוח". לא פלא לפיכך שכל ענקיות הקוסמטיקה והיופי, מאסתי לאודר, L’Oreal, Colgate-Palmolive ואבון וגם ענקיות הצריכה כמו PG, JNJ או Philips N.V נכנסות בעצמה לתחום.
שוק הטיפול/ טיפוח לגבר, שב-2007 גלגל פחות מ 6 מיליארד דולרים בארה"ב הגיע, ב-2017 ל-57.7 מיליארד דולרים. זה אמנם רק 10.8% מתעשיית היופי כולה באותה שנה אבל אפילו אם אחוז זה לא יעלה הרי שב-2023 יגיעו מכירות הסקטור לגברים לסכום של כ-94 מיליארד. כל החברות שנכנסות לתחום בונות על עליות חדות בביקוש, הגלובלי בעיקר, למוצרי טיפוח לגבר, במיוחד בסין. אירופה אגב היא האזור בו הביקוש למוצרי טיפוח לגבר צומחים הכי מהר.
לבסוף, הסימן הטוב ביותר להתעוררות בתחום הוא מספר הסטארטאפים שמוקמים. תציצו בכתבה של GQ שבה מתוארים הסטארטאפים המעניינים - קישור לכתבה.
יותר מנשים: הגבר מבצע את רוב קניותיו בתחום הטיפוח ברשת
כאשר הקימו ג'ף ריידר ואנדריו כץ-מייפילד את Harry’s ב-2010 התקשו תחילה לגייס כסף לצורך ההקמה, "מי מטורף מספיק ללכת ולנגוס נתח בשוק הגילוח האנמי ומול שתי ענקיות כמו PG או EPC ששולטות בו?" שאלו בוול סטריט. השניים, שמן הסתם הבינו את ההתפתחויות בקמעונאות הרשת, טענו, "אנחנו לא מתחרים בצרכן המסורתי של ג'ילאט אוSchick. אנחנו מכוונים לקהל צרכנים חדש, לאלו שרוכשים באמצעות הרשת וקהל צרכנים זה הולך וגדל גלובלית. אנחנו פשוט נקדים את ג'ילאט שעדיין חיה בעבר" וכך קרה ובגדול.  
כיום, 9 שנים לאחר שנוסדה, מוכרת החברה, שפועלת רק דרך הרשת, מוצרי טיפוח רבים, בעיקר לגבר אבל לא רק ומתחרה לא רק בשתיים שהזכרנו אלא גם בשמות מותג מתוצרת ג'ונסון אנד ג'ונסון, אסתי לאודר, L’Oreal, אבון, קולגייט-פלמוליב ועוד ביניהן הקונגלומרט היפני הגדול פנאסוניק שגם שם גילו את כוחה של הרשת והצטרפו לתחום. Harry’s הצליחה לנגוס בכ-3% משוק הגילוח בארה"ב שב-2018 הגיע לשווי של כ-3 מיליארד דולר במכירות (רק הגילוח עצמו). אין נתונים לגבי חברת Dollar Shave Club אבל עיסוקיה דומים לאלו של Harry’s.
מחקר שהתפרסם השבוע בקשר להתפתחות הצרכנות ברשת קובע שבין 2017 ל-2018 עלה אחוז הצרכנים שרוכשים ברשת מ-23.1% ל-36.8% מכלל צרכני הקמעונאות בארה"ב, כ-35 מיליון. עדיין רק 11.8% מהצרכנים קונים את רוב הקניות ברשת כך שצרכנות הרשת עדיין בתחילת דרכה. "הגבר", טען מנכ"ל Edgewell, "מבצע את רוב קניותיו בתחום הטיפוח ברשת, הרבה יותר מהאישה, Harry’s הוכיחה זאת ואנחנו, שמטפלים בגבר מזה 123 שנים (החברה שינתה שם ב-2015 מ-Energizer שהוקמה ב-1896), לא הבנו את ההתפתחויות בדיוק כשם שהמתחרים לא הבינו".
איך משקיעים בתחום?
אין עדיין שום סל או קרן שמתמקדים בתת תעשיית הטיפוח והיופי, ה-Men’s Grooming Industry. מומחים לתעשייה יטענו ש L’Oreal תוביל את השוק אלא שאין הם יכולים לתת שום סימוכין לכך. "הבעיה" למשקיע שמעוניין רק בסקטור הגברי היא שעד שהשפעת הסקטור תתחיל להשפיע על חברות ענק כמו יוניליבר, פרוקטור או L’Oreal ייקח זמן.
הברירה כרגע היא ההשקעה בסלי הצריכה המתכלה (Consumer Staples). ארבעת הסלים הגדולים, XLP שמייצג את החברות שכלולות ב-S&P, ה-VDC של וואנגארד, KXI הגלובלי ו-FSTA של פידליטי כוללים כולם את כל החברות שהזכרנו ועוד. גם כאן השפעת ההתפתחויות בתחום הגברי עדיין לא ניכרת. הסל הגלובלי KXI אגב מפגר בתשואה אחרי הסלים האמריקאים המקבילים וזאת מהסיבה שכבר הזכרנו בעבר שהמשקיעים האמריקאים תמיד נותנים הערכות גבוהות מחבריהם באירופה.
אנחנו מאמינים שהנסיגה הנוכחית בבורסות תאפשר הזדמנות כניסה לאחד מסלי הצריכה, "השוק" מאמין כנראה שהצריכה תיפגע ממלחמות הסחר. אבל הצריכה תמשיך להוות מנוע צמיחה כלכלי מוביל בכל מקרה ולכן, כאשר יתחיל סקטור ה-Men’s Grooming Industry להשפיע (ההערכות הן החל מהשנה) תשואת הסל כולו תהיה גבוהה מבעבר.
הסלים XLP, VDC ו-FSTA היכו כולם את ה-S&P בשנה האחרונה (אבל פיגרו לאורך זמן). דעתנו שלמשקיע שאינו חושב שסוף העולם מתקרב עשויה להיווצר הזדמנות כניסה כלכלית (עדיין לא). סל ה-XLP כדוגמה הגיע לשיא כל הזמנים, 57.82 בתחילת החודש וביום שני ירד ל-56.7, ירידה של 2% שזו בהחלט אינה ירידה שהביאה הסל לרמה כלכלית עדיין.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מאגנה אינטרנטיונאל
    עדי 18/05/2019 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם מכיר את mgaעוסקת בתחום הרכבתודה
    סגור
  • 12.
    מדוע מנית טאואר הפסיקה "להפציץ" - כבר שנה וחצי בקנטים ?
    tsem 18/05/2019 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה צריכה לעלות 130 אחוז לחזור לשיא של 36 דולר שהיתה בו במצמבר 2018. תעודת הסל על התחום soxx נמצאת ברמה יותר גבוהה.
    סגור
  • 11.
    תודה רבה. כתבה טובה ומעניינת (ל"ת)
    יוגי 17/05/2019 21:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    שלמה שלום, טסלה ירדה החודש מ-290 ל-218 -20%, יש סיבה ? (ל"ת)
    דדומי 17/05/2019 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מנהלת ת סל של ark מדברת על בין 700 ל 4000 דולר בעוד 5
    שנים 18/05/2019 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מחיר מניה של בין 700 ל 4000 דולר בעוד 5 שנים. Tesla could go even higher than our $4,000 price target, says fund manager Cathie Wood PUBLISHED SAT, MAY 4 2019 “Our bear case has it going to $700 and our bull case is $4,000, but now we think that’s too low,” she said, explaining that Ark’s five-year time horizons for each case already assumed capital raises would occur.
    סגור
  • יש לה לרדת עוד 50 אחוז להגיע ליעד של 100 דולר
    tsla 18/05/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Tesla should be valued at less than $100 a share, investor says PUBLISHED WED, APR 24 2019 “Quite frankly my biggest issue is management doesn’t execute on what they say. I don’t need management selling me a bill of goods. I want execution and you’re not getting that from Tesla,” said Tepper.
    סגור
  • יש כמה סיבות
    שלמה גרינברג 18/05/2019 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול הסיבות שהיו ידועות גם כשהמניה הייתה בשיא צפות על פני השטח והשורה התחתונה היא שהפער בין האופטימיות שהביאה את וסלה לכ 400 דולר בתחילת 2017 לבין העובדות שלאחר מכן היה מטורף ומה שאתה רואה היום זו המציאות העסקית. יחד עם זאת "המהפך" בהתייחסות לטסלה ועתידה גם הוא מטורף אז צריך לעקוב ולראות את הרבעונים הקרובים
    סגור
  • 9.
    3m האם החפיר נסדק
    ירדן 17/05/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה ותודה על המאמר3m חברה די גדולה ומשמעותית בלא מעט תחומים - יורדת לנמוך 52 שבועותאתה רואה סימנים או סיבות משמעותיות?תודה
    סגור
  • הנפילה הכי חזקה במניה מאז שנת 1987
    mmm 18/05/2019 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה - נפילה ביום שאחרי פרסום דוחות (הדוחות היו ב 25.4) Shares of 3M plunged 13% after the maker of Post-it notes gave a financial report for the first quarter that resulted in the stock's biggest loss since the 1987 market crash. Revenue at 3M was down 5% from year-earlier levels, contributing to an 11% drop in adjusted earnings per share. Yet many investors don't seem convinced that the moves will be enough to create meaningful change at 3M
    סגור
  • MMM
    שלמה גרינברג 18/05/2019 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא החפיר שנפגע, הוא עדיין איתן. החברה לא עמדה בציפיות לאחרונה ואנליסטים ש"דחפו" את המניה מעלה בעבר ולמחירים בלתי סבירים הם שדוחפים המניה מטה כרגע. MMM הייתה אחת המניות שהמחזיקים בה צריכים היו לשחרר חלק מהאחזקות בקיץ שעבר ולהמתין לתיקון הערכות.
    סגור
  • טען עוד
  • שלמה צודק. אני מחכה ל140 לרכישה
    ספי 18/05/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    140 רכישה ראשונה, אם תמשיך לרדת ל120 רכישה נוספת. אם תגיע ל100 רכישה נוספת. ואז עם ירדה יותר, אז אכלתי אותה
    סגור
  • 8.
    טבע
    משקיע מתחיל 17/05/2019 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום שלמה, יש מצב שתגיד כמה מילים על טבע הן מבחינת הדוח האחרון והן מבחינת הפוטנציאל המשפטי? שבת שלום ותודה על עוד טור מרחיב דעת.
    סגור
  • צריך להמתין
    שלמה גרינברג 18/05/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "המלחמה" מול הסקטור הגנרי בשיאה וטבע במרכז. זה ספור ארוך עם המון כותרות שימשיכו להשפיע. בין זה לבין האיומים על מותה של החברה המרחק גדול
    סגור
  • 7.
    כדאי לשנות גישה
    לרון 17/05/2019 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום חיפוש סקטורים ואח"כ מניות לחפש קודם מניות ואח"כ להתייחס לסקטורים,nke כמעט לא זזה,or עלתה 20% בחצי שנה וכו'!
    סגור
  • 6.
    לא סתם הנפקות כושלות אובר ליפט
    לרון 17/05/2019 05:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשוואה levi,יש סיבות לכשלון, מודל דפוק שווי מיליארדים וכלום הכנסות.
    סגור
  • 5.
    בקטנה, נסטלה מוכרת את חטיבת מוצרי טיפוח העור שלה
    יוסי 17/05/2019 01:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בגלל ביצועים חלשים
    סגור
  • זה בדיוק מה שהסברתי
    שלמה גרינברג 17/05/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נסטלי מוכרת את החטיבה, במחיר מטורף אגב, ל EQT Partners כי הביזנס אנמי (כך כתוב בכתבה). המכירה היא בלחצו של המשקיע האקטיביסט דניאל לואב שדורש מזה זמן שנסטלי תעבור רה ארגון. הייתה הצעה של נסטלי לרכוש את Dollar Shave Club שגכשלה ונראה שזו הסיבה ליציאה מהתחום.
    סגור
  • כל דבר היום הגדרתו "מטורף"
    לרון 18/05/2019 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן לא מובן,"מטורף" זה אינו דבר מוגדר ,סתם מילה ב"ענן"
    סגור
  • 4.
    "צמיחה אורגנית" "רבעון רביעי חזק" - הסיסמאות השחוקות
    טאואר 16/05/2019 20:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השוק כבר לא קונה את הסיסמאות השחוקות של טאואר. יום שני אחרי הדוחות המניה מחזירה את כול העליה.
    סגור
  • למה להתעסק עם טאואר כשאפשר לקנות "גרביים"? (SOXX)
    ארז 17/05/2019 22:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 3.
    רגנרון חברה בתחום הבריאות
    ורדי 16/05/2019 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטיקר שלה regn מספרי צמיחה מרשימים מאוד ועדיין המניה לא מצליחה לעלות.. האם מכיר ? אשמח לכמה מילים.. תודה גבה
    סגור
  • מכיר היטב וכתבתי עליה רבות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/05/2019 14:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    חברת הובלות בארהב
    landstar 16/05/2019 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסימבול lstr. אם מכיר.מספרים מעניינים, צמיחה חזקה, לא זולה.תודה שלמה
    סגור
  • Investar Holding
    שלמה גרינברג 17/05/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו חברה פיננסית קטנה לא חברת הובלות
    סגור
  • חברת תעבורה שלמה transportation
    landstar 17/05/2019 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.landstar.com/
    סגור
  • סליחה, חשבתי שרשמת ISTR
    שלמה גרינברג 18/05/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    LSTR היא אכן חברה שנותנת פתרונות בנושא תחבורה/הובלות. לא עוקב מקרוב
    סגור
  • 1.
    מה קורה עם JCI ? הגישה הצעת רכש למניות, זה סימן טוב?
    יוסי 16/05/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פנו אלי מהבנק אבל נמנעתי. אשמח לשמוע דעתך שלמה
    סגור
  • כתבתי ארוכות על החברה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/05/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • פנו אליך מהבנק
    לרון 17/05/2019 05:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתעלם!
    סגור