עובדות מול פרשנויות: האם העולם צפוי לעצור?

גופים גדולים ומשקיעים מנוסים שעוקבים אחרי ההתפתחויות מגיבים הרבה לפני שהדברים קורים. רובם הגדול מאמין שמשבר 2008 אינו נמצא מעבר לפינה. ההשקעה הגדולה של אינטל בישראל היא רק דוגמא אחת

 |  (150)
הוויכוח על המשך הצמיחה הכלכלית הגלובלית ובעקבות זאת הוויכוח על המשך הגיאות במניות הולך ומתגבר. הוויכוח מתגבר מכמה סיבות שהראשונה שבהן היא העובדה שלאחר 3 חודשי ירידה של 20.2% במדד ה-S&P ושל 24% בנאסד"ק התהפכה לפתע המגמה ונראה שבכל זאת היה זה עוד תיקון ולא "סוף הסיפור". שינוי המגמה הפתיע את אותם פרשנים פסימיים שבעזרת חלק מהאנליסטים, המון "מכורים לגרפים" וגופים אינטרסנטיים שנכנסו לפוזיציות שורט ענקיות, היו משוכנעים שהפעם הם צודקים וההתרסקות מעבר לפינה.
בדבר אחד אנחנו מסכימים עם רואי השחור למיניהם, שצריך היה תיקון ושהתיקון לא החזיר המניות, הטכנולוגיות בעיקר, לערכים של חשיבה הכלכלית מסורתית. אלא שכפי שאנחנו מנסים להסביר בעשור האחרון המונח "חשיבה כלכלית מסורתית" השתנה וממשיך להשתנות. בדיוק כמו בכל התיקונים מאז 2009 שוב התעלמו הפסימיים מהעובדה שמהפכת הטכנולוגיה עדיין בעיצומה, רחוקה עדיין מלהשלים את התמזגותה לכלכלת המיינסטרים, רחוקה עדיין מאוד מסיום המהלך שתוצאותיו הרחבת הצריכה מחד והמשך תהליכי ההתייעלות מאידך.
הפרשנים הפסימיים מתעלמים מהעובדה שמהפכת הטכנולוגיה מתקדמת בשני מסלולים מקבילים. האחד בעולם הריאלי, במיין סטריט והשני בשוק ההון, בוול סטריט. אלו שני מסלולים שקשורים זה לזה אבל שההשפעה שלהם על התנהגות הצרכן ועל התנהגות המשקיע שונה לחלוטין למרות שהמשקיע והצרכן הם אותו אדם. ההתעלמות הזו גורמת לזעזועים בטווח הקצר אבל אינה משפיעה על המגמה ארוכת הטווח.
צרכן המניות ניזון מהתקשורת
המשקיע והצרכן ניזונים אמנם, לצורך קבלת ההחלטות, מאותם אמצעי תקשורת (עיתונות כתובה, רדיו, TV, רשת וכו') אלא שכל אחד מהם, למרות שמדובר באותו אדם, מחליט לבסוף לבצע את החלטותיו על סמך משתנים שונים.
קחו כדוגמה את האדם שמחד הוא צרכן רכב שמעוניין לרכוש מכונית חדשה ומאידך הוא משקיע בתעשיית הרכב שמעוניין בהשקעה המוצלחת ביותר בתחום; צרכן הרכב, שהחליט לרכוש מכונית חשמלית, בודק, באמצעות פרשנות התקשורת, האם לרכוש טסלה או BMW ואולי פורד או טיוטה חשמליות. הסביבה הכלכלית המקומית והגלובלית אינה מעניינת אותו, הצהרותיו של טראמפ או צ'י אינן מעניינות אותו, רק המכונית וביצועיה מעניינים אותו ואו אז הוא מבצע, באמצעות התקשורת, סקר שוק ומחליט.
אותו אדם, בכובעו כמשקיע, מעוניין להשקיע במניות חברת רכב ומחפש, כמובן באמצעות התקשורת, עזרה בקבלת ההחלטה. איכות המכונית, אפילו אם מדובר במניית החברה שאת מכוניתה רכש, משחקת תפקיד מינורי בקבלת החלטת ההשקעה. כאן הסביבה הכלכלית, מקרו ומיקרו, איכות הניהול וכמובן טראמפ וצ'י הם שיקבעו.
כלומר, ההחלטה לגבי רכישת מכונית טסלה כדוגמה תיעשה על פי עובדות שהתקשורת מספקת אבל ההחלטה לגבי השקעה במניות TSLA תיעשה על פי פרשנויות שברובן הגדול תלויות בנעלמים (תחזיות) שגם אותן מספקת התקשורת. זה בעצם אומר שהשפעת "התקשורת" על צרכן המניות גדולה בהרבה מהשפעתה על צרכן המוצרים.
עד כמה מוצדקים החששות מפני משבר?
בתחום יחסי התקשורת-צרכן המניות התפתחה ומשתלטת תרבות של כותרות (ועל כך דיברנו מספיק) ואחד מהמנועים שדוחפים תרבות זו הוא ההתמקדות ההולכת וגדלה בכותרות נגטיביות. מדוע? כי חלק הולך וגדל של המשקיעים נסחף (אם בגלל בורות או בגלל נוחות הפעולה המהירה) לתרבות הכותרות וכותרת נגטיבית סנסציונית מושכת תשומת לב מה שהופך אותה מועדפת, מבחינת הרייטינג, לתקשורת. זה מסביר מדוע "ההתלהבות" הגדולה ממשבר מתקרב אבל האם זה רציני? 
נכון, ישנם חששות אמיתיים (לא עובדות) מהאטה כלכלית שתתפתח ומכמה סיבות. ישנו משבר הסחר ויש את הריבית שעולה (אגב, שני אלו מנוגדים בהשפעתם שהרי אם מלחמת הסחר תימשך הריבית לא תועלה). ישנם החובות וכמובן ערכי הנכסים הגבוהים. ישנה ההאטה בקצב הצמיחה בסין והדריכה המתמשכת במקום באירופה ואפילו הצד הפוליטי אינו טוב להמשך הצמיחה וכל אלו הם חששות מוצדקים מבחינת התאוריה הכלכלית.
מאידך אפשר להסתכל על כל החששות בצורה חיובית. אין באמת אינפלציה, למלחמת הסחר סיכויים טובים להסתיים בהסכמים ואו אז הצמיחה תתחדש, ערכי המניות ירדו חזק ואם אדון צ'י יחפוץ גם הצמיחה שם תחזור (לא ש-6.5% זה רע) וגם אירופה לא מתרסקת למרות שאליבא סורוס ואחרים כבר הייתה צריכה להתרסק ממזמן.
כלומר, יש חששות ויש תקוות אבל לגבי מסלול התקדמות מהפכת הטכנולוגיה אין כמעט חילוקי דעות, היא ממשיכה ומתרחבת, מהרפואה ועד למכונית האוטונומית. בואו וניקח כדוגמה ניקח את תעשיית המוליכים למחצה שהיא מנוע הצמיחה העיקרי של התקדמות המהפכה ששוב שומעים אזהרות על כניסת הסקטור למיתון.
לגבי הסקטור טוענים פרשנים שכיוון שמכירות הטלפונים החכמים (שהם מקור מרכזי בביקוש לשבבים) הגיעו לרווייה ועקומת הפעמון עוברת למסלול הירידה ההשפעה על תעשיית המוליכים למחצה תהיה נגטיבית. פחות טלפונים חכמים משמע פחות ביקוש לשבבים, משמע ירידה במכירות חברות השבבים, משמע ירידה ברווחים, משמע פיטורים המוניים, משמע גידול באבטלה, משמע ירידה בביקושים בכל התחומים, משמע האטה כלכלית - וכל זה רק כתוצאה מהירידה בביקוש לטלפון החכם. אנחנו האחרונים שנתווכח עם תאוריה מסוג זה אם אכן יקטן הביקוש לשבבים.
הבאנו לנוחיותכם גרף שמראה את קצב הגידול בייצור מוליכים למחצה (IC market growth rate) וטבלה שמסכמת הכנסות ויחידות ייצור של תעשיית המוליכים למחצה כולה ושל שלושת מרכיביה העיקריים, מעגלים אנלוגיים, מעגלים לוגים ומעגלי זיכרון. החומר מטעם גארטנר ו VLSI Research.

 
כאשר מתבוננים בגרף רואים שבין אמצע 2017 לאמצע 2019 יורד קצב הגידול מ-24.8% בין אמצע 2016 לאמצע 2017 ל-16.6% עד אמצע 2018, ל-1.6% עד אמצע 2019 ולמינוס 0.9% עד אמצע 2020. החל מהמחצית השניה של 2020 חוזר הביקוש לעלות. ל"סיבוב" כזה, בין 2017 ל-2023, קוראים IC Cycle שבמקרה הנוכחי נקרא ה-Memory cycle כיוון שהסייקל מובל, בירידה ובעלייה, על ידי שבבי הזיכרון (כפי שתראו בטבלת ההכנסות בין השנים 2016-19).  
הפרשנים הפסימיים עוקבים אחרי הגרף והטבלה כמו כל אחד אחר אבל לצורך טענותיהם הם מתרכזים בחלק הגרף שבין אמצע 2017 ועד אמצע 2020 שמראה ירידה בקצב העלייה ולטענתם ההתדרדרות תוביל למיתון, מתעלמים מההמשך. מה שקורה בין 2017 ל-2020 הוא למעשה התוצאה של מה שקרה בין 2015 ל-2017 וזה חלק מההליך של ה-IC Cycle מאז שנות השמונים, חלק מתהליך התקדמות המהפכה במסלול המיין-סטריט.
התגובות מכוונות למסלול וול סטריט ונשענות על מה שקרה בין 2015 ל-2017 והביא להערכות השיא (פרשנות על שקרה ב-2015-17 הביאה סל כמו ה-SOXX לשיא כל הזמנים בתחילת 2018). מה שקורה בפועל בשטח, במסלול מיין סטריט, הוא שכתוצאה מהביקושים הגדולים לטלפוניה החכמה בין 2009 ל-2017 הגדילה תעשיית השבבים את יכלות הייצור שלה על מנת לעמוד בביקושים ומשהחלה הירידה בביקושים לטלפוניה חכמה נוצרו עודפים בתעשייה (במיוחד בתחום הזיכרון).
העודפים נוצרו כי לוקח זמן עד שיצרני השבבים מתאמים עצמם לביקושים המשתנים. מחירים החלו לרדת ובעקבותיהם ההכנסות והפחד השתלט על מסלול וול סטריט והאנליסטים התחילו לעדכן המלצות ומחירי יעד מטה. אבל רואי השחור מתעלמים מהמהפך ב-IC Cycle שיגיע, כנראה במהלך 2020. בעוד הביקושים עבור שבבי הטלפוניה בירידה יעלו דרמטית הביקושים על מנת לקדם כניסה של מוצרים חדשים לתחום הצריכה, מוצרים כמו מכוניות חשמליות ואוטונומיות, אנרגיות חלופיות, רובוטיקה, ציוד רפואי, תכנה, AI ועוד.
המשקיעים שיודעים להפריד בין כותרות לעובדות
גופים גדולים ומשקיעים מנוסים שעוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות במיין סטריט מגיבים הרבה לפני שהדברים קורים. משקיעים כאלו, שמכירים את הסייקל, ניצלו את מחירי השיא של אוגוסט-ספטמבר 2018 למכירת חלקים מאחזקותיהם במניות השבבים. אלו יודעים להפריד בין כותרות לעובדות. רובם הגדול מאמין ש"משבר 2008" אינו נמצא מעבר לפינה, שהסכם עם סין ייחתם, שהטכנולוגיה עוצרת אינפלציה, שההשקעות בתשתיות תתממשנה וכו' וברור להם שהמהפכה בעיצומה ולא בסיומה.
הוויכוח ביניהם הוא על "עד כמה היו ההערכות של קיץ 2018 מטורפות?" ו"מתי באמת יישנה הסייקל כיוון?". אלו שמאמינים בגרף שהבאנו מתחילים להיכנס כבר כעת. התנהגות מניות המגזר במהלך ינואר מצביעה על כך שיותר ויותר משקיעים מאמינים שהסייקל ישנה כיוון עוד במהלך 2019. ההנחה שלנו היא שהתיקון, פחות או יותר, הגיע לתחתית כי האופק ליציאת מוצרי הדור הבא של המהפכה מתקרב במהירות גדולה משהעריכו קודם.
כל אלו שמאמינים שהירידות בתחום המוליכים למחצה הן חזרה על הסייקל הרגיל (אנחנו ביניהם וכנראה גם אינטל ביניהם אחרת לא היו מגדילים ההשקעה בישראל בצורה כזו) ורוצים לנצל התיקון ולהצטייד לקראת הסיבוב הבא ניצבים בפני שתי הבעיות שעולות בטור זה בקביעות מאז 2009, במה להשקיע ומתי?
מבחינתנו השאלה הראשונה היא הקלה, בקרנות וסלים ממוקדים, לא לנסות לאתר "מניה מנצחת". השנייה קשה יותר כי קשה מאוד להעריך מתי תחתיתו של תיקון והאם העליות של החודש אינן למעשה טעות הערכה של המשקיעים והתיקון יימשך. בעניין זה דעתנו היא שהמאמין בהמשך הצמיחה יתחיל לאסוף ברמות הנוכחיות ובכמויות קטנות כי "המוקשים" עדיין רבים. סלים מומלצים הם SOXX ו-SMH הם הפופולריים והיציבים יותר ויש הספקולטיבי SOKL ורבים אחרים, כל אחד לפי טעמו.  
 
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תגובות לכתבה(150):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    קלוגס k
    אריה 07/02/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה מה דעתך על k אחרי הדוחות..מה בעתיד?
    סגור
  • חברה בעייתית
    לרון 09/02/2019 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העומדת על הכוונת של טרנד הבריאות שאינו אוהב דגני בוקר במיוחד מסוכרים למרות שילדים כן אוהבים אותם.
    סגור
  • 50.
    טוויטר מה דעתך עלייה?
    טמיר 07/02/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הפוטנציאל קיים לדעתך לטווח ארוך בטוויטר? תודה רבה
    סגור
  • קיים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/02/2019 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • "קיים" אכן פוטנציאל בטוויטר
    לרון 09/02/2019 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך בסטיית תקן גבוהה=סיכון שלא כל אחד יכול לעמוד בו.
    סגור
  • 49.
    מר גרינברג תודה על הסבר
    לרון 07/02/2019 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעל שליטה/מנכ"ל סופטבנק מנצל מידע פנים וזה חוקי ואילו משקיע מן השורה המקבל מידע פנים ומשתמש בו הולך לכלא כשעולים עליו?????????????
    סגור
  • כדי לענות על השאלה
    שלמה גרינברג 07/02/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תצטרך להראות כיצד סאן "מנצל מידע פנים"? מה בדיוק אתה חושב שעשה?
    סגור
  • הכוונה היתה
    לרון 08/02/2019 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כענין עקרוני אפילו תאורטי מדוע בעל שליטה שמבצע פעילות זה לא מידע פנים טים קוק שמוכר אפל למשל
    סגור
  • 48.
    ביום שישי הבא 15.2 מתחדשת שביתת הממשל ?
    נפלא לשווקים 07/02/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציטוט מטרמפ כשהוחלט על השהיה ל 3 שבועות "I am very proud to announce today that we have reached a deal to end the shutdown and reopen the federal government," Trump said in an address from the White House Rose Garden. "In a short while, I will sign a bill to open our government for three weeks, until February 15."
    סגור
  • 47.
    כתבה מצויינת
    הותיק 06/02/2019 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה צןדק מאוד. מה שיורד בסוף עולה יותר
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    אנחנו עדיין לא במיתון?
    לרון 06/02/2019 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מדברים כבר כמוני כשגרסתי שהירידות=מיתון ודעתך???????
    סגור
  • כולם? בטח הם עוקבים אחריך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/02/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני עוקב באדיקות כבר 40 שנה
    לרון 07/02/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שעם ניסיון לא מועט בכל הצניעות .ניתוחי הנכונים מקדימים לא פעם את ה"מומחים" במדיה בלי להעליב סתם עובדה שלא ניתנת להוכחה!
    סגור
  • אני מקווה
    ידידי גרינברג 07/02/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהם לא עוקבים אחריך!!! סיטיקון של גזית גלוב, איטליה, צרפת וזה רק מהיום! מתי תודה סוף סוף שהשווקים מראים מיתון חודשים לפני שהוא מתממש?? אגב תודה על ההתייחסות!!!!
    סגור
  • תקרא הכתבה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/02/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • "תקרא הכתבה" זו אכן עברית תיקנית
    לרון 09/02/2019 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך במקרה זה תקרא "את" הכתבה נשמע לאוזן יותר טוב. אוי האקדמיה הנוקשה.
    סגור
  • 45.
    WTW ממשיכה לרדת גם ב 2019
    WTW 06/02/2019 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר שעוד תירצו את הירידות בינואר בשביתת הממשל (למושבתים אין כסף פנוי וכו'). איפה אופרה וינפרי ? דוחות עדיין לא פורסמו.
    סגור
  • תיקון קטן
    שלמה גרינברג 07/02/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינואר היו עליות נאות ומה כול זה קשור לווינפרי?
    סגור
  • 44.
    תודה לביזפורטל
    לרון 05/02/2019 07:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על אי הסינון
    סגור
  • פלוס
    פלוס 05/02/2019 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 43.
    Plx
    שמואל 05/02/2019 07:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מידע על המניה שיכול להצביע מדוע התעוררה פתאום
    סגור
  • עניתי על השאלה לאחרונה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/02/2019 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 42.
    ועצתי לכחלון
    לרון 05/02/2019 04:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה אדם נחמד אך פופוליזם אינה שיטה ובועות כולל הנדלנית הנוכחית לא מתפוצצות עפ"י הזמנה ולא תצליח לקבוע עיתוי לכך כי בועות לא מתפוצצות בהדרגה אף פעם!!!!! סליחה שבילבלתי את המוח אךזו דרכם של זקנים פנסיונרים שעבר זמנם ואכן זמני עבר מה לעשות אך קצת ידע עוד נותר!!!!
    סגור
  • 41.
    בכל זאת עצתי למבינים בלבד
    לרון 05/02/2019 04:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא שגר ושכח ולא סלים ,למרות הכל גרינברג ידידי stock picking ותו לא כולל לא סלים מלבד בשורט לא עצה סתם נסיון ולא הייתי באובר יום אחד בחיי ולא לקחתי שום הלוואה ואני לא מתבייש להגיש דו"ח למס הכנסה כל שנה ועצתי הנוספת ההשקעה בבורסה רק למי שבאמת אוהב מסלול זה בחיים!!!!!!!!
    סגור
  • 40.
    בגילי המופלג 70
    לרון 05/02/2019 04:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אמור להשקיע כ 30% מקסימום במניות ולהודות על האמת בלי לייעץ כשחיידק הבורסה דבק הוא אכן דבק ואני גבוה מעל % זה
    סגור
  • 39.
    ב 2008 ייעצתי לאנשים ששאלוני- לא לצאת
    לרון 05/02/2019 04:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מק גמל ואכן הודו לי אחר שנה הייעוץ שלי חינם לעת הזאת היא שבמידה וזקוקים לכסף לממש ,עבר לזה השוק אפילו ירד בפברואר מה שכנראה יהיה יחזור כמו תמיד לקראת פסח ואז לממש שוב ביולי 2019
    סגור
  • 38.
    למען האמת
    לרון 05/02/2019 04:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלתי לגבי נורוויג'יאן כי נראית נמוכה יחסית ולא תרד משמעותית בירידות שיבואו עוד מעט החודש ה vix גבוה מידי הלא כן??? רב תודות
    סגור
  • 37.
    nclh
    לרון 05/02/2019 04:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת ירודה לא? מחיר סביר הלא כן? אין לי ואף פעם לא היה יועץ מלבד קריאת מאמריך בלובס!!! אין טעם לכן להפנותני ליועץ סתם שאלתי מתוך סקרנות גרידא תודה!!!!
    סגור
  • 36.
    ally financial
    guy 04/02/2019 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה תודה על המאמרמה דעתך על אלי פיננשל? לפי הדוחות 2018 הייתה טובה מאוד בכל הפרמטרים עם צמיחה נעה ושיפור, ועדיין בוולסטרייט המחיר לא מתרומם.. מדוע לדעתך? תודה
    סגור
  • מכיר, לא עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/02/2019 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 35.
    אשמח לשמוע הערכתך על הבנק השבדי הזה, תודה (ל"ת)
    מה עם NORDEA BANK? 04/02/2019 02:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/02/2019 11:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • בנק סקנדינבי פרטי
    לרון 04/02/2019 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן לא בר השקעה
    סגור
  • 34.
    שלמה,כתבת בתגובה 19 ש-pgx" לא הניב מאומה בעשור האחרון"
    משה 03/02/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולפי הגרף של הסל ראיתי שעלתה מעל 200% בעשור האחרון?!
    סגור
  • pgx לא עושה רווחי הון אלה תשואה income
    כספי 03/02/2019 17:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מניות מועדפות שמחקלות דיבידנד קבועבדומה לקופון של אגח
    סגור
  • 33.
    אם בעובדות עסקינן
    ליאור 03/02/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אז אתה מתעלם מהמציאות המאוד מדאיגה של המשך של אולי צמיחה מקרטעת על חשבון גידול החובות בכל הרמות קרי האישי התאגידי והלאומי,האמריקאים כיום יותר עניים מלפני 30 או 40 שנה,השכר קפוא עשרות שנים,פערי המעמדות מתרחבים ,כבר לא עושים ילדים מחמת העול הכספי,ושוב הכל נשען על אשראים ועוד אשראים ולמעשה הכל בלוף אחד גדול של אומה שאיבדה את עצמה לדעת, ימים יגידו עד כמה התהום קרובה
    סגור
  • ליאור-ראית את נתוני התעסוקה בארה"ב בזמן האחרון ?
    רז 03/02/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על פיהם יישק דבר.
    סגור
  • נתוני תעסוקה הם
    ליאור 03/02/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האחרונים להגיב כשהשוק מאט,ואחרונים להגיב כשהשוק צובר תאוצה
    סגור
  • ומה זה אומר כשהם מגיעים באופן חיובי ? תענה בכנות.
    רז 04/02/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני דוחק אותך לפינה כדי שתבין את הטעות שלך.
    סגור
  • מה הקשר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/02/2019 11:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אז יש לך הזדמנות פז לנצל העליות
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ולהכנס לפוזיציות שורט
    סגור
  • אכן
    לרון 03/02/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילים כדרבנות!!!!!
    סגור
  • לכמה אמריקאים יש 400 דולר במזומן?
    מתאריך 6.2017 03/02/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לכמה אמריקאים יש 400 דולר במזומן? כמעט עשור אחרי המשבר, הבנקים והגופים הפיננסיים בארצות הברית חזקים עוד יותר משהיו לפניו, ואילו הציבור האמריקאי עני יותר מאי פעם איתן אבריאל 20.06.2017 על פי סקר שנערך לאחרונה, לכ־46% מהאמריקאים יש פחות מ־400 דולר במזומן, וכאשר שואלים אותם מה יעשו כדי לממן הוצאה דחופה, למשל מקרה חירום רפואי, הם עונים שהם יאלצו ללוות כסף מבנק או מהמשפחה.
    סגור
  • תסביר לי כיצד
    שלמה גרינברג 03/02/2019 15:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אדם עם 400 דולר יוכל לקבל הלוואות מבנק? "לכ־46% מהאמריקאים יש פחות מ־400 דולר במזומן" באמת?
    סגור
  • אנחנו אולי בדקה התשעים
    ליאור 03/02/2019 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו בזמנו של בוש האב שהציל את הכלכלה דרך עליית מיסים,אין דרך אחרת להציל את ארהב מעצמה,וולסטריט היא הסימפטום הרע שכולם משועבדים אליו
    סגור
  • 32.
    הממשלה הטוב ביותר
    ביבי ראש 02/02/2019 22:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שיש מה אנחנו מבינים מגנרלים ? ראש ממשלה צריך להיות הכל ובכלל זה כלכלה לא רק ביטחון
    סגור
  • בבטחון אנחנו מאוימים ע"י איראן ובנותיה, ובכלכלה הגרעון
    BB הכי טוב בתקשורת 04/02/2019 01:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה כסף זרם כאן בגלל המדיניות המרחיבה של הפד (=הרבה אקזיטים הזרימו לקופה הרבה דולרים כשBB קיבל כלכלה שלא ספגה מאירועי 2008). ואם הכל טוב, אז מגיע קרדיט לשרי האוצר, ולא רק לBB...לא?
    סגור
  • רק לצורך הדיוק
    שלמה גרינברג 04/02/2019 08:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראשית הכלכלה הישראלית ספגה מכה ממשבר 2008. נתניהו לא "קיבל כלכלה" ב 2008 הוא יצר כלכלה חדשה בשנות ה 90 ואם אתה חושה ששרי אוצר מבצעים תכנית ללא תמיכה ואישור נתניהו אתה פשוט טועה
    סגור
  • הגיע הזמן לעזוב את המושג "כלכלה חדשה"
    לרון 07/02/2019 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף "שפור המצב הכלכלי" דוגמא אורן מאסק לא יצר מכונית חדשה האוטונומית היא עדיין מכונית רחפן אינו חידוש הטיס אלא שיפור וכיו"ב לכן אין עולם חדש יש עולם משופר
    סגור
  • המשבר החל ביולי 2007, ו-BB עלה לשלטון בפברואר 2009
    לחיזוק חיזוק הדיוק 04/02/2019 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שזכאי לפלוס היו בעיקר סטנלי פישר הנגיד ורוני בראון שר האוצר (=וכמובן ראש הממשלה אולמרט). ולטענתך, BB אחראי גם לכלכלה של יאיר לפיד (=ביטול המע"מ לזכאים) וזאת של משה כחלון (=מחיר למשתכן)...ועוד...למה שנחשב הצלחה וגם למה שנחשב כישלון
    סגור
  • BB ב-2003 מימש התוכנית של של סילבן שלום
    לחיזוק הדיוק 04/02/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיקר התוכנית היתה הפחתת קיצבאות הילדים, מה שדחף חרדים ובדואים וערבים למעגל העבודה (=ההישג הושג בזכות תמיכת שרון וטומי לפיד שהיו בקואליציה בלי החרדים).
    סגור
  • נכון. אבל זה לא המקום לזה. (ל"ת)
    גילי 03/02/2019 08:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 31.
    חאלאס להבהיל
    היתה בועת פאנג 02/02/2019 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיקון והמשך עליות אבל בצורה מתונה איטית מה שהיה יפסיק להיות אין כסף על הריצפה ולא קוטפים מהעץ
    סגור
  • 30.
    רק תיקון בלבד
    אכן נכון 02/02/2019 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתוני המקרו גם המיקרו ללא סימנים כלשהם של קריסה כלכלת ארהב צומחת אירופה בעייתית לא כל אירופה גרמניה ועוד מדינות חזקות גם חלק ממדינות מזרח מתחזקות ישנן מדינות מדשדשות אבל זה סיבה לקריסה . לכן לכל אלו שצועקים זאב זאב הזאת יצא באוקטובר וחזר לכלוב אין עוד זאבים .זאבים יש ביער.
    סגור
  • 29.
    השבבים הם ההשקעה הכי טובה כיום
    כנעני 02/02/2019 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שלא מבין את זה שישיקיע בחמוצים
    סגור
  • לדעתי תחום הסייבר יותר
    עמי 03/02/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי הכתבה באולפן שישי, מבינים שהגנה בתחום הסייבר זה התחום הכי חם להשקעה, כאשר כמות הרעים פי ארבעה מהמגינים. תחשבו מה יהיה כשהרכב האוטונומי ייכנס חזק. הראו הדגמה להשתלטות על רכב בכתבה.
    סגור
  • מים יהיה יותר חשוב משניהם (ל"ת)
    טימי 03/02/2019 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    קורא כתבות שלך על חברות מ 2012
    תקליט שרוט וחורק 02/02/2019 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתכל על הגרף המניות שלהם וצוחק
    סגור
  • חבוב יש לך בעיית הבנה בסיסית בקריאה
    אלון 03/02/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לך קודם תלמד לא להסתכל הפוך על גראפים ואז פתאום תראה שחוץ מgeשלמה צודק
    סגור
  • עובדתית הוא צדק עם GE.
    גד 03/02/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • חוץ מ GE ?
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נמתין ונראה בינתיים זה מתקדם בדיוק כפי שכתבתי
    סגור
  • שלמה כדי להחזיר מה שge הפסידה
    אלון 03/02/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריכה לעלות 1800%
    סגור
  • רק לצורך הדיוק
    שלמה גרינברג 04/02/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    % 1800 מהמחיר הנוכחי זה 180 דולר ובמחיר כזה GE מעולם לא הייתה. המחיר הכי גבוה איליו הגיעה GE הוא 62 דולר ב 2000 לפני משבר 2008 הגיעה ל 45
    סגור
  • 27.
    השוק בטוח יעלה או ירד, צריך רק לחכות להזדמנות (ל"ת)
    הנביא בוננזאל 02/02/2019 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    והתיאוריה שלי להמשך המגמה העולה בבורסות פשוטה
    מישהו 02/02/2019 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והיא : תאוות הבצע שנמצאת בבני האנוש. מטבענו אנחנו חמדנים ותמיד נרצה עוד ועוד. כך שהבורסה היא כמו קזינו... תמיד נחזור אליה.. לכן למגמה ארוכת טווח הבורסה תעלה ותעלה..
    סגור
  • 25.
    יש מוליכים למחצה שתמיד בביקוש קבוע
    נדי 02/02/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לעומת זכרונות בעיקר, מעגלי אספקות מתחים ומייצבים תמיד בביקוש. בכל תעשיה ובכל מוצר. לדוגמא - חברת MPWR.
    סגור
  • לא מדויק
    שלמה גרינברג 04/02/2019 09:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    Monolithic Power System היא אחת מהחברות שמספקות ארכיטקטורת של ניצול כוח ולא המובילה. הביקוש למתחים ומייצבים, כמו זכרונות ואפליקציות שונות עולה ויורד, אינו קבוע. החברות שמובילות הן דווקא הגדולות, טקסס אינסטרומנטס, ST מייקרואלקטרוניקס ואנלוג דיוויסס
    סגור
  • 24.
    נראה שלכותב יש מסקנה נחפזת לגבי איך תראה שנת 2019
    שלום 02/02/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    7 5
    לא הייתי ממהר לקבוע שמדובר רק בתיקון חד פעמי והכל נגמר
    סגור
  • כמוך, גם אני לא הייתי כותב זאת
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איפה קראת שכתבתי כך?
    סגור
  • מותר לו לומר את דעתו ..
    עדן 02/02/2019 17:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא לא קבע או קובע, הוא רק אומר את דעתו. זכותך לחשוב אחרת
    סגור
  • זכותו הייתה אכן לחשוב אחרת אם היה קורא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • לו היה קורא
    לרון 03/02/2019 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא אם ----=עברית!!!!!!!
    סגור
  • עברית שפה קשה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 15:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • כל הכבוד מר גרינברג
    לרון 03/02/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה שהתייחסת
    סגור
  • 23.
    הפעלת את הנורה האדומה
    לי 02/02/2019 13:12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ברגע שאמרת "" המונח חשיבה כלכלית מסורתית" השתנה וממשיך להשתנות", עוד דרך לומר שמדובר ב"כלכלה חדשה" מונח הקסם ששמענו בעבר לפני כל משבר. כשתסביר בצורה משכנעת למה ארה"ב לא משועבדת לריבית נמוכה והבורסה לא מכורה למהלכים דרמטיים כמו הורדות מיסים נוספות וכו' בשביל לתחזק את עליות, אולי תשכנע אותי.
    סגור
  • 308 שנים של כלכלת ארה"ב משכנעות למדי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לא ניתן להשוות
    לרון 03/02/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האינטרנט הכפיל את הקידמה עשרת מונים!!!!!!!
    סגור
  • ולפני האינטרנט? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 15:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לפני האינטרנט
    לרון 03/02/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המהפכה התעשייתית באנגליה אח"כ פס הייצור של פורד ואח"כ הספוטניק הרוסי ומירוץ החלל שהביא למשל את מזור התרגילים לאוסטיאופורוזיס אך הכל לקח הרבה יותר זמן היסטורית
    סגור
  • טעות
    שלמה גרינברג 04/02/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראשית אתה מערבב בין "מהפכות" לאירועים בתוך מהפכה. מהפכות היו המהפכות התעשייתיות (2), מהפכת הכוח (2), החשמל והטכנולוגיה שלמעשה הספוטניק והמירוץ לחלל הם שלבים בתוכה. כול מהפכה התקדמה מהר יותר מקודמתה.
    סגור
  • לא הייתי ממהר לפסוק פסיקות
    לרון 04/02/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני אנשים רואים במוחם ומנתחים עולם שונה היסטוריה שונה ולכן דובנוב גרץ כדוגמא לא ראו אותה היסטוריה אין מקום כאן לפרט!!!
    סגור
  • עדיין ההאצה עשרת מונים
    לרון 04/02/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היסטורית במהפכות וביניהן
    סגור
  • מהר יותר ועוד איך היסטורית
    לרון 04/02/2019 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיין האינטרנט הכפיל את הקדמה עשרת מונים מהר יותר וזו היתה המסקנה
    סגור
  • איזה גיבוב של שטויות כתבת גברת לי
    אלכס 02/02/2019 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עדיף שתבלמי העלמה לי.
    סגור
  • 22.
    בדומה לשואל הקודם sphd
    בני 02/02/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כהשקעה סולידית, מה דעתך ? תודה שלמה
    סגור
  • סל ה SPHD
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סל שעוקב אחרי מדד ה- S&P 500® Low Volatility High Dividend תבדוק המניות ותקבל החלטה
    סגור
  • 21.
    שלמה היקר
    רק על הזחיחות שלך 02/02/2019 10:10
    הגב לתגובה זו
    5 8
    הלוואי שהבורסות יחטפו 20% ביום אחד
    סגור
  • ולך מה ייצא מכך?
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אגב, באוקטובר 1987 ירד הדאו ב % 22 הייתי שם זחוח כתמיד
    סגור
  • יקנה סלים
    לרון 03/02/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך בשורט לפי משנת מאיר ברק
    סגור
  • ומיהו בדיוק ממציא המישנה שציינת? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/02/2019 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הנ"ל
    לרון 04/02/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבד במקביל לך
    סגור
  • שני צצדדים למשוואה
    גורביץ 02/02/2019 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בכתבות שלו אתה כותב "גורביץ היקר, רק על הפסימיות שלך, הלוואי והבורסות יעלו 20 אחוז ביום אחד"?
    סגור
  • יקרה גם יקרה יום כזה ורק לאחר מכן תבוא הבומבה.
    לרק על 02/02/2019 18:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביינתיים זחילה עשרות אחוזים מטה.
    סגור
  • נו אז מה? זה לא נוגד או סותר את דבריו (ל"ת)
    משה 02/02/2019 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בלאקסטון bx
    זאב 02/02/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה תודה על מאמר.אשמח לדעתך על bx. אני יודע שאתה מכיר את החברה.. איך מצבה כיום ובראיה ארוכת טווח.תודה
    סגור
  • מכיר היטב, בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    pgx etf למשקיע הסולידי
    גידי 02/02/2019 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה..כמה הנחות יסוד שלי כמשקיע סולידי..1)הדיב' של preffered stocks יציב במיוחד (כמעט ברמה של אגח)2)מחיר מניות מועדפות תלוי מעט בתנודות השוק ויורד או עולה ממש מעט3) etf של כמה וכמה מניות מועדפות המציע 6% yield - סיכוי גבוה מאוד שאכן יתן (גם בתיקון) תשואה כזו.4) אשמח לדעתך על pgx etf אם מכיר, והתובנות הנ"ל תודה מראש
    סגור
  • איני מסכים עם ההנחות
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדתית הנחות1,2,3 אינן נכונות עובדתית ולראייה הסל, שאני מכיר היטב בגלל קולקציית מניות הבכורה שהוא מחזיק, לא הניב מאומה בעשור האחרון. מניות בכורה הן תחום בפני עצמו שאינו מתאים לכול משקיע ומסיבות שונות. אולי אעשה בקרוב כתבה על נושא ההשקעה בתחום
    סגור
  • הסל לא אמור לעלות כמעט או לרדת
    בועז 03/02/2019 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא רק מחלק דיב' תשואה קבועה.הוא לא להשקעה ל...רווחי הון זו לא מטרתו
    סגור
  • לפי אתר אינווסקו
    pgx 02/02/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעודה הנל משקיעה 68 אחוז בניירות של מוסדות פיננסיים ועוד 10 אחוז בריטים REITs
    סגור
  • 18.
    שליליים כתמיד.
    סמי 02/02/2019 07:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מערכת ביזפורטל היא מערכת שלילית שכל הזמן מקפידה לפרסם כתבות שליליות על כלכלה . אין אף פעם משהו אופטימי לקרוא אצלכם ממש עלובים. ואם ביום אחד תהייה נפילה אז הם ישלחו אותכם לכתבה מ-2014 ויגידו אתם רואים אמרנו לכם.
    סגור
  • נכון.. המערכת פסימית ומחפשת רק כותרות שליליותשליל (ל"ת)
    מישהו 02/02/2019 19:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שלילי מושך
    לרון 03/02/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ....................!!!!!!!!
    סגור
  • מאשימים את גרינברג באופטימיות יתר, אם לא שמת לב (ל"ת)
    משה מהמכולת 02/02/2019 19:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • דווקא שלמה חיובי ואופטימי מה אתה בוכה (ל"ת)
    בני 02/02/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • זו נקודת מבט אישית של העורך
    נדי 02/02/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש כאלה שנהנים להיות פסימיים (וקוראים לעצמם ריאליים).
    סגור
  • 17.
    בועה
    משקיף 02/02/2019 07:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תמחור המניות והאגח מושפע בעיקר מרכישות עצמיות של החברות והדפסת כסף בשמות שונים של בנקים מרכזיים.המינוף הולך וגדל כך שהשוק הופך רגיש לכל הפרעה. ההסתמכות על הבנקים המרכזיים שלא יתנו לשוק ליפול לא תמנע משבר אמון.
    סגור
  • לא שזה חשוב אבל כדאי גם לבדוק עובדות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • צודק לגבי הבנקים המרכזיים
    לרון 03/02/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיפה בועה על שנות ה-30 של המאה ה 20 אז טענו ש"השוק יסדר את עצמו" ואכן הוא "סידר"
    סגור
  • משקיף כדורגל לא הייתי נותן לך להיות
    בועז 02/02/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזה קשקושים אתה כותב, אין לך טיפת מושג. לך תשקיף על בחורות בחוף במקום לקשקש לנו ת'מוח
    סגור
  • 16.
    Plx
    שמואל 01/02/2019 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יודע מה קורה שם .למה זזה ככה
    סגור
  • זזה ככה?
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מידי פעם המניה קופצת כתגובה על התקדמות בבדיקות הקליניות, הפעם של הפברי
    סגור
  • 15.
    סנטנדר בנק
    ירדן 01/02/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה תודה על המאמריש חדש בדוחות סנטנדר ? הסניף הברזילאי פחות בעייתי ממה שצפועדיין מצב טוב לדעתך? תודה
    סגור
  • אין שום ספק שהכיוון משתפר ובגדול (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/02/2019 09:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • קניתי המניה בזכות "המלצה" של שלמה, מאז ירדה לא מעט
    שמח לשמוע 02/02/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וכנ"ל לגבי בנק נורדיה השבדי. וחלילה, אני לא מאשים...ומחכה להחזיר ההשקעה ולעבור לרווח...יום אחד
    סגור
  • אם זו הסיבה לקניה
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדאי לך לעבור לסוג אחר של השקעות ואגב, בנק נורדיה אינו מוכר לי
    סגור
  • ומה עם הבנק הזה? מה קורה איתו להערכתך? (ל"ת)
    NORDEA BANK 04/02/2019 02:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • nordea bank
    לרון 03/02/2019 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוסד פיננסי פרטי גדול 31 מיליארד דולר שוויו סקנדינבי
    סגור
  • תודה שלמה אני שוקל לפתוח פוזיציה
    ירדן 02/02/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבנק.תודה רבה
    סגור
  • תתיעץותבדוק כדי שלא תבוא בעתיד עם הצהרות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 14.
    היגיע סוף סוף הזמן
    לרון 01/02/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכנות (את) התופעה "חוסר תרבות הכותרות"
    סגור
  • 13.
    הבעיה עם "גרפולוגים"
    RPF 01/02/2019 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חלקם חד מימדיים, דמגוגים וחסרי הבנה בסיסית בכל מה שקשור בשוק ההון. הם מוצלחים בהסברים בדיעבד ובפליק-לק לאחור. מעלים סרטון של 3 דקות שבו הם מהמרים, אין הגדרה אחרת מה יהיה הכיוון של ניירות שונים והשוק כולו. ישנם כאלו מעניינים, שמעניקים נקודת השקפה מעניינת, מאירים על הגרפים אבל גם על פסיכולוגיה וגם על עניינים פונדמנטליים. על מנת למצוא כאלו צריך לחפש אתר אחר.
    סגור
  • אפשר לחשוב שהאנליסטים לא רודפים אחרי הגרפים
    העולם מורכב 02/02/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומעלים או מורידים מחירי יעד בהתחשב "בגרפים"
    סגור
  • 12.
    שלמה, האם התכוונת ל- soxl כדוגמה? (ל"ת)
    משה 01/02/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן, זה הספקולטיבי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/02/2019 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    GE שלומו היקר
    בן כנען 01/02/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לפני כמה שבועות מלצתה לעקוב אחרי GE. אני התחתי לעקבו ורציתי להכנס בסוף השנה שעברה. הדוחות שהיא פרסמה אתמול מוכיחים שצדקתה. לי לא היה מספיק אומץ יישר כוח
    סגור
  • GE על הרדאר, המון תודה שלמה
    נדי 02/02/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה ששלמה יחזור לעדכן על השינויים שמתרחשים ב GE.
    סגור
  • ככה מתנהג משקיע חכם בניגוד לליצן שבכה פה בטוקבקים ואמר
    פאם 02/02/2019 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שהשמים נפלו.
    סגור
  • נכון. שלמה תותח (ל"ת)
    סביר 02/02/2019 17:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    המדיה הרייטינגית צהובה אדומה שחורה
    לרון 31/01/2019 23:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא יוצרת הכותרות הסנסציוניות אינטרסנטיות ולא אף אחד אחר אז למה להלין??????????
    סגור
  • 9.
    מר גרינברג האלמותי
    לרון 31/01/2019 22:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחזרה לבית הספר.....לא משנה איך תגדיר זאת וכל פעם הכלכלה תילבש צורות שונות אך זו תמיד אותה גברת ולעת הזו הגברת נקראת כותרות אך למעשה זה סייקל לא משתנה והוא צמיחה צמיחה מואצת האטה מיתון ומיתון עמוק וחוזר חלילה
    סגור
  • 8.
    נא לקרוא אצל עמית טל הערב
    לרון 31/01/2019 22:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש מיתון אין מיתון או באמת הכל .......כותרות????? אכן שוק מתרסק לא מראה על כלום ......כותרות ותו לא .....האמנם????? לא ולא ........השוק תמיד צודק !!!!!!!!!
    סגור
  • 7.
    אפשר גם
    לרון 31/01/2019 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעבוד לפי מיצוע תשואות ושערים למרות המתנגדים לכך זה עובד לא רע
    סגור
  • 6.
    לא ממזמן
    לרון 31/01/2019 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן מזמן
    סגור
  • 5.
    לא sokl
    לרון 31/01/2019 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן soxl
    סגור
  • 4.
    SOXX מול האחת והיחידה אהובתי
    כולם מכירים 31/01/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טאואר כמובן. כבר שנה שניה שחוטף והיא בוגדת בי. ב 2018 SOXX ניצח בענק את TSEM השנה (מתחילת 2019) ההפרש הוא כבר 10 אחוז SOXX מול 0 אחוז תשואה TSEM וזה לפני פרסום דוחות טאואר לרבעון הרביעי והתחזית ל 2019 (שאני חושש מאוד שתהיה איומה ונוראה....). אבל ממשיך לחזק - לא בוגדים באהובה.... הכול בציניות כמובן - מפרי דימיוני. עצוב לי על המוטרפים על המניה הנל שעלולים לחטוף בקרוב עוד בומבה ענקית עם פרסום התחזית ל 2019.
    סגור
  • 3.
    british american tobacco
    אבנר 31/01/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שלום שלמה, רציתי לשאול מה דעתך בנוגע לחברה (סימול BTI)? אני מכיר את המאמרים שלך על אלטריה ועל פיליפ מוריס, אבל לעומתן BTI נמצאת בבריטניה וחשופה לסכנות ה-no deal של הברקזיט. מה דעתך על החברה? (צנחה במעל 60% בשנים האחרונות)
    סגור
  • שאלת ועניתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/01/2019 15:35
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 2.
    השוק והכלכלה גמורים
    אחד שמבין 31/01/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    7 8
    וכל מי שאומר אחרת לא מבין על מה הוא מדבר צפו למחסור במזון, מים וחשמל
    סגור
  • לא מתייאש הא?
    dzx 01/02/2019 07:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא מתייאש הא? אותה תגובה גם שבוע שעבר, שיבושם לך אבל אתה טועה ומטעה
    סגור
  • אחד שמבין הלואי יטרוף אותך תנין (ל"ת)
    טוביה 31/01/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 1.
    מכורים לגרפים...מממ מעניין מי זה?! (ל"ת)
    שולמן 31/01/2019 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא מי שאתה חושב
    שלמה גרינברג 31/01/2019 15:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מדובר בכול אלו ששכחו שעבורם הגרף הוא האינדיקטור היחיד להחלטת ההשקעה
    סגור
  • אדון גרינברג. זה ממש ממש מי שהוא חושב ואתה התכוונת אליו (ל"ת)
    שון 02/02/2019 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אולי תגיד למי אתה מתכוון? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2019 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גרינברג השותק
    לרון 03/02/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד בק.ג.ב? גם השב"כ כבר מגיב גורביץ אחרון השתקנים בגללו אתם מסננים??-פתטי מאד פתטי
    סגור
  • אתה ממש שה תמים.. (ל"ת)
    לגרינברג 03/02/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בלי המילה שכחו
    שלמה 31/01/2019 18:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל אלה שנסמכים רק על גרפים
    סגור
  • מה שנכתב כאן כבר אי אפשר למחוק. אל תתפתל לצאת ממילותיך. (ל"ת)
    שון 02/02/2019 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שון אתה טיפשון אז לך לישון (ל"ת)
    לשון 02/02/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור