בעידן המובייל, זו חברת הסטרימינג שנמצאת צעד אחד קדימה

בעולם של ריבית עולה, המשקיעים הולכים למניות הצמיחה שמספקות תשואות גבוהות תמורת סיכון הולך ועולה; מאז שהונפקה, נטפליקס הסינית מגדילה שאיפות

 |  (16)
בעולם של ריבית עולה, המשקיעים הולכים למניות הצמיחה שמספקות תשואות גבוהות תמורת הסיכון שהולך ועולה. זו גם אחת הסיבות לפערים בין מניות הערך כפי שהצגתי במאמר על המניות בתיק ההשקעות של ביל גייטס למניות הצמיחה כדוגמת נטפליקס, אמזון וכו'.
למי שעוקב אחרי המאמרים שלי כאן באתר ובהרצאות שלי במועדון המשקיעים של בורסה גרף יודע שאני חסיד גדול של נטפליקס ושל הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ריד הסטינגס, המציג נתוני שימוש גבוהים במיוחד בעידן שבו המובייל מככב בכל הקשור לשימושיות שמזניחה את הצופים ממסך הטלוויזיה.
זה יישמע מוזר אבל נטפליקס לא קרובה לעניות דעתי למיצוי הפוטנציאל העסקי שלה ולכן מחיר המניה ימשיך לעלות בטווח הארוך עם רעשים טבעיים בטווח הקצר מתוקף היותה חברה שלרוב המשקיעים בעולם קשה לעכל את סביבת הרווח שלה.
המועמדות שעשויות לייצר תשואה למשקיעים
בתעשייה שצומחת בכל העולם ראוי לחפש מועמדות נוספות שיכולות לקחת פה נתח ויש להן סיכוי לייצר תשואת יתר משמעותית למשקיעים.
בעולם הסטארט-אפים, יש שפה מסוימת, הנחוצה לכל החברות החדשות הפועלות בשווקים מתעוררים. Yandex היא גוגל של רוסיה; Alibaba היא אמזון של סין; iQiyi היא נטפליקס של סין.
חברת IQIYI (סימול: IQ) היא בעצם ספין אוף של חברת ביידו, הגוגל של סין. החברה הונפקה ב-29 למרץ השנה בשער של 18 דולר כאשר המחיר הנוכחי עומד על 32.82 דולר, לא רע בכלל.
החברה, קודם כל, פועלת בשוק שהולך וגדל וזה דבר חשוב מאוד שצריך לבדוק בחברת צמיחה מהזן האגרסיבי. שוק הבידור המקוון בסין צפוי לגדול בקצב צמיחה יציב של 27% משנת 2017 ועד 2022.

** RMB (רמיניבי) הוא שם נוסף למטבע היואן הסיני
כ-10% משוק זה יכלול חברות בתעשיית הסטרימינג אשר יגדל בקצב דומה. לפי חברת המחקר iResearch שגם סיפקה את הגרפים במאמר זה, אחוז משתמשי הווידאו שמשלמים עבור תוכן גדל מ-1.2% בשנת 2012 ל-13.2% בשנת 2016, והוא צפוי לעלות עוד ל-40.0% בשנת 2022.

הכנסות בתי הקולנוע כמדד לצמיחה
אחת הדרכים לבדוק את הצמיחה של שוק הסטרימינג היא דרך הכנסות בתי הקולנוע הפיזיים. אם נשווה את השוק האמריקאי לשוק הסיני, יש הרבה מקום לצמיחה בסין.
הכנסות בתי הקולנוע בצפון אמריקה הסתכמו ב-11.4 מיליארד דולר בשנת 2016, ואילו הכנסות הסטרימינג מנטפליקס עמדו על כ-5.1 מיליארד דולר באותה שנה (כ-45% מקופות הקולנוע).
לעומת זאת, הכנסות הקולנוע בסין היו כ-45.7 מיליארד יואן (6.9 מיליארד דולר) בשנת 2016, בעוד ששוק שירותי הסטרימינג של כל תעשיית הוידאו באינטרנט בסין עמד על כ-12.1 מיליארד יואן  (1.8 מיליארד דולר), סך של 26% מקופות הקולנוע. מכאן שיש לא מעט מקום לצמיחה.
 
תחום מפתח נוסף: הפרסום
גודל שוק הפרסום על פלטפורמות וידאו באינטרנט כאחוז מסך כל שוק הפרסום בסין גדל מ-1.4% ב-2012 ל-5% בשנת 2016. הוא צפוי להכפיל את עצמו ל-9.6% בשנת 2022.

כל זה מתחבר לעוגת הכנסות מפוזרת היטב בניגוד לנטפליקס שמסתמכת בעיקר על עסקי המנויים שלה, IQ בונה על פיזור הכנסות רחב יותר.
תשקיף ההנפקה מראה כי נכון ל-31 בדצמבר 2017, ל-iQiyi היו סביב 421.3 מיליון משתמשים חודשיים פעילים וסביב 126 מיליון משתמשים פעילים יומיים. מתוך בסיס המשתמשים החודשי לחברה יש נכון להיום 51 מיליון מנויים בתשלום כאשר כל אחד מהם רואה בממוצע 1.7 שעות של תוכן מדי יום. ההכנסה מכל מנוי עומדת היום על 3 דולר בממוצע (20 יואן).
רק לצורך ההשוואה, לנטפליקס יש מעל 100 מיליון מנויים בתשלום אשר מספקים לה בממוצע 11 דולר עלות מנוי לחודש. מבחינת נתוני צמיחה, הטבלה המצורפת מציגה את נתוני ההכנסות ואת עלות ייצור ההכנסה ביואן סיני. נתון חשוב ביותר לאור העובדה שהחברה עדיין מפסידה כסף כתוצאה מרכישת תוכן על מנת להגדיל את בסיס המשתמשים של החברה.

על פי ההנהלה, החברה הסינית צפויה לצמוח בשיעור של 35% בשנים 2018-2019 כאשר לעניות דעתי מדובר בהערכות שמרניות למדי ביחס ל-48%YY שהתקיים עד כה בשנים 2015-2017.
הסכם שיתופי פעולה עם ספקי תוכן
בעסקי הסטרימינג מה שקובע הוא הסכם שיתופי פעולה עם ספקי תוכן. נטפליקס "סובלת" מתחרות קשה מצד ספקי התוכן הגדולים ביותר בעולם כמו דיסני וחברותיה ולכן החברה נאלצת לייצר תוכן בעצמה בעלויות גבוהות.
בניגוד לנטפליקס, לחברה הסינית הזו יש כמה שאיפות מרשימות למדי שלא קשורות רק להגדלת בסיס המשתמשים החודשי שצורכים את שירותי הסטרימינג שלה. דוגמא בולטת היא התייחסות של הנהלת החברה לעסקי התאטראות שעד כה סיפקו חוויה מבוססת זמן ומקום בכל הקשור לצפייה בקולנוע.
החברה מנסה לפתח יחד עם חברות מובילות בסין מודל חדש שיספק צפייה בסרטים בזמן שהלקוח בוחר בתאי צפייה פרטיים. זה נשמע מעט מוזר אבל אם תסתכלו על התפריט הסיני במסעדות המקומיות תבינו שמוזר זה עניין של העדפה.
נסו לחשוב על הרחבת המודל של החברה ותראו שיש לה שאיפות דומות לאמזון שרוצה לקחת את העולם של קניות אונליין לעולם הפיזי עם חנויות האמזון גו שלה. מצורף גרף של מניית IQ מיום ההנפקה - אני מעריך שכדאי לחכות למימוש של 10% ממחיר המניה הנוכחי על מנת לצרף אותה למרכיב התשואה העודפת בתיק ההשקעות.
זוהי ללא ספק חברה שחושבת קדימה בשוק שצומח בכל העולם ובדגש על סין ובהתייחס לנתונים שהוצגו במאמר אני נוטה להעריך שהחברה תמשיך להציג נתונים שהמשקיעים בעולם יאהבו.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.  הכותב הוא מוטי כהן, יועץ בשירות האיתותים של אלומות ואנליסט שווקים חו"ל מטעם בורסה גרף
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חבל שלא ראיתי את הכתבה מוקדם יותר
    jarbon 15/06/2018 06:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה מאוד מוכשר מחכה לעוד כתבות שלך
    סגור
  • 3.
    זה חבר של גורביץ? (ל"ת)
    יפה.צמד ליצנים 14/06/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    סימול והשקעה
    חורחה 13/06/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהו סימול המניה וכיצד ניתן להשקיע בה?
    סגור
  • רשום בכתבה IQ (ל"ת)
    אייל 13/06/2018 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    הלו זה רדיו ?
    אתם בושה 13/06/2018 09:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כתבה שלמה בלי לציין שהחברה כבר הגיעה לשווי שוק של 25 מיליארד דולר.
    סגור
  • אתה בושה
    אילן 13/06/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חברה שצומחת ב40 אחוז בשנה אתה רוצה שתיסחר כמו ויקטורי..אתה לא מבין כלום בכלכלה
    סגור
  • אם אמא של הבושה - לא לציין שהחברה שווה 25 מיליארד דולר
    אתר עולב 13/06/2018 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא אמרתי שהחברה לא ראויה להשקעה - אלה שחובה לציין את השווי שוק שהדבר הזה כבר הגיע אליו. זו כתבה שהיתה צריכה להתפרסם לפני חודש.
    סגור
  • לפי השיטה שלך
    אילן 13/06/2018 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לקנות את נטפליקס ואמזון כשהיו שוות 25 מיליארד זו היתה טעות . תגיד לי אתה בסדר ?? אני מכיר את הבחור שכותב כאן ותהיה בטוח שעל זבל הוא לא ממליץ .
    סגור
  • בושה ולא יעזור לכם
    בושה 13/06/2018 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא לציין שמדובר בחברה שהגיע משווי של 8 לשווי של 25 מילירד דולר תוך חודש ! די עם הזחיחות. ודרך אגב - מנכל החברה נעלב מזה שאומרים עליהם שהם רוצים להיות הנטפליקס של סין. לטענתו הם רוצים להיות הדיסני של סין.
    סגור
  • בושה לך שאתה כותב מבלי להבין רבע דבר במניות צמיחה
    אילן 13/06/2018 15:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמשיך להשקיע ולשקוע בקוקה קולה ותעזוב אותנו בשקט
    סגור
  • בעולם ההשקעות מתקיים הפלא המתמטי
    בושה 13/06/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שאדם שמשקיע 2000 דולר יכול למצוא את עצמו עם הפסד גם של 5000 דולר. קוראים לזה חיזוקים. אם לא מציינים גם את הצד השלילי - שהחברה הגיע לשווי של 25 מיליארד דולר - אז האינדיאני הממוצע יתחיל בחיזוקים אינסופיים ברגע שהמניה תתחיל לרדת. אין לי בעיה עם השקעה בחברה הזו - כול עוד המשקיע מודע לכך שהיא כבר בשווי של 25 מיליארד דולר.
    סגור
  • אם כך אפל סוס מת לתפיסתך.. (ל"ת)
    אילן 13/06/2018 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תאמין לי אני מכיר את החברה הזו
    בושה 13/06/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכותב הכתבה כנראה שמע עליה בפעם הראשונה בטוקבקים לכתבות של שלמה גרינברג.
    סגור
  • במקום להתווכח תקנו
    ערן 18/06/2018 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לעשות טבלה מכל ההמלצות יש לי תחושה שהכותב פוגע בול
    סגור
  • תלך לעשות שיעורי בית על הכותב (ל"ת)
    אילן 13/06/2018 23:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • חבל לריב סתם
    לרון 16/06/2018 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחתם משתנה חשוב שיכול להוות ברבור שחור והוא השלטון הסיני שמאשר או לא מאשר הכל וכשיחליט שמניות הטרנד משפיעות רע על החברה כפי שקרה כבר בעבר תצנחנה מניות האינטרנט בחדות בניגוד לחופש בכלכלת ארה"ב
    סגור