ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הנה לכם מניית דיבידנד קלאסית לטווח ארוך

מוטי כהן מסתכל מסביר מדוע ענקית המשלוחים שנסחרת בשווי 100 מיליארד דולר היא השקעת ערך מצוינת
מוטי כהן, צילום: יח"צ
הפעם במאמר ארצה לסקור את אחת מהמניות המומלצות על ידי בכל הקשור להשקעות ערך ובמאמר אוכל לשטוח בפניכם את הניתוח הכלכלי העדכני. המניה היא  UPS.

מה UPS עושה?

חברת UPS מספקת שירותי שילוח מטענים ועוסקת בתחבורה, לוגיסטיקה ושירותים פיננסיים בארה"ב ובעולם. פעילות החברה כוללת שירותי שילוח חבילות ומכתבים, מטענים וסחורות; שירותי ניהול שרשרת אספקה והפצה; שירותי לוגיסטיקה והפצה כגון ניהול הזמנות, ניהול מלאי, קבלה ומסירת מטענים; תכנון וניהול מרכזי הפצה עבור לקוחות מסחריים ותעשייתיים; שירותי ייעוץ ושירותים טכנולוגיים לתמיכה במעקב ואיתור סחורות ומטענים שנשלחו. בנוסף, מספקת החברה שירותי מימון קצרים וארוכי טווח, הלוואות, מימון עובדים, מכתבי אשראי, מימון בינלאומי, כרטיסי אשראי וליסינג. נכון לסוף שנת 2004 סיפקה החברה שירותי שילוח ל-200 מדינות וטריטוריות בעולם באמצעות צי המונה 268 מטוסים ו-88 אלף כלי רכב, כולל משאיות, וואנים ואופנועים. UPS הוקמה ב-1907 ומרכזה באטלנטה, ג'ורג'יה.

חברת השילוח האמריקנית מחלקת דיבידנד שנתי של 3% בקירוב ונהנית מביקושים הולכים וגוברים מצד אתרי האיקומרס בראשות אמזון ואיביי. כשאנו באים לנתח חברה מסוג שכזה כל מה שאנחנו רוצים לראות הוא יציבות להמשך תשלומי הדיבידנד ואיתור הפוטנציאל לצמיחה יציבה והדרגתית . כמו כן חשוב לנו לבדוק את ביצועי ההנהלה שכן בחברה מפרופיל שכזה הנהלה זה המון.

הכנסות UPS

יש הרבה שחקנים בתעשיית השילוח והלוגיסטיקה, אבל שלוש החברות המובילות: UPS, FedEx ו-DHL, מחזיקות חלק גדול מהשוק. הצמיחה בהכנסות הייתה יציבה מאז המיתון הגדול ב-2008 ו-UPS הוסיפה הכנסות של יותר מ-15 מיליארד דולר בשורה העליונה שלה מאז 2009. מצורף גרף הכנסות של החברה מ-2009 באדיבות YCHARTS.

מנועי צמיחה UPS

זו התייחסות ששייכת לעבר. עכשיו, ישנם שלושה דברים אשר יניעו את הצמיחה של UPS במהלך עשר השנים הקרובות: צמיחת המסחר האלקטרוני, גידול בסחר העולמי וגידול בנפח מהשווקים המתעוררים.

בדו"ח השנתי שלה לשנת 2016, UPS תיארה כיצד סחר חוצה גבולות וסחר יבשתי צפוי לגדול מהר יותר מהתמ"ג של ארה"ב והעולם במהלך השנים הקרובות. החברה גם הדגישה את ההזדמנות ממסחר אלקטרוני:

“E-commerce continues to drive significant growth in package delivery volume. Our integrated network puts us in an ideal position to capitalize on the shift towards residential deliveries. We continue to create new services, supported by our technology, that complement traditional UPS premium home delivery services and address the needs of e-commerce shippers and consignees.”

עמדתה החזקה של UPS בארצות הברית מעמידה אותה בעמדת יתרון כאשר מדובר בתנועת הסחר העולמי. החברה כבר החלה לחזק את נוכחותה ברשת בסין, בפולין, בטורקיה ובהודו. כאשר בכל אחת מהמדינות הללו החברה מתחזקת מחסן שילוחים גדול.

בשקף שפרסמה החברה במצגת ניתן לראות את הצמיחה שלה בעולם בשנים 2007-2017 וזאת ביחס למתחרה הגדולה שלה FEDEX


ובאשר לסחר האלקטרוני אתרים כמו אמזון ואיביי וכמובן עליבאבא ממשיכים לשלוט ביד רמה בכל הקשור לתנועת הצרכנים וזה כמובן נותן דחיפה אדירה לחברות השילוח הגדולות להגדיל פערים ולייצר הכנסות חדשות.

בגרף שצירפתי כאן ניתן ללמוד על הצמיחה המואצת של מכירות האונליין הן בארה"ב והן ברחבי העולם דרך תחזית שהחברה פרסמה בתחילת השנה.

אם אתה משקיע דיבידנד, אתה מסתכל על חברות שיכולות לשרוד זמן רב יותר מאשר אתה, ואתה מעדיף חברה שפועלת בתעשייה עם כמה שפחות הפרעות חיצוניות . רשת וטכנולוגיה הן לא רק עמוד השדרה של חברות כמו UPS הן גם מייצרות קושי גדול למתחרים שחושבים לנגוס בנתח השוק שלהן מה שהופך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית עבור כל שחקן חדש בתחום.

UPS סיפקה בממוצע 19.1 מיליון חבילות ביום ב-2016, כמעט 4 מיליון יחידות יותר מ-15.8 מיליון חבילות ליום בממוצע שהן שילחו ב-2011. UPS מתקרבת במהירות לאבן דרך של מיליון חבילות בכל שעה, וזה אפשרי רק בגלל הרשת שבנתה באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הזמינה לה. UPS לא רק צריך לשמור על הרשת, אבל זה גם צריך לשמור על הרחבת זה, כך שהוא מסוגל להתמודד עם נפח הולך וגדל.

הוצאות UPS

כמו נפח והכנסות שעולות בחמש השנים האחרונות, הוצאות ההון של UPS גם עלו. בשש השנים האחרונות, UPS הוציאה 13,895 מיליארד דולר בבניינים, מטוסים, כלי רכב וטכנולוגיה. זה הסכום שהם צריכים לשמור על ההוצאות שוב ושוב כדי לשמור על הרשת שלהם בכושר.

בהרבה מאוד תחומים הוצאות שעולות וגוברות נתפסות כאירוע בעייתי שיש לתת את הדעת עליו במיוחד שהן לא מתורגמות לשיפור בהכנסות אבל במקרה של UPS עבור כל מתחרה חדש, זו תהיה משימה מרתיעה אפילו להקים את הרשת, שלא לדבר על להוציא מיליארדי דולרים מדי שנה כדי לשמור על זה – ולאחר מכן למצוא דרך לקחת מהשחקנים נתח שוק . זה פשוט לא אפשרי, וזה בדיוק מה יעזור UPS ו-FedEx להישאר בשליטה על תעשיית משלוח החבילות בארצות הברית וליהנות מכל הצמיחה שיש לה להציע במהלך עשר השנים הקרובות.

מצורף צילום מדוחות החברה בכל הקשור להוצאות החל מ2011 ועד 2016 בו ניתן ללמוד על ההוצאות שהחברה הוציאה על מנת לשמור הן על נתח השוק שלה והן על עמידה בקצב הצמיחה עבור החברה


תשלום דיבידנדים UPS

UPS העלתה בהתמדה את הדיבידנדים שלה בעשר השנים האחרונות, והחברה אינה חוששת  לרכוש מניות בחזרה. בין השנים 2011 ל-2016 הוציאה 16,199 מיליארד דולר מכספי מניות, ובכך צמצמה את מספר המניות הקיימות מ-963 מיליון ל-868 מיליון דולר בתקופה זו. אין צורך לציין שרכישת מניות על ידי החברה משמע הבעת אמון מוחלטת בחברה מצד ההנהלה ודירקטוריון החברה.

פעילות רכישה חוזרת ונשנית זו, שהמשיכה לצמצם את כמות המניות לציבור בכשני אחוזים בכל שנה, אפשרה ל-UPS לעלות את הדיבידנד ב-50%, מ-2.08 דולר ב-2011 ל-3.12 דולר ב-2016, בעוד שסכום המזומנים ששולמו כדיבידנד רק עלה מ-1,997 מיליארד דולר ל-2,643 מיליארד דולר בתקופה, גידול של 32.34%.

מצרף תרשים של עליית שיעור חלוקת הדיבידנד בשנים 2007 עד 2017:

תזרים מזומנים חופשי UPS

עבור חברה אשר מוציאה כמעט 5% מההכנסות שלה כלפי הוצאות הון, השאלה היא: כמה גדול החוב שלהם? שלא כמו חברות אחרות, UPS נשארה בתוך האמצעים שלה כדי לשמור על החוב שלה ברמה שפויה יחסית. בסוף הרבעון הראשון של 2017, ל-UPS היה חוב לטווח ארוך של 12,938 מיליארד דולר, ואילו מזומנים וניירות ערך סחירים היו 3,781 מיליארד דולר.

כדי לשים את הרשום מעלה בפרספקטיבה, אם UPS היתה מעבירה 80% מהכסף שהיא הוציאה על רכישת מניות בחזרה בשש השנים האחרונות, זה יכול היה להביא את החוב לטווח הארוך שלה לאפס. אבל, בהתחשב בסביבת הריבית הנמוכה שאנחנו מוצאים את עצמנו, החברה לא צפויה לקחת את המסלול הזה; הם רק צריכים להתחיל לחשוב על החזר החוב במצב בו תתחיל הריבית  לטפס למעלה.

מצורף צילום מדוחות החברה בשנים 2011-2016 בכל הקשור לתזרים המזומנים החופשי הוצאות ביחס להון:

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017 שילמה UPS כ-695 מיליון דולר כדיבידנדים, יחס תשלום של 60.02% בהשוואה לרווח הנקי ו-38.96% בהשוואה להכנסות התפעוליות. יש הרבה מקום ל-UPS כדי לשפר את הדיבידנדים שלה בעשר השנים הקרובות. בהתחשב פרופיל החוב הנמוך שלה, UPS יושבת על עמדה מוצקה כדי לשמור על קניית מניות בחזרה ולשלם דיבידנדים למשקיעים שלה במשך מספר שנים רב.

מצורף צילום של תשלום הדיבידנד ביחס לרווח הנקי וביחס לרווח התפעולי ברבעון הקודם:

כמו כן, מצורף גרף תשואת דיבידנד אשר מראה את היציבות בחלוקת הדיבידנד ב7 שנים האחרונות באדיבות YCHARTS:


מסקנה להשקעה ב-UPS

די פשוט להמליץ ??על UPS להשקעה דיבידנדית לטווח ארוך, והסיבות פשוטות מאוד: מאזן חזק, מעמד מוביל בתעשייה עתירת הון, אשר פחות נוטה להפרעה, ודרך ברורה מאוד לצמיחת ההכנסות. התשואה הנוכחית הופכת את החברה לעסקה טובה.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

הכותב הוא מוטי כהן, יועץ בשירות האיתותים של אלומות ואנליסט שווקים חו"ל מטעם בורסה גרף
תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    דיבידנד זה לא הכל במניה
    נוסטרדמוס 03/09/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף מילה על מכפיל הרווח. האם המניה יקרה או זולה. לעומת מכפיל ממוצע של שאר המניות ב s
    סגור
  • אז לשיטתך אמזון היתה יקרה לפני 10 שנים (ל"ת)
    דורי 04/09/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    רווחי UPS
    שלמה 02/09/2017 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צויינו רווחי החברה במהלך השנים הנסקרות במאמר.
    סגור
  • 6.
    תודה מוטי. כתבה בנויה היטב וניכר שהושקעה מחשבה רבה. (ל"ת)
    כשמגיע - מגיע. 01/09/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    תודה. יופי של כתבה. אשמח לעוד באותו נושא (ל"ת)
    עמי 01/09/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    כתבה מאד מעניינת!
    אבשלום 01/09/2017 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשואה יפה.אשמח לעוד ניירות דיבידנד להשקעה לטוו ארוך
    סגור
  • 3.
    מוטי - עד כמה משפיעה עליית\ירידת מחירי הדלקים
    רז 01/09/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
    9 2
    על פעילות המניה ? (צי מטוסים\רכבים) זה הנתון שמעורר אצלי חשש. תודה.
    סגור
  • 2.
    שים לב-לדולר USA צפוי לרדת ב2-3% מדי שנה-לכיסוי חוב ענק
    כותבי תרחישים 31/08/2017 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהרצוי שהכותב יתיחס -ויתן דעתו לנושא : החוב הענקי - מה שיאלץ את המימשל להדפיס וככן לגרום לירידת ה דולר- להגדלת היצוא
    סגור
  • נקודה מעניינת
    מוטי כהן 31/08/2017 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבואנו לנתח השקעת ערך אנו מסתכלים על המטבע כעניין שולי בתנאי שהדולר שקל במיקום אטרקטיבי היסטורית סביב ה3.5-3.6 . ברגע שהריביות יעלו הדולר יעלה גם ולהדפסות היסטורית אין קורלציה להיחלשות .
    סגור
  • 1.
    יש לשים לב
    משה 31/08/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעובדה שלחברה צי מטוסים ומכוניות שיש לחדש כל פעם
    סגור
  • כמובן
    מוטי כהן 31/08/2017 20:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה נכלל בהוצאות הפחת שקורות אחת לכמה שנים ממילא . אלו הוצאות חיוביות לצרכי הכנסה כך שאין בעיה . יהיה בהחלט מעניין לראות האם החברה תשתמש בצי של רחפנים בעתיד הקרוב .
    סגור