08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הטעויות של כחלון - גיבור הטרגדיה היוונית

 |  58
שוק הדיור
Share
אכן ליבי ליבי לכחלון. במובנים רבים הוא מזכיר לי את סיזיפוס, גיבור הטרגדיה היוונית, שהאלים הענישו אותו בגלגול סלע במעלה ההר, והסלע מתגלגל חזרה, וסיזיפוס מגלגל אותו שוב למעלה, והסלע מתגלגל שוב למטה, וחוזר חלילה.


כחלון, למרות הביקורת העזה שהייתה לי מולו בשנתיים ורבע שנות כהונתו כשר האוצר, ובמיוחד בשנה האחרונה, ואף זכיתי על כך ל"ריקושטים" קשים מאוד מתומכיו, הן ב"טוקבקים" והן ובכלל, הוא לדעתי איש טוב עם כוונות טובות. כשהוא דיבר על מחיר למשתכן כפתרון כולל לדיור לזכאים שזו דירה ראשונה שלהם, האמנתי לו ואני עדיין מאמין לו. כשהוא דיבר על הסכמי הגג כמנוף להיצע דירות גדול הרבה יותר, הן במרכז והן בפריפריה, האמנתי לו ואני עדיין מאמין לו. כשהוא הציע את רעיון המס על דירה שלישית ומעלה למשקיעים, כפתרון למסות את המשקיעים ה"עשירים" ולייצר מלאי דיור להשכרה לצעירים וסטודנטים, האמנתי לו ואני עדיין מאמין לו.

ותתפלאו. הוא גם עשה פעולות נכונות במהלך הקדנציה האחרונה לדעתי. היו לו, בהחלט, לא מעט הישגים. ההישג הגדול ביותר היה כשהצליח להציב את נושא הדיור כבעיה לאומית ראשונה במעלה והפך את עצמו, לטוב ולרע, לא רק לשר אוצר אלא גם כ"שר על לנושאי הדיור". זהו הישג גדול. נקודה. הוא גם בהחלט הצליח, לאחר שנים ארוכות של מחסור מתמשך והולך בהתחלות בנייה, להעלות את מספר התחלות הבנייה אל מעבר ל"תקרת הזכוכית" של 50 אלף לשנה (כעת זה עומד על סביבות ה-55 אלף) וקרוב ל-100 אלף דירות הנמצאות כיום בשלב כזה או אחר של בנייה. הישג שלישי, אף הוא משמעותי, היה להעניק תשומת לב מירבית, כולל תקציבים משמעותיים, לערי פריפריה רבות, משלומי בצפון ועד לאשקלון ובאר שבע בדרום.אלה, לטעמי, הישגים משמעותיים, שאף אחד לא יוכל לקחת מכחלון. ולמרות הכל, אני צופה בצער רב, שהקדנציה הנוכחית שלו לא תסתיים בכי טוב, כמקובל בטרגדיה היוונית. הטעות הגדולה ביותר שלו היתה בכך שהוא לקח לא מעט רעיונות טובים, בתוכם מחיר למשתכן והסכמי גג, והפך אותם מ"נישה" ל"מיינסטרים". המחיר למשתכן, לדוגמא, למי שאינו זוכר, הוא רעיון עתיק יומין בן 30 שנה(!) ויותר, ששרי שיכון קודמים השתמשו בו, אולם באופן מושכל, לפרויקטים נקודתיים ולאוכלוסיה נזקקת מאוד מפולחת. לא היה טעם להפוך אותה ל"רולטה הרוסית" של שוק הדיור. אחד, משום שבשיטת ההגרלות ההזויה, הרוב ייוותר תמיד מאוכזב, ומחוץ ל"כסאות המוזיקליים" ושתיים, משום שעצם ההתמקדות המופרזת בה, באה במישרין על חשבון השוק כולו, הן היזמים והן הרוכשים מוגבלי האמצעים שרובם נותרו על הגדר ללא דירות, מתוסכלים כדבעי.גם הסכמי הגג יכלו בהחלט להיות רעיון נקודתי משובח. לטעמי אם היו מקדמים אותם בזהירות רבה, ובדקדקנות של "מסעדת שף צרפתית", תוך בדיקה בכל מקום ומקום של ההתכנות שלה, הן הכלכלית והן החברתית, היא עשויה הייתה להיות מודל ראוי להצלחה. אולם שיטת ה"פאסט פוד" שאפיינה את כחלון, וכללה הצהרות כמעט שבועיות על קידום עוד כך וכך אלפי ורבבות יחידות דיור בעיר כזו או אחרת, במקרים רבים ללא בדיקה מינימלית של ההתכנות הכלכלית, וללא תשתיות בסיסיות ובדיקת פוטנציאל ההגירה לאותה עיר, מביאה כבר עכשיו כותרות המעידות על בעיה שרק תלך ותחריף בשנים הקרובות ותעלה למשלם המיסים הישראלי מיליארדים.

על מס דירה שלישית לא ארחיב את הדיבור. הייתי מנושאי הדגל נגדו מכל הסיבות שבעולם ובהן פגיעה בחסכונות המעמד הבינוני והפנסיונרים, כפל מס על משקיעים, העלאת מחירי השכירות למיעוטי יכולת, זאת בגלל פחות דירות בשוק, ואינני מתאבל כלל ועיקר על אפשרות היעלמו מן העולם. אולם מה שמטרידה אותי במיוחד היא העובדה שכחלון ממשיך להיאחז במס מיותר זה, כמו בקרנות המזבח. מיד לאחר דחיית המס על ידי בג"צ, הוא ביצע לטעמי טעות תקשורתית ממדרגה ראשונה כשפרסם ברשת סרטון מטעמו בו הוא תוקף חזיתית את החלטת בג"צ ואת המשקיעים ומבשר על נחישותו להעביר את המס באופן זה או אחר, "ביי הוק אור ביי קרוק".

הייתי מצפה, מאיש בעל חזון, וכמי שרואה את עצמו כמנהיג כלכלי וחברתי, לא לנהוג כך. הייתי מצפה ממנו להתייעץ עם אנשי אקדמיה, כלכלה, חברה, ועם קבוצות מיקוד של אזרחים מכל חתכי האוכלוסייה, ואולי להגיע לתובנות אחרות ולהבין את פשר ההתנגדות העזה אל מס זה שאיננה נובעת אך ורק מתוך אינטרסים של "המעמד העשיר", אלא דווקא מסיבות רבות שדווקא מתחברות היטב לבית מדרשו החברתי של כחלון. אולם כחלון, כדרכם של גיבורי הטרגדיות היווניות, איש עיקש הוא, לטוב ולרע, וסביר להניח שימשיך גם להבא בדרכו של סיזיפוס לנסות ולגלגל את הסלע הכבד במעלה ההר. ובטרגדיה היוונית, למי שמכיר, היה תמיד פתרון קסם בסוף המחזה כשאלוהים היה מופיע והקריין היה קורא "דאוס אקס מכינה", והכל היה שב על מקומות בשלום. נקווה שגם כחלון יזכה לעזרה לא צפויה זו מכוחות על אנושיים. הוא בהחלט יזדקק לכך.

הכותב הוא ארז כהן, שמאי מקרקעין ולשעבר יו"ר לשכת השמאים
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 בן אהרון 13/08/2017 22:50 הטרגדיה גדולה דווקא לציבור שמשלם על הטעויות שלו.
הטרגדיה לציבור הישראלי שאלה היכולות של שר האוצר. שמנסה לנהל כלכלה של מדינה עם ידע ויכולת שלא מספיקים לחנות מכולת, כך לפי התוצאות וההחלטות שלו. הטרגדיה שאין מי שיעצור אותו ויסביר לו שהוא טועה. הטרגדיה שאין מי שיוריד אותו מהעצים שהוא מטפס עליהם. והכי גרוע זה האגו שלו שלא מסוגל להבין ולהודות בהחלטות שגויות. הוא ילך עד הסוף עד שיפיל את כולם. רק אז אולי הוא יהיה מוכן להודות שטעה. אולי. גם זה לא בטוח. בינתיים עדר של ציבור עיוור הולך אחריו בחוסר הבנה מוחלט כאילו מדובר במשיח.
39 בן אהרון 13/08/2017 22:42 איך גיבור? אדם חסר הבנה מיקצועית, עושה כל טעות אפשרית (ל"ת)
38 בן אהרון 13/08/2017 21:53 למה קנס למשקיע פרטי והנחות לקרנות רייט או חברות ???? (ל"ת)
37 דודי 10/08/2017 02:19 גילוי נאות
למה הכותב א מגלה לנו אם הוא אינטרסנט וכמה דירות יש בבעלותו. רואים שהוא כותב מתוך פוזיציה
36 כלכלן דור הy 08/08/2017 23:33 כחלון עובד נכון מאוד
העלה את הדיור לסדר היום, מקרר את אספני הדירות ודואג לצעירים. הוא יודע מה שכל כלכלן מתחיל יודע, מחירי דיור גבוהים מביא מיתון והורדת מחירי הדיור מביאה צמיחה כזה כל הסיפור.
בן אהרון 13/08/2017 21:47 דירות במליון וחצי במרכז זה רק לעשירון העליון. (ל"ת)
35 ג. 08/08/2017 23:07 כל ההקדמה הארוכה הזו ובסוף - אינטרסנט
כחלון עשה מה ש 5 שרי אוצר לפניו ביחד לא הצליחו לעשות ביותר מעשור. הוא שם את שוק הנדלן על סטרואידים ואת התוצאות המלאות יראו רק עוד 3-5 שנים. לכן הוא לא דמות טרגית אלא גיבור. לגבי החוק מדובר כעל אחד החשובים.ממסה את אחת הקבוצות האמידות בארץ וממתן מחירים בהוצאת משקיעים מהשוק והחלת חובת דיווח(ובכך מוציא את ההון השחור מהנדלן- אם כל חטאת)
34 יצחקי 08/08/2017 22:07 כחלון,אם היה לו רצון להוריד המחירים היה יוצא למכרז בין
בין לאומי,מקבל הצעות מחיר,זמן הבניה ו מפרט טכני, היה משוואה את המחירים עם הקבלנים מקומים באותה איכות ו הלו"ז,כך נוהג אדם ישר,כך מחלק את הבניה למקורבים ו יתכן במחירים יותר גבוהים.
33 ליד 08/08/2017 21:16 סליחה, למה שלפנסיונר יהיו 3 דירות?
דירה 1- לגור בה. דירה 2- תוספת של 3 אש"ח לפחות לפנסיה קיימת מהשכרתה. בשביל מה הוא צריך עוד הכנסה של 3 אש"ח לפחות מדירה שלישית? זו חזירות. אני מנחשת שבעלי 3 דירות הם עו"ד, רו"ח, חכ"ים, רופאים בכירים, מנכ"לים, סמנכ"לים, הייטקיסטים. ממש רחמים עליהם.
בן אהרון 13/08/2017 21:52 כל עוד אין חוק שאוסר לקנות 100 דירות, זה חוקי לגמרי !!!
אם רצו היו עושים תקנה מאד פשוטה: מותר לקנות דירה אחת או שתיים. בטאבו: אי אפשר לרשום עוד דירה למי שיש כבר שתי דירות. הכי קל, הכי פשוט, החסרון: זה לא מספיק פופולסטי. וזה יצליח במאה אחוז. ואז כבר לא יצטרכו את שר האוצר כי הבעיה תפתר.
32 ארז 08/08/2017 15:43 תשלום מס
כמו שמשקיע משלמם מס על רווחים בבורסה כך משקיע צריך לשלם מס על דירות!!!
31 הטרגדיה 08/08/2017 14:42 היא של מי שקנה דירה ולא מניית טבע. תארו לעצמכם
ש50 אלף איש מבוגרים שדאגו לפנסיה שלהם היו קונים מניה סולידית כמו טבע. הם היו ניצלים ממס ריבוי דירות של כחלון . ברוב חוצפתם משכו כספים מקופות גמל וקנו דירות. ברור שצריך להילחם בהם . ושלא יפתחו בקבוקי שמפניה ורודה.
אצלינו רק ויסקי 08/08/2017 14:54 השיכור מאוסלו
על חשבונכן כמובו !
30 סוס טרויאני 08/08/2017 14:13 הטרגדיה היא של אלה שמאמינים לו .
הוא רוצה להשיג דברים ובדרך גם לקחת מיסים אחרת התוכניות שלו ילכו לאבדון. אם באמת כוונותיו היו אמיתיות הוא היה מקים את הרשות להתחדשות עירונית . מעודד מכירת דירות והשקעה בשוק ההון ע"י הפחתת מס במקום קרן ריט שהוא הקים לקניית דירות וגזילת דירות מהשוק החופשי ועוד בלי מס רכישה שיקים קרן יעודית להשקעות בבורסה עם הנחה במס ושיתחיל פינוי בינוי במרכזי ערים. שיתן ניוד זכויות לקבלנים כדי שהערים יתחדשו ולא תהיה צפיפות גדולה. במקום זה הוא משאיר סלמס במרכז ושולח את האנשים כמו קצין מיון בצבא כל אחד לשיבוץ בהגרלה של דירה שהוא לא חפץ בה ומקום שלא מתאים לו.
בן אהרון 14/08/2017 06:52 תמימים שוטים יש הרבה, על בורות משלמים. עד שיבינו שטעו. (ל"ת)
29 וגם לא לכחלון 08/08/2017 12:53 * לכותב אין שום מושג בכלכלה (ל"ת)
28 שחר 08/08/2017 12:43 לא ממש מדויק...
רוב מוחלט של התחלות הבניה , הן הודות לשר האוצר הקודם . יאיר לפיד . רוב הדירות היום במבצעים של כחלון - עדיין לא הגיעו לשלב התכנון אפילו...אבל הוא לפחות מנסה .
27 כחלון- תפנים 08/08/2017 12:08 הפחתת מס על הבורסה,תיצור נתיב אלטרנטיבי להשקעה בנדלן. (ל"ת)
26 רובין הוד 08/08/2017 12:03 כולנו עם כחלון
השר היחיד ישר כמו סרגל ודואג רק לעם ,כולל לזוגות הצעירים משכורות לחיילים,לנכים רצה לממש המלצות זליכה וביבי ביטל..ארז טול קורה מעינך אתה מייצג את העשירון העליון..כחלון אנחנו עם כולנו 18 מנדטים.
דב 08/08/2017 13:32 26
לא, באמת?! איך זה שלא ידענו שהוא כל-כך טוב? ילד, לך הביתה. וקח אותו יחד אתך. כשאלוהים חנן בני אדם בשכל...
שימי 08/08/2017 13:15 כחלון
הצחקת אותי
25 תנחום 08/08/2017 12:01 מתחזה
כך וטרינר ,ותן לו לנתח חולה לב . כך כחלון מפקידים בידו אוצר של מדינה . כישלון .
24 שי 08/08/2017 11:49 גם בבורסה יש מס למי ששם שם את הפנסיה, מה הקשר? (ל"ת)
23 יוונית 08/08/2017 11:49 סיזיפוס (הערה לבעל המאמר)
הדמות הראשית היא סיזיפוס אך הדמות העיקרית היא פרומיתיאוס שהעניק לציבור את בשורת האור (תרתי משמע). היכן מקבילו במפה הציבורית של החברה בישראל ? לא מצאנו. ואנו הולכים בחושך זה זמן רב. השר כחלון אינו מבקש רק למען הציבור. הוא מבקש קודם כל לעצמו מבחינה פוליטית .
דב 08/08/2017 13:33 23-
כה צדקת בדבריך והארותיך, ועדיין היית כה נדיב כלפי כחלון.
22 ל 1 08/08/2017 11:39 זה שחוסך 3500 שח לשנה על הסלולר
כדאי להזכיר לך שביבי אמר שהוא מעלה את המס על הבורסה כי יש לו פחות הכנסות מהסלולר. אז העלאת מס הבורסה ב 5% יצאת פיתה
21 מצביע כולנו מאוכזב 08/08/2017 11:30 כחלון פופוליסט ופחדן - הפתרון מתחת לפנס
ביטול כפל מס הון למשקיע הפרטי עד תיקרה מסוימת. נניח מחזור עד מליון בשנה. ומדרגות מס למשקעים גדולים עד 10-15 אחוז. יחסל מהשורש משקעי נדלן כחסכון פנסיוני כפתרון אמתי לטווח בינוני ( עד 2030 לפחות) וגם יכניס יותר מיסוי למדינה. כל שאר הפעולות זה לשחק בקקה...
20 יניב 08/08/2017 11:27 לא לשכוח מהי המטרה הסופית
והיא שלכל אזרח בישראל יהיה קורת גג ראויה במחיר סביר. וראשו של כל אדם עהיה טרוד בדברים רציונלים כמו בריאות, ביטחון לאומי, ביטחון תעסוקתי. רק אצלנו בארץ אני רואה צעירים לחוצים כבר מגיל 16 במחשה איך יוכלו לממן קורת גג זו. זה לא נורמלי. הפחד הוא שבסוף צעירים יחושו שהם לא יכולים לעמוד בנטל הזה ולאט לאט נראה אדישות מצידם למצב הלאומי, יביאו פחות ילדים לעולם, לא יצאו להפגין כי למי יש זמן להפגין שהוא עסוק כל היום בהישרדות כלכלית, ירדו מהארץ חס וחלילה. טוב עשה כחלון ששם את משבר הדיור כבעיה לאומית. אסור לנו לאבד את הדור הצעיר, גם אם זה אומר שפנסיונרים יחזיקו רק שני דירות בבעלותם.
דב 08/08/2017 13:35 20-יניב
יופי, יניבי. ואת זה כחלון עשה? באמת?זה אפילו לא פופוליזם של פוליטיקה ששוה אגורה.
19 אנונימי 08/08/2017 11:08 מאמר יפה
ארז אתה כותב בדרך כלל יפה ובהגיון. אנא המשך בכך ואל תתרשם מכל שנאת הטוקבקסטים שלא ברור מהיכן באה ולאן הולכת.מותר לאדם להיות שמאי וגם להביע דעה.לא ברור למה כחלון וחבורתו לא עוצרים רגע מהמרוץ לדירה וחושבים קצת בהגיון. יאיר
18 מיכאל 08/08/2017 10:54 הזוי
סוף סוף אנשי המפלגה בראשותו התגייסו בעקשנות למרות המהמורות הבירוקרטיות לתקן עיוותים שנוצרו עד היום . מס דירה שלישית בא להסיט השקעות ולא לגבות כספים ואין קשר לשווי הדירה.רואיםב החדשים האחרונים האטה. אני וחבריי המבינים תומכים בו.
דב 08/08/2017 13:37 18
מדהים. הבנתך כה עמוקה, שהתחלתי לפשפש בכיסיי - כיצד עדיין לא ראיתי את האור שתומכיו בלירה מבקשים להעטיר עלינו.
17 אנחנו ברוסיה? 08/08/2017 10:50 שר אוצר טוב, היה מפחית מס בורסה במקום לפעול אימפולסיבית (ל"ת)
16 צפוני 08/08/2017 10:43 לכל המלעיגים כחלון הוא השר היחיד שעושה ולא רק מדבר
לכל השונאים תכלו את הלב כחלון איש ישר רב פעלים נלחם למען החלשים ,בן השרים הבודדים שנלחמים בענקי ההון ללא יראה מפני שהוא ישר כמו סרגל ומתי לאחרונה פגשנו שר כזה פעיל וישר ישר כוח מר כחלון רוב העם תומך בך ,וכרגיל צריך להתעלם מהמפלגים והשונאים למיניהם שנאת חינם לאיש הכי יקר בכנסת דרך צלחה אמן
דב 08/08/2017 13:39 16
צפוני - מה יהיה? כל-כך הרבה מילים חסרי שחר! למה לך? אך שכחתי, בפוליטיקה הכל הולך, ומה לעשות, על כמו אדונך שרו רביעיית מועדון התיאטרון בשנות ה-50 שיר מאד יפה.
1 08/08/2017 13:14 כחלון הוא פופוליסט כישלון ...............
ורצה לדאוג רק לנפוח הכנסת מסים למדינה הוא לא רואה אותך ממטר
15 מאוכזבת 08/08/2017 10:41 יש פתרונות יעילים יותר
במקום מס דירה 3 יש לעשות, הורדת מס על רווחים בבורסה למס זהה שעל רווחים מהשכרה על נדל"ן, שנית למסות את אלה בעלי דירות במס שולי זהה למס אישי של אותו נישום כולל לאפשר ניקוי הוצעות כמו משכנתא, תיקונים וכו. כלומר להפוך אותם למנהלי עסקים, אין חשש מעלית מחירי שכירות, כבר הינו שם , לא ישולם שכ"ד שלא מתאים לשוכר, הדירות ישארו ריקות.לאפשר פיצולי דירות באזורי ביקוש, לא רק בצמודי קרקע, תפסיקו מלחמות אנשי כחלון
14 לא יעזור לכם 08/08/2017 10:40 יש מי שדואג לעם שלו - ותלמדו לקרוא לו כחלון
כל האינטרסנטים יחנקו עם הרצונות שלהם לגזול את כספם של הצעירים - דור העתיד שלנו. לא יצליחו כל ההשמצות שלכם - אתם לא מפסיקים לקלקל - רגילים רק לגנות ולא להיות ישרים - למזלכם הרע הפעם אתם עומדים מול אדם שיודע מה נכון לעשות - והוא לא מתבלבל מנבולי הפה שלכם... הכל יהיה הרבה יותר אחרי שכחלון ינקה את כל העלוקות - שמוצצים כספים מאחרים ולא נותנים דבר בתמורה. זה דור חדש - שבו מנקים את האורוות... הזמן יעשה טוב לדור הצעיר - והשועלים ימותו בסוף - בטיפשותם. חזק ואמץ כחלון וכל השותפים שרואים את דור החדש שצומח לנו, ותבורך על מעשי יידך - כי זו המדינה שאנו רוצים לגור בה.
דב 08/08/2017 13:41 14-
יופי, יופי. המשך כך. אתה מוצלח כמוהו. אנא, המשך. פתטיות היא תופעה מרתקת.
13 כחלון קדימה 08/08/2017 10:39 ארז אתה חייב לעשות חשבון נפש דחוף , הלכת לאיבוד...
ארז אתה איבדת איפה שהוא את האמת שלך מתוך תאוות ממון וחבל על כך , אתה צריך לעשות חשבון נפש רציני עם עצמך , כל מה שאמרת עליו זה בדיוק מי שאתה כל מאמציך הם לשוא..., לא יעזור לך כלום המחירים ירדו ויתרסקו לפחות ב 30% למרות כל חבר מרעיך...
יוסף 08/08/2017 13:18 כחלון הוא פופוליסט כישלון .......
עיוורים כמוך לא מבנים שהוא רוצה יותר לנפח את קופת המדינה ולא לפתור את בעיית הדיור . הכחלוניה מעוניין להטיל את האשמה רק על הפנסיונרים שהם התוצאה של המחירים הגבוהים ולא הסיבה ולכן יוצא בססמאות אווילות כגון "הסופי דירות וכל מיני משפטי שרק עיוורים כמוך מאמינים להם . יש מספיק דירות הבעיה שאין לאנשים כסף לקנות דירות
כחלון קדימה 08/08/2017 15:47 כחלון הוא יהודי ואתה כנראה לא... (ל"ת)
1 09/08/2017 20:36 אני יהודי .........
אבל אתה טיפש ועיוור
12 איציק מנדל 08/08/2017 10:35 עבד כי ימלוך !!! משחק בנו פשוט כי הוא יכול !!!! (ל"ת)
בן אהרון 14/08/2017 11:29 במיוחד התגובה שלו אחרי החלטת בג״ץ. עצוב מאד. (ל"ת)
11 איציק מנדל 08/08/2017 10:33 טעויות ??? האיש אידיוט !!! מכר אותנו בחינם !!!
מכר אותנו שעבד את עתידנו אסון !! לא םחות !!! מדיניות רווחה ??? או פשוט הפקרות !!!!!
10 ניתוח יותר חכם 08/08/2017 10:33 ארז לא מבין שיש עודף דירות ביחס לביקוש הקשיח, והמחסור
הוא רק ביחס לביקוש הספקולטיבי שנוצר בזמן בועות נדלן. מס דירה שלישית מטפל בבעיה של שוק הנכסים: מקטין את מספר המעוניינים לקנות ומגדיל את מספר המעוניינים למכור, ובכך מפיל את ערך המוצר הנסחר. כל זאת בזמן שהיקפי הבניה כבר מזמן עונים על צרכי האוכלוסיה (גם לפי נגידת בנק ישראל וגם לפי שכר הדירה הקפוא)
9 מעמד בינוני 08/08/2017 10:31 אמת לאמיתה
חבל שכותב הכתבה הוא לא האוצר, כי שר האוצר שלנו פגע במעמד הביניים יותר מכל שר אוצר אחר רק באמתלה של לעזור לחלשים... מס דירה שלישית הוא פגיעה קשה במעמד הביניים פגיעה קשה בשוק השכירות ומכה קלה בכנף לעשירים. שר אוצר שלא קשוב לרחשי ציבורים שלמים באוכלוסיה לא ראוי לתפקידו.
8 משה ראשלצ 08/08/2017 10:25 פחלון כוונות טובות?? פפפחחח=אופורטוניסט אמיתי (ל"ת)
7 מס עוצר בועה 08/08/2017 10:16 חשיבות מס 3 דירות, באתר הפרכת מיתוסים על דירות ונדלן (ל"ת)
גלעד - שמאות 08/08/2017 12:20 תודה על ההפניה (ל"ת)
6 כחלון 08/08/2017 10:01 מעיין מתי הוא יגדיל את המיסים עלינו כדי לממן את מחיר
למשתפן שלו. הרי אין מתנות חינם במיוחד לא בישראל החמדנית עם האוצר הדורסני. אנחנו נשלם על הפינוקים שהוא מרעיף למצביעים שלו. נטו כחלון נטו עבודה בעיניים
5 הרשות להתחדשות 08/08/2017 09:59 עירונית- הוא מפקיר את התושבים שחייבים תמ"א על דירות
בנות 60. מצד אחד הממשלה מצאה מקום לקברים המוניים ואירגנה את הסיוע בבתי חולים. ועשתה תרגילים ואפילו ביבי אמר לכולם בשעת רעידה לתפוס מחסה והם מקווים שהם הצילו את העם בעצה הכי דפוקה ששמעתי אני הייתי ברעידת אדמה ולא הצלחתי לזוז הרצפה רעדה ואני פשוט נפלתי . מי בכלל יצליח למצוא מחסה. הכוח שהוא נותן לרשויות לטרפד את התמ"א עם סיסמת התשתיות היא אסון. למה מהנדסת העיר של פ"ת אמרה ליזם שרצה לעשות תמ"א שהיא מאשרת לו רק שתי דירות כאשר הממשלה אישרה 2 וחצי קומות. הו א ויצחקי אפילו לא עונים לפניות הצבור הוא לא שר אוצר של כולנו רק של בוחרים פוטנצאלים שלו
4 כחלון 08/08/2017 09:55 הוא לא גיבור טרגדיה יוונית אלא הישראלי המזרחי
שפגעו לו באגו. שהוא יכשל חס וחלילה. הוא הרי עשה "מהפכה" עם הסלולר . אין דבר כזה שהוא יושפל ע"י בג"ץ הוא לא יוותר הוא כמו הערבים שאוהבים את האדמה ולא יפרדו ממנה ככה הוא לא יפרד מהגאווה המיותרת שלו וחוץ מזה יש בו רוע גסות רוח וערסיות . סגנון הדיבור והמעשים שלו מדברים בעד עצמם. הוא גם חושב שהעם מטומטם שלא מבין שהוא רוצה לדחוק משקיעים פרטיים כדי לתת את שוק השכירות לחברים שלו מהאוצר ולעוד טייקונים הוא סך הכל מעוניין שיגורו בשכירות אצלו. רק טיפש לא קולט את התרגיל הזה
3 דולר 08/08/2017 09:50 צריך רק להוריד מס בורסה ולהעלות מס משכר דירה
כחלון יכול לעשות שני דברים שלובים שבבת אחת יפתרו את בעיית הדיור 1. להוריד מס בורסה ב-5%=10% ולהטיל מס על הכנסות משכר דירה מסכום מסוים ומעלה ( למשל מ-5 אלף לחודש ) וכך הוא יפתור בן רגע את בעיית הדיור !!!!!!
אולה בבו 08/08/2017 11:06 כבר יש מס כזה
10% מעל 5070 לחודש.
2 שמואל 08/08/2017 09:48 כחלון דואג לבריאות?לפנסיונרים?רק דיור,דיור,דיור,דיור (ל"ת)
1 מדינת אינטרסנטים 08/08/2017 09:46 כשנלחם בסלולרים אמרו הזוי ...בינתיים חסכנו 3500 שח בשנה
ברור שארז וכל הנדלניסטים כמו ביב רוצים שהנכסים שלהם יעלו ...לא יעזור כחלון ילמד אתכם א.ב מלחמה למען החלש
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש