20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מכתב פתוח לחיים הורביץ

 |  35
מכת טבע
Share
לאחר המאמר בגלובס, שעל כל מילה כמעט שאמרת בו היינו חותמים, ברצוני לומר לך את המשפט האמריקאי הידוע, "You talk the talk, It is the time to walk the walk". אביך יצר את החברה הגלובלית היחידה הגדולה שיצאה מישראל וכשעזב מכרתי אחזקותיי בחברה לא בגלל איכות המניות דאז וגם לא בגלל הקופקסון, שהגנת הפטנט עליו עמדה בפני סיומה, אלא בשל החשש שללא השראתו הניהולית של אדם כאביך ועם מועצת המנהלים דאז והמנכ"ל שהיה, החברה תתחיל להתדרדר. כתבתי על כך מספר פעמים מאז.


זה לא אקטיבס, לא ירידת מחירי הגנריקה או  הקופקסון ולבטח לא הבעיות בוונצואלה שהיכו בטבע ובמניה. זה ניהול כושל מאז 2010. אבל כפי שאמרת בראיון לגלי ויינרב מגלובס טבע לא בסכנה והפוטנציאל עדיין גדול. גם צדקת בדבריך בקשר לאנליסטים שטועים, רק הגינריקה היא חבל ההצלה. בדבר אחד אתה טועה ובגדול, החוב אינו גורם מרתיע השתלטות, ההפך. לקבוצת השתלטות מתאימה החוב, לצורך ההשתלטות, הוא כרגע נכס.

הסכנה הגדולה של טבע היא ההתדרדרות עצמה, השפעתה הפסיכולוגית על ספקים, לקוחות ובעלי מניות. ההתדרדרות תופסת מומנטום שיכול להיות קריטי. הגיעה העת להרכיב קבוצה רצינית מתוך בעלי המניות הקיימים, בראשות אלרג'ן ושמורכבת מכמה קרנות הון שכבר מחזיקות אחוזים במניית TEVA, כמו Capital Research , FMR שעדיין מחזיקה, Blackrock, Invesco ושכמותן. אינך צריך לחשוש מאלרג'ן, הדבר האחרון שהיא רוצה זה למכור המניות במחירים הנוכחיים. אם תשים עצמך בנעליו של ברנטון סאונדרס תבין שהוא יעדיף להצטרף, אפילו להוביל קבוצה שתכתיב במהירות את מדיניות החברה.צריך כמובן לזהות את האדם שיוביל את הקבוצה (אולי זה אתה) והכי חשוב לצרף בנקאי השקעות רציני ועו"ד שמתמצא בתחום (תתייעץ עם זיסקינד, הוא עדיין מכיר היטב את השחקנים). זה מהלך אפשרי ובנקודת זמן זו גם זול יחסית. טבע ללא החלפת הנהלה מידית, תמשיך להתדרדר. ההנהלה הנוכחית חיה כנראה בסרט היא לא תהיה מסוגלת לעצור את ההתדרדרות בטח לא אם היא מאמינה שהבעיה בתחום הגינרי.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

35 תגובות ב-18 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
18 בזיל 13/08/2017 12:10 מה אתם רוצים אידיוטים?
שלמה גירנברג כותב פה על תקן נביא? מה אתם מעלים באוב אנליזות ומצקצקים? הוא טעה. וואוו. תעצרו את מכבשי הדפוס יש אנליסט שטעה!
17 טבע בבת עינייך 12/08/2017 15:46 האא שלומה
ממציא ההיסטוריה מחדש אנו טפשים ולט חכמים כמוך אך דחילק אל תהפכנו לפסיכים לחלוטין רק קצת
16 המומחה 12/08/2017 15:42 לשלמה
אני לא מסכים איתך בתגובה כי הירידות הם תוצאה של פחד, וכי אין התייחסות לערך הכלכלי, משקיע שקונה היום את טבע הוא קונה ערך נוכחי + חוב שמסתכם בין 45 ל 50 מילארד דולר , מחיר לא זול לדעתי, בתחשב בנסיבות.
15 טבע בבת עיניך שלמה 12/08/2017 13:01 נכתב בטור 13/01/17
"מחירה של טבע ברמת המחירים הנוכחי ועל פי מה שידוע לנו היום משקף פחות או יותר בצורה נכונה ערך החברה וזאת לפני חישוב הדיבידנד שעולה זה שנים ומתקרב ל 4 ואפשר שבערך הנוכחי של החברה מעניינת לרכישה."..עמדה אז באזור 13.500..והיום בסביבות חצי מזה.
שלמה גרינברג 13/08/2017 11:05 וזה אומר לך מה?
"שעל פימה שידוע לנו היום משקף פחות או יותר בצורה נכונה ערך החברה וזאת לפני חישוב... היה נכון אז "על פי מה שהיה ידוע לנו.." וכיוון שכך היא הייתה מעניינת לרכישה, אמת.
14 דומסי גמאסי 09/08/2017 18:55 בקרוב פשיטת רגל כי לא תעמוד בתחייבויות (ל"ת)
13 גרינברג כותב ללמפה 09/08/2017 18:02 זה לא גשם
הדבר הרטוב הזה שהמשקיעים מקבלים עכשיו מההנהלה והדירקטוריון איך פטרבורג אמר "לא מעניינים אותים המשקיעים" ונשלים את המשפט "מעניינת אותי רק השורה התחתונה בחשבון עוש שלי" - זאת שתופחת ב 10 מיליון דולר לשנה
12 דוד 09/08/2017 14:40 כן פייט
מה דעתך בעקבות ההודעות האחרונות ? בתודה ובהערכה
שלמה גרינברג 09/08/2017 18:23 איזה הודעות? (ל"ת)
11 אלדד 09/08/2017 14:19 מה לגבי האפשרות למכירה (ל"ת)
שלמה גרינברג 09/08/2017 18:23 של מי? (ל"ת)
10 Blaster 08/08/2017 15:15 100% correct (ל"ת)
9 נדב 07/08/2017 10:10 האם הדם כבר זורם ברחוב?
שלמה.... מה אתה אומר? אתה בטוח מכיר את המונח על עיתוי קנייה, או שמוטב להמתין למינוי מנכ"ל ולראות איך וולסטריט מגיבה אליו. אני חושב שאחרי היומיים האחרונים, כל מי שחשב שיוכל להמשיך למנכ"ל באופן זמני לנצח, מבין שטעה. ומינוי מנכ"ל יהיה בשבועות הקרובים.
שלמה גרינברג 07/08/2017 10:49 מנכ"ל לטבע
לא פשוט לשכנע מנהל רציני להצטרף לטבע בשלב הנוכחי, הדרישות של אדם כזה, אם יזהו אחד כזה, תהיינה כאלו שמועצת המנהלים הנוכחית תחשוש לקבל (משהו מהסוג שקיבל אלואנגר בטאור בזמנו) ולכן חשובה התערבות בעלי המניות הגדולים במיוחד אלרג'ן.
8 יואב 07/08/2017 09:51 כל הבעיות מתנפחות כשהאגו מתנפח
יש מנהלים עם אגו קטן? שווה לשלם עליהם בגדול
7 amirisraeli7@gmail.com 07/08/2017 04:45 כל מילה בסלע
מסכים איתך בכל מילה ותמיד המילים הנכונות
6 יעקב 07/08/2017 00:57 חותם על כל מילה
יש מנהלים טובים במשק הישראלי שיכולים לנהל את החברה הזו, נכון ללא ידע בתחום הגנרי אבל עם יכולת ניהול מרשימה . לא צריך לחפש מנהליםעם שכר אסטרונומי בחו"ל
5 חיימון 06/08/2017 23:24 מותר הפרשן מהאנליסט - אין
מכרת את המניות עוד ב2010? אבל להמשיך להמליץ על המניה, למיטב הזכור לי, המלצת. אם היית כזה חכם גדול, גרינברג, איפה היית כל השנים האלה? הרי נחשבת כל השנים (לפחות בעיני עצמך) כ"המומחה" לטבע, עוד ממכירתה לנדבנים יהודיים בארה"ב של שנות השישים/שבעים.... לא צפית, או, צפית והחרשת... מוטב עתה שתחסוך מאיתנו את "הארותיך". רק אותך אנחנו עוד צריכים עכשיו...
לא מומחה 09/08/2017 07:40 חיימון צודק
ממעבר קל על טורים של שלמה גרינברג בעבר באמת עולה סנטימנט מאוד חיובי לטבע, המניה והחברה, ולכן גם אותי מאוד הפתיע ששלמה אומר עכשיו שמכר כל אחזקותיו ב 2010 ... פרשן רציני מפרסם באופן קבוע תיק מומלץ לדעתו עם מניות ספציפיות
שלמה גרינברג 07/08/2017 08:56 הוי חיימון, חיימון
אני מקווה שעדיין אני מבין דבר או שניים על טבע והתחום הרפואי אבל בין זה לבין השטויות שאתה חוזר וכותב אין קשר, לא אשפוט אדם בצערו. השאלה שאתה צריך לשאול היא האם למכור את טבע שיש לך או לקנות עוד כי המחיר מתחיל להיות מעניין.. אגב, לא צפיתי מה בדיוק?
רוני 10/08/2017 20:54 אם מכרת אז מכרת במחיר נמוך מהיום כנראה...
בכל מקרה לא נראה שמכרת בשיא של 24000 או 26000... אם כן אז תאמר לנו למה לא המלצת למכור או לממש רווחים... כדאי שיסירו חשד מעליך ולא יהרסו לך את המוניטין עם המצאות שלא היו או שלא מדוייקות...לדעתי טבע תגיע ל3000-4000 ואז אולי ווארן באפט ייכנס לתמונה, יכניס הנהלה נורמלית וטבע תתייצב ותעלה. יש לו 100 מיליארד דולר פנוי אז למה שלא יקנה את טבע בכמה מיליארדים וישפץ אותה?
חיימון 07/08/2017 19:12 ועוד בקטנה
אני עוקב אחריך עוד מגליונות "רונית" ששלחת למנויים (אם לא טעיתי בשם) ומאוד מעריך את הערכותיך (ואפילו, בסוד אומר, שגם הרווחתי מהן בפועל ועל כך כבר הודיתי לך בעבר), אך כאן, בטבע, נכשלת... מה לעשות. זו דעתי. את הביקורת די כבשת...
חיימון 07/08/2017 19:07 מענה
דווקא אין לי ולא מחזיק, תאמין או לא. גם אני חושב שיש פה, כהכדרתך, הזדמנות יותר ממעניינת. לגבי כוונתי... כוונתי פשוטה. עכשיו אתה כותב שמ 37 השנים שלך כעוקב/מעורב/מפרשן ב/על טבע 30 שנה החזקת מהם... טענתי היא שב 7 האחרונות, ובמיוחד בזו האחרונה, שלפני הנפילה הנוכחית, הדברים לא באו בדיוק לידי ביטוי במאמריך... בטח לא בסגנון ובחריפות.את שיטת ה"ללכת בין הטיפות" תשאיר לאנליסטים בתשלום...
אנונימי 07/08/2017 13:00 אני גם זוכר אותך מרעיף שבחים על טבע מזה שנים. (ל"ת)
שלמה גרינברג 07/08/2017 15:50 צודק
ב 30 מתוך 37 שנים אחרונות החזקתי מטבע ובטבע
4 אבנר 06/08/2017 22:53 לשלמה
לדעתי יקח עוד הרבה זמן עד שחיים יפנים את מה שכתבתה כולל הדירקטורים
3 אבי3 06/08/2017 21:47 ואו שלמה גרינברג
איזה מכתב הבאת פה, וואלה הפתעת,הלוואי שיקשיבו לך, זה חשוב לא רק לבעלי המניות אלא גם לחברה, אולי יקראו לך לעזור להם בצוות חשיבה (;הדיוק שבכתבה למה שאני גם חושב אבל כל פעם מופתע מכמה החברה יכולה לרדת.כמה דברים:1)בכתבה שהזכרת כאן חיים אמר אמר משהו שעניין אותי, שבהנחה שהחוב ירד ל25 מילאריד טבע תוכל לרכוש עוד חברות, האם זה נכון ואפשרי לדעתך?2)האם במקרה קיצוני יותר שהחברה באמת תגיע למצב מזומנים קשה, המדינה תזרים לה כסף(אפילו בתור הלוואת ארוכת טוות מאוד) כדי שהחברה תשרוד(בדומה לaig בארצות הברית 2008)?3)מה אומר על vrx באמת?מקרה דומה, האם החברה גמורה שמה?4)פעם וורן באפט אמר שבתחילת דרכו הוא קנה חברות שראה שהם ״בסוף הסיגריה״ שלהם, האם טבע מתחילה להגיע למצב זה?(מוכרת נכסים, נדלן, יוצאת ממדינות השקעה ועוד), ואם כן משאלת לב שלי שבאפט יכניס בה כמה מיליארדים חחח (:
שלמה גרינברג 07/08/2017 09:00 טבע
בשלב הנוכחי התדרדרות המניה אינה קשורה להערכה כלכלית של החברה אלא לצירוף שבין פחד מלובה ע"י התקשורת לצד חששות אמיתיים שהנפילה במניות תביא לפגיעה (פסיכולוגית) בספקים, במשתמשי התרופות (הרופאים) וברשתות השיווק. מהבחינה הכלכלית נטו ועל פי נתוני הרבעון השני, מחיר המניה יותר ממעניין אבל מי שם לב לדברים כאלו בתקופה כזו?
אבי3 07/08/2017 13:32 היי שלמה
קודם כל תודה רבה, וזה לא שאתה חייב לי כלום, אבל היו עוד שאלות, האם יש אפשרות לתגובה?שוב אתה לא חייב כלום, אני רק מבקש
2 1 06/08/2017 20:22 כבר אין לו שום תפקיד בטבע למה אתה פונה אליו ?
זה שהאב הקים והוביל בהצלחה מלאה את החברה לא אומר דבר וחצי דבר על יכולתו האישית . וזה לא שאני יודע אם כן או לא פשוט תוהה למה הדברים מופנים דווקא אליו ולא לאיזה משקיע אחר שאולי ברזומה שלו יש קצת יותר התאמה .
שלמה גרינברג 07/08/2017 10:53 פניתי איליו כתגובה לכתבה בגלובס לא כי הוא מתאים (ל"ת)
1 חיים 06/08/2017 20:17 קצת מאוחר מיידי
ההצעה שלך כבר אבודה. לבנות הכל מההתחלה נראה חלום רחוק.
שלמה גרינברג 07/08/2017 09:01 לבנות הכול מהתחלה? למה? (ל"ת)
לרון 07/08/2017 15:53 רעיון של יום קיץ חם
את וורן באפט לא הזכרנו--קנה את ישקר הזרים כסף ל bac בשיא המשבר --כשהוא יתערב ולו רק במילה ימצא יותר ממנכל אחד ראוי שלא לדבר על קניית מניות טבע על ידו בשפל
דן 09/08/2017 15:29 טבע הגנרית לחלוטין אינה עונה לסוג החברות בהן באפט משקיע (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש