ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

המנייה שצומחת על רקע הגידול בכמות הישראלים שטסים

בשקט בשקט, מניית אל על שצללה 40% לקראת סוף 2016 בשל משבר הטייסים, משלימה קאמבק ומתקרבת חזרה לשיא כלה זמנים
נועם פינקו, צילום: יח"צ, Bizportal
כל מי שעוקב אחרי תחום התיירות בישראל מבין שאת מה שקורה בנתב"ג בתקופה האחרונה אפשר להגדיר כסוג של טירוף אופטימי. נתב"ג הוא אולי שדה התעופה המערבי בו הגידול בכמות הנוסעים הינו הגדול ביותר ומצב זה נמשך כבר כמה שנים, ורק הולך וגדל.
בשנת 2015 גדלה תנועת הנוסעים בנתב"ג ב-10% לעומת שנת 2014. בשנת 2016 הצמיחה בכמות הנוסעים עלתה ל-11% (עלייה של 15% בכמות הישראלים שטסו ו-4% בכמות התיירות הנכנסת). במחצית הראשונה של 2017 הצמיחה הינה כ-18% - נתון מדהים. לצד המשך הצמיחה בכמות הישראלים שטסה (כ-15%) השנה, חלה עליה מרשימה של כ-22% בכמות התיירים שמגיעים לישראל דרך האוויר (לא כולם דרך נתב"ג אבל הרוב הגדול).
ניתן למנות מספר סיבות לגידול הזה, ובראש ובראשונה כמובן מדיניות השמיים הפתוחים שהגדילה משמעותית את כמות חברות התעופה הפועלות פה והובילה לירידות מחירי הכרטיסים, שגם נתמכת מאוד בירידת מחירי הנפט. גם השקל החזק מוזיל למעשה את החופשות שלנו בחו"ל. ובנוסף, כמובן, יש להדגיש את הרצון של הישראלים להגדיל את היקף החופשות שלהם בחו"ל. מבחינת התיירות הנכנסת יש לציין את מאמצי משרד התיירות להגדלת כמות התיירים.
אל על יודעת לבצע את ההתאמות הדרושות לצורך שמירת מעמדה המוביל בתעופה הישראלית. אמנם, נתח השוק שלה יורד באופן טבעי כך שהיקף הנוסעים במחצית הראשונה באל על גדל בכ-7%, אך היא יודעת להיות תחרותית ומצליחה לשמור על נתח שוק של מעל ל-30% (לעומת כ-34% ב-2014). נתח השוק יורד כמובן בשל הגידול בתחרות והעובדה שהתיירים פחות טסים באל על, אך גם בגלל שלאל על יש מגבלת מקום - היא לא יכולה לצמוח כמו השוק ולמעשה נמצאת היום בשיעורי תפוסה גבוהים מאוד באופן יחסי לתעשייה (ברבעון הראשון, החלש עונתית שיעור התפוסה במטוסיה עלה מ-81% ל-84%).
להערכתנו מחירי הכרטיסים הממוצעים באל על ירדו במעל ל-10% בשנתיים האחרונות (לפי מחיר כרטיס לקילומטר). ברבעון הראשון די נבלמה ירידת המחירים ונראה כי בזכות שיעורי התפוסה הגבוהים שיעור ירידת המחירים הממוצע השנה לא יהיה דרמטי.
אל על גם נמצאת לפני שני שינויים אסטרטגים חשובים. הראשון הינו רכישת 15 מטוסי דרימליינרים חדישים בעלות של מעל למיליארד דולר (ממומנים ע"י בנק אמריקאי לטווח ארוך) שישפרו באופן משמעותי את המיצוב של אל על שכיום מטוסיה, בעיקר בטיסות ארוכות טווח, הינם מיושנים יחסית ויחסכו כ-20% בהוצאות ההפעלה. השני הינו מיזוג סאנדור עם ישראייר שיחזק את היכולת של אל על להציע חבילות תיור ולהגדיל את יעדי הלואו קוסט.
מניית אל על -2.64% אל על 158.3 -2.64% אל על בסיס:162.6 פתיחה:162.5 גבוה:165.5 נמוך:156.5 תמורה:7,079,342 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: טסה במאות אחוזים מ-2014 בזכות הירידה במחירי הנפט. למעשה, בנפט של מעל ל-80 דולר החברה לא יכולה לייצר רווח תפעולי חיובי (אבל כן EBITDA) וברור שעליה חזרה לרמות גבוהות של מחיר נפט תפגע משמעותית במניה. אף אחד לא באמת יודע לאן הנפט הולך אבל בטווח הקצר לא נראה שתרחיש העליות החדות הולך להתממש.
אל על נכון להיום נסחרת במכפיל רווח חזוי של כ-6.5 (עד כמה שבאמת אפשר לחזות את הרווח של החברה, שתלוי בהרבה מאוד משתנים) לעומת מכפיל 10-12 בחברות בחו"ל וכ-15 בחברות לואו קוסט באירופה. כן נסחרת החברה במכפיל EV/EBITDA של כ-3, בדומה לחברות גדולות באירופה, ונמוך משמעותית מחברות אמריקאיות וחברות לואו קוסט ארופאיות (מכפיל 7).
אנו סבורים כי ברמות מחירי נפט נמוכות יחסית, וללא אירועים ביטחוניים חמורים (שאל על מאוד רגישה אליהם) או בעיות נוספות עם טייסי החברה (שיצרו נזקים חמורים מאוד בשנת 2016) החברה צפויה להמשיך להציג תוצאות טובות גם בעתיד.
הכותב הוא נועם פינקו, אנליסט בכיר במחלקת ברוקראז' פסגות
תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תקנה טבע (ל"ת)
    שי מניו ג'רזי 24/07/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    כסף זה לא הכל בחיים
    שי דרמר 24/07/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניתוח טוב לחברה מצויינת. אין ספק שהאנליסט כותב בצורה ברורה. מקווה שביזפורטל יתנו לו יותר במה להפגין את הכישורים שלו.
    סגור
  • 9.
    אני ג'קסון (ל"ת)
    חגי 24/07/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לשם מה? (ל"ת)
    ארנון 24/07/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    התגעגת אלי?
    אשרת 24/07/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענק
    סגור
  • 6.
    anat niv mazaltov (ל"ת)
    מובס טוב 24/07/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הפורום
    לודוויג 24/07/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר איתי
    סגור
  • 4.
    דרג לי
    פורום גבעתיים המקורי 24/07/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענק
    סגור
  • 3.
    דרג לי בבקשה
    פורום גבעתיים 24/07/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענק
    סגור
  • 2.
    עצום
    פורום גבעתיים המקורי 24/07/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם החבר של ערן?
    סגור
  • 1.
    ענק
    פורום גבעתיים המקורי 24/07/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל חבר של ערן קנה כרטיס ב 500$
    סגור