22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

'הול פודס' זה בעצם רק ניסיון, שאם יעבוד כמצופה - ישנה את כל עולם הקמעונאות

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, על משמעות הרכישה שמבצעת אמזון בתחום הקמעונות
 |  49
מבט עומק
Share
אמזון, אולי יותר מכול חברה טכנולוגית אחרת, מסמלת עבורנו את מהפכת הטכנולוגיה ואת התמזגותה לתוך הכלכלה הישנה ובנוסף היא עוד הוכחה לחשיבותו של הניהול, במיוחד בתקופה של שינויים אדירים שיוצרת ההתמזגות גם מבחינת מבנה החברות וגם מבחינת יכולתו של המנהל לחזות נכון את ההתפתחויות.


אנחנו עוקבים אחרי AMZN מאז הונפקה במאי 1997 והסיבה לעניין שגילינו בהנפקה הייתה שבתוך מבול הנפקות הטכנולוגיה של אותן שנים אמאזון נתנה את האפשרות הקלה ביותר להשוואה בין כלכלה חדשה לישנה, מכירת ספרים דרך הרשת מול מכירה בחנויות. אמאזון פירסמה עצמה כמתחרתה של ענקית הספרים ברנס אנד נובל (סימול: BKS) שהובילה בתחום. "האם המהפכה תחסל בהתקדמותה את חנויות הספרים?" וההערכה, מאוחר יותר, הייתה שזה מה שיקרה, שנובל אנד ברנס תעלם.

בנוסף, הדבר הגדול האחר שמשך עניין לאמזון היה ג'ף בזוס ששמעו הלך לפניו עוד מלפני ההנפקה, מימיו כבנקאי השקעות בבוטיק ההשקעות הגלובלי D. E. Shaw. אמזון הונפקה באמצעות החתמים הטכנולוגיים המובילים דאז מורגן גרנפל, המברכט אנד קוויסט ואלכס בראון (כולם נרכשו מאז) במחיר מניה של 18 דולר (או 1.5 דולר בהתאמה להיום לאחר 4 ספליטים) וזאת לאחר שהמחיר למניה בתשקיף המקורי היה 12-14 דולרים ובשווי שוק של 438 מיליון דולרים. את ההערכה הזו קבלה החברה על מכירות של 16 מיליון והפסד של 3 מיליון לשנה שהסתיימה בסוף מרץ 1997.למה חברה כזו מקבלת הערכה כזו ועוד כשמולה חברות וותיקות וחזקות ששולטות בתחום? בגלל יכולות השיווק של בזוס בעיקר שהביאו להתנפלות על המניה שפתחה את יומה הראשון בוול סטריט בעלייה של 62.5% או 29.25 דולר והעלתה את הערכת החברה ל-712 מיליון. ב-2016 מציגה החברה מכירות שנתיות של 136 מיליארד דולרים, רווח נקי של 2.37 מיליארד ורווח למניה של 4.9 דולר. בקופת החברה 26 מיליארד דולרים והחוב הכולל 19.35 מיליארד, 79% מתוכו לטווח ארוך ובריביות נמוכות.הקונצנזוס לגבי הרווח למניה מצביע על 6.05 דולר ל-2017 ו-11.88 ל-2018 (עליות חריגות אפילו בעולם הטכנולוגיה) כאשר 43 מתוך 47 האנליסטים שמכסים אותה ממליצים, גם במחיר של היום (כמעט 1000 דולר, 1000 דולר שהושקעו בהנפקה שווים היום כ 665000 דולר), ב"קניה". 15 מהממליצים עשו זאת מאז תחילת החודש וארבע מהמלצות הקניה ראו אור מאז נודע על רכישת WFM. מחיר היעד בקונצנזוס הוא 1025 דולר. המכפיל ההיסטורי הוא בין 186 ל-203 (תלוי איך מגדירים) ומכפילי 2017-18 הם 164.5 ו-84 בהתאמה. אליבא תורת הכלכלה המקובלת הערכת המניה יקרה מרחפת בחלל החיצון.

האם אותם 15 אנליסטים, רובם מהבכירים ביותר בבתי השקעות מובילים, כמו גולדמן סאקס, ג'י פי מורגן, דויטשה בנק ועוד, שמאז תחילת החודש המליצו בקניה ובמחיר הנוכחי אינם מבינים זאת? הם כנראה משוכנעים שאמאזון תמשיך להוביל ואפילו תחסל בדרכה ענקיות קמעונות כמו וולמארט ואחרות. אגב, האם בגולדמן, שלפני שבוע הזהירה ממחיריהן של כמה מובילות טכנולוגיות, AMZN ביניהן, לא שמו לב שבאותה נשימה ובאותו תאריך המליצו על AMZN בקניה?

"וולמארט של הרשת"

נכון הוא שאמזון לא חיסלה את ברנס אנד נובל שהמשיכה לצמוח אבל מאז ההנפקה הפכה החברה הזו לקמעונית הרשת המובילה בעולם ובתחומים רבים מלבד תחום הספרים שבו היא המובילה. "וולמארט (סימול: WMT) של הרשת" מכנים אותה. מתוך ההכנסות של 170 מיליארד בשנה שמסתיימת בסוף חודש זה מוכרת החברה: 71% (121 מיליארד, 80 בארה"ב ו-41 גלובלית) מוצרי אלקטרוניקה שונים וציוד נלווה. 17% מתחום המדיה (27 מיליארד) שכולל ספרים. כ-11% מההכנסות מגיעות משירותי רשת (כ 18 מיליארד) והיתרה, כ 4 מיליארד, משונות (הקינדל אגב נמכר כחלק מהשונות והכניס השנה 1.7 מיליארד).

התחרות היא בעיקר מול רשתות הענק הקמעוניות המסורתיות כמו WMT או COST ושכמותן שנכנסו לקמעונות הרשת וגם מול חברות מגזר מתמחות כמו החברה לביגוד אופנתי לגבר, Bonobos שרכשה וולמארט לאחרונה. כל רשת קמעונאית, גדולה וקטנה נמצאת בתהליכי מעבר לרשת. אבל לחברות הענק הקונבנציונליות, במיוחד לוולמארט, יש יתרון אחד חשוב מול אמאזון. יש לא מעט תחומים בתוך עולם הקמעונות שצומחים בעצמה ופוטנציאל הרווח שלהם גדול מאוד, כמו מזון טרי ואורגני, מוצרים מתכלים, תכשיטים, ביגוד (במיוחד אופנתי וברמות מחיר גבוהות) ועוד שמסתבר שמכירתם על הרשת נתקלת בבעיות ושהצרכנים מעדיפים לרכוש אותם במרכזי המכירות או בחנויות מתמחות.

תחום הקמעונות בחנויות מתמחות (מכולות, דליקטסים ובוטיקים) שמגלגל שנתית בארה"ב לבדה 800 מיליארד דולר וצומח במהירות "מסרב" עדיין להתאים עצמו לקמעונות הרשת. מה שנקרא groceries online למשל לא עומד בציפיות עד כה ואמאזון, שמנסה לשנות זאת, השקיעה וממשיכה להשקיע בניסיונות להתאימו לרשת אבל עדיין ללא הצלחה. בזוס, שללא ספק רואה בוולמארט את המתחרה העתידית וללא ספק רוצה להידמות לה בהיקף הפעילות העסקית ולנצחה (יש לו אגו לא נמוך מזה של מאסק או זוקרברג). מבחינת שווי השוק AMZN עברה את WMT אבל מבחינת היקף העסקים היא רחוקה ממנה עדיין מרחק רב (מכירות WMT ב-2016 היו גדולות פי 3.7 ממכירות אמזון). בזוס מבין שכדי להידמות ולנצח את וולמארט הוא חייב להיכנס לאותם תחומים שכרגע אינם ידידותיים לצרכנות הרשת.

אמזון, חשוב להבין, צמחה על הרשת תוך ניצול חדשניות, גאוניות שיווקית, הצלחה להפעיל מערכות גיבוי שפועלות בצורה מושלמת כמעט וכמובן ניהול עילאי. היא צמחה בגלל היעילות של מערכות התפעול של ה-e-commerce שלה וחדשנות שיווקית אבל עובדת היותה חברת רשת זה גם עקב האכילס שלה שהרי ענקיות כמו וולמארט, קוסטקו ואחרות לומדות מהר מאוד ובעזרת עצמתן הפיננסית/שיווקית האדירה ומיליוני הלקוחות השבויים במועדונים ומרכזי הקניות שלהן הן יכולות לדחוק את אמזון מההובלה בצרכנות הרשת ואין ספק שכתיאורטית הן יכולות לעשות זאת.

מומחים שמבטיחים המשך הצמיחה הדו ספרתית של אמזון מתעלמים מהמעבר המהיר של הרשתות הוותיקות, במיוחד בשנתיים-שלוש האחרונות לרשת וההשקעות המסיביות שהן מבצעות לצורך כך. בזוס הבין זאת היטב ולכן בנה מערכת לוגיסטית מהמופלאות בעולם שקשה מאוד להעתיקה שכרגע נותנת לו יתרון על הרשת. בין השאר בנתה החברה צי אניות, מטוסים ומשאיות משלה ולמעשה, אם תחליט, תוכל להתחרות בענקיות המשלוחים FDX, UPS או DHL.

אמזון הכינה עצמה בעוד מועד לתחרות על הבית החכם כולל כמובן הלוגיסטיקה הדרושה, היא כבר מובילה בשוק ה- Home Speaker מול אפל וגוגל. בזוס הבין את משמעות הענן ומרכזי המידע בתחום השיווק ללוגיסטיקה שלו ונכנס בעצמה. אבל בזוס גם מבין שהתחרות הולכת וגדלה והוא מכיר היטב את המתחרים ועצמתם והגיע לאחרונה להכרה שההובלה של אמזון בתחום קמעונות הרשת אינה מובטחת גם בגלל התחרות אבל לא פחות בגלל העובדה שיש צרכנים רבים שמעדיפים את הקניון עדיין והם ברובם "שבויים" של הענקיות. זו הסיבה בגללה רוכשת החברה את Whole Foods Market (סימול: WFM) כהכנה למלחמה על הקמעונות כולה וזו, לדעתנו רק ההתחלה של ההתמזגות בין קמעונות הרשת לקמעונות הקונבנציונלית כאשר גם אמאזון וגם וולמארט רוצות להוביל.

הרכישה של WFM, חברת מכירות קמעונית שפועלת ממרכזי מכירות בעיקר, היא לפיכך הצעד הראשון של אמזון לכיוון הטריטוריה של וולמארט. זו חדירה לתחום הקמעונות הפיזי, "הישן". זו הודאה למעשה שהליך ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה אינו מחסל את הכלכלה הישנה אלא משפר ומייעל אותה ומתאם אותה למנהגי צריכה חדשים וחשוב למזג. הצרכן שעדיין מעדיף "לגעת בסחורה, לבדוק אותה" וגם "להעביר זמנו בקניון" עדיין רחוק מלהעביר את כול צריכתו לטלפון החכם ולרשת.

ההשקעות הגדולות של אמזון מאז 2013, לצד הענן ומרכזי המידע הן בהתאם לכך בציוד ומבנים, מ-4.4 מיליארד ב-2013 ל-11 מיליארד ב-2016. כאשר האסטרטגיה שלך היא להתחרות בחברה כמו וולמארט עם 11700 מרכזי מכירות פיזיים ברחבי העולם, עם קליינטורה שבוייה, עם הון אדיר, עם עצמה שיווקית והשפעה על המחיר לצרכן שאין שניה לה, אינך יכול להמתין שחברה כזו תתחרה בך על המגרש שלך, אתה חייב לייצר מערכות שיאפשרו לך להילחם בה גם בטריטוריה שלה. ברכישת WFN רוכשת אמזון רשת מרכולי מזון בריאות, ירקות ופירות אורגניים וכדומה (חנויות מכולת למעשה) שמכוונת לשכבת האוכלוסייה בעלת האמצעים, שפועלת דרך 456 מרכזים בארה"ב, קנדה ובריטניה.

באמצעות הרכישה מקבלת אמזון דריסת רגל בתחום חנויות המכולת עם הדגש על מוצרים שהביקוש להם באינטרנט אינו מצליח לפרוץ כאמור. לדעתנו נראה בעתיד רכישות של מרכזי מכירות פיזיים גם בתחומים נוספים כמו אופנה תכשיטים ועוד, תחומים שבהם הצרכנים אינם מוותרים על המרכזים המסורתיים. "וולמארט", אמר השבוע בריטיין לאד, מומחה מוביל לאספקת מוצרי צריכה, "לא תיתן לאמאזון להשתלט על שוק הצריכה באינטרנט בטח לא בתחום המרכולים, זה בנפשה ובזוס מודע לכך, הוא חייב, בגלל הצורך להרחיב את קהל הלקוחות, להעביר חלק מהפעילות למרכזי מכירות".

החיבור בין אמזון ל-WFN מאותת על התחלת הדרך למציאת המערכת שתתאים להתמזגות צריכת הרשת לצריכה הקונבנציונלית (בדיוק מאותה סיבה רכשה וולמארט את Bonobos) ויש שמועות שאמזון כבר מחפשת חברות טכנולוגיות שבהן תיעזר "לחבור/התאמה" הזה. WFN זה רק ניסיון שאם יעבוד כמצופה ישנה את כול תעשיית הקמעונות. בזוס יודע זאת אבל גם בוולמארט וקוטסקו יודעים זאת ומי שיביא לשוק את המודל המתאים "ינצח".

אז מה עושים? מקשיבים לאנליסטים שצועקים "תקנה AMZN ב-997 דולר"? ממתינים לתיקון? או שאולי לא כדאי בכלל להניח הקלפים על אמאזון כי יש הטוענים שמול המתחרות הענקיות הסיכויים בעתיד אינם כ"כ מבטיחים (עבדכם ביניהם). זו שאלה דומה לשאלה ששואלים היום לגבי תעשיית הרכב, "האם לשלם הערכת-על עבור TSLA או להאמין שהזמן עובד נגדה ו-GM או טויוטה יובילו את שוק העתיד?

דבר אחד ברור, תחום הקמעונות ימשיך לצמוח, במיוחד גלובלית כי מהפכת הטכנולוגיה מצרפת לתוכו מיליוני לקוחות עם כל אחוז צמיחה כלכלית שהיא מייצרת. זה אומר שהתחרות האוליגפולית רק מתחילה ואיש מהמשקיעים, אפילו הגורואים הגדולים, לא יכול לנחש מי ינצח. בשביל זה ישנם סלי קמעונות רבים וקרנות אין ספור שכוללים את כול השחקניות. ישנו למשל ה-XRT שכולל 98 חברות (כולל כול המוזכרות במאמר) במשקלים שווים ושירד בעקבות פרסום העסקה כיוון שהתקשורת טענה שהעסקה תפגע בקמעוניות הענקיות, False news כרגיל. ישנה RTH שדווקא עלתה לאחרונה כי AMZN "שוקלת" 20% מהסל. אז עד לתיקון יש לכם מה לעשות, תבדקו מה מתאים לכם.

* מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

49 תגובות ב-20 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
20 מתענין 27/06/2017 11:04 אם זה לא game changer אני לא יודע מה כן
מתוך כתבה בראש האתר שלכם הבוקר: בשבועות האחרונים אנו מתבשרים שוב ושוב על "מבול" של סגירת קניונים בארה"ב, כששוב ושוב מתגלים לפנינו קניונים שהופכים "לקניוני רפאים". כשאנו שואלים מה הסיבה לכך, נשמעים שוב ושוב הקולות כי תחום המסחר האלקטרוני הוא שפוגע בקניונים מכת מוות.....
שלמה גרינברג 27/06/2017 12:22 הגזמה פרועה (ל"ת)
19 אבי3 26/06/2017 13:15 נייקי אדידס ושות'-סקטור האופנה
שלמה סקטור האופנה נפגע חזק לאחרונה בעקבות אותה אמזון, האם לדעתך חברות כמו נייק ואדידס גם יפגעו? או שהן מספיק חזקות לעשות מה שצריך להתמודד עם התחרות באינטרנט?
שלמה גרינברג 26/06/2017 14:35 NKE ו ADDYY
הקשר לאמאזון הוא במוחם של פרשנים. ראשית אדידס לא נפגעה כפי שנפגעה נייק אבל הפגיעה בנייק, כפי שמתארים פרשנים פשוט מטופשת שהרי מ עשתה נייק, חוזה למכירת נעליים מסויימות באמצעות אמאזון. זה רק יגדיל את מכירות נייק. מלבד זאת שתי החברות עלו בעצמן לרשת. כרגע האופנה היא להמליץ על מכירה של כול קמעונאי "בגלל אמאזון". זה מזכיר לי שכולם המליצו למכור מרכזי דליקטס בגלל הסופרמרקטים או חזו שאמאזון תשתלט על כול מכירות הספרים. מה שעושה המהפכה זה הרחבת הביקוש וכול חברה שמתאמת עצמה ממשיכה לשרוד ולצמוח, בטח חברות כמו אדידס או נייק.
אבי3 26/06/2017 15:07 תודה רבה שלמה
מה היינו עושים בלעדיך, קצת נורמליות בעולם של כותרות וצעקות(כמו סקטור הפארמה על טראמפ את הילארי שהנה צדקת כלום ושום דבר).אני מסכים איתך לגבי האופנה, אכן יש כאלה שיפגעו כמו בכל מהמפכה אבל נייק את אדידס כנראה שלא, כמו גם שרוב האנשים ימשיכו לבוא לפחות לחנויות(לפחות בשביל לדעת מה הם רוצים) וגם נייק נפגעה לא רק בגלל אמזון ושאר האונליין אלא בגלל התחרות שמצד שאר חברות הספורט, פשוט אדידס הרבה שנים נחלשה ועכשיו חוזרת וua התגלתה פתאום
18 גילי 25/06/2017 14:43 INSY
מוציאים תרופה חדשה באוגוסט אחרי שמינו עכשיו דמויות מפתח מענף הפארמה כדי לנהל את החברה. לדעתך יכולה להגיע לאיזור ה-18$ באיזור אוגוסט?
שלמה גרינברג 25/06/2017 16:47 באיזור אוגוסט???
ואת מצפה לתשובה?
17 יאיר 25/06/2017 14:28 אבגו. tmo
אני מחזיק אבגו ו tmo כבר כמה שנים בעליה יפה מאד. האם ,לדעתך,יש להם עדיין מקום לעליות נוספות? תודה
שלמה גרינברג 25/06/2017 16:48 TMO ב"נבחרת שלנו" מזה 30 שנה)
בשאלות כאלו תפנה ליועצים שלך
יאיר 25/06/2017 19:50 אתה היועץ שלי...
לגבי מניות בנאסדק אין לי יועצים אלא הכתבות שלך. גם את אבגן וגם את tmo רכשתי לאחר שקראתי חומר ראשוני שלך ועשיתי לימוד נוסף -ואין לי אלא להודות לך על הכתבות שלך.
שלמה גרינברג 26/06/2017 08:35 טעות בידך, אתה הוא היועץ שלך
אם רכשת על סמך לימוד שעשית לאחר שקראת תמשיך לעקוב ותחליט
16 מתעניין 25/06/2017 11:53 בהמשך לתגובה 8 -אין לי שום בעיה
עם קפטיליזם ותחרות ואפילו עם קאפיטליזם חזירי...לא בזה הענין....על הנקודה העיקרית לא ענית(מלבד להגיד בלי לנמק שאני טועה) והיא שאלת ההשפעה של התפתחות והתרחבות ה-E קומרס על הנדלן המסחרי...זו לא סתם תחרות זה game changer...אגב לגבי ישראל גם פה כמעט כמו בכל תחום הנזק יגיע כמה שנים אחרי....
שלמה גרינברג 25/06/2017 16:50 game changer?? איך? (ל"ת)
15 קימעונאי 25/06/2017 11:39 מניות קוסטקו וקרוגר בעקבות עסקת אמזון
שלמה בעקבות כתבתך אולי בדקת קצת.ירידות חדות חלו במניות של kr וגם cost והן במחירים/מכפילים "נוחים".ברור שאם אמאזון נכנסת לתמונה הירידה הגיעה אבל.. לא קצת הגזימו עם הירידות? תודה על דעתך
שלמה גרינברג 25/06/2017 16:51 תקרא שוב בעיון את הכתבה וגם תשובותי לקוראים (ל"ת)
14 שמואל 25/06/2017 08:49 לשון רבים
שלמה היקר, האם יש סיבה מיוחדת שאתה כותב בלשון רבים וחותם בלשון יחיד ? ציטוט "..אנחנו עוקבים אחרי AMZN מאז הונפקה.." "..לדעתנו נראה בעתיד רכישות של מרכזי מכירות פיזיים.." "..על הקמעונות כולה וזו, לדעתנו רק ההתחלה .."
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:36 מה לעשות? כך אני אוהב לכתוב (ל"ת)
יוסיפון 25/06/2017 09:31 תגיד זה מה שחשוב? זה מה שמעניין אותך?
תתרכז בכתבה ולא בקישקושים
TM51DD 25/06/2017 10:15 TM51DD וצוות היועצים שלו.... (ל"ת)
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:36 מה זה? (ל"ת)
13 מיכאל 25/06/2017 04:37 אמזון לא לישראלים
הרוב המוכרים לא מוכרים לישראל.לא שווים אגורה שחוכה,אנטישמיים.
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:35 שטויות (ל"ת)
12 טמיר 24/06/2017 19:34 חוץ מטויוטה שכתבו אפשר גם פיאט קריזלר
פיאט קריזלר - fcauנסחרת במכפילים נמוכים.. ממש ממש נמוכים. האם מכיר? יש סיבה למחירים הנמןכים? שבוע טוב
סמי וסוסו 24/06/2017 23:29 בו נגיד את האמת - כולם חושקים בטסלה
400 אלף איש נרשמו (ללא התחייבות רכישה) להזמנת טסלה 3. מכפילים לא מעניינים (של פיאט וטויוטה). אם מודל 3 יהיה הצלחה ענקית (מבחינת הזמנות ויכולת לספק אותם - אז שאר מניות הרכב ימשיכו להיות בבעיה. וההיפך אם טסלה תיכשל. After all, we already know Tesla has about 400,000 deposit-backed reservations for the $35,000 vehicles.
11 Guy 24/06/2017 19:32 Qcom
עדיין עוקב אחרי הנייר?האם משהו השתנה? התחרות גברה? מאזן חזק.. דיבידנד 4%.מה דעתך עליה שלמה? איפה היא בתחרות ?תודה
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:34 כתבתי באריכות ושום דבר לא השתנה עדיין
התחרות מתגברת כול הזמן ובכול התחומים, זה אופי התקדמות מהפכת הטכנולוגיה
יובל 25/06/2017 11:44 קואלקום גם שמה דגש על מכונית אוטונומית
וגם עננים
שלמה גרינברג 25/06/2017 16:52 ואז? (ל"ת)
10 MGM 24/06/2017 15:30 מה עושים?קונים מניות נדלן מסחרי בארהב
יש ריטים במחירי סוף עונה
טוטי 25/06/2017 07:32 איזה ריטים למשל במחירי סוף עונה?? (ל"ת)
דודו 25/06/2017 00:11 קניוני רפאים אומר לך משהו? (ל"ת)
9 מתעניין 24/06/2017 07:06 נזקי האמזון
הקניבליזם של אמזון ורצונה האגרסיבי לשים יד ורגל בכמה שיותר תחומים(לא רק סופרמרקטים..בשקט בשקט דובר השבוע על כניסה לתחום בתי המרקחת ומניות בתי המרקחת חטפו יפה...כל מיני דיווחים על התרחבות בעיניני אופנה וכל מיני ריטיילרים של אופנה חטפו יפה..)הוא לדעתי הזרעים של המשבר הפיננסי הבא ואסביר:ה E קומרס גורם לאנשים לשנות באופן דראסטי את הרגלי הקניה שלהם(שימו לב כיצד גם וולמארט עושה צעדי ענק כדי להתרחב ב E קומרס)מה שייתר(!!)כמויות עצומות של נדל"ן מסחרי(כבר עתה יש ברחבי ארה"ב קניוני רפאים).ובהתחשב בעובדה שתחום הנדל"ן המסחרי ממונף בטירוף צאו וחישבו איזה נזק הולך ומתפתח כאן..שלא לדבר על פשיטות הרגל הפוטנציאליות של חברות קטנות ובינוניות בתחומי האמזון... אשמח לשמוע דעתך שלמה על התיאור הנ"ל. שבת שלום
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:32 דעתיהתיאור אינו נכון
מה שעושה אמאזון אינו שונה ממה שעושה כול חברת שיווק אחרת, מוול מארט ועד למשביר. "הקניבליזם של אמזון ורצונה האגרסיבי לשים יד ורגל בכמה שיותר תחומים(לא רק סופרמרקטים", קוראים לזה "קפיטליזם תחרותי (לעיתים חזירי , כינוי לא מדוייק). אמאזון לא נכנסת "בשקט בשקט" לתחום הפצת תרופות היא עושה זאת בגלוי בדיוק כפי שוול מארט עושה זאת שנים. אתה טועה בקשר לתחום הנדל"ן המסחרי הממונף והקשר לקניוני רפאים אינו נכון. אגב, גם בישראל חלק גדול מהקניונים דומה. אתה חייב להבין שהקפיטליזם, בין אם אתה אוהב זאת או לא, הולך ומשתלט על העולם. אמאזון מעתיקה על הרשת את וול מארט. פשיטות הרגל (הפוטנציאליות? מה זה?) של חברות, קטנות כגדולות הן פונקציה של ניהול נחות וחוסר יכולת להתמודד בתחרות.
8 יוסי 23/06/2017 22:28 בזוס הוא גאון על , שידע להערכתי למצוא הדרך הנכונה!
אין סיבה למשל, שבזוס לא ימכור מכוניות דרך הרשת, ועוד מוצרים אחרים שהיום לא נמכרים אצלו. וחבל שלא נכנסתי מזמן כי חשבתי שאמזון "מנופחת" ביחס לרווחים שלה..והיא רק עלתה מאז
שלמה גרינברג 24/06/2017 09:45 וחבל שלא נכנסתי מזמן..
AMZN, מהרגע שהונפקה, הייתה תמיד "מנופחת" ביחס לרווחים שלה וזה נכון גם בנפילות הגדולות של 2000-3, 2008-9 וקיץ 2011. גם היום היא מאוד "מנופחת" ביחס לרווחים שלה. יש לי ספור בשבילך על אחד שחזר מניו יורק עצוב. שאל אותו חבר, "למה אתה עצוב?". "טיילתי בשדרה החמישית", ענה, "וראיתי כמה עולה שם דירה שאותה יכולתי ב 1999-2000 לקנות ב % 30 ממחירה היום". "ולמה לא קנית?", שואל החבר. "כי אז חשבתי שהמחיר גבוה מידי". תתבונן במדדים יוסי. מי שמאמין שהכלכלה תמשיך לצמוח, ש"בזוס הוא גאון על , שידע להערכתי למצוא הדרך הנכונה! " ושהוא באמת משקיע לטווח הארוך צריך לכלכל השקעותיו בהתאם. נכון AMZN נורא "מנופחת" האם תקנה בתיקון הבא???
7 BTC 23/06/2017 22:25 BTC
מה לדעתך צופה מהפכת הטכנולוגיה לשימוש במטבעות דיגטליים כהשקעה והאם יש אופק קרוב לעליתם של סלים המשקיעים בערכו של ביטקוין/באמצעותו בניירות ערך אחרים??
שלמה גרינברג 24/06/2017 09:29 איני עוקב (ל"ת)
6 yarok5 23/06/2017 13:45 שלמה שלום רב
...אין ספק, ניתוח מעולה. ברשותך 2 שאלות: האם העליות השבוע בתחום הפארמה מבשרות את בוא השינוי לחיוב? האם אתה רואה את מדד הנסד"ק 100 ממשיך לצמוח? המון תודה יוסי.
שלמה גרינברג 23/06/2017 14:56 תרופות ונאסד"ק
השינוי "לרעה" היה רק במניות כתוצאה מדיווח חובבני וחסר ידע של התקשורת ומעולם לא היה רציני והסברתי זאת פעמים הרבה. לגבי הנאסד"ק איני יודע אבל לי ברור שהצמיחה הכלכלית, בהובלת הטכנולוגיה תימשך ותתגבר אז תסיק המסקנות.
יוסי 23/06/2017 18:31 תודה רבה, החכמתי. (ל"ת)
5 ארתור 22/06/2017 20:16 שלמה מה דעתך על AMD?. בנוסף יש תעודת סל מאוד טובה IBUY (ל"ת)
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:22 כתבתי רבות על AMD
תעודת הסל IBUY מתמקדת רק בחברות שמוגדרות ככאלו שלמעלה מ % 51 מהמכירות מגיעים מ online retail sales כך שאינה כוללת את כול חברות השיווק הקמעוני המסורתיות כמו WFN, TGT או WMT. זה לא התאים לכתבה
4 אבי3 22/06/2017 19:31 היי שלמה שאלה לגבי חברות האופנה
כרגע זה נראה ברור שאמזון וקניות באונליין החלישו חלק ניכר מחברות האופנה, האם אתה חושב שזה ישפיע גם על חברות ענק כמו נייק, אדידס ua וכו?
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:16 ראה תשובתי ל 3, דומה
רק חשוב להבין שוב שהצעד שעשתה אמאזון לא נועד כדי לחסל המתחרות אלא כדי להילחם בהן כנגד התחרות שהן תייצרנה לאמאזון, הקמעונות כמו באופנה.
3 איחטיאנדר 22/06/2017 19:28 תודה שלמה על עוד מאמר מצויין. מה דעתך על TARGET ספציפית
איך הם מתמודדים עם התמזגות הכלכלות, מה דעתך לגביהם?
שלמה גרינברג 25/06/2017 11:12 TGT
טארגט, כמו קוטסקו או ןןל מארט בנתה, בעשור האחרון, מערכת קמעונית וזאת בגלל הביקוש הגואה למוצרי הקמעונות ובמיוחד לאור הצלחתה של WFM. לטארגט אחת ממערכות הקמעונות היעילות בשוק. משהודיעה אמזון שהיא רוכשת את WFM מיד יצאו הכותרות בסיפור של "סוף הקמעונות הפיזית", ספור מטופש וללא כיסוי עובדתי אבל טוב ככותרת. "המכונות" הגיבו ראשונות וכיוון שהכניסו את גורם הכותרת הזו כחלק מהחלטות הפלטפורמות שלהן טארגט הייתה הנפגעת הגדולה (ירדה אם איני טועה כ % 18 באותו היום) כיוון שהיא נחשבת כמתחרה הגדולה ל WFN. הוסף לכך את תגובת האנדיאנים וזה, רק זה, מסביר את הירידות ב TGT ושאר הקמעונעים הפיזיים. רק ששכחו את שהזכרתי בכתבה, שטארגט והאחרות נכנסות בעצמה לתחום קמעונות הרשת. אמאזון רכשה את WEN על מנת להילחם במגמה הזו אבל השוק (בניצוח אנליסטים) הגיב כאילו הרכישה מסמלת את סופן של הרשתות האחרות.. טארגט, כמו וולמארט ואחרות מתמודדת היטב עם ההתמזגות ונראה לי שקצת מגזימים בעצמתה של אמאזון בתחום זה.
2 יפני 22/06/2017 14:55 לגבי טויוטה שנזכרת פה במאמר
סביב 100$ לא מאוד יקרה.מחלקת קרוב ל4% דיב.. ויש לה אחלה מכוניות. מה דעתך על tm?תודה רבה
שלמה גרינברג 22/06/2017 15:57 בהזדמנות נגיע גם לטויוטה (ל"ת)
1 אריק 22/06/2017 14:54 כתבה נהדרת, תודה.
.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.