המניה שטסה השבוע מעל 50% לשווי שוק מטורף - מספרת את הבעיה הגדולה כיום

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של אתר Bizportal מתייחס לאחת הבעיות המרכזיות לדעתו בעידן הנוכחי בשווקים
 |  (57)
הבעיה הגדולה ביותר ש"פיתחה" מהפכת הטכנולוגיה/אינפורמציה ובכול התחומים קשורה בזרימת המידע החופשית שיצרה מצב שבו התחרות על עיניו, אוזניו והחלטותיו של צרכן האינפורמציה הפכה למלחמת קיום עבור מפיצי המידע. התחרות  נעשית אמנם על מנת "להגיע ראשון עם המידע הרלוונטי המדויק" אבל עם הזמן והתחרות הולך ונעלם הקטע של "עם המידע הרלוונטי המדויק" ונשאר רק ה"להגיע ראשון" מה שגורם לדיוק, לרלוונטיות ולאמת להפוך לפחות חשובים. השימוש בהעברת אינפורמציה הפך, באמצעות המהפכה, לניסיון  לכפות דעות, לדחוף אג'נדה ולייצר סנסציות. המונח False news או Fake news מתקבלים היום "בהבנה" וצרכני החדשות והמידע כבר אינם מבדילים בין המציאות האמתית ל'פייק'. זו בעיה אחת שהולכת ומחמירה אבל בתחום ההשקעות נוצרה בעיה ספציפית שעלולה להתפתח למשבר גדול וגם היא תוצאה של ההתקדמות המופלאה של מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה.
ממוצע זמן אחזקת מניות (וכול המכשירים הפיננסיים האחרים). הממוצע יורד במהירות. תלוי דעתם של איזה מומחים אתה מקבל אבל המגמה ברורה. זה לא קורה בגלל שמשקיעים הפסיקו להאמין באחזקת מניות לטווח הארוך, באפט, בוגל, ג'ונסון, גבלי ומאמיניהם עדיין דבקים בהשקעה לטווח הארוך ועדיין שולטים בכספים הגדולים בוול סטריט אבל מה שקורה בטווח הקצר עלול להתפשט ולייצר מומנטום כללי מהסוג שראינו ב-2000 או 2008. מה שקרה הוא שהמהפכה אפשרה, באמצעות שיפור העברת המידע, פיתוח תוכנות וחומרות, פיתוח של אפליקציות ואלגוריתמים ומתן האפשרות להצטרפותם של אין ספור קרנות  הדג' ומאות מיליוני סחרני יום מהודו ועד כוש, להרוויח מהתנודות קצרות הטווח מבלי להתייחס להערכות הכלכליות.
התופעה הזו אגב גם גורמת לעלייה בחשיבות הגרפים, "קונצנזוס האנליסטים" והכותרות על חשבון ההערכה הכלכלית. ה"משקיעים" שבאמצע מאי הורידו בבוקר אחד את MSFT ב-9% לא עשו זאת בגלל שבדקו לפתע וכולם יחד את החברה והחליטו שהערכתה מוגזמת, המכונות הן שהובילו המהלך. חכמת המכונות הולכת וגדלה עם ההתקדמות הטכנולוגית. הפלטפורמות עמוסות האלגוריתמים שנבנות ומנוהלות ע"י מהנדסי חלל בעיקר שחיים בעולם שאינו תמיד מתחשב באותם הגורמים שבאמת משפיעים על הערכת חברה הן שמניעות השוק בטווח הקצר ומובילות בעקבותיהן את מיליוני הסחרנים הנבערים. הרשות לנ"ע האמריקאית גילתה לאחרונה תופעה "מעניינת" (שאנחנו מודעים לה ממזמן מחברים שמנהלים קרנות הדג' בניו יורק) שלפיה התנודות החזקות בדקות המסחר הראשונות "מאורגנות" לעיתים עבור גופים שקשורים למכונות (קרנות הדג' גדולות) על מנת שיוכלו לנצלן ולהרוויח בטווח הארוך יותר, של השעה הבאה למשל. אחרי הכול, מי שטיפה של הגיון בראשו, שמבין שהמשבר הוא תקשורתי נטו ומצבה של מייקרוסופט לא השתנה כלל וברור שהמניה תחזור למיקומה, לא יחשוש לרכוש MSFT בירידה של 9% בגלל "אלגוריתם שהחליט שמייקרוסופט במשבר" על אחת כמה וכמה אם הוא גם יודע למה המכונות מכרו.
לפי מחקר שעשה, בקיץ 2016, משרדו של הסנטור הדמוקרטי הבכיר מווירג'יניה, מרק ורנר, זמן האחזקה הממוצע במניות בשנת 1960 היה 8 שנים וארבע חודשים, ב-1970 ירד לחמש שנים ושלושה חודשים, ב-1980 ירד לשנתיים ותשעה חודשים, ב-1990 לשנתיים וחודשיים, ב-2000 לשנה וחודשיים וב-2015 ממוצע האחזקה ירד לארבעה חודשים. זה מצב טוב יחסית בהשוואה למחקר באותו נושא שנערך ב-2012 באוניברסיטת וורטון היוקרתית שם טענו שב-2012 היה זמן האחזקה הממוצע 22 שניות, כן, 22 שניות (ורנר אגב יזם את המחקר שלו בעקבות המחקר הזה שהבהיל אותו).
למעשה, כבר ב-2010 יצא המיליארדר מרק קובן בהצהרה לפיה "שוק המניות הופך, בגלל  ההתקדמות הטכנולוגית, לשוק של פראיירים והצעתי היא שתצאו ותפקידו כספכם בבנקים" וזה ב-2010 כש"המכונות" היו מיושנות בהשוואה להיום והאלגוריתמים עדיין היו בחיתוליהם.
האמת היא שניסיונות להפיק רווחים מהירים באמצעות מערכות מסחר אלקטרוניות מתנודות קצרות טווח בבורסה, אפילו זעירות ביותר, של מניות, אגרות חוב, מטבעות, אופציות ועוד החלו להופיע בבורסות כבר בשנות ה-80 של המאה שעברה אלא שמהפכת הטכנולוגיה והתקדמות השימוש באלגוריתמים הביאה היום למצב שאפילו 1/64 של הסנט בכול תנודת מניה מאפשר לפלטפורמות לגרוף רווחים בגלל כמות הפעילות הגדולה.
בעבר התרכזו מדעני החלל של וול סטריט והמוני סחרני הטווח הקצר במניות הנאסד"ק בעיקר הרי שהיום 22% מכול הפעילות הזו מתבצעת בבורסה של ניו יורק, במניות 30 חברות הענק. התופעה הזו, של מסחר מהיר בממדי ענק אינה בריאה לבורסות בטח לא למשקיעים המסורתיים, הסולידיים. הוסיפו לכול זה את כמות שחקני הטווח הקצר שהולכת וגדלה במהירות ותגיעו למסקנה שהמכונות רבותי שולטות היום על המסחר בטווח הקצר.
מי שלא מאמין שישאל את שחקני הארביטראז' הוותיקים שבעבר חיו מהארביטראז' במניות מהסוג של TEVA או שחקני ה-Spread שבעבר יכלו להתפרנס מצוין מהפער שבין הביד לאסק. כיוון שהכול מחובר היום להכול וכיוון שחוכמתם של האלגוריתמים הולכת וגדלה שלח לנו מנהל קרן גידור גדולה אי מייל שאומר, "רוצה לדעת לאן הדברים הולכים? לך ותראה שוב את הסרט המחסל (The Terminator) של שווארצנייגר ותנסה להבין שוב מה עשתה מערכת הסקיינט, לשם אנחנו הולכים...". בין מיליוני הסחרנים, חסרי כול ידע וניסיון אבל שמצוידים באיי-פונים טעוני האפליקציות לבין מנהלי ההדג' ומהנדסי החלל של וול סטריט עולה החשש שחשיבותה של ההערכה הכלכלית אבדה כול משמעות בטווח הקצר, התנתקה לחלוטין מהמציאות הכלכלית. ההתנתקות הזו מההערכות הכלכליות הריאליות בטווח הקצר, יוצרת מצב שבו קבוצת המניות המובילות בוול סטריט נסחרות במכפילים שהולכים וגדלים מה שעלול, בגלל 3 סיבות, לייצר מומנטום שיוביל לתיקון עמוק.
הסיבה הראשונה היא שאנליסטים, בגלל העליות, יחזרו למצב שהיה ב-1999 וב-2007 אז המליצו בגלל העליות בטווח הקצר ששינו הציפיות לגבי ההערכות העתידיות (ודוגמה שכבר  מתבצעת לנגד עינינו היא  TSLA חברה שעתידה נפלא אבל שהערכתה היום כבר לוקחת בחשבון עתיד זה ומעבר לכך. האנליסטים בפסיפיק קרסט נתנו לה השבוע Strong buy עם מחיר יעד של 437 דולר. האם עשו כך בגלל בדיקה כלכלית מעמיקה?? ואנחנו מביאים עוד דוגמה בהמשך). הסיבה השנייה היא הבורות הגדלה של מיליוני המשקיעים שמצטרפים וכדוגמה נביא את גישת "ההשקעה הדפנסיבית כנגד  תיקון גדול" שמככבת בימים אלו בוול סטריט ושלפיה, על מנת "להקל על מכת התיקון כשיבוא", צריך להתרכז בארבע מניות דפנסיביות, GOOG, FB, AMZN ו AAPL ..." והגישה הזו תופסת בגדול, פשוט תתבוננו במניות הנ"ל. אז נכון שלארבעת החברות הללו צפוי עתיד עסקי/כלכלי נפלא כמו ל-TESLA ואולי יותר אבל מישהו באמת מאמין שבמקרה של תיקון אמתי הן ישמרו על רמות מחיריהן? והסיבה השלישית היא "מומנטום תאוות הבצע" שמתפתח עם כול עלייה נוספת של המדדים השוק. מומנטום זה, לצד הבורות וההערכות המוגזמות, עלול להוביל למשבר גדול נוסף.
אבל בשורה התחתונה הצד החיובי של המהפכה גדול פי כמה מהצד השלילי. עם כול ההפחדות הנ"ל זכרו שכאשר ואם זה יקרה תהיה זו הזדמנות קניה נדירה (ואולי זו הסיבה העיקרית  לכך שאין תיקון) כי מה לעשות? המהפכה הטכנולוגית עדיין בחיתוליה והצמיחה הכלכלית הריאלית גם היא שם. אנחנו שוב מזכירים לכם את הטענה שלנו לאורך השנים האחרונות, ארה"ב היא אמנם עמוד העשן שלפני המחנה אבל אירופה מעניינת היום לא פחות, צריך רק סבלנות כי האירופים שמרנים יותר. אבל האיחוד לא יתפרק והמשקיעים הסולידיים/הגיוניים צריכים כרגע להתמקד בגרמניה. לגבי יוון, שמפעם לפעם אליבא התקשורת, מסכנת את קיום הגוש, בדקנו לעומק והמסקנה שלנו היא שהסכנה הגדולה היא ליוון ולא לגוש. משקיעים שהתפתו לאחרונה להצטרף לעליות שם, במיוחד לעליות החדות באגרות החוב הממשלתיות שלהם לאחרונה, צריכים להבין שהם מטפסים על גל. העליות לאחרונה באגחי"ם היוונים רחוקות מלהיגרם ע"י הכוחות הכלכליים, הם תוצאה של מחשבה ספקולטיבית שמתבססת על מה שקרה בפורטוגל. הדעה שלנו, השקעה ביוון עדיין מסוכנת מאוד. לבסוף, נא להתחיל וללמוד את הודו!!!
מי את Loxo Oncology (סימול: LOXO) שזינקה השבוע במעל 50%?
לוקסו הגיעה לנאסד"ק באוגוסט 2014 וגייסה, באמצעות בתי ההשקעה Cowen ו- Stifel, כ-68 מיליון דולרים, 5,261,538 מניות לפי 13 דולר המניה. החברה, שנוסדה כשנה לפני ההנפקה, העסיקה אז 9 עובדים ושווקה לציבור כחלום בהערכה, אז, של 340 מיליון דולרים. פחות משלוש שנים מאז ההנפקה והחברה, שעדיין לא מכרה כלום, מוערכת ביותר מ-2.6 מיליארד כאשר ההפסד למניה שבזמן ההנפקה עמד על 68 סנט עומד כעת על 1.28 דולרים. 6 אנליסטים מכסים את החברה, כולם בהמלצת "קניה" כאשר 4 מתוכם יצאו בהמלצה זו מאז תחילת החודש. המניה, ב-70 דולר, כבר נמצאת מעל למחיר הקונצנזוס של השישייה שהוא 68 דולרים אבל הדעה השלטת היא עדיין שהחברה מעניינת מאוד להשקעה.
סיטיגרופ אגב, אחד מהשישה, שלפני כחודשיים הוריד ההמלצה מ"קניה" ל"החזק", חזר בתחילת השבוע להמלצת "קניה" עם מחיר יעד של 86 דולרים. מה בדיוק עושה החברה? מנסה לייצר תרופות ייחודיות לאנשים שסובלים ממחלות סרטן גנטיות. לצורך כך הם פועלים בשני מישורים. הראשון בדיקות גנטיות מעמיקות והשני שיפור במבנה הכימי לצורך בניית נוגדנים שמכוונים לעצור את התפתחות התא הסרטני. יש להם 4 תרופות בצנרת, כולן בשלב הבדיקות הקליניות הראשון.
הזינוק האחרון מעלה במניה, שהביא אותה מ 43 דולר ב 12.5 ל 70 היום נוצר כתוצאה מפרסום אינפורמציית ביניים הובאה לידית הציבור בכנס ASCO בשיקגו על 3 מהתרופות, אינפורמציה שהיא אכן מרשימה ביותר. על פי הפרסום התוצאות עולות על תוצאות תרופת ה Keytruda של MRK שאושרה לאחרונה ע"י ה-FDA והפכה לתרופת-על (מה שמיד מעלה את סיכויי הרכישה של החברה). זה הכול נפלא, הלוואי ויצליחו. מה שאותנו מטריד ולאחר שקראנו חלק מהמחקרים של ששת האנליסטים המכובדים הוא שבשום מקום לא דוסקסה בהרחבה הדרך להצלחה המסחרית של המוצרים והסיכויים לחצות את קוו הסיום.
הדרך הארוכה והיקרה מאוד שבין הצלחה בשלב הקליני הראשון לאישור ה FDA היא רק חלק מההצלחה. הדרך אחריי האישור, שכנוע קהיליית הרופאים, חברות השיווק והביטוח, קשה לא פחות. תשאלו את וותיקי טבע כמה קשה היה וכמה יקר היה לבסס הקופקסון בשוק לאחר אישור ה FDA. אנחנו כמובן לא אומרים שאם התרופות תעבורנה FDA ותצלחנה לקבל הכרת השוק החברה לא תהיה שווה פי 10 אולי פי 50. אבל כשאנליסט מכובד בסיטיגרופ ממליץ בחום לקנות LOXO ויודע היטב מיהם המשקיעים הנוכחיים שמגיבים, סחרני-יום שהבנתם בתחום שואפת לאפס, מן הראוי היה שיכניס פרק על סיכויי ההגעה לשם ובאותיות גדולות.
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    בלאקסטון bx
    אריאל 14/06/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה האם בלאקסטון מחלקת דיבידנד של 10% ?? מוזר נראה ממש גבוה. יש סיבה לכך?תודה
    סגור
  • לא, אבל
    שלמה גרינברג 14/06/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    BX כרגע משלמת 2.11$ לשנה למניה שזה % 6.39 דיווידנד. הסיבה שמישהו אמר לך % 10 קשורה בדיווידנד האחרון שחולק ב 27.4 עבור הרבעון הראשון של 2017 והיה 87 סנט שאם לוקחים אותו בטעות לחישוב שנתי (0.87 כפול 4 רבעונים) זה יוצא % 10.55 תשואה. אלא שאצל בלקסטון הדיווידנד משתנה מידי רבעון כאשר בד"כ הרבעון הראשון הוא הגבוה.
    סגור
  • תודה רבה שלמה . אלוף ! (ל"ת)
    אריאל 14/06/2017 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    מאז בחירת טראמפ - עידן חדש בבורסה
    האינדאנים שולטים 13/06/2017 22:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בניסוח ציורי "האינדאנים עושים בית ספר לכרישי וול סטריט" מעניין כמה קרנות גידור יתרסקו השנה.
    סגור
  • 23.
    הכתבה - קול של הגיון במה שנראה כטירוף
    יוד 13/06/2017 12:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עיד'ן ה fake news והההערכות החמדניות השתלט לחלוטין על הבורסה. חושב שזה מה שמרחיק את המשקיעים הרציונליים הקטנים.
    סגור
  • יוד - אף אחד לר מורחק - גם אתה וכול אחד בחגיגה
    האינדאנים שולטים 13/06/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי חלק עצום מהחסכונות הפנסיוניים נמצא במניות אמריקאיות.
    סגור
  • 22.
    באם יעלו בארה"ב את הריבית בקרוב
    גדי 11/06/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לך שהזהב יזנק לטווח הקצר כמו בפעם שעברה כשהעלו? [אם אני לא טועה אז מניות הכרייה NUGT וJNUG טסו בליל העלת הריבית בעשרות אחזים]
    סגור
  • בזמנים כמו עכשיו טוב להגדיל אחזקה בזהב.
    רז 13/06/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • או שכן או שלא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מה שבטוח שאולי (ל"ת)
    שוליה 11/06/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    ג'נרל אלקטריק
    GE 11/06/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היי שלמה היקר, האם תוכל בבקשה לחוות דעתך בנוגע ל GE? מה מביא אותה לכמעט שפל שנתי כשרוב השוק ברמות שיא? הנהלה טובה, דיבידנד נחמד, הכלכלה בארה"ב פורחת, אז איפה הבעיה??
    סגור
  • GE
    שלמה גרינברג 11/06/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    GE, בתחילת המאה ובהשראתו של מנכלה האגדתי ג'ק וולש סבאותה תקופה עזב לאחר שבחר את מחליפו, אימלט, החלה ברה אורגניזציה שאפשר לומר הכי גדולה שחברה בצעה אי פעם, מעבר מהכלכלה הישנה לחדשה שבין השאר כלל מכירת 2 העסקים המרכזיים של החברה, פיננסים ומדיה, לצורך הכניסה לתחומים שפיתחה מהפכת הטכנולוגיה כמו אנרגיה חילופית, מים, IOT, תוכנה תעשייתית וכו. זה תהליך שבסדרי גודל כאלו לוקח שנים. וולש ביצע זאת בשנות ה 80 בהצלחה ונראה שגם אימלט הצליח. הבעיה שבדרך עברה החברה שני משברי ענק, 2001-2003 ו 2008-9 שעיכבו את הרה ארגון וזה לצד הציפיות המשתנות בוול סטריט מעכב את החזרה להתייחסות כלפי המניות שהייתה למשקיעים עד 2000. לאחרונה ובשל "גמגומים" של אימלט (שבקרוב מוחלף) באשר לרווח הנקי למניה ב 2017, החלו אנליסטים לפתח תיאוריות מדוע החברה בהתדרדרות (מה שעובדתית בפירוש לא נכון), די בדומה למה שעשו באפל לפני שנה וחצי. דעתי שצריך סבלנות זה הכול
    סגור
  • 20.
    נדל"ן
    XLRE 11/06/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, האם לדעתך מגמת הריבית העולה בארה"ב צפויה לפגוע בתשואת סקטור הנדל"ן? או שמא ברמות הריבית הנוכחיות שעדיין אינן באמת גבוהות עדיין יש פוטנציאל? האם קיים קונצנזוס לגבי איזה גובה שיעור ריבית הופך את מניות הנדל"ן לפחות כדאיות?
    סגור
  • כתבתי על כך מספר פעמים, נא לחפש. (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    מה קורא
    גיגי 10/06/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה כתבה שגדי לקראו https://seekingalpha.com/article/4080306-nvidia-prime-example-market-problem?ifp=0
    סגור
  • 18.
    במילה אחת, מרתק (ל"ת)
    אבי 10/06/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    כתבה מאוד מעניינת וטובה כתבת שלמה ובנוסף מנותחת מבריק.
    rafi 10/06/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה טובה ומעניינת כתבה , העם יש לך בבקשה המלצה לקניית מנייה לתווך ארוך חוץ מאמזון
    סגור
  • 16.
    לפי שמועות
    Gigi 10/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדוגמה החברה NVDA באפריל זה היה בערך50
    סגור
  • 15.
    שלמה האם כדאי להסתכן ולהשקיע בסל על ברזיל?
    שי 10/06/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה, אגב כתבה מרתקת כמו תמיד.
    סגור
  • "האם כדאי להסתכן ולהשקיע בסל על ברזיל?"
    שלמה גרינברג 11/06/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם כדאי או לא תחליט בעצמך לאחר תצלול לחומר אודות המצב הנוכחי בברזיל וזה כמובן גם קשור באופי שלך, אם אתה ספקולנט או משקיע. בגדול, המצב הנוכחי בברזיל על הפנים, פוליטית וכלכלית. אז תלמד, תבדוק מה אתה בדיוק ותחליט אם המצב מייצג הזדמנות או סיכון..
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    שי 12/06/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    2 מניות שטסו והתרסקו 25%+ ביומיים שימו לב
    הצלף 10/06/2017 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מזור ו קמטק ... האם זאת הזדמנות או לא ?
    סגור
  • ראה תשובתי ל 15 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    כל מילה בסלע!!!!!! (ל"ת)
    יואל 10/06/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    ממש נביא! לכתוב על GOOG, FB, AMZN ו AAPL אחרי שחטפו... (ל"ת)
    יואל 10/06/2017 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ראשית הכתבה מלפני "שחטפו"
    שלמה גרינברג 11/06/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנית, מי בדיוק כתב על GOOG, FB, AMZN ו AAPL
    סגור
  • חחח אתה מצחיק, כתב את זה בדיוק יום לפני הירדות (ל"ת)
    אבי3 11/06/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לדעתי לא קראת את הכתבה (ל"ת)
    משה 11/06/2017 01:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    תוכן הרשימות שלך מחכים. העברית שלך מחפירה. (ל"ת)
    גדעון 10/06/2017 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • אם תשלח תיקונים מדוייקים אולי אתייחס (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/06/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • קראת את רוב הכתבה אבל די ברפרוף
    סקרן אחד 11/06/2017 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה היבט התכוונת שהעברית שלו מחפירה?
    סגור
  • 10.
    יפה שהתעוררת בשעה טובה.זו בועה הזוייה!
    זקן השבט 09/06/2017 19:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוק הון הפך לקרקס של מכונות וילדים מפגרים בקרנות גידור. הכסף טיפש, מנהלי ההשקעות טיפשים, אבל אי אפשר לנצח את ה80%. זן בדיוק הסיבה שמשקיעי הערך האגדיים, לא מצליחים או שפרשו.זו בועה מטופשת בחסות נגידים רפה שכל. כנראה שלא למדו כלום מגרינספאן. כזה זה כשבסוף כולם הולכים לעבוד בוול סטריט
    סגור
  • כזקן השבט השימוש בגרינשפאן מפתיע
    שלמה גרינברג 10/06/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "כנראה שלא למדו כלום מגרינספאן."??? הרי זה האיש שבגללו אין פקוח רציני בוול סטריט.
    סגור
  • 9.
    האם תעודת סל ממונפת על ה-VIX יכולה "להיגמר"?
    יוסי 09/06/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכל פקודה PUT או LONG יש תאריך פקיעה. האם תעודת סל עוקבת, יכולה גם היא "לפקוע" או שמדובר ב"משחק סכום אפס" (כלומר, שגם אם תעודה תרד ב-99.9% אזי באיזה שלה היא חייבת להתאזן ממוצע)?
    סגור
  • 8.
    אמרת "להתחיל ללמוד את הודו" - איך אפשר להשקיע בהודו?
    ירון 09/06/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו המלצה מעולה. הודו מדינה מדהימה. השאלה איך לקנות מניות הנסחרות בבורסות בהודו?
    סגור
  • תרכז בסלים, יש רבים, תגולל ותבדוק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/06/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    אולי זאת המטרה של אנליסט סיטיגרופ לנצל את הבורות (ל"ת)
    משה 09/06/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    פשוט תענוג- כותב ומנתח מבריק אתה
    יניב 09/06/2017 00:07
    הגב לתגובה זו
    11 1
    שנזכה ממך לעוד הרבה שנים של כתיבה ראותה.
    סגור
  • 5.
    רק היום baba מוסיפה 40 מיליארד דולר לשווי (13 אחוז) (ל"ת)
    טירוף 08/06/2017 22:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    שלמה, עשית פרסה?
    משקיע ערך 08/06/2017 21:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכול התקופה האחרונה חזית עתיד ורוד. דיברת על "מומנטום", ונגד ההפחדות. שאלנו אותך כמה פעמים, האם המחירים לא מטורפים, ראה למשל מחיר אמזון, שאני אישית שאלתי, ויותר מפעם אחת. האם לדעתך, כרגע המצב מתחיל להריח שינוי?
    סגור
  • התשובה היחידה שאוכל לתת לשאלה כז
    שלמה גרינברג 09/06/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא בבקשה את הכתבה שוב, על מה אתה מדבר?
    סגור
  • ראה בכתבה, מקטע זה והלאה
    משקיע ערך 09/06/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתנתקות הזו מההערכות הכלכליות הריאליות בטווח הקצר, יוצרת מצב שבו קבוצת המניות המובילות בוול סטריט נסחרות במכפילים שהולכים וגדלים מה שעלול, בגלל 3 סיבות, לייצר מומנטום שיוביל לתיקון עמוק"... מכאן והלאה מובאים כל הסיבות ל
    סגור
  • חבל שאינך ממשיך לקרוא,
    שלמה גרינברג 09/06/2017 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אבל בשורה התחתונה הצד החיובי של המהפכה גדול פי כמה מהצד השלילי. עם כול ההפחדות הנ"ל זכרו שכאשר ואם זה יקרה תהיה זו הזדמנות קניה נדירה (ואולי זו הסיבה העיקרית לכך שאין תיקון)...."
    סגור
  • למשקיע הערך
    שלמה גראינברג 16/06/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הבנת נכון. על המשפט שכתבת על AMZN אני יכול להתווכח אתך (לא על המחיר אלא על ההשוואה לאפל והרווחיות)
    סגור
  • מסקנה
    משקי ערך 14/06/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, מקריאה חוזרת ונשנית של המאמר, אני מבין כך - גם אתה צופה תיקון עמוק. גם אתה רואה מניות רבות מתומחרות יקר מאוד. אלא שבטווח הרחוק אתה מאמין נלהב בהתפתחות הטכנולגית החדשה, עם כל המשמעויות הנלוות. ולכן מאמין בעתיד השווקים, אדרבה, במקרה תיקון, תראה את זה כהזדמנות כניסה (כמוני כמוך). הבנתי נכון? ואגב, הערב בעניין amzn. לי אישית כמשקיע ערך, מפריע מאוד עצם הדבר שחברה כזו, כמעט לא מגיע לרווחיות משמעותית, במשך כל כך הרבה שנים. ועם כל ההתפחות וההצלחות של החברה, שמביאות לעוד הצלחות, שמביאות לעוד התפתות. בסוף המטרה היא הכסף. חברה כזו עצומה, שלא מצליחה במקביל להיות רווחית משמעותית (כמו אפל למשל), מבחינתי זה סימן שאלה ענק על כל החברה. ולא רק על התמחור ההזוי שלה, שמזכיר את תחילת שנות ה2000. מה דעתך? בברכה,
    סגור
  • 3.
    הודו
    zeeviq 08/06/2017 19:39
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הודו על ארץ ושמיים
    סגור
  • הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו (ל"ת)
    אליקופטר 15/06/2017 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שלמה זה אתה כתבת?
    אבי3 08/06/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אם כן, זה מאוד מוזר כי אני כתבתי את זה לך מספר פעמיים ולא הסכמת איתי
    סגור
  • תוכל לתת דוגמה בבקשה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/06/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה אני לא כזה ולא בא להקניט, באמת לא חשבתי שזה אתה
    אבי3 09/06/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מדבר בשיא הרצינות ולא בא להקניט, אתה לא זוכר שדיברנו על השיווי של טסלה ושל אמזון וסנאפ ועוד?
    סגור
  • להקניט?
    שלמה גרינברג 09/06/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני כתבתי שטסלה, אמאזון או סנאפ "זולות"? אני כתבתי שעתידן של טסלה ואמאזון מזהיר וכדאי להמתין לתיקון כדי להיכנס במחירים כלכליים שגם הערכתי שהסיכוי שיגיעו נמוך מאוד. לגבי סנאפ כתבתי בפירוש שהמניה בחלל. גם היום אני טוען שטסלה ואמאזון ימשיכו לשגשג, מחיר המניות זה ענין אחר.
    סגור
  • כמובן שאני מדבר על השיחה שלנו לפני כחודש ולא על כתבה זו (ל"ת)
    אבי3 09/06/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אני תמיד דיברתי על עניין המחיר ולא על החברה
    אבי3 09/06/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אמרתי לך גם אז וגם היום אני חוזר על זה שטסלה אמזון ופייסבוק מוערכות ביתר מאוד מאוד,גם נטפליקס דרך אגב.זה לא אומר כלום על העתיד שלהם.לדעתי גוגל פחות ומיקורוספט לדעתי מעורכת אפילו בחסר קל.יכול להיות שלא הבנו אחד את השני.
    סגור
  • 1.
    הבעיה בטווח ארוך וקצר
    גושן 08/06/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    קנית מניה מעולה לטווח ארוך.בטווח הקצר היא יורדת 30-40% בגלל אותם עניינים שהזכרת. עכשיו בטווח הארוך צריכה לעלות 80% רק כדי להחזיר את ההפסדים
    סגור
  • מה זה טווח ארוך בשבילך?
    אבי3 08/06/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מנייה טובה תעלה במאות אחוזים בחמישים שנה לא עשרות
    סגור
  • נכון, אבל
    שלמה גרינברג 08/06/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ההוכחה שבטווח הארוך המדדים בשיא כול הזמנים ואז אם תקח לדוגמא את באפט כול המניות שקנה ירדו משמעותית , לעיתים בשנתיים-שלוש הראשונות כמו AXP, KO ו WFC וראה מה מצבו היום.
    סגור
  • אבל מי שקנה ge
    גושן 09/06/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכל הדעות חברה טובה, מובילה, ריווחית, דיווידנד, מניה לטווח ארוך וכו'אבל .... נפלה נפילה וצריכה להחזיר מיל 100%
    סגור