22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

בשוק הדיור מתעלמים כעת מהנתונים המדאיגים באמת

בעקבות המלחמה להורדת מחירי הדיור, ארז כהן מסב את תשומת לבם של מקבלי ההחלטות למצוקה העתידית של הדורות הבאים
 |  53
מחשבה קדימה
Share
מקבלי ההחלטות בשוק הדיור, אנא עיצרו וחישבו טיפה. התקרבתם, מבלי משים, לצומת מסוכן. אנא, הורידו את הרגל מדוושת הבנזין, שלבו ל"ניוטרל", ובצעו באקרן הוייז של רכבכם "חישוב מחדש", אחרת, חלילה, תיכנסו באור אדום בוהק ומהבהב היישר אל תוך תנועה צולבת שתחצה את הצומת מכל הכיוונים. והתוצאה ידועה.


במהלך השנתיים האחרונות יצאתם למלחמת חורמה כנגד עליות המחירים הבלתי פוסקות שפקדו את השוק במהלך העשור האחרון והכפילו את רמות המחירים. היתה, אמנם, לגיטימיות למלחמה זו, כלכלית, חברתית ומוסרית. שהרי חברה מתקדמת השואפת להעניק לכלל מרכיביה קורת גג כהלכתה, אין לה זכות קיום ללא הגשמת הבטחה זו.

ואכן דומה שבמהלך החודשים האחרונים היא מושגת. אנחנו שומעים, לכאורה, על יותר ויותר נתונים של האוצר, הלמ"ס ומשרד השיכון על תיקוני מחירים כלפי מטה, ביותר ויותר ערים ומקומות יישוב. על יותר, לכאורה, התחלות בנייה. על יותר, לכאורה, מחיר למשתכן, הסכמי גג. אפילו פינוי בינוי. האמנם?אם נפרק לגורמים וננתח את הנתונים האחרונים, המציאות איננה ורודה כלל ועיקר. ראשית דבר, קיימת משום מה התעלמות מהנתונים המדאיגים לגבי צניחת שיווק דירות, הן חדשות והן יד שנייה, צניחה המגיעה לעשרות אחוזים לעומת אשתקד. זוהי, לטעמי, תופעה מדאיגה ביותר שלא היינו עדים לה מאז שיא האינתיפאדה בראשית העשור הקודם (2001-2004) עת ששוק הדיור היה במיתון כללי.אולם גם אם ננתח את הנתונים האופטימיים, כביכול, המסקנה תהיה לא פחות מדאיגה. ירידת המחירים, אעז לאמר, הינה בחלקה הגדול אופטית, זאת משום שהיא משקללת בתוכה אחוז נכבד של דירות מוזלות במיוחד ששווקו במסגרת מחיר למשתכן, חלק נכבד מהן באזורים פחות יקרים בפריפריה, מה שמוריד כמובן את ממוצע המחירים.

נתון נוסף שהינו לטעמי טועה ומטעה, הינו מספר יחידות הדיור שקודמו בשנה האחרונה. הנתון המדבר על יותר מ-100 אלף כאלה, יוצר אשליה שאין מאחוריה כל כיסוי. זאת, אלף, משום שרובן המכריע ממוקמות בפריפריה, זאת שעה שבמרכז הארץ יש דווקא ירידה בהתחלות הבנייה ובית, משום שעד שדירות אלה יהיו "על המדף", יחלפו מן הסתם עוד חמש-שש שנים לפחות, כך שבטווח הנראה לעין לא נראה כלל ועיקר היצע דיור מספק, לפחות לא עד 2022.

נתוני משרדי מצביעים על פער גדל והולך בין הביקוש להיצע שעל מנת לסגור אותו יהיה צורך לקדם במהלך העשור הקרוב, ובכלל, לפחות 80-90 אלף דירות חדשות מידי שנה. נכון להיום, ולמרות המאמצים האדירים של שר האוצר, המספר נמוך בהרבה. גם הנתונים שפורסמו לאחרונה על תחזית 20 מיליון ישראלים ב-2065, מעלה תהיות הכיצד תוכל מדינת ישראל לייצר עוד כ-3.5 מיליון דירות חדשות(!) הנדרשות עד לשנה זו.

על כן חיונית כאן "חשיבה מחוץ לקופסא". וזה אומר לא רק קיצור משמעותי של הביורוקרטיה והליכי תכנון, לא רק קיצור משך הבנייה והכנסת טכנולוגיות חדישות, אלא גם צעדים דרמטיים הרבה יותר של הממשלה על מנת להתניע את השוק בעשור הקרוב. זה אומר, למשל, להפשיר באופן מאסיבי קרקעות הממוקמות באזור הביקוש במרכז הארץ, זאת משום שגם בעוד 20-30 שנה רוב רובם של הישראלים יבחרו להתגורר ולעבוד במרכז. בטבעות השנייה, השלישית והרביעית המקיפות את גוש דן עדיין קיים פוטנציאל אדיר כזה ואין ברירה, צריך ללכת על פתרון זה, כמובן בשילוב תחבורה ציבורית טובה, תשתיות, מקומות חנייה, בנייה רוויה חכמה וכל מה שנדרש.

בד בבד יהיה צורך בתכנית התחדשות לאומית מקיפה, שתכלול הן את מרכז הארץ והן את הפריפריה ותייצר אף היא עוד מאות אלפי דירות. בקצב הנוכחי, מן הסתם, לא נגיע אפילו לרבבות במהלך העשורים קרובים ועל כן רק תעדוף ברור של נושא זה, יהפוך אותו סוף סוף מ"נישה" שכולם מדברים עליה, ל"מיינסטרים" נדלנ"י.

צעד שלישי, ולאחרונה אף היו אי אילו גורמים שהזכירו אותו, הינו לשקול להקים עוד מספר ערים חדשות וחזקות, אולי בגליל המזרחי, אולי בשפלה או בנגב הצפוני, זאת כמובן תוך התחשבות מירבית בערכי טבע ושטחים פתוחים, זאת על מנת שלא יווצר מצב שכל מדינת ישראל תהפוך לפקק שיתנקז כל כולו אל תוך "מדינת תל אביב".

אני מודע לכך שרעיונות אלה נראים לרבים כבעלי קושי רב למימוש ואולי אף שנויים במחלוקת אולם פשוט אין ברירה. מדי שנה נוספים למדינת ישראל 50 אלף בתי אב נוספים, תוך שנים ספורות נחצה את רף ה-10 מיליון תושבים ונהפוך בפועל להיות המדינה המערבית הצפופה בעולם, אף יותר מהולנד ובלגיה. לכן, ועם כל הכבוד למירוץ על הורדת המחירים, בל נשכח שבסופו של יום נצטרך גם מספיק דירות, זאת על מנת שגם לישראלים של הדורות הבאים יהיה גם מקום לגור. חומר למחשבה.

מאת: ארז כהן, שמאי מקרקעין ולשעבר יו"ר לשכת השמאים
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

53 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 ספן 06/06/2017 18:04 הללויה
ארז חזרת בתשובה .שהתחלת לברך את עם ישראל או את הצעירים כמצוות אלוהים לשבט הכהנים .מימי יצאת מצרים. אבל צריך לעשות את הברכה באהבה. נראה לי שאין בך נתון חשוב זה ל שבט הכהנים. מקווה שתשתפר.
37 ספן 06/06/2017 17:30 הללויה
ארז חזרת בתשובה .שהתחלת לברך את עם ישראל או את הצעירים כמצוות אלוהים לשבט הכהנים .מימי יצאת מצרים. אבל צריך לעשות את הברכה באהבה. נראה לי שאין בך נתון חשוב זה ל שבט הכהנים. מקווה שתשתפר.
36 יוסף 06/06/2017 15:05 צודק גם צודק !!! (ל"ת)
35 כותב 06/06/2017 13:50 לראשונה הוא מדווח נכון- (ל"ת)
34 קושקוש 06/06/2017 09:43 לשקר לכולנו בפרצוף ללא בושה?
אם ישנו מחסור בדירות אז אמור להיות מצב שבן אדם יחפש דירה ולא ימצא אבל בשטח המציאות הפוכה. בכל אזור המרכז כמויות של שלטים להשכרה ולמכירה שצצים כפטריות אחר הגשם בתקופה האחרונה כנראה מאנשים שמנסים לממש רווחים ולא מצליחים כי השלטים עומדים הרבה זמן ומתרבים רק תסתכלו למעלה. יד 2 מלא בדירות איפה שרק רוצים ונפח הפרסומים לדירות בכל אמצעי היא עצומה כמובן שבכל פרסום זה שנשארה דירה אחרונה... חברים עכשיו הזמן לחכות כי תיקון המחירים כלפי מטה קרוב. אל תרוצו לקנות וגם מי שממש חייב לקנות שיתמקח עם המוכר וישיג הנחה של מספר אחוזים. בקרוב המחירים ירדו קצת באופן פורמלי פשוט כרגע המוכרים לא הפנימו ומבקשים מחירים כמו לפני שנה אבל לא לתת להם בשום אופן. אין סיבה לשלם מחירים כאלו על גרוטאות במדינת עולם שלישי בה כושר ההשתכרות של האזרחים אפסי. ישנם המון בעלי אינטרסים שהמחירים ימשיכו לעלות אבל אנחנו לא ניתן להם חזירים שמנים נמאסתם! נקווה שיהיה איזה מיתון רציני ומהפך שילטוני שיתמוך בירידות המחירים ויעשה אותן למשמעותיות מאוד.
33 הומלס 06/06/2017 08:53 הכתבות של ארז הם כמו של אחרון הטוקבקיסטים
בלי לקרוא את ה"כתבת מומחה" שלו שמנוסחת יותר כמוטוקבק/פוסט כבר יודעים מה יהיה התוכן . כל כתבה שלו בנוסח האמור רק מעודדת שאכן מתחולל שינוי
32 הומלס 06/06/2017 08:49 ארז...שים קרח ותלחץ חזק !!! (ל"ת)
31 המבקר 06/06/2017 06:05 כותב מפוזיציה תחת מסווה של אזרח מודאג
יאללה תתקדם, במשך עשור אכלנו את החארטות שלכם, חלאס, נגמר!
30 נאור 05/06/2017 21:31 השוק קפוא והמחירים יורדים, כל מודעה שניה: "חייב להימכר" (ל"ת)
29 אור לגויים 05/06/2017 15:16 בלעם שלעולם איננו נלאה מלקלס את מדיניות כחלון
בלעם, או כפי שהוא נקרא היום ארז כהן, לא נותן לעובדות לבלבל אותו. אחרי תחזית אפוקליפטית שמחירי הדירות רק יעלו ויעלו, ואחרי שעולם ומלואו נוכח בשרלטנותו של המומחה הוא בא לבלבל לנו את המוח עם "פייק ניוז" כאלו המדינה איננה בונה מספיק ושוק הדירות מיד שניה נמתא בקפאון. יה בלעם אם לא הבנת עדיין המדיניות של כחלון היא דירה לכל משפחה. עם רוצים לשפר לדירה גדולה יותר ולא מצליחים ניחה.עדיין יש למשפחה דירה. כולם מרוויחים מהקפאון בשוק, מחירי הדירות יורדים, עוד ועוד משפחות וזוגות צעירים מוצאים פתרונות דיור, משקיעי הנדל"ן, הגורם המרכזי לבועת המחירים בורחים מהשוק ממשים, מרוויחים, מקטינים את הביקוש ומסייעים ללחוץ את המחירים למטה, ורק השמאים שהתרגלו לטוב נשארו מחוץ לחגיגה. ובראש השמאים מי אם לא? בלעם !!!!
28 יוגב 05/06/2017 15:03 מחירי הדיור
מדוע כל דעה שהיא שונה משלכם אוטומטית הופכת להכפשות וזלזול , כלל המגיבים פה אני מניח שכבר מספר שנים מסבירים לכולם שהעולם נגדם וכולם מדברים מפוזיציה והצדק איתם - מדברים על מפולת ומחירים יורדים , לגופו של עניין - יש הבדל עצום בין האפשרויות להתערבות במחירי בדיור באזור המרכז ומחוצה לו , השאלה לאן מכוונים . בהחלט תתכן ירידה באזורים פחות מבוקשים , באזור המרכז קשה לראות את זה קורה . גרפים ואחוזים זה נחמד אבל מדובר בנתונים מאד רחבים וכללים . האוצר משקיע יותר מדי בהצגת נתונים ופחות ברמה המעשית .
27 זוג צעיר 05/06/2017 14:55 יותר 200 אלף במשכנתה פחות 200אלף, זו רק החלטה של רגש
ולכן בעלי האינטרס לעליות מנסים להפחיד .
26 קולטת אינטרסנטים 2 05/06/2017 14:34 שירת הברבור של השמאים וכו' (ל"ת)
25 מני 05/06/2017 14:27 להיזהר מהאינטרסנטיים כדוגמת כותב המאמר (ל"ת)
24 אורן 05/06/2017 14:20 העלאת הריבית על המשכנתאות
שכחת לציין בכתבה שזו הבעיה הכי דרסטית בכל מה שקשור לקיפאון בשוק הנדלן.ללא טיפול דחוף במחדל הזה, ימשיכו הזוגות הצעירים לשבת על הגדר והביקושים רק יעלו, כך שלטווח הרחוק הבעיה הזו תוביל ללא ספק לעליית מחירי הדירות ולא להיפך.
מר אורן היקר 05/06/2017 23:39 מה שאתה לא מבין זה שמי שנמצא על הגדר
נמצא שם בגלל מצוקה כלכלית, בגלל עיקרון ובגלל אחריות אישית לא להיכנס לנטל ל 30 שנה, הם לא נמצאים שם מבחירה וכשאני מדבר על מצוקה כלכלית זה כולל גם את הצעירים שמרויחים 20,000 לחודש ועדיין לא מסוגלים לקנות דירה, מה גורם לך לחשוב שאם עכשיו לא קונים יקנו כאשר המחירים יעלו עוד יותר?
23 ממי 05/06/2017 14:18 בוא נרשום לך שיק, עזוב אותך מכל הברבורי מוח שלך
הרי ברור שאתה מונע מאינטרסים אישיים כלכליים, אבל למה לרמות אנשים.
22 אדם 05/06/2017 14:11 מונח חדש: להתרסקות מחירי הדיור קוראים ירידה אופטית.... (ל"ת)
21 ד. 05/06/2017 13:44 סטטיסטיקה
נתונים מאתר של יד2:01.01.2013 - 90.000 ההודעות למכירהמאותו תאריך מלאי דירות למכירה ירד כל הזמן עד שהגענו לתחתית של 80.000 במאי 2016.מתחילת השנה כמות ההודעות למכירה גודל ומתחיל להתקרב לרמת המלאי של תחילת 2013 (87.000).אז על מה האינטרסנט הזה מדבר?
20 אבנר 05/06/2017 13:21 עוד אחד שמדבר מפוזיציה (ל"ת)
גלעד 05/06/2017 14:16 כל אחד מדבר מפוזיציה
זה שיש לו אינטרס שהמחרים יעלו מדבר מפוזיציה אחת וזה שיש לו אינטרס שהמחירים ירדו מדבר מהפוזיציה ההפוכה. דוקא במקרה זה לא ברור לי למה החלטת שהוא מדבר מפוזיציה - הוא לא תוקף את ירידת מחירי הדירות ורק מפנה תשומת לב שהבעיה הגדולה לא מטופלת.
19 טוביה 05/06/2017 12:54 מה רע במחירי 2014 2013 ? (ל"ת)
18 מאיר 05/06/2017 12:44 סתירה
אם הירידות הן רק אופטיות אז למה לא להמשיך בכל הכח עד שנראה ירידות אמיתיות? הרי כלכלית חברתית ומוסרית ירידות זה הדבר הרצוי ועל כך אין עוררין
אורי 05/06/2017 13:31 בכלכלה לומדים שהמחיר נגזר מביקוש והיצע.
מה שהממשלה עושה,זה לעשות קסם,והמחירים ירדו. אם יש ביקוש,אז חייב להיות היצע,אחרת המחירים יטוסו לשמיים. חוץ מזה הממשלה מעוניינת במחירים גבוהים,היא זקוקה למיסים,כל שאר המילים זה חרטה ברטה.
17 איפה היית 05/06/2017 12:26 איפה היית עד עכשיו ? כמה שילמו לך חברות הבנייה ? מיד
לחקור את כל המושחתים שמנסים לשים רגליים לכחלון אגב אנחנו במיתון עמוק במשק לכו לישון על האף ירידת מחירים תהיה על אפכם ועל חמתכם
16 א.מ 05/06/2017 12:23 בקיצור:"יש לי ולחברי שמינו אותי לתפקיד כמה וכמה דירות
ואנחנו רועדים מפחד שמא תהיה ירידת מחירים." מה אתה רוצה להגיד ששנים של עליות תלולות לא היו סיכון לדורות הבאים וירידות כן?
15 טדי 05/06/2017 12:13 הנה הפאניקה בהתגלמותה..
האינטרסנטים בפאניקה ובועטים לכל הכיוונים.. האיש הזה מסוכן ביותר. ממדיך את ההפחדות רק ללחוץ עוד ועוד את המחירים למעלה בוז
14 מומו 05/06/2017 12:04 כחלון תן גז קדימה כל הכוח הם מפחדים
בכל הכל כולנו ביחד!!!! לארז רועדות הביציות !
13 לא בונים מספיק 05/06/2017 11:58 חברים הוא צודק. לא בונים מספיק ולא מסיימים בניה מספיק
סיימו שנה שעברה רק 40000 דירות , פחות מהתחלות בנייה.לא לשכוח כל שנה נוספים 58000 משקי בית לפי בנק ישראל שפירסם את הנתון.
המבקר 06/06/2017 06:08 אתה ממחזר את החארטות מהכתבה?
אם כבר כתבת משהו לפחות תהיה מקורי...
חושף אינטרסנטים 05/06/2017 12:53 שוב השקר של המחסר? לא נמאס לכם? (ל"ת)
12 ישראלי 05/06/2017 11:56 כתבה טיפשית הרו המחירים כבר יורדים ברגע זה
בועת הנדלן מתפוצצת
11 אביעד 05/06/2017 11:49 אני הלשנתי למס ההכנסה
אני הלשנתי למס ההכנסה על בעל הדירה שלי כוון שרצה להעלות לי את השכירות. יש לו 4 דירות להשכרה, מי שמנסה לז@$# אותי אני גם יודע להחזיר חזרה , עכשיו שהוא יתחיל לשלם מס. ואגב... אני לא היחיד , מכיר הרבה אנשים שמלשינים למס ההכנסה על בעלי הדירה שלהם. זה פשוט , נכנסים למלשינון של מס ההכנסה ורושמים תלונה.
איציק 05/06/2017 15:06 לאביעד
אתה תגיע רחוק בחיים . עלה והצלח
10 קולט אינטרסנטים 05/06/2017 11:43 כמה בלוף וכמה פאניקה
מה יהיה אתך ארז כהן היקר.... גם אם אתה בכבודך ובעצמך תמכור את הדירה שלך בחצי מחיר....עדיין תתעקש שהמחירים עולים.... המנטרות חסרות הידע הכלכלי שלך...רק חושפות את האינטרס שלך גיבור...כי אין מאחוריהם שמץ של אמת.... ואני לא חובש שכבודו באמת נטול השכלה כלכלית.... כל המנטרות המופרכות שלך על שינוי בתמהיל...ועל ירידות בשיווק כבר הופרכו מכל הכיוונים בדף מחאת הדיור.... כל מי שרוצה לשמוע את האמת...מוזמן לדף המחאה הגדולה של מחירי הדיור בפייסבוק... זה יהיה הלייק הכי רווחי שלכם בחיים...בהתחייבות!!!!
9 ג'קי 05/06/2017 11:39 קרב מאסף
עד עכשיו דיברו שעליית מחירים זה טוב לבנקים לעם ולמדינה... (תמיד שוכחים את האנשים בה במיוחד אלה שלמטה). מה גם שאין סיכוי להוזיל המחירים ונדלן רק עולה. אז עכשיו הטון השתנה יש ירידה (כמובן רק "אופטית" חחח) וחייבים לעצור אותה כמובן כי זה כמובן רע לכלכלה ולבנקים..או יה. יאללה תקפל תפקלאות אנשים במדינה לא נולדו עבדים ובטח שלא נולדו לספק את צרכי הספסרות בשחור שלך חתיכת קריקטורה אנטישמית. סע סע. ותתחיל לעשות משהו מועיל בחייך ולא לחיות על מציצת דם
8 50 אלף בתי אב חחח 05/06/2017 11:28 כתבה מפמפמת בועה
אין שום קשר בין הכתבה למציאות כנראה כתבה ממומנת על ידי אינטרסנטים הנתונים הם שיש עודף היצע של מלאי שלא נמכר אצל קבלנים של כ32 אלף דירות והנתון הזה עולה בכל שנה בעוד כאלפיים דירות לעומת 8 אלף דירות ב2008 כשעוד לא היה "משבר." המשבר האמיתי זה המשבר שלא יוכלו לעמוד במינופים ומשכנתאות ענק שלקחו.
חושף 05/06/2017 11:55 אתה טועה ומטעה וארז צודק
אחד: הנתון שפורסם ע"י בנק ישראל עצמו הוא תוספת משקי בית של 58000 משקי בית בשנה. כך שאתה פשוט משקר.שתיים:מאיפה הגעת למסקנה על תוספת 2000 דירות בחודש? אתה עובד בלמ"ס? באוצר? נתון דירות על המדף לא פורסם חצי שנה מסיבות אינטרסנטיו של כחלון.הרי ברור שאם המספר הזה היה עולה אדון כחלון היה רוקד על השולחן ומנפנף בנתון לכל עבר.
חושף אינטרסנטים 05/06/2017 12:57 בנק ישראל לא הביא שום נתון מופרך של 58,000 משקי בית..
זה לא יותר מפמפום אינטסרנטי.. אגב שאלה.. כששני בני זוג שגרו כל אחד לבד בשכירות והופכים למשק בית אחד.. זה בעצם הצטמצמות של כמות משקי הבית .. לא ככה?
יש ר א לי 06/06/2017 09:40 כששני רווקים שגרו אצל ההורים מתחתנים הם צורכים דירה
וכשהם מתגרשים הם צריכים 2 דירות
7 איציק 05/06/2017 11:13 כתבה של אינטרסנט (ל"ת)
6 אביב 05/06/2017 10:57 מדבר מפוזיציה כולו רועד שהמחירים ירדו ..
שומעים את רעד שלו ... לא יעזור צריכים לחזור לממוצע רב שנתי והוא ירידה של לפחות 33% - ואולי 50% .. לא יקרה שום דבר כי רק בשנה אחרונה עלה 12% ... חייבים להוריד את מחירים !!!!
5 שמאי אינטרסנט 05/06/2017 10:56 שמאי אינטרסנט
מספיק להלך עלינו אימה, אן מחסור בדירות במדינת ישראל. יש כ 2.4 מליון דירות ושימו לב שמיספר הדירות הלא מכורות עולה בצורה תלולה. הבעיה שכ 650 אלף דירות מוחזקות ע"י משקיעים חלקם תושבי חוץ (דירה סגורה) וחלקם תושבים מקומיים. שתי סיבות לעליות המחירים ולא מה שחשבתם (מחסור בדירות) 1. סביבת ריבית נמוכה 2. מדיניות מיסוי שמעודדת השקיעה בדירות ולא בשוק ההון. לכן עד שסביבת הריבית תשתנה בעולם חובה לשנות את מדיניות המיסים לבטל את מסלול הפטור ומסלול מס סופי 10 אחוז ולהטיל מס 25 אחוז על שכירות.
יש ר א לי 06/06/2017 09:38 אתה מאמין לעצמך? בטח אתה מאלה שגם לפני 4 שנים כתב ש
המחירים בנפילה
4 מק 05/06/2017 10:54 לא נראה לי שיש אחד בכנסת ובממשלה שמסוגל לחשוב לכיוון
מה מעניין את הממשלה מה יהיה בעוד 5 שנים הצחקת אותי וזה טוב מעניין איך לשרוד איך לתקוף איך להשמיץ. ביבי ימכור את קיסריה ויהיה לו דירות לארבעה מילדיו
3 חחח 05/06/2017 10:50 ירידה אופטית... איך כל פעם יודעים להמציא ביטוים חדשים
אלפי דירות מוזלות שנמכרו מה זה אוויר? אז תוריד אותם מכלל חישוב ותראה שכמות הדירות שנמכרו ירדה עוד יותר ממה שחושב ביחס לאשתקד.
2 איציק 05/06/2017 10:43 מאמר יפה
לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
יש ר א לי 06/06/2017 09:37 אז איפה גרים? ברחוב? או מתקרצצים על ההורים עד גיל 40? (ל"ת)
גרים במלונה 05/06/2017 11:56 צודק איציק. גרים במלונה של הכלב!
לא צריך בית, גרים עם הכלב...
ג'קי 06/06/2017 11:04 על שכירות שמעת?! מחירי השכירות דוקא ברצפה (ל"ת)
1 במה לשרלטנים 05/06/2017 10:31 זה לא הגאון שהטיף שהמחירים רק יעלו ?!
אמנם התחלת להתעורר,אך אתה עדיין מסונוור מאינטרסים ולא מסוגל להביט למציאות בעיניים. לא מזמן הוא פרסם מאמר עם 10 סיבות (הזויות לחלוטין ) מדוע מחירי הדירות רק ימשיכו לעלות. פאתטי
טדי 05/06/2017 12:15 מדבר מפוזיציה ונמצא בפאניקה (ל"ת)
אסף 05/06/2017 11:54 כל האמת בפרצוף
הוא צודק במאה אחוז , כחלון מנסה בכל מחיר להציג הישג בתחום הדירות אפילו על ידי מניפולציה של הנתונים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש