22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחירי הדירות: ארז כהן מסביר מדוע לראשונה מזה 10 שנים - הוא צופה שינוי מגמה

כהן, לשעבר יו"ר לשכת השמאים, כותב ל-Bizportal על שינוי המגמה המתקרב - "אולי אפילו ברבעון הנוכחי"
 |  58
שוק הדיור
Share
במשך עשור שנים נתוני משרדי מצביעים בבירור על מגמת עלייה עקבית במחיר הדיור. נתונים אלה נשענו על בעיית ההיצע הדל לעומת הביקושים, אותה צפינו עוד ב-2005, ובעיקר על מגמת ההורדה בריבית על ידי בנק ישראל, תחילה על ידי הנגיד פישר ובהמשך ע"י הנגידה פלוג. אדגיש, הגורמים הללו שרירים וקיימים גם ב-2017, ואפילו ביתר שאת. הפער בין הביקושים להיצע לא רק שלא הצטמצם, אלא אף התרחב. הריבית הנמוכה במשק תיוותר על כנה עוד זמן רב. לכאורה אין שום סיבה שבעולם שמגמת העלייה במחיר הדיור תמשך. יחד עם זאת, ולמרות הכל, ניתוח משרדי צופה שינוי במגמה, אולי כבר במהלך הרבעונים הקרובים, אולי אף ברבעון הנוכחי.
 
שלוש הסיבות העיקריות לשינוי בהערכה:


1. למרות הריבית הנמוכה במשק, הבנקים למשכנתאות העלו במהלך השנה וחצי האחרונה באופן ניכר את הריבית על לוקחי המשכנתאות. אמנם מנתונים שפורסמו השבוע עלייה זו נבלמה, אולם עדיין העובדה שהיתה עליית ריבית אפקטיבית בשיעור של כ-50% יותר לעומת מחצית 2015, נותנת כבר היום את אותותיה התנהגות שוק הדיור. פחות ישראלים רוכשים דירות וגם היקף לקיחת המשכנתאות, על פי ההערכות, יירד באופן עקבי במהלך הרבעון הקרוב, ובכלל.

אמנם נתוני הלמ"ס שפורסמו בחודש שעבר ומצביעים על ירידה, לכאורה, בכ-1.7 אחוזים במחירי הדיור ברבעון הקודם, שנויים במחלוקת, ובעיקר בשל שיטת החישוב שלהם המייצרת ממוצע טכני בין סוגי דירות שונות בתכלית, אולם ברור, על פי כל המחקרים וההערכות, שמספר העסקות בפועל אכן ירד, ובאופן משמעותי למדי.2. מאז הכפלת מס הרכישה, ביולי 2015, החל תהליך הדרגתי, אולם עקבי, של ירידה באחוז המשקיעים מכלל רוכשי הדירות. נכון ליוני 2015 אחוז המשקיעים עלה על 30% והם היוו ללא ספק את הקטר המוביל של שוק הדיור. מאז, חלקם בשוק צנח עד כדי כ-15% בלבד, ולפי כל הסימנים, הוא עלול אף לצנוח הרבה יותר. אדגיש כי מגמה זו אף החריפה, מאז מחצית 2016, כשנודע ששר האוצר כחלון מקדם את החוק למיסוי דירה שלישית בבעלות.עוד לפני שהחוק נכנס בכלל לתוקף, הוא יצר פאניקה מוחלטת בשוק הדיור, הביא למשקיעים רבים, הן ישראלים והן משקיעי חו"ל, להיפטר מהדירות שבבעלותם, ולמרבה הצער הביא לתוצאות הפוכות חלוטין מכוונת כחלון, עלייה בשכר הדירה, מה שפוגע בשכבות החלשות השוכרים דירה, ופגיעה קשה גם בכיסם של רבבות ישראלים המעמד הבינוני שהשקיעו בדירות על מנת שתהיה להם פנסיה ראויה בבוא היום.

3. תכנית מחיר למשתכן מורידה באופן מלאכותי את מחירי הדיור. ברור כי ברגע שקיים אחוז מסוים של דירות בפרויקט שהינן זולות משמעותית מיתר הדירות, עובדה זו לכשעצמה תוריד את הממוצע. השאלה, כמובן, האם רוב רובם של רוכשי הדירות נהנו עד כה וייהנו בעתיד מירידת מחירים זו? התשובה היא שלילית.
 
בשורה התחתונה, לצערי אין שום סיבה שבעולם לפתוח בקבוקי שמפניה לרגל השינוי הצפוי במגמה לאחר 10 שנים. הננו מעריכים כי 2017 תתאפיין בראש וראשונה במגמה של חוסר יציבות ובלבול בשוק הדיור. המשקיעים, שרובם כבר נמצאים בפועל בחוץ, ינטשו את שוק הדיור סופית. עובדה זו, לכשעצמה, תוריד את מספר העסקאות בשוק, ובד בבד, ומכיוון שדירה טיפוסית הנרכשת על ידי משקיע יקרה משמעותית מהממוצע בשוק, עובדה זו תוריד באופן מלאכותי את רמות המחירים באחוזים אחדים. כך גם, כאמור, הדירות שישווקו בשנה הקרובה, ובכלל, במסגרת מחיר למשתכן.

הבעיה - רוב רובם של הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור, לא ייהנו כלל ועיקר מירידה זו, משום שהיא לא תכלול את ממוצע הדירות הטיפוסיות הנרכשות על ידם. היזמים והקבלנים, מבחינתם, לא יאהבו אף הם את המגמה, ואת העובדה שהם מצליחים, בדוחק, למכור פחות דירות מבעבר. כך גם מערכת הבנקים ושוק ההון, ששוק עצבני ומתנדנד איננו משאת נפשם כלל ועיקר.

על מנת לבלום תרחיש בעייתי זה, הננו ממליצים לממשלת ישראל על הצעדים הבאים:

1. לבטל לאלתר, וללא שהיות, את המיסוי על דירה שלישית, ולנסות להחזיר לפחות חלק מהמשקיעים אל שוק הדיור.

2. לשקול מחדש את מדרגות מס הרכישה ולנסות למתן אותן. לפחות לגבי דירות שעלותן עד 3 מיליון שקלים.

3. לשקול מחדש את תכנית מחיר למשתכן, שעד כה אינה עומדת בציפיות, ולהחליף אותה בהטבות דיפרנציאליות לרוכשי הדירות, כפי שהיה בעבר. למשל, רוכשי דירות בפריפריה ייהנו מהלוואות ומענקי מקום.

4. לפתור קבלנים בפריפריה מהיטלי הפיתוח שמייקרים שלא לצורך את הדירות.

5. להעניק תעדוף להתחדשות עירונית. למשל, יותר זכויות לתמא 38. מסלול "ירוק" מהיר לפינוי בינוי.

6. קידום וזירוז תכנון קרקע לבנייה באיזור הביקוש במרכז הארץ. לדוגמא, לעודד רשויות מקומיות להפשיר קרקע היכן שאפשר. נכון להיום הרשויות נוטות להעדיף הפשרה לעסקים, זאת בשל ארנונה נמוכה למגורים לעומת ארנונה הרבה יותר גבוהה לעסקים.

7. לתת לכוחות השוק לפעול ולא לצאת כל שני וחמישי בהצהרות שרק מבלבלות את כל השחקנים.חומר למחשבה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-47 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
47 2 10/03/2017 09:03 לא כדאי להשקיע בדירות מי יודע איזה חוקים מטורפים ימציאו (ל"ת)
46 ירידה זה "מלאכותי"? 04/03/2017 17:55 כשמשקיעים העלו מחירי הדירות זה לא היה "מלאכותי"?
כמה צביעות!
45 שמאי מקרקעין. 04/03/2017 08:52 ארז שים לב שאתה פוגע בכל ציבור השמאים.
במטרה להעלות את קרנו של משרדך, אתה פוגע בקרנו של מקצוע השמאות. מי שמך כנביא, תפקידנו לנתח את השוק והשווי בשוק, מי כמוך יודע ששמאי מעריך הווה ועבר בלבד, והעתיד שמור לכלכלנים, יועצים וכו'. עשה טובה לכל ציבור השמאים ותפסיק לפגוע בכולם למטרותיך הברורות...וביזפורטל קחו לתשומת ליבכם, שמאים לא מעריכים מה יהיה..בכיר ככל שיהיה השמאי, אין לו יכולת כזאת.
44 חנן 03/03/2017 16:14 לא הבנתי מה הוא מציע
מה הוא מבקש? להעלות את מחירי הדיור או להורידם??? מקווה שלפחות הוא יודע מה הוא רוצה
43 רוית 03/03/2017 12:16 בסטונר בשוק מבין יותר ממך (ל"ת)
42 יוסי מתווך 03/03/2017 05:44 כרגע הרבה משקיעים קונים
מי שיש לו מזומן פועל בהגיון ומשקיע בדירה מה עדיף? בורסה?! שיסחטו ממנו דמי ניהול?!
רמי 03/03/2017 10:52 מעניין...
הנתונים האמתיים מרשות המסים מראים שהקניות של המשקיעים בשפל של שנים והם מוכרים הרבה יותר מאשר קונים, אבל יוסי המתווך אומר שהמשקיעים קונים. למי להאמין? אני ממש מבולבל..
41 מיקי 03/03/2017 04:49 נגמרה החגיגה (ל"ת)
40 דניאל 03/03/2017 00:36 ערמת שטויות
אני לא בטוח שהכותב מאמין לשטויות של עצמו.
39 אספו 02/03/2017 22:45 לא קונים את העצות שלך...לא קונים במחיר בועה!!! (ל"ת)
38 אחי 02/03/2017 19:52 כל עצה מלמיליאן
אולי תעשו עוד כתבה עם העצות של דונס?
37 חחחחחחחחחחחחח 02/03/2017 18:29 חחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
36 גיגסי 02/03/2017 18:09 הפוזיציה מדברת
זה שהוא שקרן, מניפולטור, מדבר מפוזיציה של קבלן משרתם של אדונים המנצל את מעמדו זה לחוד, הרי לפי התגובות כאן אף אחד לא לוקח אותו ברצינות. אותי מטריד למה ביזפורטל משתף פעולה עם הטינופת הזה ונותן לשרץ הזה במה?
35 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 02/03/2017 18:09 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפ
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
34 אבי 02/03/2017 17:30 חברה צעירים אל תקנו
הכח בידכם. שיחנקו עם המחירים המנופחים שלהם.
33 איציק 02/03/2017 16:35 ארז חבל לך על הזמן
אנחנו לא קונים ולא נקנה דירה במחיר בועה
32 אדם 02/03/2017 16:35 האינטרסנט מציע לשמר בועה כדי לעשוק את צעירים וחסרי דיור
אכן הצעה בזויה וחזירית. המומחה שכח שכל בועה דינה פיצוץ ,וככל שתתנפח יותר כך הנזק יהיה יותר גדול. כדאי לזכור מה קרה בבועות שהתפוצצו ביפן,ספרד,ארה"ב ואירלנד!
31 לכל שבת יש מוצאי שבת 02/03/2017 16:26 ארז ושות' שמחתי לקרא אותך היום ,הפנמת
את רחשי הציבור ועברת כבייכול לאיזור הבטוח..נח לדבר ולהרביץ תורה שמצד אחד זה נכון שהמגמה התהפכה ומצד שני אבל ואבל ו...רק לפני חודש כתבת דברים הפוכים וכבר ישנה מגמה שונה?..תמשיך לכתוב הדבר רק מחזק את הלחץ בו שרוי הצד האינטסי לבלימת המפולת,אבל לא משנה אייזה בלמים ינסו לעצור את העגלה(שמאי לשעבר,יועץ כזה או אחר,בנקאי ,קבלן אוו ייזם בנייה)אין מי שיעצור את ההעגלה.
30 סמי 02/03/2017 16:24 כל הכבוד לכחלון מול מדינה של נוכלים (ל"ת)
29 גועל נפש 02/03/2017 16:24 עצות של אינטרסנטים שרוצים להריץ (ל"ת)
28 ג'קי 02/03/2017 16:05 עצות אחיתופל של אינטרסנט בזוי (ל"ת)
27 שב בלול 02/03/2017 15:52 חזיר שמן
לא גזלתם מספיק?
26 ' 02/03/2017 15:50 חחחח כרגיל אי אפשר בלי לסיים את הכתבה עם רשימת אינטרסים
טוב שלא כתבת שהיית ממליץ לממשלה להעביר לך לכיס 15 מיליון ש"ח במזומן חחח
25 עובד 02/03/2017 14:44 ביטול מס שבח לאלתר יצנן במעט את השוק (ל"ת)
24 טלטל 02/03/2017 14:23 כחלון מבריח זוגות צעירים ואנשים משכילים.והם לא זקוקים ל
לדירות.בעתיד הקרוב אין סיכוי שמחיר הדירות ירד כי כלום לא השתנה. פשוט לא בונים מספיק וההיצע קטן לעומת הביקוש.אפשר להוריד הביקוש אם יעלו הריבית אבל זה רק ירחיק עוד יותר את הזוגות צעירים מאפשרות רכישה של דירה.
בא 02/03/2017 16:06 כחלון הוא הרופא ,ביבי הוא מחולל המחלה .והוא יודע את זה
זאת מדיניות , מה הוא ילד .
23 קצת מוסר וערכים 02/03/2017 14:18 ארז כותב שקרים ביודעין (ל"ת)
22 אני 02/03/2017 14:13 אינטרסנט דוחה
אמן כל השוק הזה יתרסק!!!
21 איש חכם שמבין 02/03/2017 14:10 עצות נהדרות אחת אחת ולכן הכחלון ידחה את כולן
כחלון, המכונה בלשון הטוקבקיסטים פחלון, אינו אלא בלון נפוח שמכה ללא רחם בכל מה שזז. האיש הרס את ענף התקשורת והותיר אותו מדמם עד היום. ועתה הוא מכה ללא רחמים בשוק הדיור. כבודו העצמי, שנובע כנראה מהמקום ממנו הוא בא, או מאיזה רגש נחיתות אחר, לא ייתן לו להודות בטעויות. כך גם דברי הטינופת שיוצאים מהפה שלו כלפי כל מי שמעז לבקרו. למי ששכח כדאי להתרענן בדבריו הזולים עד כדי אשפתות כלפי רעיה שטראוס האצילה שבנסיונה לגונן על חקלאי הצפון זכתה לקיטונות של הסתה בסיגנון שמזכיר שילטונות אימה. לעומת זאת אם נחזור לכתבה, ארז כהן עושה רושם של אדם מאוד הגון עם הבנה מעמיקה ועצות מעולות. כמובן שכחלון יזרוק את כולם לפח כי "מי זה ארז כהן שילמד את הכחלון מה לעשות".
זוג צעיר 08/03/2017 16:44 כחלון עשה מה שציפו מלפיד וזה לבחור את הזוגות הצעירים
לפיד ניסה להעביר לקבלנים לכיס כסף דרף הוזלת המע"מ כביכול לצעירים. כחלון אמיץ וישר.
חנן 03/03/2017 16:16 אתה אמיתי?
או שמליון קופים במשך מליון שנה כתבו את השטויות האלו?
ג'קי 02/03/2017 16:06 ארז הגון כמו עראפת באוסלו (ל"ת)
20 M 02/03/2017 14:04 קידום וזירוז תכנון קרקע לבנייה באיזור הביקוש במרכז הארץ
זה כל מה שבאמת נחוץ. תשחררו קרקעות לבניה במחיר נמוך והפלא ופלא, כל הדברים יסתדרו.
זוג צעיר 08/03/2017 16:45 מס על אדמות שאושרו לבניה והקבלנים יבנו
ד"א זה מס שהיה קיים עד 1999
משקיע שפוי 02/03/2017 14:40 באין קרקע באיזורי ביקוש אין ירידת מחירים
זוג צעיר צריך להשקיע בעפולה ולשכור במרכז.
איציק 02/03/2017 16:33 איזה קשקוש (ל"ת)
19 ארז 02/03/2017 14:00 כתבה ממוממנת על ידי אינטרסנט ברור (ל"ת)
18 אחד שמבין 02/03/2017 13:48 אתה מדבר שטויות וברור שאתה אינטרסנט
הרי כבר הוכח שהטבות לפריפריה לא משרתות את רצון הציבור לגור במרכז המורחב, והרי ברור שהרחבת התמ"א תביא לצפיפות אוכלוסין, והרי ברור שהטבות נוספות למשקיעים בדירות של עד 3 מ'ש"ח תפגע ברוב העם אשר קונה דירות אלו, והרי ברור להחזיר את המשקיעים לא יתרום למחירי הדיור אז תסיק עם השטויות שלך!!! הממשלה צריכה להעדיף אוכלוסיה ללא דיור על פני אוכלוסיה עמידה עם דיור. נקודה. לא שוויוני ולא הייתי רוצה שכך יהיה לנצח ולאורך זמן אבל עיוות שנוצר על ידי הממשלה מחייב פעולה של חוזר איזון נגדי על מנת להטות חזרה את המצב. עד שדירה תהיה מוצר צריכה אפשרי לרוב הציבור ועד שיהיה מספיק היצע וזאת תהיה רק שאלה של בחירה, הממשלה צריכה להפוך את הדיור למקום שלא כדאי למשקיעים וגורמים בעלי מספר דירות. הבנקים ידעו להתנהל ולהרוויח בכל מצב, השמאים יסתפקו באחוז הכנסה מנכס זול יותר, והכסף ממכירת הדירות יופנה לשוק ההון ויתרום לכלכלת ישראל. אז מספיק עם השטויות.
17 אבנר 02/03/2017 13:47 ארז, אתה אינטרסנט שקרן שלא מבין בכלום
שהמדינה תוותר על היטלי פיתוח? אז מי בדיוק ישלם אותם? אם לא יוציאו את המשקיעים החוצה איך המחירים ירדו? תפסיק לבלף. זה שאתה בעל עשרות דירות לא צריך לפגוע בצעירים. לך יש אאודי מפואר לצעירים אין כאן עתיד.
16 חסר דיור 02/03/2017 13:38 לא הבנתי איך
ההצעות הללו יעזרו לי להגיע לדירה למגורים?
15 משלם מיסים 02/03/2017 13:38 הנה אפשרות נוספת, תורידו מחירים. (ל"ת)
14 איציק 02/03/2017 13:35 מציע לו לשתות כוס מים ולנוח
כי את הבועה הזו נפוצץ בעצמנו , עם התערבות הממשלה ובלעדיה , כי עכשיו שהציבור התעורר והפסיק לקנות במחיר מופקע אף אחד לא יוכל לעצור את הפיצוץ . לצי שעדיין לא הצטרף לדף של המחאה הגדולה בפייסבוק , הצטרפו דחוף לפני שיהיה מאוחר. חפשו בפייסבוק "המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור"
13 משה 02/03/2017 13:28 ארז, ארז
כל כתבה צוחקים מחדש, כמה אינטרסים משובצים בכתבה אחת. החץ של קרטל הנדלן זה אתה. היית מוסיף עוד תחזית - עד גיל 21 תגיעו לירח ותודה על ההמלצות לממשלה, איפה היית עד היום?
12 מנחם כלכלן 02/03/2017 13:02 הצעירים בורחים....כחלון תמשיך ותתעלם מאינטרסנטים
במדינה שבה ראש הממשלה וחברי הכנסת נמנעים מחוק שעוזר לצעירים ומשחרר דירות חייבים לא להותיר לכוחות השוק לפעול ולדרוס את עתיד הצעירים. כחלון יעשה בדיוק מה שעשה לבעלי ההון בתחום התקשורת
11 שוקה 02/03/2017 12:57 ארז אתה
מגזים! זו כתבה מרושעת, מגעילה, ואתה אינטרסנט מהסוג הגרוע ביותר שקיים בישראל. אני מקווה שוועדת החקירה תעמיד אותך במקומך!
10 טדי 02/03/2017 12:54 האיש הזה מייצג בדיוק את הבעיה של המדינה.
מקבלי ההחלטות במדינה עדיין לא מסינים שהמחירים הגבוהים משעבדים דור שלם. צריך להכניס אותם לכלא.
9 ספי 02/03/2017 12:15 ארכי אינטרסנט
ארז כהן הגאון שלמד המון שנים ויצא מפמפם עם תואר אקמי, בעצם מציע להחזיר את הביקושים לרמות של שיא הבועה (ביטול העלאה במס הרכישה ומס דירה שלישית), ובצד הפתרונות נותן הצעות של תלמיד בגן חובה. ישראל 2017 האינטרסנטים לא נחים. שמאי עלאק
8 הומלס 02/03/2017 12:11 סתם קשקשן...הפך להיות לא רלוונטי
חוזרות על מנטרות מטופשות שמונעות מפויזיציה
7 יוני 02/03/2017 12:10 דןק הדיור
בכתבה של ארז חסרה לי היתייחסות להיצע של דירות אם יגדילו את ההיצע ויעיפו את המשקיעים בהגדלת מיסים והיטלים המחירים יתרסקו וכך צריך
6 אבי 02/03/2017 12:05 מס על דירה שניה-להכיל את החוק כבר ב- 2017 (ל"ת)
5 גיא 02/03/2017 11:59 זוכרים את מנכ"ל אשדר שהתראיין כאן לא מזמן?
זוכרים איך הוא אמר שאין ירידות וההאטה היא זמנית? אז היום אשדר הודיעה שהיא מבטלת את השתתפותה בפרויקט ברמת-גן. ההודעה היום במאיה, כנסו למאיה ותראו. כנסו, אל תתעצלו.
אבי 02/03/2017 12:47 אתה כנראה לא יודע לקרוא...
הם בסה"כ הודיעו שהקבלן המבצע יהיה צמח המרמן, ולא בשיתוף עם אשתרום. אשדר עדיין בקבוצת היזמים והפרוייקט שם ממשיך כרגיל. הם מוכרים שם דירת 4 חדרים ב"החל מ-2.57 מ' ש"ח". זה לא סממן להאטה לצערי. להיפך.
תקרא טוב 02/03/2017 14:10 עדכון אודות התקשרות לקבלת שירותי בניה בפרויקט
במילים אחרות אשדר מפחיתה את הסיכון בבניה על ידה. הפחתת סיכונים!
4 מה זה??? 02/03/2017 11:55 ממליץ איך לעלות מחיר?
איזה חמוד האיש הזה. אחנו בבועה הכי גדולה שמדינה ידעה - והוא ממליץ איך להמשיך לנפח אותה??? לדעתי אם זה היה בשוק ההון - זאת היתה עבירה פלילית
3 בעל אינטרס מובהק 02/03/2017 11:52 כוחות השוק שדירה שניה ישלם ריבית בנקאית ולא כמחוס
צריכים רק לבטל את הזכות לקבלת מינוף והלואה זולה על נכס שני ואז יש מספיק כסף לזוגות צעירים לקנות פעם היה הלוואןת מדינה היום כל מערך הלוואות מממן משקיעים מסודרים על חשבון זוגות צעירים
2 איציק 02/03/2017 11:48 בדיחה לא מצחיקה
תת רמה של כתבה אין קשר בין הכותרת לבין הכתוב בכתבה ארז כהן הבלבלן ביצים כהרגלו כותב שטויות אם רוצים שהמחירים ימשיכו לעלות - בהחלט צריך להקשיב לאדון כהן .
1 אזרח 02/03/2017 11:39 מה הם יעשו הקבלנים:
על-פי מתאר זה האם קבלנים יגשו למכרזי בנייה ? ידחו את התחלות הבנייה בקרקע שברשותם ? מצאי השוק יכתיב להם את התנהגותם. הם לא רוצים להפסיד. ומה תהיה התוצאה בעבור הקונים ?.
אל תדאג 02/03/2017 12:13 כל המכרזים במחיר למשתכן
לא ירצו - יש חברות סיניות בהצלחה לקבלנים המקומיים בלשכת האבטלה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש