21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המניה הענקית שצללה 26% תוך חודשיים וחצי, מה קרה שם - והאם נוצרה הזדמנות?

פרשן וול סטריט של Bizportal על הסקטור שנחשב "חסין למשבר כלכלי" - והמניות הבולטות בו
 |  52
מבט עומק
Share
האם העולם הפסיק לשתות בירה?
קוראים העירו תשומת לבנו לעובדה שמניות חברות הבירה יורדות ואכן, בחודשיים-שלושה האחרונים נפלו מניות הבירה בצורה משמעותית ובלתי אופיינית לסקטור. חברות מובילות כמו Anheuser Busch Inbev (BUD), Constellation Brands (סימול:STZ), קרלסברג (סימול: CABGY) ואחרות מדרדרות מזה כשלושה חודשים. BUD כדוגמה, כחברה שהכי מזוהה עם המשקה הכול כך פופולרי, אבדה מאז ספטמבר כ-26% מערכה, הירידה הרצופה הגדולה מאז משבר 2008, ואילו STZ, שאצלה הבירה מהווה רק 55% מההכנסות, החלה להדרדר כחודש מאוחר יותר ואבדה כ-16% מערכה. לנו נראה שהירידה של BUD היא הגורם המרכזי לירידה של הסקטור כולו ואת הירידה הספציפית הזו אפשר להסביר ונגיע לכך.


אחרי מים ותה, בירה היא המשקה הנצרך ביותר בעולם. תעשיית הבירה הגלובלית גלגלה ב-2015 כ-522 מיליארד דולר לעומת 516.9 ב-2014, ועל פי התחזיות תגיע ל-629 מיליארד דולר ב-2020. התעשייה, כמו סקטורים כלכליים אחרים, עוברת קונסולידציה וכיום שלוש חברות מחזיקות ב-49% מהשוק: באדוויזר (ABInBev) עם 32% (לאחר רכישת SAB Miller, שהחזיקה ב-14% מהשוק), הייניקן עם 9% וקרלסברג עם 5%.

חמשת השווקים שהמכירות בהם גדלות הכי מהר כיום הם סין, ברזיל, רוסיה, ויאטנם וארה"ב, ואחריהן מקסיקו והודו. השוק האמריקאי, מבחינת ההוצאה, הוא עדיין הגדול בעולם, 25% מהמחזור הגלובלי. יום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי, הוא יום המכירות הגדול של השנה וב-2015 נמכרו 63.5 מיליון ארגזים של 24 בקבוקים. אחריו דולקים ימי הזיכרון, העבודה ויום האב בארה"ב, כולם מעל 60 מיליון ארגזים.הבירה הנמכרת ביותר בעולם היא Bud light עם מכירות של כ-6 מיליארד ואחריה הבאדוייזר הרגיל, ה-Coor light ו-Miller light. הסינים שותים יותר בירה מכול לאום אחר, 28.6 מיליארד ליטר ב-2015, אחריהם האמריקאים עם 24 מיליארד. מבחינת הצריכה האישית, החמישייה הראשונה הם צ'כיה, אירלנד, גרמניה, אוסטריה ואוסטרליה.

לגבי מכשירי ההשקעה בבירה - אין עדיין סל או אפילו קרן שמתמחים רק בבירה וגם לא במשקאות בכלל, את מניות חברות הבירה תמצאו בקרנות וסלים של צריכת מוצרים מתכלים (מה שקרוי Consumer Staples) כך שמי שרוצה להיצמד לבירה צריך לנסות ולחפש את החברות "המנצחות" וזה, כמו בכול תחום בימים אלה, לא קל. למה אין סל מתמחה? מנקודת המבט של עולם ההשקעות, חברות משקאות, במיוחד הבירה, מהוות השקעה מעניינת ביותר. מדובר במוצרים מבוקשים מאוד שנחשבים כחסינים למשבר כלכלי. מכירות משקאות אלכוהול עלו גם במיתון של 2001-2 וגם ב 2008-9 (המניות כמובן ירדו עם העדר) והם גם נהנים מביקושים עולים בתקופות של צמיחה כלכלית, הסקטור לפיכך מוגדר כNon-Cyclical, הגדרה שחשובה למשקיעים ארוכי טווח.

חברות המשקאות ידועות בחלוקת דיווידנד נדיב מה שהביא מניות כמו BUD, TAP, CABGY, BF.B או DEO לתפוס חלק חשוב בתיקי השקעות גדולים. הצורך בסלים מתמחים עלה עם התקדמות מהפכת הטכנולוגיה כאשר גם מניות של חברות גדולות ויציבות החלו לרקד בפראות וכאשר המהפכה אפשרה הרחבת ייצור הבירה בטעמים שונים, מה שקרוי Craft beer. הסיבה שבגללה לא יצרו עד כה סל או קרן שמיועדים ספציפית לבירה היא הכמות הקטנה יחסית של חברות ציבוריות בתחום. בינתיים יצאו עם "קרנות חטא" שכללו את חברות המשקאות המובילות, חברות סיגריות, נשק וקזינו.

קרן הנאמנות VICEX כדוגמה הוקמה בקיץ 2011 ומאז הנפקתה שילשה את ערכה. עם זאת, חסידי הבירה טוענים (בצדק) שהתשואה נמוכה בהרבה מזו שמניבות מניות משקאות כמו BUD או STZ. זה נכון מכיוון שהקרן בנויה על ערכי שוק של מניות החטא כך שמנייה כמו STZ היא מניית האלכוהול היחידה בעשירייה המובילה. בנוסף, הקרן אינה כוללת מניות כמו BUD או CABGY שאינן אמריקאיות בהגדרה (באדוויזר נרכשה בזמנו ע"י החברה הבלגית/ברזילאית AB InBev).



5 המובילות בקרן הן 3 חברות הסיגריות MO, PM ו-RAI, מניית הנשק SWHC ומניית המלונות/קזינו MGM. הדרישה לסלי משקאות חריפים גלובליים הולכת וגוברת, יש כמה בהקמה והדיון כרגע הוא איך לחלק ולשקלל את המניות שבסלים ובמיוחד לאור פריחתן המהירה של חברות ה-Craft beer מסוגה של Boston Beer Company (סימול:SAM) שצומחות במהירות.

לפני שנעבור למניות הבירה הספציפיות מילה על קרן החטא VICEX. ישנן עוד קרנות שמכילות "מניות חטא" אבל VICEX היא "חטא נטו". כול מניות הסיגריות (אגב, כול חברות הסיגריות הגדולות נכנסות בעצמה לתחליפים וכולן כבר נכנסו לתחום המשקאות החריפים), הקזינו, הנשק והמשקאות החריפים מוגדרות כ-Non-Cyclical וכולן מניות צמיחה שמחלקות דיווידנד נאה ולכולן בסיס עסקי/כלכלי חזק מאוד ולכולן בסיס איתן של משקיעים מוסדיים. למי שאינו ירא חטאים אנחנו בהחלט ממליצים על "פינת החטא" בתיק. בעשיריית האחזקה המובילה של הקרן, אחרי החמישייה שהזכרנו. מופיעות עוד 2 מניות קזינו, WYNN ו-LVS (של אידלסון), מניית הסיגריות IMBBF, מניית המשקאות החריפים STZ שהזכרנו וענקית הנשק RTN (כבוחן לקוראים, למה דווקא רייתיאון מוגדרת כמניית חטא?).

מה עדיף, BUD או STZ?
BUD היא בירה ואילו STZ היא משקאות חריפים כולל בירה. עד 2012 הניבה BUD יותר, הרבה יותר, אבל מאז קיץ 2012 החלה STZ להתרחק צפונה בתשואה שהניבה לבעלי מניותיה ובקצב מהיר. את 2012 סיימה STZ עם מכירות של 2.98 מיליארד דולר, רווח נקי של 445 מיליון ורווח למניה של 2.2 דולרים. את 2015 סיימה עם 7.22 מיליארד, 1.01 מיליארד ו-5.42 בהתאמה. המניה, שנכנסה ל-2013 במחיר של 90 דולר, הגיעה לשיא כול הזמנים שלה (173.5) באוקטובר 2016 ונסחרת היום בסביבות 146.

BUD סיימה את 2012 עם מכירות של 39.6 מיליארד, רווח נקי של 7.86 מיליארד או 2.24 דולר למניה. את 2015 סיימה באדוייזר עם 43.6 מיליארד, 8.27 מיליארד או 4.96 דולר בהתאמה. החברה ממשיכה להעלות הדיווידנד וב-2015 חילקה 3.95 דולר למניה לשנה (תשואה של % 3.45). STZ החלה לחלק דיווידנד רק ב-2015, 1.24 דולר למניה לשנה והעלתה השנה ל-2.6 דולרים. STZ נסחרת לפי מכפיל היסטורי של 26 עם מכפיל קונצנזוס ל 2016-17 של 22.6 ו-19.8 בהתאמה. BUD נסחרת במכפיל היסטורי של 20 כאשר אליבא הקונצנזוס שצופה ירידה ברווחיות השנה, המכפילים ל 2016-17 עומדים על 28 ו-21. BUD נסחרת בערך שוק של 163 מיליארד דולרים ואילו STZ בערך של 23.4 מיליארד.

הנתונים לפיכך מסבירים יפה מדוע "נפרדו" התשואות מאז 2012. ההבדל בין החברות, שפרושות גלובלית, הוא בגודל ובאחוז ההכנסה מבירה: ב-STZ זה כ-55% ואילו ב-BUD זה כ-85%. ההשפעה מירידת האירו מורגשת בשתי החברות אבל לא משמעותית כיוון שבשתיהן המכירות באירופה הן מתחת ל-10%, שם מובילות הענקיות הגרמניות. למרות הירידות לאחרונה בשתי המניות איני רואה עדיין התלהבות גדולה אצל האנליסטים שמכסים את החברות.

מה שמטריד את האנליסטים בגדול אצל BUD זה החשש מהחולשה בברזיל שהיא אחד השווקים הגדולים באמריקה הלטינית, חשש מהורדת הדיווידנד בעקבות החובות הגדולים שנוצרו מרכישות הענק בשנים האחרונות (109 מיליארד), חשש מהמכפיל שעדיין גבוה ובמיוחד (לאור הצפייה שהרווח למניה ירד השנה) והתחרות. אבל האנליסט של האתר Morningstar, פיליפ גורהאם, שאנחנו עוקבים אחרי עבודותיו זמן רב והוא אכן טוב, טוען שלמרות הסכנות שאותן הוא מסביר אחת לאחת, "אנחנו לא משנים את דעתנו לגבי עוצמת הביזנס (של באדווייזר) ויכולתה להעלות רווחיות ומכירות בטווח הארוך" ולכן הוא מעריך את שווי המניה ב-126 דולרים (או 118 אירו למניה שנסחרת בבלגיה), כ-25% מעל מחיר המניה הנוכחי. "AB InBev מהווה עדיין את אחד הזיכיונות החזקים בעולם בתחום הצריכה, בסיס כלכלי רחב ביותר ולכן למניה יש ערך אטרקטיבי כיום למשקיעי הטווח הארוך", המשיך גורהאם בחוות דעתו המעניינת.

אנחנו חושבים שגורהאם צודק אבל כיוון שבשנים האחרונות הפסיק השוק להתנהג לפי ההיגיון של המשקיעים ארוכי הטווח, למרות שהם, בד"כ, גם החכמים והמנוסים, אז בואו ונמתין לעוד ירידה של דולר או שניים ועד שתחלוף עננת ההפחדות של התקשורת שאירופה בדרך להתרסקות.

החששות שאופפים את BUD אינם שונים מאלו שאופפים את STZ אבל בקנה מידה קטן יותר. לחברה אין חובות כ"כ גבוהים והמכירות באמריקה הלטינית, במיוחד בברזיל, נמוכות בהרבה. אבל גם כאן מגיע השבועון פורבס השבוע וטוען שהמניה נכנסה למה שמכונה בוול סטריט, "Oversold territory". הם משתמשים במדד הטכני שנקרא RSI (Relative Strength Index) שמודד מומנטום בין 0 ל-100 וכאשר המדד מתחת ל-30 הוא מצביע על כניסה לאזור "מכירת היתר". במקרה של STX המספר כרגע הוא 29.2. למי שמאמין בניתוחים טכניים אז בבקשה.

שורה תחתונה
אנחנו מאמינים שהתחום ימשיך לצמוח ואפילו יגביר קצב. הדבר מתבקש לאור התגברות הטראומות הפוליטיות, הטרור והחששות (בעקבות האזנה לתקשורת בעיקר). השאלה הגדולה היא "רמת הכניסה הנכונה" וזה, כרגיל בשנים האחרונות, אינו ניתן לחיזוי, מה גם שהשפעתה של BUD על המגזר כולו גדולה. הדעה שלנו היא שעד שיופיע סל/קרן בירה ההשקעה ב-VICEX ושכמותה נראית לנו מעניינת יותר.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-19 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
19 כנראה שאתה טועה 12/12/2016 15:26 לא סתם מניות הבירה התרסקו (ל"ת)
שלמה גרינברג 12/12/2016 18:12 אכן, לא סתם. למה שלא תקרא המאמר? (ל"ת)
18 שוב בלי לשנות .. 11/12/2016 15:00 מדהימה הכתבה שפרסמת ב 31/12/2015 - אפשר לפרסם אותה
שנת 2016 הולכת להיות גיהנום למשקיע ההגיוני - אבל יש כעת הזדמנויות פרשן וול סטריט של Bizportal מסכם את התהליכים בוול סטריט מאז המאה ה-19, דרך משבר 2008 ועד היום שלמה גרינברג | 31/12/2015
17 אסף 11/12/2016 00:23 CLF , X ,GLNG ,TROX ,LXU
הי שלמה .המניות הנ"ל עשו בין 50 ל 300 אחוזבשנת 2016.זה נראה שאתה מסקר רק חברות גדולות מאודולא בינוניות מבחינת שווי.וחבל.היו הרבה דברים מאוד נמוכים ומעניינים בתחילת השנה שהיה דיי ברור(אומנם לא ב 100%)שיעלו דרמתית השנה.בקיצור השנה הזאת היתה השנה הטובה בחיי מבחינת שוק ההון האמריקאי.ומדובר ברווחים של מאות $k כרגע בפוזיציה ענקית ב NVGS בשער כניסה 7.6$לאחר מימושים מלאים ב X ו CLF
עמי 12/12/2016 21:34 CLF
אסף! תודה. הזכרת אותה לפני חודשיים, בזכותך עשיתי עליה שני סיבובים
שלמה גרינברג 11/12/2016 11:38 אתה טועה , את CLF ו X סיקרתי ואני
מסקר הרבה חברות קטנות וחלומיות אבל יחד עם זאת העניין הגדול הוא בחברות המובילות.
אסף 11/12/2016 13:14 CLF X
תודה על התשובה.וכנראה שלא שמתי לב לסקירות הללו.רק בריאותאסף
16 יוסי 11/12/2016 00:22 ושאלת השאלות...טבע לאן? (ל"ת)
רז 11/12/2016 14:05 להסתכל על טבע מול כל השפע שיש
זה כמו להסתכל על העולם דרך קשית. שים את השלמונים בתעודות סל על רפואה.
15 גולש 10/12/2016 14:10 אותי מעניין לבדוק הצעות של שלמה לעומת SP500
או VT. כלומר מה השיג אתם שאימץ רעיונות מהמאמרים האלה, לעומת אדם אחר שפשוט קנה מדד וזהו.
שלמה גרינברג 10/12/2016 16:32 שלמה תמיד ממליץ על ה S&P במיוחד
לאנשים ששואלים שאלות כאלו
גולש 10/12/2016 21:11 אז מה מטרת הטור הזה? לנסות להכות את המדד?
למצוא מתחת לאדמה סקטורים שאולי יצמחו יותר מהמדד?
שלמה גרינברג 11/12/2016 05:03 מטרת הטור להרחיב אופקים (ל"ת)
פח 10/12/2016 22:34 גולש - גם אתה בתעודת הפח אשפה VT ?
תבדוק תשואות מתחילת השנה (vt 8 אחוז, sp500 10 אחוז sdy 19 אחוז) תשואה 5 שנים (45 אחוז, 68 אחוז, 85 אחוז) תשואה 10 שנים (29 אחוז, 78 אחוז, 87 אחוז) כול המספרים הם תשואה חיובית
14 יוסי 09/12/2016 22:17 ושאלת השאלות: טבע לאן? (ל"ת)
13 אלי 09/12/2016 22:11 תודה על הכתבה היפה
בהחלט מאירת עיניים. יש לך ידע אדיר וכיף לקרוא את הכתבות שלך. שבוע טוב
12 נדי 09/12/2016 17:01 מה הסיבות לירידה מתמשכת רבת שנים של PBW?
ןמה הצפי לסקטור בממשל טראמפ?
חיים 10/12/2016 15:03 פתח גרפים חודשיים של USO ן UNG
ותראה את ההתרסקות במחירי הנפט והגז הטבעי מאז שנת 2008. כשהנל מאוד יקרים משתלם להשקיע באנרגיות נקיות. לגבי מה הצפי ? מדובר על הרבה תחומים (סולארי, אנגיית רוח), מפיקות הנפט הגדולות גם חזק בתחום, הרבה מהחברות בתחום הסולארי כבר חטפו חזק וכו. אין תשובה פשוטה.
שלמה גרינברג 10/12/2016 09:53 PBW - סקטור האנרגייה הנקייה
סל זה שעוקב אחרי מדד ה WilderHill® Index עוקב אחרי סקטור האנרגיה הנקייה. המשקיע צריך להבין שכאשר הוא משקיע באנרגיה נקיה הוא אינו משקיע ב"אנרגיה". החברות שמובילות בסל הן חברות מהסוג של TSLA, HXL, SQM ועוד, חברות חדשות יחסית שלמעשה מציעות אלטרנטיבה לאנרגיה המסורתית, נפט, גז ופחם. הסל הזה, שהונפק בתחילת המאה ועל החלום דאז שבתוך זמן קצר יחליפו האלטרנטיבות את האנרגיה המזהמת, הגיע לשיאו ב 2007, קרוב ל 30 $. משבר 2008 הבהיר למשקיעים 2 אמיתויות. הראשונה שהתהליך ייקח הרבה יותר זמן, אם בכלל כי הטכנולוגיה מביאה גם לשיפור בזיהום מהנפט והפחם ושנית שייקח הרבה זמן עד שהתעשייה תסכים לאמץ את האלטרנטיבות. בנוסף ירדו מחירי הנפט-גז-פחם ופגעו ביכולת התחרות של האלטרנטיבות וגם ברצון להשקיע במו"פ. מה יהיה העתיד ידעו רק הנביאים וגם זה התברר אחרי המון זמן. לי נראה שטראמפ הולך לשנות בגדול את תחום האנרגיה כולו (הרפובליקאים מדברים ע"כ שנים) אבל נראה לי שהדגש יהיה יותר על שינוי האנרגייה המסורתית. בגדול, מדובר בסקטור שעדיין חלומי וגם שקשה מאוד לדעת איזה תת סקטור יצליח על באמת.
11 אביחי 09/12/2016 14:02 קנאביס עולה בירה יורדת
היי שלמה היקר, ישנה סברה שהביקוש לבירה יקטן כתוצאה ממגמה של לגליזציה של קנאביס בכמה מדינות, דבר אשר עשוי להפחית ביקוש לבירה ככל שהיא מוצר תחליפי לקנאביס. מה דעתך על כך? כמו כן, מבין שתי חברות הבירה שציינת במאמר היפה, באיזו לדעתך ההנהלה טובה יותר? תודה מראש
שלמה גרינברג 09/12/2016 17:21 אתה באמת מצפה לתשובה על שאלות כאלו? (ל"ת)
10 אורי ג 09/12/2016 00:26 מכפילים של 20+ ?!?
תודה אבל לא תודה. TOO RICH FOR MY BLOOD
9 שימי 08/12/2016 23:57 סקטור התרופות
מר שלומה יש לך הערכה מתי חברות התרופות יציגו דוחות טובים יותר? מתי הסקטור התאושש לא רק מבחינת ערך המניות גם מבחינת רווחי החברות? איזה חברה מתוך הפארמה לדעתך בעלת פוטנציאל חזק במיוחד?
שלמה גרינברג 09/12/2016 15:22 יש לך עוד כמה שאלות?
שאלות כאלו אתה צריך להפנות ליועץ שלך ומלבד זה יש 72 חברות בסל כמו XLV רובן המכריע הוציאו דוחות מצויינים
8 אביתר 08/12/2016 22:15 born
המניה איבדה 50% מערכה בשלוש שנים.הכיצד?הרי הסינים צרכנים גדולים של בירה?
7 אביתר 08/12/2016 22:09 born
המניה איבדה 50% מערכה בשלוש שנים אחרונות.הכיצד?אם הסינים שותים בירה?
שלמה גרינברג 09/12/2016 15:40 מכול חברות הבירה הסיניות מצאת דווקא את זו?
4 מתוך 10 חברות הבירה המובילות בעולם הן סיניות. הגדולה שבהן, HERBIN, נרכשה ע"י באדווייזר גם וקרלסברג פועלות שם בגדול.
חברת פח 09/12/2016 10:02 חבריקו קצת פרופורציות
מה אתה מביא לנו חברת פח בשווי 35 מיליון דולר.
6 משה 08/12/2016 14:26 PLX
דעתך ידוע אך לא הגיע הזמן לעדכן אותה ?
שלמה גרינברג 08/12/2016 16:50 לעדכן מה? משהו חדש? (ל"ת)
5 ג'ספר 08/12/2016 13:51 וואיו שלמה טור נהדר:
הטורים שלך לגבי חברות בתחומים נישתיים יחסית הם המעניינים והמחכימים ביותר, ולבי שאלת הבוחן על רייתאון, האם היא נמצאת בסל בגלל שהיא ידועה בעסקי הלובינג המושחטים שלה? יש אינסוף סיפורים על מכרזים לא כשורה שהיא זכתה עם הצבא האמריקני, והיו המון משפטים כנגדה- אבל בתכלס גם לוקהיד וגנרל דינמיקס יצרו הרבה רפש במכרזים של משרדי הביטחון מסביב לעולם מדוע באמת גם הן לא נמצאות בתיק?
ארז 08/12/2016 15:46 RTN מייצרים את המכם למלטי החיסול החביבים על אובמה.... (ל"ת)
ג'ספר 08/12/2016 17:20 אני לא חושב שזו הסיבה
הרי מי שפועל מייצרות את מל"טי התקיפה הללו הן נורתרופ(גלובל הוק) ולוקהיד(RQ 170) ואלה כאמור לא כלולות במדד..
שלמה גרינברג 08/12/2016 18:46 VICEX
הקרן מכילה 24 מניות וכוללת גם את BA, GD, UTX, HON, LLL ו NOC כולן כמו RTN. למה אינה כוללת את LMT איני יודע ראה http://portfolios.morningstar.com/fund/holdings?t=VICEX®ion=usa&culture=en-US
4 ש 08/12/2016 12:36 תעודת סל שמחלקות דיבדינד
שלמה שלום ראשית אנ רוצה לומר לך שהסקירות שלך הם מרתקות ומענינות שאלה לי לגבי תעודת סל שמחלקות דיבדינד למה עדיף או האם בכלל עדיף לקנות מניה שמחלקת דיבדינד או תעודת סל שחלקות דיבידנד מה השוני בינהם אם תכלס שניהם מחלקים דיבידנד ?
רז 08/12/2016 20:14 תעודת סל נופלת, וגם עולה, בצורה פחות דרסטית ממניה. (ל"ת)
שלמה גרינברג 08/12/2016 14:09 תקרא בעיון הכתבה, עניתי בצורה ברורה (ל"ת)
3 yossi 08/12/2016 10:57 מרתק, מעמיק ומחכים כרגיל. לגבי אירופה אנו חלוקים כי גם
אם לא תתרחש *קריסה* במחירי המניות, יש באירופה בעיות קשות הנובעות מצמיחה ירודה, הגירה של אוכלוסיית עולם 3 במימדים עצומים, חוסר יציבות פוליטית, ועתיד לא ברור ל"איחוד" - ולכן אני לא חושב שמדובר בהמצאות או כותרות פאניקה מזוייפות. ימים יגידו
שלמה גרינברג 08/12/2016 17:09 אכן, הרבה קשיים אבל
אם תפשפש בכתבות תגלה שבאוקטובר, כאשר דויטשה בנק "התרסקה", כתבתי שהתגובה לבנקים האירופים מוגזמת מאוד וכך גם לגבי אירופה כולה. אני מזכיר זאת כי אני מסכים שיש בעיות קשות אבל בהחלט פתירות. אני מכנה את ההתפתחויות באירופה מאז תחילת המאה "חבלי לידה". האיחוד קיים פחות מ 20 שנה, תבדוק כמה זמן ואילו קשיים היו לאחד את 13 המדינות הראשונות של ארה"ב ולהגיע ל 50. מה שקורה כאן זה שהתקדמות האיחוד נעשית במעלה ההר. מהפכת האינפורמציה יצרה שקיפות כך שכול מהלך מלווה במלחמת עולם של התקשורת (ואני מתכוון לא רק לתקשורת הרגילה אלא לכול משוטטי הרשת). יש כאן מאבק בין הכוחות הכלכליים שדוחפים לאיחוד נוסח ארה"ב לבין קבוצות שמנסות להמשיך ולהיות "עצמאיות" ובהנהלת השוק בבריסל לא מקילים על המאבק.. כרגע, על כול מדינה שאולי מעוניינת להיפרד מהאיחוד יש 2-3 שמתחננות להצטרף כי הכוחות הכלכליים, לדעתי, חזקים בהרבה מהכוחות החברתיים. את המאבק הזה מציגות הבורסות האירופאיות היטב. מאז 2009 הן בעלייה שאינה נופלת בהרבה מעליית ה S&P אבל עם הרבה יותר זעזועים ומדוע? בגלל החששות שציינת. אבל הסוף, לדעתי, יהיה הצלחת האיחור
yossi 08/12/2016 23:34 מי מתחנן להצטרף? טורקיה? ארצות חבר העמים לשעבר?
תכלס זה יותר עול מיתרון כי כוח הקניה שלהן אפסי והן ישענו על המדינות החזקות באיחוד. הבעיה היא לוא דוקא ההסכמים הכלכליים, שהם בבירור היתרון של האיחוד, אלא הכפייה שמגיעה מבריסל (בעצם מברלין) וחוסר השליטה של מדינות ריבוניות על גבולותיהן. האיחוד מנסה לטשטש הבדלים בין תושבים ולייצר מודל של איש אירופי, רב-תרבותי, ליברלי ונאור... אין כאן שום קשר להסכמי סחר. לדעתי בריטניה עשתה בשכל שדחתה את החיבוק דוב המזויף הזה. אני חושש שהאיחוד בדרך לפירוק, מהיר - הולנד, צרפת, ואח"כ מדינות חלשות יותר כמו איטליה, אוסטריה... כל ניסוי בהנדסה חברתית נכשל לבסוף, ו 20 שנה זה מספיק זמן לניסוי הזה
שלמה גרינברג 10/12/2016 13:37 זכותך לדעתך אבל
הייתי מציע לך לבדוק לפני הביטחון העצמי המזלזל שלך. מה דעתך על פולין, שבדיה, הונגריה ועוד כמה (תנסה לבדוק) ומה? טורקיה והבלטיות פחות כלכליות מקרואטיה, יוון או לוקסמבורג?
yossi 10/12/2016 21:41 חס וחלילה שאזלזל במדינה כלשהי, רק חושב שהקשיים הנערמים
על מדינות האיחוד, ובמיוחד החזקות שבהן, יכריעו אותו. בריטניה הסנונית הראשונה, צרפת, הולנד ואיטליה גם בדרך. נכון שמדינות מזרח אירופה שמחות להישאר, אבל גם שם יש תרעומת על המדיניות בקשר להגירה: הונגריה, קרואטיה.... (יוון בכלל קטסטרופה). גם שבדיה שציינת נמצאת באי שקט, ויש שם עליה של הימין הפופוליסטי, כמובן על רקע קליטה של כמויות מהגרים עצומות אשר תלויות כאבן ריחיים על שירותי הרווחה. דוקא לאור הדעות שלך בקשר לבחירת טראמפ, אני מופתע מהאופטימיות שלך לגבי אירופה. ייתכן ופיספסתי משהו.... שבוע מצויין! (דרך אגב, באופן אישי אני מושקע 100% בארה"ב, מלבד ישראל - my money is where my mouth is)
שלמה גרינברג 09/12/2016 15:41 אז יש לך אופציה לא להשקיע שם (ל"ת)
ממש אסון... 08/12/2016 15:44 זה מסביר מדוע DB טס פאקינג 50 אחוז בחודשיים האחרונים (ל"ת)
2 ותיק 08/12/2016 10:14 בהמשך לדיון בשבוע שעבר
השאלה(שלך ושל השוק-ביומיים שאחרי הבחירות היה תיקון ונדמה היה שהשוק משוכנע שטראמפ זה לא הילרי))היתה האם טראמפ יהיה ידידותי מהילרי לסקטור הפארמה(במובן הרחב-כולם חוטפים...)והנה הוא בא אתמול ואמר שגם הוא לא ככ חבר שלהם...ולכן,בניגוד לך,אני סבור שיקחו עוד חודשים רבים ומחירים רבים(לא אתפלא אם תהיה זליגה של עוד 10-20% למטה..אני את GILD קניתי לפני 4 שנים ב-24$!!)עד שהתמחור מחדש בסקטור יתבהר ויתיצב...משכך:בשביל מה להיום שם כרגע??!! אני מודע לעובדה שאתה חוזר פעם אחר פעם,בטוריך, במהלך השנים שאסור להתאהב במניות אבל לעיתים נדמה לי שהסנדלר הולך יחף..
ותיק 09/12/2016 05:20 לא מבקש להתנצח אתכם
תעיפו מבט ב MCK שם תוכלו ללמוד את כל הסיפור של תמחור מחדש של כל השרשרת וכתוצאה מכך תמחור מחדש של מניות הפארמה(מי יותר מי פחות) זה תהליך אגרסיבי שכבר התחיל ואין כרגע מי ומה שיעצור אותו..אף אחד מאיתנו אינו יודע היכן זה יעצר.... שבת שלום
שלמה גרינברג 09/12/2016 15:43 סוף סוף הסגרת מי אתה, למה שלא תשתמש בשמך? (ל"ת)
אבי3 08/12/2016 19:53 אוי נו
טראמפ לא הכריז מלחמה על חברות הפארמה כמו קלינטון.התקשורת לא מתה עליו ומוציאה דברים מהקשרם כהרגלה, יענו ״פחדתם ממנה?הוא גרוע בדיוק כמותה!!״וזה ממש לא נכון, קלינטון אמרה באופן רישמי שהיא תעשה כל מיני דברים נגד חברות הפארמה, מה שהיא לא יכלה אבל לא חשוב.טראמפ אמר חצי משפט על כך שהמחירים גבוהים מידי, אוקי ונניח שהוא רוצה להוריד אותם, ננניח, זה יהיה נגד חברות הפארמה בהכרח?ממש לא בטוח!מה קורה בארץ לדוגמא?בצורה הכי פשוטה?המדינה לוקחת על עצמה את המחירים והקופות חולים משלמות על זה, זה לא פוגע באף חברת פארמה...מי אמר שזה לא פשוט מה שיקרה בארצות הברית?מי אמר שטראמפ לא יכול להגיד להם ״שמעו תורידו מחירים ואני אתן לך מענקים?״ למה דווקא שזה יוריד את חברות הפארמה?בוא נגיד עוד משהו, הסקטור עדיין הכי חזק מבחינה פוליטית זה הפארמה, ואף נשיא אחד או איזה קונגרס יעז לגעת בפיייזר ואמגן.ויודע משהו אחרון?גם השוק לא קנה את זה הפעם, המניות ירדו בקושי 3 אחוז, התרסקות?אולי תיקונן של אחרי עליות מאז שנבחר...
שלמה גרינברג 08/12/2016 14:14 זכותך לחשוב מה שאתה רוצה אלא
שלא אמרתי שייקח יומיים. וכלל לא משנה אם טראמפ יהיה ידידותי או לא. אובמה היה במפורש נגד תעשיית הנשק וקרטר היה במפורש נגד תעשיית התרופות וזה לא שינה. מה שמשנה הוא הצמיחה בסקטור. ואיני מבין מה הקשר ל GILD. אם אתה באמת עוקב אחרי המאמרים תגלה למשל שבתחילת 2010 כתבתי שאני מכרתי את כול אחזקותיי בטבע ועברתי ל XLV מהסיבות שבכתבה
ותיק 08/12/2016 14:33 ידידותי או לא
איננה הנקודה..הנקודה היא שהילרי הכריזה(וטראמפ ממשיך)מלחמה על תמחור התרופות...מלחמה שעשתה מן הסתם פריש מיש בתמחור של מניות הפארמה..כל מה שאמרתי שהתהליך הזה יקח עוד זמן לדעתי ולכן אין טעם כרגע להכנס...GILD=רק כדי להראות לאן זה עוד יכול לרדת...
שלמה גרינברג 08/12/2016 17:29 הילרי הכריזה(וטראמפ ממשיך)מלחמה על תמחור התרופות
באידיש אומרים "הוט הר גזוגט", אנחנו מדברים על ארה"ב, לא על ישראל ולא על אירופה ומלבד זאת איש לא הכריז כלום מה שהשניים אומרים זה שמחירי התרופות גבוהים מידי וזה נכון אבל למרות כול הזעקות רוב התרופות מתומחרות יקר בגלל הביקוש ולא בגלל רמאיות (יש גם כאלו). לגבי GILD היא ירדה? בדיוק כפי שירדה MLNX מ 120 דולרים לשם הועלתה ע"י אנליסטים וכבר הסברתי זאת.
1 רז 08/12/2016 09:54 למעוניינים, תעודת סל עם אחוז מסוים של בירה בתוכה-
PBJ. דיבידנד לא מי יודע מה. עדיף על כלום.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש