ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

על יחסי העבודה העכורים באל על שיכולים לגרום לנזק כלכלי משמעותי

הסכסוך בין הנהלת החברה לטייסים מחריף והוא עלול לפגוע כלכלית בחברה, וד"ר מיכאלה אלרם, מרצה לניהול במרכז ללימודים אקדמיים, ממליצה להם להגיע להבנות ופשרות במהירות 

 |  11
Share
הסכסוך המתמשך בין הנהלת אל על (-2.3%) אל על 207.9 -2.3% 17:24 16/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי אל על בסיס:212.8 פתיחה:212.8 גבוה:216.1 נמוך:207 תמורה:11,204,653 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות לטייסי החברה גרם בימים האחרונים לביטול טיסות, ירידות שערים במניות אל על, מערכת יחסים עכורה עם השמצות, שיימינג ותגובות אגרסיביות. בחודשים האחרונים מחזיקה החברה בשיא בינלאומי מפוקפק של – שיאנית האיחורים העולמית.


לפני מספר ימים הודיע ועד העובדים באל על על כוונתו לפתוח בסכסוך עבודה רשמי. אם יושג רוב של יותר מ-70% מהעובדים שיסכימו לסכסוך הוועד יפתח בשביתה. הנהלת אל על נקטה עד לאחרונה מדיניות פייסנית ומפעילים את כל הטיסות כמתוכנן. הסכסוך שהחמיר עם טייסי אל על שעלות שכרם מגיעה עד לכמאה אלף שקל בממוצע לחודש, גרם להנהלה לשנות אסטרטגיה ולבטל טיסות. ביטולים שפוגעים בנוסעים נאמנים העלולים, אם הביטולים ימשכו, להעביר את נאמנותם לחברות מתחרות ובלבד שיטוסו ללא חשש.

השקט התעשייתי הופר
ביוני 2015 נחתם הסכם עבודה קיבוצי שבמסגרתו התחייבו כל העובדים, כולל הטייסים, לשקט תעשייתי עד מאי 2018. במסגרת ההסכם קיבלו העובדים מענק חד פעמי של כ-3 מיליון דולר ותוספות שכר. הטייסים מוטרדים מהכניסה הצפויה של תקנות שעות העבודה שאומצו בחקיקה אירופית ואמריקאית (FTL) ואשר מגדירות מחדש את היקף שעות העבודה לטייסים. התקנות החדשות קובעות כי טייס לא יעבוד יותר מ-60 שעות שבועיות, 190 שעות תפקיד בחודש ואלף ימי תפקיד בשנה. שעת תפקיד כוללת גם את הזמן שנוסע הטייס לשדה התעופה, התדריך והזמן שהוא ימצא בטרמינל אם הטיסה מתעכבת. גם נושא שעות ההסתגלות של 36 שעות מנוחה אחרי שבעה ימי עבודה וזמן "התאקלמות" לאחר טיסות טראנס אטלנטיות נכללים בתקנות במטרה לשפר את בטיחות הטיסות ומוכנות הטייסים.טייסי אל על ששכרם נשחק ולא עודכן משנת 2000 פיצו את עצמם לא בהסכמי עבודה, אלא בניפוח שעות העבודה. באל על מועסקים 600 טייסים וקיים חוסר קבוע בקצינים ראשונים וקברניטים. טייס צריך לתת 75 שעות עבודה בחודש (כולל הטסה) ולכן במשך שנים הטייסים השתמשו בשעות נוספות כדי להגדיל את שכרם. כך צמחה השיטה לפיה בטיסות הטייס יטיס לכיוון אחד בעוד שטייס אחר שיטוס (במחלקת ביזנס) כנוסע יקבל שכר על הטיסה ליעד וגם על החזרה מהיעד (שיטת ה"פיצול" בעגת אל על). טייס שלא מגיע לטיסה בגלל הודעה על מחלה גורם לאל על להקפיץ טייס אחר שמקבל תוספת של 230% על שכר הבסיס בגלל שהוקפץ. הטייסים טוענים שקיימת מצוקת כח אדם והם טסים שעות רבות מהמתוכנן בגלל ליקויי ניהול של ההנהלה בתחום גיוס טייסים.המחלוקות בין ההנהלה והטייסים הגיעו גם לדיון בבית הדין הארצי לעבודה שנדרש לבעיה של טייסים בני 65 שאינם יכולים לשמש כטייסים למרות שגיל הפרישה מעבודה לפי החוק בישראל הוא – 67. 40 טייסים כיום מקורקעים מחמת גיל והם דרשו להמשיך ולקבל שכר מלא עד גיל 67. דרישתם נדחתה בנימוק שהפסקת טיסה בגיל 65 היא אילוץ חוקי. הסכסוך המתמשך הוביל גם לשכירת צוותים ומטוסים זרים (טיסות רטובות) עבור אל על וכך בטיסות רבות צוותים מספרד או אנגליה לא נתנו לנוסעים את התחושה שאל על היא הבית לנוסעים כמו הסיסמא של החברה.
 
לכו לפתרון ביניים בלי להחריף את הסכסוך
מבלי להעמיק בסבך המחלוקות בין ההנהלה לטייסים ברור שהשבתת החברה אינה מהלך רצוי לשני הצדדים. אל על זוכה בשנים האחרונות לביקורת מצד נוסעים על איכות השירות, האיחורים, מטוסים דחוסים, מזון לא טעים וגם לעיתים מחירים לא תחרותיים. מהראוי שבמקום שביתות או דיונים משפטיים עמוסי כעס וטינה, ימצאו ההנהלה והוועד בורר מוסכם ויתחייבו לקיים את פסיקתו. תנאי פתיחת הבוררות יקבעו מלכתחילה בהסכמה ובלבד שנאמנות הנוסעים וזמינות הטיסות ישמרו. אם לטסים ימאס מאל על רווחיות החברה תפגע ולא יהיה מהיכן לשלם תוספות שכר או להגיע להסכמי עבודה שיכובדו. אל על נהנית כיום ממחיר נמוך של הדלק ומביקוש לנופש בשל רמת מחירים סבירה לנופש. לטייסים ולהנהלה כדאי לשמור על מטה לחמם ולא להיכנס למאבק שיפגע בכולם ללא יוצא מהכלל.



ד"ר מיכאלה אלרם היא מרצה לניהול במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) ודירקטורית ברמי לוי
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

11 תגובות ב-9 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
9 טלי 18/11/2016 17:30 אותי כלקוחה אל על הפסידה
אני טסה הרבה ואין לי כוח לדחיות ולמאבקים של אל על. השבוע טסתי עם בריטיש והגעתי בזמן בטיסה נוחה. אל על כבר לא בית בשבילי.
8 יש ר א לי 17/11/2016 11:41 כמה עצוב שטייסי אל על יורים לעצמם ברגל
ומהריקושטים יפגעו כולם. נהייתם קצת חזירים טייסינו, לא? הפעם לדעתי המנכ"ל צודק.
שמטוב 17/11/2016 13:47 יורים לעצמם ברגל וממשיכים לדמם...
במקום להתפשר ולהפסיק לפגוע בנוסעים הממורמרים הם ממשיכים לריב ולדמם באל על. שלא יתפלאו להיכן נעלמים הנוסעים...
7 ניניו 17/11/2016 09:03 אחרי שדחו לי טיסה להבא אטוס בחברה אחרת
למדתי את הלקח על בשרי. לא זקוק יותר לאל על יש אלטרנטיבה.
6 הנוסע המתמיד 16/11/2016 18:39 קורא להפסיק לאלתר את הטיסות באלעל
כל מי שטס יותר מפעם בשנה לחופשה המשפחתית ומבלה מעט בשדות תעופה יודע שחברת אלעל היא חברה שלא טוב לטוס איתה: 1. בידוק בטחוני מופרז שמאריך את משך ההמתנה לעליה למטוס, למרות שלנוסעי כסף,זהב פלטינה ועסקים יש תור נפרד עדיין נוסעי אלעל מרוכזים בדרכ במתחמי בטחון בשדות זרים כברווזים למטווח תמיד בפינה הרחוקה ביותר בטרמינל רק תבואו לבצע בהם את זממכם בשקט. הרבה יותר בטוח להיטמע כישראלי בודד בין מאות נוסעים אחרים. הסיכוי להפגע קטן יותר. 2. מטוסים מיושנים אני מניח שאף אחד מכם לא נוהג במכונית משנות ה70 אלא אם הוא אספן עתיקות. באלעל כל מטוסי ה747 עתיקים וממזמן היו צריכים לפנות את מקומם. נכון יש 4 מטוסי 777, נכון חתמו על עסקה ל787 אבל עד שיגיעו למה לטוס באלעל? 3. דיילות ושירות: מקצוע הדיילות בארץ נתפס כעבודה זמנית של חילות משוחררות שרוצות לראות עולם וכך גם רמת השירות, לעומת חברות אחרות שם דיילים הם מקצוענים שמאמצים את העבודה כמקצוע לכל דבר והשרות בהתאם. 4. קומבינות : תמיד יש את הקומבינטור שמסדר לחבר שלו כיסא עם מקום לרגליים במקום הכיסא שאתה בחרת בבחירה חופשית ואז אתה מוצא את עצמך מפונה מהמקום ועוד..
5 רחל 16/11/2016 18:00 הפגיעה באל על כבר מתרחשת
נוסעים יפקפקו אם לטוס בעתיד בחברה שידועה כמארחת סידרתית עם בעיות עבודה!
4 הנוסע המתמיד 16/11/2016 15:27 הגיע הזמן להפסיק עם שלטון הטייסים באל על
אם המצב ימשך כמו היום ברור שיגרם נזק כלכלי לחברה וממנו יינזקו כל עובדיה ולא רק הטייסים. ההצעה להגיע לפשרה סופית ומוחלטת באמצעות בורר נשמעת הגיונית. אני מזמן בטיסות חשובות לעסקיי טס בחברות אחרות.
3 צבי 16/11/2016 13:07 אם לא יגיעו לפשרה אל על תפגע קשות
אף נוסע לא רוצה לטוס באיחור כשגם קיום הטיסה אינו בטוח...אפשר לטוס לניו יורק או ללונדון עם חברות אחרות ולהגיע בזמן...
2 אליהו עובד אל על 16/11/2016 12:02 מדוע עובדים אחרים יצביעו בעד טייסי אל על
אני כעבוד אל על לא ברור לי למה אני צריך לדאוג לטייסים
חיים 16/11/2016 12:18 עושה רושם שהטייסים מנהלים ושולטים בחברה
לא מובן לי למה הועד צריך להצביע עבור הטייסים? אם צריך רוב של 70% מהוועד כדי לשבות למה העובדים מצביעים לטייסים? מוזר יותר למה ההסתדרות לא מתערבת כשיש סכסוך מול בעלי שכר עתק במושגים ישראליים?
1 דוד 16/11/2016 11:54 הטייסים פוגעים באל על והלקוחות לא יגלו נאמנות
לקוחות אל על סובלים שנים מאיחורים בטיסות, טיפול ומזון ברמה נמוכה, והכל עבור תחושת הביטחון לטוס עם חברה ישראלית. אם לטייסים ולעובדי אל על אין הבנה אז כדאי שיפנימו שנוסעים קבועים כמוני עזבו את אל על לפני שנים ונוספים יעשו זאת עכשיו. החברה תפסיד לקוחות נאמנים רבים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.