ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון הוא הגורם לדהירת מחירי הדירות - והנה הסבר

ארז כהן, לשעבר יו״ר לשכת שמאי המקרקעין, מתייחס לקפיצה הנוספת במחירי הדירות
 |  106
שוק הדיור
Share
בעקבות נתוני הלמס המצביעים על זינוק ללא תקדים של מחירי הדיור, טענתי היא כי דווקא מדיניות כחלון מאז מינויו לשר האוצר במאי 2015, לפני שנה וחצי, תדלקה את רמות המחירים ואילולא מדיניות זו רמות המחירים היו עולים הרבה פחות בשנה וחצי האחרונה!


דווקא כשכחלון נטל לידיו לפני שנה וחצי את  מושכות נושא הדיור, וקיבל מנדט ללא תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל, הן כשר אוצר והן כאחראי על על מדיניות השיכון, הייתה תחושה שמחירי הדיור עומדים להיעצר. בדיקה כלכלית שערך משרדי מצביעה באופן חד משמעי על כך ש״פעולות יתר״ שביצע כחלון ובעקבותיו נגררה כל המערכת, היו גורם מרכזי ביותר בדהירת המחירים. על מנת לסבר את האוזן: מאז בחירת כחלון לשר האוצר, עלה מחיר דירה ממוצעת במדינת ישראל ב-150-200 אלף שקלים, אותה הנחה שהוא מציע במסגרת מחיר למשתכן!!
 
1. כחלון ביצע טעות אסטרטגית כשהכפיל ביוני 2015 את מס הרכישה. הטעות הייתה לא רק בכך שהבריח את רוב המשקיעים מהשוק, אלא בכך שמס הרכישה עצמו דחף פסיכולוגית את רמות המחירים כלפי מעלה(!) ויצר חשש מפני אי וודאות, מפני גזירות נוספות ועליות מחירים נוספות שאכן מימשו את עצמן.

2. כחלון ביצע טעות אסטרטגית בכך שהפך תכנית נישה, שכבודה במקומה מונח, דוגמת מחיר למשתכן, לעיקר תכנית הדיור שלו. בכך הוא הזניח את עיקר השוק, הפך אותו לדו-ראשי, יצר רמות ציפיות שלא יתממשו אצל רוכשים, והאכזבה הביאה רבים מהם לרכוש דירות כמעט בכל מחיר. 3. בו בזמן, כאמור, ה״מיינסטרים״ של שוק הדיור הוזנח ולא טופל כראוי ועליות המחירים שאיפיינו אותו לא זכו להתייחסות, זאת לעומת התייחסות לא פרופורציונלית למחיר למשתכן שכידוע הצלחתה עד כה חלקית ביותר.4. טעות חמורה לא פחות הייתה הסכמי הגג הגורפים עם 18 עיריות, ובסל הכל כרבע מיליון דירות, זאת מבלי לבדוק באופן פרטני מה רמת הביקושים בכל עיר ועיר, האם ישנן תשתיות מספיקות, מקומות עבודה ראויים, האם השקעה אדירה זו בכלל כדאית ובכלל כמה זמן ייקח לקדם פרוייקטים אלה עד שיהיו דירות בשוק.

5. תכניות פינוי בינוי הוזנחו כמעט לחלוטין זאת בשל ההנחה שממילא הן לוקחות שנים רבות ולא יוכלו להעניק את היצע הדיור הדרוש בטווח הנראה לעין. 

6. מטה הדיור באוצר גמגם ולא קיבל כל החלטה משמעותית חדשה בנושא התמ"א 38 במשך תקופה ארוכה מאוד. גם כשהחלטה זו התקבלה, לפני שבוע בלבד, היא היתה בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי. כמעט חסרת משמעות לחלוטין. 

7. הצהרות חוזרות ונשנות מפי כחלון, גלנט, אלי כהן ונערי האוצר דוגמת מיסוי דירה שלישית, הגבלת גובה משכנתאות למשקיעים, המרת דירות באגח״ים ועוד כהנה וכהנה רק בלבלו עוד יותר את השוק, מחד גיסא המשיכו להבריח משקיעים ומאידך גיסא הכניסו גם את השוק ה״עממי" יותר של זוגות צעירים ומשפרי דיור לכוננות ספיגה של ״חלילה נאבד את ההזדמנות לדירה״.

8. נוצר פער גדל והולך בין ההבטחות לבין המציאות. פער זה שבר לחלוטין את הקרדיט והאמון שהעניק הציבור הרחב לכחלון בתחילה והקערה התהפכה לחלוטין.

9. בד בבד הבנקים לא שקטו על השמרים והעלו את הריבית על המשכנתאות באופן תלול. עובדה זו, לכשעצמה, הלחיצה עוד יותר את הרוכשים שחששו מעליית מחירים נוספת ובלית ברירה לקחו מימון גדול יותר מה שדחף עוד יותר את המחירים כלפי מעלה. 

10. לא טופל כלל נושא העיוות הבסיסי בשוק הנדל״ן. לא הוכנסה טכנולוגיה ושיטות בנייה מתקדמות. לא הורד מיסוי מיותר דוגמת עלויות פיתוח בפריפריה. לא הובאו עובדים זרים מיומנים שיקצרו הליכי בנייה. 
 
לסיכום, הרבה זמן וכסף הושקעו בפעולות ראווה שנויות במחלוקת שדווקא סיבכו את שוק הדיור, זאת במקום להשקיע בפעולות אסטרטגיות חכמות ושקטות שהיו מייצרות אווירה חיובית בשוק הדיור ולא את האי וודאות הגובלת לעתים בהיסטריה המאפיינת אותו כיום.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

106 תגובות ב-78 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
78 דור 20/11/2016 10:29 בשנה הבאה כחלון יקפיץ את דמי השכירות
הוא עושה כ"כ הרבה דברים לא נכונים והשאיפה שלו למסות בעלי דירות על עצם זה שיש בבעלותם דירות בלי שום קשר לשאלה כמה הם מרוויחים בחודש תוביל לתגובת נגד מצד בעלי הדירות שיירצו לפצות את עצמם על הנזק הכספי. כל מס מתגלגל בסוף לצרכן הסופי. במקום להוריד את יוקר הדיור הוא יעלה אותו.
77 ג'יאוג'יטסו 19/11/2016 06:45 נו באמת .
ראיתם מישהו בארץ שיודה בטעות או שייקח אחריות על מעשיו ? לא מנכ"לים , לא פוליטיקאים ואישי ציבור , וגם לא אנליסטים ויועצים כלכליים שמטעים כל הזמן את הציבור ! אם לפי הכתבה זה היה ביפן , אז קונג פו כחלון היה עושה כבר מזמן חרקירי . פה בארץ עושים רק חרה....על הראשים של כולנו הציבור .
76 משה 18/11/2016 10:57 דברים כדורבנות ממומחה ותיק ומהימן
חבל שאנשי השלטון היוצרים את המחדלים ושבידם לשנות, לא נעזרים במומחים כאלה, ולא לומדים דבר ולא יודעים לעשות דבר.
75 אריאל 17/11/2016 05:35 סברנ מגוחכת שאינה ניתנת להוכחה
גם אני יכול לבדות ממוחי הקודח לפחות 5 טענות המוכיחות שאלמלא פעולותיו של כחלון העליה במחירי הדירות היתה גבוה יותר וגם זו תהיה סברה מגוחכת שאינה ניתנת להוכחה . תפסיקו להעלות טענות שאינן ניתנות להוכחה ולנסות לפגוע בכחלון , הוא היחידי בממשלה הזו שמנסה לעצור את הדהירה , כל שאר השרים עסוקים בעניינים פוליטים ןעושים לביתם ( טוב , למעט ישראל כץ )
74 סמי 16/11/2016 21:28 מס דירה3=פגיעה בדמוקרטיה גניבה ומי שקנה על הנייר יפסיד
במקום לעזור לזוגות צעירים להגיע לבית כחלון יהרוס להם תחיים המחיר ירד ומי שכבר קנה אכל אותה
73 ידעתי 16/11/2016 21:01 קח-לון הוא הבעיה ולא הפתרון - לך הבייתה!!! (ל"ת)
72 שי 16/11/2016 20:40 גם חתול שנופל ומתנגש בקרקע קופץ לפני שמת (ל"ת)
71 אזרח עשוק 16/11/2016 19:53 בכל מה שנוג הורס
לקח עוד מיסים טלא הוריד מחירים... יאללה הבייתה!!! ויפה שעה אחת קודם. אל תחכה לבחירת, נכשלת !!!
70 עעע 16/11/2016 18:16 כחלון יפול מי גובה רב ו יתרסק בגלל האגו ו לא שומעה לבעלי
ניסיון בענף הדיור. כלל בכלכלה היצע מוריד מחירים הוא מטפטף דירות ו לא מציף בבניה של לפחות 100000 דירות לשוק ......
69 hli 16/11/2016 18:00 מס דירה3=גניבה מהמעמד הבינוני ופגיעה קשה בזוגות צעירים (ל"ת)
68 יעקב 16/11/2016 17:37 שמאי גמד שדואג לקבלנים כי מהם הוא מתפרנס (ל"ת)
חכם 18/11/2016 08:36 טיפש אם לא יהיו קבלנים לא יהיו דירות
לך תעבור לצפון קוראיה
67 סיפור מעניין 16/11/2016 16:35 לפני שנה וחצי התלבטתי אם לרכוש דירה להשקעה
בסוף רכשתי שניה לפני עליית מס הרכישה. השיקול המרכזי שלי היה שכל עוד כחלון עומד בראש לא רק שאין לי מה לחשוש מירידת מחירים אלא סביר שהוא יעשה כזה בלאגן שרק ילחיץ את השוק ויגרום לעליית מחירים - - צדקתי.
קליפ 16/11/2016 23:24 פראייר! היית צריך לרכוש 2 דירות!!!
אנשים עם פנסיה של 15 אלף ש"ח קונים דירות כמטורפים. למה אני שואל? אנחנו אוספים מלא דירות לפנסיה!!! תגידו,זקנים ללא שיניים אוכלים סיד??
66 דוד 16/11/2016 16:13 כחלון השר אוצר הכי גרוע בהסטוריה (ל"ת)
אורן 16/11/2016 19:20 לא צ׳חצ׳ח, הוא מנסה לתקן את מה שהרסו ב 10 שנים האחרונות
ללא הצלחה
65 ARTIK 16/11/2016 16:05 כחלון--בילעם המודרני אם לא אתונו. (ל"ת)
אלמונית 02/03/2017 16:38 בלעם אולי כן אבל ודאי לא אתונו היא היתה חכמה! (ל"ת)
64 אחד שמבין 16/11/2016 15:35 כחלון מייצר 4000 משקיעים חדשים בשנה
כחלון הוא היצרן הכי גדול של משקיעי נדלן חזיריים ביד אחת הוא מניף גרזן על כלל מרובי הדירות שחלקם הקטן הוא עצמאים שחסכו פרוטה לפרוטה ליום סגריר וביד השניה? הוא ובומבה צור יחד עם העגלון שפרש מוציאים לגימלאות אלפי צעירים בני 40+ שחייהם לפניהם מהוון להם את הפנסיה עד גיל הפרישה למזומן בריבית מצחיקה והם רצים ישר למשרדי ״חבר״ ורוכשים קומות בפרוייקטים בהנחות מטורפות ועוקצים אתכם פעמיים: דרך חליבת התקציב המונעת מכם שירותי רווחה ובשנייה משעבדים את בניכם ובנותיכם לעבדות בשכירות לכל החיים. נוח לשר האוצר הכושל כחלון לחבר את כולם יחד ולהציג ממוצע הכנסה של 50+ למרובה דירות רק שאת ההכנסה החציונית ואחוז מקבלי הפנסיה התקציבית הוא שומר בסוד. למה? זה לא מביא קולות וחוצה את כל המפלגות. מימין כחלון שר השיכון- יואב גלאנט, פנסיונר, מימין לפיד-פרי וניצב לוי עם פנסיה תקציבית , מימין ביבי? יעלון שפרש, מימין בוזי? עומר ברלב ונחמן שי. אז למה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה משהו למען זקנים חלשים ונכים? קודם כל זה הם ואחר כך פרורים ועצמות זורקים לעם. והחשבון? אתם תשלמו. הגיע הזמן להכין את הקילשונים.
אזרח עשוק 16/11/2016 19:54 כן כל אלו שהגרילו באזור אחר הופכים למשקיעים (ל"ת)
אשם תמיד 16/11/2016 16:23 קשקשן...
בעל נכס של דירה אחת לא הופך אותך למשקיע כולם (כולל ביבי) טענו בעבר שהדרך היחידה! היחידה! אבל היחידה! להוריד את מחירי הדיור היא על ידי הצפת השוק בהתחלות בנייה ובצמצום הפער בין ההיצע הנמוך לבין הביקוש הגבוה. סוף סוף בא שר בממשלה שמוציא לפועל תוכנית דיור לאומית ומזה עשר שנים!!! עשר שנים!!! מצליח להדביק את הפער בין שוק ההיצע לביקוש! כל מי שמלונן עכשיו מונע מאינטרסים אישיים ומשיקולים זרים וסביר להניח שהוא גם שמאלן והכסף זורח לו מהתחת! יש בעית דיור במדינת ישראל! בזמן שבמדינות אחרות בעולם, צריך כ 70 משכורות ממוצעות לטובת רכישת דירה, בארץ אנחנו עומדים על 140 ומעלה משכורות ממוצעות! זוג שקונה היום דירה במחיר למשתכן עושה בשכל ומי שיש לו יותר משתי דירות, יפסיד כסף על הנייר כי המחירים יירדו בשנתיים הקרובות... שוק ההיצע יעבור את שוק הביקוש ואז המחירים יתחילו לרדת.
63 עידן 16/11/2016 15:01 האדים האחרונים של הבועה הזאת. (ל"ת)
62 חיים 16/11/2016 14:39 מדוע כחלון דוחה כבר שנתיים את יישום תיקון 101 לחוק התכנ
תיקון 101 לחוק התכנון והבניה ????????????
61 אבי 16/11/2016 14:27 האמת
מי אמר שהוא רוצה להוריד את מחירי הדיור הוא לא יפגע בחברים
60 יוני 16/11/2016 14:19 כישלון ניהולי ממדרגה ראשונה
כתבה מצוינת ומקצועית, חבל שפוליטיקאים ממשיכים לקבל החלטות פזיזות לטווחים קצרים.
59 פתח תקוואי 16/11/2016 14:16 המחירים לא יירדו. כחלון לא מבין מה הוא עושה.
נגיד שיש 100 אנשים שרוצים לקנות דירה במרכז הארץ וכחלון בונה 100 דירות אבל מתוכן 90 נמצאות באזורים מרוחקים כמו ירוחם ודימונה - האם הוא עזר ל100 אנשים הנ"ל? ברור שלא. כאשר אתה בונה דירות במקומות שאין בהם מקומות עבודה, אין בהם שפע של מקומות בילוי, אין בהם מוסדות חינוך ברמה טובה וכו' אתה לא יכול להוריד את מחירי הדירות כי אתה לא בונה במקומות שאנשים רוצים לגור בהם. כדי שבנייה בפריפריה תעזור צריך להשקיע המון כסף בתשתיות שיחברו את הפריפריה למרכז ולכחלון אין סבלנות להתעסקות עם "שטויות" כאלה.
58 אילנה 16/11/2016 14:14 מי שחשב שנדל"ן זה אנטנות ומחשבים-טועה ומטעה
חוק מרפי מעולפ לא טעה. נדל"ן בכלל ובפרט בישראל צריך הרבה מאוד ניסיון ו...שקט נפשי. מי שחושב שאפשר ל"שכפל" ירידת מחיר בנדל"ן כמו בסלולר נועד מלכתחילה לכישלון . עובדה
57 קובי 16/11/2016 14:11 אין תחליף להגדלת ההיצע
כחלון לא השכיל להבין כי עוד רגולציה,מיסים, והגבלות לא יובילו אותנו לחוף מבטחים!, הדרך היחידה לבנות 2-3 ערים חדשות בעזרת חברות חו"ל. בחול בונים תוך זמן קצר יחסית ובכמויות גדולות. מספיק עם הקבלנים החנטרישיםופושטי הרגל למיניהם.
חדל קשקשת ברשת 18/11/2016 06:41 ומי יגור ב2-3 ערים החדשות האלו? יש מליון עולים בדרך? (ל"ת)
נכון בריבוע 16/11/2016 14:52 וזה יהיה בעתיד אם בכלל (ל"ת)
אלמונית 02/03/2017 16:39 זה יהיה בעתיד הקרוב מאד מאד (ל"ת)
56 עדו 16/11/2016 14:05 ארז כהן - פרימיטיבי כי חושב שאחרים טיפשים
לא קבלנים קבע את המחירים? עכשיו נעיף כחנון ואז הם יעשו מה שהם רוצים
55 רינה 16/11/2016 13:17 ארז כהן צודק בהחלט - כחלון תתפטר
כחלון הוא הגורם העיקרי לעליית מחירי הדירות , נדלן זה לא תקשורת . כחלון עם כל השטויות שלך אתה תפיל את שוק הנדלן במדינת ישראל , ראה המשקיעים כבר בורחים , יש האטה בקניית דירות חדשות , הקבלנים מתמוטטים , כ מדינה מתחילה בבנייה . ואתה בכלכלה לא מבין כלום . אתה אולי מבין בב
54 אדם 16/11/2016 13:05 משך מכירה של דירה כ13 ח'! לפי האינטרסנטים העליות ימשכו!
אם כך, מדוע הדירות לא נחטפות על ידי הרוכשים ןמשך מכירה ממוצע ארצי הוא כ 13 חודש ? כי השוק מת!! והתרסקות בדרך!
אלמונית 02/03/2017 16:41 משל מכירה של דירה
כדאי שתסביר זאת לכחלון כי הוא מצפה שדירות ימכרו עד 1.10.17 שזה לא כל כך מציאותי.
53 כספי 16/11/2016 12:57 היחידי שהצליח לעשות משהו היה לפיד. כן, זה שכולם מתנפלים
עליו ומצביעים על חוסר הבנתו בכלכלה. נכון. אין לו תואר. אבל הוא הראה התחלה של הצלחה. אבל אז התקנא בו רה"מ ופיטר אותו. במקום להעניש את רה:מ , הבוחרים החילוניים (איזה נצנוץ של חוכמה) הענישו את לפיד. קבלנו את כחלון, הנה התוצאה.
לפיד וכחלון רק נזק 16/11/2016 14:53 חוק של לפיד מחזור יומי של 3 אלף שקל הגשת דוך למס הכנסה
חוק של מס שבח לא מוכרים דירות
52 היו עליות ! 16/11/2016 12:39 היו היה המחירים בדרך למטה , זו עלייה היסטורית !
המדד הבא יראה ירידה משמעותית !
51 אנונימוס 16/11/2016 12:36 דעה: הדעה שלך לא חשובה, לא קובעת ולא משקפת את המציאות
זו כתבה מוזמנת. צריך להיות בנאדם תמהוני לקנות במצב השוק של היום.
50 אבי 16/11/2016 12:34 כחלון שר הדירות
במקום ליבנות הוא משקיע פירסומים בעיתונים ובאינטרנט.במיקום להיתעסק עם דברים חשובים יותר
49 עוד מיסוי ועוד מיסוי 16/11/2016 12:27 שכחת פרט קטן נוסף "לא מכבים שריפה בעזרת דלק"
עוד מיסוי ועוד מיסוי עוד מיסוי ועוד מיסוי עוד מיסוי ועוד מיסוי
48 עוד קבלן יחצ"ן 16/11/2016 11:50 כן, בטח. עד כחלון המחירים ירדו. ומאז שהגיע הם רק עולים. (ל"ת)
47 בא 16/11/2016 11:45 עוד פרצוף מושחת ,נראה כמה חכם תהיה בגיהנום ,כנס ליוטיוב
מוות קליני , מה עם ביבי שזאת המדיניות שלו ,ככה הוא מנהל את המדינה כבר 10 שנים .יושב ולא עושה כלום לעצור את עלית המחירים .
46 תמא 38 16/11/2016 11:29 אם יש עיוות בשוק של מחירים זה בזכות תמא 38
תמא 38 גרם לעליית מחירי מטאורית של מחירי הנדל"ן , זה לא הפתרון זה חלק מהבעיה , מי שגר בבית ישן בעיר הוא לא מוכר הוא יושב עליו ומחכה לתמא 38 הוא מחכה לקבל את ההשבחה של הנכס , תמא 38 נתן ברקס לכל שוק היד שניה והקפיץ את מחירי הדיור . נתנו בונוס ענק לכאלה שהם בעלי דירות שהבונוס של זכאי שיכון ובינוי מחוויר לעומתו !
45 tkh 16/11/2016 11:06 צודק לגמרי!! כחלון הזוי!! (ל"ת)
44 כותבי תרחישים 16/11/2016 10:58 מחסור הדיור=מכוון=והדמגוגויה לא מזכיר מחסור חריף בבניה
בשנ 2011 בנו 46800 דירות=לאור ההוראה המכונת להקטין הבניה בשנ 2012 עד וכולל 2015 הבניה ירדה ל 43500 דירות ממוצע זה מחייב וועדת חקירה אריק שרון זל =בנה 161000 דירות בשנתיים-1997-8 יש מחסור של כ 40000 דירו באם השליט רוצים בפתרון-הם פותרים המחסר בתוך שנתיים בלי וועדת חקירה הנושא לא יפתר- וועדות חקירה קמות=רק=רק=בעקב הפגנות עם= ראו קראתם=קיראו כתבות משנת 2012
43 יוסף 16/11/2016 10:57 באר שבע
רוביק דנילוביץ כחלון עוצר את ההשקעות בבש ע"ח המרכז החוק של המס על דירה שלישית יגרום לכך שאנשים לא ירצו להשקיע בבש וימכרו את הדירות בבש ויקנו במרכז הארץ אזרח שיש לו מספר דירות להשקעה בבש יעדיף למכור ולקנות דתי דירות במרכז ולא לשלם מיסים. טפל דחוף לפני שיהיה מאוחר...
42 אדר 16/11/2016 10:44 עוד מעט הסינים מגיעים והתמונה תשתנה
זה הדבר שהיה צריך להעשות לפני 5 או 6 שנים.
קלמפאדי 16/11/2016 12:31 הם כבר כמעט מעל הודו, אוטוטו הם מעל מומביי (ל"ת)
בא 16/11/2016 11:46 לביבי יש כפתור ,ברגע שכחלון יתחיל להצליח יהיו בחירות . (ל"ת)
41 gorg 16/11/2016 10:44 כחלון המס על דירה3יהרוס אותך חבל בטל אותו עדין לא מאוחר (ל"ת)
אלמונית 02/03/2017 16:43 זה כבר הרס את עתידו אבל כתוב" מודה ועוזב ירוחם" (ל"ת)
40 hagbi 16/11/2016 10:39 צודק
הוא מרחף ומאוד זחוח
39 PASH 16/11/2016 10:37 לשר האוצר המזגזג : כך תוריד מחיר הדירות !!!
א.נ. -אתה מחפש המטבע רק תחת הפנססס... הפיתרון : תוריד ב- 5% המס על הבורסה (ואם צריך ,גם ב-10%) ותראה איך מחירי הדירות יצנחו !!!!!!!!!!!! בהצלחה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
38 למנות שר אוצר שפוי. 16/11/2016 10:36 היה צריך ליזום עשרות חוקים חדשים.
חוקים שירסקו לרסיסים את הבירוקרטיה המטורפת , ולבנות !! לבנות !!! לבנות !!!!!עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים. מה שקורה בפועל זה שזכרונות המעברה שלו ושל הוריו בגבעת אולגה גורמים לו להתעסק עם משקיעי הנדלן ולפספס את העיקר.
37 PASH 16/11/2016 10:28 לשר האוצר המזגזג : כך תוריד מחיר הדירות !!!
א.נ. -אתה מחפש המטבע רק תחת הפנססס... הפיתרון : תוריד ב- 5% המס על הבורסה (ואם צריך ,גם ב-10%) ותראה איך מחירי הדירות יצנחו !!!!!!!!!!!! בהצלחה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
36 י. 16/11/2016 10:26 אנשים בלתי מוכשרים ואנשים רודפי בצע מנהלים את הנושא
להראות להם את הדלת. מדינה שבורחת מאחריות ויש להחליף את המערכת.
35 עדי 16/11/2016 10:26 סופו של כל בלון
בסוף זה יתפוצץ לך בפרצוף ואז מה תגיד? זה לא יהיה בגלל כחלון או שמאי כמוך אלא בגלל עקרונות כלכליים פשוטים. מי שלא מבין זאת שיבחן את ההיסטוריה! ולך מר ארז כהן הנכבד אני ממליץ: מכור את כל הדירות שלך... ומהר כי תישאר רק עם הזיכרון המר כמה הן היו שוות! :)
34 אריה 16/11/2016 10:21 שטויות כחלון בתפקיד 1.5 שנה דהירת המחירים 10 שנים (ל"ת)
33 מיכאל 16/11/2016 10:20 בחייאת, תחליפו לו את הפרצוף.... (ל"ת)
32 אובייקטיבי 16/11/2016 10:16 דעה על דעת הכותב ותלושה.....
העם הבין - קונים מה שטוב לו למשפחתו ולילדיו מי שמספסר במחירים הם נדנלנסטים ומשקיעים הרוב כבר לא קונה פרסומות מאמר
31 דב 16/11/2016 10:11 ארז כהן
תבוא עליך הברכה על הניתוח שלך. גם אם אפשר להתווכח עם כמה נתונים שהבאת, וגם אם אפשר לראות בכמה נקודות שהעלית הבט הפוך, עדיין אתה מסביר באופן יוצר מהכלל מדוע כחלון הוא אכן כישלון מוחלט. צריך לזכור שגם במשרד התקשורת מהפכת הסלולאר לא היתה התוכנית שלו. היא היתה במשרד, והוא יישם אותה. גם כעת הוא זורק רעיונות ותכניות שיש באוצר - מבלי לחשוב ולבטח לא לתכנן. הכל שליפות עלובות שתוצאתן אסון.
30 בוחר בכחלון שוב 16/11/2016 10:09 כתבה מגמתית ופוליטית
ועל זה נאמר : קשקוש בלאבוש כל סעיף יותר מטופש ומזה שלפניו . 1- ממתי הפכת לפסיכולוג? ההפך הוא הנכון , העלאת המס הורידה את כמות המשקיעים – מגובה בנתונים. 2- זה לא עיקר פועלו אך מחיר למשתכן בפעם הראשונה מאז תחילת המשבר ( 10 שנים של עליית מחירים ) פועלת למען מחוסרי הדירה . 3- הצלחה חלקית ?? כחלון לא קוסם , תחלואיים של עשר שנים לא מתקנים בשנת עבודה . ומזה בכלל המיינסטרים ?? 4- כחלון שר התשתיות ?? כחלון שר העבודה והרווחה ??? מה זה קשור בכלל לנושא? 5- עוד שטות מפיו של מר כהן , תגיע לרמת גן ותראה כמה פינוי בינוי יש , בסופו של דבר הכל כלכלי ומי שמבצע אלו יזמים פרטיים. 6- למה אתה שלילי , "מעט מידיי , מאוחר מידיי" מי קבע ?? 7- נו...מה הקשר בין תחילת הסעיף לסופו – כחלון עושה דבר מצוין ומדכא את רצון המשקיעים להיכנס לשוק הדיור , אך מה היא כוננות הספיגה לזוגות הצעירים עליה אתה מדבר , לא הבנתי כלום. 8- זה מה שאתה היית רוצה 9- לא קשור לדיור אך קרטל הבנקים פה גם יטופל ע"י השר כחלון , חכו חכו. 10- חברות סיניות בדרך, קשקוש בלאבוש כבר אמרתי.....?
בא 16/11/2016 11:55 כולם יודעים שאם כחלון יכשל זה בגלל ביבי . (ל"ת)
דב 16/11/2016 11:40 30
איזה מזל שאצלנו דמוקרטיה, ואתה יכול לבחור כאוות נפשך. אך אתה צריך גם אחריות, אם לא כלפי עצמך - אז כלפי ילדיך. אם אתה סבור שעד עתה ביצועים של כחלון סבירים, ואפילו רק חלשים - תבוא עליך הברכה. הבעיה היא היומרנות שלו, והזיג זג של הצהרותיו המביכות במקרה הטוב.
29 אבנר 16/11/2016 10:09 לפי כמות הכתבות שלך...נראה שאתה מאוד בלחץ
כל יומיים אתה כותב כמה כחלון טועה...נראה שיש לך לא מעט נכסים ואתה חושש מנפילה!! כל מה שכתבת כאן זה עורבא פרח. אין פה משהו אחד נכון.
28 דוד 16/11/2016 10:07 הממשלה לא בדיוק רוצה להוריד את מחירי הדירות , מרוויחה
הרבה כסף ממיסים וכך יכולים לשלם לחברות הגועליציה ולשבת בשלטון , למעלה מתשעים אחוז מקרקעות המדינה בידי הממשלה ובמקום להוריד את מחיר הקרקע ולפקח על מחיר המלט , לא עושים כלום , רק אצלנו בוחרים שר בהתאם למעמדו בקואליציה או במפלגה ולא בהתאם לכישוריו
בא 16/11/2016 11:58 זאת מדינה תלויה על כירעי תרנגולת ,רוצים לדחוף לך מדינה
פלסטינית ,ולכן בוחרים את ביבי ,והוא דופק את העם בגלל שככה הוא מתנהל ,הכול בנחס , הוא אוטיסט לוחם ולא מבין משהו אחר .
27 אחד 16/11/2016 10:05 אינטרסנט נחלולי
איך מיסוי דירה שלישית גורם לזוגות צעירים לחשוב על למהר ולקנות?! איךשוק "מבולבל" דוחף מישהו לקנות דירה?? ערימת שטויות מצוצות. עשה נכון כחלוןשניטרל את הנוכל מלתת מדד כלשבו בעניין
26 מיכאל 16/11/2016 10:02 רייטינג ופרסומת עצמית של הכותב
פרסומת לאנשים שלא מבינים שהכל מופרך מיסודו. עדיף שלא ידבר מאשר שטויות בשביל רייטינג. . כחלון הוא היחידי שעובד כמו שצריך ולא בשביל פוליטיקה.
שלומו 16/11/2016 10:45 בלבלן או - מה מיבחן התוצאה 2016
האם מחר ניתבשר על מדדון חדש שיציג אור חיובי
דב 16/11/2016 10:07 26-מיכאל
אתה מסכן. כמו הבוס שלך.
25 כחלון 16/11/2016 10:00 בלבלן שכלים !!!! (ל"ת)
24 ס 16/11/2016 09:51 נו עוד יחצן...בא לי להקיא כבר ממה שהולך פה (ל"ת)
23 דוד 16/11/2016 09:50 כחלון כישלון
העלת את הריבית על המשכנתאות כי הבנלת את הבנקים הברחת משקיעים והעלת את עלות השכירות לזוגות צעירים בעקבות מס דירה שלישית לדעתי אתה בדרך לאי מעבר אחוז חסימה
22 מ.ירושלים 16/11/2016 09:47 החזר 2 מיליון שח על הלוואה של מיליון
גם אם מחירי הדירות ירדו בחמישים אחוז ייקור המשכנתא בחסות בנק ישראל והשתיקה של כחלון היא מכה אנושה לזוגות הצעירים שרצים לקנות דירות בכל מחיר ובכל ריבית!
21 יעקב 16/11/2016 09:46 היה צריך לעשות דבר אחד בלבד: להטיל מס על שכר דירה...
היה צריך לעשות דבר אחד בלבד: להטיל מס על פירות השקעה ולחייב את כ ו ל ם להגיש דוח שנתי. המשקיעים מתייחסים לדירות כמו לכל הקעה פיננסית אחרת. במקום זה נעשו דברים מסורבלים שעשו רק רעש במערכת-כולל מחיר למשתכן המטומטם (הגרלות !!!!)
20 שלומי 16/11/2016 09:44 ביבי לא יתן לכחלון להצליח כחלון לא העיפרון הכי חד (ל"ת)
דב 16/11/2016 10:14 20-שלומי
אתה טועה לחלוטין. ביב מאד רוצה שכחלון יצליח, כי זו תהיה הצלחתו. באשר לבחירות - הסיפור אחר, ותבין לקראת הבחירות הבאות. הכישלון של כחלון, והוא כושל סדרתי נורא, הוא בעיה לביבי, שרצה חזית חשובה שתהיה שקטה.
19 דוד 16/11/2016 09:43 תחזור לחור ממנו באת! אינטרסנט מושחת (ל"ת)
דב 16/11/2016 10:15 19-דוד
אולי כדאי שתבדוק עצמך ואת מדיניות הכישלון המוחלט שלך לפני שאתה מטיל האשמות שווא?
18 אריק / 16/11/2016 09:43 במקום לבנות הוא משקיעה בכתבות שהדירות עומדות להתרסק (ל"ת)
17 אריק / 16/11/2016 09:41 מקווה שכחלון קורא עברית תתפטר אתה הנזק הגדול לצעירים (ל"ת)
16 הכי נמוך שיש 16/11/2016 09:40 ביזפורטל אתם מבזים את עצמכם
אין גילוי נאות? ״בדיקה שערך משרדי מצביעה באופן חד משמעי״? איזה משרד? מה הבדיקה? נו באמת.
15 עעערז 16/11/2016 09:37 קשקוש בלשלוב בשלובשבוש (ל"ת)
14 צביצ 16/11/2016 09:37 רק בניה ממשלתית במחיר עלות תוזיל. השוק הורג.
הקפיטליזם הורס אותנו.
13 ראט 16/11/2016 09:36 מזמן לא צחקתי ככה. מחובר למציאות כמו ענבל אור בערך... (ל"ת)
12 כריש 16/11/2016 09:31 על איזה דהירה במחירים אתה מדבר פרופסור?
אין עסקאות השוק קפוא וצניחת מחירים כבר החלה כל האינטרסנטים והגנבים מתעוררים! לא קונים דירות במחירי בועה!!
אני 16/11/2016 10:10 על עליית מדד מחירי דיור קראת היום? איזה קיפאון? (ל"ת)
11 כלון נכשל עד לרגע זה 16/11/2016 09:28 הנדלן בועה השאלה מתי יתפוצץ (ל"ת)
רוני 16/11/2016 09:56 בועה
המרכז זה בחיים לא יתפוצץ אבל עם יהיה פיצוץ עתידי רק הפיריפריה המסכנה תאכל אותה תבין , אין קרקעות לבניה במרכז
צביצ 16/11/2016 09:38 שהתפוצץ בגדול וכואב. ביבי פושע. כחלון משרתו. (ל"ת)
10 מיואש 16/11/2016 09:27 כתבה פוליטית
עכשיו כאשר כחלון מאיים בוטו על ההחלטה של גוש הימין לגבי עמונה מתחיל מבע הכפשה נגדו. הוא אשם?? ומי אשם לפני? לפיד? ומי אשם לפני? אולמרט? רק השלטון של המושחטים אף פעם לא אשם....אם כחלון יצליח ביבי יקח את התהילה כי הוא אפשר לו והם שיתפו פעולה. אם יכשל כחלון אז ...ביבי לא בעניין. בבקשה להפסיק להאשים את המנסים לשפר. תאשימו את האדמים האמיתיים..
דב 16/11/2016 10:20 10
ואני מיואש מהעברית שלך. כעת ברצינות - הבה ונראה זאת בהפוכה: כחלון הגיע לכנסת עם דגל הימין. הוא איש הימין כל ימיו. אנא בדוק. כעת, משהתגלתה ערוותו, והוכח עד כמה הוא כושל בכל מעשיו, הוא פונה לפוליטיקה בזויה של תמיכה בבג"ץ, ונגד המתיישבים, ועוד דברים היקרים לשמאל, כדי שיחבקו אותו וישכיחו מהציבור את כישלונותיו הנוראים. מה דעתך?
מיואש 16/11/2016 12:22 מה הקשר
לידיעתך הוא פרש לא עקב מחדלים או עבודת ח"כ לא טובה. הוא פרש בגלל ביבי שאינו נותן צ'אנס לאנשים סביבו( ותראה מי מקיף אותו) הוא לעולם לא יאפשר למישהו להצליח בתפקידו כשר אלא עם ביבי יהיה חלק מההצלחה כחלון מנסה ,למרות שאתה לא חושב כך ,אבל יש כאן בעיה של שלטון מושחת.
9 יפה 16/11/2016 09:24 כחלון=עלית מחירי הדירות
יש לציין שהסיכום שהובא כאן ממצה ומדויק. כל הצעדים שננקטו רק גרמו פסיכולוגית לעליית מחירים ולאפקט העדר ללא שום הצדקה. שפו גדול לארז כהן.
8 פחלון חיפש תירוץ למס 16/11/2016 09:23 מיסים מייקרים את המוצר!! וההגרלות יצרו ביקושים!! (ל"ת)
7 סתם אחד 16/11/2016 09:21 אפילו לא קצה קצהו של אחריות המדינה למצב.
כתבה ומחקר שאחי וחסר משמעות. כל הנקודות שהועלו בו הן אפילו לא אחוז אחד מהבעיה. ....אבל הכותרת "חבל על הזמן"
צביצ 16/11/2016 09:39 אשמת הקפיטליזם באחריות ממשלת ביבי השקרן (ל"ת)
6 כחלון אסון למשק 16/11/2016 09:20 כחלון הרס את שוק התקשורת ועתה את שוק הדיור
ראו מה קרה ב"רפורמה" בסולולר: מחיר הסולולר ירד מאוד (בצדק), אבל ראשי חברות הסולולר לא הועמדו לדין על גזל וגניבות של מאות אלפי לקוחות שתקעו להם שירותים שלא הזמינו וגנבו מהם כסף. והמחיר? שוק התקשורת קרס, קופות הגמל הפנסיה וההשתלמות ספגו נזקי עתק עקב ריסוק מטופש וחסר אחריות של כל ענף התקשורת. וכיום למעלה מ -5 שנים לאחר ה"רפורמה, שוק התקשורת מקרטע וההשקעות בו מפגרות אחרי העולם שנות דור (פגיעה אנושה בתשתיות התקשורת בישראל) ולגבי הבניה: תקראו את ארז כהן ואל תזלזלו, תחשבו קצת, הטיעון "אינטרסט ועוד ביטויים מזלזלים הם תגובות של טיפשים. כחלון הורס כל חלקה טובה בתחום הדיור, מטיל מיסים על ימין ועל שמאל, מסית אותנו נגד אזרחים אחרים, בעלי דירות הפכו לאוייב הציבור, המסית הראשי במדינת ישראל הוא כחלון, שר האוצר של מדינת ישראל. והנזק הזה חמור ייזכר לו לדיראון עולם, בנוסף לנזקים העצומים בתחום הכלכלי, שבאו בעקבות היבריס וניפוח חסר תקדים של "אבי מהפכת הסולולר" שהתקשורת המטופשת והרדודה קשרה לו בלי לבדוק את התוצאות הנוראיות של מעשיו לאורך זמן
5 די לתת במה לאינטרס 16/11/2016 09:19 אין שום דהירה ,כמות העיסקאות צנחה,הביקושים ירדו,המחיר
עלה תוך כדי ביצוע מספר נמוך של עסקאות יחסית וזה דווקא אומר שהשוק חלש מאד. זה אומר שרוב המוכרים שלא מצליחים למכור טרם התפשרו על המחיר ומצד שני הקונים לא יכולים להעלות את ההצעות יותר , שמאסת העסקאות תצא לפועל אתה תראה כמה השוק היה חלש וקראת את הנתון הזה לא נכון. אבל כמובן שאתה תציג לקוראים את התמונה החלקית והלא מלאה כי יש לך אינטרסים .
יש ר א לי 16/11/2016 09:36 אין שיווקים למעט מחיר למשתכן,פחות עיסקאות והמחיר יעלה
גם עם מחיר למשתכן כמות השיווקים לא עונה על הצורך והפער לא מצטמצם. כחלון- במבחן התוצאה קיבלת ציון שלילי, תסיק מסקנה.
4 מחירי דירות זזים לאט 16/11/2016 09:18 אתה שמאי ולא כלכלן מאקרו , תפסיק להתחזות (ל"ת)
3 הציבור לא מטומטם... 16/11/2016 09:17 פחלון ניסה להוריד את המחיר באמצעות פסיכולוגיה, אבל (ל"ת)
2 שולי 16/11/2016 09:14 סבלנות - סבלנות - הכל יגיע (ל"ת)
1 מנוי 16/11/2016 09:10 עד עכשיו לא חשבתי שהאתר פופוליסטי (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail